eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
12.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
136 ویدیو
237 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه ۶ مهر ۱۴۰۲.mp3
12.08M
🔈صوت بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی ( معاون فرهنگی سازمان تبلیغات) در نشست معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه -۶مهر ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت قم ❓تمدن مدرنیته حرث و نسل را با خطر مواجه کرده است ❓سند منحوس 2030 مصداق استعمار فرانو است. ❓اسلام علاوه بر نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام آموزشی و... را تبیین کرده است. https://eitaa.com/olgou4
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ⚡️ نشست تخصصی: تبلیغ مسئله محور روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح در ساختمان مدیریت حوزه علمیه البرز برگزار می گردد.(به فضل الهی) ❓چگونه به اولویت حوزه‌های علمیه تبدیل میشود؟ 🗞 پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/5598 https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت پنجم 📖 کتاب پروتکل های فقهی مدیریت کرونا ۱۷۲ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3391 📖کتاب تعریف جدید واکسن ۷۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3646 https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه دوم(1).pdf
15.06M
🗞 پیاده فوری جلسه دوم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه ( روش استنباط در مسئله مسجد) ۱۱۶ صفحه ❓پنج پرسش درباره روش استنباط 🔈صوت مرتبط با گزارش: https://eitaa.com/olgou4/5359 🔈صوت هاي دوره: https://eitaa.com/olgou4/5414 https://eitaa.com/olgou4
⚡️دومین برنامه بازدید و معرفی نمایشگاه تخصصی: مسجد و اداره جامعه روز پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح در شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه سوم(1).pdf
18.82M
🗞 پیاده فوری جلسه سوم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه ( روش استنباط در مسئله مسجد - ۲) ۱۳۵ صفحه ❓پنج پرسش درباره روش استنباط 🔈صوت مرتبط با گزارش: https://eitaa.com/olgou4/5361 🔈صوت هاي دوره: https://eitaa.com/olgou4/5414 https://eitaa.com/olgou4
⚡️تربیت طلبه ذوالفنون هدف اصلی مدرسه هدایت است! 👌در مدرسه فقهی هدایت به دنبال تربیت طلبه ذوالفنون هستیم؛ زیرا طلبه باید به همه تخصص های مرتبط با سبک زندگی مسلط باشد. به عبارت دیگر: اصلاح سبک زندگی امری تک بعدی نیست و به اصلاح اموری مانند تغذیه، معماری، آموزش، سلامت، سیاست خارجی، تجارت، نظم اجتماعی، عبرت و میراث فرهنگی، تولید خبر و... نیازمند است. 👌تجربه ۴۵ سال گذشته به همه ما نشان داده است که سبک زندگی مردم ایران از تفویض امور فوق الذکر به بناهای عقلایی و متخصصین پوزیتویستی ضربه خورده است. چالش های فعلی تربیتی و غیر تربیتی را ناشی از الگوی غلط معماری، استانداردهای غلط غذا (استانداردهای سازمان غذا و دارو)، آموزش های غیر مفید سیستم آموزشی و... می دانیم و نباید اصلاح سبک زندگی را با تکیه محض بر موعظه دنبال نمائیم. (آسیب شناسی حرکت جمهوری اسلامی و آسیب شناسی امضاهای غلط حوزه بر دانش های ناقص پوزیتویستی) 👌در مدرسه تمدنی هدایت ۹ دسته تخصص فقهی مرتبط با سبک زندگی (مجموعاً ۴۰۰ نظریه فقهی) را آماده کرده ایم و مشغول انتقال این مفاهیم در قالب راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر به نخبگان و اقویای شیعه هستیم. اصلاح سبک زندگی نیازمند تفقه بیشتر در ۱- امامت ، ۲- علم ، ۳- تزکیه، ۴- مکاسب، ۵- بیان، ۶- نظم، ۷- فرقان، ۸- عبرت و ۹- نفی سبیل است. (طبقه بندی جدید دانش) حجت‌الاسلام علی کشوری - تبیین هدف مدرسه تمدنی هدایت در روز میلاد حضرت مدینة العلم (روحی فداه) ۱۷ ربیع الاول ۱۴۴۵ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️ به فضل الهی: دومین نشست معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه روز پنجشنبه ۱۳مهر ماه ۱۴۰۲ در محل بنیاد هدایت قم برگزار گردید. ❓حوزه های تأثیرگذاری مسجد بر جامعه کدام است؟