eitaa logo
استاد مهدی طائب
8هزار دنبال‌کننده
317 عکس
211 ویدیو
53 فایل
❇ تنها کانال رسمی استاد مهدی طائب ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🖥 آدرس سایت: http://ostad-taeb.ir 📱 ارتباط با ادمین: @Admin_Ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
01.mp3
850.2K
1 روشنگری استاد درباره ویروس کرونا ✅ دیری نمی‌گذرد آمریکایی‌ها مجبور به اقرار می‌شوند که ویروس دست ساز آن‌ها بوده است. 📌 وقتی این ویروس وارد چین شد، برخی از کارشناسان روسی گفتند ویروس احتمالاً ساخته آمریکاست ولی سیستم روس نسبت به این موضوع پافشاری نکرد. 🔹 دلیل پافشاری نکردن روس‌ها این بود که اگر پافشاری می‌کردند، نفوذی هایشان که در سیستم آمریکایی وجود دارد سوخته می‌شد. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
02.mp3
838.8K
2 روشنگری استاد درباره ویروس کرونا 📚 چرا زمان اعلام ویروس در شب انتخابات و محل آن قم است؟ همه دنیا می‌دانند که ویروس از چین آمده ولی در ایران کسی نمی‌گوید ویروس از چین آمده، بلکه می‌گویند از قم آمده است. 📌 نوع عملیات روانی نشانگر آن است که ساخت، اقدام و عملیات آن حساب شده است. یعنی قرار است با این ویروس اتفاقی بی افتد. 💯 گفته شده(خبر خبر معتبری است) پیش بینی این است که ویروس 5 میلیارد نفر را در کره زمین مبتلا می‌کند. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
03.mp3
1.59M
روشنگری استاد درباره ویروس کرونا 💯 تردیدی نیست که ویروس ساخته آمریکا و صهیونیست است. به همین دلیل عملیات روانی در کنار آن است. 🔰 بنده یقین دارم ویروس ساخته آن هاست و ادله خودم را نیز دارم که اکنون قابل ارائه نیست. ولی تعبدی بپذیرید که ویروس ساخته آن‌هاست. 💯 اگر این هست – که هست – بنده برای کسانی که با این ویروس از دنیا می روند، مقام شهادت قائلم. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
04.mp3
1.43M
روشنگری استاد درباره ویروس کرونا 💢 در قم و تهران براساس آمار، متوفیان اسفند سال گذشته(97) بیشتر از متوفیان اسفند امسال(98) از زمان شروع ویروس تاکنون است. یکی از دلایل حفظ بهداشت، کاهش تصادفات و... است. ✅ درباره این ویروس تصور درستی از میان برخی از مسئولان نبود که آن چه در چین رخ داده هدف ما هستیم و باید آماده باشیم. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
05.mp3
2.86M
5 روشنگری استاد درباره ویروس کرونا 📌 حتی دروازه‌ها را به درستی نبستند. البته بنده معتقدم این ویروس از قبل وارد کشور شده بود و افراد آلوده در کشور حضور داشتند، منتها در چین ظهور و بروز کرد تا پوششی باشد. 📚 چین پیش مقدمه فداکردن ملت ایران بود. ولی به هیچ وجه در تصور مسئولین نبود که هجوم علیه ماست. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
06.mp3
2.73M
6 روشنگری استاد درباره ویروس کرونا 🔰 آیا ویروس کرونا با اتفاقات آخر الزمان ارتباط دارد؟ 💢 ظهور زمانی محقق می‌شود که زمینه آن فراهم شود. 🔻 دشمن ما در نهایت ضعف خودش قرار گرفته است. دشمن ظهور روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
07.mp3
2.19M
روشنگری استاد درباره ویروس کرونا 💯 چرا آمریکایی‌ها گرفتار ویروس شدند؟ 🔹 ممکن آمریکایی‌ها در آغاز به دنبال این بودند که ویروس آنجا نرود، ولی نمی‌توانند خود را ایزوله کنند. ✅ ویروس به دلیل نوعی که ساخته شده سرایت شدید دارد. ممکن است واکسن داشته باشند ولی اگر واکسن را اکنون رو کنند برای همه مشخص می‌شود ساخته آنهاست. 🔰 چین با آن قدرت بهداشتی که دارد نتوانسته برای آن واکسن بسازد. اگر آمریکایی‌ها واکسن قطعی را بدهند همه به او مشکوک می‌شوند. 🔹 برای این که دچار این عملیات نشوند، مجبور است واکسن را بیرون ندهد. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
08.mp3
1.61M
#فتنه_کرونایی8 بخش پایانی روشنگری استاد #طائب درباره ویروس کرونا ✅ بر هم ریختگی جبهه کفر به ما این مژده رو می‌دهد که زمینه سازی‌های خوبی برای ظهور ایجاد شده است. ⭕️ تا بحال هیچ وقت ما ترور بیولوژیک را در طول تاریخ تجربه نکرده بودیم. این ترور در نهایت باعث قوی‌تر شدن ما خواهد شد. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💢 رهبر معظم انقلاب: براساس قرائن، احتمال «» وجود دارد 🔰 فرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛ بسمه‌تعالی سردار سرلشکر باقری با تقدیر از خدماتی که نیروهای مسلّح تاکنون در زمینه‌ی کرونا به مردم عزیز تقدیم کرده‌اند و با تاکید بر ادامه و گسترش هرچه بیشتر آن، لازم است سازماندهی این خدمات به شکل یک قرارگاه بهداشتی و درمانی بوده و علاوه بر درمان و ایجاد مراکز درمانی مانند بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه و غیره، به پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با شیوه‌های لازم نیز بپردازد. تقسیم وظائف و مأموریتهای سازمانها و بخشهای نیروهای مسلّح از وظائف این قرارگاه است. این قرارگاه باید در هماهنگی کامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل کند. این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید. امید است با هدایت الهی و پشتیبانی ویژه‌ی حضرت بقیه الله ارواحنا فداه ملت ایران همواره پیروز و برخوردار از امنیت و سلامت باشند. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
📚 زبان اختلاف افکن/ اقدامات ابوبکر، انصار را به سوی مدعیان نبوت سوق داد 💯 زمانی که ابوبکر خلافت را به دست گرفت، موج ارتداد و مخالفت با اسلام در جزیره العرب بالا گرفت و مسلمانان در این وضعیت مخالفت با او را به صلاح ندانستند. 💯 ابوبکر بلافاصله پس از روی کار آمدن شعری در طعنه به انصار گفت که این سبب اختلاف میان انصار و قریش شد. 💯 پس از این موضوع انصار از ابوبکر کناره گرفتند. به محض بالا گرفتن مخالفت‌ها، انصار که علاقه مند به اسلام بودند به سوی مدعیان نبوت و دیگری مرتدین حرکت کردند. 💯 ابوبکر زبان رسایی برای سخن گفتن داشت و زبان آرام او در سقیفه بیش از تندی‌های دوستش عمر کار ساز بوده است. بعدها ابوبکر با اشاره به زبانش گفت «این بود چیزی که مرا به اینجا رساند.» 💯 ابوبکر حکومت خود را «خلافه النبوه» معرفی می‌کرد تا تضمین کننده جنبه دینی خلافتش باشد و خود را «خلیفه رسول الله» می‌نامید. 💯 نخستین اقدام ابوبکر اعزام سپاه اسامه بود، اینبار همان کسانی که برای حرکت ندادن سپاه بهانه جویی می‌کردند، علیرغم موقعیت بحرانی جزیره العرب سپاه را اعزام کردند. 💯 آن‌ها در برابر مخالفت‌هایی که با اعزام سپاه می‌شد، می‌گفتند: به هیچ روی نمی‌توان از کاری که رسول خدا(ص) انجام داده صرف نظر کرد. 💯 سپاه اسامه به شام رفت و پس از چهل روز بدون درگیری خاصی بازگشت. عمر نیز در این سپاه حضور داشت. 📚 منبع: جلد دوم کتاب تاریخ سیاسی اسلام(تاریخ خلفا)، نوشته رسول جعفریان، ص27 و 28 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
