eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصیتبیین طبقه بندی جدید علوم (بر اساس استنطاق از قرآن) در مقایسه با طبقه بندی بیکنی از علم روز پنج شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح در محل سالن جلسات کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/2802 @olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی نظام سازی آموزشی برای خانواده و جمعیت روز یک‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار گردید. @olgou4
⚡️محتوای نظام سازی آموزشی جدید برای خانواده و جمعیت دارای سه دسته علم؛ شامل ۱- علوم پایه، ۲- علوم کاربردی و ۳- علوم استنباطی و روشی است. ❓علوم پایه نظام آموزشی جدید؛ شامل چهار دانش ۱- جدول روابط انسانی، ۲- جدول تسخیر ، ۳- جدول اسباب غریب و ۴- جدول اسماء الهی است! @olgou4
⚡️برنامه ریزی حداکثری برای خانواده به تولد یک الگوی حکمرانی جدید منتهی می شود! 👌وقتی ایده ارایه خدمات حداکثری همه بخش ها به خانواده را مطرح می کنیم -و می گوئیم همه امور آموزشی، نظام مهندسی، مدیریت شهری، سلامت و بهداشت، تبلیغات و اقتصادی باید به محوریت تقویت حداکثری خانواده باز تعریف شوند - عده ای می گویند: پس تکلیف برنامه ریزی برای سایر امور چه می شود؟! به عبارت دیگر سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی حداکثری برای خانواده را قبول ندارد و در شاخصه های توسعه ای خود شاخص پیشرفت خانواده را در بهترین وضعیت یک شاخص فرعی تلقی می کند! 👌در پاسخ به این پرسش می گوئیم: خانواده دارای کارکردهای حاکمیتی است و در صورتی که تقویت شود؛ می تواند به حل چالش های قضایی، آموزشی، اقتصادی، پولی، امنیتی و در یک جمله به نظام سازی چابک، کمکِ بی جایگزینی داشته باشد. بررسی آیات و روایت مرتبط با خانواده، وصف اولین نهاد حاکمیتی و مدیریتی را برای خانواده در ذهن ها متولد و متصور می کند و نباید درک ما از خانواده حداقلی باشد! (نقد ایده معیوب خانواده هسته ای) 👌معتقدیم: خانواده یک نهاد حاکمیتی است و در صورت برنامه ریزی حداکثری برای خانواده یک الگوی جدید حکمرانی متولد می شود. به پژوهشگران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه توصیه می کنم: وقتی برای هر امری برنامه ریزی می کنید؛ به نقش خانواده در الگوی طراحی شده فکر کنید. به نقش خانواده در اقتصاد، نقش خانواده در امور قضائی، نقش خانواده در آموزش، نقش خانواده در مدیریت شهری، جایگاه خانواده در نظام مهندسی و... تفکر کنید! حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) - نشست تخصصی نظام سازی آموزشی برای خانواده و جمعیت - یک شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران 🗞منبع خبر @olgou4
⚡️دلسوزانه با آقای رئیس جمهور ❓دلسوزانه و از سر خیرخواهی محض و با رعایت اصل "لا أَسأَلُكُم عَلَيهِ أَجرًا " به آقای رئیس جمهور عرض می کنم:  اجرای الگوهای توسعه غربی در کشور به تولید نارضایتی در کشور و بالتبع القای ناکارآمدی نظام اسلامی منجر می شود.  🗞متن کامل خبر @olgou4
⚡️تحلیل حجت الاسلام علی کشوری درباره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.. @olgou4
⚡️نمودار ارزیابی محله طاق بستان کرمانشاه بر اساس شاخصه های محله محوری- آبان ۱۴۰۱ (این نمودار در بخش شاخص شماره ۸ دارای یک پیوست است.) 🗞مطلب مرتبط: گزارش شاخصه های محله محوری در محله خیابان فاطمی بروجرد https://eitaa.com/olgou4/4794 @olgou4
