eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
8.3هزار ویدیو
587 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
🥀🌴 آیه172اعراف 👇 » با نظری بر روایات و منابع اسلامی است. ذر در لغت به دو معنی آمده است، مورچۀ ریز و ذرات پراکنده در هوا. منشأ نام‌گذاری دوران قبل از دنیای انسان به عالم ذر، روایاتی است که از اهل بیت(ع) صادر شده است. 🌴دربارۀ خلقت انسان از گل آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد و روشن می‌شود که از نظر قرآن همۀ انسان‌ها از خاک یا از گل در قالب ذره‌ای نادیدنی خلق شده‌اند و در همان عالم بود که امانت الهی بر او عرضه شد و بر و از او پیمان گرفته شد. آن بدن حاوی همۀ کد‌های اطلاعاتی انسان است و برای ورود به زندگی دنیا به بدن پدر و مادر ورود پیدا می‌کند و در آنجا ساخت و ساز می‌شود و به سلول حیاتی به نام نطفه تبدیل می‌گردد؛ 👌 نطفه ای که امشاج است و استعداد‌های نورانی و ظلمانی در وجود او به گذاشته می‌شود تا زمینه‌ای برای خدای منان باشد و خویشتن‌داری در معنا پیدا کند. نطفۀ تشکیل شده در بدن مادر (قرار مکین) رو به رشد می‌گذارد و به علقه، مضغه و… تبدیل می‌شود تا اینکه به صورت طفلی متولد شود و دوران درس و بحث مدرسۀ دنیای خود را طی کند. 🌹🍃جالب است که بر اساس روایات و اشارات قرآن کریم برای در نیز همین مسیر طی می‌گردد و طینت‌ افراد بشر در دل خاک قرار می‌گیرد و باران‌های مخصوصی زمینۀ رشد آنان را به صورت جنین فراهم می‌کنند تا این که با نفخ صور دوم از دل خاک بر آیند. صفحه ➖➖➖ 🔸آیه 172اعراف 🆔@noor133Qoran
VID_20211225_074259_126.mp3
2.21M
(عالم اَلَست ، عالم پیمان ) سر خم کن ودر قعر خودت نگاه کن
Javadi Amoli- Araf (191).mp3
15M
و تفسیر آیه172اعراف بسیار بسیار زیبا با حوصله گوش کنید شنیدنی و پرمفهوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃عزیزان تازه ورود خوش آمدید 👌 حتما فایل های صوتی را گوش کنید برای فهم کامل عالم ذَر 👇💦 زراره گوید: از امام باقر علیه السلام درباره‌ی این سخن خدای تبارک‌وتعالی: وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنفُسِهِمْ أَلَسْتَ بِرَبِّکُمْ قَالُواْ بَلَی پرسیدم» 👌 فرمود: «خدا نسل آدم را از پشت او تا روز قیامت بیرون آورد. آنان مانند ذرّه بیرون آمدند. سپس آنان را به خود آشنا ساخت و خود را به آنان شناساند وگرنه کسی خدا را نمی‌شناخت». ❌✨و فرمود: «رسول خدا فرمود: «هر آدمیزاده‌ای بر اساس فطرت متولّد می‌شود؛ یعنی براساس شناخت به اینکه خدای عزّوجلّ آفریدگار اوست و این آیه برهمین موضوع دلالت دارد: وَ لَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ اللهُ». 📚الکافی، ج۲، ص۱۲/ بحار الأنوار، ج۳، ص۲۷۹/ فرات الکوفی، ص۱۴۸/ العیاشی، ج۲، ص۴۰/ التوحید، ص۳۳۰/ البرهان/ نور الثقلین صفحه173 ➖➖➖ 🔺آیه172اعراف 🆔@noor133Qoran
درون خویش را اگر ببینید ، در آینه ی وجود ، غیراز خدا را نمی بیند 🖤 اگر آینه ی وجود، غبار آلود بود را می بیند، 😭 خدا را نمی بیند و اَشهَدَهُم عَلی اَنفُسِهِم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
308_Sadr_khademe_fatemeh.mp3
1.04M
🌴خدمت به فاطمه ی زهرا چه گوهری است
هدایت شده از ﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام خدا برشهیدان راه فاطمیه چهارم دی ماه یکهزارو سیصدو شصت و پنج! سالروز عملیات کربلای 4 یاد و خاطره شهدای مظلوم غواص گرامی باد.