✅ خیبر، دژی مستحکم با تونل‌های زیرزمینی 🔹 نوع چینش سکنایی یهودیان در منطقه حجاز یکی از موضوعات قابل توجه است. 🔹 آن‌ها هیچ گاه به سمت مکه نرفتند و هیچ گزارش معتبری از سکونت قبیله‌ای آن‌ها در مکه در دست نیست. 🔹 مسیر سکونت آن‌ها از مدینه به سمت شام بود و در مرز میان حجاز و شام، دژ غیر قابل نفوذ خبیر وجود داشت. 🔹 خیبر در کنار استحکاماتی که داشت، به مجموعه‌ای از شبکه راه‌های زیرزمینی نیز مجهز بود. 🔹 به گفته واقدی، یکی از یهودیان به رسول الله(ص) گفت: حتی اگر یک ماه هم قلعه نطاه را محاصره کنی، به آن‌ها ضرری نمی‌رسد. آن‌ها دالان‌هایی زیرزمینی دارند که شبانه به وسیله آن‌ها خود را به آب می‌رسانند.(1) 🔹 گفته شده هر روز 10 هزار شمشیرزن از قلعه‌های این منطقه بیرون می‌آمدند و فریاد برمی‌داشتند: محمد با ما می‌جنگد؟! امکان ندارد!(2) 🔹 این دژ نه برای دفاع از آخرین پیامبر در برابر تهدیدهایی ایران و روم، بلکه برای جلوگیری از نفوذ دین پیامبری اسماعیلی به سایر مناطق و از جمله شام و بیت المقدس ایجاد شده بود. 🔻 پی نوشت: 1 – المغازی واقدی، ج2، ص666؛ دلائل النبوه بیهقی، ج4، ص224 2 - المغازی واقدی، ج2، ص637؛ امتاع الاسماع، ج1، ص306 🔰 منبع: کتاب دشمن شدید، دفتر دوم، برگرفته از دروس استاد طائب، ص22 و23 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
مشروطه.mp3
5.18M
🎧 صوت/ لحظه‌شناسی مشروطه 💢 در همان قدم‌های اول با استفاده از روش‌های پیچیده، مشروطه را به غیر آن راهی که ملت برای آن حرکت کرده بود، منحرف کردند. 🔹 ده پانزده سالی هم که گذشت، انگلیسی‌ها بدل فن مشروطه و حرکت عظیم ملت ایران را زدند؛ یعنی رضاخان پهلوی را سرکار آوردند. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💢سید صادق طباطبایی در شرح این تصاویر می‌گوید: 🔹 شب دوازده بهمن است در پرواز هواپیمای ایرفرانس به سوی تهران. امام خمینی در طبقه دوم است، نشسته بر پتویی همراه با من و دوستی فرانسوی. 🔹 در حین گپ و گفت، یکی از همسفران روحانی(نامش را نمی‌نویسم) آمد و کاغذی به دست امام داد. مضمون آن دعایی بود برای رفع اضطراب در مواقع خطر و ترس! آقا عینکش را زد و کاغذ را برانداز و بدون قرائت دعا، آن را تا کرد و گذاشت زیر پتو! 🔹 آن دوست ما البته مقصر نبود، در آن پرواز خیلی‌ها نگران بودند، از انفجار در آسمان یا عدم اجازه برای فرود یا دستگیری پس از ورود و... الخ. اما نشاط و خونسردی‌ای که در چهره قهرمان داستان موج می‌زد(عکس دوم) موجب می‌شد که این همه را به هیچ بگیرد و لحظاتی بعد پس از ادای نماز شب، راحت بخوابد! #تاریخ_انقلاب #امام_خمینی #بازگشت_به_ایران 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 نقش آیت‌الله کاشانی در سیاسی شدن حوزه علمیه قم/ ندایی که هيچكس پاسخ نگفت 📚 آیت‌الله مهدوی کنی درباره جلسات سخنرانی آیت‌الله کاشانی می‌گوید: وقتي به تهران مي‌آمديم -در معيّت آقاي مولايي- در مجامعي كه آيت‌الله كاشاني در منزل‌شان تشكيل مي‌داد حضور مي‌يافتيم و از راهنمايي‌ها و تذكرات سياسي ايشان بهره مي‌گرفتيم. 🔹 از گفته‌هاي ايشان(مرحوم کاشانی) اين را به ياد دارم كه فرمودند «من نزد علماي تهران رفتم، به منازل و مساجد بسياري از علما رفتم كه بيدارشان كنم و بگويم بالاخره حركتي بكنيد. تا كي نشسته و ساكت هستيد و ديگران بر ما حكومت مي‌كنند؟ اين خواب غفلت و عدم تحرك سبب مي‌شود كه وضع ما روز به روز بدتر شود... و اظهار تأسف مي‌كردند كه من با غالب اين آقايان تماس گرفتم ولي هيچ كس نداي مرا پاسخ نگفت.» 📚 البته زمينه‌هاي حركت سياسي در حوزه تا حد زيادي در درجه‌ي اول مرهون مرحوم نواب و آيت‌الله‌كاشاني بود. اين دو بر طلاب تاثير نهادند و طلاب متأثر، بعدها سطح وسيع‌تري را تحت‌تأثير خود قرار دادند. بر حسب ظاهر حركت مرحوم نواب بيشتر رنگ ديني داشت و حركت تبليغي ايشان بيشتر در راستاي شعائر مذهبي و جنبه‌هاي ديني بود؛ ولي مرحوم كاشاني جنبه‌ي سياسي بيشتر داشت. 📌 منبع: کتاب خاطرات آیت‌الله مهدوی کنی 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💢 گمراهی جامعه بشری پس از طوفان/ نمرود از نوادگان نوح(ع) بود 📚 قبل از تولد یا هنگام تولد ابراهیم(ع)، پدرش از دنیا رفت و مادرش با آزر، عموی ابراهیم(ع) ازدواج کرد. 📚 ابراهیم(ع) در خانه عمویش که بت ساز و در دربار نمرود منجم و پیشگو و مشاور نیز بود، رشد کرد. 📚 مطابق روایات کودکی حضرت ابراهیم(ع) همانند کودکی موسی(ع) بوده است. نمرود می‌خواست ابراهیم(ع) را بکشد و مادرش او را در غاری پنهان می‌کند(1) 📚 بعدها ابراهیم به وسیله آزر، به کاخ رفت و آمد می‌کند و جایگاه مهمی نیز داشته، چون به عنوان فرزند آزر شناخته می‌شده است. 📚 از سوی خداوند متعال به ابراهیم(ع) دستور داده می‌شود که باید جامعه را هدایت کند؛ جامعه‌ای که خدای بزرگی به نام نمرود سر برآورده است. 📚 نمرود از نسل نجات یافتگان از عذاب بود؛ از فرزندان حام، فرزند نوح(ع)(2). آثار تخریب شیطان بر نسل بعد به اندازه‌ای بود که نمرود، ابراهیم(ع) را به آتش افکند! 📚 اجتماعی که متشکل از مؤمنان و نجات یافتگان از طوفان نوح(ع) بود، بدان جا رسید که کسی که ابراهیم(ع) او را پدر خویش می‌خواند، بت ساز شده بود.(3) 📌 منبع: کتاب دشمن شدید(حجت‌الاسلام والمسلمین)، دفتر اول، ص78و79 🔻 پی نوشت؛ 1 – کمال الدین و تمام النعمه، ص138؛ تاریخ الطبری، ج1، ص164؛ الکافی، ج8، ص367 2 – عهد عتیق، پیدایش، باب10، شماره‌های 6-9(برخی نسب او را اینگونه شمرده‌اند: نمرود بن کنعان بن کوش بن سام بن نوح)؛ تاریخ الطبری، ج1، ص163 3 - انعام، آیه74 (ع) 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💯 خرافه‌ای به نام چهارشنبه سوری 📚 آتش، در ایران قدیم، مقدس و همپایه فرزند اهورا مزدا شمرده می‌شد، از این‌رو پیش از نوروز به آتشکده‌ها می‌رفتند و آتش برمی‌افروختند و چون طبق برخی نقل‌ها در ایران هفته نبود، این مراسم در سیصد و شصتمین روز سال(روز بیست و ششم اسفند ماه) برگزار می‌شد و معتقد بودند در این روز فَرْوَرهای (ارواح) نیاکان به زمین فرود می‌آیند و این آتش برای راهنمایی آن‌هاست[۱] 📚 ولی آتش افروختن و جستن از آن و شادی کردن در کنار آن، ترقّه زدن و منفجر کردن مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال، نه برهان عقلی دارد نه دلیل نقلی و نه منفعت ملی و جز خرافه و در مواردی زیانباری غیر قابل جبران چیز دیگری نیست. 