eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
12.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
345 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟 ولادت پر نور و سرور امام حسن عسگری علیه السلام به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه مسلمانان مبارک باد.🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ترک آرزو و تمنّا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 برترین بی‌نیازی، ترک آرزوهاست. 🔹 أشْرَفُ الْغِنَى، تَرْكُ الْمُنَى. 📚 نهج البلاغه حکمت 34 📎 📎 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
@ostadmohamadiحکمت 34 نهج البلاغه.mp3
زمان: حجم: 2.68M
💠 شرح 🔸 حکمت 34 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1292155032.mp3
زمان: حجم: 859.7K
در قرآن خداوند می فرماید که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد ،اما در بحث خمس همه مسلمانان باید یک پنجم مالشان را که ذخیره کرده به پیامبر و امامان بدهند که برای خودشان و فرزندانش یا نزدیکانشان باشد. کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: در قرآن خداوند می فرماید که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد اما در بحث خمس همه مسلمانان باید یک پنجم مالشان را که ذخیره کرده به پیامبر و امامان بدهند که برای خودشان و فرزندانش یا نزدیکانشان باشد . ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم این‌که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد که همه پیامبران ما گفتند ، بله برای خودش اجری نمی‌خواهد و "و ماسئلتکم من اجر فهو لکم" اجری هم که می‌خواهد برای خودتان است. اما چند نکته را باید توجه داشته باشیم : اولا که همه ثروت‌های عالم که مال خداست، در اختیار خلیفه خداست که پیامبر باشد و لذا ما معتقدیم که فقط خمس نیست که مال پیامبر است ،همه اش مال(پیامبر است) مثلا انفال همه اش مال پیامبر است ، گرچه پیامبر یک پنجمش را بر می‌دارد. غنائم جنگی همه اش برای پیامبر است، گرچه پیامبر یک پنجمش را (بر می دارد) ان یک پنجم را هم که نصف می‌کند و نصفش را به سادات فقیر می‌دهد ،نصفش هم در راه خدا مصرف می‌کنند. چیزی برای خودشان نیست. و آن‌که می‌گوید اجر نمی‌خواهم، یعنی اجر شخصی که (برای خودش)بخواهد ( نیست) مثلا فرض کنید که حالا که من قرآن را تبلیغ کردم، شما بیاید به من مزد بدهید (این طور نیست) اما اموال ، همه به خلافت از خدا ، در اختیار پیامبر است. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1288254893.mp3
زمان: حجم: 2M
بر اساس مکتب فلسفی کانت ، یک کاری ارزشش به آن است که عقلانی باشد مثلا من اگر یک کار خوبی را انجام می دهم این اخلاقی و خوب است ،چون بر اساس عقل است .اما ما بخواهیم کاری را برای رضای خدا انجام دهیم این بر اساس قانون عقل نیست و یک معامله است. کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : براساس مکتب فلسفی کانت اگر کاری ارزشش به آنست که عقلانی باشد،مثلا من اگر یک کار خوبی را انجام می دهم ، این ، اخلاقی وخوب است،چون براساس عقل است. اما اگر ما بخواهیم کاری را برای رضای خدا انجام دهیم، این براساس قانون عقل نیست و یک معامله است. ✅ پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم اولا: باید بپرسیم که کدام عقل؟ «عقل حسابگری »که فقط در مصالح و منافع دنیا حکم می کند، یا نه !! «عقل حقیقی» که " ماعبد به الرحمن واکتسب به الجنان" باشد ؟ امام صادق فرمودند:"العقل ما عبد به الرحمن و اکتسب به الجنان ". عقل عملی اگر منظور باشد ، نه!! این طور نیست. عقل عملی می گوید: «نماز بخوان، عقل عملی می گوید: روزه بگیر.» مطلب دوم این که: ، مگر عقل همه جا راه دارد؟ شما از عقل بپرسید:« اسید سولفوریک چه خواصی دارد؟» عقل می تواند جواب دهد؟! یا می گوید: برو ازحست بپرس؟! نه(فقط) اسید سولفوریک، از او (عقل ) بپرسید :«قند چه مزه ای دارد؟» عقل می گوید: من نه قند را می شناسم که چه است؟ نه مزه را می فهمم که چه است و نه نسبت بین این دوتا رامی فهمم که چه است.از حس چشایی ات بپرس. کجا عقل راه دارد؟ از عقل بپرسید که فرق "زنا و نکاح" چه است؟! می گوید: « فرقی ندارند، شما چند کلمه عربی و غیر عربی بخوانید ، چه اتفاقی می افتد؟» ازعقل بپرسید که : «ما نماز صبح را چند رکعت بخوانیم ؟ » این را که عقل ورود ندارد.آیا عالم برزخ را جزئیاتش راعقل می فهمد؟ نخیر!!اصلا عقل در جزییات راه ندارد. حالا چه مادی باشد ، چه ماوراء مادی باشد.( عقل) در مصادیق راه ندارد.عقل فقط کلیات را می فهمد،آن هم مفاهیم. آن وقت چطور می تواند چنین عقلی، معیار تشخیص فعل اخلاقی باشد. خیلی از مصادیق اخلاقی ، جزئیات است.بسیاری از مسایل اخلاقی ، جزئیات است.جزییات را عقل اصلا در آن راه ندارد. البته من " کانت"را تا آن قدری که من یادم می آید،" راسل" نظرش اینست. منتها آن عقلی را هم که " راسل " می گوید ، عقل حقیقی نیست، آن عقل حسابگر است، که چون مثال ایشان این است، که " راسل " می گوید:" من گاو همسایه را نمی دزدم ،چون اگر من گاو همسایه را بدزدم، همسایه هم می آید، گاو من را می دزدد. پس عقل من می گوید: «شما گاو همسایه راندزد.» اما ما به ایشان می گوییم نخیر!! عقل این حرف رانمی زند.اگر گاو شما دزد گیر داشت، اگر همسایه نمی توانست بی اید،گاو شما رابدزدد،باز هم شما دزدی نمی کنید؟! چرا دیگر!! همین می شود،فرهنگ، که در غرب حاکم است. تا زورشان برسد دزدی وچپاول واستعمارگری واستثمارگری کارشان است. این حرف،حرف" راسل" بود.حالا شما می گویید " کانت"، او هم اگر گفته باشد ،اشتباه می کند. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_981238821.mp3
زمان: حجم: 285.5K
اگر فردی با وجود تمام نعمت های زندگی علاقه به مرگ داشته باشد و از زندگی کردن لذت نبرد دچار گناه می شود؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