eitaa logo
از شهسوار و دیگران
307 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
87 فایل
سروده‌ها و نگاشته‌هایی از امید شمس‌آذر (شهسوار) شاعر، نویسنده و پژوهشگر تاریخ ایران اسلامی دبیر انجمن ادبی منهاج آذربایجان غربی و گزیده‌هایی دستچین از دیگران ارتباط با مدیر: @omid_sh_azar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 شاعر شعر معروف «مکن ای صبح طلوع» را بیشتر بشناسید.. باور نمی‌کنید که شاعر این دودمه پدر چه کسی بوده است.. 🇮🇷🌺 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ورود حضرت زهرا به محشر بیر گون بئله فرمایش ائدیب حضرت صادق محشر گونی کی صف چکجخ کل خلائق تا محشره ایستیر چاتا زهرانین ایاقی جبریل دیه ر هامّی باشین سالسین اشاقی تا حضرت صادق سؤزونی وئردی ادامه بیر شیعه ده هی آغلادی، هی باخدی امامه محشر سؤزی قورتاردی، هامّی منزیله گئتدی بو عاشق زهراده اورکده گله گتدی صبح اولدی، امام محضرینه گلدی سحردن عرض ائتدی آقا صبحه کیمی آغلامیشام من محشرده کی باش قوغزاماغا جرأتیمیز یوخ بیر دفعه سلام وئرمغه ده رخصتمیز یوخ ای کاش خانیما عرض ائلیه م حیدریم من بیر عمریدی اوغلانلارین نوکریم من مولا بویوروبدی کی مشخّصدی سؤزوندن گؤز یاشین آخیب سیل کیمی عمرینده گؤزوندن بیر مژده وئریم من سنه ای شیعه داریخما قلبینده کی وار عشق حسین، قلبیوی سیخما هر کس کی بو دنیاده حسین سسلیجخدی محشر گونی زهرانی "نه نه" سسلیجخدی.                         ✍ علی حبیبی 🇮🇷🌸 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهجوریّت نظریۀ نظامِ انقلابی: نهادهای «نظام» یا «انقلاب»؟! ۱. یکی از دوستانم که از پژوهشگرانِ متعهد و کاربلد در زمینۀ ارتباطات و فرهنگ است، می‌گفت چند ماه اخیر، همکاری علمیِ اندکی با مرکز پژوهش‌های مجلس داشتم و چند مطالعۀ جدی در این باره برای آنها انجام دادم، اما در نهایت، واکنش‌ آنها این بود که نوشته‌های تو، جنبۀ ایدئولوژیک دارند، درحالی‌که ما به مطالعات تکنیکی و کارشناسی نیاز داریم و بدین‌جهت، نمی‌توانیم با شما همکاری کنیم. این دوستِ پژوهشگر می‌گفت مقصود آنها از ایدئولوژیک ‌نویسی، ارجاع ‌دادن به امام خمینی و رهبر انقلاب و بزرگان فکریِ انقلاب بود، ولی من افزون بر این، تمام مقالات جدیدِ غربی در زمینۀ پژوهشم را نیز می‌خواندم و به آنها نیز ارجاع می‌دادم، اما استفادۀ نهایی‌ام در مقام نتیجه و تجویز، مبتنی بر گفتمان انقلاب بود، و همواره نیز بر سرِ این روش من، مناقشه وجود داشت و با برچسب نگاه ایدئولوژیک، طرد و تخطئه می‌شدم. دوستِ پژوهشگر در پاسخ به آنها، استدلال کرده بود که اینجا، نهادِ سیاست‌گذارِ نظام است و باید به صورت مستقیم و صریح، در خدمت غایات انقلاب باشد و نباید خطوط اصلیِ سیاست ‌نامه ‌نویسی را از جای دیگری به آن تحمیل کرد. جالب این‌که مدیر این بخش، هیچ تخصصی در زمینۀ ارتباطات و فرهنگ نداشته و با این‌حال، هم بر کرسی مدیریت، تکیه زده و هم دربارۀ نوشته‌های اصحاب نظر و معرفت، اظهار فضل می‌کند. به‌هرحال، گفتگوی وی به سرانجام نرسید و پروندۀ تجربۀ تلخ او در این مرکز، بسته شد. وقتی مرکزی که باید نقش قوۀ عاقلۀ مجلس را ایفا کند، این‌چنین گرفتار علوم