eitaa logo
نورالثقلین
18 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1هزار ویدیو
35 فایل
کانال تخصصی قرآن واهلبیت علیهم السلام برای بیان معارف قرآنی وروایی
مشاهده در ایتا
دانلود
. أَلسَّلامُ  عَلَى الشَّیبِ الخَضیب سلام بر آن مَحاسن بخون خضاب شده أَلسَّلامُ عَلَى الخَدِّ التَّریب سلام بر آن گونه خاک آلوده أَلسَّلامُ عَلَى البَدَنِ السَّلیب سلام بر آن بدن برهنه السلام علیک یااباعبدالله الحسین🖤 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 مقتل خوانی آیت الله سید محمدباقر حکیم در روز عاشورا
▪️رسول الله گریان حسین است ▪️شب حسین است ▪️خزان روز سر آمد ▪️شبی تاریک و درد افزا بر آمد ▪️زمین کربلا در خون نشسته ▪️دریغا کشتی از طوفان شکسته ▪️زهم شیرازه هستی گسسته ▪️که هستی بسته با جان حسین است
من روضه تو را شنیدم و زنده‌ام هنوز اين شرط عاشقی نَبُوَد خاک برسرم ... غریب گیر آوردنت، تشنه سر بریدنت
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مراسم هروله عزاداران حسینی در کربلای معلی @HawzahNews
زنان آخرالزمان به کجا میروند؟!!!! ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ اگر به فعال مویت های جدید آرایشگاههای زنانه دقت کنید فضای اسفناک این محیط ها رو نمیتونید تحمل کنید. خدمات کاشت ناخن و مژه ولیفتینگ ها که با چسب انجام میشه، اپیلاسیونهای بکینی و.. پرسینگ ها و... که به سرعت نور در حال افزایشه. مدیر اسبق شبکه ی فارسی وان میگه برای نابودی خانواده باید 👌اول مادر خانواده رو به لجن کشید. آرایشگاههای ما الان دارن بین زن و طهارت و عبادت فاصله میندازن . دارن تو زمین دشمن بازی میکنن و البته کاسبی خوبی هم دارن. چی به سر ِغسل های حیض و جنابت و استحاضه و نفاس این خانم های ناخن کاشته میاد؟ اگر نطفه ای در حالتی که غسل جنابت و حیض به گردنشون هست بسته بشه چی به سرِ اون بچه میاد؟ تکلیف نمازهای قضا شده چی میشه؟ این واقعا درده.. .اینکه آرایشگاها تند تند با پکیج های آف خورده و تخفیفات زیاد این خدمات رو میدن و افراد بعضاً متشرع گول فتوا های ساختگی رو میخورن و ... خودم توی یک آرایشگاه کتابچه ای دیدم که نظر همه مراجع درباره کاشت ناخن را بلامانع زده بود. هیچ اسمی از گردآورنده فتواها و حتی اسم و آدرس چاپخونه روش نبود. اون کتابو به ناخن کارها میدن تا به مشتری های ناآگاه و سطحی نگر نشون بدن و اونا هم به راحتی فریب میخورن. من سعی کردم تو هر گروه یا کانال آرایشگاهی عضو هستم این نکته رو تذکر بدم. بعضی جاها با این سوال که آیا این خدمات نماز داره یا نه، سعی کردم به چالش بکشونم شون. خیلی هاش از همون فتوای ساختگی استفاده کردن.گفتن مراجع گفتن به صورت جبیره وضو بگیرید و من هم فتوای درست همون مرجع رو براشون فرستادم: بنا براحتیاط واجب هر طور شده باید مانع برداشته شود و اگر اصلا امکان نداشته باشد باید تا وقتی که برداشتن مانع ممکن شود وضو جبیره انجام شود و بعد از برداشتن مانع تمامی نمازهای این مدت قضا شود. این کار حرامه و مصداق تعاونوا علی الإثم و العدوان هست و پول این خدمات هم به گفته ی مراجع حرامه. از آرایشگاهها غافل نشید. تا میشه تو دیوار و گروهها اونا به چالش بکشید. فتوای درست مراجع رو تو گروهها پخش کنید و خلاصه سکوت نکنید که اون دنیا در برابر خدا مسئول نباشیم .... امر به معروف باید همه جا باشه ...
