⚡️نشست تخصصی تبیین اجمالی: روش موضوع شناسی مدرسه هدایت روز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ در مدرسه علمیه ملا صادق قمی شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://nro-di.blog.ir/1400/12/08
#روش_بررسی_موضوعات_جدید
@olgou4
⚡️اختلاف با مدرنیته.....
❓با تمدن مدرنیته در چهار محور ۱- چگونگی تنظیم روابط انسانی، ۲- چگونگی شناخت و استفاده از اشیاء ، ۳- شناخت خداوند و ۴- شناخت اسباب غریب جهان؛ در تعریفِ مسائل، اختلاف داریم!
❓ تفصیل این اختلاف را در ۴۰۰ نظریه تبیین می نمائیم.
#مدرسه_هدایت
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
@olgou4
⚡️کلی گوها وقت جمهوری اسلامی را تلف می کنند!
👌 احتراماً به اطلاع علاقه مندان گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: معاونت پژوهشی مدرسه هدایت در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست های تخصصی با موضوع : ۱- الگوی فقهی مدیریت آب، ۲- طبیب مشاور مغز و اعصاب، ۳- ارتباطات آینده، ۴- الگوی جدید تنظیم و انتشار خبر، ۵- استراتژی فقهی صنعت و تجارت، ۶- الگوی جدید بهره برداری از انفال، ۷- بودجه ریزی مبتنی بر سود ارتباطی، ۸- جدول فقهی زمان (باب سوم فقه الخلق)، ۹- تبیین نقش ملائکه در امور عالم، ۱۰- بازخوانی آیات و روایات احیای موات، ۱۱- نظریه فقهی کرسی (در مقایسه با نظریه معیوب منظومه شمسی) و.... است.
👌شایان ذکر است که: ترجمه گرایی و تقلید از اسناد بین المللی (خصوصاً سند ضاله توسعه پایدار2030) و کلی گویی درباره تمدن اسلامی؛ دو مانع مهم برای تحقق تمدن اسلامی محسوب می شوند!
معاونت پژوهشی مدرسه هدایت - سه شنبه ۳ آبان
🗞مطالعه برخی از گزارش های فقهی سال ۱۴۰۱
https://eitaa.com/olgou4/4613
#نظریات_فقهی_نقشه_الگو
@olgou4
👌دیدار و گفتگو با جمعی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر درباره مفهوم اخبار تمدنی و الگوی جدید تنظیم خبر - تهران سازمان صدا و سیما - شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
🗞الگوی جدید تنظیم خبر چه می گوید؟
https://eitaa.com/olgou4/4618
#اخبار_تمدنی
#الگوی_جدید_تنظیم_خبر
@olgou4
⚡️ چرا نقشه جامع علمی کشور از ایده اقتدار علمی تبعیت نمی کند؟!
👌قبلاً گفته ایم: که برای مدیریت علمی کشور سه ایده محوری ۱- استقلال علمی، ۲- اقتدار علمی و ۳- انحلال علمی متصور است.
👌 در ایده استقلال علمی، نیازهای کشور با همت یک مدیریت جهادی داخلی بر اساس معادلات علمی موجود(معادلات پوزیتویستی) حل و فصل می شود و کشور از وابستگی و تله تحریم ها به صورت نسبی نجات پیدا می کند. در صورت تحقق کامل این ایده، مدیریت علمی کشور در اختیار دلسوزان وطنی است؛ ولی تصویر سازی از آینده بر اساس معادلات معیوب پوزیتویستی صورت می پذیرد(مانند تصویرسازی وزارت کشاورزی از مفهوم امنیت غذایی بر اساس مدیریت چرخه محصولات کشاورزی و باغی از مزرعه تا سفره و تعریف غذا بر اساس مفهوم بسیار معیوب ملکول های زیستی!)
