eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
663 دنبال‌کننده
605 عکس
100 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه تمدنی بینات
یادآوری جلسه مباحثه فردا، با محوریت متن جلسه سوم فقه البیان
مدرسه تمدنی بینات
یادآوری جلسه مباحثه فردا، با محوریت متن جلسه سوم فقه البیان
مباحثه امروز در خیابان امام‌ رضا علیه السلام 2، سطح 2 مدرسه ثقلین برگزار خواهد شد.
مدرسه تمدنی بینات
پنج شنبه ۲ تیرماه ⭕️ محور گفت‌وگوی این جلسه👇🏻 ✅تبیین قاعده اول فقه البیان شامل متن خوانی و مباحثه شد. با تشکر فراوان از مدرسه تخصصی اخلاق و تربیت حوزه علمیه ثقلین 🙏🏻 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 ؟ ❌رسانه‌های امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل داده‌اند. ⭕️در همه گفت‌وگوها اولین نکته رعایت است. اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید. ✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و را در او آماده کرده باشید. 👌در تمامی رسانه‌ها، به دلیل اینکه همه در حال هستند و با سرعت آن را نشر می‌دهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش می‌یابد. ⚠️ اساساً در تئوری‌های رسانه‌ای موجود، تصویر درستی از چگونگی آماده‌سازی مخاطب به محور وجود ندارد! @wsti_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه شنبه 8 تیرماه ⭕️ محور گفت‌وگوی این جلسه👇🏻 ✅در حاشیه نقد و گزارش کارگروه الگوی پیشرفت صورت گرفت: تبیین اجمالی 👌ابواب چهارگانه تحریک فکر شامل 👇👇 در این گفتگو گزارشی از نتایج گفتگوهای اخیر پیرامون طرح تمدنی و هدایت جلسات گفتگو با نخبگان صورت گرفت و اولویت فعالیت کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی که همان مدیریت خبر است، تشریح شد. با تشکر فراوان از بزرگواران حاضر در جلسه به ویژه عضو محترم شورای راهبردی الگوی پیشرفت و مدرسه فقهی هدایت حجت الاسلام رضایی🙏🏻 . مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
جلسه ۴ فقه البیان .pdf
474.3K
🔸چگونه عقل به کمک می‌آید؟ 🔹تفقه به چه معناست؟ 🔸میزان فقاهت یک فقیه را چگونه تشخیص دهیم؟ 🔶آیا عقل منبع استنباط حکم است؟ مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 ؟ ⭕️فضای آموزشی در به‌گونه‌ای است که بستر را فراهم کرده و آن‌ها را بصورت جدی، آماده خود می‌کند. ❌تصور برخی از مسئولین حوزه و روحانیون از مسئله تبلیغ، صرفا به در ماه مبارک رمضان و دهه محرم و منبر رفتن محدود می‌شود. 👌🏻مدرسه تمدنی بینات با ارائه ، به طلاب خود کمک می‌کند تا ابتدا به شناسائی و تنقیح نظام مسائل عصر خود که مبتلا به شده است بپردازند. 👌🏻سپس در گام بعدی با ارائه الگوی نظام‌سازی اجتماعی یعنی ، به طلاب خود کمک می‌کند تا برای حل هر مسئله، یک فرآیند فقهی پیشنهاد کنند. ⭕️در آخر برای پیاده‌سازی نظریه فقهی در جامعه، با ارائه ساختار ۷ بخشی مبتنی بر ، قدرت تحریک فکر و هدایت‌گری طلاب خود را ارتقا می‌دهد. ؟ مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطوره‌ای دست‌نیافتنی یا اسوه زندگی ؟؟؟ 👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام و سایر موالید و مناسبت‌های مرتبط با ائمه علیهم‌السلام، است. ❌برخی می‌پندارند که امام علیه‌السلام همین ، همین ، همین همین ، همین همین و سایر نظامات مدرن را می‌پذیرند و برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظام‌سازی قائل نیستند!!!! ❌برخی منبرها هم به علیه‌السلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر می‌کنند و البته هیچ اشاره‌ای به تعارض علیه‌السلام از امور مختلف با رایج ندارند... ⭕️این از امام علیه‌السلام در منابر و کتاب‌ها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در و زندگی برای ایشان قائل نباشند و بالتبع برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود! ❌امام زمان علیه‌السلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما اسطوره‌ای دست‌نایافتنی و نه است. ⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما، اسوه آموزش | علم | معیشت | روابط بین‌الملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریت‌شهری و در یک جمله محور نظام‌سازی نیست... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢بررسی طرح تمدنی در کارگروه معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد ⭕️کارگروه معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست روز سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ " طرح تمدنی محله امام رضاعلیه‌السلام" را بررسی کرد. 🗞متن گزارش اول درباره طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/wsti_ir/1567 | 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢❓در دهه امامت و ولایت بر سر چه موضوعی بیشتر صحبت کنیم ؟ زمینه‌ساز تأسيس يك برای بشریت است. در منابر عید غدیر علی علیه‌السلام یکی از موضوعات جذاب است و زمینه رجوع مردم به را به چالش می‌کشد! مطابق مفاد ، امیر المومنین علیه‌السلام به علت ایشان در همه حوزه‌ها بر دیگران فضیلت دارد و مقدم است. مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ أَحْصاهُ اللّه‏ُ فِیَّ، وَکُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا، وَهُوَ الامامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّه‏ُ فی سُورَةِ یس: وکُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ در مدرسه تمدنی بینات، مبتنی بر روش اجتهادی علیه‌السلام، ظرفیت تبیین ۴۰۰ نظریه فقهی مهیا شده و در واقع یک طبقه‌بندی جدید از علم -مبتنی بر کتاب و سنت- در فرآیند آموزش قرار گرفته است! 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
مدرسه تمدنی بینات
مسئله #مدیریت_شهر یکی از اولویت‌های تمدنی ما در مدرسه تمدنی بینات است. به اعتقاد ما مدیران شهری، شه
؟ ⭕️ شهر مشهد شهر "تنظیم صحیح روابط انسانی" است، شهر "تسخیر شیء پایه" است، شهر استفاده از " اسماء الهی" است. این‌ها مفاهیم پایه شهر ما هستند. ❌این مفاهیم پایه در برابر مفاهیمی مثل " " | " " | " " و .... قرار دارند. تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام در جمع مدیران شهرداری مشهد مقدس ۲۴ دیماه ۱۴۰۰ _ مشهد مقدس 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
عرض سلام خدمت همه علاقه‌مندان به مباحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ⭕️مدرسه تمدنی بینات با اهداف زیر فضایی را برای گفت‌وگوی علاقه‌مندان، مهیا کرده است:👇🏻 1⃣ جزوات الگوی پیشرفت 2⃣ مباحث الگو در نظام کارشناسی و مدیریتی شهر مقدس مشهد 3⃣ در بین نخبگان و متفکران مسائل تمدنی 👌🏻شایان ذکر است مدرسه تمدنی بینات این مسائل را در پیگیری می‌کند. ⭕️آدرس مَدرَس گفت‌گوی مدرسه بینات در ایتا 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1179189273C55ab458397
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 ؟ اساسی‌ترین پرسش برای فهم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت این است که : آیا دین‌داری مردم ارتباطی با نظم اجتماعی دارد یا نه؟ سه جریان در بررسیِ نسبتِ میان این دو موضوع، سه حکم متفاوت داده‌اند👇🏻 1⃣یک جریان که جریانی سنتی است، اصلاً کاری به نسبت بین دین‌داری(به معنای تحقق دین) و نظم اجتماعی ندارد. 2⃣جریان دومی هم وجود دارد که ممکن است بین تحقق دین و نظم اجتماعی ارتباطی هم قائل باشد اما به کلی این مساله را انکار‌ می‌کند. 3⃣ جریان سوم هم در این میان، بیش از اینکه دین‌داری مردم را محصول و بداند، دین‌داری مردم را محصول می‌داند. 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
