May 11
💢 تاکتیکهای دشمن در دهه چهارم انقلاب
🔰 دهه اول: دشمن به دنبال انهدام بود، ولی موفق نشد.
🔰 دهه دوم: طراحی مقابله را تغییر داد و به دنبال مهار انقلاب اسلامی برآمد تا این انقلاب نوپا از ایران به سایر مناطق صادر نشود و در ایران بماند، ولی در این زمینه هم موفق نبود.
🔰 دهه سوم: وقتی دشمن در زمینههای انهدام و مهار ناموفق شد، به دنبال تغییر رفت تا انقلاب را از درون عوض کند، ولی متوجه عدم موفقیت خود در این زمینه نیز شد.
🔰 دهه چهارم: دشمن درصدد اجرایی کردن ترکیبی از برنامههای قبلی یعنی انهدام، مهار و تغییر است.
🔹 برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی استاد طائب
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
💢 نقش یهود در بدل سازی/ برای اهلبیت بدل ساخته بودند
🔹 آنچه دانستن آن مهم است و از فعل ائمه(ع) میتوان فهمید، این است که یک آرامش در حاکمیت نسبت به دین ایجاد کنند تا مرکزیتِ تربیت، بتواند نیرو تربیت کند و این تصمیم ائمه(ع) را یهودیان بهخوبی فهمیده بودند.
🔹 یهودیان برای مقابله با این هدف ائمه اطهار(ع) دو کار را در پیش میگیرند: 1- این آرامشی را که برقرار است و در طی آن، نیرو تربیت میشود، بههم بزنند. 2- از گرایش حکومت به سمت اهلبیت(ع) جلوگیری کنند.
🔹 فقهای زمان امام سجاد(ع) به این نکته توجه دارند که آن حضرت از اهلبیت(ع) هستند و حضرات معصومین(ع)، مشارالیه قرآن هستند؛ لذا بهطور تدریجی، جامعه بهسمت اهلبیت(ع) گرایش پیدا خواهد کرد.
🔹 دشمن این خطر را بهخوبی درک کرده است؛ پس باید کاری کند تا یک اهلبیت بدلی درست کند تا زمانی که این حاکمیت بخواهد بهسمت اهلبیت(ع) تمایل پیدا کند، بهسمت آن اهلبیت بدلی گرایش یابد.
🔹 این، یک کار عمیقی است که آن را انجام دادند؛ لذا بعد از رسول خدا(ص) حکومت بهسمت بدل گرایش پیدا کرد. حدود بیست سال برای علی(ع) بدل ساخته بودند و کسی باور نمیکرد که این کسی که در رأس حکومت است، هیچ ارتباطی با رسول خدا(ص) ندارد.
📚 برگرفته از دروس تاریخی استاد طائب
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
#یهود
🎯 نفوذ یهودیان در تشکیلات مسیحیان
🔰 نفوذ یهودیان در تشکیلات مسیحیان توهم نیست بلکه عین واقعیت است.
🔹 همان اوایلِ دوران مسیحیّت، یهود با نفوذ دادن پولَس در میان آنها، جهان مسیحیّت را با کمال زیرکی در اختیار گرفت. پولس با ظرافت تمام محتوای انجیل را تغییر داد تا جایی که حتّی نام قدس در منابع مسیحی(عهد جدید) گاه یهودیّه ذکر شده است.
🔹 در قرن شانزده میلادی «مارتین لوتر» کار «پولس» را تکمیل کرد و مسیحیّت کاملاً در اختیار یهود قرار گرفت.
🔹 یهودیان چنان با ظرافت، افکار و عقاید مسیحیان را تغییر دادند که امروزه بر اثر ترویج آنها گروهی از مسیحیان معتقدند برای ظهور عیسی(ع) باید قدس تحت حاکمیّت یهود قرار گیرد. این یک تناقض آشکار است که قدس باید در اختیار دشمنان عیسی(ع) بیفتد تا آن حضرت در آنجا ظهور کند.
🔹 متأسّفانه امروزه در همهجا حاکمیّت به ظاهر در اختیار مسیحیان ولی در باطن در دست یهودیان است.
🔹 کاندیداهای ریاست جمهوری در بسیاری از کشورهای غربی باید در حمایت از یهودیان سخن گویند تا رأی بیاورند. تفکّر یهودی چنان بر افکار جهان مسیحیّت حاکم است که اگر کاندیدای آنان از یهودیان تعریف و تمجید کند، مسیحیان به او رأی میدهند.
🔹 در زمان روم باستان نیز وضعیّت چنین بود ولی در آن زمان تدبیر یهودیان بر حرکت مخفیانه بود.
📕 منبع: کتاب دشمن شدید
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
48.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یهود
📹 کلیپ
🔹 استاد طائب: یهودیان پیش از هجرت نبی اکرم(ص) سه قبیله یهودی را در مدینه مستقر کرده بودند.