📚 در هیچ‌یک از متون باقی‌مانده پیش از اسلام اشاره‌ای به جشن چهارشنبه سوری نشده است. در اوستا، کتیبه‌های عیلامی، هخامنشی، اشکانی و ساسانی و نیز در متون پهلوی و حتی در روایت‌های مورخان یونانی درباره ایران نیز درباره جشن چهارشنبه سوری مستند و سخنی در دست نیست. 📚 متون دوران پس از اسلام نیز در این باره تقریباً ساکت بوده‌اند، حتی در آثار محقق دقیقی همچون ابوریحان بیرونی نیز درباره آن توضیحی داده نشده است. نخستین و کهن‌ترین کتابی که در آن به آتش افروزی در جشن چهارشنبه سوری اشاره شده است کتاب تاریخ بخارا، اثر ابوبکر محمد بن جعفر نَرشَخی (۲۸۶ ـ ۳۵۸ ق) است. 📚 در این کتاب که به نام مزارات بخارا نیز شناخته می‌شود آمده است که وقتی امیر منصور بن نوح سامانی در ماه شوال سیصد و پنجاه قمری به ملک نشست، دستور داد که هنوز سال تمام نشده، در شب چهارشنبه چنانکه عادت قدیم است، آتش عظیم افروختند. 🔻 پی نوشت؛ 1- فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، واژه چهارشنبه سوری. 📌 منبع: کتاب مفاتیح الحیات 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
✅ ویژگی‌ها و باورهای یهود؛ نژاد پرستی(بخش نخست) 🔹 در آیاتی از قرآن کریم و منابع یهود، به نژاد پرستی و ادعای برتری این قوم اشاره شده است. 🔹 «قوم برگزیده» عنوانی است که در تورات و تلمود فراوان به چشم می‌خورد. به گونه‌ای که مردم جهان به دو بخش اسرائیلی و غیر اسرائیلی تقسیم شده‌اند. 🔹 به اعتقاد یهودیان به این‌که قوم برگزیده‌اند، مقوله‌ای اساسی در آیین یهود است و در تلمود آمده است که یسرائیل(1) به دانه زیتون شباهت دارد، چون زیتون امکان آمیختن به دیگر مواد را ندارد.(2) 🔹 در سفر تثنیه7/6 آمده است: شما قوم مقدسی هستید که خداوند از میان دیگر ملت‌های روی زمین شما را انتخاب کرده است و این به جهت فزونی شما نیست بلکه تعداد شما کم است ولی این انتخاب به جهت محبت خدا به شما و سوگندی است که برای پدرانتان یاد کرده است. 🔹 در سفر تثنیه14/2 و لاویان20/24 و 26 نیز شبیه این مطلب آمده است. 🔹 در تلمود که کتاب احکام یهودیان به شمار می‌رود، می‌خوانیم: ذات قدوس متبارک به ملت اسرائیل چنین فرمود: من خدای همه عالم هستم لکن نامم را فقط بر شما نهاده‌ام، مرا خدای بت پرستان نمی‌خوانند بلکه به عنوان خدای اسرائیل شناخته شده‌ام.(3) 🔹 البته موضوع برتری یهود بر دیگر اقوام و برگزیده بودن آن در قرآن هم اشاره شده است(4) اما پیداست که ملاک این برتری، دینداری بوده و این طور نیست که یهود برای همیشه این فضیلت را داشته باشد. 📚 منبع: کتاب پیامبر(ص) و یهود حجاز، ص37 و 38 🔻 پی نوشت: 1 – در متن چنین آمده که ظاهراً همان بنی اسرائیل است. 2 – موسوعه الیهود، ج5، ص72 3- گنجینه ای از تلمود، ص79 4 – دخان32، بقره47 و122، جاثیه16، اعراف140 (ص) 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💯 مدینه در دوران امام حسن(ع)/ حسنین(ع) مانع نابودی اسلام توسط یهود شدند 🔹 در مدینه حسنین(ع) به مدیریت جامعه اسلامی و مقابله با معاویه و گردانندگان واقعی خلافت او یعنی دشمنان اسلام(یهود) ادامه می‌دادند. 