📢 طرح تمدنی ذیل نظریه قرار دارد. 🔆در این نظریه حرف نهایی ما این است که شهر باید به محوریت محله‌ها اداره شود. ❌از طرفی مفهوم هم نمی‌تواند جایگزین شود. 🔶بنابراین با تغییر عنوان به ، به‌گونه‌ای این محله را اداره می‌کنیم که همه نیازهای خانواده در محل زندگی‌شان تأمین شود. 👌🏻نیازهای اساسی خانواده عبارت است از: ۱. نیازهای تفریحی ۲. نیازهای شغلی ۳. نیازهای تحصیلی ۴. نیازهای روزمره ⭕️آینده شهر مشهد براساس شاخصه‌های هویت اسلامی دارای دویست محله‌ی اسلامی می‌باشد. 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی "برنامه جمعیتی الگو" روز شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح در محل پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار می گردد. لطفا پیشخوان نشست را مطالعه بفرمائید. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/2536 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 ؟ ❌رسانه‌های امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل داده‌اند. ⭕️در همه گفت‌وگوها اولین نکته رعایت است. اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید. ✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و را در او آماده کرده باشید. 👌در تمامی رسانه‌ها، به دلیل اینکه همه در حال هستند و با سرعت آن را نشر می‌دهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش می‌یابد. ⚠️ اساساً در تئوری‌های رسانه‌ای موجود، تصویر درستی از چگونگی آماده‌سازی مخاطب به محور وجود ندارد! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 ؟ درباره بررسی ۱۲ سؤال و پاسخ‌های مرتبط است. و همه کسانی که به فکر نگهبانی قوی‌تر از نظام اسلامی هستند؛ می‌توانند میان "نظریات حاکم بر قوانین" و "نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی" را در برنامه‌های خود بگنجانند.... چرا شورای نگهبان و دلسوزان انقلاب، به نظریات حاکم بر توجه ندارند و آن‌ها را از حیث تطابق با اسلام بررسی نمی‌کنند. الان نظریات فراوانی همچون (Human Development Index) و شاخصه‌های wdi و نماگرهائی مانند (GDP) و نظریه بهبود فضای کسب‌وکار و مجموعه نظریات مطرح در ۲۰۳۰ علی الخصوص دیدگاه‌های معیوب بخش سلامت و.... مبنای تقنین و برنامه‌ریزی کشور است. پرسش اصلی این است که آیا این نظریات و است و یا اینکه مصداق ضلالت و التقاط ؟ اگر مصداق التقاط است چرا با گسترش آن در میان مدیران و نخبگان با روش مقابله نمی‌کنیم؟! در بخش تبیین بیگانه و طاغوتی را جزء انقلاب اسلامی می‌داند ولی مبنای تصمیم سازی در دولت، مجلس و برخی نهادهای دیگر همان نظریات بیگانه و طاغوتی است. 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
‌‌الْحَمدُللَّهِ‌الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ‌الْمُتَمَسِّكِينَ بِولايَةِ أمِيرِالْمُؤمِنِين علیه‌السلام
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 ؟ ⭕️در دوره غیبت برای مورد احتیاج بشر در کتاب و سنت وجود دارد. 👌🏻یکی از ادله این امر روایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام خطاب به جناب است که فرمودند: من همه‌ی علوم را برای شما افتتاح کردم. يا كُمَيلُ  ما مِن عِلمٍ إلّا وأنَا أفتَحُهُ کتاب بشارة المصطفي 🔆 مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 🔻 تأکید رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور روسیه بر همکاری بلندمدت دو کشور و هوشیاری درمقابل سیاستهای فریبکارانه غرب 👈 آمریکایی‌ها باید از شرق فرات بیرون رانده شوند 👈 را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد 🔍 مشروح خبر👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=50657
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽ببینید | 👌🏻غدیر یک قطعه‌ی تاریخی نیست . . . 📢 ؟ ❓پیشرفت در مسیر هدایت یا توسعه‌ی جاهلیت مدرن...؟ 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
⭕️در اتاق خصوصی آقا ‌موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام سه چیز بود: شمشیر | لباس خشن | قرآن 👌🏻ما می‌خواهیم با مبارزه، به و برسیم . . . 🤲🏻اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیانا مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتنا مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🌷میلاد امام کاظم علیه‌السلام مبارک باد. 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5