eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
227 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️⚡️ تذکر مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره قانون احیای موات تا ساعاتی دیگر منتشر می شود... @olgou4
قانون احیای موات ۲۵ خرداد ۱۴۰۱.mp3
16.97M
🔉 یک تذکر مهم درباره قانون مترقی احیای موات / ۱۷ دقیقه ❓قانون احیای موات باید به صورت مردمی اجرائی شود! ❓طرح و برنامه احیای موات دارای سه پیوست حیاتی است! https://eitaa.com/olgou4
چگونه تمدن اسلامی را بسازیم؟ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱.mp3
34.4M
🔉 اصول چهارگانه ساخت تمدن اسلامی کدام است؟/ ۳۵ دقیقه ❓مسئله محور حرکت کنید! ❓برای هر مسئله یک نظریه فقهی در نظر بگیرید! ❓برای هر نظریه چرخه چهار بخشی تحریک فکر راه اندازی کنید! ❓توجه به اصل: لا أسئلكم عليه اجرا https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارشی از نهمین نشست تخصصی نقشه جامع تمدن اسلامی _ ( جمعه انتظار- ۲۷ خرداد ۱۴۰۱) - قسمت اول (آشنایی با قوانین محرومیت زا) 👌برنامه ملی محرومیت زدایی یکی از اضلاعِ جدی "اولین برنامه پیشرفت اسلامی" محسوب می شود و به پنج پرسش حیاتی درباره محرومیت زدایی پاسخ می دهد. سرفصل اول برنامه ملی محرومیت زدایی به تشریح تفصیلی عوامل محرومیت زا و عوامل ایجاد فقر در کشور می پردازد. 👌راه اندازی گفتگوی تفصیلی درباره عوامل محرومیت زا، گامی مهم برای اصلاح نظام برنامه ریزی کشور است. به عنوان مثال قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی (۳۵ ماده - مصوب ۱۳۸۹) و مقررات ۲۲ گانه ساختمان و قانون نظام مهندس و کنترل ساختمان (۴۲ ماده - مصوب ۱۳۷۴) موانعی برای اجرای قانون مترقی احیای موات و ساخت دار واسعه محسوب می شوند! معیار تشخیص قوانین محرومیت زا، تقابل یا عدم زمینه سازی با طرح های تمدنی است. 👌در بخش اول برنامه ملی محرومیت زدایی درباره مفاهیم محرومیت زا (مانند مفهوم غلط تغییرات اقلیمی) و اخلاق های محرومیت زا (مانند: عدم صداقت در مشاوره) هم بحث می نمائیم. سرفصل دوم برنامه ملی محرومیت زدایی به تبیین تعریف پایه برای محرومیت زدایی می پردازد. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) - نهمین نشست تخصصی نقشه جامع تمدن اسلامی - جمعه انتظار ولی عصر ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارشی از نهمین نشست تخصصی نقشه جامع تمدن اسلامی _ ( جمعه انتظار- ۲۷ خرداد ۱۴۰۱) - قسمت دوم ( آشنایی با تعریف پایه محرومیت زدایی) 👌 همانطور که عرض کردیم: برنامه ملی محرومیت زدایی یکی از اضلاعِ جدی "اولین برنامه پیشرفت اسلامی" محسوب می شود و به پنج پرسش حیاتی درباره محرومیت زدایی پاسخ می دهد. سرفصل دوم برنامه ملی محرومیت زدایی به تبیین تفصیلی "تعریف پایه محرومیت زدایی" می پردازد. 👌 تلاش های فعلی ساختارهای مختلف کشور برای محرومیت زدایی بر اساس تعریف هایی مانند: ۱- توزیع خدمات و امکانات، ۲- اختصاص یارانه دولتی به ابتدا یا انتهای زنجیره ارزش، ۳- فراتسهیل گری (پیشنهاد سازمان ژاپنی جایکا) و ۴- توانمند سازی و کاهش فقر (پیشنهاد بانک جهانی) مدیریت می شود و در هیچ کدام از تعاریف فوق الذکر به افزایش نقش مردم در تولید و توزیع کشور توجه نشده است. پذیرش این تعریف (تمرکز زدایی از تولید و توزیع کشور و مردمی شدن اقتصاد) تلاش های جمهوری اسلامی برای محرومیت زدایی را موفق تر و پایدارتر خواهد نمود و باعث چرخش ثروت و امکانات در میان همه خانواده های ایرانی خواهد شد. 