⚡️ گزارشی از مشاعل استخدامی و مردمی محله طاق بستان کرمانشاه ( پیوست شاخص شماره ۸ ) مطلب مرتبط: گزارش شاخصه های محله محوری در محله خیابان فاطمی بروجرد https://eitaa.com/olgou4/4794 @olgou4
نظام سازی آموزشی برای خانواده و جمعیت.mp3
40.73M
🔈صوت نشست تخصصی نظام سازی آموزشی برای خانواده و جمعیت/ یک شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران / ۱۶۹ دقیقه ❓معرفی روش تحصیل در نظام آموزشی جدید ❓معرفی محتوای تحصیل در نظام آموزشی جدید @olgou4
⚡️بازدید از تکیه معاون الملک شهر کرمانشاه (تاریخ ساخت: سال ۱۳۲۰ هجری قمری مصادف با سال ۱۲۸۱ هجری شمسی) - با هدف بررسی کارکردهای این ساختمان در حوزه تنظیم روابط انسانی - چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ❓خلاصه روایت مدرسه هدایت از تکیه معاون الملک: 1⃣ بخش اول دفترچه (ساختمان و کارکردهای مرتبط با روابط انسانی) ساختمان تکیه معاون الملک دارای ۱- کارکردهای آموزشی (مدرسه علوم اسلامی)، ۲- کارکرد عزاداری و دفاع از امام (حسینیه، عباسیه و زینبیه)، ۳- کارکرد مهمانسرا و پذیرایی از مهمان (استراحتگاه مهم زائرین کربلا)، ۴- کارکرد حل اختلاف و قضاوت بین افراد محله و عشایر منطقه، ۵- کارکرد بازخوانی تاریخ و عبرت افرینی از طریق روایت حوادث مهم (کاشی کاری های ساختمان)، ۶- کارکرد زیست محیطی و تفریحی (حوض بزرگ، درختان و گیاهان متعدد و کبوتر)، ۷- کارکرد مدیریت آب( آب انبار محله آبشوران قديم ) و... می باشد. 2⃣ به دلیل کمبود وقت، بخشِ روایت شئ پایه از دفترچه روایت ساختمان معاون الملک، شامل گزارشی از مصالح ساختمان، ویژگی رنگ به کار رفته در کاشی کاری های ساختمان و اشیاء مورد استفاده از زندگی در دوره قاجار، تکمیل نشد! 3⃣ گزارش بخش سوم دفترچه شامل: بررسی میزان معرفت افراد دوره قاجار از مقام ربوبی در بازدید بعد تدوین می شود! 🗞مبانی نظری روایت میراث فرهنگی https://eitaa.com/olgou4/4522 @olgou4
تحلیل جام جهانی ۲۰۲۲ - چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱.mp3
22.4M
🔈 تحلیل حجت الاسلام علی کشوری درباره جام جهانی ۲۰۲۲ - چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳ دقیقه ❓بیان سه نکته درباره جام جهانی ❓نقطه آغاز نظام سازی در حوزه ورزش کدام است؟ 🗞مطلب مرتبط: الگوی فقهی ورزش چه می گوید؟ https://eitaa.com/olgou4/4298 @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصیتبیین طبقه بندی جدید علوم (بر اساس استنطاق از قرآن) در مقایسه با طبقه بندی بیکنی از علم روز پنج شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح در محل سالن جلسات کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/2802 @olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین طبقه بندی جدید علوم (مبتنی بر استنطاق از قرآن) روز پنج شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ در محل کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار گردید. @olgou4
⚡️طبقه بندی جدید علوم شامل: سه دسته علوم پایه (جدولِ تنظیم روابط انسانی، جدول تسخیر، جدول اسبابِ غریب و جدول اسماء) و علوم کاربردی و علوم استنباطی و روشی است. http://eitaa.com/olgou4
طبقه بندی جدید علوم - ۳ آذر ۱۴۰۱ کرمانشاه.mp3
