مدرسه تمدنی بینات
یادآوری جلسه مباحثه فردا، با محوریت متن جلسه سوم فقه البیان
مدرسه تمدنی بینات
یادآوری جلسه مباحثه فردا، با محوریت متن جلسه سوم فقه البیان
مباحثه امروز در خیابان امام رضا علیه السلام 2، سطح 2 مدرسه ثقلین برگزار خواهد شد.
مدرسه تمدنی بینات
#گزارش
#جلسه_هفتگی
پنج شنبه ۲ تیرماه
⭕️ محور گفتوگوی این جلسه👇🏻
✅تبیین قاعده اول فقه البیان
شامل #بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
متن خوانی و مباحثه شد.
با تشکر فراوان از مدرسه تخصصی اخلاق و تربیت حوزه علمیه ثقلین 🙏🏻
#کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #مخاطب_یا_کاربر؟
❌رسانههای امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل دادهاند.
⭕️در همه گفتوگوها اولین نکته رعایت #ظرفیت_مخاطب است.
اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید.
✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و #شرایط_پذیرش_خبر را در او آماده کرده باشید.
👌در تمامی رسانهها، به دلیل اینکه همه در حال #تولید_محتوا هستند و با سرعت آن را نشر میدهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش مییابد.
⚠️ اساساً در تئوریهای رسانهای موجود، تصویر درستی از چگونگی آمادهسازی مخاطب به محور #قلب وجود ندارد!
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
@wsti_ir
#گزارش_تصویری
#جلسه_هفتگی
سه شنبه 8 تیرماه
⭕️ محور گفتوگوی این جلسه👇🏻
✅در حاشیه نقد و گزارش کارگروه الگوی پیشرفت صورت گرفت:
تبیین اجمالی #قواعد_تحریک_فکر
👌ابواب چهارگانه تحریک فکر شامل
#مدیریت_خبر
#مدیریت_تضارب
#مدیریت_کتابت
#مدیریت_نمونهسازی
👇👇
در این گفتگو گزارشی از نتایج گفتگوهای اخیر پیرامون طرح تمدنی #محله_امام_رضاعلیهالسلام و هدایت جلسات گفتگو با نخبگان صورت گرفت و اولویت فعالیت کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی که همان مدیریت خبر است، تشریح شد.
با تشکر فراوان از بزرگواران حاضر در جلسه به ویژه عضو محترم شورای راهبردی الگوی پیشرفت و مدرسه فقهی هدایت حجت الاسلام رضایی🙏🏻
#گفتگو_مناسک_دارد.
#کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
جلسه ۴ فقه البیان .pdf
474.3K
🔸چگونه عقل به کمک #حجت_خدا میآید؟
🔹تفقه به چه معناست؟
🔸میزان فقاهت یک فقیه را چگونه تشخیص دهیم؟
🔶آیا عقل منبع استنباط حکم است؟
#فقه_البیان
#جلسه_چهارم_فقهالبیان
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #فضای_آموزشی_در_مدارس_علمیه_آینده_چگونه_است؟
⭕️فضای آموزشی در #مدارس_علمیه_آینده بهگونهای است که بستر #حضور_اجتماعی_طلاب را فراهم کرده و آنها را بصورت جدی، آماده #مواجهه_با_بدعتهای_زمانه خود میکند.
❌تصور برخی از مسئولین حوزه و روحانیون از مسئله تبلیغ، صرفا به #تعطیل_کردن_دروس در ماه مبارک رمضان و دهه محرم و منبر رفتن محدود میشود.
👌🏻مدرسه تمدنی بینات با ارائه #نظریه_هستههای_توازن_فرهنگی ،
به طلاب خود کمک میکند تا ابتدا به شناسائی و تنقیح نظام مسائل عصر خود که مبتلا به #بدعت شده است بپردازند.
👌🏻سپس در گام بعدی با ارائه الگوی نظامسازی اجتماعی یعنی #الگوی_ساخت ، به طلاب خود کمک میکند تا برای حل هر مسئله، یک فرآیند فقهی پیشنهاد کنند.
⭕️در آخر برای پیادهسازی نظریه فقهی در جامعه، با ارائه ساختار ۷ بخشی مبتنی بر #چرخه_تحریک_فکر ، قدرت تحریک فکر و هدایتگری طلاب خود را ارتقا میدهد.
