فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه چهارم- شبهه مبتدی و اهل سواد و علم نبودن شاگردان میرزا مهدی اصفهانی در مشهد
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/شاگردان-میرزا-مهدی-اصفهانی
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/mL6mNEyv904
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/L7Etp
🔸لینک فایل صوتی:
https://t.me/biabanioskouei/553
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴یزید بن عبد الملک گوید:
بر امام صادق علیه السلام وارد شدم در دست ایشان اناری بود. حضرت به خادم خویش فرمود:
ای معتب به ایشان اناری ده که من شراکت در انار را به هیچ وجه دوست نمی دارم. بعد حجامت فرمود و مرا هم امر به حجامت کرد و سپس اناری دیگر طلب کرد و فرمود:
هر مؤمنی اناری را کامل بخورد، خدای تعالی شیطان را از دل او چهل روز دور میکند و آن که در انار کامل بخورد صد روز شیطان را از قلب او بیرون میکند و آن که سه انار کامل بخورد شیطان را یک سال از قلب او دور میکند و کسی که شیطان از نورانیت قلب او دور شود، گناه نمی کند و کسی که گناه نکند وارد بهشت میشود. [۱]
در روایت دیگر توصیه به خوردن انار شیرین کرده و فرموده است:
هیچ دانه ای از آن در معده واقع نمی شود، جز این که مرض را از بین میبرد و شیطان وسوسه اش را از او خاموش میکند». [۲]
در روایتی دیگر امام صادق علیه السلام فرمود:
مَنْ أَکَلَ رُمَّانَهً عَلَی اَلرِّیقِ أَنَارَتْ قَلْبَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً. [۳] ؛
آن که ناشتا اناری را بخورد، دلش چهل روز نورانی میشود.
انار از میوههایی است که در کلمات معصومان علیهم السلام سفارش فراوان به خوردن آن شده و آثار فراوانی برای آن بیان گردیده است که از مهم ترین آنها میتوان به ناتوانی و ضعف و سوسه شیطان اشاره کرد. این ویژگیها با توجه به زندگی و حیات پیدا کردن دل آدمی و نورانی شدن آن به واسطهء خوردن انار، روشن و بدیهی است؛ زیرا آن چه از شیطان است، ظلمت و تاریکی است و انار نورانیت و حیات برای قلب به ارمغان میآورد. پس در تصرف قلب آدمی با شیطان مقابله میکند.
📚[۱]: الكافی، ج ۶، ص ۳۵۳.
📚[۲]: همان، ص ۳۵۴
📚[۳]: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۴؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۱۶۱.
اخلاق فطری ، ص ۱۴۱ ، ۱۴۲
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 23 ت 11 - 8 - 90.m4a
11.22M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_سوم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه پنجم- شبهه در بیانات آیت الله وحید خراسانی پیرامون میرزا مهدی اصفهانی
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/بیان-آیت-الله-وحید-خراسانی
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/gX3hFFfljWY
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/e2IAD
🔸لینک فایل صوتی:
https://t.me/biabanioskouei/560
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴۴. گلابی
امام صادق علیه السلام فرمود:
کُلُوا اَلْکُمَّثْرَی فَإِنَّهُ یَجْلُو اَلْقَلْبَ وَ یُسَکِّنُ أَوْجَاعَ اَلْجَوْفِ بِإِذْنِ اَللَّهِ تَعَالَی [۱] ؛
گلابی را بخورید که قلب را جلا میدهد و دردهای شکم را به اذن خدا برطرف میکند.
و نیز میفرماید:
الکُمَّثری یَدبَغُ المَعِدَهَ ویُقَوّیها، هُوَ وَالسَّفَرجَلُ سَواءٌ، وَ هُوَ عَلَی الشِّبَعِ أنفَعُ مِنهُ عَلَی الرِّیقِ، وَ مَن أصابَهُ طَخاءٌ فَلیَأکُلهُ یَعنی عَلَی الطَّعامِ [۲] ؛
گلابی معده را دباغی کرده و تقویت میکند. گلابی و به مساوی اند. خوردن گلابی پس از غذا بهتر از ناشتا خوردن آن است. کسی که دلش بگیرد، پس از غذا گلابی بخورد.