عزیزان صوت تلاوت صفحه ۱۷۷ را چندین مرتبه گوش دهید بادقت اگردوست دارید آیه ای که بررسی می کنیم و از ایات کلیدی است حفظ کنید یا قسمتی از آیه را مطالب مربوط به آن را بخوانید حتما علاقه ی شما به و و ایات روز به روز بیشتر می شود خدایا مارا عامل به آیات قران قرار بده
🌹امام علی‏(ع) درباره حضرت عيسی‏(ع) فرمودند: ◽️وَ لاَ مَالٌ يَلْفِتُهُ، وَ لاَ طَمَعٌ يُذِلُّهُ، ◽️دَابَّتُهُ رِجْلاَهُ، وَ خَادِمُهُ يَدَاهُ نه مال وثروتی داشت كه او را به خود مشغول گرداند و نه طمعی كه به خواری اش اندازد مركب او دو پايش بود وخدمت كارش دو دستش 📘 میلاد حضرت مسیح (ع) فرخنده باد.🍃🌸 🌷 امام رضا علیه السلام : 🌺 هر گاه مهدی(عج) که از اولاد من است خروج كند عیسى بن مریم علیهما السّلام نازل می‌شود و پشت سر او نماز می‌خواند. 🆔✨@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام مبارک باد 💢 حکایت آزادی شهر مسیحی نشین به دست حاج قاسم و دیوار نویسی زن مسیحی برای حاج قاسم 🍃🌹استوری زیبا 🆔✨@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دو راه جهشی رسیدن به امام زمان علیه السلام 🔹استاد عالی 🆔✨@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page174.mp3
788K
تلاوت صفحه174
موضوع صفحه174 آیه179اعراف
VID_20211226_061004_849.mp3
13.27M
تفسیر آیه179اعراف پاسخ به یک سوال که درمتن آیه است ؟ بسیار بسیار بسیار زیبا چیدن آیات کنارهم که جواب سوالات را میدهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ «179اعراف» و همانا بسيارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفريديم، (كه سرانجامشان به آنجا مى‌كشد، چرا كه) آنان دلهايى دارند كه با آن حقّ را درك نمى‌كنند و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند، آنان همچون چهارپايان، بلكه گمراه‌ترند، آنان همان غافلانند. صفحه174 ➖➖➖ 🆔@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
637569437557664390video.mp3
2.63M
تفسیر آیه 179اعراف انسان برای فهمیدن در این عالم آمده 📚استاد سرلک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇🔻نکته ها «ذَرَأَ» از «ذَرْء»، در اصل به معناى ساختن و است و در اينجا به معناى خلق، آفرينش و اظهار نمودن است. سؤال: قرآن، در اين آيه، آفرينش بسيارى از جنّ و انس را براى مى‌داند و در آيه‌اى ديگر خلقت جنّ و انس را براى مى‌شمارد، «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» «1» كدام يك صحيح است؟ پاسخ: هدف اصلى آفرينش، و است، ولى نتيجه‌ى كار بسيارى از انسان‌ها در اثر ، و و ، دوزخ است، گويا كه در اصل براى جهنّم خلق شده‌اند. حرف «لام» در «لِجَهَنَّمَ»، براى بيان است، نه . مانند نجّار كه اصلى او از تهيه كردن چوب، ساختن در و پنجره‌هاى زيباست، ولى كار به سوزاندن چوب‌هاى بى‌فايده در بخارى مى‌انجامد كه آن هدف فرعى است. اين مطلب، شبيه اين جمله‌ى حضرت على عليه السلام است كه مى‌فرمايد: خداوند دارد كه هر روز با صداى بلند مى‌گويد: «لِدوا للموت و اجمعوا للفناء و ابنوا للخراب» «2» بزاييد براى مرگ و بسازيد براى خرابى، يعنى پايان تولّد، مرگ، آخر ،# فنا و پايان ساختمان، خرابى است. 📚«1». ذاريات، 56. 📚«2». نهج‌البلاغه، كلمات قصار 132.