🔹 در این زمان امام حسن(ع) به سبب محبوبیتی که داشتند، مورد رجوع مردم بوده و آن حضرت(ع) در این مراجعات تأثیر لازم را داشتند. 🔹 این موضوع سبب استمرار اسلام، سنت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) می‌شد و دشمن آن را بر نمی‌تافت. 🔹 امام حسن(ع) به چند دلیل دارای محبوبیت بودند؛ 1- نوه رسول خدا(ص) بودند. 2- دارای سجایای اخلاقی و مقام علمی بودند و 3- فردی شناخته می‌شدند که با پذیرش صلح، جان مسلمانان را حفظ و از ریختن خون جلوگیری کرده‌اند. 🔹 در این دوران با وجود امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، امکان عملیات براندازی به دست معاویه فراهم نبود. همچنین معاویه تظاهر به اسلام می‌کرد. 🔻 ادامه دارد...
🔹 در این شرایط سازمان بر روی یزید سرمایه گذاری کرده و او را تحت تربیت یک زن مربی رومی قرار داد که با او در استخر مختلط شنا می‌کرد. 🔹 این مسأله تا جایی پیش رفت که یزید پرده حیا را دریده و شرب خمر برای او عادی شده بود. 🔹 رفتارهای ضد اخلاقی و دینی به مرور از یزید فردی ساخت که روح، روان و اخلاقش کاملاً فاسد بود. 🔹 ولی از نظر جسمی با برخورداری از استادان متبحر در فنون نظامی و آموزش‌های نظامی فردی جنگاور و از نظر سیاسی، مدیر تربیت شده بود تا اسلام را نابود و کفرش را علنی کند. 🔹 تا جایی که بگوید «بنی هاشم حکومت را بازیچه خود قرار دادند، والا نه فرشته‌ای آمده و نه وحی‌ای نازل شده است.»(1) 🔻 پی نوشت؛ 1 – البدایه و النهایه، ج8، ص224؛ ترجمه الفتوح، ص915 🔰 منبع: ثاقب، جلد 1 و 2(حجت‌الاسلام والمسلمین )، نگاهی تحلیلی به تاریخ صدر اسلام. ص 19 و 20 (ع) (ع) 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ ✅ روایت منتشرنشده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ساعات قبل از شهادت شهید باکری و مکالمه بی‌سیم او با شهید کاظمی 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 یهودیان علم را دستاویز مقاصد خود قرار دادند 📚 با جنگ‌های صلیبی و فتح قسطنطنیه، دانشمندان و هنرمندان بیزانس به این کانون اصلی فرار کرده و در آنجا با استفاده از آموزه‌های دین گریز و شیطانی و دستاوردهای تمدن اسلامی، به بنای تمدن جدید پرداختند. 📚 این اتفاق نخست در عرصه هنر و سپس در عرصه ادبیات، فلسفه، اخلاق و دانش به ویژه علوم تجربی راهبری شد. 📚 محور این تحولات انسان گرایی و فردگرایی در مقابل حاکمیت خداوند و الزامات حاکمیت دینی بود. 📚 قرآن کریم این باور را به یهود نسبت داده؛ وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۚ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ. 📚 یهود گفتند: دست(قدرت) خدا بسته است! به واسطه این گفتار(دروغ) دست آن‌ها بسته شده و به لعن خدا گرفتار گردیدند، بلکه دو دست(قدرت) خدا گشاده است و هر گونه بخواهد(بر خلق) انفاق می‌کند. همانا قرآنی که به تو نازل گشت بر کفر و طغیان بسیاری از اهل کتاب بیفزاید و ما(به کیفر آن) تا قیامت آتش کینه و دشمنی را در میان آن‌ها برافروختیم، هر گاه برای جنگ(با مسلمانان) آتشی برافروختند خدا آن آتش را خاموش ساخت و آن‌ها در روی زمین به فسادکاری می‌کوشند و هرگز خدا مردم ستمکار مفسد را دوست نمی‌دارد. 🔻 ادامه دارد...