👌در ایده انحلال علمی (که معمولا توسط دولت های اصلاح طلب پی گیری می شود) از استعداد های ایرانی برای حل و فصل پروژهای جهانی (بخوانید: نیازهای علمی کمپانی های بزرگ دنیا) استفاده می شود و البته نام آن همکاری های علمی بین المللی گذاشته می شود. در صورت تحقق این ایده، هم مدیریت علم و هم معادلات علم به طرف غربی تفویض می شود. (مثل فعالیت برخی از نخبگان ایرانی برای حل مسائل در ناسا)
👌در ایده اقتدار علمی، تعریف جدیدی از علم مبنای تصویر سازی از آینده و حل مسائل کشور قرار می گیرد و آینده ایران بر اساس "علم مبتنی بر اشراف" تعریف می شود. به عنوان مثال تعریف خانه، تعریف شهر، تعریف سلامت و تعریف آموزش را می توانیم به معادلات وحیانی تفویض کنیم و علاوه بر اصل مدیریت جهادی به اصل جامعیت اسلام در عمل هم پایبند باشیم! ایده اقتدار علمی در صورت تحقق، علاوه بر پایبندی کامل به علم دینی، پرسش های پایه خود در نظام سازی را مبنای گفتگو با جریان استقلال علمی قرار می دهد و مدیریت پرونده های علمی کشور در دوران گذار را با یک پیوست تقویت کننده روابط انسانی قوی همراه می کند.
👌اساس ایده اقتدار علمی، راه اندازی یک طبقه بندی جدید از علم و نجات نخبگان و مسئولین کشور از بن بست و طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی است. به عبارت دیگر: طبقه بندی بیکنی از علم، مهمترین ابزار تصرف مدرنیته در مواجه با جمهوری مبارک اسلامی ایران است و نباید نقشه جامع علمی کشور درباره این طبقه بندی معیوب و پر از چالش مسکوت بماند!
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) آسیب شناسی نقشه جامع علمی کشور- بامداد چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - قم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#اقتدار_علمی
#جامعیت_اسلام
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ چرا نقشه جامع علمی کشور از ایده اقتدار علمی تبعیت نمی کند؟! 👌قبلاً گفته ایم: که برای مدیریت علمی
سلام دوستان گرامی
لطفا این مطلب را برای اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی بفرستید/ با تشکر
#اقتدار_علمی
⚡️چرا نقشه جامع علمی کشور از ایده اقتدار علمی تبعیت نمی کند؟!
🗞متن کامل خبر
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#اقتدار_علمی
#جامعیت_اسلام
@olgou4
⚡️شهر خود را از حیث شاخصه های محله محوری ارزیابی کنید!
👌 برای تسلط بیشتر به مفاهیم نظریه مدیریت شهری محله محوری، یک گزارش دقیق از میزان تحقق شاخصه های محله محوری در یکی از محلات شهر خود تهیه کنید. به عنوان مثال دوستان شهر مشهد، کوچه پشت باغ نادری (شیرازی ۱۷)، دوستان شهر اصفهان محله اَبَر، دوستان شهر کاشان محله پشت مشهد، دوستان شهر بروجرد خیابان فاطمی، دوستان شهر گرگان عیسی محله و دوستان شهر بجنورد چهار راه خوشی را از حیث تحقق ماهیت محله محوری بررسی نمایند.
👌در بررسی محلات شهر خود شاخصه هایی مانند: ۱- غلبه خانه ویلائی (دار واسعه) بر آپارتمان، ۲- غلبه درختان مثمر و معطر بر درختان غیر مثمر و غیر معطر، ۳- وجود بازارچه در محله، ۴- وجود مسجد با برنامه و کالبد تمدنی، ۵- رواج نگهداری از حیوانات خانگی بسیار مفید (مانند کبوتر و خروس و احترام به حقوق حیوانات)، ۶- وجود ساختارهای عبرت آفرین در محلات (مانند ساختمان های قدیمی، قبرستان محله و... )، ۷- کاهش تولید زباله در محله، ۸- تعداد مشاغل موجود در محله (به صورت دقیق) و ۹- وجود حمام های پیشرفته چهار مزاجی در محله را بررسی نمایید.
