eitaa logo
نسخه‌هاۍحکیمانه
384 دنبال‌کننده
506 عکس
299 ویدیو
9 فایل
ارتباط با ما @zeerak
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسات_اول_تا_پنجم_شرح_هدایه،_حکیم.pdf
834.8K
💠سلسله جلسات شرح هدایه المتعلمین فی الطب ⭕️ توسط: استاد حکیم خیراندیش؛ به روش تحقیقی 👈 بسیار علمی، کاربردی و تحقیقی ♻️ ویژه درمانگران. محققان و مدرسین حوزه طب ایرانی اسلامی ♻️مطالعه این سلسله دروس را به همه علاقمندان پیشنهاد میکنیم 🔸این سلسله دروس درک درستی از طب و مزاج و بیماریها با رویکردی ساده اما پر محتوا به انسان ارائه میدهد. آموزشگاه تخصصی طب 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2342191151C7f2929e7ac
❣تفاوت روغن کنجد با روغن ارده کنجد❣ ♻ نکته ی بسیار مهمی که همواره مورد توجه نیاکان ما بوده و تاکید کرده‌اند استفاده از روغن ارده کنجد است. 🔅 با نگاهی دقیق به منابع گذشته‌مان به این نتیجه می‌رسیم که حکما برای روغن کنجدی که بدون تفت داده شدن و تبدیل به ارده شدن و به روش پرس سرد تهیه می‌شده است، ارزش غذایی قائل نبودند مگر آن که آن را برای مصارف دارویی به شکل ضماد استعمال می‌نمودند. 🔅اما روغن خوراکی تهیه شده از کنجد را پس از تبدیل کردن کنجد به ارده و سپس روغن‌گیری از ارده به دست می‌آورند. لذا روغن کنجد هرگز خاصیت روغن ارده کنجد را ندارد. ✔طبیعت روغن ارده کنجد در دوم گرم و تر است و تا هفت سال قوت آن باقی می‌ماند و قابل مصرف است. ✔تذکر مهم❗ از شما عزیزان می‌خواهیم که این بدعت را که به جای تهیه روغن کنجد از ارده کنجد، به طور مستقیم از دانۀ کنجد روغن کشی می‌کنند و به آن افتخار هم می‌کنند کنار گذاشته و از این نوع روغن که غیرخوراکی است دوری کنند و همگان را نیز مطلع کنید. ✔روغن کنجد را از کنجد با پرس سرد می گیرند که نامش هم «دُهْنُ الحَلّ»است. لزوجت و چسبندگی آن در عروق بسیار زیاد است و می دانیم که هر غذای لَزِجی برای کبد مضر است و موجب می‌شود. ♻خواص : ملیّن، رطوبت زا، چاق کننده سوداوی مزاجان و لاغر کننده افراد با غلبه بلغم، رفع کننده‌ی: سودا و صفرای غیرطبیعی تنگی نفس سرفه‌ی خشک زخم ریه و آسم تشنج خشک سوزش ادرار 💚🧡❤️💙💜 ارگانیک حکیمانه @hakimanehorganic
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ اهمیت سیاه دانه در طب سنتی دکتر تاجبخش @nosakh_hakimaneh 💛❤️💚💜🧡💙🖤
الله 🔹 چهار هضم در بدن داریم. ↩ هضم اول معده: غذا وارد معده میشه هضم میشه و به مواد مفید و فضولات تقسیم میشه مواد مفید میره برای هضم دوم که کبد است و فضولات از طریق ادرار و مدفوع خارج میشه ↩ هضم دوم کبد: معده مواد مفید رو وارد کبد میکنه و درست همین جا چهار خلط دم،صفرا،بلغم و سودا تشکیل میشه و فضولات کبدی یه مقدار به کیسه صفرا و یه مقدار به طحال و یه مقداری از طریق ادرار خارج میشه ↩ هضم سوم رگ ها، عروق: مواد مفید کبد وارد رگ ها میشه و مواد خالص جذب بدن و مواد ناخالص از طریق عرق کردن، اب بینی، اب چشم و.. خارج میشه ↩ هضم چهارم بافت: در این مرحله فضولات از طریق منافذ پوست، منی، ناخن، مو و... خارج میشه 🔸یک بدن سالم = چهار هضم باید بایکدیگر تنظیم باشن و هر کدوم وابسته به دیگری هستن کلید طلایی👈کسی که کیسه صفرا رو عمل کرده و برداشته به خاطر اینکه فضولات کبدی به کیسه صفرا دیگه نمیریزه وارد خون شده و تا آخر عمر دچار عصبانیت انی، سردرد، ریزش مو، حرارت بالا، گرگرفتکی و... میشود و کسی که طحال رو برداشته دچار بیماری های سوداوی مثل تیرگی پوست، کک مک ، وسواس، سوءظن، یبوست و.. میشود 👈 خداوند متعال هر عضوی که آفریده انسان به آن احتیاج دارد و بشر فکر میکنه با عمل جراحی میتونه بدن رو درست کنه و نمیدونه طرف رو تا آخر عمر بیچاره میکنه خدا رو شکر سر سفره اهل بیت نشستیم💞😍
❣مزاج اعضاء بدن❣ 🔸مزاج اخلاط ↩ دم : گرم و تر ↩ صفرا: گرم و خشک ↩ بلغم: سرد و تر ↩ سودا: سرد و خشک 🔸مزاج اندام ها ↩ گرم: قلب، خون، جگر، گوشت و ماهیچه، طحال، سیاهرگ ↩ سرد: بلغم، پی، چربی، مو، استخوان، غضروف، رباط، عصب، نخاع، مغز، پوست ↩ مرطوب: خون، چربی، پی، بلغم، مغز، نخاع، پستان، بیضه، شش، جگر، طحال، کلیه،ماهیچه ↩ خشک: مو، استخوان، غضروف، رباط، سرخرگ، عصب حرکتی ، قلب، پوست مثلا: مغز هم در سرد است و هم در مرطوب و باهم تطبیق بدین مغز میشود سرد و تر و.....
❣مزاج در عالم هستی❣ در این عالم هر چیزی مزاج خاص خودش رو دارد از مواد غذایی گرفته تا ....... و باید انسان توجه خاصی به مزاج ها داشته باشد تا دچار بیماری جسمی و روحی نشود مثلا اسلام میگوید طلا برای مردان حرام است وقتی دقت میکنیم میبینیم مزاج آقا گرم و مزاج طلا هم گرم و اگر استفاده کند دچار بیماری های گرم و بالاخص صفراوی باشد تا حد جنون پیش میبرد ولی همین طلا برای خانم مستحب است و موجب آرامش روح و جسم میشود چون مزاج خانم سرد است و گرمای اضافه بدن هم در عادت ماهانه دفع میشود. خداوند هر چیزی رو با مزاج خودش آفریده تا انسان شکر گزار این همه نعمت و دقت بشود و هر روز به خدا نزدیک و نزدیک تر شود.