مسجد و اداره جامعه - جلسه یازدهم.pdf
18.31M
🗞 پیاده فوری جلسه یازدهم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه/ ۱۰۳ صفحه
❓بیان ویژگی های سه گانه جن
❓بیان برخی از علت های اختلاط در زندگی جن و انسان
❓معرفی برخی تدابیر ساده برای مواجهه با اختلاط در زندگی جن و انسان
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5397
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#مس_جن
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
#برنامه_های_کاربردی_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
21.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارشی از اجلاسیه تبیین راه حل های تمدنی در بروجرد/ ۲ دقیقه
❓علت مشکلات کشور، اجرای طرح های معیوبی مانند: کنترل جمعیت، ایجاد بانک های خصوصی، واردات محصولات تراریخته و اجرای طرح های معیوب سند ۲۰۳۰ است..
❓برای آغاز تحول در نظام برنامه ریزی کشور ۱۲ +۱ راه حل تمدنی را به مسئولین کشور پیشنهاد داده ایم....
#تمدن_نوین_اسلامی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
دو نکته انتخاباتی - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲.mp3
9.64M
🎙 دو نکته انتخاباتی حجتالاسلام علی کشوری / پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۹ دقیقه
❓در انتخابات ۱۴۰۲ ؛ گفتمان امید آفرین الگوی پیشرفت اسلامی بیشتر به گوش مردم رسید و امید آفرینی کرد.
❓به دنبال تشکیل یک هیئت اندیشه ورز برای پشتیبانی فکری از فرآیند قانونگذاری کشور هستیم.
#تمدن_نوین_اسلامی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ در سه محور کلان با توسعه پایدار اختلاف نظر داریم/ دوستان تمدنی به دنبال اصلاحات موردی نباشند!
👌به صورت خلاصه: در سه محور ۱- اهداف برنامه ریزی، ۲- حوزه های برنامه ریزی و ۳- نظام مسائل راهبردی با مفهوم توسعه پایدار اختلاف نظر داریم و نباید تصور نمائیم؛ که با اصلاحات موردی مشکلات کشور حل می شود. به معنای واقعی کلمه نیازمند تحول بنیادین در نظام برنامه ریزی کشور هستیم.
👌اصلاح ساختاری اول: اصلاح ذهنیت ها در حوزه اهداف برنامه ریزی است. از منظر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی؛ برنامه ریزی زیرساختی و مشارکتی و ارتباطی برای دستیابی به نظم اختیاری(خود تنظیمی در روابط انسانی) یا همان مردمی کردن امور؛ هدف قطعی حوزه برنامه ریزی کشور محسوب می شود.
👌اصلاح ساختاری دوم: اصلاح در حوزه های برنامه ریزی کشور است. حوزه های مطلوب برنامه ریزی در یک کشور؛ شامل توجه به نه گروه مسئله زیر است. هر کدام از زیرساخت های ذیل به منزله عاملی موثر بر خودتنظیمی در روابط انسانی عمل می کنند.
۱- گروه مسائل مرتبط با سیاست و امامت و مدیریت
۲- گروه مسائل مرتبط با روش تحقیق، فلسفه علم، آموزش علم و...
۳- گروه مسائل مرتبط با تزکیه و پاکسازی و نظافت
۴-گروه مسائل مرتبط با تبلیغات، رسانه، شعر و بیان
۵- گروه مسائل مرتبط با مکاسب و شغل و معیشت
۶- گروه مسائل مرتبط با پیشگیری از جرم و عبرت و میراث فرهنگی
۷- گروه مسائل مرتبط با نظم اختیاری و قانونگذاری
۸- گروه مسائل مرتبط با ارزیابی، تعریف شاخص و فرقان (اصلاحات سنجه ای)
۹- گروه مسائل مرتبط با پدافند غیر عامل، امنیت و نفی سبیل
👌اصلاح ساختاری سوم: شناسایی صحیح نظام مسائل هر حوزه و معرفی مسائل فوریت دار در حوزه های ۹ گانه فوق الذکر است. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مهمِ بخشی از وحی استنطاق شده است.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تحول موردی یا تحول نظام مند؟ - یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - قم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️حجت الاسلام علی کشوری در گفتگوی ویژه خبری (سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) : در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ شعارهای تمدنی و ایده های امید آفرین الگوی پیشرفت اسلامی مطرح گردید و رشد کرد...