👌 برای تحقق تعریف جدید محرومیت زدایی ۱۴ اقدام را پیش بینی و طراحی کرده ایم؛ که مهمترین آنها ۱- آزادسازی بهره برداری از زمین (قانون احیای موات)، ۲- تغییر الگوی ساخت مسکن از آپارتمان به دار واسعه و ۳- ساخت بازارهای وقفی و موقت برای عمومی شدن تجارت است. سرفصل سوم برنامه ملی محرومیت زدایی به تبیین ساختار برنامه ملی محرومیت زدایی می پردازد. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) - نهمین نشست تخصصی نقشه جامع تمدن اسلامی - جمعه انتظار ولی عصر ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️روح الله متفکر آزاد ( نماینده آذر شهر، اسکو و تبریز): امسال با تدوین برنامه هفتم، کشور ریل جدیدی به خود خواهد گرفت، بدون شک این برنامه بدون لحاظ مفاهیم و معادلات الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت موفق نخواهد بود. @olgou4
👌دیدار و گفتگو با روح الله متفکر آزاد ( نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز) درباره ارتباط برنامه هفتم با معادلات و مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی - شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - مجلس شورای اسلامی @olgou4
✔️آیا می دانید که در اولین برنامه پیشرفت اسلامی پنج پرسش درباره محرومیت زدائی مطرح شده است؟ ❓پرسش اول : کدام یک از قوانین کشور محرومیت زا هستند؟ + تببین دلیل محرومیت زا بودن برخی قوانین ❓پرسش دوم: تعریف پایه برای محرومیت زدایی چیست؟ + نقد چهار تعریف ناقص و معیوب برای محرومیت زدایی ❓پرسش سوم: ساختار طراحی برنامه ملی محرومیت زدایی و رفع فقر چند بخش دارد؟ + معرفی فهرست جدیدی از عدم توازن های کشور ❓پرسش چهارم: چند اقدام عملیاتی برای رفع محرومیت در برنامه ملی محرومیت زدایی پیشنهاد شده است؟ + معرفی ۱۰۰ حکم برنامه ای ❓پرسش پنجم: شکل اجرای برنامه ملی محرومیت زدایی چند بخش دارد؟ @olgou4
👌یادبود: دیدار و گفتگو با مرحوم مغفور دکتر محمد حسن طریقت منفرد (وزیر اسبق بهداشت) درباره تعریف جدید واکسن و چگونگی پیشگیری از بیماری - ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ - قم @olgou4
چگونه به جمهوری اسلامی کمک کنیم؟ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱.mp3
27.69M
🔉چگونه به جمهوری اسلامی کمک کنیم؟/ ۲۸ دقیقه ❓بیان مشکلات و ضعف های مسئولین و مطالبه گری -بدون بیان راه حل برای مشکلات- فایده زیادی ندارد! ❓چالش اصلی جمهوری اسلامی، کارشناسان وابسته به اسناد ضاله بین المللی است! ❓راه حل های الگوی پیشرفت اسلامی را برای مسئولین به صورت مکرر تبیین کنید! https://eitaa.com/olgou4
🗞پاسخهای مدرسه هدایت به پرسش های شما 🔉مدرسه تمدنی هدایت چه می گوید؟ https://eitaa.com/olgou4/4211 🔉چگونه جریانهای مختلف الگوی پیشرفت اسلامی را ارزیابی کنیم؟ https://eitaa.com/olgou4/4242 🔉چگونه افراد کلی گو در زمینه تمدن اسلامی را شناسائی کنیم؟ https://eitaa.com/olgou4/4283 🔉اصول چهارگانه ساخت تمدن اسلامی کدام است؟ https://eitaa.com/olgou4/4369 🔉چگونه به جمهوری اسلامی کمک کنیم؟ https://eitaa.com/olgou4/4390 @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌دیدار و گفتگوي صميمي با دکتر رسول بخشی (مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان) و هیئت همراه درباره عوارض خطرناک پول اعتباری و خلق پول و سرفصل های دانش فقهی پول - یک شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان @olgou4
👌یادبود: زیارت قبر جناب اَنوش پسر شیث پسر آدم ابوالبشر علیه السلام در شهر قهدریجان اصفهان - شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ @olgou4
❓حرف آخر را در حوزه علمیه تدبر در آیات و درایه در حدیث می زند! 👌کلمات وحی (آیات و روایات) کلمات جامعی هستند و در ذات این کلمات یک عقلانیتِ چند بعدی نهفته است. برای حل مسائل و مشکلات مردم باید به دنبال تمسک بیشتر به این عقلانیت باشیم و نقطه آغاز تمسک بیشتر به عقلانیت وحی را ارتقای اصول تفقه (قواعد ممهده برای استنباط) می دانیم. 👌ارتقای مبنای تفقه، اولین و مهمترین ارتقاء در اصول تفقه است. ( ارتقاء از مبنای کشف معذر و منجز به مبنای کشف ابعاد هدایت) در مبنای مختار اصولی خود، تلاشی قاعده مند برای کشف ابعاد هدایت را تئوریزه کرده ایم. (نکته مهم: در الگوی پیشنهادی فقه البیان برای تفقه، کشف اوامر و نواهی، در مرحله سوم استنباط جانمائی می شود و علاوه بر استنباط اوامر و نواهی، مجموعه ای از مسائل موثر در هدایت هم از شارع استنطاق می گردد.) 👌الگوی پیشنهادی فقه البیان، برای بررسی نقش هر مسئله در هدایت مردم، ۹ دسته پرسش را از وحی درباره آن مسئله استنطاق می کند. به عنوان مثال: اگر موضوع پرسش ما از وحی صوم باشد؛ به ترتیب درباره ۱- انواع صوم و ارتباط آن با ظرفیت های مختلف، ۲- کشف و تنقیح پرسش های حاکم بر روایات و آیات صوم، ۳- مُکث حاکم بر صوم(شامل ثبت، تحلیل و پردازش صوم)، ۴- مقایسه صوم با ریاضتها مشابه مانند روزه وصل، ۵- رحمت ها و رفق های مرتبط با صوم، ۶- منزلت های زمانی و مکانی صوم(زمان و مکان های صوم)، ۷- لغت های افتتاح و مقاصد صوم، ۸- سیاق ها و درک های پیش فرض صوم و ۹- اسرار مکنون در اعداد مرتبط با صوم را از وحی استنطاق خواهیم نمود و فقط به تدوین استنباط مبتنی بر معذر و منجز درباره صوم اکتفاء نمی کنیم! 👌این الگوی استنباط نه بخشی، علاوه بر ارتقای سطح استنباط، در واقع یک بسته تحلیلی و عقلی درباره مسائل مختلف را در اختیار طلبه فقیه قرار می دهد (عقلانیت فقهی) و او را به صورت کامل از دستگاه های عقلانی موجود (عقلانیت های فلسفی) بی نیاز می کند. شایان ذکر است که عقلانیت های فلسفی (مانند فلسفه صدرائی) علاوه بر چالش مشروعیت در پرونده مهم امتداد اجتماعی هم علیل هستند! حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - جمعه انتظار ولی عصر ۳ تیر ماه ۱۴۰۱ - تبیین اجمالی دروس استدلالی فقه نظام - قم مبارک @olgou4
دحو الارض - شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱.mp3
23.18M
⚡️بیان سه نکته درباره اصطلاح دحوالارض / ۲۳ دقیقه ❓روز دحو الارض، یک مرحله از مجموعه مراحل خلقت است. ❓اتفاقات قبل و بعد از مرحله دحو الارض کدام اند؟ ❓پرسش های اصلی نظریه فقهي کرسی چیست؟ @olgou4
⚡️انحراف سازمان برنامه و بودجه از آرمانهای انقلاب قطعی است! 👌انحراف سازمان برنامه و بودجه از آرمانهای انقلاب در همه دوره ها یک امر مسلم و قطعی است و با عوض شدن مسئول این سازمان و چند کارشناس، این انحراف عمیق برطرف نمی شود! نقطه آغاز انحراف محاسباتی سازمان برنامه و بودجه، درک غلط این سازمان از معضلات کشور و ارائه فهرستی غلط از عدم توازن های کشور( به محوریت بخش اقتصاد)است. 👌برای مواجهه صحیح با محاسبات غلط سازمان برنامه و بودجه و اصلاح نظام کارشناسی کشور، اصلاح الگوی کشف و علاج عدم توازن های کشور(به محوریت مفهوم تنظیم صحیح روابط انسانی) از سوی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی پی گیری می شود. به عبارت ساده تر بر اساس این آسیب شناسی، فهرستی جدید از عدم توازن های کشور را در ۹ دسته آماده کرده ایم و نباید تثبیت یک روایت غلط از عدم توازن ها را در فضای تصمیم سازی کشور بپذیریم! 👌از نظر کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی مسائلی مانند: ۱- ساخت مجتمع های آپارتمانی، ۲- گسترش الگوی فروشگاه های زنجیره ای، ۳- الگوی تولید صنعتی و غذای تراریخته، ۴- احتکار زمین و عدم اجرای قانون مترقی احیای موات، ۵- مدیریت آب کشور بر اساس الگوی معیوب سد سازی، ۶- پذیرش پول اعتباری و رمز ریال و گسترش ربای بانکی و ۷- طلاق ۴۰ درصدی در کلان شهرها از مهمترین معضلات و عدم توازن های کشور محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - شنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ - تهران - سازمان صدا و سیما @olgou4
⚡️نامه حجت الاسلام علی کشوری به رئیس کل بانک مرکزی: برای تحقق اهداف حاکمیت اسلام در حوزه پول برنامه ریزی کنید! ❓وجود چالش های متعددی مانند تورم، ربای بانکی، کاهش ارزش ریال، وابستگی بیش از حد کشور به ارز واسط دلار، اندراج و وابستگی نظام بانکی کشور به سیستم های غیر قابل اعتماد پولی دنیا (زمینه ساختاری تحریم) و عدم رعایت جدی عقود شرعی در مبادلات بانکی؛ نشانه های بزرگی برای غلط بودن سیاست های پولی و مالی کشور و مفاهیم حوزه اقتصاد کلان و خرد محسوب می شوند. 🗞متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1401/04/05 @olgou4
مدیریت انواع آبله.pdf
3.08M
🗞متن کامل گزارش راهبردی "مدرسه فقهی هدایت" با موضوع تبیین پروتکل های فقهی مدیریت انواع آبله/ ١٠٤ صفحه ❓آشنایی با تعریف بیماری آبله و پروتکل های درمان و پیشگیری از این بیماری ❓کمک فکری حوزه علمیه قم به وزیر محترم بهداشت و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی و اطبای محترم طب سلولی ❓مجدداً وزارت بهداشت و درمان را به عدم تقلید و تبعیت از سازمان معیوب و ناکارآمد بهداشت جهانی(Who) دعوت می کنیم! @olgou4
🎞 فیلم: تبیین اهداف مدرسه هدایت / ۱۱ دقیقه https://nro-di.blog.ir/1401/04/09 ❓حوزه علمیه نباید مظاهر مدرنیته را امضاء کند. ❓پرونده امضاهای گذشته مانند بورس و بانک و.. را بررسی کنیم. ❓فقاهت بعضی، به دنبال تئوریزه کردن امضای مدرنیته است. ❓برای اداره کشور به آیات و روایات پناه می بریم. @olgou4
⚡️تبیین سه نکته درباره اولویت های تمدنی 👌یکی از کارهای اساسی ، تبیین مسائل تمدنی برای مردم، مسئولین و نخبگان است. تبیین جدی مسائل تمدنی، کشور را از طلسم یکسان انگاری تمدن مدرنیته و تمدن اسلامی نجات می دهد (متاسفانه برخی راه حل های دانشگاه های استنفورد و سوربن و... را به عنوان راه حل به مردم ایران معرفی می کنند!) مسائل تمدنی تعداد زیادی مسئله را شامل می شود؛ که از میان آنها ۱۲ مسئله را دارای اولویت می دانیم. اگر این اولویت های تمدنی را تشریح بیشتری کنیم؛ دعوت جمهوری اسلامی نسبت به دعوت تمدن مدرنیته تفاوت هایش روشنتر می شود و مشارکت و امید مردم نسبت به آینده ارتقاء می یابد. 👌 از میان اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، بررسی چهار پرسش ۱- آپارتمان بسازیم یا دار واسعه ؟ ، ۲- شهر را بر اساس مفهوم محله اداره کنیم؟ یا بر اساس مفهوم منطقه شهری؟ ، ۳- خانواده متکفل آموزش را احیاء کنیم؟ یا کماکان آموزش را به محوریت یک سیستم آموزشی پیگیری کنیم؟ و ۴- امنیت کشور را بر اساس راهبرد اشراف اطلاعاتی و مونیتورینگ پیگیری کنیم؟ یا بر اساس راهبرد خودکنترلی و تعرف؟ 👌شکل تبیین مسائل تمدنی را به صورت غیر متمرکز پیگیری کنید و جلسات کوچک و چهره به چهره (که همراه با محبت و دقت بیشتری است) را جدی تر بگیرید. علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی، تولید مکتوباتِ مرتبط با مسائل تمدنی، یک اقدام تبیینی است. (تبیین بدون تولید مکتوبات متعدد، محقق نمی شود) نشان دادن و برجسته کردن نمونه های محقق شده از خانواده های متکفل آموزش، معرفی نمونه های دار واسعه، معرفی نمونه های محلات دارای هویت و بازخوانی نمونه های فعلی ایجاد امنیت به محوریت خودکنترلی، یک اقدام اساسی برای تبیین مسائل تمدنی است. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین اولویت های تمدنی در جمع برخی از نخبگان و کارشناسان انقلابی - دوشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱ - تهران @olgou4
37.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده ای از مباحث نشست تخصصی تبیین پروتکل های فقهی مدیریت آبله - دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ 🗞متن کامل گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع تبیین پروتکل های فقهی مدیریت آبله (ویژه وزیر بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی) https://eitaa.com/olgou4/4416 https://eitaa.com/olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی "برنامه جمعیتی الگو" روز شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح در محل پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار می گردد. لطفا پیشخوان نشست را مطالعه بفرمائید. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/2536 https://eitaa.com/olgou4
⚡️برنامه تمدنی آیت الله اعرافی نیازمند ترمیم است! 👌یکی از نیازهای های حوزه علمیه معاصر، برنامه ریزی برای گسترش گفتگوها و مکتوبات و نمونه سازی های تمدنی است و برنامه های فعلی مرکز مدیریت حوزه، باید در راستای این هدف مهم بازتعریف شود. بی توجهی یا برنامه ریزی ضعیف برای مباحث تمدنی، چالش های فراوانی را برای جامعه اسلامی ایجاد می کند و حوزه را در حل مسائل مردم ناتوان نشان می دهد. 👌استنباط و به کارگیری مسائلی مانند ۱- الگوی بودجه ریزی (بخوانید: الگوی توزیع صحیح بیت المال)، ۲- الگوی ساخت ساختمان، ۳-الگوی اداره محلات شهری، ۴- الگوی آموزش و پرورش خانواده محور، ۵- الگوی تولید محصولاتِ کشاورزی، دامی و باغی و ارائه یک طبقه بندی صحیح از مشاغل مطلوب و غیر مطلوب، از جمله مهمترین مباحث تمدنی هستند؛ که حوزه علمیه فعلی برای آن برنامه های قوی و پرقوتی ارایه نمی دهد! 👌برای ارتقای مباحث تمدنی در حوزه به ترتیب سه اقدام ۱- برجسته سازی و معرفی نمونه سازی های تمدنی حوزه علمیه، ۲- برجسته سازی و معرفی کتاب های مرتبط با تمدن سازی و ۳- گسترش نشست های تخصصی مرتبط با مسائل تمدن اسلامی ضرورتی غیر قابل انکار دارند. همچنین خبرگزاری رسمی حوزه علمیه نیازمند ایجاد یک تحریریه قوی برای پوشش اخبار تمدنی کشور و حوزه است. حجت الاسلام علی کشوری - آسیب شناسی برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم - چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ - حوزه علمیه قم @olgou4
⚡️ "طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام" دارای سه بخش ۱- مفاهیم پایه مدیریت شهری (مبانی نظری)، ۲- ساختار طراحی محله و شهر و ۳- ۵۰ تصمیم کاربردی است. @olgou4