هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه المکاسب چه می گوید؟!
👌مباحث اقتصادی مدرسه هدایت در قالب فقه المکاسب تبویب شده است و سرفصل های اقتصادی آن کارآمد تر از سرفصل های اقتصاد کلان است. فقه المکاسب ۸ سرفصل بحثی دارد:
۱- معرفی روش تحقیق فقهی در حوزه اقتصاد
۲- چیستی مشاغل برتر
۳- تولید مردمی و غیر متمرکز
۴- عمومی شدن تجارت و فوائد خمسه آن + تعریف جدید بازار
۵- اصول سه گانه تبادل میان بایع و مشتری (پول غیر اعتباری، تسعیر و رعایت عقود)
۶- تأمین مالی متعدد و تخصصی پروژهها
۷- شناسایی و توجه به عوامل غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد
۸- اقتصاد در دوران ظهور
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
#فقه_المکاسب
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه العبرة چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، یکی از زیرساخت های هدایت و پیشرفت را قدرت عبرت آفرینی در افراد می داند. استفاده بهینه از ابزارهای فقهی عبرت آفرینی، به کاهش جرائم در جامعه و افزایش قدرت پیشگیری از جرم ختم می شود. ابزارهای عبرت آفرینی به شرح زیر در فقه العبرة تئوریزه شده است:
۱- عبرت آفرینی و احسن القصص (روایت صحیح تاریخ)
۲- عبرت آفرینی و جانمایی صحیح قبرستان
۳- عبرت آفرینی و رعایت اصول کامل احتضار، تغسیل،تشییع، تدفین و مراسم ختم
۴- عبرت آفرینی و بازدید از میراث فرهنگی و آثار گذشتگان (احیای عبرتکده ها)
۵- عبرت آفرینی و اجرای کامل حدود و تعزیرات و دیات
۶- عبرت آفرینی و قتال با کفار حربی
۷- عبرت آفرینی و فصول ۴ گانه
۸- عبرت آفرینی و آداب تخلی و استحمام
۹- عبرت آفرینی و ملاقات بیمار
۱۰- عبرت آفرینی و تعبیر صحیح رؤیا و خواب
۱۱- عبرت آفرینی و معاد باوری
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_العبرة
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه النظم چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، ایجاد نظم را به محوریت زمان و مکان و کمیت تئوریزه کرده است. بر اساس این نگاه فقهی تبیین صحیح زمان های شارع برای انجام امور مختلف + معرفی مکانهای شارع برای امور مختلف در کنار تبیین کمیت های شارع برای امور مختلف، زیرساخت ایجاد نظم در جامعه است. به عبارت دیگر: نظم آفرینی به معنای مواظب بر پایه رعایت بر زمان و مکان و کمیت محقق می گردد. فهرست مطالب اصلی فقه النظم (حد کبار وقت) به شرح زیر است:
۱- معرفی زمان های اصلی برای تنظیم امور در بیان شارع محترم
۲- معرفی امور اصلی انسان و زمان مورد نیاز برای هر کدام در بیان شارع محترم
۳-معرفی مکان های اصلی زندگی در بیان شارع محترم
۴-معرفی مقادیر، کمیت ها و کیل های اصلی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_النظم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۴۱
۱۸ آذر ۱۴٠۲/سال سوم
امان از امضای تضمین جان کری های سلامت!
آغاز واکسیناسیون و فقه بیش از حد پویا!
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم
این یادداشت👆 را ۹۴٠ روز پیش نوشتم (۲۳ اردیبهشت ۱۴٠٠) و بهانه بازنشر آن، گزارشی است که چند روز پیش از تلویزیون پخش شد: به گزارش خبرگزاری رویترز، میزان تاثیرگذاری #واکسن_فایزر در مهار کرونا کمتر از یک درصد بوده(همان تقریبا هیچ برجام).
نمی دانم از این خبر بگریم یا خوشحال باشم. خبری که شاید برای خیلی ها شوک آور باشد، اما برای بنده کاملا طبیعی بود. یادداشت های متعددی که درین باره نوشته ام گواه ماجراست. این خبر مرا به ایام تلخی برد که بارها و بارها از جانب دوستان انقلابی مان، متهم و متصف به ضد ولایت فقیه و بازیگر زمین دشمن شدیم. تنها به این دلیل که می گفتیم: می توان از راه های آزموده شده بسیار ارزان تر، بی عارضه تر و سریع تری هم کرونا را درمان کرد. بگذریم که همان دوستان وقتی برخلاف #حکم_صریح_رهبری، میلیون میلیون دز واکسن انگلیسی آمریکایی وارد شد، هیچ نگفتند و دم برنیاوردند. شاید به این دلیل که رندان حیله گر و بازی بلد مافیای کرونا، مانند توصیه به ماسک رهبری، تمام مملکت را از این حرف حضرت آقا پر نکرده بودند. و باز هم بگذریم که قریب به اتفاق همان عزیزان تلخ زبان، مدتهاست که دیگر ماسک نمی زنند، با اینکه رهبری کماکان بر همان طریقه پیشینند.
راستی مگر فایزر، گُل سر سبد و یکی از گرانترین واکسنهای مهار کرونا نبود که بارها و بارها بر تاثیر نود درصدی و حتی بالاتر آن سوگند خورده بودند؟ پس چه شد؟
پس کجا رفت تجربه گرانقدر علوم بشری که چون وحی تقدیس می شد و می تازید و دهان معترضان را گِل می گرفت؟
امان از #امضای_تضمین «جان کری» های عرصه سلامت!
راستی کسی از جناب عین اللهی خواهد پرسید که چرا می خواستند به زنان باردار مملکت فایزر بزنند؟ نکند ایشان _ناخواسته_ باید کار ناتمام دکتر مرندی را تمام می کردند. نکند همان چند شیربانو که دراین شرایط دشوار، دغدغه جمعیتی رهبری را لبیک گفته اند، قرار بود از قِبَل فایزر، عقیم شوند و نسل شیعه هرچه سریع تر خشک و نابود شود.
آیا جناب عین اللهی خواهند گفت که چرا در زمان حسن روحانی به اتفاق ۲۵٠٠ نفر از پزشکان طراز اول مملکت، در نامه ای سرگشاده از خطرات و ابهامات جدی واکسیناسیون گفتند، اما وقتی مسند وزارت را تکیه زدند: کَأَنْ لَمْ یَکُنْ شَیْئاً مَذْکورا؟
حقیقتا چقدر می توانید به این دانش علیل و قلیل و مذبذب آقایان اعتماد کنید؟
راستی آقای #رسانه_ملی!! فراموشمان نشده که بعد از حدود دو سال از کرونا و دعوت شبانه روزی به واکسن، شبه مناظره ای بین موافقان و مخالفان واکسیناسیون برگزار کردید که مخالف واکسن همان اول گفت: من مخالف واکسن نیستم!!!!!! فقط میگویم راههای دیگری هم وجود دارد. چرا گزارشی از میزان تاثیرگذاری دیگر واکسنها منتشر نمی کنید؟ سینوفارم، برکت، آسترازنکا و...
به قول حضرت روح الله: بگذارم و بگذرم و کامها را بیش از این تلخ نکنم.
اما بنده و دوستانمان: در آن ایام زندگی عادی مان را داشتیم،آرام و راحت. در پناه پروتکل های قدرتمند، ارزان و بی عارضه ای (دریافت) که از دل آیات کلام الله زندگی استخراج شده بود.
والأمر إلیکم أحبائي...
ارادتمند
@besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه البیان چه می گوید؟!
👌مدرسه هدایت، مباحث اصولی و مرتبط با مسئله بیان را در قالب فقه البیان تبویب نموده است. فقه البیان متکفل تئوریزه کردن همه بحث های روشی این مدرسه فقهی است و شامل ۹ دسته قاعده عمیق و پر از بحث است.
۱- تأثیر اصل ظرفیت در بیان و استنباط
۲- تأثیر اصل تفکر در بیان و استنباط
۳- تأثیر اصل مُکث در بیان و استنباط
۴-تأثیر اصل مقایسه در بیان و استنباط
۵- تأثیر اصل رفق در بیان و استنباط
۶-تأثیر اصل منزلت در بیان و استنباط
۷-تأثیر اصل انفتاح در بیان و استنباط
۸-تأثیر اصل سیاق در بیان و استنباط
۹-تأثیر اصل کَمیَّت در بیان و استنباط
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهار شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_البیان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه الفرقان چه می گوید؟!
👌برای دستیابی به تعالی و پیشرفت اسلامی، نیازمند ارزیابی دائمی امور بر اساس شاخصه های فقهی هستیم. فقه الفرقان، فرق گذاشتن مردم میان پیشرفت و پسرفت (فرقان عمومی) را بر اساس محورهای زیر پی گیری می کند.
۱- تبیین مفاهیم پایه ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۲- معرفی حوزه های اصلی ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۳-معرفی شاخصه های بخشی ارزیابی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ساختارهای ارزیابی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الفرقان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه التزکیه چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت به دلیل وجود و جعل ظلمت در زمین، تزکیه و پاکسازی را از زیرساخت های اصلی پیشرفت در جوامع می داند و برای دستیابی به پاکسازی و تزکیه و طهارت از علم خطاناپذیر و کامل شارع موارد تفصیلی زیر را در قالب فقه التزکیه (حد کبار طهارت) استنطاق و استنباط نموده است:
۱- معرفی ساختار ظلمت در زمین و مدیران توسعه ظلمت در بیان شارع محترم (سیاق طهارت)
۲-- معرفی موضوعات انفسی طهارت و پاکسازی و تزکیه در بیان شارع محترم
۳- معرفی موضوعات ساختاری و پیوستاری تزکیه و پاکسازی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ابزارهای پاکسازی و تزکیه و طهارت در بیان شارع محترم
۵- معرفی زمان های مورد نیاز برای تزکیه و پاکسازی در حوزههای مختلف در بیان شارع محترم
۶- معرفی وضعیت طهارت و تزکیه در دوران ظهور
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
پی نوشت مهم: الگوی فقهی مدیریت آب از نظریات برجسته این باب فقهی محسوب می شود!
#فقه_التزکیه
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه العلم چه می گوید؟!
👌یکی از زیرساختهای قطعی پیشرفت اسلامی عدم تبعیت از محاسبات مبتنی بر علوم ذاتاً مسموم طبقه بندی بیکنی از علم است. در فقه العلم مسائل مختلف مرتبط با علم را از امام علیهالسلام استنطاق و تبویب کرده ایم. برخی از ساختارهای بحث فقه العلم به شرح زیر است:
۱- بررسی اوصاف مرتبط با علم دیگران در بیان شارع محترم (سیاق بحث)
۲- تبیین ویژگیهای روش تحقیق دانش در بیان شارع محترم
۳-معرفی روش های سه گانه شارع در ساخت طبقهبندی برای دانش
۴-معرفی روش ساخت طبقه اول در مباحث فقه العلم (طبقهبندی سؤال پایه)
۵- معرفی روش ساخت طبقه بندی دوم در مباحث فقه العلم (طبقه بندی جدال احسن)
۶- معرفی طبقه بندی سوم در مباحث فقه العلم (طبقه بندی تأسیسی شارع)
۷- معرفی اصول آموزش و دریافت علم در بیان شارع محترم
۸- معرفی ساختارهای آموزش علم در بیان شارع محترم
۹-معرفی وضعیت علم در دوران ظهور
۱۰- معرفی علم خداوند در بیان شارع محترم
۱۱- معرفی وضعیت علم و شعور سایر موجودات در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_العلم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه الامام چه می گوید؟!
👌مهمترین زیرساخت هدایت و پیشرفت، تبیین الگوی صحیح مدیریت در یک جامعه است. در باب متعالی فقه الامام به این مسئله پرداخته ایم. اثر مسئله امامت بر نظام سازی و اداره جامعه را تبیین و تئوریزه کرده ایم. در مباحث مربوط به امامت، نباید فقط به اثبات مسئله امامت حقه اکتفاء نمائیم و لازم است تا به کارکردهای دیگر امامت هم بپردازیم. برخی از مهمترین مباحث فقه الامام به شرح زیر است:
۱-شرح فقهی تسبیحات اربعه و تأثیر آن بر نظام سازی
۲-شرح فقهی تقسیمات مختلف اسماء الهی -به عنوان خدمات الهی به انسان و مخلوقات- و تأثیر آن بر نظام سازی
۳-شرح فقهی اقسام صلوات و چرایی تنوع صلوات و اثر آن بر نظام سازی
۴-شرح فقهی مفهوم امان -به عنوان ویژگی اصلی ۱۴ معصوم- و اثر آن بر نظام سازی
۵-شرح فقهی مفاهیم پایه امامت و مدیریت جوامع (تزکیه، علم، مکاسب، نظم، عبرت، فرقان، نفی سبیل و بیان)
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الامام
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
May 11
❓پول نداریم، تحریم هستیم و به فناوری روز هم دسترسی نداریم!
🔻واکنش عجیب مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم به هشدار سازمان بازرسی درباره اجرا نشدن قانون هوای پاک: پول نداریم، تحریم هستیم و به فناوری روز هم دسترسی نداریم!
👌درمان اساسی آلودگی هوا به تغییر نگاه مسئولین شهر نیاز دارد!
🔹تنها راهحل ریشهای برای جلوگیری از افزایش آلودگیهای زیست محیطی #مدیریت_شهری_محلهمحور میباشد.
https://eitaa.com/olgou_mashhad
بزرگواران حتماً قبل از ورود به جلسه پیشخوانهای ارائه شده را مطالعه فرمایید🙏
🔻پیشخوان فقه البیان👇
https://eitaa.com/olgou4/3846
🔻پیشخوان نظریه مدیریت شهری محله محور👇
https://eitaa.com/olgou_mashhad/2541
🔻پیشخوان نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری👇
https://eitaa.com/ketab_olgou/82
✅جهت ثبتنام در سلسله مباحث تمدنی مسئله محور عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
❓دو خبر متناقض دربارۀ آب مشهد!!!
🔻طبق گفته مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن قرار است با برنامهریزی انجامشده آب دریای عمان تا پایان سال ۱۴۰۵ به مشهد برسد!!!
⭕️عبداللهی، مجری طرحهای ویژه تأمین آب مشهد در گفتگو با اخبار مشهد :
🔹تقریبا ١٢٨ میلیون مترمکعب آب در حال خارج شدن از رودخانههای یال شمالی هزارمسجد است و این سهم کشور ما است که در حال خارج شدن از مملکت است!
وی ادامه داد: ادعای بی آب بودن رودخانهها مغرضانه است! رودخانههای رشتهکوه هزارمسجد هر ١٢ ماه سال آب دارند و اگر کسی میگوید آب ندارد به ما هم نشان دهد!
❓با این توضیحات به نظر شما آیا مشهد حقیقتا مشکل کمبود آب دارد؟!
✅درباره #الگوی_فقهی_مدیریت_آب بیشتر بدانید👇
https://eitaa.com/olgou4/4031
https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️مقام معظم رهبری: فرض کنید در سند ۲۰۳۰، چیزی که مخالف اسلام باشد، وجود نداشته باشد، که البته وجود دارد!
مسأله اصلی استقلال کشور است!
.
🔻وزیر امور خارجه: بخشهای دیگر سند۲۰۳۰ مثل آموزش و پرورش این سند نیست!
⚠️سند ۲۰۳۰ دارای چهار هدف پنهان است!👇
https://eitaa.com/olgou4/5568
#اولویتهای_تمدنی
#هجوم_اسناد
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی علاقهمندان به مباحث تمدنی در خراسان را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓سوال اصلی در فقهالبیان👇
قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
❓سوال اصلی در مدیریت شهری👇
مدیریت شهری موجود چگونه خانواده را تضعیف میکند؟
❓سوال اصلی در پیشگیری ازبیماری👇
راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
✅جهت ثبتنام عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
اولویت های تمدنی، مشهد، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲.pdf
5.36M
📚گزارش اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه / ۱۳۱ صفحه
۱- تأثیرات منفی اسناد بین المللی
۲- معرفی اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه
۳- نحوه اجرای اولویتهای تمدنی
🎙 صوت نشست تخصصی مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5507
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
مهم/ مشهد مقدس در آستانه ثبت یک دسته گل تاریخی!
🔹با کمال تاسف مطلع شدیم که طرح بلندمرتبهسازی در مشهد مقدس با ابعادی کمسابقه و بلکه بیسابقه در آستانهی تصویب قرار گرفته است. مدیران مربوطه بنا دارند در صورت تصویب نهایی این طرح، ۶۶ محدوده و محور از این کلانشهر را که شامل بسیاری از محورهای اصلی مشهد میشود، به عنوان پهنه مجاز برای برجسازی اعلام نمایند؛ آنهم بدون در نظر گرفتن افق زمانی برای اجرای این طرح و در واقع به صورت مادامالعمر! به این ترتیب از زمان تصویب طرح بلندمرتبهسازی مشهد تا همیشه، دست سرمایهگذاران ساختمانی برای برجسازی در پهنههای متعدد باز خواهد ماند و بدین ترتیب دیر زمانی نخواهد پایید که شهر مقدس مشهد، به برخی شهرهای چینی که مملو از برجهای خالی از سکنه شده است، شباهت پیدا کند!
🔹برای آنکه عمق فاجعه را بهتر متوجه شوید، حجم محدودههای مجاز بلندمرتبه سازی مشهد را با سایر کلانشهرهای دنیا مقایسه بفرمایید؛ برای مثال، آسمانخراشهای سیدنی تنها در ۶ محدوده از شهر احداث شدهاند؛ و یا برجهای پاریس صرفا در ۵ محدوده ساخته شدهاند؛ و یا حتی در خود نیویورک که مهد نظام لیبرال سرمایهداری است، برجها به پهنههای کاملا انگشت شماری نظیر منهتن محدود شدهاند که آن هم عمدتا با کاربری اداری و یا تجاری است و نه مسکونی و مابقی این کلانشهر که بخش عمده آن را تشکیل میدهد، با الگوی کم تراکم و افقی اجرا شده است. اما طرح بلندمرتبهسازی مشهد در ۶۶ محدوده (یعنی بخش عمدهای از محورهای اصلی این شهر مقدس) پیشبینی شده است تا از این جهت، مشهدالرضا(ع) حتی از مهد نظام سرمایهداری هم پیشی بگیرد! لذا خدمت مدیران ذیربط پیشنهاد میشود تا در صورت اجرای چنین طرح بیسابقهای، نام مشهد را به لحاظ شدّت و حدّت بلندمرتبه سازی و هویت زدایی از این شهر مقدس، برای ثبت در گینس نامزد بفرمایند تا بلکه با ثبت این افتخار کذایی به نام خود، نامشان را در تاریخ شهرسازی که نه، تاریخ شرّسازی جهان جاودانه نمایند!
🔹آقایان و خانمهای محترمی که این چند صباح، مدیریت این شهر مقدس بر عهده شماست! واقعا خودتان متوجه عواقب هویتی چنین طرح بیسابقهای نیستید؟! آیا میدانید که این چند صباحی که اداره این شهر بر عهده شماست به زودی میگذرد اما تبعات چنین طرحی تا دهها و بلکه صدها سال دامنگیر این شهر و شهروندانش خواهد شد؟! آیا هرگز به قضاوت تاریخ و آیندگان درخصوص چنین طرح محیرالعقولی نیاندیشیدهاید؟! آیا از پیشگاه قدسی حضرت رضا(ع) که ولیّ نعمت همه ما و شماست شرم نمیکنید که با چنین طرحی چوب حراج بر تتمّه هویتی شهر ایشان بزنید؟! آیا نمیدانید که این نوع افراط در بلندمرتبهسازی، حتی در خود کشورهای غربی هم سالهاست که منسوخ شده است؟! آیا قصد دارید حتی از پاپ هم کاتولیکتر شوید که با چنین طرحهایی اینطور آینده هویتی این شهر را به سخره گرفتهاید؟!
🔹از نهادهای نظارتی انتظار میرود با قید فوریت، به پرونده این طرح محیرالعقول ورود نمایند و اجازه ندهند تصویب چنین طرح بیسابقهای، خدای نکرده به لکه ننگی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود. از همه دلسوزان انقلاب اسلامی (اعم از دانشگاهیان و حوزویان و فعالان فرهنگی و ...) نیز تقاضا میشود با روشنگری درخصوص ابعاد مختلف این طرح غیرعلمی، غیرعقلی و غیرشرعی، جلوی تصویب و ابلاغ آنرا بگیرند.
@baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓۸ میلیون خانواده بدون مسکن در ایران
🔹بیش از ۱۵۰ میلیون هکتار از کل کشور منابع طبیعی است.
⭕️اگر فقط ۲ میلیون هکتار از این زمینها آزاد، نقشهبرداری و تفکیک شود به ۲۰ میلیون خانواده ایرانی قطعات ۱۰۰۰ متری میرسد.
👌آنوقت مردم با مبالغ ناچیزی میتوانند آن را بسازند و به راحتی در آن زندگی کنند.
🌱در اینصورت توزیع جمعیت در کل کشور متوازن و پراکنده شده و خود موجبات امنیت را بوجود میآورد و بار ترافیک و گرانی زندگی در شهرها و آلودگی شهرها و ... به شدت پایین میآید.
#مقررات_فقهی_ساختمان
#دار_واسعه
#احیای_موات
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۴۳
۲۵ آذر۱۴٠۲/سال سوم
آتش فصل پنج سند۲٠۳٠ بر خانه مادر!
خطبه فدکیه را در منابر، همراه با بخش برابری جنسیتی سند ۲٠۳٠بخوانید!
نظام مقایسه، یکی از مهمترین ابواب قواعد اصولی فقه البیان است. مبتنی بر آیات و روایات(۲۵۶بقره/نهج البلاغه خ۱۴۷)، بیان، در صورتی هدایت آفرین خواهد بود که هر دو جانب #رشد و #غیّ را کامل و روشن به مردم برساند. #نظام_مقایسه دائما انسان را متوجه بدعتهای زنده و کنونی جامعه می کند و ما را به متن نبرد همیشگی حق و باطل و نور و ظلمت می کشاند. بی توجهی به این مسئله باعث شده که بسیاری از مومنان گمان کنند، کسانی که به صراحت دنبال حذف حضرت مادر سلام الله علیها و خاموش کردن #نور_خدا در زمین بودند(۸صف)، دیگر از بین رفته و آن مسائل جانسوز، صرفا حوادثی تاریخی بوده که تمام شده و کار ما تنها گرامیداشت آن است. و مگر برای سقیفه سازمان ملل، چیزی بهتر از این تصور خام و باطل هم وجود دارد؟ بیان مبتنی بر نظام مقایسه می گوید: در صورتی می توانید از هیئات، سخنرانی ها و مجالس فاطمیه(سلام الله علیها) برای #نصرت_امام علیه السلام(زیارت آل یاسین) نیرو بسیج کنید که بگویید در حال حاضر، دقیقا چه کسانی با چه عناوینی و از چه راههایی برای حذف مادر و مادری در تلاش شبانه روزی اند که فرمود: وَ مَن نَامَ لَم يُنَم عَنهُ(نهج البلاغه نامه۶۲). چرا که عالم حقیقی کسی است که اولا #بدعتها را بشناسد و ثانیا با آنها مقابله کند(علل الشرایع ج۱ص۲۳۵). وگرنه تو با خیال راحت بر مادر گریه میکنی و اصحاب سقیفه سازمان ملل هم با خیالی راحت تر از تو، مشغول پیشبرد اهداف ظلمانی خود.
سازمان ملل، سقیفه امروز است و سند ضاله توسعه پایدار۲٠۳٠، بویژه فصل پنجم آن _برابری جنسیتی_ برنامه جامع حکومتی رهروان #فلانی و فلانی!
برابری جنسیتی به معنای حقیقی کلمه یعنی حذف مادری و در مرحله بعدی حذف جنسیت و خانواده! یعنی ایجاد تغییر حداکثری در #خلقت_الهی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های ابلیس(۱۱۹نساء).
برابری جنسیتی می گوید: هررررر نوع تفاوتی که به خاطر جنسیت، بین زن و مرد وجود دارد تبعیض است و باید رفع شود. فی المثل اینکه زن بخاطر زن بودنش باید حجاب داشته باشد، یک نوع تبعیض و ظلم در حق بانوان است و باید به آن خاتمه داد. یا اینکه زن چون زن است پس مادری هم می کند، تبعیض است و باید به آن پایان داد و... . یا در مسائل سطحی تر: اینکه زن و دختر بخاطر جنسیت شان نباید وارد ورزشگاه فوتبال مردان شوند، تبعیض و ظلم است و باید از بین برود.
حال چه باید کرد؟
پاسخ همان راهی است که حضرت مادر سلام الله علیها نشان بشریت دادند: بازگشت به امام و علم لایتنهایی ایشان که: النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا(عیون اخبار الرضا ج۱ ص۳٠۷). در مدرسه فقهی هدایت، دوازده اولویت تمدنی بر اساس آیات و روایات، برای احیای گرانسنگ ترین جایگاه عالم یعنی مادری ارائه شده است.
دریافت الولویتهای تمدنی دوازده گانه
@besalamen_amenin
📢خبرگزاری دانشجو / از ساعتی پیش، عرضه بنزین و گازوئیل در تعداد قابل توجهی از جایگاههای عرضه سوخت سراسر کشور با اختلال مواجه شد به طوری که برخی جایگاهها در کلانشهرها، عرضه سوخت را متوقف کردند.
#سامانه_هوشمند_سوخت
#آفات_مدیریت_متمرکز
#مدیریت_غیرمتمرکز
https://eitaa.com/olgou_mashhad
ما در مرحله سوم تمدنسازی یعنی ایجاد دولت اسلامی هستیم.
دولتسازی یعنی ایجاد نظامات اجتماعی منتهی به هدایت.
#دولت_اسلامی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی علاقهمندان به مباحث تمدنی در خراسان را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت ثبتنام عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
May 11
✅در جلسه دوم مبحث پیشگیری ساختاری از بیماری در مدرسه علمیه نواب چه گذشت؟!
👌 در جلسه روز پنجشنبه ۳۰آذرماه۱۴۰۲ گفته شد که تنظیم روابط انسانی یکی از مفاهیم پایه در مسئله پیشگیری ساختاری از بیماری است.
❌جامعهای که مفاهیم و روشهای لازم برای #تنظیم_روابط_انسانی را آموزش نبیند، اصطکاک بین افراد آن جامعه افزایش پیدا کرده و این اصطکاک، بیشترین اثر خود را بر قلب افراد خواهد گذاشت.
طبق گزارش معصومین علیهمالسلام اگر #قلب انسان دچار بیماری شود، اثر خود را بروی مزاج و همچنین اعضای دیگر انسان گذاشته و در نتیجه #منشاء پیدایش بیماریهای مختلف خواهد شد.(اَلْقَلْبِ وَ هُوَ أَمِيرُ اَلْجَوَارِحِ_منلايحضرهالفقيه)
#طبقهبندی_جدید_علوم
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#مفاهیم_پایه
https://eitaa.com/olgou_mashhad