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
#امام_حسن_عسکری
📌 خفقان دوران امام حسن عسکری/ اصحاب اجازه صدا زدن امام را در مکانهای عمومی نداشتند
🔰 زمانه حضرت امام حسن عسکری(علیهالسّلام) را باید از دشوارترین دورهها در طول زندگانی ائمه(علیهمالسّلام) دانست که هم آن حضرت و هم پیروانشان به طور بیسابقه با محدودیت سیاسی و اجتماعی مواجه شدند؛ تا آنجا که در هنگام حضور حضرت در زندان هم، جاسوسانی از ایشان مراقبت میکردند یا آزادی آن حضرت مشروط به آن بود که دوبار در هفته حضور خود را به دارالخلافه اعلام کنند.
🔰 جالب است که اصحاب حضرت حتی اجازه صدا زدن ایشان را در مکانهای عمومی نداشتند و گاه پیش میآمد که آنان نیز همراه امام(علیهالسّلام) زندانی می شدند.
🔰 در مورد چرایی فضای امنیتی در عصر حضرت عسکری(علیهالسّلام) باید گفت حکومت با جمع میان «آگاهیای که از تفکرات بنیادین رهبران امامیه داشت که خود را محقّ در حکومت بر مسلمانان میدانستند»، «فعالیت چشمگیر دیگر گروههای سیاسی که برای مخالفت با عباسیان دست به شمسیر شده بودند» و «سعایتهایی که بر ضد امام عسکری(علیهالسّلام) مبنی بر دریافت اموال یا وجوهات از مردم و یا دریافت و ارسال نامههای فراوان و به صورت مخفیانه میشد،» اینگونه تحلیل میکرد که امام عنصری خطرناک است که میتواند تهدیدکننده منافع حکومت باشد.
🔰 از این رو حدود ۶ سال امامت حضرت عسکری(علیهالسّلام)، همراه با اضطراب فراوان برای اصحاب و پیروان ایشان بود. اصحاب هم نسبت به احتمال ترور حضرت نگران بودند و هم نسبت به آینده و ادامه حیات اجتماعی خود و خانوادهشان.
📚 برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
✅ چرایی سفر حضرت معصومه(س) به ایران/ اقدام اطلاعاتی - حفاظتی امام رضا(ع) برای شناسایی نشدن سازمان شیعه
📚 علت اینکه حضرت معصومه(س) و برادران امام رضا(ع) برای دیدار حضرت(ع) به ایران آمدند، این بود که امام(ع) آنها را فراخوان کرده بودند تا در سراسر بلاد و میان شیعیان پخش شوند.
📚 علت دیگری که امام(ع) هیچکسی را همراه خود به طوس نیاوردند، این بود که توسط مأمون شناسایی نشوند.
📚 مأمون، اهلبیت(ع) و برادران امام(ع) را میشناخت؛ اما هدف مأمون این بود که به سازمان شیعه دسترسی پیدا کند. کسانی که حضرت آنها را فراخوان کردند، از بستگانشان بودند.
📚 البته کاری که امام رضا(ع) انجام دادند و مأمون متوجه اشتباه خود شد، این بود که حضرت(ع) خواهر و برادران خودشان را به این نکته توجه دادند که خود مأمون نسبت به ولایتعهدی ظاهری امام(ع) آگاه است و میداند امام(ع) بهطور ظاهری ولیعهد است؛ اما مردم نسبت به این واقعه آگاه نیستند و خیال میکنند اقدام مأمون نسبت به پذیرش ولایتعهدی امام(ع) جدی است.
📚 وظیفهای که خواهر و برادران حضرت(ع) در این رابطه داشتند، این بود که مردم آنها را بهعنوان خواهر و برادران ولیعهد میشناسند و تحویل میگیرند و این یک فرصت خوبی برای تبلیغ تشیع در بین مردم بود؛ لذا وقتی بستگان امام رضا(ع) به اقصی نقاط ایرانِ آنزمان میرفتند، مورد استقبال قرار میگرفتند.
📚 حضرت معصومه(س) زمانی به قم رسیدند که مأمون متوجه اشتباه خود شد؛ لذا دستور مقابله را صادر کرد و بسیاری از بستگان امام(ع) را به شهادت رساند. این در حالی است که بستگان حضرت، در مسیر، مورد توجه و استقبال مردم آن دیار قرار میگرفتند؛ لذا یک مورد هم وجود ندارد که حضرت معصومه(س) در طول مسیر، مورد بیمهری و بیاحترامی از ناحیه مردم قرار گیرند.
📚 اما دیگر در شهر ساوه، دستور مقابله از ناحیه مأمون رسیده بود؛ هرچند در همین نقطه هم ظاهراً اقدام بدی علیه حضرت(س) انجام نشد و پوشش را رعایت کردند.
📌 برگرفته از دروس استاد طائب
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
استاد مهدی طائب
#امام_حسن_عسکری 📌 خفقان دوران امام حسن عسکری/ اصحاب اجازه صدا زدن امام را در مکانهای عمومی نداشتند
سالروز ولادت #امام_حسن_عسکری(ع) مبارک باد.
🔹 به خدا سوگند(حضرت مهدی) غیبت طولانی خواهد داشت که نجات پیدا نکند در آن دوران مگر کسانی که خداوند عزیز و جلیل بر قائل بودن(و اعتقاد) به امامت او استوارش نگهدارد و توفیق دهد که برای فرج آن حضرت دعا نماید.
📚 شیخ صدوق، کمال الدین، ج 2، ص 384 .
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.
#نفوذ
#یهود
🎯 نفوذیهای جنگ اُحُد چه کسانی بودند؟/ چرا پيامبر(ص) حاضر نشدند زره را از تنشان درآوردند
🔹 دومین جنگ پیامبر(ص) با مشرکان نبرد اُحُد در سال سوم هجرت بود. ایشان به مشورت با ياران خود پرداخت و نخست خود آن حضرت پيشنهاد داد که در داخل مدينه بجنگيم و جنگ را به جنگ شهری تبديل کنيم؛ ولی برخی اصحاب نظر ايشان را نپذيرفتند.
🔹 اصحاب در برابر رأی مستحکم پيامبر(ص) که با اصول نظامی سازگار بود، میبايست دليلی واضح و منطقی میآوردند، اما چنانکه در تاريخ نقل شده دليل مخالفان اين بود که عار است از شهر خارج نشويم. يا جوانان گفتند: ما در جنگ بدر نتوانستيم شرکت کنيم و امروز میخواهيم جبران کنيم.
🔹 دلايل مخالفانِ پيشنهاد پيامبر(ص) متعصبانه و بیاساس بود. غيرمنطقی بودن اين سخنان و سستی ادله خروج از مدينه، نشان میدهد که جريانسازیای رخ داده بود تا واقعيتی را بپوشاند؛ آن واقعيت تحميل خروج از شهر بر پيامبر اکرم(ص)بود.
🔹 اگر جنگ در شهر اتفاق میافتاد، بیشک بهسود پيامبر(ص) تمام میشد و ضربهای که مشرکان میبايست در بدر میخوردند و از آن رَستند، در اينجا کامل میشد و سقوط شرک پيش میافتاد.
🔹 هنگامی که ابوسفيان بهسوی مدينه میآمد، متوجه گماردگان پيامبر(ص) شد و از ماندن مسلمين در شهر ابراز نگرانی کرد؛ با وجود اين به مسير خود ادامه داد. آيا اين مطلب نشاندهنده آن نيست که او پيش از جنگ از خروج سپاه پيامبر(ص) مطمئن بوده است؟ به عبارت ديگر اين امر که او از قبل میدانست برخی پيامبر(ص) را مجبور به خروج از شهر میکنند، حاکی از ارتباط وی با عدهای از مسلمين نيست؟
🔹 در پايان حضرت(ص) پذيرفت که از شهر خارج شوند. ايشان پس از اقامه نماز به منزل رفت تا لباس و زره بر تن کند و سلاح بردارد و همراه ايشان دو نفر[از سران منافقان] نيز داخل شدند. در اين لحظه مردم از اينکه رسول خدا(ص) را بر خروج از شهر مجبور کرده بودند، پشيمان شدند.
🔹 هنگامی که پيامبر(ص) از منزل خارج شد، مخالفانِ جنگ شهری به نزد ايشان آمدند و پشيمانی خويش را از مخالفت با نظر پيامبر(ص) ابراز کردند، اما حضرت(ص) نپذيرفت و فرمود: من شما را به اين امر دعوت کردم و شما نپذيرفتيد. شايسته نيست برای پيامبری پس از پوشيدن زره آن را درآورد تا زمانی که با دشمن نبرد کند.
🔹 در اينجا، جای اين پرسش است که چرا مردم نخست نظر به خروج دادند و سپس پشيمان شدند؟ آيا پاسخ اين پرسش با دو نفری که همراه پيامبر(ص) داخل خانه شدند، ارتباط نداشت؟ هنگامی که آن دو در بين مردم بودند، نظر مردم خروج از شهر بود؛ اما هنگامی که آنها ساعتی از ميان مردم خارج شدند، يکباره نظر مردم دگرگون شد.
🔹 پس هسته مرکزی مخالفت با نظرِ نخست پيامبر اکرم(ص) مبنی بر نبرد در شهر مدينه اين دو تن بودند که چون ساعتی از ميان مردم دور شدند، توده مردم بر آن شدند که همان نظر پيامبر اکرم(جنگ در شهر) را اجرا کنند. در واقع نظريه خروج از جانب مردم نبود؛ بلکه به آنان القاء شده بود.
📌 برگرفته از کتاب دشمن شدید
🌐 کانال استاد مهدی طائب
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/
🇮🇷 با ما همراه باشید.