👌همانطور که می دانید: برای ساخت و ارزیابی یک محله ۹ گروه شاخص در حوزه های کالبدی و برنامه ای شاملِ : ۱- شاخصه های امامت و مدیریت، ۲- شاخصه های پاکسازی و تزکیه، ۳- شاخصه های بیان و تبلیغات شهری، ۴- شاخصه های علم و آموزش عمومی، ۵- شاخصه های عبرت و میراث فرهنگی، ۶- شاخصه های مکاسب و تجارت عمومی، ۷- شاخصه های نظم و سنت های شهری، ۸- شاخصه های فرقان و ارزیابی شهری و ۹- شاخصه های نفی سبیل و پدافند غیر عامل، از آیات و روایات استنباط شده است...
👌گزارش های ارزیابی محله در ۹ محور فوق الذکر را در یک صفحه درج کنید و برای انتشار گسترده در اختیار مدرسه و رسانه ها و مدیران قرار دهید.
🗞معاونت پژوهش مدرسه هدایت - ۴ آبان ۱۴۰۱
#تدوین_گزارش_راهبردی_محلات
#مدیریت_شهری_محله_محور
#تربیت_طلبه_نظام_ساز
@olgou4
⚡️یک تذکر مهم به دوستان مدرسه
👌دوستان توجه داشته باشند: که بحث از مفهوم خانه ویلائی و دارواسعه بدون بحث از محله محوری با تعریف مشخص به باز تولید سبک زندگی صحیح منجر نخواهد گردید. بنابراین در مباحثات خود تبیین مفهوم فقهی محله را بر تبیین مفهوم دارواسعه حاکم کنید!
حجت الاسلام کشوری - تبیین ارتباط مفهوم خانه و مفهوم محله (محیط همسایگی) - بامداد پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱- قم
#محله_محوری
#دار_واسعه
@olgou4
⚡️آغاز ارزیابی محلات بر اساس تعریف دینی محله....
❓معرفی شاخصه های ارزیابی اولیه محله
❓الگوی استاندارد بررسی وضعیت محلات
🗞توضیحات مدرسه هدایت درباره طرح ارزیابی محلات شهری و روستایی
🗞الگوی جدید خدمت در مساجد محلات
#تدوین_گزارش_راهبردی_محلات
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
⚡️اطلاعیه مهم
👌اطلاعیه مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره "الگوی فقهی تواصی" تا ساعاتی دیگر به فضل الهی منتشر می شود. "الگوی فقهی تواصی" در مقایسه با مبانی معیوب علوم شناختی و توصیه های غلط سواد رسانه ای تبیین می شود.
👌 ایده معیوب سواد اطلاعاتی و رسانه ای توسط فدراسیون بینالمللی انجمنها و مؤسسات كتابداری (IFLA - ایفلا) و گروه ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو به نخبگان و مدیران کشور پیشنهاد شده است!
#الگوی_فقهی_تواصی
#ایده_معیوب_سواد_رسانه_ای
#مفاهیم_معیوب_علوم_شناختی
@olgou4
⚡️نشست تخصصی تبیین روش موضوع شناسی مدرسه هدایت روز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه ملا صادق قم برگزار گردید.
#روش_بررسی_موضوعات_جدید
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی تبیین روش موضوع شناسی مدرسه هدایت روز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه ملا صادق قم برگز
⚡️پرسش های اصلی نشست تبیین روش موضوع شناسی مدرسه هدایت کدام است؟
👌به فضل الهی نشست تخصصی تبیین روش موضوع شناسی مدرسه هدایت روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مدرسه علمیه ملا صادق قمی شهر قم برگزار گردید. در این نشست تخصصی به چهار پرسش اساسی پاسخ داده شده است.
