هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
🔵 در ماجرای فتنه ۸۸ ، پیوند امت و امام به اوج خود رسید.
رهبر انقلاب، در مقابل روشهای امنیتی و سیاسی برای مهار بحران، روش میدان دادن به مردم را برگزید و بر آن پافشاری کرد. (همچنان که امام فرمود ما در مشکلات باید متوسل شویم به ملت.)
آنقدر انقلاب صبر کرد و کشور هزینه داد تا مردم خودشان قیام کنند برای رفع فتنه و تجدید بیعت با آرمانها.
ایکاش تجربه این آزمون پیچیده و ظریف، در همه عرصهها مبنای مدیریت کشور قرار گیرد و در متن حاکمیت قوا و دستگاهها، باور بیاوریم به عاملیت ملت.
#روح_الله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
هدایت شده از چندرسانهای | foeq_ir
استاد حسینی.MP3
18.68M
#صوت | #سخنرانی
🔰 تحولات در ریاضیات؛ لازمه کارآمدسازی علوم انسانی - اسلامی
▪️ متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #سیدمرتضی_حسینیالهاشمی عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در نشست علمی به مناسب شهادت دانشمند شهید دکتر #محسن_فخریزاده
🗓 ۱۲ آذر ۱۴۰۲
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
حاشیه ای بر مناظره دکتر جبرائیلی با سعید لیلاز
اینکه دکتر جبرائیلی سعی داشت در وقت های کوتاه خودش با سرعت توضیح دهد چگونه سیاست های نئولیبرال پیشنهادی صندوق بینالمللی پول نعل به نعل در ایران توسط دولت های مختلف اجرا شده و اقای لیلاز با شارلاتان بازی اساساً بحث را منحرف میکرد از واضحات مناظره بود .
اما نکته قابل توجه که در وقت های پایانی محل مناقشه قرار گرفت و روشن نشد ، تاثیر نقدینگی بر تورم بود ...
حجم نقدینگی نسبت به حجم اقتصاد ایران پنجاه درصد است پس نمیتواند تقاضا منجر به تورم شود ...
اما نقد اقای لیلاز در اینجا قابل توجه است ، اینکه حجم نقدینگی یکی از دوعامل موثر بر تورم از طریق نقدینگی است عامل دوم سرعت گردش پول است که به ادعای ایشون پنج برابر gdp کشور است .
سوالی که به وجود میاد این است که چطور نقدینگی وجود ندارد که حتی اقتصاد را هندل کند یعنی نه تولید کننده سرمایه کافی دارد و نه مصرف کننده که مردم باشند پس سرعت گردش کدام پول بالاست؟
اولا حجم واقعیه نقدینگی صرفاً عدد ریالی که اعلام میشود نیست و تمام انچه که قابلیت نقد شوندگی بالا دارد و جامعه انرا به عنوان ذخیره سرمایه استفاده میکند تا از اسیب کاهش ارزش پول فرار کند هم حکم نقدینگی دارد ، مانند سکه ، طلا ، دلار ، بیتکوین ، در موارد بسیاری املاک از زمین ، مغازه تا واحد مسکونی ... خودرو و ... که جایگزین حفظ سرمایه شده اند به جای ریال که اگر اینها را محاسبه کنید نسبت نقدینگی با gdp دیگر یک به دو نخواهد بود و کاملاً برعکس میشود .
از سوی دیگر سرعت گردش پول بالاست نه به این معنا که اکثریت مردم پول زیادی برای مصرف زیاد دارند و تقاضای کل بالا میرود بلکه کاهش ارزش پول از یک سو و خلق پول خصوصی توسط بانکها از سوی دیگر سرمایه های مازاد از نیاز طبقه متوسط به بالا را به سمت بازار های غیر مولد و کاذب سوق میدهد بازارهایی که اساساً محل دلالی و سفته بازیست و حجم مشخص نقدینگی را در بازه زمانی کوتاه بارها با خرید و فروش های سوداگرانه به گردش در می اورد و ان سرعت پول ناشی از همین اتفاق شوم در اقتصاد است .
فلذا در کنار پافشاری بر توقف دلاری فروشی و جهانی سازی که قطعا رویه غلطیست و در لزوم اصلاح این رویه ها شکی نیست باید به نکاتی که گفته شد توجه جدی داشت فلذا مقایسه حجم نقدینگی نسبت gdp با دیگر کشورها مقایسه صحیحی نیست .
چرا که معمولاً کشورها کنترل شدیدی بر بازارهای غیر مولد با ابزارهای مالیاتی و ... دارند.
#تورم
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
چند کلمه حرف دل
برای جهاد تبیین، ارایه آمار و ارقام پیشرفت کشور اگرچه خوب است اما رهزن است. کشور ما قطعا براساس آمارها دستاوردهای بزرگی داشته اما فروغلتیدن در دام آمار، ما را وارد بازی با اعداد میکند، سطح تحلیل را در حد تحلیلهای تکنیکال نگه میدارد و از تحلیلهای عمیق مبنایی ممانعت میکند. بماند که اساس اعداد و ارقام و آمارها بر نگاهی تنگ و منبعث از ذهن تکنیکزدهٔ بیهویت انسان مدرن است و چنین ذهنی هرگز نمیتواند عمق پیام انقلاب اسلامی را ادراک کند و هرگز نمیتواند در تایید یا رد آن ادعایی داشته باشد.
انقلاب اسلامی برای بالارفتن چند عدد و رقم به وجود نیامده که با پایینآمدن آن ارقام، معدوم شود.
انقلاب اسلامی اساس تمدن غرب را به چالش کشیده، اسارت انسان را از درون نقاب آزادی بیرون کشیده، مدعیان حقوق بشر و دموکراسی را رسوای عالم کرده و پوشالیبودن علم و تکنولوژی مغربزمین را آشکار کرده! جبهه جهانی مقاومت را علیه بلوفزنان آمریکایی و اروپایی سازماندهی کرده و در عصری که تمدنهای مادی غرب و شرق بر سر تقسیم دنیا سرگرم گردنکشی بودند، ندای معنویت و بازگشت به ارزشهای الهی و عدالت را سر داده، صداقت خود را در یاری مستضعفان عالم نشان داده و معاملهناپذیربودن حق و عدالت را با هیچ منفعت و سود سرمایهای به اثبات رسانده، انسان خودتحقیرکنندهٔ ایرانی را با دمیدن روح جهاد و مقاومت، به سلیمانیها و کاظمیها و همدانیها و باباییها و باکریها و دیگر شهدای گرانقدر مبدل ساخته.
و از ثمرات همین ایستادگی و مقاومت و شجاعت و شهادت است که امروز با عزت و افتخار حتی از منظر همان شاخصهای تنگ مادیگرا هم پیشرفتهای چشمگیری را به ارمغان آورده. کافیست تنگنظران مقایسهای بین هزینه سبد مصرفی ایرانیها با سایر کشورهای غربی و شرقی بکنند و بالابودن سرانه مصرف ایرانیها از کالاهای اساسی و انرژی و مسکن و... از متوسط جهانی را نه با چشم خودتحقیر ضدانقلاب بلکه با چشم حقیقتبین گام دوم تفسیر و تحلیل کنند و قدرت خرید و رفاه مردم را با سایر کشورهای مادیگرا مقایسه کنند.
آری، سخن گفتن از پیشرفتهای انقلاب اسلامی برای کسانی که به تحلیلهای مبتذل تکنیکال و اعدام و ارقام موهوم بیمبنا عادت کردهاند، آب در هاون کوبیدن است و تا سطح تحلیل و عمق نگاه ما ارتقا نیابد در ظلمات اعداد ساختگی مدرنیته سرگردان خواهیم بود.
سخن به درازا کشید...
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از 🇱🇧 ابنسبیل|محسن آقایی 🇮🇷
باز هم گردن کلفتی و قیافه گرفتن سپاه برای محور مقاومت
شما رو نمی دونم اما من وقتی تبعات فاجعه بار اظهار نظر سردار شریف سخنگوی سپاه رو در سطح بین المللی و جهان عرب و از همه مهمتر در بین نیروهای مقاومت کنار این تصویر می ذارم به یه نتیجه ی خیلی بدی می رسم.
اونم اینکه عزیزان سپاه یا تصمیم گیران هیچ فهمی از کارهاشون ندارند، هیچ درسی از گذشته که هچ از حال خودشون هم نمی گیرند و تکبر و خود برتر بینی نسبت به مقاومت یک صفت مستقر در فهم و رفتارشون شده.
توضیحات در پست بعدی 👇👇
@aghaeimohsen
هدایت شده از فرهنگستان علوم اسلامی
آیت الله میرباقری:
مؤمن آل فرعون را قطعهقطعه کردند، اما او پای حرفش ایستاد و ضرری به او نرسید؛ «فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا».
#مکر_شیطان این نیست که ما به شهادت برسیم!
شیطان جنگ راه میاندازد که ما در دلِ این سختیها، از مسیر ایمان برگردیم و کافر شویم.
اما اگر به #شهادت رسیدیم، این شهادت، به نفع ماست.
#ما_ملت_شهادتیم
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
هدایت شده از چرخه حیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
چه کسی اَبر من را جابهجا کرد!
🌳 در #نهضت_درخت همراهِ هم باشیم؛
🇮🇷 https://tree.lc360.ir
🔘 @LC360IR
وقتی شغل میرزا بنویسی ( کارمندی) را مشروط کردیم به داشتن لیسانس و بالاتر، درحالی که سند نوشتن روتین فقط نیاز به تحصیلات سوم ابتدایی دارد ، آنوقت باید فرسنگ ها بدویم برای حل معضل تولید و اقتصاد ، و مشکلات ازدواج دیرهنگام و ...
#سرگیجه
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از 🇱🇧 ابنسبیل|محسن آقایی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
32.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مزهی جمهوریت 💢
روایتی دیگر از خانه ملت ...
🔹 به پاس مجاهدتهای تاریخی ملت،
در مشارکت و نگهداشت نهاد جمهوریت،
نکاتی از آنچه را که در مجلس دیدهام،
بیپرده با آنها درمیان خواهم گذاشت.
#روح_الله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
هدایت شده از "شهامت پرسش"
✅ جک گود در میانه دهه 60 میلادی، ایدۀ هوش مصنوعی خودارتقایاب را مطرح کرد که به ابرهوش منتهی میشود، اما نزدیک به دو دهه قبل از او، «جان فون نویمان» به این ایده پرداخته و آن را رد کرده بود.
✅ نویمان در یک سخنرانی که در 1948 در مؤسسه مطالعات پیشرفته پرینستون برگزار شد گفته بود که هرچند قدرت بازتولید انسان اگر بر طرحهای پیشینی استوار باشد معمولاً قویتر میشود اما این نکته روشن است که ماشینهای موظف به طراحی ماشینهای جدید و بهتر، با مانعی جدی مواجه میگردند؛ چون طراحی هر ماشین جدید باید لزوماً در ماشینهای مادر وجود داشته باشد. در نتیجه، ماشینهای والد باید پیچیدهتر و نه سادهتر از ماشینهای بعدی مخلوق خود باشند.
✅ او گفته بود: «ساختاری که چیزی را سنتز میکند، لزوماً پیچیدهتر از ساختار سنتزشده و یک رده بالاتر از آن است.» در واقع فون نویمان به اختلاف بنیادی بین حیات آلی، آنگونه که ما میشناسیم و ماشینهایی که میسازیم اشاره کرد. پیشبینی جک گود درباره ابرهوش چیزی فراتر از یک داستان علمی ــ تخیلی نبود.
#افسانه_هوش_مصنوعی
#اریک_لارسون
#محمد_مظفرپور
#انتشارات_امیرکبیر
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
💢 مشکل از روشهاست!
⚜ مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی:
نظر ما این است که با ابزارهای فعلی، هر چند نیروهای جوان بسیار زیاد در دانشگاه و حوزه بخواهند مسائل حکومتی را پاسخ دهند، اما به جای پاسخ مسائل را وصله پینه میکنند!
کارایی فقه موجود [نه فقه مطلوب، بیشتر] برای احکام فردی در حکومت میباشد نه کارایی تصرفی و محوری؛ البته مدعی آن هم نیست. نمیگوید نظام توزیع قدرت ارائه میدهم؛ یعنی چگونه چارت ادارهها را تنظیم کنید. نمیگوید چگونه الگوی تخصیص را بدست بگیرید؛ نمیگوید چگونه عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را ایجاد کنید؛ نمیگوید چگونه در برابر کفر محدث حادثه باشید! البته پاسخگو به مسائل مستحدثه و مبتلابه میباشد و ادعای بیش از این هم ندارد.
ما معتقدیم مشکلات از روشها میباشد، و سپس از تعاریف و احکامی که موجود است. بر اساس این مبانی، #توسعه_تعبد حاصل نمیشود.
۱۳۷۴٫۱۱٫۲
در #انقلاب_فرهنگی باید روش منقلب شود و روشی به دست بیاید که بتواند ضرورت هماهنگ سازی و تفاهم اجتماعی را در افق استنتاج از کتاب و سنت داشته باشد که در این صورت، توان پاسخگویی نسبت به سؤالاتی که در آن واقع شدهایم پیدا میشود.
۱۳۷۳٫۷٫۱۴
☑️ @AndisheMonir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چین کمونیست نیاز به انقلاب مارکسیستی دارد ، دریغ از یک چگوارا ...!
#کارخانه_جهانی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شورش هیجان انگیز بهمن هاشمی در توضیح سرکوب حقوق کارگر به نفع سرمایهداران کارخانه دار
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برایدیدن
🔻مغلوبِ فطرت!
شک سکولار و شکست در دفن فطرت جهان
#علیه_وضع_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
رویای امت
#برایدیدن 🔻مغلوبِ فطرت! شک سکولار و شکست در دفن فطرت جهان #علیه_وضع_سکولار #استاد_بابایی ✨آگـاهـے
پیامبر اکرم ص : (غریب به مزمون ) هیچوقت انسان بر باطل بودن حق یقین نمیکند و هرگز بر حق بودن باطل .
💰حقیقت پول
🔰دوگانه پول اعتباری و غیر اعتباری ، دوگانه صحیحی نیست ، اساسأ پول خودش اعتبار است ...
و از این حیث تفاوتی بین پول کاغذی و پولطلا وجود ندارد .
فلذا انرا کالای واسط میدانند ، نقش واسطه برای ایجاد اعتبار است.
🔺پول خلقت ، #پول اسلامی و ... هم مقدس سازی های بی معناییست .
پول طلا پول اعتباریست که اعتبارش به راحتی دچار خدشه نمیشود چون از زیر دستگاه چاپ بیرون نمی اید و حرکت یک سرانگشت در سیستم بانکی نمیتواند انرا خلق کند فلذا مطمئن تر است ، اتفاقا انچه پول اعتباری میخوانیم (پول کاغذی یا دیجیتال) اعتبارش دچار تزلزل و نوسان است .
انچه هست یک اعتبار است طلا ذاتاً اعتبار ندارد ما به ان اعتبار میبخشیم ...
✨تا زمانی که جوامع انسانی حول محور ولایت الله به وادی مقدس وارد نشوند ، ترس از گرسنگی ، تشنگی و محرومیت ها مارا محتاج به یک کالای قابل ذخیره و واسط میکند.
✨در جهان ناایمن سپر و زره نیاز است برای بقا به امید روزی که زره ها و سپرها را کنار بیندازیم و ارام و سبک بال یکدیگر را به اغوش بکشیم ، بهم خدمت کنیم بی زَر و سیم ... و از نگرانی محرومیت به یک کالای واسط پناه نبریم که به ما اعتبار ببخشد ، انچه #اعتبار دارد انسان باشد که به کالاهای اعتباری نیاز ندارد .
✨ایا امام حسین در اربعین واسطه بین مومنین و مامومین نیست؟
ایا در اربعین اگر به موکب دار طلا در ازای غذا پرداخت کنید میپذیرد و ذاتاً با ارزش است؟
✨استعاره اشنا برای ما انست که در روابط اجتماعی هم گاهی ریش سفیدی واسطه میشود تا جوانی که خود اعتبار ندارد در جایی پذیرفته شود.
حال گاه این واسطه کالای جهانشمولی مانند طلا میتواند باشد گاه انسان ریش سفیدی و گاه قدرت ایمان به ولایت الهی ...
ولایت امام همچون بانکیست که همه در ان میتوانند سرمایه گذاری کنند اما #ولایت خود مومنین بر یک دیگر که ادامه و سرریز ولایت امام است ، نیازهای مصرفی و روز مره افراد را میتواند پشتیبانی کند آنگاه که امت نسبت به یکدیگر احساس ولایت و سرپرستی کنند .
✨تجربه شخصی ماهم میگوید انکه سرپرستی دیگری را پذیرفته دیگر خدمات دادنش نیاز به هیچ کالای واسطی ندارد ، و انکه تحت سرپرستیست نگران محروم ماندن نیست .
این محبت ، خیرخواهی و #ایثار است که کار میکند و در خزانه ولایت سرمایه گذاری و پسنداز میشود ، نه ریال و دلار و طلا و ... .
#عصر_ظهور
#پول_طلا
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
♦️ الگوی سومِ فلانی، الگوی سوم بهمانی!
#اختصاصی
✍🏼| مهدی تکلو
▪️قضاوت در مورد اینکه پروژهی الگوی سوم چقدر پیش رفته و موفقیتآمیز بوده سخت نیست. تنها به این بستگی دارد که ما چه توقع و چه چشماندازی از آن در نظر داشته باشیم. واقعیت این است امروز زن مسلمان ایرانی در یک قضاوت عمومی، نه منطق شرقی را پذیرفته و نه حاضر است خود را با معیارهای الگوی غربی وفق بدهد. زن ایرانی کجدارومریز پیش میرود و در این حرکت فطری هم خاطرهای که از زن مسلمان در ذهن دارد و هم تبار فرهنگ ایرانی که پشتیبان اوست اثرگذار و سهیم است. میتوانیم راجع به این که این حرکت چقدر افتوخیز داشته هم گفتگو کنیم. اما بههرحال من این حرکت را نوعی حرکت طبیعی میدانم؛ حرکتی که در دل تاریخ گذشتهای داشته و به آیندهای هرچند کلی و مبهم پیش میرود. اما دستکم آن چه که برای من مفروض است این است که هنوز آنطور که بایدوشاید در این فقره «پروژهی الگوی سوم» مبنا و ملاک نیست.
▪️یعنی اینگونه نیست که مؤلفهها، قواعد و جهانبینی حاکم بر الگوی سوم مبنای حرکتها و سیاستگذاریها واقع شده و امروز ما از منظر گفتمانی چتر موسع و قدرتمندی از الگوی سوم ببینیم. من در تجربههای شخصی بسیاری خانمها را دیدهام که یا کاملاً بیاطلاع از الگوی سوم هستند یا از ابهامات و گرفتاریهای پیرامون آن کاملاً خسته و رهایش کردهاند. خب من بهخوبی میتوانم این خستگی را درک کنم و با آن همدل باشم. تصور کنید هر لیل و نهار از هر گوشه کناری و در هر کوی و برزنی دارند راجع به هویت تو صحبت میکنند و دست آخر جز مشتی گزارههای تکراری، کلیگویانه، شعاری و مهمتر از همه متناقض چیزی نصیبت نمیشود؛ لذا به نظرم گرههای جدی سر راه این پروژه قرار دارد و مانع از بهرسمیتشناختهشدن و امتدادیافتن آن است.
▪️سخت نیست اگر بخواهیم تمام قرائتهای موجود از الگوی سوم را یکبار برای همیشه کنار هم فهرست کنیم. من این کار را پیشازاین انجام دادهام و از یک شگفتی با شما صحبت میکنم. قرائتهای متعددی از الگوی سوم وجود دارد که میتوان نشان داد چطور حتی در مبانی هم اشتراک ندارند؛ چه برسد به این که بعضاً در صورتبندی کاملاً متناقض مینمایند. نام همهی آنها الگوی سوم است؛ اما هرکدام گویا از یک جهان دیگر آمدهاند؛ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا و َقُلُوبُهُمْ شَتَّی؛ این وضعیت توضیح زمینههای مشکلی است که بالاتر گفتم؛ این که چرا احساس میکنم الگوی سوم زن بهدرستی مبنای جامعهپردازی و ساختارسازی قرار نگرفته و در ساحت گفتمان همصدای نازکی از آن به گوش میرسد که چندان مناسب عرضاندام در فضای منازعات گفتمانی نیست. هم مبدأها بسیار متنوع است و همافقها مشترک نیست و الا شاید باید امروز ما در نسبت با وضعیت زنان و امتداد نقشآفرینیهای آنان، خیلی پیش از اینها میبودیم... .