بسم الله الرحمن الرحیم 🦋 یک آیه 🦋 آیه ۱۳ سوره آل عمران @tafsir_ir1
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 آیه 13 سوره آل عمران 🌸 قَدْ كَانَ لَكُمْ ءَايَةٌ فِى فِئَتَيْنِ الْتَقَتَا فِئَةٌ تُقَاتلُ فِى سَبِيلِ اللَّهِ وَ أُخْرى‏ كَافِرَةٌ يَرَوْنَهُمْ مِّثْلَيْهِمْ رَأْىَ الْعَيْنِ وَاللَّهُ يُؤَيِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ يَشَآءُ إِنَّ فِى ذَلِكَ لَعِبْرَةً لِّأُولِى الْأَبْصاَر ِ 🍀 ترجمه: به یقین در دو گروهى كه با هم روبرو شدند، براى شما نشانه (عبرتى )بود. گروهى در راه خدا نبرد مى ‏كردند و گروه دیگر كه كافر بودند. كفّار به چشم خود مسلمانان را دو برابر مى‏دیدند و خداوند هر كسی را بخواهد به یارى خود تأیید مى‏‌كند. همانا در این امر براى اهل‏ بصیرت، پند وعبرت است. 🌷 : نشانه ، عبرت 🌷 : دو گروه 🌷 : رو درو شدن 🌷 : گروه 🌷 : در راه خدا 🌷 : کافر 🌷 : آنها را می بینند 🌷 : چشم 🌷 : تأكيد مى کند 🌷 : به یاری خود 🌷 : اهل بصيرت 🌸 این آیه مربوط به جنگ بدر است كه دو گروهِ مسلمانان و كفّار در برابر یكدیگر قرار گرفتند. در این نبرد تعداد مسلمانان سیصد وسیزده نفر بود كه هفتاد وهفت نفر آنها از مهاجرین و دویست وسى وشش نفر از انصار بودند. پرچم دار مهاجرین حضرت على علیه السلام و پرچم دار انصار سعدبن عباده بود. لشكر كفر بیش از هزار رزمنده و صد اسب ‏سوار داشت. مسلمانان در آن جنگ با دادن بیست ودو شهید 14 نفر از مهاجرین و8 نفر از انصار - بر دشمن كافر با 70 كشته و70 اسیر پیروز شدند. 🔹 پيام های آیه13سوره آل عمران 🔹 ✅ هدف جنگ باید و دین خدا باشد. «فى سبیل اللّه» ✅ رزمندگان داراى یک هدف هستند. «فئة تقاتل فى سبیل اللّه» (ولى رزمندگان كافر هركدام براى هدفى به جنگ آمده‏اند.) ✅ آنجا كه بخواهد دیدها، برداشت‏ها و افكار عوض مى‏شود. با همین چشم همین جمعیّت را دو برابر مى‏بیند. «یرونهم مثلیهم رأى العین» ✅ یكى از امدادهاى ، ایجاد رُعب در دل دشمنان است. «یرونهم مثلیهم... و اللّه یؤیّد» ✅ نشان داد كه اراده خداوند بر اراده خلق غالب، و تنها امكانات مادّى، عامل پیروزى نیست. «یؤیّد بنصره من یشاء» ✅ گرچه هر كسی را بخواهد یارى مى‏كند؛ «من یشاء» ولى شرط یارى آن است كه مردم در مقام نصرت دین او به پاخیزند «فى سبیل اللّه» ✅ هدف از بیان باید عبرت و پندگیرى باشد. «لعبرة» ✅ گرچه حوادث براى همه مایه‏ى پند و عبرت است؛ «كان لكم آیة» ولى درس گرفتن از نشانه‏ ها، بصیرت وبینش مى‏ خواهد. «لعبرة لأولى الأبصار» ✅ كسانى كه از جنگ درس نگیرند، صاحب بصیرت نیستند. «لعبرةلاولى الابصار» در جاى دیگر نیز مى‏‌فرماید: «ان تنصروا اللّه ینصركم» @tafsir_ir1 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
هدایت شده از اندیشه تشیّع
در روایتی آمده سجده بر تربت امام حسین علیه السلام حجاب های هفت گانه را بر طرف می کند، منظور چیست؟ و تربتی که این ویژگی ها را دارد کدام خاک است؟.mp3
992.7K
💬 در روایتی آمده سجده بر تربت امام حسین علیه السلام حجاب های هفت گانه را بر طرف می کند، منظور چیست؟ و تربتی که این ویژگی ها را دارد کدام خاک است؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
4_5947315994446790898.mp3
4.35M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه یازدهم 👈معرفی مختار 🕋 @sebghatallaah
✍حضرت سجاد ( ع ) فرزند حسين بن علی بن ابيطالب ( ع ) و ملقب به "" و " العابدين " مي باشد . ✍ امام سجاد در سال 38هجری در مدينه ولادت يافت.حضرت سجاد در واقعه جانگداز حضور داشت ولی به علت بيماری و تب شديد از آن حادثه جان به سلامت برد ، زيرا جهاد از بيمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش- با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت- به او اجازه کردن نداد . الهی اين بود که آن رشته گسيخته نشود و امام سجاد آن بزرگ ، يعنی و ولايت گردد. ✍اين بيماری موقت چند روزی بيش ادامه نيافت و پس از آن حضرت زين العابدين 35سال عمر کرد که تمام آن مدت به مبارزه و خدمت به خلق و و مناجات با حق سپری شد . سن شريف حضرت سجاد ( ع ) را در روز دهم سال 61هجری که بنا به وصيت پدر و امر خدا و رسول خدا ( ص ) به امامت رسيد ، به اختلاف روايات در حدود 24 سال نوشته اند . 🏴 🏴 🏴 ما را به دوستانتون معرفی کنید. 👇👇👇 http://eitaa.com/khaneyeashq
هدایت شده از 💖نشر خوبیها
✍امام سجاد(ع) فرمود: هرکس داراى چهار خصلت باشد، کامل، بخشوده خواهد بود، و در حالتى خداوند را مى کند که از او راضى و است: ۱ ـ خصلت و الهى به طورى که بتواند بدون توقّع و چشم داشتى، نسبت به مردم خدمت نماید. ۲ ـ گوئى و نسبت به مردم در تمام موارد زندگى. ۳ ـ و نسبت به تمام زشتى هاى شرعى و عرفى. ۴ ـ اخلاقى و خوش برخوردى با اهل و خود 🏴 🏴 🏴 ما را به دوستانتون معرفی کنید. 🕯🕯🕯 http://eitaa.com/hadyehasemani
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✅قفل شدن ایمان، علی رغم تکامل علمی 🔸خيلي از معارف است كه براي كفار روشن مي‌شود و مي‌گويند «رَبَّنا أَبْصَرْنا وَ سَمِعْنا»، اما «فَارْجِعْنا نَعْمَلْ صالِحاً»؛ تمام درد اين است كه حقيقت برايشان روشن مي‌شود، اما نمي‌توانند بگويند «آمنّا»، اگر بتوانند بگويند «آمنّا» همان‌جا ايمان مي‌آورند و راحت مي‌شوند. 🔸اين بخش «آمنّا» كه به عقل عملي برمي‌گردد و اراده و عزم و نيّت و تصميم و ايمان به او بسته است، اين قفل مي‌شود؛ «الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لاَ حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لاَ عَمَلَ»(1) اين قفل مي‌شود، وقتي قفل شد آن بخش علمي هر چه بالاتر برود درد انسان بيشتر است، براي اينكه انسان خيلي از حقايق برايش روشن مي‌شود و مي‌خواهد بگويد قبول دارم نمي‌تواند بگويد، براي اينكه اين قفل شده است ... 🔸قيامت، ظرف ايمان نيست، ظرف اقرار نيست، ظرف اسلام آوردن نيست؛ اين قفل شده است، حالا ظرف علم است، هر اندازه عالم‌تر شود سوز و گدازش بيشتر مي‌شود، مي‌گويد اين همه معارف را انبياء آوردند من بي‌اعتنا بودم؟! ... ◀️پرسش: عملي که براي ميّت انجام مي‌دهند و او به بهشت مي رود تکامل عملي محسوب نمي‌شود؟ 🔸پاسخ: تكامل عملي خودش است، چون او مؤمن بود؛ اگر كافر رخت بربسته باشد ولو انبياء، وجود مبارك پيغمبر(صلّي الله عليه و آله و سلّم) هفتاد بار هم براي او استغفار كند بي‌اثر است(سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ) ... اگر هفتاد بار تويِ پيغمبر هم براي اين منافق استغفار بكني ذرّه‌اي اثر ندارد. 🔸بنابراين اگر كسي مسلمان بود، جزء امّت اسلامي بود و خودش هم تا زنده بود براي مؤمنين طلب مغفرت مي‌كرد، الآ‌ن هم كه مؤمناً رحلت كرده است هر دعاي خيري كه كنند از طرف فيض الهي به او مي‌رسد، اما نتيجه عمل خود اوست؛ نظير «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً»(2). 🔸اول سوره مباركه «يس» خوانديم كه «نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ»(3)؛ اگر كسي مسجدي ساخت، حسينيه‌اي ساخت يا يك سنّت خوبي گذاشت، گفت پانزده اسفند روز درختكاري است، امام را خدا با انبياء محشور كند! فرمود آخرين جمعه ماه مبارك رمضان راهپيمايي روز قدس است، اين سنّت تا عمل مي‌شود روح مطهّر امام روح و ريحان دارد، چون كارِ اوست؛ آن درختكاري هم همچنين. 🔸اما آن‌‌كه آورده تا اين عمل هست، آن آورنده در عذاب است، اين آثارش فرق مي‌كند. 🔸غرض اين است كه تا سنّت حسنه باشد كارِ آدم است، چه اينكه سنّت اگر سيّئه باشد كار آدم است. 🔸«أعاذنا الله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا». 🔸«و الحمد لله ربّ العالمين» ↙️ پی نوشت ها: 1- نهج البلاغه، خطبه42 2-الکافی(ط ـ اسلامی)، ج5، ص9 3-سوره يس، آيه12 🔹درس خارج تفسیر حضرت آیت الله العظمی /سوره صافات، آیات 1 الی 8 🕋 @sebghatallaah
2d.gif
71.1K
🏴 ای امام سجده کننده بر تربت کربلا، عروجت بر جاده های گل آذین بسته آسمان و رها شدنت از بی مهری های اهل زمین بر قلب های ما تسلیت باد. شهادت امام سجاد (ع) بر همه محبانش تسلیت باد 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
🔆 اینکه دو روز قبل ده‌ها هزار نفر در برلین آلمان به نام «آزادی» به خیابان‌ها آمدند و علیه سیاست های کنترلی آلمان برای مقابله با کرونا تظاهرات کردند پیام روشن و ملموسی دارد. 📡 سکولارها و آزادی‌خواهان زیر لوای لیبرالیسم سال‌هاست که ادعا می‌کردند عقلانیت را باید در مکتب آنها آموخت. اما همین تصاویر چند روز گذشته از عزاداران حسینی در ایران و مقایسه آن با حماقت محضی که در آلمان دیروز و روزهای گذشته به کرات رقم خورد، به خوبی نشان می‌دهد که سنگر جهل و فریب کماکان با اقتدار در اختیار چه کسی است. 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
8️⃣5️⃣ 🔻پنج راهکار ساده برای شناسایی و شکست و فیک‌نیوزها اگر در داخل متن به مصاحبه یک فرد با یک‌ رسانه اشاره شده بود، حتما با یک جستجو، منبعی که ذکر شده را بررسی کنید. خواهید دید اصلا چنین متنی در منبعی که گفته شده وجود ندارد. ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
🌴 | 1️⃣1️⃣ 🔳 : زینب را انتخاب‌ هایش زینب کرد‼️ 🔻رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله : ◾️ زینب کبری یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد از چیست؟ نمی‌شود گفت به‌خاطر این است که دختر علی‌ بن‌ ابی‌طالب یا خواهر حسین‌ بن‌ علی و یا حسن بن علی است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه‌ی ائمه‌ی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟ ◾️ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. ◾️بخش عمده‌ی این عظمت از این‌جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این انتخاب‌ها زینب را ساخت. 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
(ع) و سایر شهدای کربلا چگونه اتفاق افتاد؟ 🔹بنی اسد، با کمک امام سجاد (ع) ابدان مطهر شهدای کربلا را سه روز پس از واقعه عاشورا دفن کردند. 🔸پس از شهادت امام حسین علیه اسلام و اهل بیت و اصحاب ایشان در دهم محرم سال 61 هجری قمری، بدن های قطعه قطعه و خون آلود آنان بر زمین ماند تا آنکه در پایان روز دوازدهم محرم الحرام، قوم بنی اسد با کمک امام سجاد (ع) شهدا را دفن نمودند. 🔹در رابطه با چگونگی دفن شهدای کربلا، روایات فراوانی وجود دارد که همه روایات بر دفن شهدا توسط بنی اسد اتفاق نظر دارند اما در چگونگی آن تفاوتهایی ذکر کرده‌اند. 🔸شیخ مفید در کتاب ارشاد اینگونه نوشته است: 🔻«گروهی از بنی اسد که در غاضریه بودند، نزد اجساد مطهر امام حسین(ع) و یارانش آمده و بر آنان نماز خواندند و آنان را دفن کردند، بدین ترتیب که حسین(ع) در همین جایی است که اکنون قبر شریف اوست و فرزندش علی‌اصغر (ع) کنار پای حضرت دفن است. برای دیگر شهیدان گودالی در پایین پای حسین(ع) کنده و همگی را گردآورده و در آنجا دفن کردند، و عباس بن علی(ع) را در همان‌جا که به شهادت رسیده بود، سر راه غاضریه همان جایی که اکنون قبر اوست، دفن نمودند». 🔹علاوه بر شیخ مفید، بلاذری در انساب الشراف و مسعودی در مروج الذهب نیز بر همین باورند که 🔻امام حسین علیه السلام و دیگر شهدا یک روز پس از شهادت و بعد حرکت سپاهیان عمر سعد به سمت شام یعنی یازدهم محرم توسط اهل غاضریه از بنی اسد دفن شدند؛ ✳️ این قول مورخان اهل سنت است و شیخ مفید در الارشاد و سید بن طاووس در لهوف و ابن شهر آشوب در مناقب آل ابی طالب از مورخین و علمای شیعه هم همین قول را نقل کرده اند، ✳️با این تفاوت که شیعیان معتقداند بنی اسد با کمک امام سجاد (ع) اجساد شهدای کربلا را دفن کردند. 🔸از آنجایی که بنی اسد اهل روستایی در نزدیکی کربلا بودند و در میدان نبرد شرکت نداشتند، نمی توانستند بدون راهنمایی کسی که از همه آن شهیدان و پیکر و لباسشان شناخت کامل داشته باشد آنان را شناسایی و دفن کنند. 🔻شهدای کربلا به‌جز حضرت علی اصغر که خود امام حسین (ع) آن را دفن نمود و حر بن ریاحی که نزدیکانش مانع بریدن سر از پیکرش شدند، هیچ کدام سر در پیکر نداشتند و این اتفاق، کار شناسایی شهدای کربلا را غیر ممکن می‌ساخت و بنا بر نظر شیعه، دفن امام را جز امامی مانند خودش بر عهده نمی‌گیرد. 