28.5M
🔈 صوتِ نشست تخصصی تبیین طبقه بندی جدید علوم (مبتنی بر استنطاق از قرآن) - پنج شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ در محل کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه ۹۴ دقیقه. ❓بررسی اشکالات سه گانه طبقه بندی بیکنی علوم ❓معرفی طبقه بندی جدید علوم با تاکید بر معرفی علوم پایه در طبقه بندی جدید ❓معرفی ویژگی اصلی روشِ استنباط و تولید علم ❓مراحل چهارگانه تاسیس مدارس تمدنی در کشور http://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
من قبلاً نیز گفته‌ام همه توطئه‌های جهان‌خواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. صحیفه‌امام‌خمینی_جلد ۲۱_صفحه۲۹۰ @olgou_mashhad
⚡️چالش امروز حوزه علمیه عدم توجه به مسئله جامعیت اسلام است! @olgou4
حوزه علمیه ومسئله جامعیت اسلام۴آذر ۱۴۰۱کنگاور.mp3
42.32M
🔈 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در جمع برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه با موضوع ضرورت توجه به مسئله جامعیت اسلام - جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۴۳ دقیقه ❓چرا حوزه علمیه از مسئله جامعیت اسلام غفلت می کند؟ ❓بیان دو آسیب ناشی از عدم توجه به مسئله جامعیت اسلام ❓چرا روایات باب اطعمه و اشربه در حوزه علمیه موضوع مباحثه نیست؟ @olgou4
📹 فیلم معرفی دفترچه روایت تکیه معاون الملک شهر کرمانشاه بر اساس چارچوب روایت الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی ❓روایت نکات مرتبط با روابط انسانی در تکیه معاون الملک(۷ نکته) ❓روایت شئ پایه از تکیه معاون الملک (۱۳ نکته) ❓روایت میزان فهم از مقام ربوبی در افراد سازنده و بهره بردار از تکیه معاون الملک (افراد دوران قاجار) - یک نکته 📹 مشاهده فیلم با کیفیت معرفی دفترچه روایت معاون الملک @olgou4
⚡️به دوستان مدرسه تمدنی هدایت پیشنهاد می کنم: سخنرانی امروز آیت الله خامنه ای (شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱) را فهرست نویسی نمایند. ❓موضوع سخنرانی این فقیه زمان شناس ارائه تعریف و تصویر و تصمیم برای مواجهه با تمدن استکباری مدرنیته به رهبری آمریکا است. @@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم - پنج شنبه سوم آذر ۱۴۰۱ ❓استماع صوت کامل جلسه: https://eitaa.com/olgou4/4841 ❓گزارش خبرگزاری مهر از نشست: https://www.mehrnews.com/news/5639615 @olgou4
⚡️گزارش اولیه ارزیابی محله پاچنار شهر مشهد ❓نکته قابل توجه در این شاخص رشد قارچ گونه مجتمع های مرتفعی مانند مسافرخانه ها، هتل ها و مراکز زائرپذیر است و برداشت های میدانی کارشناسان الگوی پیشرفت از ادامه این آپارتمان‌سازی حکایت دارد ❓ به نظر می رسد همچنان سیاست بهره برداری اقتصادی از زائرین بارگاه مطهر رضوی در غفلت سیاست گذاری صحیح بافت اطراف حرم مطهر یکه تازی می‌کند. 🗞 متن کامل گزارش ارزیابی محله پاچنار @olgou4
