eitaa logo
علوم غریبه و خفیه اسلامی
42.6هزار دنبال‌کننده
620 عکس
49 ویدیو
10 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مجموعه آموزشی علوم غریبه و خفیه اسلامی جهت ثبت سفارشات و ثبت نام دوره های آموزشی : @Amir_irani1 تجربیات موفق : @Tajarobe پک پاکسازی فردی و منزل محصولی انحصاری و بیش از دهها هزار تجربه موفق فروشگاه : @olloomegharibe_shop
مشاهده در ایتا
دانلود
: چون هر مقصدی از مقاصد کلیه و جزئیه متعلق بکوکبی از کواکب سبعه سیاره یا بروجی از بروج دوازده گانه می باشد و به این سبب از جمله مهمات در عمل ملاحظه نسبت و صلاح حال کوکب و برج منسوب الیه است. : در بیان و فهم منسوبات کواکب شبعه سیاره است.(دوره های آموزشی شرکت کنید) : از برای هر یک از کواکب بخور مخصوصی، آتش مخصوصی، مداد مخصوصی و قلم مخصوصی لازم آید. : از جمله مهمات این مقام بیان ارباب ایام و لیالی است که نسبت سیارات به ایام و لیالی مخصوص به خود است. : چون اقرب کواکب بعالم عنصری قمر است و او را در عموم احوال متعلقه به کون و فساد و مدخل عظیم است لهذا در اختیارات جمیع امور مراعات حال قمر را اهمال نباید نمود و از ملاحضه سعادت و نحوست آن چون آناًفاناً در معرض تغییر و تبدل است غافل نباید بود و چون ظهور قمر از محاق از جانب مغرب است و خفای آن از جانب مشرق لهذا از جمله حالات ردیه قمر بودن، بودن آن در مشرقست و وقوع او را در طالع محذور شمارند برخلاف کواکب دیگر...الخ. : شرط در اجسام سفلیه که در اعمال عمل بکار میرود آنست که از جواهر منطبعه باشد مانند طلا و نقره و امثال آن و باید خالص بوده و غل و غش او را بیرون نموده باشند. «بزرگواران توجه داشته باشند برای فهم مباحث نجومی و محاسبه دقیق این مناسبات در دوره های آموزشی نجوم کاربردی در علوم غریبه و خفیه شرکت کنید» @olloomegharibe
شك نيست كه مناسبات زمانيّه از اتم مناسبات است چنانكه نفس كينونت در شهراللّه مبارك رمضان براى نفوس مستعدّه اثر تكوينى دارد، و در نزل و قدوم ماه اصبّ‌ رجب براى رجبيّون شهود خاصّى است چنانكه در فتوحات مكّيّه در وصف رجبيّون عنوان شده‌است، و چند بار اين شهود خاصّ‌ رجبى به بعضى از فقرا نيز روى آورده‌است والحمدللّه ربّ‌ العالمين. و سيّد بن طاوس در كتاب اقبال گفته‌است: انّ‌ لأوقات القبول أسراراً للّه جلّ‌ جلاله ما تعرف الاّ بالمنقول . (١٣٢) و برخى به معقول نيز شناخته مى‌شود و با شعورى مرموز ادراك مى‌شود. ديلمى در باب بيست و يكم ارشادالقلوب آورده‌است كه: قال على بن الحسين عليه السلام : انّ‌ بين اللّيل و النّهار روضة يرتع فى نورها الابرار و يتنعّم فى حدائقها المتّقون، الحديث. (١٣٣) مراد از روضه، ما بين الطّلوعين است، و نور(به فتح نون) به معنى شكوفه است. در كتاب دعاى كافى بابى در اوقات و احوال اميد اجابت دعاء است حديث ششم آن به اسنادش از امام صادق عليه السلام است كه فرمود: قال رسول اللّه صلى الله عليه وآله وسلم : خير وقت دعوتم اللّه عزّوجلّ‌ فيه الأسحار و تلا هذه الآية فى قول يعقوب عليه السلام : (سَوْفَ‌ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ‌ رَبِّي . قال: أخّرهم الى السّحر. (١٣٤) و بدانكه امكنه را همچون اوقات تأثيرى خاصّ‌ است و اگر (فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ‌ عِنْدَ مَلِيكٍ‌ مُقْتَدِرٍ ٤قرار گرفته‌اى كه (ليس عند ربّك صباح و لا مساء) گوارا بادت. و روايات در اين باب نيز بسيار است. بلكه ارباب عزائم و مباشران اعمال غريبه از اوفاق و غيره در جمالى مكانى خاصّ‌ مى‌گزينند، و در جلالى مكانى خاصّ‌، چنانكه عيانى در در هريك از اعمال جمالى و جلالى بدان نص دارد و اين كلامى حق است و بسط‍‌ و تفصيل آن خواص را بكار آيد، و نقل شواهد در هريك از امور مذكوره موجب اطالۀ رساله مى‌شود، علاوه اينكه بسيارى از آنها خارج از حدّ و حوصلۀ اكثرى است. مثلا در جوامع روائيّه آمده است كه فرائض را در يك محل مخصوص و معيّن منزل بخوانيد يعنى براى خود مصلاّى خاصّى براى اداى فرائض قرار دهيد و در وقت احتضار شما را در آنجا گذارند كه موجب تخفيف شدايد و غمرات موتاست. ولى نوافل را در اماكن متعدّد بخوانيد كه براى شما شاهد باشند. رساله در ذکر و ذاکر مذکور صفحه ۵۸ @olloomegharibe