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#تمدن_نوین_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
کمباین نهایی طبقه بندی جدید دانش.pdf
6.03M
🗞 متن دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - جمعه انتظار ۱۳ و ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۱۶۶ صفحه
❓معرفی روش تحقیق جدید در حوزه دانش و طبقه بندی جدید دانش
🎙صوت دوره مباحثاتی:
https://eitaa.com/olgou4/6169
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه سیزدهم.pdf
17.23M
🗞 پیاده فوری جلسه سیزدهم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه/ ۹۰ صفحه
❓ابزارهای ارتباطی مسجد با مردم محله کدام است؟
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5405
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#چرخه_تحریک_فکر
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
#برنامه_های_کاربردی_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه چهاردهم.pdf
17.56M
🗞 پیاده فوری جلسه چهاردهم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه/ ۸۷ صفحه
❓ روشهای تأمین مالی مسجد
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5410
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#تأمین_مالی_مسجد
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
#برنامه_های_کاربردی_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مهمترین اختلاف تمدن مدرنیته و تمدن اسلامی؛ اختلاف در روش مطالعه و تحقیق است.
❓از روش تحقیق مبتنی بر اشراف برای مطالعه اشیاء استفاده می کنیم.
🗞فیلم کامل گفتگوی ویژه خبری با موضوع نقشه جامع تمدن اسلامی (۲۱ بهمن ۱۴۰۲):
http://www.telewebion.ir/episode/0xb5ea243
#نشست_استماع
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درسنامه مدرسه تمدنی هدایت چه می گوید؟
👌 احتراما به اطلاع علاقهمندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی و علاقهمندان به تحصیل در مدرسه تمدنی هدایت می رساند: سرفصل های درسی این مدرسه در سه سطح به شرح زیر تنظیم شده است.
👌در سطح اول دروس مدرسه تمدنی هدایت؛ طلاب این مدرسه با راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با موضوع ده نظریه فقهی آشنا می شوند. چرخه چهار بخشی تحریک فکر؛الگوی حضور اجتماعی طلبه را تئوریزه می کند و آشنایی با ده نظریه فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی، طعم جامعیت اسلام را به طلبه متفقه می چشاند! (حدود دو سال براي طلاب با استعداد)
👌در سطح دوم دروس مدرسه تمدنی هدایت؛ طلاب این مدرسه به راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با محوریت محتوای مطرح در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می شوند. در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ نظریه فقهی در قالب ٩ دسته علم طبقه بندی شده است. رسالت نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی، اثبات ملموس و مسئله محور،؛ نظریه کلامی جامعیت اسلام است. (حدود ٢ سال براي طلاب با استعداد)
👌در سطح سوم دروس مدرسه تمدنی هدایت، طلاب این مدرسه به راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با محوریت چگونگی تفقه و استنطاق از وحی مشغول می شوند. در قواعد اصولی فقه البیان، بعد از معرفی ویژگی های بیان شارع در بیان شارع، مراحل نه گانه تفقه به طلبه آموزش داده می شود. تبیین مراحل ٩ گانه تفقه در دین را از درايه و دقت در ١٣ دسته روایات و آیات روشی به دست آورده ایم! (حدود ٣ سال براي طلاب با استعداد)
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) گفتگو با برخی از طلاب مدرسه هدایت با موضوع درسنامه مدرسه هدایت - سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢ - قم
#مدرسه_تمدني_هدايت
#نظام_سازي_فقهي
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی دروس سطح یک در مدرسه تمدنی هدایت
👌 به همه کسانی که قصد آشنایی با کارشناسی امید آفرین الگوی پیشرفت اسلامی را دارند؛ توصیه می کنیم حداقل این ده نظریه فقهی را مطالعه کنند. (دروس پیشنهادی مدرسه هدایت در سطح اول)
١- نظریه اول: مدیریت شهری محله محور
فهرست اول: (محلات اسلامی امید)
https://eitaa.com/olgou4/5593
فهرست دوم: (محلات وابسته) ۳۴۴ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/2743
فهرست سوم: (محلات اضطراری)
https://eitaa.com/olgou4/4985
٢- نظریه دوم: آموزش و پرورش آینده ۲۱ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/5898
٣-نظریه سوم: الگوی فقهی ساخت ۳۶ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/2952
٤- نظریه چهارم: الگوی فقهی تفصیل ۳۶ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/4660
٥- نظریه پنجم: پیشگیری ساختاری از بیماری - ۱۵۴ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6184
٦- نظریه ششم: مسائل اقتصاد ایران (فقه المکاسب با تبویب جديد) ۶۴۸ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/3282
٧- نظريه هفتم: مقررات فقهی ساختمان ۲۲۱ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6183
٨- نظريه هشتم: جدول فقهی تسخیر (جدول خاصيت هاي اشياء) ۱۸۳ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/4488
٩- نظریه نهم: مدیریت پدیده مس جن ۱۰۳ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6259
۱۰- نظریه دهم: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی ۱۷۰ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/4522
#مدرسه_تمدنی_هدایت
#دروس_سطح_یک
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دوره آشنایی با نقشه جامع تمدن اسلامی روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح در شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان دوره:
https://eitaa.com/olgou4/2990
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4