بر اساس روایت دیگر امام صادق علیه السلام برای کسی که از دل درد شکایت میکرد، خوردن گلابی را توصیه فرمود. [۳]
📚[۱]: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۸؛ المحاسن، ج ۲، ص ۵۵۳.
📚[۲]: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۸.
📚[۳]: مستدرک الوسائل، ج۱۶، ص ۴۰۵
اخلاق فطری ، ص ۱۴۲ ، ۱۴۳
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 24 ت 14 - 8 - 90.m4a
12.01M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_چهارم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
82.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه ششم- شبهه مکاشفه
تقطیع نامناسب دست آویزی برای توهم باطل
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/شبهه-مکاشفه
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/3Q0n17Yu7xE
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/jzw2d93
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴۵. آب نیل
امیر المؤمنین علیه السلام میفرماید:
مَاءُ نِیلِ مِصْرَ یُمِیتُ اَلْقَلْبَ [۱] ؛
آب رودخانه نیل در مصر قلب را میمیراند.
🔴۶. خون و حيوان مرده
امام صادق علیه السلام فرمود:
خدای تعالی خون ریخته شده را حرام کرده، به جهت آن که قساوت به بار میآورد و مهربانی و رحمت را از دل انسان سلب میکند. [۱]
امام رضا علیه السلام بد خلقی و قساوت قلب و کمی رأفت و رحمت را از علل حرمت خوردن حیوان مرده شمرده، میفرماید:
آن که حیوان مرده میخورد از کشتن فرزند و پدر و دوست خویش هم ابایی ندارد. [۲]
خوردنیهایی که ذکر شد نمونههایی از انواع مختلف خوراکی هاست که در احادیث معصومان علیهم السلام به تأثیر آنها بر قلب انسان تصریح شده است. در بحث بعدی نیز به مواردی دیگر اشاره خواهد شد. به طور کلی همه خوردنیها آثاری در جسم و جان آدمی دارد. مهم آن است که انسان بتواند آثار هر چیزی را تشخیص دهد، ولی این امر بدون توجه به پروردگار و خالق موجودات، برای انسان ناممکن است. شاید انسان به برخی آثار در قسمتی از خوراکیها دست پیدا کند، ولی هیچ گاه نخواهد توانست تمام آثار آنها را کشف کند؛ زیرا انسان به ابعاد وجودی خود و موجودات دیگر احاطه کامل ندارد. پس ناچار باید از انبیای الهی اطاعت و پیروی نماید تا سالم و صحیح بماند و از جهت روح و بدن کامل باشد و زندگی همراه با شادی و شادابی برای خود فراهم سازد.
📚[۱]: بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۴۴۹؛ وسائل الشيعة، ج ۲۵، ص ۲۷۱؛ مکارم الاخلاق، ص ۱۵۶. همچنین ر. ک: بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۴۵۰.
📚[۲]: بحارالانوار، ج۶۵، ص ۱۶۲؛ احتجاج، ج ۲، ص ۹۲
📚[۳]: بحارالانوار، ج۶۵، ص ۱۶۵- ۱۶۶؛ علل الشرایع، ج ۲، ص ۱۷۰ - ۱۷۱.