@mahdi_takallou
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️رهبر انصارالله:
شما برقصید،ما میجنگیم!
#یمن
#غزه
#شرافت
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
💢اهمیت و جایگاه تصویر
🔰برای ارتباط با مخاطب عام و گفتن مفاهیم تولید شده از مبانی ها و ایجاد مفاهمه اجتماعی نیاز به #تصویر داریم خیلی بیشتر و شاید چندین برابر از آنچه که سعی میکنیم با نصیحت های منبر گونه و از بالا به پایین با ارائه متون و استدلال داشته باشیم .
⚡در همین ابتدا روشن کنم که ادعای این متن ان است که برای خلق مفاهیم نیاز به تصویر داریم و برای انتقال مفاهیم نیاز به تصویر...
⭐به واقع در هر دوره انسانهای کمی پیدا میشوند که از چهارچوب های متعارف پارا فراتر بنهند چه انها که زیست و سبک زندگی متفاوت را انتخاب میکنند و چه انان که متفاوت می اندیشند .
انها که بدور از تصویر های پر تکرار غالب و رایج ، تصویر های خاص را از واقعیت عینی صید میکنند و در جستجوی پیدا کردن مفاهیم جدید قابل انتزاع میگردند .
یعنی انچه که افق های جدیدی پیش رویمان میتواند بگشاید.
اهالی #اندیشه و روشنفکران هم تصویر خاص و حتی مبهمی را از تک پازل های پراکنده و صید شده در ذهنشان میسازند ، و شروع میکنند به کامل کردن ، تا بتوانند از زاویه ان عالم را جور دیگری ببینند عینک دیگری بر چشم بگذارند و سپس از پشت لنز جدیدشان برای ما تعریف کنند انچه ما هنوز نمیبینیم.
جمع بندی این تعاریف و توضیح ها و توصیف ها را #مفهوم مینامیم ، با این توضیح یعنی عالم اندیشه هم عالم تصویر است مانند تصویر سازی یک قصه ، تصویری ذهنی نه لزوماً بصری ، که در دوره #مدرن سینما میکند .
⭐شاید شما با من هم عقیده نباشید و بگویید که ابتدا مفهوم است که تصویر خلق میکند یعنی از نظر به عمل و عینیت میرسیم اما برای من ماجرا پیچیدگی همچون مسئله جبر و اختیار در طول تاریخ دارد و نامتقدم و متأخری همچون مثال مرغ و تخم مرغ ، گمان نمیکنم تا تک تصویر های اندکی در عینیت نیابیم و انرا تبدیل به یک تصویر کلان در ذهنمان نکنیم بتوانیم مفهومی بدون تصویر از عدم خلق کنیم ، بلکه تک تصویر های کامل شده را در قالب مفهوم بیان میکنیم ، ادبیات تولید میکنیم و دوباره تصویر میسازیم .
⭐ساخت یا شکل گیری تصویر جدید از زندگی و عالم ابتدا کاری نخبگانیست که سرریز ان به جامعه میرسد جامعه ای که قبلاً انرا حس کرده و با ان غریبه نیست اگرچه فهم تئوریک از ان ندارد...
و دوباره این را هم تاکید میکنم که نخبه بدون تحولات اجتماعی و یافتن نشانههای جدید از ان به یافته های جدید مجزا از جامعه و صرفاً با کار نظری دست نمی یابد .
⭐وقتی از تصویر حرف میزنیم عدهای گمان میکنند ما منظورمان این است که از ارائه مفاهیم کلان ، چهارچوب های نظری و نگاه های عمیق دست برداریم و به امور خُرد و سطحی بپردازیم اما باید دقت داشت که خلق تصویر دیکته کردن افعال خرد و جزئی نیست بلکه با تکثر و تکرار تصاویر مفهوم ، هدف و جهت در ذهن مخاطب انتزاع میشود ، انچه که سینمای غرب با نمایش پزشک دهکده ها میکند
تصویر افت و خیز اما همیشه موفق و رو به پیش زن مدرن که پابه پای توسعه معنایی جدید به زندگی میدهد، هر کس میتواند خود را در یک خط اهن موفقیت با قطار های متفاوت ببیند.
ما درباره تصویر بریده از #مبنا و هرز و بهم ریخته ماننده دانه های پاشیده شده روی زمین حرف نمیزنیم بلکه دانه های مرتب شده در تسبیح میخواهیم که هزاران تصویر دیگر در امتداد نخ ان مرتب شوند ،
یا تصویر یک انار با یکانگی و همچنین تکثر دانه های ان
🔺اگر ضعف در ارائه تصویر داریم به این معنا نیست که درگیر کارهای جدی هستیم و اهمیت خلق تصویر را کم میدانیم بلکه هنوز در محافل فکری خودمان به تصویر قابل ارائه ای نرسیدهایم نه اینکه شان ما اجل از این سطح کارهاست ، خودمان را گول نزنیم .
ما هنوز نمیدانیم شعارها و آرمانهایمان در عینیت ، روی زمین و زندگی چه شکلی و چه رنگی دارد و تکلیفمان با خودمان هنوز مشخص نیست ، هرچند اعتراف تلخیست!
✨و البته برای اینکه دچار سوء تفاهم نشویم باید عرض کنم که منظور من در این مطلب این نیست که تا شکل گیری کامل تصویر از اینده و راههای پیشرو بر سر امکان ساخت جهانی دیگر با جامعه به گفتگو ننشینیم و حرف نزنیم فعلا این تنها ابزار و دارایی ماست .
اما باید بدانیم انچه ما را به یک مفاهمه حداکثری میرساند رسیدن به تصویری متفاوت با اکنون و متناسب با آرمانها ، شعارها و گفته هایمان است .
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
نگاه گاردین به معمای هوش مصنوعی.pdf
400K
نگاه گاردین به معمای هوش مصنوعی
ترجمه : محمد مظفرپور
https://eitaa.com/Question_the_Unquestioned
هدایت شده از مهدی الهیفرد
📌قوم رقیقه قلوبُهم راسخٌ ایمانُهم ومنهم المنصورُ یخرُجُ فی سبعین الفاً ینصُرُ خَلَفی وخلف وصیّی.
مردم سرزمین یمن قلبهایی رقیق و ایمانهایی استوار دارند. منصور که با هفتاد هزار نفر قیام میکند و جانشین من و جانشین وصی مرا یاری میدهد، از آنهاست.
( نعمانی، محمد بن ابراهیم، الغیبه للنعمانی، ص۳۹ )
📌کسی چه میداند شاید خداوند اراده کرده به دست فقیرترین کشور عربی، قدرتمندترین، ثروتمندترین و پرمدعاترین کشور جهان را به زیر بکشد.
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
مهدی الهیفرد؛ معاون راهبردی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی و رئیس مجمع علما و طلاب انقلابی خراسان شمالی
@revayatekhedmat
هدایت شده از اقتصاد اسلامی«استاد قاسمی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید باورتان نشود
اقتصاددانها قیمت آن مورد آخر را صفر در نظر میگیرند!
#اقتصاد_فرهنگی
💠کانال اقتصاد اسلامی«استاد قاسمی»
https://eitaa.com/joinchat/3848995129Ce91ba86e04
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
جلسه ششم کافه گفتگوی پولطلا
🔹جناب آقای اخلاقی، یادداشت فوق را با عنوان "حقیقت پول" در کانال رویای امت، منتشر کردند که در پست فوق شاهد هستید.
طی گفتگویی که با ایشان داشتیم، تصمیم گرفتیم بحث مدنظر ایشان را در جلسه ی کافه گفتگوی این هفته به گفتگو بنشینیم.
📺پخش زنده ی این رویداد از شهر مقدس قم، در گروه انجمن پولطلای ایران ارائه میگردد :
https://eitaa.com/joinchat/2527395853C5758355578
یکشنبه ۲۴ دی ماه . ساعت ۱۹:۳۰
🔖کانال موسسه متا
هدایت شده از سید امیرحسین کمالی تقوی
اگر انسان فقرهای خود را نديد، #غافل است.
اگر فقرهايش را ديد و احساس کرد که خودش میتواند مشکلاتش را حل کند، #مُعجِب میشود.
اگر فقرهايش را ديد و به اسباب ارجاع داد، #مشرک میشود.
#موحّد کسی است که با خدا آرام است نه با اسباب.
توحید یعنی عبور از اسباب و رسیدن به صاحب اسباب و مسبِّبُالاسباب.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir