eitaa logo
نور
342 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
43 فایل
الا بذکر الله تطمئن القلوب لینک دعوت http:/ https://eitaa.com/noore1 @noore2 ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهار روزی است که تو بیایی... برای سلامتی آقا و مولامون یک صلوات
سلام امام زمانم🌹 سلام طراوتِ قلب‌های آسمانی ✨ سلام شوکتِ مهربانی محمدی ✨ سلام مهدی جان، جمالِ زیبای الهی اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، 💫✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، 💫✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ، 💫✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ .💫✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ ،💫✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ ، وَ أَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ. سلام بر تو اى صاحب عصر و زمان ؛ سلام بر تو اى جانشین خداى رحمان؛ سلام بر تو اى شریک و هم‏سنگ قرآن؛ سلام بر تو اى داراى دلیل و برهان قاطع؛   سلام بر تو اى امام آدمیان و جنّیان؛ سلام بر تو و بر اجداد پاک و پدران پاکیزه ‏ات که معصوم بودند ؛ و رحمت و برکت‏ هاى الهى نثارتان باد https://eitaa.com/noore1
3759683_AUD.m4a
5.31M
دعای عهد با نوای استاد فرهمند https://eitaa.com/noore1
1319_D1737054T15813619(Web) (mp3cut.net).mp3
739.3K
زیارت روز یکشنبه متعلق است به امیر المومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله https://eitaa.com/noore1
دعای+روز+سیزدهم+ماه+.mp3
697.8K
دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ و وَفّقْنی فیهِ للتّقى و صُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین. خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک وکثافت و شکیبایی ام ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها و توفیقم ده در آن براى تقوى و همنشینى با نیکان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان. 🍃 🌸🍃🍃🍃🍃
47.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صوت جزء سیزده قرآن همراه ترجمه نمایشی ایه به ایه قاری: سعیدیان مترجم :علی ملکی اجرا: مومیوند به نیت سلامتی و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/noore1
j13.mp3
22.55M
🌺 🌺 با موضوع زن و خانواده 🌺 توسط حجت الاسلام حاج ابوالقاسم 🌐 www.quran-365.ir 🆔 @quran_365 https://eitaa.com/noore1
🌸🍃🍃🍃🍃 🍃 اندر دل من مها دل افروز تویی یاران هستند و لیک دلسوز تویی شادند جهانیان به نوروز و به عید عید من و نوروز من امروز تویی سلام علیکم روزتون بخیر طاعات و عبادات قبول عیدتون مبارک الهی همه آرزوهاتون براورده بشه روی غم نبینید همه غصه هاتون به شادی همه دردهاتون درمان همه قهرها به آشتی تبدیل بشه و الهی که در این روز زیبا همگی حاجت روا بشین 🍃🌸🍃 حضرت محمد ( ص ):   اگر می توانید هر روز را، نوروز كنید؛ یعنی در راه خدا به یكدیگر هدیه بدهید و با یكدیگر پیوند داشته باشید.   دعائم الاسلام، ج2، ص326 🍃 🌸🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت ترتیل قرآن کریم صفحه ۴۲۳ به نیت سلامتی و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/noore1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احادیث مربوط به آيات صفحه ۴۲۳👇
احادیث آیه ۳۶ از سوره احزاب - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 پیامبر ( امام صادق (از پدران بزرگوار خود نقل می‌کند که فرمود: «روزی پیامبر اکرم (خندید، به‌طوری که دندان‌های مبارکش نمایان شد. بعد فرمود: «آیا علت خنده‌ی مرا نمی‌پرسید»؟ عرض کردند: «چرا، ای رسول خدا (! فرمود: «خوشحالم از اینکه هرگونه قضایی که خداوند برای فرد مسلمان داشته باشد، در نهایت خیر و سعادت او در آن است». 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8/36
احادیث آیه ۳۷ از سوره احزاب - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 پیامبر ( در تفسیر علی‌بن‌ابراهیم (آمده است: رسول خدا (در مورد شب معراج فرمود: «وارد بهشت شدم که در دو طرف آن خانه‌ی من و خانه‌های همسرانم واقع شده بود و خاک آن همچون مشک بود و یک کنیز داخل نهر بهشتی بود. پرسیدم: «ای کنیز متعلّق به کیستی»؟ جواب داد: «من متعلّق به زیدبن‌حارثه هستم» و من صبح آن روز به زید این بشارت را دادم. 🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8/37