👌پرسش اول نشست: معیارهای تشخیص یک موضوع شناسی ضعیف در مقایسه با یک موضوع شناسی قوی کدام است؟ (بیان دو معیار بر تشخیص موضوع شناسی قوی)
👌پرسش دوم نشست: آیا ساخت یک موضوع دارای یک فرآیند طبیعی است؟ + تبیین عوامل موثر بر ساخت موضوعات جدید
👌پرسش سوم نشست: مراحل بازشناسی عمیق موضوعات جدید کدام است؟ (۱- تنقیح بیانی یک موضوع، ۲- تنقیح زیرساختی یک موضوع و ۳- تنقیح شاکله ای یک موضوع )
👌پرسش چهارم نشست: آیا روش موضوع شناسی مدرسه هدایت درباره موضوعات جدید، برای بازخوانی موضوعات شرعی و موضوعات عرفی هم کارآمدی دارد؟!
معاونت پژوهشی مدرسه هدایت - ۹ مهر ۱۴۰۱ - قم
#روش_بررسی_موضوعات_جدید
@olgou4
روش موضوع شناسی مدرسه هدایت ۹ مهر ۱۴۰۱ - قم.mp3
47.29M
🔈صوت نشست تخصصی تبیین روش موضوع شناسی مدرسه هدایت - ۹ مهر ۱۴۰۱ - مدرسه علمیه ملا صادق قمی - قم
❓معرفی عوامل ساخت موضوعات جدید
❓بیان سه مرحله برای شناخت موضوعات جدید
❓بیان خطرات هوش مصنوعی برای حوزه علمیه
#روش_بررسی_موضوعات_جدید
@olgou4
⚡️الگوی فقهی حمل و نقل چه می گوید؟! / سیال بودن جمعیت، تَعَرُّف را از بین می برد!
❓بررسی معایب الگوی مدرن حمل و نقل
❓بیان راه حل هایی برای کاهش ترافیک
❓مقایسه مفهوم دورنوردی در فیزیک(Teleportation) و طی الارض
🗞متن کامل اطلاعیه مدرسه هدایت
#الگوی_فقهی_حمل_و_نقل
#از_امام_بپرس
@olgou4
⚡️در فقه نفی سبیل، ساختار نفوذ دشمن به جامعه اسلامی را شرح می دهیم. در شرایط فعلی از برخی نفوذهای دشمن غافل هستیم!
❓تبیین استظهاری ساختار نفوذ دشمن در جامعه اسلامی + معرفی الگوی غیر متمرکز پدافند غیر عامل
#فقه_نفی_سبیل
#ساختار_نفوذ_دشمن
#الگوی_غیر_متمرکز_پدافند_غیر_عامل
@olgou4
⚡️ فقه نفی سبیل -در یک تعریف ساده- به تبیین معادلات محافظت کننده از سایر زیرساخت های هدایت می پردازد. نفی سبیل یعنی: چگونگی حفاظت از زیرساخت امامت، چگونگی حفاظت از زیرساخت مکاسب، چگونگی حفاظت از زیرساخت عبرت و....
❓فقه نفی سبیل در حکم سِپَر و ضربه گیر برای سایر ابواب فقهی است!
#فقه_نفی_سبیل
#ساختار_نفوذ_دشمن
#الگوی_غیر_متمرکز_پدافند_غیر_عامل
@olgou4
⚡️با شورای عالی مسکن اختلاف نظر داریم!
👌در بحث ساخت شهرهای جدید و باز آفرینی شهری و در اجرای طرح مهم نهضت ملی مسکن در دو موضوع ۱- تراکم ناخالص مسکونی و ۲- اصول ساخت خانه های ویلائی(دار واسعه) با کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اختلاف نظر جدی داریم.
👌توضیح بیشتر اینکه: تحقق یک محله مترقی شهری حداقل دارای ۱۰۰ شاخصه است؛ که زیر بنای تحقق همه این شاخصه ها، افزایش حریم خصوصی خانوادهها است. در یک جمله: ضریب تراکم برای محله های شهری را باید متناسب اصل تنظیم روابط انسانی باز تعریف کرد.
👌تراکم ناخالص جمعیتی در برخی مناطق شهر تهران ۱۳۵ نفر در هکتار است؛ که طبق مصوبه چهارمین جلسه شورای عالی مسکن (۹ مرداد ۱۴۰۱) به ۶۰ نفر در هکتار کاهش یافته است. برای تحقق ماهیت مترقی محلات شهری نیازمند کاهش بیشتر تراکم ناخالص جمعیتی هستیم!
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین فهرست جدید مقررات فقهی ساختمان - جمعه انتظار - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - قم
#مقررات_فقهی_ساختمان
#تراکم_ناخالص_جمعیت
#نقد_بخش_یازدهم_سند_توسعه_پایدار2030
@olgou4
⚡️جلسه پژوهشی برای تولید دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد!
👌احتراماً به اطلاع طلاب مدرسه هدایت و پژوهشگران محترم می رساند: اولین جلسه پژوهشی برای تولید روایت "عبرتکده پاسارگاد" (توليد دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد) روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در شهر قم برگزار می شود.
👌روایت جدید از "عبرتکده پاسارگاد" بر اساس چارچوب های اجمالی و تفصیلی الگوی فقهی روایت انجام خواهد شد. اطلاعات تاریخی "عبرتکده پاسارگاد" بعد از راستی آزمایی در سه بخش: ۱- بررسی روابط انسانی، ۲- بررسی استفاده از اشیاء و ۳- بررسی میزان اعتقاد و معرفت نسبت به حضرت رب العالمین تبویب و روایت خواهد شد.
👌در "عبرتکده پاسارگاد"، آثاری مانند: ۱- آرامگاه ادعایی کوروش، ۲- کاخ اختصاصی، ۳- کاخ دروازه سنگ، ۴- نگاره انسان بالدار، ۵- کاخ بارعام، ۶- برج سنگی، ۷- تل تخت، ۸- محوطه مقدس، ۹- کاروانسرای مظفری و ۱۰- مسجد اتابکی وجود دارد!
👌تعریف، تصویر و تصمیم الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی را در کتابچه زیر مطالعه بفرمائید. (مبانی نظری روایت میراث فرهنگی)
https://eitaa.com/olgou4/4522
معاونت پژوهشی مدرسه هدایت- شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱
#الگوی_فقهی_روایت
#عبرتکده_پاسارگاد
#مواجهه_با_هجوم_یونسکو
@olgou4
⚡️پرسش های پایه در فرآیند موضوع شناسی
👌ابزار اصلی ارتقای مسئله موضوع شناسی در حوزه های علمیه (با تأکید بر ارتقای موضوع شناسی در مسائل مستحدثه) طرح پرسش های دقیق در راستای شناسایی موضوع است. برخی از این پرسش های غیر قابل حذف از فرآیند موضوع شناسی به شرح زیر است:
👌پرسش اول: چرا نباید به موضوع شناسی کارشناسان اعتماد کرد؟ (دلیل اول عدم حجیت عرف کارشناسی: اقوال کارشناسی در معرفی یک موضوع واحد نیست و اتکاء به قول مشهور و اشهر -به دلیل ساختگی بودن شهرت توسط رسانه ها- حجیت ندارد. به عبارت دیگر: شهرت موضوعات کارشناسی ناشی از تبانی ذی نفعان و رسانه ها است و یک شهرت طبیعی محسوب نمی شود. دلیل دوم عدم حجیت عرف کارشناسی: گزارش های کارشناسی درباره موضوعات مستحدثه به بررسی اثر موضوع بر روابط انسانی صحیح نمی پردازد و گزارش بخشی محسوب می شود!)
👌پرسش دوم: معیارهای تشخیص موضوع شناسی ضعیف از موضوع شناسی قوی چیست؟ (معیار اول تشخیص: عدم توجه کامل به دلیل پیدایش عینی یک موضوع؛ نشانه ضعیف بودن موضوع شناسی فقیه است. معیار دوم تشخیص: ارائه گزارش بخشی از موضوع و سکوت درباره ابعاد دیگر یک موضوع؛ نشانه دیگر ضعف موضوع شناسی است. به عبارت دیگر: گزارش موضوع شناسی نباید مطابق با بخشی از واقعیت باشد.)
👌پرسش سوم: آیا بر فرآیند ساخت موضوعات جدید، مدیریت حاکم است؟ + فرآیند مدیریتی ساخت یک موضوع چیست؟ (معرفی مدیریت اختصاصی برای تولد یک موضوع و معرفی فضای عمومی ساخت موضوعات ( تببین زیرساخت های تولد یک موضوع)
👌حرف آخر: روش موضوع شناسی باید در مراحل پیشنهادی خود، پاسخی به این پرسش ها ارائه کند و درباره آنها سکوت نشود!
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین برخی پرسش پایه در موضوع شناسی - یک شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - قم
#روش_بررسی_موضوعات_جدید
#پرسش_های_پایه_موضوع_شناسی
@olgou4
⚡️جمهوری اسلامی پلاس!
❓ برخی از برنامه های پیشنهادی طلاب حوزه علمیه قم برای دستیابی به یک جمهوری اسلامی بهتر:
🗞مطالعه دقیق تر پیشنهادات
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#جمهوری_اسلامی
@olgou4
👌متن کامل گزارش اولیه ارزیابی محله خیابان فاطمی بروجرد بر اساس شاخصه های محله محوری
❓ این گزارش در اختیار امام جمعه محترم، اعضای محترم شورای شهر و شهردار بروجرد و امام جماعت و امنای مسجد آیت الله خامنه ای قرار می گیرد.
❓متاسفانه در محله خیابان فاطمی بروجرد بازارچه محله وجود ندارد و به همین دلیل علاوه بر افزایش قیمت نیازمندی های روزانه، سطح شاخص راهبردی تَعَرُّف در میان مردم کاهش یافته است.
❓در محله خیابان فاطمی حمام های بسیار پیشرفته چهار مزاجی وجود ندارد. حمام های چهار مزاجی ابزار اصلی خروج اخلاط ناصالح از بدن انسان است.
🗞متن کامل گزارش ارزیابی محله خیابان فاطمی شهرستان بروجرد
#ارزیابی_محله_فاطمی
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
⚡️درباره عبرتکده پاسارگاد
❓گزارشی از دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد
https://nro-di.blog.ir/post/پاسارگاد
❓مبانی نظری روایت میراث فرهنگی (عبرتکده ها)
https://eitaa.com/olgou4/4522
#عبرتکده_پاسارگاد
#الگوی_فقهی_روایت_میراث_فرهنگی
@olgou4
⚡️سه ویژگی برنامه تمدنی مدرسه هدایت
در طراحی اولویت های تمدنی و نظریات پشتیبان آنها سه ملاحظه بسیار مهم را در نظر گرفته ایم. این ملاحظات مهم ناشی از استنباط مبتنی بر قواعد اصولی فقه البیان است.
👌ملاحظه اول اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه قابلیت تفاهم گسترده با مردم و مسئولین را دارند. تبویب نظریات پشتیبان برای اولویتهای تمدنی در قالب الگوی ساخت (تعریف، تصویر و تصمیم) ابزار اصلی تفاهم و ایجاد مشارکت و امید افزایی در مردم است.
👌ملاحظه دوم آنکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه و نظریات پشتیبان آنها، در ذات خود جلوی نفوذ سند ضاله توسعه پایدار2030 را می گیرد و نفی سبیل و تسلط سازمان ملل بر نظام برنامه ریزی کشور را نتیجه می دهد. طراحی پرسش های اصلی این نظریات بر اساس قاعده اصولی نظام مقایسه صورت پذیرفته است!
👌ملاحظه سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه بر اساس امکانات فعلی جامعه اسلامی قابلیت تحقق دارند و نوعی آرمانگرایی واقع بینانه محسوب می شود. در تبویب این اولویت ها و نظریات پشتیبان آنها قاعده اصولی بیان مبتنی بر ظرفیت، رعایت گردیده است.
حجت الاسلام علی کشوری- بیان ویژگی های بسته فقهی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه - بامداد پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - قم
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
#اولویت_های_تمدنی
#فقه_البیان
@olgou4