كلمه ٤٩٢ اين كلمه در بيان «اد ذر زولا» اشارتى مى‌نمايد: در بند هفدهم «دفتر دل» - كه يكى از آثار منظوم نگارنده است و در نوزده موضوع به عدد حروف كريمه بِسْمِ‌ اللّهِ‌ الرَّحْمنِ‌ الرَّحِيمِ‌ سخن مى‌گويد و در ديوانم بطبع رسيده است - اشارتكى به علم حروف شده است، و گفته آمد كه: مرا ميدان بحث اينجا وسيع است كه در اين صنعتم صنع صنيع است و در بند ششم آن (ديوان، ط‍‌ ٢، ص ٢٩٧) آمده است: به هر اسمى كه سرّت هست ذاكر ترا سلطان آن اسم است حاضر به هر اسمى تو را نور إلهى بود آب‌حيات آب و ماهى در او فاق و حروفت ار وقوفست حروف اجهز ط‍‌ از آن حروفست كه اسم اعظمش اوتاد گفته است چو بدّوحش بسى سرّ نهفته است به تحقيق دگر اد ذر زولا هم يكايك را بدان از اسم اعظم نكات ديگرم اندر نكات است كه روزىّ‌ تو در آنجا برات است حروف از يك تا نه كه «ا ب ج‍‌ د ه‍‌ و ز ح ط‍‌» است، افراد آن «اجهزط‍‌»است، و ازواج آن «بدوح». در كتاب دروس اوفاقى كه هنوز به حليت طبع متحلّى و متجلّى نشده است در بيان هريك از «اجهزط‍‌» و «بدوح» بتفصيل بحث كرده‌ايم. «بدوح» را در اعمال جمالى به كار مى‌برند، و «ا ج‍‌ ه‍‌ ز ط‍‌» را در اعمال جلالى. درباره اين دو قسم حروف جمالى و جلالى چيزها نوشته‌اند و آثار عجيبه نقل كرده‌اند، و در علم اوفاق اسرار عجيب در جداول اوفاقى از اين دو قسم حروف جمالى و جلالى آورده‌اند؛ كسى كه به مفاتيح المغاليق جناب عيانى (قدّس سرّه) رجوع كند مى‌بيند كه درباره اين نه حرف چه اسرارى است. اى عزيز! عالم جليل احمد بن محمّد معاصر جناب خواجه طوسى، صاحب كتاب بسيار گرانقدر الوشى المصون و اللؤلؤ المكنون في معرفة علم الخطّ‍‌ الذى بين الكاف و النون ششصد و بيست و سه (٦٢٣) رشته در علم حروف نوشته است، و با اين همه باز در آخر كتاب مرقوم فرموده است: قال احمد بن محمّد مصنّف هذا الكتاب (رحمه اللّه): «و هذا القدر، إذ لو مددنا فيه الباع و دلكنا به الطباع لنيّفنا على مائة مجلّدة و اكثر من ذلك...». حضرت استاد عزيزم در اين رشته‌هاى ارثماطيقى (رضوان اللّه عليه) فرموده است: اين ابيات از جناب شيخ بهائى درباره «اجهزط‍‌» است: اى كه هستى طالب اسرار و رمز غامضات اسمى از اسماى اعظم با تو گويم گوش دار اوّل و ثانيش جذر رابع و خامس بود حرف مركز جذر جمع جمله دان اى هوشيار گر از اين بيتش نفهميدى از اين بيتش بفهم سرّ نگه دار اى برادر گر بيابى زينهار حرف اوسط‍‌ نصف حرف اوّل است و آخر است اوسطينش ضعف اوسط‍‌ فرقدان و قطب‌وار ساتر سرّ باش فتح رمز اگر دستت دهد فاتح اقفال دانستى برو در كاردار بيان: ابيات مذكور فقط‍‌ درباره همين پنج حرف است، نه دائره اجهزط‍‌. و مصراع اول بيت دوم معنى آن اين است: ا + ج‍‌ جذر ز + ط‍‌. و مصراع دوم آن اين كه: ه - جذر ا + ج‍‌ -+ ه + ز + ط‍‌. حرف اوسط‍‌، نصف حرف اول و آخر است، يعنى حرف مركز نصف حاشيتين حروف خمسه اعنى «ا + ط‍‌» است؛ و اوسطينش كه «ج‍‌ -+ ز» است ضعف اوسط‍‌ است كه حرف مركز است؛ و اين دو اوسط‍‌ اعنى «ج‍‌ - ز» در گرد مركز «ه» مانند فرقدان بر گرد قطب شمال‌اند. و فرقدان دو كوكب معروف در قطب شمال‌اند كه در زيجات و كتب نجوم و صور الكواكب عبد الرحمن صوفى و ديگر كتب در صور كواكب مشروحا مبيّن است. و كلمه «وار» در فارسى افاده تشبيه مى‌كند. به ابيات يادشده تحريفات و اضافاتى روى آورده است كه در كتاب يادشده دروس اوفاقى تذكر داده‌ايم. اكنون به اشارتى در بيان «اد ذر زولا» اكتفا مى‌كنيم: مؤيّد الدين جندى در شرح فصوص شيخ اكبر در ذيل عنوان «خاتمة للتكملة فى الاسم الأعظم» گويد: و قد اختلف العلماء الظاهرية فيه - يعنى فى الاسم الأعظم - اختلافا لا يتدارك و لا يتلافى، و الصحيح أن اللّه (تعالى) طوى علم ذلك عن أكثر هذه الأمّة لما يعلم (سبحانه) في طيّه من الحكم و المصالح، و لم يأذن للكمّل و الأقطاب الذين تحقّقوا بهذا الاسم حقيقة و معنى و صورة أن يعرّفوا الخلق من هذا الاسم الأعظم إلاّ بعض أسمائه و حروفه التى يشتمل عليها هيئاته التركيبيّة و يحتوى عليها وضعها و تركيبها الخاصّ‌ المنتج لأنواع التسخيرات و التأثيرات و أصناف التصريفات و التصرفات فى الكون من الولاية و العزل و الإحياء و القتل و الشفاء و التمريض، و غير ذلك. فمن أسماء هذا الاسم: هو الله و المحيط‍‌ و القدير و الحيّ‌ و القيّوم؛ و من حروفه «ا د ذ ر ز و لا» كما ذكره الشيخ (رضى الله عنه) فى جواب مسائل سألها الحكيم محمد بن على الترمذى صاحب النوادر(رضى اللّه عنه) من جملتها قوله: «ما الاسم الأعظم و ما حروفه و ما كلماته‌؟» و اللّه الموفق...» (ط‍‌ ١، ص ٧١). @olloomegharibe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇸🇾🇮🇱⚡- As part of Israel's 'temporary military operation', Jewish rabbis have visited the newly captured Syrian territories and discuss plans to build settlements on the land.