💥 شخصیت های اصلی علوم غربی یهودی بودند 🔹 در عرصه علوم نیز، علوم تجربی از ریشه‌ها و مبانی عمیق فلسفی و حکمی خود در تمدن اسلامی جدا شد و تنها استوار بر حس و تجربه به انکار تمامی راه‌های دیگر شناخت پرداخت. 🔹 این ویژگی ماده گرایانه که از شیطان و توجه او به ماده خلقتش سرچشمه می‌گیرد نیز در قرآن به یهودیان نسبت داده شده؛ يَسْأَلُكَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَنْ تُنَزِّلَ عَلَيْهِمْ كِتَابًا مِنَ السَّمَاءِ ۚ فَقَدْ سَأَلُوا مُوسَىٰ أَكْبَرَ مِنْ ذَٰلِكَ فَقَالُوا أَرِنَا اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ بِظُلْمِهِمْ ۚ ثُمَّ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ فَعَفَوْنَا عَنْ ذَٰلِكَ ۚ وَآتَيْنَا مُوسَىٰ سُلْطَانًا مُبِينًا. 🔹 (ای پیغمبر) اهل کتاب از تو درخواست کنند که از آسمان کتابی(یکجا) برای آنان فرود آوری، همانا از موسی نیز درخواستی بالاتر از این کردند و گفتند: خدا را به چشم ما آشکار بنما، پس به سبب این جهل و سرکشی صاعقه سوزان آن‌ها را درگرفت، و پس از آن همه آیات روشن، باز گوساله‌پرستی اختیار کردند، باز ما از این کار(زشت آنان) درگذشتیم و به موسی حجّتی آشکار بخشیدیم. 🔹 یهودیان از موسی خواستند که خدا را با چشم سر به آن‌ها نشان دهد. اینان یا باور نداشتند که ورای حس و تجربه راه‌های دیگری نیز برای شناخت وجود دارد یا برای گمراه نمودن مردم به چنین ترفندی متوسل شده بودند. 🔹 تاریخ در مراحل بعدی فرض دوم را اثبات نمود. جدا شدن از لایه‌های عمیق خویش و حاکمیت اثبات گرایی از بزرگترین خسارت‌های تمدن غرب بود. 🔹 نکته جالب این که در کنار مادی و دنیوی بودن بن مایه هنر، فلسفه و علم دوره رنسانس که ویژگی اصلی فلسفه یهودیت تحریف شده است، شخصیت‌های اصلی این مقطع نیز اکثراً یهودی هستند. 📚 منبع: تاریخ تمدن و ملک مهدوی،(محمدهادی همایون) بخش تمدن شیطان، ص 500 و 501 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
1_57413824.mp3
4.55M
🎧 امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه 💯 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یک آدمى که فقط مسأله مى‌گوید، کارى به حکومت و مبارزه‌ى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمى‌گیرد . ...ما خیال مى‌کنیم موسى‌بن‌جعفر علیه السلام، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود و رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزه‌اى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود.» ۶۴/۰۱/۲۳ #تاریخ_اهل_بیت(ع) #امام_موسی_کاظم(ع) #رهبر_معظم_انقلاب 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 چرا پیامبر(ص) پیش از بعثت مطلبی ننوشته و نمی‌خواندند 🔹 امی بودن پیامبر(ص)، ملازم با بی‌سوادی ایشان نیست؛ چون آن حضرت قبل از اینکه به این نشئه بیاید، همه‌چیز را از خداوند یاد گرفته بود. 