eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
12.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
345 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه روز دوازدهم.m4a
زمان: حجم: 19.63M
مسجد باقریه دوازدهم ۱۴-۱-۱۴۰۲ نامه ۳۱ نهج البلاغه 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
استاد محمدی شاهرودیپرسمان اعتقادی 11 -01-1402.mp3
زمان: حجم: 21M
🔋 حجم فایل : 20 مگابایت ⏳مدت زمان:01:26:50 دقیقه ✍🏼در این برنامه استاد محمدی به پرسش های اعتقادی از قبیل پرسش های زیر پاسخ میدهند: 1.مقام حضرت (س) در نزد خدا چه بود؟ 2.آیا با گناه است؟ 3.توضیحاتی پیرامون 4.آیا مشکل گشاست؟ 5.آیا درد و رنج زندگی باعث بخشش در آخرت است؟ 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv
زمان: حجم: 80.9K
سلام چنانچه مشهور است و زیاد نقل می شود و شما هم نقل کردید دعای مجیر در شبهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خوانده می شود در حالی که شیخ عباس در مفاتیح می فرماید ایام البیض یعنی روزهای ۱۳ تا ۱۵ نه شبها استاد پاسخ دهند که این تناقض چگونه قابل حل است؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمان: حجم: 218.3K
❓ سؤال سلام، در مورد روایتی که حضرت میفرمایند الرزق رزقان، دونوع رزق داریم یک نوع ان اگه تو دنبالش نروی هم ان به دنبال شما می‌آید یعنی اگه کارهم نکنیم به مامیرسد؟ این چطور با تلاش قابل جمع است؟
❓ سؤال سلام، در مورد روایتی که حضرت میفرمایند الرزق رزقان، دونوع رزق داریم یک نوع ان اگه تو دنبالش نروی هم ان به دنبال شما می‌آید یعنی اگه کارهم نکنیم به مامیرسد؟ این چطور با تلاش قابل جمع است؟ ✅ پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم آن سخن در نامه‌ی ۳۱ نهج‌البلاغه است که فرمود «الرزق رزقان؛ رزقٌ یطلبک و تطلبه» روزی دو تا است؛ آن روزی که او دنبال تو است و حتما به تو خواهد رسید و آن روزی که تو دنبال آن هستی. در هر دو، تلاش لازم است... منتها آن روزی که «یطلبک»،[نامیده شده راحتتر و سریع‌تر و حتما به انسان می‌رسد یعنی با توجه به اینکه] شما هم که[یک موجود زنده هستید و نیاز به رزق و روزی دارید، حتما به شما می‌رسد، پس] اگر بنا باشد انسان زندگی کند و بخواهد نَمیرد آن روزی به او می‌رسد دیگر! اگر نرسد که دیگر نمی‌تواند[طبق اراده‌ی خدا زنده باشد و] زندگی بکند... منتها اینکه حالا چطور می‌رسد؟! یک راهش همین تلاش است، یک راهش ممکن است از راه‌های دیگر برسد. به عبارت دیگر، این «رزقٌ یطلبک» با این [جمله] که[گفته شده:]«لیس للانسان الا ما سعی»... این‌ها در تعارض نیستند بلکه آن «لیس للانسان إلا ما سعی» می‌آید این را تخصیص می‌زند... می‌گوید: این که ما گفتیم که روزی به تو می‌رسد، گُتره‌ای نمی‌رسد! تو باید دنبالش باشی و او هم به تو می‌رسد... منتها این روزی «حتماً » به تو می‌رسد اما آن روزی که تو دنبالش هستی ممکن است به آن برسی و ممکن هم هست که نرسی! فرقشان فقط همین است... در اینکه این روزی که «یطلبک» [نامیده شده] حتما به تو خواهد رسید، آن روزی که «تطلبه»[نامیده شده] ممکن است به آن برسی ممکن است که نرسی! وگرنه در هر دو، دنبال روزی رفتن لازم است. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
زمان: حجم: 220.6K
❓ سؤال اصحاب اعراف چه کسانی هستند ؟ ✅ پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم اقوال در این باره متعدد است، آن قولی که ما هم قبول داریم این است که دو دسته اصحاب و اعراف هستند: یک دسته اولیاء و بزرگان و شخصیت‌هایی که بر بلندای اعراف ایستاده‌اند تا کسانی که نیاز به کمک دارند و نیاز به شفاعت دارند را دستگیری کنند و آنها را به بهشت منتقل کنند آن‌ها هستند که با اهل جهنم صحبت می‌کنند، با اهل بهشت صحبت می‌کنند و هر دو طرف را می‌بینند اجازه‌ی صحبت کردن دارند که در قرآن تحت عنوان « اعراف اولئک الرجال.. » آن بزرگان و اینها درواقع اولیاء خدا هستند، مثل امیرالمومنین علیه السلام. دسته‌ی دوم کسانی که این‌ها طمع دارند که به بهشت بروند و خب «یطمعون...» در قرآن دارد، در سوره اعراف... اما هنوز شایستگی بهشت رفتن را پیدا نکردند... این‌ها نیاز به کمک دارند که بتوانند بهشتی بشوند. این دسته‌ی دوم در شعر سعدی خوب بیان شده که *ای سیر تو را نان جوین خوش ننماید/ محبوب من گرچه از نزد تو زشت است/حوران بهشتی را دوزخ بُوَد اعراف/ از اخبار پُرس که اعراف بهشت است* می‌گوید آنهایی که در بهشت هستند، از آنها بپرسی اعراف کجا است؟ می‌گویند جهنم است، اما از جهنمیها بپرسی که اعراف کجاست می‌گویند اعراف، خود بهشت است. پس این اعراف می‌شود بین بهشت و جهنم، این‌ها آن‌جا طمع دارند که بهشتی بشوند و منتظر هستند که شفاعت شامل حالشان بشود و به بهشت منتقل بشوند. این دو دسته در وجود دارد. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
زمان: حجم: 264.5K
❓ سؤال سلام علیکم حاج آقا طاعت و عباداتتون‌قبول باشه.مگه ما انسان ها مخیر نیستیم و اختیار نداریم میگن نماز بخون‌ میگی واسه چی میگه ب فلان جا برسی من میگم نمیخوام برسم خدا اختیار داده باز واجب کرده که اگر نخوانی عذابت میکنم چجوری اختیار داریم یا نه ممنون