اخلاق فطری ، ص ۱۴۳ ، ۱۴۴
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 25 ت 18 - 8 - 90.m4a
11.13M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_پنجم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
84.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه هفتم- میزان تشخیص صحت
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/میزان-تشخیص-صحت-اعتبار-مکاشفه
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/3MYm8J6DhQI
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/uiry9n3
🔸لینک فایل صوتی:
https://t.me/biabanioskouei/584
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴د. نقش پوشیدنیها
در اخلاق پوشاک از جهت نوع لباس، پارچه، رنگ و تمیزی آثاری در انسان دارد، که در اینجا در هر مورد روایتی بیان میشود:
رسول خدا فرمود:
ثَلاَثٌ یَفْرَحُ بِهِنَّ اَلْجِسْمُ وَ یَرْبُو اَلطِّیبُ وَ اَللِّبَاسُ اَللَّیِّنُ وَ شُرْبُ اَلْعَسَلِ [۱] ؛
سه چیز است که جسم را شاداب میکند و موجب رشد آن میگردد: عطر، لباس نرم و نوشیدن عسل.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
يَا أبا ذرٍّ، اِلبَسِ الخَشِنَ مِن اللِّباسِ، والصَّفیقَ مِن الثِّیابِ لِئلّا یَجِدَ الفَخرُ فیکَ مَسلَکاً [۲]
ای ابوذر لباس زبر و ضخیم بپوش تا فخر و مباهات در تو راه پیدا نکند.
امام صادق علیه السلام فرمود:
آن گاه که به دره مکه فرود میآیید، لباسهای کهنه یا ژنده یا زبر خود را بپوشید؛ زیرا کسی بدون هیچ کبر و غروری به دره مگه فرود نمی آید، جز این که خدای تعالی او را میآمرزد. [۳]
📚[۱]: مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۴۱۹؛ بحارالانوار، ج ۵۹، ص ۲۹۵.
📚[۲]: امالی طوسی، ص ۵۳۷؛ مکارم الاخلاق، ص ۴۷۱؛ بحارالانوار، ج ۷۴، ص۹۲.
📚[۳]: بحارالانوار، ج ۷۹، ص۳۱۲.
اخلاق فطری ، ص ۱۴۴ ، ۱۴۵
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 26 ت 21 - 8 - 90.m4a
11.1M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_ششم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
70.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه هشتم- مکاشفه راهی غیر عادی برای امور برخی حقایق
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/مکاشفه-راهی-غیر-عادی
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/-xZF2UIK4gQ
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/xjc5c73
🔸لینک فایل صوتی:
https://t.me/biabanioskouei/602
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴عبدالله بن يعفور از امام صادق علیه السلام پرسید:
مَا حَدُّ اَلْکِبْرِ؟ قَالَ: اَلرَّجُلُ یَنْظُرُ إِلَی نَفْسِهِ إِذَا لَبِسَ اَلثَّوْبَ اَلْحَسَنَ یَشْتَهِی أَنْ یُرَی عَلَیْهِ ثُمَّ قَالَ: «بَلِ اَلْإِنْسانُ عَلی نَفْسِهِ بَصِیرَهٌ» [۱]
حد کبر چیست؟ فرمود: مردی وقتی لباس خوب میپوشد و به خود نگاه میکند، دوست دارد به این حال دیده شود. سپس فرمود: بلکه انسان به نفس خویش آگاه است.
گروهی از خوارج بصره بر امیر المؤمنین علیه السلام وارد شدند و در میان آنها مردی بود به نام جعد بن بعجة، او به حضرت در مورد لباسش خرده گرفت وگفت: مَا یَمْنَعُکَ أَنْ تَلْبَسَ؟ فَقَالَ: مَا لَکَ وَ لِلِبَاسِی! هَذَا أَبْعَدُ لِی مِنَ اَلْکِبْرِ وَ أَجْدَرُ أَنْ یَقْتَدِیَ بِیَ اَلْمُسْلِمُ [۲] ؛
چه چیز باعث میشود که لباس خوب نپوشی؟
حضرت فرمود:
تو چه کار با لباس من داری؟ این لباس انسان را از کبر دورتر میکند و سزاوارتر است که مسلمان بر من اقتدا کند.
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
غَسْلُ الثِّیابِ یُذهِبُ الهَمَّ وَ الحُزنَ [۳]
شستن لباس حزن و اندوه را بر طرف میکند.
حنان بن سدير میگوید: بر امام صادق علیه السلام وارد شدم در حالی که در پایم نعلین سیاه داشتم، حضرت فرمود:
یا حَنَانُ مَا لَک وَ لِلسَّوْدَاءِ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ فِیهَا ثَلَاثَ خِصَالٍ تُضْعِفُ الْبَصَرَ وَ تُرْخِی الذَّکرَ وَ تُورِثُ الْهَمَّ وَ مَعَ ذَلِک مِنْ لِبَاسِ الْجَبَّارِینَ قَالَ: فَقُلْتُ: فَمَا أَلْبَسُ مِنَ النِّعَالِ؟ قَالَ: عَلَیک بِالصَّفْرَاءِ فَإِنَّ فِیهَا ثَلَاثَ خِصَالٍ: تَجْلُو الْبَصَرَ وَ تَشُدُّ الذَّکرَ وَ تَدْرَأُ الْهَمَّ وَ هِی مَعَ ذَلِک مِنْ لِبَاسِ النَّبِیین [۴] ؛
ای حنان، تو و نعلین مشکی؟! آیا نمیدانی که در آن سه خصوصیت است: دیده را ضعیف و آلت مردانگی را سست میکند و موجب غم و اندوه است؛ با این همه، لباس ستمگران نیز است. میگوید: گفتم پس کدام نعلین را بپوشم؟
فرمود: نعلين زرد، که در آن سه ویژگی وجود دارد:
دیده را جلا میدهد، آلت مردانگی را محکم میکند و غم و اندوه را برطرف مینماید و با وجود اینها لباس پیامبران هم است.
📚[۱]: مکارم الاخلاق، ص ۱۱۳؛ بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۱۲.
📚[۲]: مستدرک الوسائل، ج ۳، ص ۲۵۸؛ بحارالانوار، ج۳۳، ص ۳۸۲.
📚[۳]: خصال، ج ۲، ص ۶۱۲؛ وسائل الشيعة، ج ۵، ص ۱۴؛ بحارالانوار، ج ۶۴، ص ۲۷۸.
📚[۴]: الكافي، ج ۶، ص ۴۶۵.
اخلاق فطری ، ص ۱۴۵ ، ۱۴۶ ، ۱۴۷
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 27 ت 22 - 8 - 90.m4a
12.43M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_هفتم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
46.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه نهم - تجرید و انخلاع
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/تجرید-و-انخلاع
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/Zqg_kuTbvF0
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/zww142m
🔸لینک فایل صوتی:
https://t.me/biabanioskouei/611
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴انگشتر عقیق هم از جمله چیزهایی است که در بر طرف کردن غم و اندوه و فقر و نفاق تأثیر دارد.
امام صادق علیه السلام میفرماید:
مَنِ اتَّخَذَ خَاتَماً فَصُّهُ عَقِيقٌ لَمْ يَفْتَقِرْ، وَلَمْ يُقْضَ لَهُ إِلَا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ [۱] ؛
آنکه انگشتری عقیق بر دست کند، فقیر نشود و بر او جز خوبی حکم نشود.
امام رضا علیه السلام فرمود:
الْعَقِيقُ يَنْفِي الْفَقْرَ وَ لُبْسُ الْعَقِيقِ يَنْفِي النِّفَاقَ [۲]
عقیق فقر را از بین میبرد و پوشیدن عقیق نفاق را دور میکند.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
تَخَتَّمُوا بِالْعَقِيقِ؛ فَإِنَّهُ لَا يُصِيبُ أَحَدَكُمْ غَمُّ مَا دَامَ لَكَ عَلَيْهِ؛ [۳]
انگشتر عقیق در دست کنید؛ زیرا تا مادامی که آن را در دست دارید، به کسی از شما غم و اندوه نرسد.
