✡️ محمدسعید حنایی کاشانی و تبلیغ فیلسوفان یهودی (١)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #موش_شناسی
1️⃣ #محمدسعید_حنایی_کاشانی از سال ١٣۶٧ به ترجمهٔ مقالات دایرةالمعارف ایرانیکا (زیرنظر احسان یارشاطر، عضو فرقهٔ ضاله #بهائیت و از کارگزاران بنیاد اشرف پهلوی) پرداخت و نزدیک به ۵٠ ترجمهاش از ایرانیکا در دانشنامه جهان اسلام با نام «سعید کاشانی» منتشر شد.
2️⃣ با حاکمیت #اصلاحطلبان بهعنوان یکی از فعالان این اردوگاه ظاهر شد. از سال ١٣٧٧ برای #ماهنامه_کیان مقالاتی با عنوان «دین، مدارا و خشونت»، «مدینهٔ احرار: دربارهٔ لیبرالیسم، استبداد شرقی، اسلام» و… نوشت و از تابستان ١٣٧٧ همکاری با #اکبر_گنجی در هفتهنامهٔ راه نو را آغاز کرد.
3️⃣ وی یکی از مروّجان اندیشههای نهیلیستی #نیچه در ایران است و از سال ١٣٧۶ به ترجمهٔ آثار فیلسوفان سکولار غرب پرداخت. از میان ترجمههای وی میتوان از کتابهای «علم هرمنوتیک»، «فلسفه اروپایی»، «لیبرالیسم؛ معنا و تاریخ آن» و… نام برد.
4️⃣ در سال ١٣٨٢ قرارداد ترجمهٔ آثار #هانا_آرنت یهودی مانند کتاب «میان گذشته و آینده» و کتاب «بحرانهای جمهوری» را با «مرکز بازشناسی ایران و اسلام» (با مدیریت مصطفی میرسلیم) منعقد کرد و آنان را به بازار نشر فرستاد!
5️⃣ از ابتدای دههٔ ١٣٨٠ با تأسیس «سایت فَلُّسَفَه» کوشید تا در محیط اینترنت به بسط #علوم_انسانی_سکولار در میان فارسیزبانان بپردازد و آثار #برنارد_لوئیس (تئوریسین صهیونیسم سیاسی و استاد دانشگاههای اسرائیل) را در حوزهٔ اسلامشناسی ترجمه کرد.
✍️ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ محمدسعید حنایی کاشانی و تبلیغ فیلسوفان یهودی (٢)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #موش_شناسی
1️⃣ #محمدسعید_حنایی_کاشانی ترجمهٔ پیاپی گفتارهای دینستیزانه و ضدتوحیدی فیلسوف یهودی #هانا_آرنت را در ایران شدت بخشید. او میگفت:
👈 «هانا آرنت» را در سال ١٣۶٠ از ترجمههای «عزتالله فولادوند» شناختم و کتابهای «خشونت» و «انقلاب» او برای من در همان سالهای نخستین انتشار، الهامبخش بسیاری از افکار و اعمالی شد که تا امروز زندگیام را شکل داده است. همیشه آرزو کردهام که ای کاش در کشور ما روشنفکرانمان و حاکمانمان قبل از (پیروزی) انقلاب اسلامی، هانا آرنت را میشناختند، اما «چه چاره با بخت گمراه».
2️⃣ از نگاه حنایی کاشانی، نه تنها پیروزی انقلاب اسلامی، بلکه دلبستگی ایرانیان به #تشیع_انقلابی «بخت گمراهی» بود؛ پس «چاره»ای نبود جز آنکه به هر نحوی با #اسلام_انقلابی مبارزه کرد و در این راه از آثار آرنت #یهودی بهره گرفت!
3️⃣ او از دههٔ ١٣٧٠ عضو #حلقه_کیان و از شرکاء سیاسی رامین جهانبگلو و عزتالله فولادوند در پروژهٔ #براندازی_نرم است.