انسانیِ تجددی است، توقع دارید کدام گره گشوده شود؟! ۲. بنده نیز به سفارش یکی از دفاتر این مرکز، پژوهشی با عنوان «طراحی رویکردهای تحول‌زا در حکمرانی فرهنگ: پیشنهاده‌ای برای فصل فرهنگ در لایحۀ برنامۀ هفتم» نگاشتم که حاصل سال‌ها مطالعه‌ام بود و عصاره و چکیده محسوب می‌شد، اما بدون ارائۀ هیچ توضیح مکتوبی به من، کار را رد کردند. این مهم نیست، بلکه مسأله این است که پس از ارائۀ کار، مبلغ ۴ میلیون تومان از ۱۰ میلیون تومان به حسابم واریز کردند که با وجود گذشت چندین ماه، همچنان در اختیار من است و مرکز پژوهش‌های مجلس، واکنشی برای عودت‌دادن این مبلغ نشان نداده است. حتی یک‌بار هم در اینجا، همین مسئله را نوشتم اما دریغ از هیچ واکنشی. همچنان که تجددزدگی و وادادگی نسبت به نظریه‌های غربی، برخلاف اقتضای انقلابی‌گری است، سهل‌انگاری در قلمرو بیت‌المال نیز چنین حکمی دارد. دلیل این بی‌اعتنایی‌ها چیست؟! در سال‌های نخستین انقلاب، نمایندگان مجلس از گرفتن حقوق، پروا داشتند و آن را برخلاف انقلابی‌گری می‌شمردند، اما اینک، ورق برگشته و حاشیه‌های گزنده‌ای پدید آمده‌اند که سرمایه‌های اجتماعی را می‌سوزانند. حساسیت‌های دهه شصتی، تاریخ‌نشین و منزوی شده‌اند و لقمه‌های آلوده، سکۀ رایج. ۳. دوستان دیگری نیز دربارۀ این مرکز و وضع هویتی آن، روایت‌های تأسف‌باری داشته‌اند که نقل نمی‌کنم. من و شما در تجربه ‌های خویش، شاهد همین تکه‌ واقعیت‌ها هستیم و از کنار هم نشاندن آنها، ذهنیت سیاسی‌مان شکل می‌گیرد. البته این تکه ‌واقعیت‌های ناموجه، موردی و ناچیز نیستند، بلکه در ظرف تجربه و ادراک ما، تجلیِ تکه‌ای دارند، اما در واقعیتِ فی‌نفسه، بیماری ‌های ساختاریِ مزمنی هستند که به جان نظریۀ نظامِ انقلابی افتاده‌اند. نهادهای رسمی، محتاج خانه‌تکانی هستند؛ چون غبار عادات دیوانی و تعلقات تجددی، بر روی آنها نشسته است. در همه‌جا، عده‌ای تکنوکرات و بوروکرات نشسته‌اند و دربارۀ نظام، تصمیم می‌گیرند، اما در وجه بیرونی و رسانه‌ای، این‌گونه بازنمایی می‌شود که نظام در اختیار انقلابی‌های آنچنانی است. دهه‌هاست که اقلیتِ مؤمنِ انقلابی، حاشیه‌نشین و بی‌اختیار شده‌اند و سکولارهای اداری یا شبه‌انقلابی‌های محافظه‌کار، سلطنت می‌کنند. بدنۀ قدرت، چنین وصفی دارد و از انقلابی‌گری، جز رگه‌های باریک و ناچیزی مشاهده نمی‌شود. نظریۀ نظامِ انقلابی، در درون خودِ ساختار، با چالش مواجه گردیده و کسانی از قدرت نشینان می‌کوشند از انقلاب به نظام عبور کنند. عادی‌سازی، ایده‌ای نیست که فقط سعید حجاریان بر زبان براند، بلکه در عمل، همین شبه‌انقلابی‌های تکنوکرات، بهترین هوادار آن هستند. مسئلهٔ این دو جریان سیاسی با یکدیگر، قدرت است و نه معرفت. هر دو، به جمع‌بندی مشترک رسیده‌اند و در مقام احیای لیبرالیسم مذهبی هستند و فقط نزاع‌شان معطوف به این است که کدام‌یک، عهده‌دار انجام و اجرا بشوند. روایتی که شبه‌انقلابی‌های تکنوکرات از حکمرانی نو و عقلانیت انقلابی دارند، چیزی از طرح عادی‌سازی کم ندارد؛ آنها برای مقاصد یکسان، اصطلاحات مختلف جعل می‌کنند. 📝 مهدی جمشیدی 🇮🇷🌼 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Reza Navidi _ To Kisti.mp3
9.98M
تو کیستی؟ تو کیستی، که من اینگونه، بی تو بی‌تابم؟ شب از هجوم خیالت نمی‌برد خوابم تو چیستی، که من از موج هر تبسّم تو بسان قایق سرگشته، روی گردابم! تو در کدام سحر، بر کدام اسب سپید؟ تو را کدام خدا؟ تو از کدام جهان؟ تو در کدام کرانه، تو از کدام صدف؟ تو در کدام چمن، همره کدام نسیم؟ تو از کدام سبو؟ من از کجا سر راه تو آمدم ناگاه! چه کرد با دل من آن نگاه شیرین، آه! مدام پیش نگاهی، مدام پیش نگاه! کدام نشأه دویده است از تو در تن من؟ که ذرّه های وجودم تو را که می بینند، به رقص می‌آیند، سرود می‌خوانند! چه آرزوی محالی ست زیستن با تو مرا همین بگذارند یک سخن با تو: به من بگو که مرا از دهان شیر بگیر! به من بگو که برو در دهان شیر بمیر! بگو برو جگر کوه قاف را بشکاف! ستاره ها را از آسمان بیار به زیر؟ تو را به هر چه تو گویی، به دوستی سوگند هر آنچه خواهی از من بخواه، صبر مخواه. که صبر، راه درازی به مرگ پیوسته ست! تو آرزوی بلندی و، دست من کوتاه تو دوردست امیدی و پای من خسته ست. همه وجود تو مهر است و جانِ من محروم چراغِ چشم تو سبزست و راه من بسته ست. ✍ فریدون مشیری 🎙 رضا نویدی 🇮🇷🌾 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه را به یک اندازه دوست دارم تو را، بی اندازه I love all constant But i love you infinity 🔸🔸🔸 تهران با تمام داشته هایش دود میخورد من با تمام نداشته هایم ؛ هوا! Tehran breath smoks with all its wealths But i breath air with poverty 🔸🔸🔸 قطاری که عشق می دواند روی ریلها نمی دانست، همیشه دهقان فداکاری نیست! The train that love runs on to the tracks Didn't know There isn't a self giving hero always 🔸🔸🔸 رو به راه نیستم وقتی نیستی، تمام راه ها بیراهه است. I'm not feeling well When you are n't with me All the roads are trackless 🔸🔸🔸 معمای تلخی است، جز با سیاهی حل نمی شود ؛ نبودنت. It's a bitter riddle It can't be solved without darkness When i don't have you! ✍ چند شعر سپید از: شاعر صفیه قومنجانی 🇮🇷💐 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا آنطور که برخی مقامات کشور ادعا می‌کنند، تمام تصمیمات آنان با هماهنگی و تأیید رهبری صورت می‌گیرد؟ 🇮🇷🪴 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قوانین معکوس در دستگاه الهی ۱- صدقه‌دادن، ظاهرا پول را کم می‌کند، اما درواقع معکوس عمل می‌کند و ما را از فقر نجات می‌دهد. معصوم می‌فرمایند: اگر فقیر شدی، بیشتر صدقه بده! ۲- پرداخت خمس و زکات معکوس عمل کرده و ما را غنی‌تر می‌کند. ۳- دنبال قدرت ندویدن، معکوس عمل می‌کند و باعث می‌شود قدرت به دنبال تو بدود. ۴- فکرِ آبادکردن آخرت، معکوس عمل می‌کند و دنیایمان را آباد می‌کند. ۵- وقتی وقت‌مان را صرف نماز، عبادت و بندگی کردیم، معکوس عمل کرده و برکت به وقتمان می‌دهد. ۶- وقتی به خودمان در راه خدا سخت می‌گیریم، معکوسش این است که سختی‌های دنیا که برای همه هست، برای ما آسان می‌شود و گاهی آسان‌تر. ٧- وقتی یاد مرگ کنیم، معکوس عمل می‌کند و دلمان زنده و شاداب می‌شود. ٨- وقتی چشم‌هایمان را از حرام ببندیم، بیشتر از بقیه می‌بینیم و می‌فهمیم و از دیدنی ها لذت می‌بریم! ۱۱- حجاب