علوم غریبه و خفیه اسلامی
🇸🇾🇮🇱⚡- As part of Israel's 'temporary military operation', Jewish rabbis have visited the newly capt
✍ مناطق تازه تصرف شده توسط نظامیان صهیونیست از خاک سوریه از منظر باطنی بسیار مهم‌اند. از جمله نقاط مهم باطنی در این منطقه ، کوه حرمون یا جبل‌الشیخ است. به ارتش صهیونیستی دستور داده شده که برای حضور زمستانی در کوه حرمون آماده باشند. این کوه در کتاب مقدس به نام های חֶרְמוֹן (حرمون) שְׂנִיר (شنیر) שִׂרְיֹן (شیریون) שִׂיאֹן (شیئون) نامیده شده است که اقوام مختلف به آن میگفتند. در عصر باستان این کوه محل پرستش بعل بود و معبدی برای بعل در آن قرار داشت. رومیان نیز به اهمیت باطنی این کوه پی بردند و معابدی روی آن ساختند. در کتاب خنوخ ذکر شده که پدران نفیلیم در این کوه فرود آمدند و اقدام به آمیزش با دختران انس کرده و نفیلیم پدید آمدند. اگر چه به نظر حقیر دشمنان حتی جولان اشغالی هم به صورت باطنی کاملا تصرف نکردند ، اما این کوه و اطراف آن جدای اینکه اهمیت نظامی و جغرافیایی و منابع طبیعی برای رژیم اسرائیل دارد ، هدیه‌ای ارزشمند به کابالیست‌های صفد و اورشلیم است. @olloomeGharibe
⚡🇵🇸🇸🇾 Israeli Rabbis and settlers are travelling into areas occupied by Israel within Syria, making plans for new settlements and some even performing Talmudic rituals. @medmannews
علوم غریبه و خفیه اسلامی
⚡🇵🇸🇸🇾 Israeli Rabbis and settlers are travelling into areas occupied by Israel within Syria, making
. ✍ انجام مراسمات تلمودی به وسیله خاخام‌های اسرائیلی این اعمال در تصرف باطنی مناطق تازه اشغال شده تاثیر دارد اما تا وقتی‌که اقدام برای تسخیر موجودات مختلف و خاک و موکلین آن‌جا صورت نگیرد بی فایده است که امیدواریم دشمن در اینکار موفق نشود. @olloomeGharibe
📆 تقویم روز ✴️ شنبه 24 آذر / قوس 1403 12 جمادی الثانی 1446 14 دسامبر 2024 🕌 مناسبت های دینی و اسلامی. 🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی. ❇️ امروز برای همه امور خوب و شایسته است خصوصا برای امور زیر: ✅عقد و خواستگاری و ازدواج. ✅خرید و فروش. ✅مشارکت و امور شراکتی. ✅آغاز بنایی و خشت بنا نهادن. ✅افتتاح دکان و محل کسب. ✅امور زراعی و کشاورزی. ✅جابجایی و نقل و انتقال. ✅و مسافرت خوب است. 🚘مسافرت: مسافرت خوب است. 👶زایمان خوب و نوزاد آسان تربیت شود و عمرش دراز باشد. 🔭 احکام و اختیارات نجومی. 🌓 امروز قمر در برج جوزا و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است: ✳️شروع امور آموزشی و تعلیمی. ✳️آغاز نگارش کتاب مقاله و پایان نامه. ✳️دیدار با مسولین. ✳️ارسال کالا به مشتری. ✳️خرید اجناس. ✳️و خط نوشتن نیک است. 🟣امور کتابت ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب است. 💇💇‍♂  اصلاح سر و صورت. طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث هیبت و شکوه می شود. 💉💉 حجامت: فصد زالو انداختن خون_دادن یا در این روز از ماه قمری، سلامتی در پی دارد. 💑حکم مباشرت امشب : دلیلی وارد نشده است. 😴😴 تعبیر خواب: خواب و رویایی که امشب. (شبِ یکشنبه) دیده شود تعبیرش در ایه ی 13 سوره مبارکه "رعد" است. یسبح الرعد بحمده و الملائکه من خیفته... و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که چیزی باعث ملال خاطر خواب بیننده گردد صدقه بدهد تا برطرف شود. ان شاءالله. و از این قبیل امور قیاس شود. 💅 ناخن گرفتن. شنبه برای ، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد. 👚👕دوخت و دوز. شنبه برای بریدن و دوختن، روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.(این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی شود) 🙏🏻 استخاره: وقت در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر. 📿 ذکر روز شنبه ،یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد. 💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است بهخ (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. @olloomeGharibe
1734164216759_-2147483648_-224543.ogg
17.2M
نجوم حد اختیارات نجوم واجبات و مستحبات نجوم علم الاسما و تغییر اسم بسیار مهم خوب گوش کنید مجموعه علوم غریبه و خفیه اسلامی امیر ایرانی @olloomeGharibe
این فرد دیشب عضو گروه مالی شده و امروز 150 دلار بود کردند حدود ده میلیون تومان نا قابل لذت پول در اوردن در بازارهای مالی شهریه یک سالش را یک شبه در آورده 😁 مجموعه علوم غریبه و خفیه اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در گرفتاری ها و گره های کور این اعمال رو انجام دهید 💌 🎙 حاج آقای عالی از قول آیت الله بهاءالدینی (رحمةالله علیه) ✍🏻حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی:مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی می‌فرمود اگر در زندگی مادی یا معنوی شما گره‌هایی افتاد که نمی‌دانید به چه دلیل ایجاد شده است، چهار کار انجام دهید؛ هر کدام از این چهار کار یک گره را باز می‌کند. 🔹اول صدقه دهید 🔹دوم ردِ مظالم دهید که اگر احیاناً به کسی ظلم کردید و نفرین یا آهی پشت سرتان است و به زندگی‏تان گره انداخته، بدین وسیله اطلاح شود 🔹سوم حدیث کساء بخوانید اگرچه یک نفر باشید و اگر توانستید چند نفر را دور خود جمع کنید و با هم بخوانید و در انتهای دعا، به حضرت زهراءسلام‏‌الله‌علیه توسّل کنید 🔹چهارم؛ اگر امکان داشت قربانی کنید. @olloomeGharibe
با لعن کردن معاویه به طور معجزه آسا حاجت بگیریم 💌 و دلِ‌ امیرالمؤمنین(ع) را شاد کنیم 😃💚 ✍آیت الله سید عبدالکریم کشمیریِ قدس سره مي‏ فرمودند: ۱۰۰۰ مرتبه لعن بر معاويه برای برآورده شدن حاجات خيلي مجرب است با این عبارت که : 《اللهم العن معاويه بن ابي سفيان》 می فرمودند: این کار دل اميرالمؤمنين علیه السلام را شاد مي‏ شود.چون که خيلي خيلي اميرالمؤمنين عليه‏ السلام را در جامعه آن روز اذيت كرد.بعد كه در ظاهر اميرالمؤمنين عليه ‏السلام را تنزل داد،در روایت دارد خود‌ حضرت مي‏ فرمايند: «انزلني ثم انزلني ثم انزلني حتي قالوا معاوية و علي» یعنی روزگار من را پایین آورد و پایین آورد که مردم من را با معاویه مقایسه میکردند. 📘منبع: منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة، ج‏10، ص:۹ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ✍هر کس ۱۰۰۰ مرتبه《اَللهُمَّ الْعَنْ معاویةَ بن ابی سُفیانَ》برای قضاء حوائج بگوید انشاء الله حاجت او برآورده خواهد شد. 📘 منبع : روح و ریحان ص ۸۸ @olloomeGharibe
4_5814169328211207690.mp3
746.8K
حاجت گرفتن با لعن کردنِ معاویه ✍🏻آیت الله سید ابوالقاسم خویی ره: توسل به حضرت زهرا(س)و خدمت به امیرالمومنین(ع) ولـعـن دشـمنــان اهلبیــت(ع) رامکــرّر در مکــرّر تـجربـه کردم و هر بار نیزبه واسـطـه ایـن عمـل مهـم، مشـکلاتــم به طـورمعجـزه آسـا برطـرف گـردیـد!!!!! @olloomeGharibe
آن كه جندى گفت: «شيخ در جواب مسائل حكيم ترمذى فرموده است» تمام اين سؤال و جواب كه يك‌صد و پنجاه و پنج سؤال، و جواب هريك از آنهاست در باب هفتاد و سوم فتوحات مكّيه مضبوط‍‌ و مندرج است. سؤال و جواب ١٣٨ آن اين است: ما حروفه‌؟ الجواب: الالف و اللام و الواو و الزاى و الراء و الدال و الذال، فإذا ركّبت التركيب الخاص الذى يقوم به نشأة هذا الاسم ظهر عينه و لونه و طوله و عرضه و قدره و انفعل عنه جميع ما توجد عليه.... در جاى ديگر فتوحات حروف اسم اعظم را «اد ذر زو» فرموده است و در بيان آن گفته است: الألف هو النفس الرحمانى الذى هو الوجود المنبسط‍‌، و الدال حقيقة الجسم الكلّى، و الذال المتغذي، و الراء هو الحساس المتحرك، و الزاى الناطق، و الواو لحقيقة المرتبة الإنسانية؛ و انحصرت حقائق عالم الملك و الشهادة المسمّى بعالم الكون و الفساد فى هذه الحروف؛ و هي لا تتّصل بغيرها لأنّها حقائق الأجناس العالية، و لكنّ‌ الأشخاص تتّصل به آخرا من عينها و ممّا قبلها؛ لأنّ‌ العلم بالملك و الشهادة بالنسبة إلى العالم متقدم على العلم بالملكوت و الواح الأرواح. در اين سؤال و جواب فقط‍‌ «اد ذر زو» آمده است؛ و در سؤال و جواب ١٤١ آمده است: كيف كرّر الألف و اللام فى آخره‌؟ الجواب هذا يختص بحروف الرقم المناسب المزدوج و هو نظم ا ب ت ث لا حروف وضع أبجد؛ فإنّ‌ لام ألف ما ظهر الاّ فى كسوة الألف و جنّته.... و نيز جناب شيخ اكبر در اواخر كتاب عظيم الشأن الدرّ المكنون و الجوهر المصون فى علم الحروف فرموده است: فى بيان أنّ‌ الحروف أمّة من الأمم مكلّفون: اعلم أنّ‌ الرسل من الحروف أربعة و هم ادرو، و العلماء منهم الكمّل الراسخون اثنان و هما ذ ز، و العلماء دون ذلك م ن ك، و الصالحون منهم ب س ط‍‌، و الأغنياء منهم ح ص ل ه.... علامه ابن فنارى در مقام ثالث از فصل دوم تمهيد جملى مصباح الأنس (ط‍‌ ١، ص ١١٦ و ١١٧) از اسم اعظم و حروف آن بحث فرموده است. و نگارنده نيز در مؤلفاتش از اسم اعظم و حروف آن بحث نموده است، در كتاب انسان و قرآن بحثى اجمالى از حروف و حروف مقطعه قرآن تقرير و تحرير كرده است، و رساله‌اى از شيخ رئيس در تفسير حروف فواتح سور قرآنى در آن نقل كرده است. و رساله رموز كنوز نگارنده نيز حاوى اشاراتى و لطايفى دلنشين در علم حروف و اسم اعظم است و آن را كلمه ٣٤٣ همين كتاب هزار و يك كلمه قرار داده است. و نيز نكات و كلماتى از هزار و يك نكته و هزار و يك كلمه در اين موضوع آورده‌ايم كه فهرست هريك راهنماست. و ديگر كتابى به نام دروس اوفاقى نوشته‌ايم كه اهميّت به سزا در معرفت حروف و اسماء و اوفاق دارد و لكن هنوز به طبع نرسيده است. در بند هفدهم «دفتر دل» نگارنده - چنان كه در صدر اين كلمه اشارتى شده است - در وجوه اسم اعظم و طايفه‌اى از معانى حروف بحث كرده است. كتب و رسائل به تازى و پارسى در علوم ارثماطيقى بسيار نوشته‌اند؛ و اللّه سبحانه فتّاح القلوب و منّاح الغيوب. @olloomegharibe
خواندن آيۀ نور، سيما با حضور سيما در حين صفا شصت و شش مرتبه به عدد اللّه(۶۶) در وقت خوابيدن موجب رؤياى ملذه است. @olloomegharibe
كلمۀ ٩٦٧ به غايت ساده و بى‌نهايت پر نقش است؛ عقل در اصول حروف و نقوش وى واله است، اوّل آن آخر قل هو اللّه، و آخر آن وسط‍‌ آن است، و به عدد آخر وسط‍‌ كه اوّل وسط‍‌ و وسط‍‌ اوّل أعنى أحد است در قرآن است، و ذكر آن به مرّات ذكر خفى كه رقم پنجم آن است فروزنده دل و جان است، و اين نكته سرّ السرّ أهل ايقان است @olloomegharibe
📆تقویم روز ✴️یکشنبه 25 اذر / قوس 1403 13 جمادی الثانی 1446 15دسامبر 2024 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. 🏴سالروز وفات حضرت ام البنین علیها سلام " 64 هجری قمری".سه سال پس از واقعه کربلا. 🌺 روز تکریم مادران و همسران شهدا. ⭐️ احکام دینی و اسلامی. ✅اشتغال به دعا و زیارت پسندیده است. 🚘مسافرت : مسافرت با احتیاط و با صدقه همراه باشد. 👶زایمان خوب نیست. 🔭 احکام نجوم. 🌓 امروز : قمر در برج جوزا است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است: ✳️شروع امور آموزشی و تعلیمی. ✳️آغاز نگارش کتاب و مقاله. ✳️دیدار با مسولین. ✳️ارسال کالا به مشتری. ✳️خرید اجناس. ✳️و خط نوشتن نیک است. 👩‍❤️‍👨مباشرت امشب: فرزند حافظ قران گردد و به قسمت و روزی خود راضی گردد. ⚫️ اصلاح سر و صورت. طبق روایات ، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،خوب نیست. 💉🌡حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن یا #زالو انداختن در این روز، سلامت آفرین هست. 😴🙄 تعبیر خواب. خوابی که (شب دو شنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 14سوره مبارکه " ابراهیم " علیه السلام است. ولنسکننکم الارض من بعد ذالک لمن... و مفهوم آن این است که کسی دوست یا دشمن خواب بیننده باشد و به او برسد. و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. 💅 ناخن گرفتن یکشنبه برای ، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز یکشنبه برای بریدن و دوختن روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ وقت در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد . 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد @olloomeGharibe
جن جن زدگی  جنزده به کسی که توسط جن مورد اذیت قرار گیرد گفته میشود. جنزدگی فقط منحصر به انسان نیست بلکه گاهی حیوانات نیز مورد اذیت و آزار و تهاجم جن قرار میگیرند. آقای علی باقری در کتاب خود آورده است: جنیان میتوانند روح حیوان را کمی دورتر از بدن برده و نگهدارند اما قادر به قطع رابطه روح با جسم حیوان نیستند. در این حال میتوانند نقش روح را در حیوان بازی کنند و اورا وادار به انجام برخی کارها نمایند اما این کار را به صورت مقطعی و موقت انجام میدهند و نمیتوانند به طور دائم در بدن حیوان بمانند. در برخی موارد وارد بدن انسانها میشوند انسانهایی که دچار مشکل روحی و اخلاقی یا افسردگی هستند ، جنها وارد بدنشان شده ، آنان را وادار به انجام کارهای غیر عادی میکنند این کار را تا رسیدن فرد به مرز جنون و دیوانگی کامل انجام میدهند و پس از آن او را رها میکنند . گاهی نیز چند نفر از جنیان به خفه کردن انسان میپردازند. در کتاب داستانهای شگفت درباره جن ، آمده: جنزدگی نوعی بیماری روانی و جنون که در اثر مس شیطان اتفاق میافتد. علامه طباطبایی در تفسیر المیران آورده : هر چند همه دیوانگان بر اثر مس شیطان دیوانه نشده اند اما بعضی از جنون ها در اثر مس شیطان رخ میدهد. در بحارلانوار جلد14ص635 علامه مجلسی آورده: جنها دارای حرکات سریعی هستند و حتی در مجاری خون بنی آدم نیز میتوانند حرکت کنند. در کتاب علل گرایش به مادیگری استاد مطهری آمده: امروزه حتی در میان تحصیلکرده های اروپایی ، افراد و طبقاتی وجود دارند که علت یک حادثه مثلا بیماری را موجودات نامرئی از قبیل دیو و جن میدانند. آقای ستار پور ابراهیم در کتاب خود آورده: اقوال در این مساله مختلف است: 1. عده ای به کلی منکر این مساله بوده و تاثیر اجنه و شیاطین را در جنون انسانها نفی می کنند و عقیده دارند که استناد جنون یه شیطان و اجنه ممکن نیستو خدای متعال عادل تر از آن است که شیطان را بر عقل بنده اش مسلط کند و حداقل کاری که جن و شیطان می توانند درباره انسان بکنند: وسوسه گری است. این افراد صرع و جنون را از امراض عصبی می دانند. 2. برخی معتقدند که صرع انسان به وسیله شیطان و اجنه بر وجه تشبیه است نه حقیقی زیرا شیطان حقیقتا نمی تواند انسانی را مصروع کند و لکن امور وهمی و تخیلی را در فرد ایجاد و او را وسوسه می کند تا این که صرع واقع می شود. 3. عده ای معتقدند که ممکن است صرع از فعل شیطان باشد ولکن نسبت به بعضی از مردم نه همه و لذا ظاهر قرآن به آن گواهی می دهد و منع عقلی هم وجود ندارد و خداوند هم شیطان را از این کار منع نکرده و آن را امتحان برای برخی و عقوبت برای برخی دیگر قرار داده است 4. برخی دیگر مساله جنون را تا اندازه ای مرتبط با جن و شیاطین می دانند که بر اثر تماس و تصرف آنان به افراد به وجود می آیدو معتقدند که اجنه و شیاطین به واسطه داشتن نفوس شریر و امواج مضر می توانند ایجاد جنون و اختلالات فکری و عقلی در انسانها نمایند . زارگیریه، طایفه ای از شیعه می باشند که در بندر عباس و اطراف آن سکنی دارندو در اصل آفریقایی و از سواحل آنجا آمده اند و هنوز عده ای از آنان به زبان«سواحلی» صحبت می کنند و کارهای ایشان مانند نوعی جادوگری است و شیخ خود را باب می خوانند. وی با چند تن از کسان خود ارواح خبیثه را از تن شخص مجنون با زار گرفتن خارج می کند. زارگیران جمع می شوند و با نواختن دهلی بنام لایبا و زدن خیزران بر بدن شخص جن زده، شیطان، جن یا روح خبیث را از تن او بیرون می آورند. در هنگام ادای این مراسم، شخص بابا از خود بی خود می شود و در ضمن این کارها گیاهان خاصی را در کنار شخص جن زده دود می کنند تا بوی آن به مشام وی برسد.ممکن است کسی که زار در تن او جای گرفته توسط آن روح به وی وحی شود و به غیبگویی بپردازد. گاهی زنی جادوگر متصدی بیرون آوردن زار از تن بیمار می شود . از دیرباز بیماران روحی و روانی خاصی را به جن ارتباط می دادند و اعتقاد بر آن بود که بیمار، جن زده شده است. بیشتر این بیماران حرکات غیر ارادی با لرزش و تشنج های شدید و با کف کردن دهان مشخص می شدند و معالجان آنان معمولاً مردان روحانی بودند که با روش هایی از جمله تماس فلزات با بدن بیمار و خواندن آیاتی و نیز انجام حرکات خاصس جن را از بیمار دور می کردند. جالب اینجاست که اکثر بیماران با انجام همین اعمال سلامت و بهبودی بدست می آوردند. @olloomeGharibe
در کتابی یکی از شاگردان شمس تبریزی آمده است که در آسمانهای هفت گانه که کلیات آن در قران آمده در آسمان پنجم خزانه ای از تمامی علامات و نشانه های خطوط از نشانه های غارنشینان تا حروف و زبان عربی و انگلیسی و چینی و غیره موزه ای وجود دارد. وقتی روح میخواهد یک طبقه پائین بیاید طبق احادیث وارده در کتاب عقل و جهل اصول کافی لباس عقل بر تن میکند این عقل معنی و مفهوم نور و حقیقت را نمیتواند درک کند همانند ماشین حسابی است که بیش از چند رقم را نمیتواند محاسبه کند و اگر مثلا ظرفیت آن ده رقم باشد نمیتواند یازده رقم و یا یک میلیون رقم را محاسبه کند بلکه تقریبی میتواند آن را محاسبه کند. از آنجائی که در قران خداوند میفرماید (ان الاخره لهی الحیوان) یعنی دنیای آخرت و جهان ها و آسمانهای هفت گانه دارای درک و شعور الهی هستند و از آنجائی که جهان فیزیکی ما در درون جهان های معنوی قرار گرفته و محدود در جهان های معنوی و در گوشه ای از جهانهای معنوی است لذا این جوهره این جهان ها که دائم در تسبیح حق تعالی هستند و میفهمند. لذا وقتی ما مثلا حروف ا ل ل ه را کنار یکدیگر میگذاریم جهان های معنوی و موجودات خلق شده از ماده خام این جهان ها متوجه اشاره به ذات حضرت حق شده و در مقابل این نام عکس العمل نشان میدهند. اگر کنار نام خداوند و یا سوره های قرآن و یا آیات قرآن درخواستی و یا حاجتی و یا نام من و یا شما قرار بگیرد، فورا خلقت خداوند به واسطه درکی که از وجود خداوند متعال قرار گرفته است عکس العمل نشان داده و خواسته را بر آورده میکند. اما در این میان این حروف و نوشته ها و آیات و اسماء الهی اگر ارتباط مستقیمی را با ارواح طیبه و متعالی داشته باشند به همان اندازه کائنات به دلیل ارتباط این حروف به سرچشمه کم واسطه حضرت حق تاثیر قویتری را منعکس میکنند. بعنوان مثال یک فردی از نوشته های زبان عبری دوران بنی اسرائیل یا حضرت موسی که امروزه به نام آئین کبالا نامیده میشود، اسماء و صفات حضرت حق را مینویسد و کنار آن نام خود را مینویسد ولی فردی همین مفاهیم موجود در آسمان پنجم را در قالب زبان عربی و زبان پیامبر اسلام و اهل بیت می نویسد؛ از آنجائی که مقام و منزلت پیامبر اسلام و اهل بیت در آسمانها غیر قابل مقایسه با حضرت موسی و انبیاء بنی اسرائیل است، لذا نوشتن به زبان عربی تاثیری هزار مرتبه بیشتر از نوشتن همان مفاهیم ملکوتی به زبان عبری یا مثلا سریانی و یا حتی انگلیسی و فارسی و غیره دارد. به خصوص اینکه در روایات آمده است که زبان عربی زبان منتخب فرشتگان و ساکنین ملکوت در آسمانهای اول تا چهارم است. (توجه در آسمانهای پنجم تا هفتم که حجابهای نورانی نامیده میشوند زبان و مکالمه وجود ندارد بلکه همه چیز به صورت نور درک و شهود میشود. و نیاز به توضیح یا شرح و غیره نیست بلکه به صورت شهودی همه با یکدیگر ارتباط دارند و هیچ چیز مخفی وجود ندارد) لذا بدین دلیل تاثیر زبان عربی برای نوشتن طلسم و دعا و رفع حاجات و غیره با اهمیت تر از سایر زبانها و علامات است. از آنجائی که جهان نور و روح مجرد همه چیزش نامحدود است لذا خزانه حروف و الفبایش نیز نامحدود است. و هر کسی حتی میتواند برای خود حروف الفبا خلق کند و بر اساس آن حروف که از آسمان پنجم عاریت گرفته طلسمهایی متشکل از اسماء حضرت حق بنویسد و با نام خود و یا دیگران ترکیب کرده و منتظر تاثیر کائنات در بر آورده شدن خواسته اش باشد. @olloomeGharibe
گفته شد که ما وقتی دعا یا طلسم و یا نشانه ای مثلا با استفاده از حروف ابجد و یا صورتی از موجوداتی را بر روی مثلا کاغذ یا فلز و یا سنگ و پارچه و یا حتی آب و غیره مینویسیم در اصل به واسطه اینکه خلیفه خداوند در هر یک از آسمانها هستیم و دارای روحی هستیم که مجرد و فراتر از حجابهای نورانی حیات خود را از وجود مقدس حضرت حق میگیرد این روح ما در هر یک از آسمانهای هفت گانه دارای لباس و یا به قولی کالبدی از همان آسمان و به قول بعضی ها حجابی در مقابل حضرت حق دارد و در نتیجه این کالبدش میتواند در هر یک از آسمانها فعالیتی را با استفاده از وسیله ای که همان کالبدش است انجام دهد. برای اینکه بخواهیم مکانیزم کاملی از عملکرد طلسم و دعا و غیره را بدانیم باید با مکانیزم عملکرد آسمانهای هفت گانه خداوند آشنا شویم. در این آسمانها بنا به تعبیر آیه الکرسی هفت آسمان به دو قسمت آسمانهای نورانی و ظلمانی تقسیم شده اند. که بنا به مشاهده عرفا آسمانهای اول تا چهارم آسمانهای ظلمانی یا حجابهای ظلمانی برای رسیدن به محضر حضرت حق یاد شده و آسمانهای پنجم تا هفتم حجابهای نورانی برای درک حضور حق یاد شده است. در هر یک از این آسمانها روح کالبدی را از جنس همان آسمان به تن کرده و با کالبدش در همان آسمان حیات و زندگی را تجربه میکند تا علم ازلی که از حضرت حق دریافت کرده را با تجربه حیات در ابعاد مختلف خلقت ترکیب و قدرت بالفعل روح به صورت بالقوه در آید. چون روح سرگرم زندگی در میان کالبدهایش است لذا درک کاملی از حضور در محضر حق را ندارد و وقتی درک کاملی از حضور حق را به دست می آورد که تمامی کالبدهایش را کنار بگذارد و بدون کالبد در برابر نور حضرت حق قرار گیرد تا بی واسطه بتواند حق را دریابد. برخی عرفا که به شهود دریافته اند، اعتقاد دارند که پرتو نوری مجرد از اهل بیت یا همان پرتو شیعیان اهل بیت وقتی از آسمان پنجم به آسمان چهارم می تابد دو قسمت میشود به دو قطب منفی و مثبت تقسیم شده و ماده و نر تقسیم شده و از این پرتو نور پلاریزه شده یا قطبی شده زن و مرد و غیره خلق گردیده است. و در اینجاست که خداوند متعال میفرماید ما از هر چیزی جفت جفت خلق کردیم. و این جفتها و زوج ها و منفی و مثبت ها و نر و ماده ها و ضدیت ها در عالم پنجم وجود ندارند. هر موجودی در تمامی آسمانهای نورانی و ظلمانی یا با واسطه یا بیواسطه از حضرت حق نور وجود میگیرد و وجود پیدا میکند. با این تفاوت که اگر این موجود در آسمان هفتم باشد مانند اهل بیت بیواسطه از حضرت حق نور میگیرد و نورش بسیار برنده و عین نور حق و عین قدرت حق است با این تفاوت که این محدود و نور حق نامحدود است. هر چه پائین می آئیم این نور با واسطه تابش میکند مثلا در مورد شیعیان نور حق بعد از گذر از اهل بیت به واسطه اهل بیت بر شیعیان می تابد و به شیعیان وجود میدهد. همین طور وقتی این نور وارد آسمان چهارم میشود یعنی که ابتدا از سوی حق و از گذر از وجود اهل بیت و بعد از آن گذر از وجود شیعیان وارد دنیای آسمان چهارم شده و آنجا را خلق و به وجود آورده است. تا اینکه این واسطه ها به جائی میرسند که در نهایت به دنیای فیزیکی ما و ماه و خورشید و زمین و کهکشان و اتم و مولکول و غیره میرسند. بنا به فرموده قرآن این نور که از سرچشمه خداوند آمده و با تابش بر خلقت به همه چیز وجود داده است در دنیای فیزیکی ما باعث خلق اتم مولکول و طلا و زمین و خورشید و حتی نور فیزیکی خورشید و ماه و غیره و حتی باعث خلق انرژی های مختلف دنیای مادی میشود. @olloomeGharibe
حال ما بعنوان یکی از مخلوقات وقتی میخواهیم در مکانیزم این خلقت مثلا مادی یا غیر مادی در آسمانهای بالاتر تغییری ایجاد کنیم، مثلا اگر بخواهیم آهنی را به طلا تبدیل کنیم در اصل به اتمها و مولکولهای تشکیل دهنده آهن دستور میدهیم که آرایش اتمی خود را تغییر داده و آرایش اتمی طلا را به خود بگیرند. چون خداوند در قرآن فرموده اینها همگی دارای درک و شعور هستند و خداوند را تسبیح میکنند زیرا که جنسشان را که از نور خداوند سرچشمه میگیرد میدانند و مثل ما ها مست و نادان نیستند لذا بسته به اینکه این دستور از چه منبعی آمده باشد دستور را اجرا یا رد میکنند. هر چقدر این دستور از نزدیکی سرچشمه خلقت صادر شده باشد به همان اندازه اجرای دستور قطعی تر خواهد بود. ما نامی قراردادی برای این دستور میگذاریم و به آن انرژی دستور میگوئیم. حال در این میان هر کاری که برای افزایش این انرژی که بتواند در خلقت تغییر ایجاد کند میتواند در بر آورده شدن خواسته ما موثر باشد. برای کسب نور بیشتری از حق برای انجام تغییر در زندگی مادی و یا معنوی خود قرار میدهیم. برای این منظور تعدادی ابزار مادی و تعدادی ابزار معنوی وجود دارند. ابزارهای مادی مانند استفاده از سنگهای قیمتی ، فلزهائی با جنس های خاص مثلا مس یا برنج یا برنز و آهن و غیره ... و یا استفاده از عناصری مانند آب ، باد ، آتش ، خاک و غیره ... و یا استفاده از انرژی موجود در صورتهای فلکی مانند دوازده صورت فلکی دوازده ماه سال که یکی از آنها شرف شمس است. همچنین استفاده از انرژی خادمین علیایی و یا سفلایی و موکلین و یا ملائکه و غیره... و یا انرژی ماه و خورشید که در زمانهای خاصی از ماه و یا سال به اندازه و مقدار و جنس خاصی میرسد، استفاده میکنیم تا انرژی آنها را مثلا با بخور و بوی مناسب خواسته مان و غیره ترکیب کنیم تا انرژی همه اینها جمع شده و باعث تغییر در آرایش اتمها و یا مسیر حرکت زندگی در داخل بعد زمان و باز شدن بخت و روبرو شدن با پسر یا دختر مورد علاقه و غیره و یا تنظیم آرایش مولکولهای بدن برای از بین رفتن بیماری و غیره داشته باشیم. نتیجه آن که در جادوها و طلسمهای شیطانی ما انرژی را از دست داده و به بر آورده شدن حاجت میرسیم در حالی که در طلسمها و جادوهای مشروع  ما نه تنها انرژی و نور از دست نمیدهیم بلکه انرژی و نور به دست آورده و مقداری را در درون خود ذخیره کرده و با مقداری از آن برای بر آورده شدن حاجت خرج میکنیم. هر تغییر و تحولی در کائنات و خلقت بخواهیم انجام دهیم باید نوری از سوی خداوند این وسط باشد و بدون این نور غیر ممکن است کاری انجام شود زیرا که در خلقت برای وجود داشتن هر حقیقتی نیاز به روشن شدن آن حقیقت و نمایان شدن یا خلق شدن یا تغییر داده شدن از حالتی به حالت دیگر داریم. در برخی جاها اکثر جادوگران شیطانی متوسل به آن میشوند و میدانند که اگر خواسته ای شیطانی داشته باشند فرشتگان مقرب و موکلین علیایی غیر ممکن است به آنها کمک کنند در این حالت جادوگران از موکلین سفلی که دارای آگاهی پائینی هستند متوسل میشنوند. در این حالت موکلین سفلی کاری ندارند و اصلا نمی فهمند که اگر کاری شیطانی انجام شود عاقبت آن چه خواهد شد و اگر مثلا جادوگر دستور قتل انسان بیگناهی را به موکلین سفلی بدهد موکل چشم و گوش بسته دستورش را انجام خواهد داد در صورتی که انرژی کافی به موکل داده شود. اکثر مردم عوام این موکلین سفلی را به نام شیطان میشناسند. این موکلین که نامهای مختلفی مانند ابلیس و یا دختران ابلیس و غیره که نامشان در کتب طلسمات آمده است کاری به گناه و ثواب ندارند آنها فقط نیاز به نور دارند و در مقابل انجام عملی دستمزد میگیرند حال این دستمزد خواستن حاجتی باشد یا گرفتن دستمزدی و یا اسیر کردن جادوگری و یا تسخیر کردن بدن جادوگر و غیره ... عزیزانی که کنجکاو هستن راجع به علوم غریبه و طلسمات ،جن ،موکل ،سحر و جادو. و ...متون بالا رو مطالعه کنند ،ان شاءالله که توجیه شده باشند @olloomeGharibe
تا حروف سر خودشان را به آدم نشان ندادند، آدمى به زبان آنها و كيفيات آنها آشنا نمى‌شود. و يكى از اسرار علم اوفاق اين است كه: عدد تا به شمار آدم نرسد مستعد قبول اعتدال وفقى نمى‌شود. لذا اولين مربع وفقى سه در سه است و از اين جهت آحاد تسعه را كه مجموع آن عدد آدم است، اصل اعداد گفته‌اند، چنانكه آدم ابوالبشر و اصل بشر است اولين مربع وفقى كه سه در سه است بدين نحو است:👇
در اين مطلب وفقى گوييم: طه، ط‍‌ در دائره ابجد كبير نه است و ه پنج. و در طه ط‍‌ در جنب يمين است و ه در طرف يسار و از يك تا نه اصول ارقام اعداد است و در شمار نه رقم است و مجموع آن چهل و پنج است كه عدد آدم است كه هُم است و محبوب حق، يُحِبُّهُمْ‌ وَ يُحِبُّونَهُ‌، و از يك تا پنج پانزده است كه عدد حوا است و ارقام را از طرف يسار نويسند. حوا ١٢٣٤٥ ١٥ و آدم ١٢٣٤٥٦٧٨٩ ٤٥ و به چندين صورت ديگر نيز مربع پر مى‌شود. حوا در ضلع ايسر قرار مى‌گيرد كه طرف وحشى مربع است و مجموع آن پانزده، چنانكه ديگر اضلاع و سطور مجموع آنها سه برابر حوا است كه آدم است، يمين اقوى الجانبين است و موجود مفارق را با اضافت به طبيعت خواه به اضافت و تعلق تكميلى و خواه استكمالى، نفس نامند. نخستين را نفس كل و دومين را نفس جزء و با قطع نظر از اضافت، نخستين را عقل كل و دومين را عقل جزء نامند. و آدم مظهر عقل كل است و حوا مظهر نفس كل، (فالمرء اقوى من المرأة والرجال قوامون على النساء). وفق معتدل‌الدور آن است كه در هر دورى تمام اقطار و سطور و اضلاع هر جدولى از جداول مربعات وفقى، عدد داشته باشد و معتدل فقط‍‌ كسر بر مى‌دارد، يعنى كسر فقط‍‌ در معتدل‌الدور اعمال مى‌شود و اصل در اوفاق و افاده تأثير آنها در معتدل‌الدور است. در هر وفق معتدل‌الدور، اگر كسر بوده باشد، مى‌توانى كه آن كسر را در دوره آخر بعلاوه خود بيت اضافه كنى و يا اينكه به عدد كسر در دوره هايى كه منتهى به آخر مى‌شود اضافه كرد و باز به اضافه عدد خود بيت و يا اينكه در ابتداى امر اصلعدد را در ضلع ضرب كن كه كسر در آن به صورت عدد صحيح در مى‌آيد و آنگاه اين حاصل را در جدول پر كن و عيانى در مفاتيح عنوان كرده است كه ضرب هر عدد در ضلع اثر تكوينى خاص دارد كه علاوه بر محو شدن كسر اين فائده در آن نيز خواهد بود. در جداول وفقى، معشر معتدل‌الدور به همان يك نحو معروف و رائج است و هركجا ديده‌ايم همين بود ولى ضابطه‌اى در سير معتدل‌الدور بودن آن در دست نيست. مربع به طريق احزب و جده ضابطه دارد كه به معتدل‌الدور پر مى‌شود و اوفاق فرد كه ثلث كامل ندارند بسير سير فرس به معتدل‌الدور پر مى‌شوند اما جداول اوفاقى كه ثلث كامل دارند، ضابطه‌اى ندارند كه بشود به سير معتدل‌الدور آنها را پر كرد، مگر اينكه ابوعلى يزدى صاحب غاية‌المراد فرمايد: جداول اوفاقى كه ثلث كامل دارند مى‌شود به سير فرس طولى از خانه وسط‍‌ سطر اول شروع شود و معتدل‌الدور پرگردد. اوفاق زوج را به تلفيق و تحليق پر مى‌كنند، ولى آنچه كه به تلفيق و تحليق پر شده است، معتدل‌الدور نيست و عمده در اوفاق معتدل‌الدور است نه ملفق و محلق. ضابطه‌اى شريف در سير حروف و اعداد جداول اوفاقى اين است كه جميع مفردات معتدل‌الدور بسير فرس‌اند. هر عددى را كه بخواهيم در مربعات اوفاق پر كنيم اول بايد آن عدد مزكى شود، يعنى زكوتش داده شود سپس آن عدد مزكى را مطابق ضابطه هر مربعى، بايد در آن مربع وفقى به كار برد. و ضابطه اخذ زكات اين است كه ضلع ضرب در خودش مى‌شود و از حاصل يكى كم مى‌گردد، باقى را نگاه مى‌داريم، سپس ضلع بر دو تقسيم مى‌شود و خارج قسمت در باقى ضرب مى‌شود، اين حاصل زكوة آن مربع وفقى است، مثلاً در زكوة مربع:
⊰━━━⊰ ≼ِ✺ ✺≽ ⊱━━━⊱ 🗓 ۲۶ آذر | قوس 🗓 ۱۴ جمادی الثانی  🗓 16 دسامبر 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام 📆 روزشمار: ▪️6 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️15 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️16 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ▪️18 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام ▪️25 روز تا ولادت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما السلام ❇️ روز ۱۰۰ مرتبه: یا قاضیَ الحاجات "ای برآورنده ها" ❇️ این که مختص روز می‌باشد خواندنش موجب افزایش مال می‌شود ذکر روز دوشنبه به نام امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام می‌باشد روایت شده است آن دو بزرگوار در این روز خوانده شود بسیار بالایی دارد. ❇️  (یا ) ۱۲۹ مرتبه بعد از نماز صبح موجب می‌شود. 📚 شب : طبق آیه ی ۱۵ سوره می‌باشد. ✅ برای و دادن روز مناسبی است. ✅ برای و روز مناسبی است. ✅ برای گرفتن روز مناسبی است. ✅ برای روز مناسبی است‌. ✅ برای و روز مناسبی است. ⛔️ برای و روز مناسبی نیست‌‌‌. ✅ امشب برای خوب است. ✅ برای رفتن روز مناسبی است. 🔰زمان : از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر. 🔸امروز روز مبارکی است. 🔸امروز برای شروع کارها خوب است. 🔸دید وبازدید با دوستان و خویشاوندان خوب است. 🔸کسی که در این روز بیمار شود خیلی زود بهبود یابد. 🔹کسی که امروز گم شود، خیلی زود پیدا میشود. 🔹قرض دادن و قرض گرفتن پسندیده است. 🔹برگزاری مجالس عروسی و جاری ساختن صیغه ی عقد،با صدقه و توکل برخداوند انجام شود. 🔹کشاورزی و باغبانی وآبیاری و خرید و فروش محصولات زراعی خوب است. 🔹خرید و فروش و تجارت،بلامانع است. 🔸میانجیگیری برای اصلاح ذات البین و رفع اختلافات دوستان و خویشاوندان خوب است. 🔸کسی که در این روز متولد شود، زیبا و ثروتمند خواهدشد. اگر خدا بخواهد. 🔸رسیدگی به ایتام  ونیازمندان و بیچارگان خوب است. 🔸صدقه دادن خوب است. 🔹 حجامت وفصد(فصد=رگ زنی)، در این روز باعث خوب است. 🔹 امروز،سر تراشیدن، خوب است موجب شادی است. 🔹رَک اَرقنوع یا به اصطلاح ماه ترکی، قوت روح، امروز در « ران » است.👈🏻باید مراقب بود که امروز به آن آسیبی نرسد. 🔹مسیر رجال الغیب میان شرق و شمال میباشد.بهتر است هنگام حرکت به سمت محل کار یا در مکانی که حاجتی دارید رو به این سمت نهاده و از ایشان یاری بطلبید.چون کسی در نزد شروع در شغلی و سفری روی خود را به طرف ایشان کند و همت از ایشان طلبد، بدین نهج (صورت): بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا رِجالُ الغَیبِ. اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیَّتُهاَ الاَرواحُ المُقَدَّسَةِ. اَغیثُونی بِغَوثِهِ و اُنظُروُا اِلَیَّ بِنَظرَةٍ یا رُقَبا یا نُقَبا یا نُجَبا یا اَبدالَ یا اَوتادَ یا غَوث َیا قُطُب👈🏼و به هر زبانی که خواهد، مطلب خواهد و شروع در مدعا کند، البته به مقصود رسد. ☜ صبح05:37 طلوع آفتاب07:07 ☜ ظهر12:00 اذان عصر14:35 ☜ آفتاب16:53 اذان مغرب17:13 ☜ عشاء18:03 نیمه‌شب شرعی23:15 🌸 🌸 فتح کارهای بسته دوازده بار بخواند آیه 186 سوره بقره :وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ﴿۱۸۶﴾و هر کس این آیه را بسیار بخواند کارهای بسته او گشاده گردد .منبع : کونوز الاسرار ج 2 ص 15 🗓 مخصوص روز است‌‌. ⏰ ذات الکرسی ۵:۲۸ صبح 🤲 خواندن در زمان میشود. @olloomeGharibe
و در زكوة مخمس:
حال اگر عدد مقصود مثلاً يكصد و پنجاه است بخواهيم در مربع وفقى چهار در چهار ببريم، اول زكوة آن را كه سى است از او كم مى‌كنيم و حاصل را بر چهار تقسيم مى‌كنيم، خارج قسمت را كه در اين مثال باز سى است، در مفتاح مربع مى‌گذاريم و به قاعده وفقى احزب و جده عمل مى‌كنيم: @olloomeGharibe
و عدد سى را مفتاح مربع چهار در چهار مى‌نهيم و به قاعده ياد شده اعداد را سير مى‌دهيم. در مثلث وفقى به هيچ وجه سير معتدل‌الدور معقول و متصور نيست. @olloomeGharibe