⚡️بررسی مسائل مرتبط با معرفت در فقه العلم 👌یکی از سرفصل های فقه العلم (بررسی آیات و روایات باب علم) مسائل مرتبط با معرفت شناسی است. بررسی چیستی معرفت در منطق های مختلف، بررسی منشاء پیدایش معرفت، عوامل تقویت ادراک، مراحل تقویت ادراک و... در فقه العلم تنقیح می شوند! 👌همانطور که قبلاً گفته ایم: در بررسی چیستی معرفت، چهار احتمال متصور است. در احتمال اول(منطق صوری)صحت گزاره معرفتی به عنوان تابعی از اندراج تعریف می شود و در احتمال دوم (منطق سیستمی) صحت گزاره معرفتی به عنوان تابعی از هماهنگی با متغیر اصلی فرض می گردد. در احتمال سوم (منطق اصالت فاعلیت) صحت گزاره معرفتی بر اساس مفهوم تکامل و عدم تکامل ترسیم می شود و در احتمال مختار، صحت گزاره های معرفتی را بر مبنای "تناسب و عدم تناسب آن گزاره با فطرت" بررسی می نمائیم. 👌بررسی و ارزیابی میزان دقت در مناشئِ دریافت معرفت یکی دیگر از سرفصل های مرتبط با معرفت است؛ که بر اساس مفهوم اِشراف آنها را ارزیابی می کنیم. (آراء بسیار معیوب آگوست کنت در تبیین امور و مقایسه ادراکات علمی و فلسفی و ربانی از نظر او را در این بخش بررسی می کنیم) 👌عوامل تقویت کننده اداراک و معرفت هم در بخش الگوی تفصیل بررسی می شود. عوامل زیرساختی بیانی و غیر بیانی موثر بر ارتقای معرفت (بخوانید: آماده سازی قلوب) موضوع علمِ تفصیل است. 👌طبقه بندی علم و معیارهای فقهی آن، یکی دیگر از موضوعات بحث های فقه العلم است. طبقه بندی علم از مسائلی مانند تعریف علم، قواعد فقه البیان، قواعد فقهی تبویب و... متاثر است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین معرفت شناسی فقهی در مقایسه با معرفت شناسی اثباتی - بامداد پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - قم 🗞منبع خبر @olgou4
۴ توصیه به کارشناسان الگوی پیشرفت - ۱۰ آذر ۱۴۰.mp3
35.69M
🔈 چهار توصیه به کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی/ پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۳۶ دقیقه ❓بر نقشه فعالیت های الگوی پیشرفت اسلامی مسلط بشوید! ❓شکل فعالیت های الگوی پیشرفت اسلامی؛ همان چرخه چهار بخشی تحریک فکر است! ❓پردازش چهار اولویت از اولویت های تمدنی ۱۲ گانه سرعت بیشتری دارد! ❓ حق برادری و اخوت را با همه جریان های دیگر تمدن اسلامی رعایت کنید! http://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره علوم غریبه منایا و بلایا 👌علم منایا و علم بلایا دو نوع از علوم غریبه است؛ که در اختیار معصومین علیهم السلام می باشد. در مباحث علوم غریبه به شرح آیات و روایت این حوزه می پردازیم. (الإمام عليّ عليه السلام :أنَا الَّذي عُلِّمتُ عِلمَ المَنايا وَالبَلايا وَالقَضايا وفَصلَ الخِطابِ وَالأَنسابَ - مختصر بصائر الدرجات عن أبي حمزة الثمالي عن الإمام الباقر عليه السلام ) 👌علم منایا همان علم به مرگ و انواع آن و تبیین خواسته ها و اعمال مرگ آفرین است. تبیین مراحل بعد از مرگ را هم ملحق به علم منایا تبیین می کنیم! 👌علم بلایا همان علم به انواع ابتلائات بشر و کارکردهای ادب آفرین و تمحیصیه آنها است. آیات و روایات ساختار ابتلائات را معرفی کرده اند. ملحق به بحث ابتلائات بشر، ساختار "علم اَمان" را هم تبیین می کنیم. پیوست دوم علم بلایا معرفی ۲۰ ویژگی بهشت - به عنوان یک محیط بی ابتلاء - است. 👌فقه علوم غریبه یکی از ابواب فقهی مدرسه تمدنی هدایت است و مقدمه قطعی آموزش های علوم غریبه را آشنایی طلاب با مباحث فقه النظام، فقه الخلق و فقه التسبیح می دانیم. به فضل الهی در جلسه ای دیگر برخی از علوم غریبه مانند علم جعفر تبیین می شود. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی محتوای علم منایا و علم بلایا - شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - قم 🗞متن خبر @olgou4