شأن نزول آیات (36 ـ 38) سوره «احزاب» 🍀🍀🍀🍀 شأن نزول: آیات فوق ـ به گفته غالب مفسران و مورخان اسلامى ـ در مورد داستان ازدواج «زینب، بنت جحش» (دختر عمه پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله)) با «زید بن حارثه» برده آزاد شده پیامبر(صلى الله علیه وآله) نازل شده است. ماجرا از این قرار بود که: قبل از زمان بعثت و بعد از آن که «خدیجه» با پیامبر(صلى الله علیه وآله) ازدواج کرد، «خدیجه» برده اى به نام «زید» خریدارى نمود که بعداً آن را به پیامبر(صلى الله علیه وآله) بخشید، و پیامبر(صلى الله علیه وآله) او را آزاد فرمود، و چون طائفه اش او را از خود راندند، پیامبر(صلى الله علیه وآله) نام «فرزند خود» بر او نهاد و به اصطلاح او را «تَبَنِّى» کرد. بعد از ظهور اسلام «زید» مسلمانى مخلص و پیشتاز شد، و موقعیت ممتازى در اسلام پیدا کرد، و چنان که مى دانیم سرانجام یکى از فرماندهان لشکر اسلام در جنگ «موته» شد که در همان جنگ شربت شهادت نوشید. هنگامى که پیامبر(صلى الله علیه وآله) تصمیم گرفت، براى «زید» همسرى برگزیند از «زینب بنت جحش» که دختر «امیه» دختر «عبدالمطلب» (دختر عمّه اش)، براى او خواستگارى نمود «زینب» نخست چنین تصور مى کرد که پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى خواهد او را براى خود انتخاب کند، خوشحال شد و رضایت داد، ولى بعداً که فهمید خواستگارى از او براى «زید» است، سخت ناراحت شد و سر باز زد، برادرش که «عبداللّه» نام داشت او نیز با این امر به سختى مخالفت نمود. در اینجا بود که نخستین آیه از آیات مورد بحث نازل شد، و به امثال «زینب» و «عبداللّه» هشدار داد که، آنها نمى توانند هنگامى که خدا و پیامبرش کارى را لازم مى دانند، مخالفت کنند، آنها این مسأله را که شنیدند در برابر فرمان خدا تسلیم شدند (البته چنان که در تفسیر آمده این ازدواج، ازدواج ساده اى نبود و مقدمه اى بود براى شکستن یک سنت غلط جاهلى، زیرا در عصر جاهلیت هیچ زن با شخصیت و سرشناسى حاضر نبود، با برده اى ازدواج کند، هر چند داراى ارزش هاى والاى انسانى باشد). اما این ازدواج دیرى نپائید و بر اثر ناسازگارى هاى اخلاقى میان طرفین، منجر به طلاق شد، هرچند پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) اصرار داشت که این طلاق رخ ندهد اما رخ داد. سپس، پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) براى جبران این شکستِ «زینب» در ازدواج، او را به فرمان خدا به همسرى خود برگزید، و این قضیه در اینجا خاتمه یافت، ولى گفتگوهاى دیگرى در میان مردم پدید آمد که قرآن با بعضى از آیات مورد بحث آنها را بر چید که شرح آن در تفسیر این آیات آمده است https://makarem.ir/maaref/fa/article/index/319596/%D8%B4%D8%A3%D9%86-%D9%86%D8%B2%D9%88%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA-(36-%D9%80-38)-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87-%C2%AB%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8%C2%BB
احادیث آیه ۳۹ از سوره احزاب - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 امام علی ( پیرمردی در جنگ صفین همراه امیرالمؤمنین علی (بود و گفت: «ای امیرالمؤمنین (! آیا این حرکت ما به شام طبق قضا و قدر الهی بوده است»؟ فرمود: «ای برادر شامی! آری، سوگند به آن‌کس که دانه را می‌شکافد و انسان‌ها را آفرید هیچ‌جا را نپیمودیم و در هیچ درّه‌ای فرود نیامدیم و بالای هیچ تپّه‌ای نرفتیم مگر به قضا و قدر خداوند»! مرد شامی گفت: «در این‌صورت رنج خود را به حساب خدا منظور می‌کنم، زیرا اگر به قضا و قدر خداوند بوده است فکر نمی‌کنم برای من در این کوششم پاداشی باشد». علی (فرمود: «همانا که خداوند برای شما در این مسیر چه در حال حرکت و چه در حال توقّف پاداش بزرگ منظور فرموده است، زیرا شما در هیچ مورد مجبور و مضطر و بدون اختیار نبوده‌اید». مرد شامی پرسید: «پس این قضا و قدری که ما را در این راه برده و آورده است، چیست»؟ فرمود: «ای برادر شامی! شاید در گمان خود آن را قضای لازم و قدر محتوم می‌دانی. آری، اگر چنین باشد، پاداش و عقاب و بیم و بشارت و فرمان‌دادن و بازداشتن همه باطل است و نیکوکار برای دریافت پاداشِ نیکو سزاوارتر از گنهکار نیست و گنهکار برای شکنجه شدن سزاوارتر از نیکوکار نیست. این گفتار بت‌پرستان و دشمنان خدا و گروه شیطان است و سخن کسانی است که دروغ و بهتان می‌زنند و سخن معتقدان به قَدَر و مجوس این امّت است. همانا خداوند به بندگان خود فرمان تخییری (اختیاری) و نهی تحذیری و تکلیف آسان و اندک فرموده است و در قبال اعمالِ کم پاداش بسیار عطا می‌نماید و هرگز او را به زور اطاعت نمی‌کنند و به اجبار معصیّت نمی‌ورزند و تکلیف دشوار بر کسی نیست. خداوند متعال پیامبران (را یاوه و بازیچه و کتاب را بیهوده نفرستاده است و آسمان‌ها و زمین و آنچه را میان آن‌هاست، بیهوده نیافریده است. این گمان کافران است وای بر کافران از آتش [دوزخ]. (ص/۲۷) مرد شامی گفت: «پس منظور از قضا و قدری که رفت و برگشت ما به آن بستگی دارد، چیست»؟ فرمود: «فرمان و حکم خداوند که در این مورد است و سپس این آیه را تلاوت فرمود: وَ کانَ أَمْرُ اللهِ قَدَراً مَقْدُوراً مرد شامی وقتی این سخن را شنید، شادمان برخاست و گفت: «ای امیرالمؤمنین (! گره از کارم گشودی، خداوند برایت گشایش قرار دهد. 🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8/39
احادیث آیه ۴۰ از سوره احزاب - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀 امام باقر ( آیه‌ی ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ در شأن زیدبن‌حارثه نازل شده است. قریش گفتند: «محمّد (بر ما خرده می‌گیرد که چرا برخی از ما، برخی را به خود منتسب می‌کنیم، درحالی‌که او زید را به خود نسبت می‌دهد و می‌گوید: «او پسر من است». بنابراین خداوند فرمود: مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ ابا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ یعنی در آن هنگام، پیامبر (پدر زید نبود». 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8/40
احادیث آیه ۴۲ از سوره احزاب - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀 امام صادق ( ابن‌قدّاح گوید: امام صادق (فرمود: هر چیزی جز ذکر خداوند، حدّی دارد که نباید از آن تجاوز کرد؛ امّا ذکر خداوند حدّی ندارد. خداوند عزّوجلّ، واجبات را بر ما واجب نموده و هرکس آن‌ها را به‌جا آورد، حدّ آن‌ها همین مقدار است. همچنین خداوند، روزه‌ی ماه رمضان را واجب نموده است؛ پس هرکس در ماه رمضان روزه بگیرد، حدّ آن، همین مقدار است. همچنین خداوند، حج را واجب نموده، پس هرکس اعمال حج را به‌جای آورد، حدّ آن همین مقدار است. بنابراین برای همه چیز، حدّی است؛ امّا برای ذکر، حدّی نیست؛ زیرا خداوند عزّوجلّ به ذکر اندک راضی نشده و برای آن حدّی قرار نداده است. سپس حضرت این آیه را تلاوت نمود یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللهَ ذِکْرًا کَثِیرًا، وَ سَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَ أَصِیلًا و فرمود: «خداوند عزّوجلّ برای ذکر، حدّی قرار نداده است». 🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8/42
احادیث آیه ۴۳ از سوره احزاب - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀 پیامبر ( در آن شبی که به معراج برده شدم (شب اسراء)، جبرئیل در مقام خود ایستاد و من دیگر صدای تحیّت و سلام‌دادن فرشتگان و سخن آنان را نمی‌شنیدم و در جایگاهی قرار گرفتم که دیگر تمام صداها قطع شده بود و هیچ صدایی نمی‌شنیدم و زندگان و مردگان نزد من برابر شدند. قلبم به تپش افتاد و اندوهم افزایش یافت. صدای منادی را شنیدم که به زبان علیّ‌بن‌ابی‌طالب (به من گفت: «بایست! ای محمّد (! چراکه پروردگار تو به تو درود می‌فرستد». گفتم: «او چگونه درود می‌فرستد، درحالی‌که از اینکه به کسی درود فرستد، بی‌نیاز است. و چگونه علی (به این مقام رسیده است»؟ خداوند متعال فرمود: «بخوان ای محمّد (! هُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَ مَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ و درود من، رحمتی بر تو و امّت توست. امّا اینکه تو صدای علی (را شنیدی به خاطر این بود که وقتی برادرت موسی‌بن‌عمران به کوه طور آمد و آن صحنه عظیم را به چشم خود دید، آنچه که دیده بود، باعث غفلت او از آنچه که به او القا می‌شد، گشت. پس حواس او را از آن عظمت و هیبت به صحبت در مورد چیزی که محبوب‌ترین چیز نزد او بود یعنی همان عصا، مشغول داشتیم، آن هنگام که به او فرمودم: و آن چیست در دست راست تو، ای موسی؟!. (طه/۱۷) و چون علی (محبوب‌ترین مردم نزد تو بود، با تو با زبان و سخن او، سخن گفتم تا قلب تو از آن وحشت آرامش یابد و آنچه را که به تو القا می‌شود، درک کنی. همچنین فرمود: و مرا با آن کارها و نیازهای دیگری است 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8/43
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا