فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #تماشایی | خودتان را برای پنجهدرافکندن با زورگویان عالم آماده کنید.
بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان (عج)
@olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
📢چرا پدیده حاشیه شهر پدید میآید؟ 👌🏻 متأسفانه ساختار تجاری شهر با عدم اجاره مکانهای مناسب تجارت، ا
به نظر شما چرا حاشیهنشینی بوجود میآید؟؟؟
با ابراز تأسف، خراسانرضوی قطب حاشیهنشینی کشور است
روزنامه خراسان
۱۶ آذر ۱۴۰۱
@olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗بیش از اینکه مباحث نظری و تبلیغی - به معنای انتقال اطلاعات - در مسلمان بودن و مومن بودن یک نفر تأثیر داشته باشد، سبک زندگی او در این امر تأثیر دارد و سبک زندگی را نیز نظامات اجتماعی تعریف می کنند نه خود فرد.
روالهایی که برای فرد تعریف میشوند سبک زندگی او را تغییر میدهند.
👌دکتر حسن بلخاری در مستند نسیان به این امر مهم اشاره میکند.
#مشهد_آینده
#مدیریت_شهری_محله_محور
#اثر_نظامات_اجتماعی
@olgou_mashhad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا فقه اسلامی قدرت تمدن سازی دارد ؟
نظر مقام معظم رهبری 👌
@olgou_mashhad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا اسلام علوم طبیعی هم دارد ؟
نظر مقام معظم رهبری 👌
@olgou_mashhad
جمهوری اسلامی متحجر و در برابر پدیدهها و موقعیتهای نو به نو فاقد احساس و ادراک نیست، اما به اصول خود بهشدت پایبند و به مرزبندیهای خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است.
👌🏻 با خطوط اصلی خود هرگز بیمبالاتی نمیکند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند.
📚 بیانیه گام دوم
@olgou_mashhad
👌🏻 با حضرت ولی عصر ارواحنا فداه پیمان میبندیم که تا زمان استماع صیحه رمضانیه با تمدن شیطانی مدرنیته و اسناد بینالمللی مواجهه کنیم!
أَیْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنَادِ وَ التَّضْلِیلِ وَ الْإِلْحَادِ
کجاست حجت خدا که مستأصَلکنندهی اهل لجاجت و گمراهی و شرک است.
#جمعه_انتظار
#نظام_سازی
@olgou_mashhad
#دوره_مباحثاتی
🏛الگوی فقهی میراث فرهنگی.
جلسه پنجم
🔸️عناوین محوری بحث:
1️⃣چرا باید به حوزه روایت گری فقهی میراث فرهنگی وارد شویم؟
2️⃣نهاد های میراث فرهنگی ایران (همچنین یونسکو) چه نوع نگاهی به روایت گری دارند؟ چگونه روایت گری می کنند؟
3️⃣برای روایت روی چه موضوعاتی بایستیم تا عبرت ببشتری ایجاد کند؟
4️⃣حوزه های تفصیلی روایت گری چیست؟
5️⃣برای روایت گری محله پاچنار چه قواعد اصولی را باید رعایت کنیم؟
6️⃣دفترچه راهنمای میراث فرهنگی چگونه باید باشد؟
7️⃣اقدامات اجرایی الگوی فقهی روایت چیست؟
⏳شنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶
🕌در مسجد صاحب الزمان واقع در
طبرسی جنوبی ۵۸ برگزار خواهد شد.
✅فضلا و طلاب و دانش پژوهان برادر به این دوره مباحثاتی دعوت هستند.
#الگوی_پیشرفت_مشهد_مقدس
#مباحثه_الگوی_فقهی_میراث_فرهنگی
#الگوی_فقهی_میراث_فرهنگی
#جامعیت_اسلام
@olgou_mashhad
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تماشایی | توسعهی عمودی شهر چگونه منجر به حقّالناس می شود؟
پیامبر اکرم(ص) میفرمایند:
ساختمان خانهی خود را از خانهی همسایه بلندتر نسازد که مانع از وزش هوای تازه گردد، مگر با اجازه همسایهاش
وَ لَا يَسْتَطِيلُ عَلَيْهِ فِي الْبِنَاءِ يَحْجُبُ عَنْهُ الرِّيحَ إِلَّا بِإِذْنِهِ
📚روضةالواعظين و بصيرةالمتعظين.ج۲.ص۳۸۹
#دارواسعه
#تصمیمات_ضد_روابط_انسانی
#رابطه_انسان_با_همسایه
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou_mashhad
👌🏻 الگوی پیشرفت چیست؟
ما باید این را مشخص کنیم.
اگر این را مشخص کنیم، آن وقت در برنامهریزیها، اولویتها، تقدمها، برنامهها، زمانبندیها، و سرمایهگذاریهای ما اثر میگذارد؛ به دنبال خود فرهنگسازی میآورد؛ در گفتگوی نخبگان خودش را نشان میدهد و به ذهنیت عامهی مردم سرریز میشود.
سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان سمنان سال ۱۳۸۵
#الگوی_اسلامی_پیشرفت
#نظام_سازی
@olgou_mashhad
⚡️با همراهی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی روز پنج شنبه ۱ دی ماه از مساجد و کاربریهای آموزشی محله پاچنار مشهد بازدید به عمل آمد.
✅مراکز آموزشی در محله اسلامی از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی باید به کالبد تولید نشر علوم مرتبط با روابط انسانی، علوم مرتبط با تسخیر شی پایه و علوم مرتبط با اسماء الهی
🔻مساجد محله هم باید به ساختارهای امامت و مدیریت محله تبدیل شوند.
#شاخص_ارزیابی_محله
#اصلاح_محله_پاچنار
#مشهد_آینده
@olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️تجمع تشکل های حوزوی و طلاب در مخالفت با توقف ساخت خانه ویلائی در قم و کشور
👌شنیده های حاکی از آن است که : تشکل های حوزوی و طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در مخالفت با توقف ساخت دار واسعه (خانه ویلایی) در قم، قصد دارند تجمعی را در اعتراض به انبوه سازان و مخالفت های غیر کارشناسی برخی برگزار کنند. اخبار بیشتر در باره این تجمع اعتراضی به زودی منتشر می شود.
#خانه_ویلائی
#دار_واسعه
#نه_به_آپارتمان
@olgou4
👌🏻بحمدلله ششمین جلسه مباحثاتی الگوی میراثفرهنگی با حضور علاقهمندان مباحث الگو تشکیل شد.
🔶اولین نهاد مرتبط با میراث فرهنگی در ایران #سازمان_یونسکو است.
🔻 یونسکو یک سازمان تخصصی زیر مجموعه #سازمان_ملل_متحد است.
✅ ایدهی اصلی یونسکو تحقق #توسعه_پایدار است
و ما از سه جهت با توسعه پایدار مخالفیم👇🏻
۱. بدلیل محدود کردن زندگی انسان در همین دنیا
۲. بدلیل ایجاد فاصله طبقاتی
۳. و بدلیل پیش فرض گرفتن مالکیت یهود در جهان
@olgou_mashhad
⚡️ گزارش تصویری از حضور یک روزه کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی در میان مردم محله پاچنار و بازدید و بررسی نقاط شاخص محله.
✅ محله پاچنار به سبب حفظ برخی اصالت ها قابلیت های خوبی در رسیدن به محله مطلوب با شاخص های اسلامی دارد.
✅ در این بازدید از ساختارهای علم (مدرسه عالی تربیت و دبستان عام المنفعه نوین) و امامت محله (مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و امام موسی کاظم علیه السلام )، کتابخانه تخصصی و دفتر یکی از مراجع عراق بازدید شد.
پنج شنبه، یکم دیماه 1401
#شاخص_ارزیابی_محله
#اصلاح_محله_پاچنار
#مشهد_آینده
@olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
🔉 متن کامل اولین گزارش شورای راهبردی الگوی پیشرفت با موضوع: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی _ ۱۷۰ ص
👌🏻در حوزه میراث فرهنگی زحماتی که کشیده شده و برخی از دوستان آیات و روایاتی را جمع آوری کردهاند و موسوعه درست کردهاند اما مشکل این موسوعهها عمدتاً این است که ناقص بوده و کار فقاهتی روی آن انجام نشده است.
🔻مثلاً کسی با کلیدواژه سفر و سیر و کلمات مشابه آیات قرآن و روایات را جمع کرده اما کدام فقیه به این کار، کار فقهی میگوید؟!
❌این نوع از کارها فقط در حد جمعآوری است و در واقع اخباریگری است؛ در حالیکه ما نیاز به یک کار فقهی در حوزه میراث فرهنگی هستیم.
فرق کار فقهی با نگاههای اخباری در قواعد ممهده است؛ یعنی شما باید در طریق استنباط و درایه از یک قواعد زمینهساز استفاده کنید که بنده به برخی از آنها اشاره کردم.