🔹 پس پیامبر اکرم(ص)، هم می‌توانست بنویسد و هم می‌توانست بخواند؛ اما عملا چیزی نمی‌نوشت و نمی‌خواند. 🔹 چون می‌دانستند یهودی‌ها تصمیم گرفته‌اند زمانی که ایشان این کتاب را بیاورد و بخواند، بگویند: این را از روی کتاب‌های ما نوشته است. 🔹 قرآن در این زمینه می‌گوید «وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ(عنکبوت/48)؛ تو قبلاً نمی‌خواندی و با دست خودت نمی‌نوشتی. اگر قبلاً خوانده بودی و با دست خودت می‌نوشتی، اهل باطل به شک می‌افتادند.» 🔹 ایشان قبل از بعثت هم هرگز خطی ننوشت؛ و به همین جهت همه خیال می‌کردند بی‌سواد است. 🔹 پس از مبعوث شدن هم علی(ع) را درحالی‌که 10 ساله بود، کاتب وحی قرار دادند. پیغمبر اکرم(ص)، اولین وحی را برای علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) خواندند و ایشان نوشتند. 🔹 زمانی که این نوشته‌ها جمع شد، یهودی‌ها اتهام زدند که این مطالب از روی کتاب‌های ما نوشته شده است. 🔹 مکی‌ها گفتند: او سالیان مدیدی است که در کنار ماست؛ هرگاه در تجارت می‌خواست چیزی بنویسد، کاتب می‌طلبید. 🔹 بنابراین نتیجه می‌گیریم که پیامبر اسلام(ص) برای دور ماندن از اتهام دیگران، در تمام عمر چیزی را ننوشته و نخواند؛ اما این سخن، به معنای بی‌سوادی ایشان نیست. 💢 برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی استاد (ص) 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
✅ عملیات یهود برای مبارزه با پیامبر آخر الزمان 💢 سازمان یهود، پس از حضرت عیسی(ع) جزو اسلام، هیچ تهدیدی در برابر خود نمی‌دید، آنان درباره اسلام، اهداف آن، آورنده و ادامه دهنده آن، اطلاعات جامع و کاملی داشتند. 📚 با توجه به آموزش‌های پیشین و تجربه عملی آن‌ها و نیز با توجه به تأکید و پشتکار این سازمان در رسیدن به حکومت جهانی، طبیعی بود که در برابر این تهدید به برنامه‌ریزی و مقابله بپردازد؛ 💯 همانگونه که در برابر عیسی(ع) و شایعه فحشای مریم(س) و تصمیم به سنگسار ایشان(1) و براندازی عیسی(ع) از برنامه‌های یهود بود. 🔻مجموعه عملیات یهودیان برای مبارزه با پیامبر آخر الزمان، در سه مرحله طرح ریزی شده بود؛ 1️⃣ ترور پیامبر اکرم(ص) و جلوگیری از ظهور ایشان. 2️⃣ ایجاد موانع بر سر راه ایشان برای جلوگیری از رسیدن به قدس؛ چون قدس محور خواسته یهود بود و اگر این منطقه به دست پیامبر اسلام فتح می‌شد، یهود برای همیشه ناامید می‌گردید. 3️⃣ نفوذ در حکومت پیامبر خاتم و حاکمیت بر آن. 🔻 پی نوشت؛ 1 – نساء، آیه 156 ✅ منبع: دشمن شدید(برگرفته از دروس استاد )، دفتر اول، ص213 (ص) 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301