🔻با دلایل ارائه شده بر عدم امکان دفن شهدا توسط بنی اسد بدون کمک راهنما، می‌توان به این نتیجه رسید که امام سجاد (ع) در دفن شهدای کربلا حضور داشتند؛ و حضور ایشان نیز باید خارج از اسباب عادی صورت گرفته باشد و این مطلب نیز به وسیله روایتی که از امام رضا علیه السلام نقل شده؛ تایید می‌شود چراکه امام سجاد (ع) در روز یازدهم با کاروان اسرا به سمت کوفه حرکت کردند و در روز دوازدهم در مجلس ابن زیاد به روشنگری مشغول بودند تا اینکه در هنگام غروب، ابن زیاد اسرا را به زندان فرستاد؛ اینگونه برداشت می‌شود که امام علیه اسلام فرصتی پیدا کردند که اندکی دور از اذیت و آزار یزید قرار گیرند لذا با بهره گیری از امدادهای غیبی به دشت کربلا آمدند 🔻و بدنهای شهداء را سه روز بعد از واقعه کربلا در روز سیزدهم محرم به کمک مردان طایفه بنی اسد که با تحریک زنانشان به سوی دشت کربلا آمده بودند دفن می کنند. 🔹علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار اینگونه می‌گوید: 🔻«از برخی راویان نقل شده که نزد امام رضا(ع) بودم. علی بن ابی حمزه وابن سراج و ابن مکاره وارد شدند. پس از سخنانی که میان آنان و امام درباره امامتشان گذشت، علی بن ابی حمزه گفت: از پدرانت برای ما روایت شده که عهده‌دار امر دفن امام، جز امام نمی‌شود، پس بگو حسین بن علی(ع) امام بود یا نه؟ 🔻گفت: امام بود. 🔻پرسید چه کسی عهده‌دار کار او شد؟ 🔻گفت: علی بن الحسین(ع). 🔻پرسید او کجا بود؟ 🔻او که دست ابن زیاد اسیر بود! 🔻گفت: بی‌آنکه دشمنان بفهمند بیرون آمد و پدرش را دفن کرد و برگشت. 🔻امام رضا(ع) در ادامه فرمود: خدایی که می‌تواند امام سجاد(ع) را به کوفه ببرد تا پدرش را دفن کند، می‌تواند صاحب امر امامت را به بغداد برساند تا عهده‌دار کفن و دفن پدرش شود و برگردد، در حالی که نه در زندان است نه اسیر.» 🔹مقرم در کتاب مقتل الحسین (ع) نیز می‌گوید: 🔻چون امام سجاد(ع) آمد، بنی اسد را دید که کنار کشتگان گرد آمده‌اند و سرگردانند؛ نمی‌دانند چه کنند و کشته‌ها را نمی‌شناسند، چون بین بدن‌ها و سرهای مقدس جدایی انداخته بودند و گاهی از بستگان آنان می‌پرسیدند؛ امام سجاد به آنان خبر داد که برای دفن این اجساد پاک آمده است. آنان را با نام و مشخصات معرفی کرد. هاشمیان را از دیگران شناساندند. ناله و شیون برخاست و اشک‌ها جاری شد و زنان بنی اسد مو پریشان کردند و سیلی به صورت زدند و بلند گریه کردند. 🔻سپس امام سجاد (ع) به محل قبر آمد، کمی از خاک‌ها را کنار زد،
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
قبری حاضر و آماده، آشکار شد و حضرت دستان خود را زیر کمر امام حسین(ع) گشود و گفت: 🔻 «بسم الله و بالله وعلى ملّة رسول الله، صدق الله ورسوله،‌ ماشاء ولا حول ولا قوة إلاّ بالله العظیم.» ✳️ امام به تنهایی بی‌آنکه بنی اسد در این کار همراهی‌اش کنند پیکر مطهر را وارد قبر کرد و به آنان گفت: همراه من کسی هست که یاری می‌کند. هنگامی که او را در قبر نهاد، ‌صورت بر آن رگ‌های بریده گذاشت و گفت: 🔻خوشا سرزمینی که پیکر پاک تو را در بر گرفت! دنیا پس از تو تاریک است و آخرت با فروغ جمالت روشن است، اما شبِ بیداری و غم است و اندوهگین همیشگی، تا آنکه خداوند برای خاندان تو سرای آخرت را برگزیند که تو در آنی، سلام و رحمت و برکات الهی بر تو باد از من، ای فرزند رسول خدا.» 🔸امام سجاد (ع) پس از آنکه اباعبدالله الحسین (ع) را دفن نمودند، بر قبر حضرت اینگونه نوشتد: 🔻«این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است که او را لب تشنه و غریب شهید کردند.» 🔻سپس به طرف عمویشان عباس (ع) رفت و خود را روی بدن مقدس او انداخت، درحالی که رگ‌های بریده‌اش را می‌بوسید و می‌گفت: 🔻«پس از تو خاک بر سر دنیا! ای قمر بنی‌هاشم! از من سلام بر تو باد، ای شهید خدایی! رحمت و برکات الهی بر تو باد.» 🔻و پس از آن به تنهایی بدن مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) را به خاک سپرد و در پایان، دو نقطه را مشخص نمودند تا بنی اسد در یک نقطه، شهدای بنی هاشم و در نقطه دیگر اصحاب را دفن کنند، و در آخر، حر بن ریاحی توسط خویشان خود، به خاک سپرده شد. 🔹در رابطه با سر مطهر امام حسین (ع) روایات مختلفی آمده که در برخی از آنان اینگونه گفته شده است: 🔻بنا بر مطلبی که در کتاب وسائل الشیعه آمده است، برخی از علمای شیعه با استفاده از اخبار و روایاتی از ائمه معصوم(ع)، گفته اند: 🔻سر مقدس سیدالشهدا (ع) در نجف اشرف، کنار مرقد مطهّر امیرالمومنین(ع) دفن شده است. 🔻هم چنین در روایتی دیگر، ابن کثیر گفته که، یزید لعنة الله علیه سر مبارک امام را برای حاکم مدینه عمرو بن سعد فرستاده، و او آن را در بقیع، کنار قبر مادرش زهرا(س)، دفن نمود است. 🔻و بنا به قولی دیگر از ابن ابی الدنیا و بلاذری، سر مبارک امام حسین (ع) در دمشق دفن شده است. گفته شده که خلفای فاطمی سر مقدس را از باب الفرادیس به عسقلان که بین شام و مصر است، بردند و از آنجا به مصر منتقل نمودند و بنا بر روایاتی دیگر، سر مبارک را به کربلا آوردند و به بدن امام ملحق نمودند. 📚منابع: ▪️الارشاد، شیخ مفید ▪️مروج الذهب، جلد 3 ▪️فرهنگ عاشورا، جواد محدثی ▪️مقتل الحسین، مقرم ▪️بحارالانوار، مجلسی ▪️وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی ▪️شذرات الذهب، عماد حنبلی 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
4_5947315994446790899.mp3
5.59M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه دوازدهم 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸 🍃 🔹امام سجاد علیه‌السلام و برپا ساختن مجالس عزاداری امام حسین(ع)🔹 ✴️یکی از روش هایی که امام سجاد علیه السلام برای مبارزه با ستمگران به کار می برد، برپا ساختن مجالس عزاداری امام حسین به صورت مداوم در منزل خود بود. این حرکت حساب شده باعث می گردید که داغ شهیدان کربلا همواره تازه بماند، و پیام رهایی بخش امام حسین و یاران شهیدش پیوسته به گوش مردم برسد. ✨امام زین العابدین در تمام عمر خود پس از واقعه عاشورا، در هر مناسبتی به یاد شهدای کربلا روضه خوانی می کرد و خود، مصیائب امام حسین را یاد آور می شد و با سوز و ناله می گریست و مردمی که در کنار او بودند را می گریاند. ❣️امام صادق علیه السلام در این زمینه چنین می فرماید: امام سجاد، به مدّت بیست سال برای پدرش حسین (ع) گریست، هر گاه غذایی برای آن حضرت می آوردند گریه می کرد. ⁉️یکی از خدمتگزاران او عرض کرد: ای فرزند رسول خدا، آیا وقت آن نرسیده است که حزن و اندوه تو پایان یابد؟ ✨ آن حضرت فرمود: وای بر تو، یعقوب پیامبر دوازده فرزند داشت، و یکی از آنان را خداوند از دید وی پنهان ساخت، پس آنقدر گریست تا چشمانش از شدّت گریه به سفیدی گرایید، و موی او از کثرت غم سپید گشت، و کمرش از زیادی اندوه خم شد، و این در حالی بود که فرزندش زنده بود. اما من با چشم خود دیدم که پدرم و برادرانم و عموهایم و هیفده مرد از اهل بیتم در اطراف من کشته شده اند. چگونه اندوه من پایان پذیرد؟ 📚کتاب خصال صدوق، و کتاب المناقب، نوشته ابن شهرآشوب، جلد۴ 📚 کتاب حلیة الألیاء، نوشته ابونعیم،جلد ۳ ┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄ 🕋 @sebghatallaah
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 آیه 14 سوره آل عمران 🌸 زُيِّنَ لِّلنَّاسِ حُبُّ الْشَّهَوَاتِ مِنَ الْنِّسَآءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَناَطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الْذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعاَمِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَوةِ الْدُّنْيَا وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمََآبِ ‏ ترجمه: محبت و عشق به خواستنی ها از زنان و فرزندان و اموال زیاد از طلا و نقره و اسبان ممتاز و چهارپایان و كشت و زراعت ، برای مردم آراسته شده است؛ (در حالى كه) این ها بهره‏اى از زندگی دنیاست و خداوند است که بازگشت نیکو نزد اوست. 🌷 : آراسته شده است 🌷 : برای مردم 🌷 : جمع شهوت است به میل شدید نفسانی به چیزی شهوت گفته می شود. 🌷 : زنان 🌷 : فرزندان 🌷 :جمع قِنطار به معناى مال زیاد است وآمدن كلمه‏ى «مُقَنطرة» به دنبال آن، براى تأكید بیشتر است. 🌷 :طلا 🌷 :نقره 🌷 :به معناى اسب و اسب سوار، هردو آمده است. 🌷 :یعنى نشاندار اسب‏هایى كه به خاطر زیبایى اندام و یا تعلیمى كه مى‏دیدند، داراى برجستگى ‏هاى خاصّى مى‏شدند، به آنها «خَیل مُسوّمة» مى‏گفتند. 🌷 : چهارپایان 🌷 : کشت و زراعت 🌷 : بهره 🌷 : زندگی 🌷 : بازگشت نیکو 🌺 یکی از روش های تفسیر آیات قرآن این است که آیات قبل و آیه بعد مورد نظر باید به خوبی مطالعه شود. در آیات قبل همانطور که بیان شد سخن از کافران و افردی بود که و حیات واقعی زندگی خود را به داشتن فرزند و اموال قرار دادند و احساس می کردند که با وجود اینان جاودانه هستند و نیاری به ندارند ، این آیه در حقیقت تکمیل کننده مبحث گذشته است ، که ای کافران با وابستگی به زینت های دنیوی از زن و فرزند و طلا و نقره و اسبان ممتاز و کشتزار از هدف اصلی خود که و اطاعت خداوند است غافل نشوید. 🌺 آیه 10 سوره آل عمران می فرماید: إن الذين كفروا لن تغنى عنهم أموالهم و لا أولادهم من الله شيئا و أولئك هم وقود النار: همانا کسانی که کفر ورزیدند ، نه اموالشان و نه فرزندانشان در برابر هرگز بی نیازشان نمی کند و آنان خود هیزم و سوخت آتشند. در واقع آیات قرآن این پیام را می دهند که ای انسان از این نعمت ها که خداوند در اختیار شما قرار داده است استفاده مناسب کنید و از خداوند غفلت نکنید و آن قدر وابسته و دلبستگی شدید پیدا نکنید که به خاطر آنها قوانین خداوند را زیر پا بگذارید. محبت به زن و فرزند خوب است اما این علاقه نباید سبب شود که انسان به خاطر آنها دست به هر کاری بزند و دستورات الهی را نادیده بگیرد. 🔹 پیام های آیه14سوره آل عمران 🔹 ✅ علاقه ‏ى طبیعى به ، در نهاد هر انسانى وجود دارد، آنچه خطرناک است فریب خوردن از زینت‏ها وجلوه ‏هاى آن، وعدم كنترل دلبستگى‏ هاست. «زُیّن للنّاس...» ✅ علاقه ‏ى کورکورانه و بیش از حدّ به زن و فرزند مایه ‏ى دلبستگى انسان به دنیا مى‏گردد. «حبّ الشهوات من النساء والبنین» ✅ مراقب باشیم كه زینت‏ها وجلوه‏هاى دنیا، مقدّمه‏ى غفلت از است. «زُیّن للناس... واللّه عنده حسن المآب» ✅ یكى از عوامل بد عاقبت شدن، شیفتگى و به دنیاست. زیرا عاقبت نیكو تنها نزد خداست. «زُیّن للناس... واللّه عنده حسن المآب» ✅ بهترین راه براى كنترل علاقه های مخرّب، مقایسه آن با الطاف جاودانه‏ى الهى است. «واللّه عنده حسن المآب» @tafsir_ir1 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحیم 🦋 یک آیه 🦋 آیه ۱۴ سوره آل عمران @tafsir_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حرمت شکنی تاسوعا و عاشورا در بابلسر ! / از رقصیدن دختران تا تعارف زدن مشروب 🔹شب تاسوعا ، جلوی هیئت ثارالله بابلسر هنگام دمام زنی عده ای دختر روی طبقه هفتم میرقصیدند ! 🔹علنا در ساحل بابلسر مشروب تعارف میزنند به یکدیگر ! 🔹مسئول امنیت شهر جواب امام جمعه و فرمانده انتظامی شهر رو نداد ! 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⭕️ خنجری که از سواحل شمال بر دل حسینیان زده شد| مسئولان خواب بودند! + فیلم ➖ قبل از تاسوعا و عاشورا، جاده‌های شمال کشور شاهد ترافیک بسیار سنگین خودروهایی بود که سرنشینان آنها برای رسیدن به سواحل دریا عجله داشتند. این مسئله نشان ‌داد برخی از مردم بی توجه به تذکرات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، می خواهند تعطیلات را در کنار دریا خوش بگذرانند و میانه ای هم با محرم و عزاداری ندارند! ➖ این طایفه خوشگذران روزهای تاسوعا و عاشور چنان صحنه های شرم‌آوری را رقم زدند و خنجر بر قلوب حسینیان کشیدند که انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، دل محبان حسین(ع) را به درد آورد. ❓آیا مسئولان چشم خود بر روی ناهنجاری ها بسته‌اند؟ آیا نمی توانستند همان سخت گیری هایی را که برای هیئات مذهبی انجام دادند برای مسافران سواحل شمال کشوراعمال می کردند تا شاهد حرمت شکنی تاسوعا و عاشورای حسینی نباشیم؟ 💬 واکنش کاربران فضای مجازی: «کرونا فقط توی هیئات است!!!» « کرونا اصلاً توی شمال و پارتی و جشن نیست ...!» «اگر خدای ناخواسته فردا کرونا شدت گرفت، گردن بچه مذهبی ها نندازید» و ... گزارش کامل:👇 https://hawzahnews.com/x9NYP
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠 💎 برترین علم و برترین دعا 🔻پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله: أفضَلُ العِلمِ: لا إلهَ إلَا اللّهُ، و أفضَلُ الدُّعاءِ الاستِغفارُ ◻️ برترین علم این است که بدانی معبودی جز خدا نیست ◻️ و برترین دعا آمرزش طلبیدن است. 📚 بحارالأنوار، ج ۹۳، ص ۲۸۲ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از عماد خطیبی
99.06.08_3.mp3
4.39M
🔻گزارش صوتی دهه اول 🎤حجت الاسلام 📆شب محرم الحرام 🔊 ـــــــــــــــــــــــحائرالحسینــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 کاروان اسرا ... 🔹در خبرها آمده که ابن زیاد بعد از آنکه یک روز (یا چند روز بنا به روایتی) سرها را در کوچه‌ها و محله‌های کوفه گردانید، آنها را به شام نزد یزید بن معاویه فرستاد[9] و بعد از آن اسرا را به سرپرستی مخضّر بن تعلبه عائذی و شمر بن ذی‌الجوشن به شام روانه کرد. 🔸 دستور داد که امام سجاد را با غل جامعه دست‌ها را بر گردن بستند و سوار بر شتر بی‌جهاز به سوی شام حرکت دادند. 🔹مدتی که اسرا از کوفه و شام در حرکت بودند را منابع ذکر نکردند چه وقایعی اتفاق افتاده و تنها به برخی بی‌ادبی‌های حاملین سرهای مبارک اشاره دارند. 🔸نقل شده که اهل‌بیت ـ علیهم‌السلام ـ را سه روز پشت دروازه‌های دمشق نگه داشتند تا شهر را آذین‌بندی کنند و آماده برای جشن و شادی نمایند. در بیشتر منابع نقل شده که روز اول صفر سر امام حسین ـ علیه‌السلام ـ را همراه کاروان اسرا وارد دشمق کردند.[10] 🔸واقعه دلخراشی که برای اسرا اتفاق افتاد این بود که علی‌رغم خواست آن بزرگواران مبنی بر ورود به شهر از جای خلوت و بطور جداگانه از سرهای مبارک ولی شمر ملعون دستور داد سرها جلوی کاروان اسرا و از دروازه ساعات که جمعیت انبوهی تجمع کرده بودند وارد کنند، و مردم غافل شام که از حقیقت ماجرا بی‌خبر بودند با مشاهده کاروان شادی و هلهله می‌کردند و بر سرها اهانت می‌نمودند. ✳️سفر شام برای اهل‌بیت امام حسین ـ علیه‌السلام ـ بسیار تلخ و مصیبت‌های دوران اسارت در این دیار، برایشان از سخت‌ترین مصیبت‌ها بوده است. ✳️وقتی از امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ پرسیدند در سفر کربلا، سخت‌ترین مصیبت‌های شما کجا بود، سه بار فرمودند: «الشام، الشام، الشام» .[11] در شام نیز اسرای آل محمّد ـ صلی الله علیه و آله ـ را در حالی که به ریسمان بسته شده بودند، به مجلس یزید وارد کردند، وقتی بدان حال در پیش روی یزید ایستادند، سر امام را در برابر یزید می‌گذارند و این صحنه از سوزناک‌ترین صحنه‌هایی است که برای امام سجاد و خانم زینب اتفاق می‌افتد. چرا که یزید ملعون بر سر امام توهین کرده و شماتت می‌کند و با قرائت اشعاری خود را پیروز میدان می‌داند و به مردم اجازه حضور می‌دهد و در آن مجلس به لب‌های مقدس امام جلوی چشم اسرا خیزران می‌زند.[12] گویا در این مجلس است که یک مرد شامی به خود اجازه می‌دهد و این جسارت بزرگ را می‌کند. دختر امام حسین به نام فاطمه را از یزید به کنیزی می‌خواهد و با پاسخ تند دختر امام و خانم زینب سلام الله علیهما روبرو می‌شود و بعد از گفتگوئی میان حضرت زینب و یزید خانم زینب خطبه‌ای در مجلس یزید ایراد می‌کنند و شجاعانه به اعمال پلید یزید اشاره می‌کند و یزید را در مجلس خود رسوا و خار می‌کند. -------------------------------------------------- 📚[9] . محمدعلی عالمی، حسین نفس مطمئنه، انتشارات هاد، چاپ اول، ص 329، خرداد 1372. [10] . جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، نشر معروف، ص 240، اسفند 1374. [11] . ابو مخنف، مقتل‌الحسین، ترجمه سیدعلی محمد موسوی جزایری، انتشارات بنی‌الزهرا، چاپ اول، 1380، ص 385. [12] . ابومخنف، پیشین، ص 387. 🕋 @sebghatallaah