البته باید توجه داشت آثاری که در این مباحث طرح میشود به صورتی نیست که برای همه، در همهء حالات روشن و محسوس باشد؛ زیرا وقتی به عنوان مثال برای بر طرف شدن غم و اندوه، خوردن میوه ای با عمل به خصوصی سفارش میشود، ممکن است استفاده از آن میوه و انجام آن عمل با امر دیگری در عرض هم تحقق پیدا کند که اثر آن ایجاد غم و اندوه باشد و اینها وقتی در کنار هم قرار میگیرند تأثیر هم دیگر را خنثی کنند. در این صورت اصل غم و اندوهی که از سابق در انسان وجود داشت، باقی میماند و گمان میشود که این میوه یا این عمل اثر گفته شده را نداشت، در صورتی که واقع امر چنین نیست و در حقیقت آن تأثيرها واقعاً صورت پذیرفته است.
📚[۱]: الكافی، ج ۶، ص ۴۷۱؛ ثواب الأعمال، ص ۱۷۳.
📚[۲]: الكافی، ج ۶، ص ۴۷۰؛ وسائل الشیعه، ج ۵، ص ۸۵
📚[۳]: عيون الاخبار، ج ۲، ص ۴۷؛ وسائل الشيعة، ج ۵، ص ۸۶
اخلاق فطری ، ص ۱۴۷ ، ۱۴۸
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 28 ت 25 - 8 - 90.m4a
12.74M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_هشتم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
74.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🔴جلسه دهم - قائم بالغیر بودن مخلوق و تباین
🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت :
https://biabanioskouei.ir/قائم-بالغیر-بودن-مخلوق-و-تباین
🔸 لینک مشاهده در یوتوب:
https://youtu.be/QiDn766zwlI
🔸 لینک مشاهده در آپارات:
https://aparat.com/v/dan532x
🔸لینک فایل صوتی:
https://t.me/biabanioskouei/622
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
#اخلاق_فطری
🔴چهارم: نقش مصاحبت با مردم در اخلاق
بدون شک مصاحبت و همنشینی با مردم در اخلاق و آداب انسان مؤثر است. نه تنها در میان انسان ها، بلکه در موجودات دیگر همچون حیوانات و گیاهان نیز تأثیر برخی در برخی دیگر مشهود و معلوم است. حیواناتی که در کنار هم زندگی میکنند، شاداب و پر جنب و جوش هستند، ولی آنها که از همدیگر جدا میشوند، شادابی و جنب و جوش خود را از دست میدهند. پس اصل تأثير همنشینی، مصاحبت، دوستی و رفاقت مسلم است. انسانها با فرهنگها و آداب مختلفی که دارند، دارای اخلاق و صفات نفسانی گوناگون نیز هستند و با برقراری ارتباط میان آنها آداب و سنن و فرهنگهای اقوام بر هم میخورد و اخلاق و ریشههای اخلاقی هر گروهی یا هر فردی به گروه یا فرد دیگر سرایت میکند. به همین جهت است که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم میفرماید:
اَلْمَرْءُ عَلَی دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِهِ [۱] ؛
مرد بر دین دوست و همنشینش است.
بنابراین در رفاقتها و همنشینیها باید بسیار مواظبت نمود و در انتخاب دوست دقت و تامل فراوان به خرج داد.
📚[۱]: الكافی، ج ۲، ص ۳۷۵؛ بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۲۰۱.
اخلاق فطری ، ص ۱۴۸ ، ۱۴۹
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 29 ت 28 - 8 - 90.m4a
11.56M
🔴صوت جلسات درس #توحید
#جلسه_بیست_نهم
استاد محمد #بیابانی_اسکوئی
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
4_5764815339321824150.mp3
8.31M
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان
🎙 فایل صوتی
🔴جلسه اول - ادعای وحدت وجود در آثار آیت الله سیدان
شبهه قائم بالغیر بودن خلق
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی
https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a