و پوشاندن از نامحرم، به ظاهر محدودیت است، اما "وقار" و بزرگی زن را بیشتر می‌کند. ۱۲- وقتی جانت را در راه خدا می‌دهی و شهید می‌شوی، معکوس عمل کرده و خداوند تو را زنده می‌کند: هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند، مرده مپندارید بلكه زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى می خورند. ۱۳- وقتی نیرنگ می‌زنی و چاهی برای کسی می‌کنی، معکوس عمل کرده و خودت دچار نیرنگ می‌شوی و در چاه می‌افتی! ۱۴- وقتی مهمان‌دار می‌شویم، به ظاهر هزینه می‌کنیم، اما برکت به سفره‌مان می‌آید. ۱۵- وقتی بچه‌دار می‌شوی، قانون معکوس‌های دنیا اِعمال می‌شود و به جای هزینه بیشتر، برکت و رزق ما زیاد می‌شود! ۱۶- برای نشاط و شادی خود باید به فکر رفع مشکلات دیگران باشیم و دل دیگران را شاد کنیم تا دل خودمان شاد شود. 🔸 این گونه است که خدا از مردم می‌خواهد اندکی در کار دنیا و قانون حاکم بر آن (معکوس عمل کردن) تأمل کنند. بلکه به بیراهه‌ای که شیطان به دروغ جلوی آن‌ها تزئین می‌کند، پا نگذارند. 🇮🇷🌿 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علّت خروج آمریکا از برجام «دئدی مشدی ظریف حاجی ترامپا بتر ایرانا شرقه گؤز تیکیبسن ائدیبسن جسم برجاما نجاست آقارداش! روح برجامی س....» ۱ * جواب وئردی ترامپ: آی مشدی! آخر هاچان من سیزلریله قارداش ایدیم؟ اؤزومده افتخارلا آروادیمدا اوجور ایشلرده چوخداندان باش ایدیم! * منم اول آهنین پنجه کی ایندی چیخیب قیرخ دؤرت قات مخمل دالیندان من آخر ووررام ایرانی اوزوندن اگر وورموشدولار اوّل دالیندان * دئدی: آخر بنا وار بیر زمان پس باشا چاتسین خصومت داستانی؟ نه اندازه ایکی لاری خوروز تک چکخ بس بیر بیره خطّ و نشانی؟ * دئدی: والّلاه بیز آز قالمیشدی بیر گون گلخ سیزله مقام اعترافا ولی باخدیخ سیزه، ساندیخ اومود وار هله بو سوسلوغا، بو اختلافا * سیزین اؤز رهبریز اوندا دئمیشدی گؤزی بیزدن سو ایچمیر، حقّه بازیخ سیز آمّا اصرار ائتدیز: یوخ جانیم! بیز نجیبیخ، هوشلویوخ، مهمان نوازیخ! * منیم یوخ اعتمادیم، من یو سن دئ بو حسن ظنّه کیمدیر لایق اولسون؟ امامیلا لجاجت ائیلینلر نئجه من دوشمنیله صادق اولسون؟ * ائله وضعه قالارسیز کی! دو گل گؤر بئله گئدسز هله خوش گونلریزدی چالارسان می؟ بودور شیطان اکبر همیشه سازی "کج دار و مریز" دی * بهوش ای صاحب عقل و بصیرت! هوای نفس، انسانی قیدیخلار نه یین وار قیرتی قیرتی غارت ائیلر دؤنر آخیردا دا آغزان ت.... !! *** ✍ امید شمس‌آذر (شهسوار) ___________________ ۱. بند اول از علیرضا رضایی قزوینی 🇮🇷🌳 https://eitaa.com/ooriya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. هرچی بخوای اینجا پیدا میشه😼 یه درصد کن جیزی توش نباشه😐 البته این کانال برای افراد خـآصـه✌️🏻 افراد Vip برای شـک ندارن🤪 انقد بابابزرگتم میاری😂 بیا و تـو هم جـُز باش😁 منتظریم رفیــق!(: •ᴳʰᵃᵃᵗⁱ ᵖᵃᵃᵗⁱᵃقاطی پاتیا• https://eitaa.com/joinchat/337903718C245a82cef6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماییم و عنایت تو یا معصومه قربان کرامت تو یا معصومه هر لحظه عمرمان به دنیا، هستیم مشتاق زیارت تو یا معصومه. ❤️🤍💚 https://eitaa.com/ooriya