⚡️قانون اساسی زندگی انسان و جن چه می گوید؟!
👌بسته فقهی قانون اساسی زندگی انسان و جن یکی از پنج بسته فقهی علوم غریبه در مدرسه هدایت است؛ که در آن مسائل مهم مربوط به عدم اختلاط در زندگی انسان و جن تشریح می شود. برخی از سرفصل های مهم این بسته فقهی پرکاربرد به شرح زیر است:
👌سرفصل اول: تبیین ویژگی های جن از منظر آیات و روایات مانند: تبیین ماده ای که جن ها از آن خلق شده اند و ویژگی عدم اطلاع جن از غیب و.... (تعریف تفصیلی ۱۰ ویژگی جن)
👌سرفصل دوم: تبیین ۱۵ عامل اختلاط میان زندگی انسان و جن؛ مانند: عامل غذا، عامل آرایش و زینت، عامل محل زندگی مشترک، عامل زمان های اختلاط، عامل مکان های اختلاط، عامل نظافت، عامل وسوسه و... (سبک زندگی مدرن در ۱۵ بخش به اختلاط زندگی انسان و جن انجامیده است!)
👌سرفصل سوم: تبیین تفصیلی "حرزهای اسم پایه". برای مواجهه با آسیب های احتمالی جن ها به انسان؛ خصوصاً برای مواجهه با آسیب های بانوان و کودکان از این موضوع؛ اسماء و اذکار و آیاتی مانند قرائت منظم قرآن، مواظب صبحگاه و شامگاه بر ذکر لاحول و لا قوة الا باللّه العلی العظیم و... توصیه شده است. (مجموعاً ۲۰ دعا)
👌سرفصل چهارم: معرفی تفصیلی "حرزهای شئ پایه" برای مواجهه با آسیب های احتمالی جن ها، استفاده از اشیائی مانند: نگهداری از خروس سفید یا کبوتر، مصرف دائمی سرکه انگوری که در خانه تولید می شود، مصرف سیب در صبحگاه، سکونت در خانه های یک طبقه، عدم نگهداری از سگ در خانه و.... توصیه می شود. (مجموعاً ۲۵ شئ)
👌نشست تخصصی: قانون اساسی زندگی جن و انسان به زودی در حوزه علمیه برگزار می گردد. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین محتوای بسته فقهی قانون اساسی زندگی جن و انسان - چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - قم
#علوم_غریبه
#مواجهه_صحیح_با_جن
#آشنائی_با_اسباب_غریب
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین اولویت های تمدنی ۱۲ گانه روز سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح در شهر ارومیه برگزار می گردد. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/2990
#نظام_سازی_فقهی
#اولویت_های_تمدنی
https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت اول
📖 کتاب الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم - ۳۵۵صفحه
https://eitaa.com/olgou4/5453
📖کتاب چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب و کار مردم - ۲۶۱ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/5483
#نمایشگاه_تخصصی_مسجد_و_اداره_جامعه
#جامعیت_اسلام
#جمعه_انتظار
https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت دوم
📖 کتاب قلب و عروق (در مقایسه با مفاهیم کتاب بیماری های قلبی برانوالد) - ۳۵۲ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/4200
📖کتاب مروری بر اشکالات فقهی بورس- ۱۷۹ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/2459
#نمایشگاه_تخصصی_مسجد_و_اداره_جامعه
#جامعیت_اسلام
#جمعه_انتظار
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چند پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
👌به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده ایم: برای آشنایی بیشتر کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی و نقد مفاهیم توسعه غربی سه اقدام زیر را انجام دهد.
👌پیشنهاد اول: برگزاری نشست های تخصصی منظم برای نقد آرمانهای ۱۷ گانه سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ در محل سازمان برنامه و بودجه و با حضور کارشناسان اصلی این سازمان
👌پیشنهاد دوم: برگزاری نشست های تخصصی منظم برای نقد اسناد برنامه ای کشور براساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی ( برنامه های توسعه از چهار حیث: ۱- مخالفت با بوم ایران، ۲- مخالفت با قانون اساسی، ۳- مخالفت با فقه شیعه و ۴- از حیث اجراء قابليت نقد و بررسی جدی دارند!! )
👌پیشنهاد سوم: نقد معیارها و مفاهیم دانش معیوب اقتصاد کلان و معرفی محورهای ۷ گانه فقه المکاسب به کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برای ارزیابی کلان اقتصاد کشور (محور های اصلی فقه المکاسب برای ارزیابی کلان پیشرفت وضعیت اقتصادی: ۱- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس تحقق مشاغل برتر، ۲- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس فوائد شش گانه تولید غیر متمرکز، ۳- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس فوائد پنج گانه اصل تجارت عمومی، ۴- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس اصول سه گانه تبادل مستقل، ۵- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس اصل مترقی عدم تقویت کافر به وسیله تجارت، ۶- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس تأمین مالی غیر متمرکز و ۷- ارزیابی اقتصاد کشور بر اساس توجه به تأثیرات ۸ حوزه غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد)
علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - جمعه انتظار ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
#سازمان_برنامه_و_بودجه
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگوی صمیمی با آیتالله حسینی بوشهری (ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) درباره اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه/ شنبه اول مهرماه ۱۴۰۲
🔈آشنایی بیشتر با اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه
https://eitaa.com/olgou4/2990
#اولویت_های_تمدنی
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مراحل تحصیل در مدرسه هدایت
👌آموزش راه اندازی چرخه تحریک فکر به محوریت ده نظریه فقهی (سه سال)
👌آموزش ارزیابی و ساخت عینیت به محوریت ۴۰۰ نظریه فقهی (سه سال)
👌تمرین عملی نمونه سازی یک نظریه و نمونه سازی جامع ( سه سال)
#اولویت_های_تمدنی
#دروس_مدرسه_هدایت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️آقای رئیس جمهور با سه اقدام تورم را مهار نماید...
👌تورم سه پایه اصلی دارد. ۱- تولید کم و محدود صنعتی، ۲- پولی که ارزش آن دائما کاسته می شود و ۳- افزایش هزینه های انتقال به بازار و هزینه های محل کسب. (برای تورم عوامل فرعی دیگری هم متصور است!)
👌برای افزایش تولید؛ تحقق ایده تولید غیر متمرکز و حذف تدریجی تولید متمرکز را راه حل می دانیم. تولید غیر متمرکز و همگانی به افزایش تولید و بالتبع تقویت طرف عرضه(بایع) و کاهش قیمت ها منتهی می شود. (افزایش تولید، سه تصمیم اصلی دارد!)
👌برای مقابله با کاهش دائمی ارزش پول، تغییر تعریف پول از پول اعتباری به پول دارای مالیَّت را پیشنهاد می کنیم. پول غیر اعتباری، به دلیل ثابت بودن ارزشش، به تثبیت قیمت ها مدد می رساند و البته به دلیل ارزش ذاتی خود، مانع نگاه سرمایه ای به بازارهایی مانند خودرو، زمین، مسکن و... خواهد گردید. (تغییر تعریف پول سه تصمیم اصلی دارد!)
👌برای کاهش هزینه های مرتبط با عرضه و بازار، پیشنهاد ساخت گسترده بازارهای موقت را داریم. بازار موقت مکانی ثابت با بهره برداری روزانه و به صورت رایگان دارد و با تأسیس آن هزینه محل کسب برای مردم صفر می شود و بالتبع قیمت ها کاهشی می شوند. (برای شرح بیشتر به نظریه بازار مدرسه هدایت رجوع کنید)
👌برای شروع برنامه ریزی برای کاهش قیمت ها، نقطه شروع، ساخت بازارهای موقت گسترده در شهر ها و محلات است. بازارهای موقت مُحرِّک تولید غیر متمرکز و بستر اصلی تغییر تعریف پول است.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - یک شنبه ۲ مهر ۱۴۰۲- قم
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
#نظریه_بازار_مدرسه_هدایت
#اولویت_های_تمدنی
https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت سوم
📖 کتاب طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام ۱۲۹ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/3978
📖کتاب الگوی جدید مدیریت روستا ۱۰۷ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/3731
#نمایشگاه_تخصصی_مسجد_و_اداره_جامعه
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت چهارم
📖 کتاب الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی ۱۷۰ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/4522
📖کتاب فقه البیان ۲۲۴ صفحه
https://eitaa.com/ketab_olgou/46
#نمایشگاه_تخصصی_مسجد_و_اداره_جامعه
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️هشتمین نمایشگاه بین المللی داروهای پرعارضه شیمیایی و بیولوژیک دیروز (چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲) در تهران افتتاح گردید!!
❓داروهای شیمیایی و بیولوژیک عوارض فراوانی دارند!
❓آیا با تعریف کاربردی انبیاء از دواء آشنا هستید؟!
🗞مطالعه بیشتر درباره تعریف صحیح دواء
https://eitaa.com/olgou4/5472
#تعریف_جدید_دواء
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نشست تخصصی: معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه امروز ۶ مهر ماه ۱۴۰۲ در محل بنیاد هدایت برگزار گردید. (به فضل الهی)
❓مهمان ویژه این نشست جناب حجتالاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی ( معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور) بودند.
❓اخبار تکمیلی این نشست به زودی منتشر می شود.
#مسجد_و_اداره_جامعه
#نشست_اول
https://eitaa.com/olgou4
نمایشگاه مسجد و اداره جامعه ۶مهر۱۴۰۲.mp3
24.41M
🔈صوت نشست تخصصی معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه / پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ / قم بنیاد هدایت/ ۸۱ دقیقه
❓حوزه های تأثیرگذاری مسجد در جامعه کدام است؟ (۴ حوزه)
❓ مسجد بر اساس چه مفاهیمی بر جامعه تأثیر می گذارد؟! (۲۳ حد)
❓برنامه های کاربردی مسجد برای اداره جامعه چیست؟! (۴۰ برنامه)
#مسجد_و_اداره_جامعه
https://eitaa.com/olgou4
نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه ۶ مهر ۱۴۰۲.mp3
12.08M
🔈صوت بیانات حجتالاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی ( معاون فرهنگی سازمان تبلیغات) در نشست معرفی نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه -۶مهر ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت قم
❓تمدن مدرنیته حرث و نسل را با خطر مواجه کرده است
❓سند منحوس 2030 مصداق استعمار فرانو است.
❓اسلام علاوه بر نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام آموزشی و... را تبیین کرده است.
#مسجد_و_اداره_جامعه
#جمعه_انتظار
https://eitaa.com/olgou4
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
⚡️ نشست تخصصی: تبلیغ مسئله محور روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح در ساختمان مدیریت حوزه علمیه البرز برگزار می گردد.(به فضل الهی)
❓چگونه #تبلیغ به اولویت حوزههای علمیه تبدیل میشود؟
🗞 پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/5598
#تبليغ_مسئله_محور
#اولويت_هاي_تمدني
#مسجد_و_اداره_جامعه
https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی برخی از کتاب های نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه - قسمت پنجم
📖 کتاب پروتکل های فقهی مدیریت کرونا ۱۷۲ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/3391
📖کتاب تعریف جدید واکسن ۷۷ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/3646
#نمایشگاه_تخصصی_مسجد_و_اداره_جامعه
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه دوم(1).pdf
15.06M
🗞 پیاده فوری جلسه دوم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه ( روش استنباط در مسئله مسجد) ۱۱۶ صفحه
❓پنج پرسش درباره روش استنباط
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5359
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دومین برنامه بازدید و معرفی نمایشگاه تخصصی: مسجد و اداره جامعه روز پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح در شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
#نمایشگاه_تخصصی_مسجد_و_اداره_جامعه
https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه سوم(1).pdf
18.82M
🗞 پیاده فوری جلسه سوم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه ( روش استنباط در مسئله مسجد - ۲) ۱۳۵ صفحه
❓پنج پرسش درباره روش استنباط
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5361
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تربیت طلبه ذوالفنون هدف اصلی مدرسه هدایت است!
👌در مدرسه فقهی هدایت به دنبال تربیت طلبه ذوالفنون هستیم؛ زیرا طلبه باید به همه تخصص های مرتبط با سبک زندگی مسلط باشد. به عبارت دیگر: اصلاح سبک زندگی امری تک بعدی نیست و به اصلاح اموری مانند تغذیه، معماری، آموزش، سلامت، سیاست خارجی، تجارت، نظم اجتماعی، عبرت و میراث فرهنگی، تولید خبر و... نیازمند است.
👌تجربه ۴۵ سال گذشته به همه ما نشان داده است که سبک زندگی مردم ایران از تفویض امور فوق الذکر به بناهای عقلایی و متخصصین پوزیتویستی ضربه خورده است. چالش های فعلی تربیتی و غیر تربیتی را ناشی از الگوی غلط معماری، استانداردهای غلط غذا (استانداردهای سازمان غذا و دارو)، آموزش های غیر مفید سیستم آموزشی و... می دانیم و نباید اصلاح سبک زندگی را با تکیه محض بر موعظه دنبال نمائیم. (آسیب شناسی حرکت جمهوری اسلامی و آسیب شناسی امضاهای غلط حوزه بر دانش های ناقص پوزیتویستی)
👌در مدرسه تمدنی هدایت ۹ دسته تخصص فقهی مرتبط با سبک زندگی (مجموعاً ۴۰۰ نظریه فقهی) را آماده کرده ایم و مشغول انتقال این مفاهیم در قالب راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر به نخبگان و اقویای شیعه هستیم. اصلاح سبک زندگی نیازمند تفقه بیشتر در ۱- امامت ، ۲- علم ، ۳- تزکیه، ۴- مکاسب، ۵- بیان، ۶- نظم، ۷- فرقان، ۸- عبرت و ۹- نفی سبیل است. (طبقه بندی جدید دانش)
حجتالاسلام علی کشوری - تبیین هدف مدرسه تمدنی هدایت در روز میلاد حضرت مدینة العلم (روحی فداه) ۱۷ ربیع الاول ۱۴۴۵ - قم
#میلاد_مدینة_العلم
#تربیت_طلبه_ذوالفنون
#مدرسه_تمدنی_هدایت
https://eitaa.com/olgou4