(۴ حوزه) ❓مفاهیم پایه مسجد برای اداره جامعه کدامند؟! (۲۳ مفهوم) ❓برنامه های اجرایی مسجد برای اداره جامعه کدامند؟ (۴۰ برنامه) https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت ششم 📖 کتاب الگوی فقهی ارزیابی غذا ۷۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/2914 📖کتابچه مقررات فقهی ساختمان ۳۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3356 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نقش مسجد در یک جمله! 👌در نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه به سه پرسش اساسی مرتبط با تبیین نقش بی بدیل مسجد در حل مشکلات مختلف اجتماعی (بخوانید: اداره جامعه) پاسخ گفته ایم: 👌پرسش اول: مسجد در چه حوزه هائی تأثیرگذار است؟! (خلاصه جواب: با استظهار از اصطلاحات مسجد القبیله، مسجد السوق، مسجد الاعظم و مساجد اربعه، برای مسجد چهار کارکرد ۱- مفهوم پردازی و سیاستگذاری برای خانواده در مسجد محله، ۲- مفهوم پردازی و سیاستگذاری برای کسب روزی حلال و رفع اختلالات بازار در مسجد بازار، ۳- سیاستگذاری و مفهوم پردازی برای تقویت مصالح و رفع مفاسد یک شهر به صورت هفتگی در مسجد اعظم و ۴- مفهوم پردازی و سیاستگذاری برای اداره دنیا در مساجد اربعه، در بیان شارع تعریف شده است! ) 👌پرسش دوم: حکمرانی در مسجد حقوقی و جبری است یا حکمرانی نرم مبتنی بر ایده پردازی را مزیت می داند؟! (خلاصه جواب: با توجه به اهمیت اصل تأثیر گذاری بر قلوب، مسجد از حکمرانی مدرن و قانون محور و جبری پرهیز می کند و در محیط اطراف خود مفهوم پردازی و ایده پردازی می نماید. مفاهیم پایه حکمرانی نرم یک مسجد؛ حدود کبار فرائض خمس هستند و نباید از مفاهیم التقاطی و پوزیتویستی برای تأثیر گذاری بر مردم استفاده کرد. در مجموع تاکنون تأثیرات ۲۳ حد از حدود کبار فرائص خمس، مانند: حد طهارت، حد وقت، حد قبله، حد تکبیرة الافتتاح، حد رکوع، حد سجود، حد دعا، حد تزکیه، حد اقلام نه گانه زکات، حد زمان پرداخت زکات و..... را در اداره جامعه و حل مشکلات جامعه با استفاده از قواعد اصولی فقه البیان تشریح نموده ایم. ) 👌پرسش سوم: برنامه های اجرایی یک مسجد کدام هستند؟! (خلاصه جواب: با تکیه بر مفاهیم ۲۳ گانه مطرح شده در پرسش دوم، یک مسجد می تواند حداقل ۴۰ برنامه اجرایی برای حل مشکلات و مسائل مردم را تعریف نماید. ۱- برنامه کاهش قیمت ها، ۲- برنامه شادی آفرینی در محله، ۳- برنامه ترویج غذای متناسب با مزاج، ۴- برنامه معرفی مناطق جغرافیایی ظهور و سیاست خارجی، ۵- برنامه آموزش آداب پنج گانه انعقاد نطفه، ۶-برنامه آموزش و ترویج مشاغل برتر پنج گانه از نگاه انبیاء، ۷- برنامه معرفی کتاب های جدید آموزشی بر اساس طبقه بندی جدید علم، ۸- برنامه تبیین اصول ۴ گانه پخت نان، ۹- برنامه معرفی فرائض خمس، ۱۰- برنامه کاهش تولید زباله و... بخشی از این برنامه ها محسوب می شوند. ) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست دوم معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه در بنیاد هدایت - پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - قم https://eitaa.com/olgou4