4️⃣ او سال ١٣٨۴ برای تعقیب نقشهٔ راه #جنگ_نرم، ابتدا پروژهای مشترک را با رامین جهانبگلو و منصور انصاری در تجلیل از #اندیشههای_صهیونیستی هانا آرنت برای برنامهٔ «اندیشهها» در BBC فارسی به انجام رساند.
5️⃣ سپس در نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به ترجمهٔ نظریههای دینستیزانهٔ هانا آرنت پرداخت تا فروپاشی نظامهای دینی را اجتنابناپذیر نشان دهد؛ گفتارهایی که آرنت در آنها حتی وجود خداوند را انکار میکند!
✍️ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ محمدسعید حنایی کاشانی و تبلیغ فیلسوفان یهودی (٣)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #موش_شناسی
1️⃣ #محمدسعید_حنایی_کاشانی گرچه با نهادهای دولتی برای اجرای پروژههای پژوهشی در زمینهٔ #علوم_انسانی همکاری نزدیک دارد، اما در نوشتارهایش مانند یادداشت «آخوند – خدا» با تقلید از ادبیات گروهک تروریستی #منافقین، نظام جمهوری اسلامی را «یک حکومت آخوندی» میخواند!!
2️⃣ و از زبان محمد عابد الجابری (فیلسوف مراکشی) برای تمسخر روحانیت انقلابی میگوید:
👈 همیشه فکر میکردم که علما نمایندگان خداوند بر روی زمیناند، اما بعد از انقلاب اسلامی ایران دریافتم که درست برعکس، خداوند نماینده آقایان در آسمان است! متدینان واقعی را نباید در میان روحانیون جست.
3️⃣ حنایی کاشانی سال ١٣٨٣ با تحریر یادداشتی پیرامون «ماجرای کسب قدرت پس از انقلاب اسلامی» مدعی است:
👈 «آنان که بهتر و بیشتر میتوانند بکُشند حاکم مطلق میشوند»!!
✍️ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ سوءاستفادهٔ یهود از آرمانهای مسیحایی (١)
💥 تمدن جدید غرب و نقشآفرینی یهود (٢)
1️⃣ از اوّلین روزهای بعثت حضرت عیسی (ع) تا قرن ١۶ میلادی، تلاش #یهود مصروف تضعیف مسیحیت، #تحریف آئین عیسوی و حذف اشخاص مؤثّر این جریان شده بود. در مقابل، مسیحیان نیز با دراز کردن انگشت اتّهام به سوی یهود، آنان را عامل اصلی #تصلیب مسیح میشناختند.
2️⃣ امّا از قرن ١۶ میلادی، یکی از بزرگترین تلاشهای یهود به نتیجه رسید: در خدمت در آوردن بخش بزرگی از جامعهٔ مسیحی برای محقّق ساختن آرزوی دیرینهٔ اشرار یهود.
3️⃣ بهعبارت دیگر، همهٔ ضعف قلّت جمعیّت یهود که باعث میشد تا آرمانهایش جامهٔ عمل نپوشد، با به خدمت درآوردن مسیحیان مستعد، تبدیل به قوّت شد و #یهودیان را برای دستیابی به آن آرمانها امیدوار ساخت.
4️⃣ ضمیمهشدن #عهد_عتیق به #عهد_جدید و ارائهٔ یکپارچهٔ #کتاب_مقدّس، فراموش شدنِ کینهٔ کهنهٔ مسیحیان (تصلیب عیسی در باور مسیحیت)، عمومیّت یافتن نفرت از رفتار قرون وسطایی اربابان کلیسا و ظهور جریان بزرگ اعتراضی #پروتستانتیسم، همگی مقدّمهای شدند تا از میان آنها، آرمان مسیحایی سر برآورد.
5️⃣ از اینجا، دیگر این #مسیحیت_پروتستانی بود که با تخریب آخرین سنگرهای مقاومت «کلیسای کاتولیک»، مسیحیان را در خدمت #بنیاسرائیل میآورد تا در جهالت تمام بهنام مسیح، خدمتگزار جماعتی شوند که حضرت عیسی (ع) به امر خداوند، تمامقد در برابر آنان ایستاده بود!!
✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
4_5814704038754649818.pdf
6.08M
📚 دانلود کتاب
✡ توطئهگران بینالمللی
💥 گزارش نشستهای سرّی گروه بیلدربرگ
✍️ نویسنده: جیم تاکر
👈 مترجم: وحیدرضا نعیمی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
قم عُشّ آل محمد ۱
💎 آیت بصیرت (١)
1️⃣ از زمانی که #میرحسین_موسوی وارد شورای مرکزی حزب جمهوری شد و سردبیری روزنامه حزب را بهعهده گرفت، شهید آیت و همفکرانش، به ورود او به حزب معترض بودند.
2️⃣ آنها درباره موسوی بهطور مشخص سه مورد را مطرح میکردند:
🔸١) نداشتن #سابقه_انقلابی (موسوی هیچ نوع سابقه مبارزاتی نداشت و تنها سابقه سیاسی او، حضور در حسینیهٔ ارشاد و پای درس شریعتی بود)،
🔸٢) تفکرات #شبهمارکسیستی تحت تأثیر حبیبالله پیمان،
🔸٣) ارادت سرسختانهٔ او نسبت به #مصدق.
3️⃣ موسوی زمانی که سردبیر جمهوری اسلامی بود، چند نوبت مقالههایی در ستایش مصدق نوشت، و حتی یک بار راه مصدق را با «راه کربلا» مقایسه کرده بود! این در حالی بود که حضرت امام (ره) در سخنرانی تاریخی ٢۵ خرداد ١٣۶٠ خود بهشدت به مصدق انتقاد کرده و حتی بهصراحت گفتند که مصدق "مُسلِم نبود".
4️⃣ ابراهیم اسرافیلیان، از یاران نزدیک آیت و نمایندهٔ دور دوم مجلس، در مورد موضع آیت دربارهٔ موسوی چنین میگوید:
👈 #شهید_آیت بسیار با میرحسین مخالف بود، همینطور #شهید_دیالمه. این دو نفر تفکرات نزدیکی داشتند. شهید آیت میگفت، "موسوی یک روز هم سابقهٔ درست انقلابی و مبارزاتی ندارد؛ حالا چطور میتواند انقلاب ما را با حضور در وزارت خارجه، صادر کند؟!"، آیت #اسناد و مدارکی داشت که چهرهٔ واقعی موسوی را نمایان میکرد. روزی که قرار بود موسوی بهعنوان وزیر پیشنهادی امورخارجه به مجلس معرفی شود و رأی اعتماد بگیرد، شهید آیت سخت بیمار بود و چند روز غیبت داشت، اما تمام اسناد خودش را جمعوجور کرده و در پوشه گذاشته بود تا به مجلس بیاید، همسرش نقل میکند و میگوید، "من از آیت خواستم به مجلس نرود و استراحت کند اما او گفت، «امروز (چهارشنبه ١۶ مرداد ١٣۶٠) باید تکلیف جمهوری اسلامی مشخص شود و من باید بروم تا این #اسناد و حقیقتها را برای مردم روشن کنم»".
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💎 آیت بصیرت (٢)
💥 «امیر تقیزاده سهی»، عضو شاخهٔ دانشآموزی حزب جمهوری که تحت هدایت شهید دکتر #سیدحسن_آیت فعالیت میکرد، دلیل مخالفت او را با #میرحسین_موسوی و همسرش #زهرا_رهنورد، چنین شرح میدهد:
1️⃣ شهید آیت، بارها در جلسات حزب، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را #التقاطی معرفی میکرد. ایشان، جبههٔ ملی، نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق را حلقههای پیدرپی یک زنجیر میدانست. تشکیلاتی مثل جاما و جنبش مسلمانان مبارز را هم که #حبیبالله_پیمان رئیس آن بود، در چهارچوب این جریان ارزیابی میکرد.
2️⃣ میرحسین موسوی و همسرش، قبل از انقلاب اسلامی، عضو جنبش مسلمانان مبارز بودند. شهید آیت این دو نفر را کماکان شیفتهٔ این جریان و سلسله میدانست.
3️⃣ شهید آیت معتقد بود که استعمار در برابر مبارزان اصیل، #مبارزان_قلابی و بدلی به وجود میآورد. ایشان صراحتاً میرحسین را یک #انقلابی_قلابی میدانست.
4️⃣ اینها پس از شهادت آیت، که قدرت در دستشان بود، سالگرد شهادت آیت را از تقویمها حذف کردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💎 آیت بصیرت (٣)
1️⃣ اسدالله بادامچیان (عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی)، که شاهد عینی بحث و جدل آیت و همفکران او با موسوی و طرفدارانش بود، لبّ کلام آیت درباره موسوی و همسرش رهنورد را چنین نقل میکند:
👈 آیت، موسوی را پیرو خط پیمان میدانست و معتقد بود این خط در نهایت به #سازش_با_آمریکا میانجامد و پیشبینی دقیقی هم کرد. آقای مهندس موسوی طرفدار #مصدق بود. او کاملاً شاگرد پیمان بود، بنابراین طبیعی بود که بین افکار آقای موسوی و تفکر آیت، تضاد وجود داشته باشد. آقای آیت، موسوی را فردی #التقاطی و #انحرافی میدانست و معتقد بود آقای موسوی در آینده #نوکر_آمریکا میشود و این مسئله را با همین صراحت میگفت".
2️⃣ درافتادن آیت با میرحسین موسوی و حامیان او در جناح چپ، که در دهه ۶٠ جناح غالب سیاست ایران بودند، برای او بیتبعات نبود و او هم بعد از شهادتش بهسان شهید #اسدالله_لاجوردی که بهواسطهٔ پیگیری پروندهٔ انفجار نخستوزیری مغضوب جناح چپ بود، هدف #ترور_شخصیت قرار گرفت و حتی تلاش مخلصانه و باورمندانه او را در راه تثبیت #اصل_ولایت_فقیه در قانون اساسی، ناجوانمردانه به خطدهی مظفر بقایی لائیک و ضدروحانیت نسبت دادند! دشمنان آیت، حتی #شهادت او را از #تقویم جمهوری اسلامی حذف کردند!!
3️⃣ اما در سال ٨٨، بعد از حدود ٢٨ سال که گویی پردهای سنگین بر نام و یاد آیت کشیده بودند، در بحبوحهٔ فتنهآفرینی #میرحسین_موسوی و به آشوب کشیدن کشور بابت قدرتطلبی و تفکرات انحرافی، تازه کسانی بهیاد طنین سخنان کوبندهٔ #سیدحسن_آیت و #سیدعبدالحمید_دیالمه در مجلس اول علیه تفکرات التقاطی موسوی افتادند و #بصیرت عمیق «آیت انقلاب» بعد از حدود سه دهه دوباره تابیدن گرفت.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💎 آیت بصیرت (۴)
1️⃣ روز ١۴ مرداد ١٣۶٠، حوالی ساعت ٧ صبح، زمانی که #سیدحسن_آیت، از خانه خارج شد تا سوار بر پیکان خود عازم مجلس شورای اسلامی شود، سرنشینان یک خودروی بنز در انتظار او نشسته بودند.
2️⃣ بنا به روایت همسر و نزدیکان آیت، او آن روز پوشهای حاوی اسناد جمعآوریشده درباره روابط #میرحسین_موسوی با تشکیلات #فراماسونری با خود داشت تا در جلسهٔ آن روز مجلس افشاء کند.
3️⃣ ابراهیم اسرافیلیان، یار و همراه قدیمی آیت، سه دهه بعد از آن واقعه، در مصاحبه با روزنامهٔ «وطن امروز» بهصراحت از موسوی نام برد! ماجرای آن #اسناد اما داستان مفصل دیگری است که مجال دیگری را برای بازگویی طلب میکند.
4️⃣ اسرافیلیان ماجرای #ترور را چنین شرح میدهد:
👈 آیت زمانیکه از در منزل خارج میشود در فاصله ٣٠ تا ۴٠ متری بنزی مشاهده میشود که راننده آن در حال پنچرگیری است، آیت سوار اتومبیل خودش میشود که از جانب افراد مخفی در آن بنز توسط مسلسل ترور میشود و نزدیک به ۶۵ گلوله به بدنش اصابت میکند و هنوز جای گلولهها روی در منزل او هست.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ هیروشیما و ناکازاکی و گودزیلایی که نمیشناسیم (٢)
1️⃣ #گوجیرا یا #گودزیلا نام هیولایی خیالی و زاییدهٔ ذهن خلاق سینماگران ژاپنی است که اولین بار در سال ١٩۵۴ بر پردهٔ نقرهای سینما ظاهر شد.
2️⃣ گودزیلا در حقیقت استعارهای از #هیروشیما و #ناکازاکی بود. پوست یا فلسهای بدن او، خشن و پُر چینوچروک طراحی شده بود تا یادآور زخمها، جراحات و گوشتهای اضافی بر پیکر بازماندگان ملت ژاپن باشد که در اثر تشعشعات هستهای حملهٔ آمریکا بهوجود آمده بودند.
3️⃣ گودزیلا موجود عظیمالجثهای بود ساکن اقیانوس آرام که کاری با انسانها نداشت، بیگناه -بهسان کودکان هیروشیما و ناکازاکی- که پس از آزمایش یک #بمب_هستهای، در معرض پرتوهای هستهای قرار گرفت، آسیب دید و خشمگین شد؛ خشمی طبیعی از موجودی اساساً بیگناه و بهشدت زخم خورده.
4️⃣ هنرمندان ژاپنی در دوران #سانسور و خفقان اشغال این کشور توسط آمریکا که هیچکس نمیتوانست صراحتاً از ظلم آمریکا در حق ملت ژاپن سخن بگوید، گودزیلا را خلق کردند تا روایتگر درد و رنج ملت ژاپن باشد.
5️⃣ #تومویوکی_تاناکا، تهیهکنندهٔ ژاپنی، ایدهٔ فیلم را از #بمباران_اتمی هیروشیما و ناکازاکی و همچنین حادثهٔ گمشدن یک کشتی ماهیگیری و سر درآوردن آن از منطقهٔ آزمایش بمب هیدروژنی آمریکا در اقیانوس آرام الهام گرفت.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ همایون صنعتیزاده و انتشارات فرانکلین (١)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #موش_شناسی
1️⃣ در دههٔ ١٣۴٠ دو مرکز بزرگ ترجمه در ایران فعال بودند:
👈 یکی «بنگاه ترجمه و نشر کتاب» که تحت نظارت #دربار شاهنشاهی و زیر سیطرهٔ بهاییهایی مانند «احسان یارشاطر» قرار داشت،
👈 و دیگری یک شرکت انتشاراتی آمریکایی بهنام #مؤسسه_فرانکلین.
2️⃣ این مؤسسه را که «همایون صنعتیزاده» یکی از کارگزاران برجستهٔ MI6 و CIA در تهران تأسیس کرد، از بودجهٔ مستقیم دولت آمریکا تغذیهٔ مالی میشد و با لژهای #فراماسونری پیوندهای استواری برقرار ساخت؛
3️⃣ اساسنامهٔ فرانکلین صراحتاً وظیفهٔ اصلی آن را «گسترش فلسفه و ادبیات آمریکایی در ایران» ذکر کرده بود.
4️⃣ «منوچهر انور»، یکی از پیروان فرقهٔ ضالهٔ #بهائیت، سردبیری انتشارات را برعهده داشت و کریم امامی و نجف دریابندری، سرویراستاران آن بهشمار میرفتند.
5️⃣ اما #همایون_صنعتیزاده که بود؟
✍️ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter