eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ارتباط میان مسجد و پیشرفت کشور چیست؟ / معرفی اجمالی بخش دوم اولین برنامه پیشرفت اسلامی 👌اولین برنامه پیشرفت اسلامی شامل پنج بخشِ الگوی خانواده، الگوی امامت جمعه و جماعت، الگوی دولت اسلامی، الگوی الهام بخشی ایران در محیط همسایگان  و الگوی  جدید مواجهه با سازمان ملل و اسناد ضاله بین المللی است. 👌بخش دوم این برنامه عملیاتی و حجیت یافته به تشریح نقش مسجد، امام جمعه و امام جماعت در مسیر پیشرفت کشور می پردازد و مفاهیم، راهبردها و اقدامات این بخش را تبیین می کند. به عبارت بهتر تاکنون از ظرفیت نهاد مسجد در برنامه ریزی برای پیشرفت کشور استفاده نکرده ایم و ساختارهای اصلی پیشرفت را به شکل دیگری تعریف کرده ایم. 👌برای تبیین نقش مسجد و الگوی جدید امامت جمعه و جماعت در گام اول، ارتباط پیشرفت با زیرساخت های نه گانه، ۱- امامت، ۲- علم، ۳-تزکیه، ۴- مکاسب، ۵- عبرت، ۶- فرقان، ۷- بیان، ۸- نفی سبیل و ۹- نظم را به صورت استظهاری تعریف می کنیم و سپس برنامه یک مسجد در خدمت رسانی به زیرساخت های نه گانه فوق الذکر (زیرساخت های پیشرفت) را بازتعریف می نمائیم. 👌با توجه به قواعد اصولی، درایه ای فقه البیان، خصوصاً اصل بیان مبتنی بر ظرفیت و اصل بیان مبتنی بر نظام مقایسه ۱۰ مفهوم ۱- کالبد متناسب با روابط انسانی، ۲- سود ارتباطی و نقش آن در بازتعریف درآمد و هزینه، ۳- نقش خانواده در آموزش و تربیت، ۴- تفاوت غذای صنعتی و غذای طیب، ۵- فوائد عمومی شدن تجارت، ۵- چگونگی روایت مبتنی بر شرک و تکذیب اماکن باستانی، ۶- تعلیم آداب پنج گانه انعقاد نطفه، ۷- محرومیت زدائی مبتنی بر روابط انسانی، ۸- آشنائی با نقش یهود در تدوین اسناد بین المللی، ۹- چگونگی انتخاب امام جامعه با تاکید بر بررسی تجربه الگوی انتخاب مسئول در جمهوری اسلامی و ۱۰- آشنائی با منطقه جغرافیائی جبهه مقاومت و ظهور (کنوز خَمس) را به عنوان مفاهیم پایه ای اقدام در الگوی امامت جمعه و جماعت پیشنهاد داده ایم.  حجت الاسلام علی کشوری - تبیین بخش دوم اولین برنامه پیشرفت اسلامی-  در گفتگو با جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه زنجان - جمعه انتظار ۲۵ تیر ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/04/25 @olgou4
جمع ابتدائی ادله.mp3
31.99M
🔉صوت نشست تخصصی جمع ابتدائی ادله - ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ هجری - مدرسه علمیه مشکات قم ❓تبيين الگوهای جدید جمع آیات و روایات @olgou4
⚡️ساختار جمع ابتدایی؛ همان ساختار درایه و تدبر است. 👌پایه جمع ابتدائی ادله بر درایه در روایات و تدبر در آیات استوار است. به عبارت بهتر هر کس پرسشی تفسیری و تبیینی درباره آیات و روایات مطرح کند؛ در پاسخ با مجموعه ای از آیات و روایات مرتبط با آن پرسش روبرو می شود. 👌اگرچه پرسش های درایه ای قابل احصاء نیست و هر کس متناسب با ظرفیت عقل خود به این موضوع می پردازد؛ ولی پرسش از ۹ مسئله ی: ۱- ظرفیت حاکم بر خطابات، ۲- کشف فرآیند تأمل آفرین خطابات، ۳- جانمائی خطابات در ساختار مُکث مرتبط، ۴- مقایسه خطابات با بدعت های معاصر، ۵- کشف میزان رفق مورد نیاز برای خطابات، ۶- منزلت یابی مکانی و زمانی برای خطابات، ۷- سیر انفتاحی خطابات، ۸- سیاق حاکم بر خطابات و ۹- تحلیل اعداد و کَمِّ مرتبط با خطابات؛ به عنوان پرسش های درایه ای مشترک در همه ابواب مطرح هستند و بالتبع منجر به جمع ابتدائی ادله هم می شوند. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگو درباره نظریه جمع ابتدائی ادله - بنیاد خاتم قم - دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/04 @olgou4
⚡️پرسش های اصلی اولین برنامه پیشرفت اسلامی چیست؟ 🗞دریافت نسخه با کیفیت: http://nro-di.blog.ir/1400/05/05 @olgou4
⚡️ عید غدیر زمینه ساز تأسيس يك طبقه بندی جدید از علم برای بشریت است! 👌در منابر عید غدیر تبیین بُعد علمی شخصیت امیرالمؤمنین علیه السلام یکی از موضوعات جذاب است و زمینه رجوع مردم به علم غلط دیگران را به چالش می کشد! 👌مطابق مفاد خطبه غدیر ، امیر المومنین علیه السلام به علت علم کاملش در همه حوزه ها بر دیگران فضیلت دارد و مقدم است (مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ أَحْصاهُ اللّه‏ُ فِیَّ، وَکُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا، وَهُوَ الاْءمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّه‏ُ فی سُورَةِ یس: «وکُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ» - خطبه غدیر) 👌در مدرسه فقهی هدایت، مبتنی بر روش اجتهادی استنطاق از امام علیه السلام، ظرفیت تبیین ۴۰۰ نظریه فقهی مهیا شده و در واقع یک طبقه بندی جدید از علم -مبتنی بر کتاب و سنت- در فرآیند آموزش قرار گرفته است! (۴۰۰ نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت) حجت الاسلام علی کشوری - تبیین طبقه بندی فقهی علم - چهار شنبه ۱۷ ذی الحجه ۱۴۴۲ هجری - حوزه علمیه قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/06 @olgou4
⚡️تنقیح مسئله تعارض منافع با استفاده از روش موضوع شناسی فقه هدایت: ❓به دلیل تمرکز فضای کارشناسی کشور بر روی مسئله مبارک مبارزه با فساد و ظلم - و به دلیل باز تولید ادبیات ناکارآمد و پر از بِدعَت توسعه غربی در این حوزه - به تنقیح مفاهیم پایه این حوزه مانند "مدیریت تعارض منافع" می پردازم. 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/12 @olgou4
👌زیارت مرقد مطهر امام زاده جعفر علیه السلام بروجرد - چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ هجری 🗞نسب امام زاده: ابوالقاسم جعفر بن الحسین بن علی بن الحسن المكفوف بن الحسن الافطس بن علی اصغر بن الامام علی بن الحسین (با پنج واسطه فرزند امام سجاد علیه السلام هستند) @olgou4
👌نشست تخصصی تبیین الگوی جدید نگهبانی از نظام در قم برگزار می گردد/ راه حلی برای مواجهه با هجوم اسناد بین المللی به هویت شیعی @olgou4
الگوی جدیدنگهبانی ازنظام.mp3
21.5M
🔉 صوت نشست تخصصی الگوی جدید نگهبانی از نظام (راه حل مواجهه با هجوم اسناد بین المللی به هویت شیعی) - شهرک مهدیه قم - جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ هجری شمسی ⚡️بررسی اشکال اصلی و برخی دیگر از تعاریف مطرح در سند توسعه پایدار @olgou4
📚 الگوی فقهی روایت تدوین شد! ❓این الگوی بدیعِ روایت و تبیین در بخش "نظام مقایسه" حوزه خبر با مفهوم ارزش های خبری ، در بخش "نظام مقایسه روایت اماکن و حوادث تاریخی با ایده محوطه تاریخی و در بخش "نظام مقایسه" چارچوب نگارش فیلمنامه " با راهنمای نگارش فیلمنامه(نوشته: یورگن ولف و کری کاکس) مقایسه شده است. 🗞متن اطلاعیه دائره پژوهش: http://nro-di.blog.ir/1400/05/17 @olgou4
⚡️تبیین اشکالات سه گانه طبقه بندی بیکنی از علم! 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/20 @olgou4
⚡️یک خبر خوب در حوزه مدیریت کرونا 👌کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ضمن ارائه مجموعه ای از پیشنهادات به رئیس جمهور، خواستار استفاده از تجربیات طب سنتی و اسلامی در درمان کرونا شد! 🗞متن كامل خبر @olgou4
⚡️فرزندان خود را با خاصیت اشیاء آشنا کنید! 👌سه روز است که برای چند دانش آموز جدول تسخیر را توضیح مي دهم. در جدول تسخیر خاصیت های اشیاء پیرامون انسانها -از خاصیت اشیاء پایه (آب، خاک، آتش و هوا) تا خاصیت درختان، گیاهان، عطرها و... - تبیین شده است. 👌وقتی فرزندان ما با خاصیت های اشیاء آشنا باشند؛ برای رفع نیازهای خود به این اشیاء رجوع می کنند! اطلاعات جدول تسخیر با اطلاعات جدول مندلیف مقایسه می شود و گسترش اطلاعات این جدول ۱۹ بخشی در جامعه به تدریج استراتژی صنعت، تکنولوژی و اشتغال را متحول خواهد نمود. 👌از همه دوستان تقاضا می کنم که فرزندان خودتان را با فایده اشیاء عالم (لااقل ۲۰۰ شئ پرکاربرد پیرامون انسانها) آشنا کنید؛ تا زندگی بهتری داشته باشند. حجت الاسلام علی کشوری- جلسه پایانی تدریس جدول تسخیر برای کودکان - ۵ محرم الحرام ۱۴۴۳ - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/24 @olgou4
⚡️چگونه با سونامی مصرف دارو در ایران مواجهه کنیم؟
⚡️چگونه با سونامی مصرف دارو در ایران مواجهه کنیم؟ ❓سالانه گزارش های متعددی درباره میزان مصرف دارو در ایران منتشر می شود. به عنوان مثال گفته می شود: ایران جز سه کشور اول دنیا در مصرف دارو است و مصرف داروی ایران تقریباً به اندازه مصرف دارو در کشور چین است! متأسفانه گفته می شود: حجم بازار دارو در ایران سالانه ۴ هزار میلیارد دلار است....  ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/24-2 @olgou4
الزامات دوران پردازش الگو.mp3
10.41M
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در جمع برخی از طلاب و فضلا با موضوع تبیین ویژگی های مباحث دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی / دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ (۷ محرم الحرام ۱۴۴۳) ❓آغاز جلسات ماهانه تبیین نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی @olgou4
👌نشست تخصصی معرفی دروس مدرسه علمیه هدایت روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ هجری (۱۲ محرم الحرام ۱۴۴۳ هجری قمری) در شهر قم برگزار می گردد. ❓پیشخوان نشست: http://nro-di.blog.ir/1399/11/18-2 @olgou4
⚡️بررسی پرسش های مرتبط با دروس مدرسه هدایت 📚 این گروه برای بررسی پرسش های طلاب و فضلای محترم درباره دروس مدرسه هدایت و زمینه سازی برای بررسی حضوری پرسش ها تأسيس شد! ✍لینک گروه مدرسه https://eitaa.com/joinchat/2346582194Cf34b6f773e
⚡️آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی بیکنی از علم، مردم را از معیت امام دور می کند! 👌لازمه معرفة الامام و معیت با امام علیه السلام استنطاق از او در همه امور زندگی است. درباره معماری و شهرسازی، سلامت و پیشگیری از بیماری، آداب انعقاد نطفه و تربیت فرزند، آموزش و پرورش، صنعت و کشاورزی، سیاست خارجی و.... از امام استنطاق کنید؛ تا در معیت او باشید! 👌لازمه استنطاق از امام علیه السلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک طبقه بندی جدید از علم -مبتنی بر کتاب و سنت- است. آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی بیکنی از علم (تقسیم علوم به علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی ) مردم ما را از معیت امام دور می کند و در مرحله محبت به امام متوقف می کند! 👌برای دستیابی به مقام معیتِ امام؛ نه دسته علم شامل: ۱- علوم مرتبط با امامت، ۲- علوم مرتبط با تولید و آموزش علم، ۳- علوم مرتبط با مکاسب، ۴- علوم مرتبط با تزکیه، ۵- علوم مرتبط با نظم، ۶- علوم مرتبط با فرقان(ارزیابی پیشرفت)، ۷- علوم مرتبط با بیان، ۸- علوم مرتبط با عبرت و پیشگیری از جرم و ۹- علوم مرتبط با نفی سبیل را پایه گذاری کرده ایم! حجت الاسلام علی کشوری- عاشورای ۱۴۴۳ هجری قمری/مصادف با پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/29 @olgou4
👌پیام تسلیت حجت الاسلام علی کشوری به مناسبت ارتحال آیت الله سید کمال فقیه ایمانی ❓این فقیه بزرگوار و پرکار علاوه بر گسترش درس و بحث و تربیت طلبه و تأسیس مدرسه علمیه، الگوئی قابل مطالعه از حضور سیاسی، اجتماعی یک عالم دینی را -هنرمندانه- تبیین و نمونه سازی کردند.  ⚡️متن کامل پیام تسلیت: http://nro-di.blog.ir/1400/05/29-2 @olgou4
👌نشست تخصصی معرفی دروس مدرسه هدایت روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ هجری شمسی در محل مؤسسه فتوح اندیشه قم برگزار گردید! به فضل الهي @olgou4
معرفی دروس مدرسه هدایت - ۳۰_۵_۱۴۰۰.mp3
29.77M
🔉 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه هدایت) در نشست تخصصی معرفی دروس مدرسه هدایت - شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ (۱۲ محرم الحرام ۱۴۴۳) - قم 📚 معرفی طبقه بندی حاکم بر نشست های تخصصی مدرسه هدایت @olgou4
👌 ریشه پیدایش چالش هائی مانند: غذای مضر تراریخته، کنترل سیستمی جمعیت، پدیده معیوب آپارتمان، بحران آب و.... علم آموزی و آموزش بر اساس طبقه بندی بیکنی از علم است. ⚡️نسخه با كيفيت: http://nro-di.blog.ir/1400/05/31 @olgou4
👌نامه دوم دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به دکتر سعید نمکی: به دلیل عوارض فراوان، واکسیناسیون را متوقف کنید! ❓از راه حل های جایگزین و بی عارضه طب اسلامی برای مدیریت مطمئن فتنه کرونا بهره ببرید! 🗞متن کامل نامه: http://nro-di.blog.ir/1400/05/31-2 @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم فوق نشانه بی خبری دکتر بهرام عین اللهی از مباحث طب اسلامی است.... ❓بی اطلاعی دکتر بهرام عین اللهی (وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت) درباره ۱- مبانی نظری طب اسلامی، ۲- روش تحقیق فقهی در حوزه سلامت، ۳- ساختار پیشگیری از بیماری از نظر فقه، ۴-داروهای مفرد و مرکب طب اسلامی و ۵- نقدهای عمیق طب اسلامی به بخش سوم سند توسعه پایدار و سازمان صهیونیستی WHO عجيب است! @olgou4