#فقه_آینده
#تحول_حوزه
#مدارس_علمیه_آینده
#الگوی_نظامسازی_اجتماعی
#برنامه_مدرسه_بینات_برای_حضور_اجتماعی_طلاب_چیست؟
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطورهای دستنیافتنی
یا اسوه زندگی ؟؟؟
👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام #نیمه_شعبان و سایر موالید و مناسبتهای مرتبط با ائمه علیهمالسلام، #تبیین_نقش_امام_در_نظامسازی است.
❌برخی میپندارند که امام علیهالسلام همین #نظام_آموزشی،
همین #نظام_سلامت،
همین #نظام_قانونگذاری
همین #نظام_روابط_بینالملل،
همین #نظام_ساخت_مسکن
همین #نظام_مدیریت_شهری
و سایر نظامات مدرن را میپذیرند
و
برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظامسازی قائل نیستند!!!!
❌برخی منبرها هم به #نقش_امام علیهالسلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند
و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص
بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر میکنند
و البته هیچ اشارهای به
تعارض #تعریفهای_امام علیهالسلام از امور مختلف
با #تعریفهای_پوزیتویستی رایج ندارند...
⭕️این #تصویرسازیهای_ناقص از امام علیهالسلام در منابر و کتابها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در #نظم_اجتماعی و زندگی برای ایشان قائل نباشند
و بالتبع #انتظار_واقعی برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود!
❌امام زمان علیهالسلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما
اسطورهای دستنایافتنی و نه #اسوه_زندگی است.
⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما،
اسوه آموزش | علم | معیشت |
روابط بینالملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریتشهری
و در یک جمله محور نظامسازی نیست...
#فقه_الامام
#موضوع_منبر
#جمعه_انتظار
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢بررسی طرح تمدنی #محله_امام_رضاعلیهالسلام در کارگروه معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد
⭕️کارگروه معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست روز سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ " طرح تمدنی محله امام رضاعلیهالسلام" را بررسی کرد.
🗞متن گزارش اول درباره طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/wsti_ir/1567
#مشهد_آینده | #زندگی_در_محله
#نقد_بخش_یازدهم_سند_2030
#مدیریت_شهری_محله_محور
#جهاد_تبیین_در_شورای_شهر_مشهد
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢❓در دهه امامت و ولایت بر سر چه موضوعی بیشتر صحبت کنیم ؟
#عید_غدیر زمینهساز تأسيس يك #طبقهبندی_جدید_از_علم برای بشریت است.
در منابر عید غدیر #تبیین_بُعد_علمی_امیرالمؤمنین علی علیهالسلام یکی از موضوعات جذاب است
و زمینه رجوع مردم به #علم_غلط_دیگران را به چالش میکشد!
مطابق مفاد #خطبه_غدیر،
امیر المومنین علیهالسلام به علت #علم_کامل ایشان در همه حوزهها بر دیگران فضیلت دارد و مقدم است.
مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ.
ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ أَحْصاهُ اللّهُ فِیَّ،
وَکُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ،
وَما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا،
وَهُوَ الامامُ الْمُبینُ
الَّذی ذَکَرَهُ اللّهُ فی سُورَةِ یس:
وکُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ
#خطبه_غدیر
در مدرسه تمدنی بینات،
مبتنی بر روش اجتهادی #استنطاق_از_امام علیهالسلام،
ظرفیت تبیین ۴۰۰ نظریه فقهی مهیا شده و در واقع یک طبقهبندی جدید از علم -مبتنی بر کتاب و سنت- در فرآیند آموزش قرار گرفته است!
#طبقهبندی_فقهی_علوم
#فقه_العلم
#فقه_الامام
#علم_نافع
#همراهی_با_امام
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
مدرسه تمدنی بینات
مسئله #مدیریت_شهر یکی از اولویتهای تمدنی ما در مدرسه تمدنی بینات است. به اعتقاد ما مدیران شهری، شه
#مفاهیم_پایه_در_شهر_اسلامی_کدام_است؟
⭕️ شهر مشهد شهر "تنظیم صحیح روابط انسانی" است، شهر "تسخیر شیء پایه" است، شهر استفاده از " اسماء الهی" است.
اینها مفاهیم پایه شهر ما هستند.
❌این مفاهیم پایه در برابر مفاهیمی مثل " #شهر_سالمند " | " #شهر_کودک" | " #شهر_خلاق " و .... قرار دارند.
تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام در جمع مدیران شهرداری مشهد مقدس
۲۴ دیماه ۱۴۰۰ _ مشهد مقدس
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#مشهد_آینده
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضاعلیهالسلام
#مدیریت_شهری_محله_محور
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
عرض سلام خدمت همه علاقهمندان به مباحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
⭕️مدرسه تمدنی بینات با اهداف زیر فضایی را برای گفتوگوی علاقهمندان، مهیا کرده است:👇🏻
1⃣ #متنخوانی جزوات الگوی پیشرفت
2⃣ #عملیاتی_کردن مباحث الگو در نظام کارشناسی و مدیریتی شهر مقدس مشهد
3⃣ #مدیریت_تضارب در بین نخبگان و متفکران مسائل تمدنی
👌🏻شایان ذکر است
مدرسه تمدنی بینات این مسائل را در #کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد پیگیری میکند.
⭕️آدرس مَدرَس گفتگوی مدرسه بینات در ایتا
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1179189273C55ab458397
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #مهمترین_نکته_برای_فهم_الگوی_پیشرفت_چیست؟
اساسیترین پرسش برای فهم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت این است که :
آیا دینداری مردم ارتباطی با نظم اجتماعی دارد یا نه؟
سه جریان در بررسیِ نسبتِ میان این دو موضوع، سه حکم متفاوت دادهاند👇🏻
1⃣یک جریان که جریانی سنتی است،
اصلاً کاری به نسبت بین دینداری(به معنای تحقق دین) و نظم اجتماعی ندارد.
2⃣جریان دومی هم وجود دارد که ممکن است بین تحقق دین و نظم اجتماعی ارتباطی هم قائل باشد اما به کلی این مساله را انکار میکند.
3⃣ جریان سوم هم در این میان،
بیش از اینکه دینداری مردم را محصول #تبیین و #تبلیغ بداند، دینداری مردم را محصول #نظامات_اجتماعی میداند.
#فقه_النظام
#تبیّن_یا_تبیین
#ساختارهای_اجتماعی
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
📢#منطقه_ثامن_یا_محله_امام_رضا
طرح تمدنی #محله_امام_رضاعلیهالسلام ذیل نظریه #مدیریت_شهری_محله_محور قرار دارد.
🔆در این نظریه حرف نهایی ما این است که شهر باید به محوریت محلهها اداره شود.
❌از طرفی مفهوم #منطقه_شهری هم نمیتواند جایگزین #مفهوم_محله شود.
🔶بنابراین با تغییر عنوان #منطقه_ثامن به #محله_امام_رضاعلیهالسلام، بهگونهای این محله را اداره میکنیم که همه نیازهای خانواده در محل زندگیشان تأمین شود.
👌🏻نیازهای اساسی خانواده عبارت است از:
۱. نیازهای تفریحی
۲. نیازهای شغلی
۳. نیازهای تحصیلی
۴. نیازهای روزمره
⭕️آینده شهر مشهد براساس شاخصههای هویت اسلامی دارای دویست محلهی اسلامی میباشد.
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#مشهد_آینده
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضاعلیهالسلام
#مدیریت_شهری_محله_محور
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی "برنامه جمعیتی الگو" روز شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح در محل پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار می گردد. لطفا پیشخوان نشست را مطالعه بفرمائید.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/2536
#برنامه_جمعیتی_الگو
#کمک_فکری_به_جمهوری_اسلامی
#طبیب_مشاور_جمعیت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #مخاطب_یا_کاربر؟
❌رسانههای امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل دادهاند.
⭕️در همه گفتوگوها اولین نکته رعایت #ظرفیت_مخاطب است.
اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید.
✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و #شرایط_پذیرش_خبر را در او آماده کرده باشید.
👌در تمامی رسانهها، به دلیل اینکه همه در حال #تولید_محتوا هستند و با سرعت آن را نشر میدهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش مییابد.
⚠️ اساساً در تئوریهای رسانهای موجود، تصویر درستی از چگونگی آمادهسازی مخاطب به محور #قلب وجود ندارد!
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #آیا_نظریات_حاکم_بر_قوانین_کشور_مصداق_هدایت_است؟
#مباحثات_مدرسه_بینات درباره #اسناد_بینالمللی بررسی ۱۲ سؤال و پاسخهای مرتبط است.
#شورای_نگهبان و همه کسانی که به فکر نگهبانی قویتر از نظام اسلامی هستند؛
میتوانند #نظام_مقایسه میان
"نظریات حاکم بر قوانین" و
"نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی"
را در برنامههای خود بگنجانند....
چرا شورای نگهبان و دلسوزان انقلاب، به نظریات حاکم بر #قوانین_کشور توجه ندارند
و آنها را از حیث تطابق با اسلام بررسی نمیکنند.
الان نظریات فراوانی همچون
#شاخصه_توسعه_انسانی
(Human Development Index)
و
شاخصههای wdi
و
نماگرهائی مانند #تولید_ناخالصی_داخلی (GDP)
و
نظریه بهبود فضای کسبوکار
و مجموعه نظریات مطرح در #سند_توسعه_پایدار۲۰۳۰
علی الخصوص دیدگاههای معیوب بخش سلامت
و....
مبنای تقنین و برنامهریزی کشور است.
پرسش اصلی این است که آیا این نظریات #مصداق_هدایت و #رشد است
و یا اینکه مصداق ضلالت و التقاط ؟
اگر مصداق التقاط است
چرا با گسترش آن در میان مدیران و نخبگان با روش #نظام_مقایسه مقابله نمیکنیم؟!
#قانون_اساسی در بخش تبیین #شیوه_حکومت_در_اسلام
#مقابله_با_افکار بیگانه و طاغوتی
را جزء انقلاب اسلامی میداند
ولی مبنای تصمیم سازی در دولت، مجلس و برخی نهادهای دیگر همان نظریات بیگانه و طاغوتی #توسعه_غربی است.
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
الْحَمدُللَّهِالَّذِی جَعَلَنَا مِنَالْمُتَمَسِّكِينَ بِولايَةِ أمِيرِالْمُؤمِنِين علیهالسلام
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #آیا_دین_برای_تمام_سوالات_بشر_پاسخ_دارد؟
⭕️در دوره غیبت برای #همه_مسائل مورد احتیاج بشر در کتاب و سنت #راه_حل وجود دارد.
👌🏻یکی از ادله این امر
روایت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام خطاب به جناب #کمیل است که فرمودند:
من همهی علوم را برای شما افتتاح کردم.
يا كُمَيلُ
ما مِن عِلمٍ إلّا وأنَا أفتَحُهُ
کتاب بشارة المصطفي
#عید_غدیر
#جامعیت_اسلام
#طبقهبندی_جدید_علم
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰هماکنون؛ #تیتر_یک KHAMENEI.IR
🔻 تأکید رهبر انقلاب در دیدار رئیسجمهور روسیه بر همکاری بلندمدت دو کشور و هوشیاری درمقابل سیاستهای فریبکارانه غرب
👈 آمریکاییها باید از شرق فرات بیرون رانده شوند
👈 #دلار را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد
🔍 مشروح خبر👇
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=50657
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽ببینید | 👌🏻غدیر یک قطعهی تاریخی نیست . . .
📢 #توقع_ما_از_حکومت_اسلامی_چیست؟
❓پیشرفت در مسیر هدایت یا توسعهی جاهلیت مدرن...؟
#عید_غدیر
#توسعه_محرومیت_زاست
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
⭕️در اتاق خصوصی آقا موسیبنجعفر علیهالسلام سه چیز بود:
شمشیر | لباس خشن | قرآن
👌🏻ما میخواهیم با مبارزه، به #زندگی_قرآنی و #حیات_طیبه برسیم . . .
🤲🏻اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیانا مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتنا مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
🌷میلاد امام کاظم علیهالسلام مبارک باد.
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
مدرسه تمدنی بینات
🔸چگونه عقل به کمک #حجت_خدا میآید؟ 🔹تفقه به چه معناست؟ 🔸میزان فقاهت یک فقیه را چگونه تشخیص دهیم؟
جلسه 5 فقه البیان .pdf
481.2K
❓#نقطه_شروع_تفاهم_کجاست؟
یا به عبارتی
🔶گفتوگو را از کجا آغاز کنیم؟
❓چگونه با مخاطب خود گفتوگو کنیم تا او را به فکر بیندازیم؟
#فقه_البیان
#جلسه_پنجم_فقهالبیان
#بیان_مبتنی_بر_تأمل
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5