گفتوگوی حجتالاسلام علی کشوری در
نشست تخصصی الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی در مقایسه با مفاهیم مطرح در سازمان یونسکو _ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱_شهر مبارک قم
#نظام_سازی_فقهی
#الگوی_روایت_میراث_فرهنگی
#فقه_العبرة
@olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خانه ویلائی(دار واسعه) از حیث قیمت ارزانتر از آپارتمان تمام می شود. (بخشی از مناظره دیشب در شبکه خبر یک شنبه ۴ دی ۱۴۰۱)
❓خانه ویلائی علاوه بر مزیت اقتصادی، در حوزه تربیت، تفریح خانگی، صله رحم، کاهش تولید زباله، کاهش دما در فصل گرم، اقتصاد مقاومتی و... دارای مزیت است!
#دار_واسعه
#خانه_ویلائی
#نه_به_آپارتمان
@olgou4
May 11
👌🏻به فضل الهی هفتمین جلسه مباحثاتی الگوی میراثفرهنگی امروز پنجشنبه 8 دیماه با حضور علاقهمندان مباحث الگو در دبستان غیرانتفاعی نوین واقع در محله پاچنار برگزار شد.
🔶ساختار روایت فقهی میراث فرهنگی سه بخش اصلی دارد:
✅ تبیین روابط انسانی صحیح یا غلط گذشتگان
✅ تبیین نحوه برخورد گذشتگان با اشیاء عالم (تسخیر)
✅ تبیین دیدگاه گذشتگان در مورد خدای متعال و اسماء الهی
#بازدید_محله_پاچنار
#الگوی_روایت_فقهی
#کالبد_عبرت_آفرین_محله
@olgou_mashhad
⚡️ در خاتمه مباحثه امروز الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی در دبستان غیرانتفاعی نوین با حضور در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با امام محله و اعضای پایگاه بسیج محله پاچنار نسبت به تحول آفرینی در این محله بر اساس شاخص های محله اسلامی و ادامه مباحثات تمدنی در این مسجد گفتگو شد.
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#شاخص_ارزیابی_محله
#مشهد_آینده
@olgou_mashhad
⚡️حضور در محله تاریخی پاچنار فرصتی است تا از نزدیک زمینه های احیاء یک محله بر اساس شاخص های محله اسلامی بررسی شود.
📖 همان گونه که در نظریه روایت فقهی میراث فرهنگی گفتیم یکی از ساختارهای محله اسلامی ساختار عبرت در محله می باشد که نقش جدی در تصمیمات ساکنان محله دارد. معرفی شخصیت های محله یکی از عوامل عبرت آفرین در محله است که مرحوم اعتضادی نه تنها از مفاخر این محله بلکه از مفاخر شهر مشهد می باشد.
✅ محمدعلی اعتضاد رضوی از مبارزان پیش از انقلاب در مشهد بود و همواره برای نهادینه شدن آموزه های اسلامی در مشهد تلاش کرد.
وی به منظور تربیت نیروهای انقلابی پایبند به ارزش های اسلامی سال ۴۲ دبستان نوین و پس از آن راهنمایی نوین را در خیابان آیت الله بهجت مشهد راه اندازی کرد تاکنون ۶۵۰۰ دانش آموخته داشته است.
وی در سال های پس از انقلاب شاگردان زیادی را تربیت کرد که به عنوان مدیران موفق در کشور مشغول خدمت هستند.
#شاخص_ارزیابی_محله
#اصلاح_محله_پاچنار
#روایت_فقهی_محله_پاچنار
@olgou_mashhad
بزرگترین آرزوی ما
اثبات محسوس جامعیت اسلام است.
🔽 نحوه حمایت های مادی و معنوی شما از فعالیت های مدرسه تمدنی بینات
✅ حضور در جلسات مباحثه و رونق بخشیدن به گفتگوهای پیرامون نظریات الگوی پیشرفت اسلامی
✅زمینه سازی برگزاری دیدار و گفتگو با نخبگان شهری و ملی در راستای تحریک فکر نخبگان پیرامون نظریات فقهی تمدنی الگوی پیشرفت اسلامی
✅ بسترسازی برگزاری نشست های تخصصی و دور گفتگوهای تمدنی پیرامون نظریات شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی
✅ و حمایت های مادی از طریق
شماره کارت:
5029087001466286
شماره حساب:
190030663438081
🔽آدرس سایت👈 wsti.ir
🔽جهت ارتباط با خادم مدرسه
@ad_bayenat
@olgou_mashhad
🔘بیانیه بیش از ۴۰ تشکل حوزوی در خصوص رسالت های تمدنی دولت اسلامی:
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت تشکیل دولت و جامعه و تمدن اسلامی، بعد از آسیب شناسی عمیق نسبت به برنامه های اجرا شده نظام کارشناسی غربی در کشور در چلّه اول انقلاب، موارد ذیل به عنوان مشکلات اساسی کشور تشخیص داده شد :
▫️۱_ ساخت مجتمعهای مسکونی آپارتمانی ( به عنوان ریشه چالش های بهداشتی فرهنگی و اقتصادی کشور )
▫️ ۲_ گسترش آموزش و پرورش غربی مدرک گرا در ایران
▫️۳_ احتکار زمین و عدم اجرای قانون مترقی احیای موات
▫️۴_ طراحی نهادهای موازی در کنار مساجد توسط شهرداری ها، وزارت بهداشت و ارشاد و ... و نادیده گرفتن زندگی در محله
▫️۵_ محرومیت زدایی و حمایت از مستضعفین بر اساس الگوهای غلطی مانند تسهیلگری (پیشنهاد سازمان ژاپنی جایکا) و توانمندسازی (پیشنهاد بانک جهانی)
▫️۶_ عدم تشکیل شبکه ملی اطلاعات و اشغال شبکه اجتماعی کشور توسط دشمن
▫️۷_ استفاده از پول اعتباری در مبادلات و خلق افسارگسیخته پول توسط بانک ها و استفاده از دلار به عنوان ارز واسط
▫️۸_ عمومی نشدن تجارت و عدم توجه دولت به ساخت بازارهای وقفی و رایگان
لهذا برای مواجهه صحیح با آسیب های فوق الذکر ، تغییر بنیادین در نظام کارشناسی کشور توسط ریاست محترم جمهور و همه دلسوزان انقلاب اسلامی یک ضرورت است.
در بیانیه های بعدی درباره نقشه اصلاح سازمان برنامه و بودجه و نظام کارشناسی کشور ، مباحث بیشتری را مطرح خواهیم نمود.
۹ دی ۱۴۰۱
✍تشکل حوزوی «جهاد تبیین»
✍مدرسه تمدنی «بینات» ( مشهد)
✍اندیشکده «تمدن نوین اسلامی»
✍موسسه فرهنگی « دین فطری »(مشهد)
✍ «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» (مشهد)
✍تشکل «طور سینا»
✍ستاد حوزوی « إحیاء فریضتین »
✍پژوهشکده «سبک زندگی شیعی»
✍موسسه «فرهنگ اسلامی»
✍اندیشکده حکمرانی «معراج»
✍گروه آموزشی «شاکران»
✍موسسه فرهنگی هنری «الامام المامون» عجل الله تعالی فرجه الشریف
✍تشکل حوزوی «سعداء قم»
✍موسسه «تمدن مهدوی»
✍کانون «امام رئوف» علیه السلام
✍موسسه «صهیونیست شناسی»
✍مرکز تحقیقاتیِ تمدن اسلامی «طاها»
✍مجموعه آموزشی «رایحه سیب»
✍مجموعه «سفره تندرستی»
✍کانون سلامت «محیا»
✍کانون فرهنگی «ترنم»
✍موسسه «رویش مهدوی»
✍تشکل طلبگی «قیام»
✍موسسه قرآنی «طاووس اهل الجنة»
✍دارالشفاء «حضرت نرجس خاتون»علیها سلام
✍گروه جهادی «شهید علی تمام زاده»
✍اندیشکده «برکت»
✍مؤسسه «طب الأئمه»علیهم السلام
✍ستاد احیای طب اسلامی در کشور
✍موسسه «بلد طیب»
✍مجموعه «محبین آل یاسین» علیهم السلام
✍موسسه «برکت» بوشهر و فارس
✍موسسه «سبک زندگی برتر» ملایر
✍موسسه «ریحانه النبی» علیهماالسلام
✍قرار گاه سلامت «جواد الائمه» علیه السلام
✍گروه فرهنگی «شهیده زینب کمایی»
✍موسسه «اصحاب الیمین»
✍آموزشگاه آزاد «رحیق»
✍موسسه فرهنگی زیارتی «راهیان نور»
✍مجموعه سلامت «فطا»
✍مجموعه تمدنی«عین الحیات»
@olgou_mashhad