eitaa logo
در محضر استاد نظامی همدانی
133 دنبال‌کننده
438 عکس
57 ویدیو
96 فایل
(بسم الله الرحمن الرحیم) پایگاه تنظیم و نشر آثار دانشمند فرهیخته حجة‌الاسلام و المسلمین علی‌نظامی‌ همدانی (مد ظله العالی) ارائه‌ی👈تفسیر قرآن‌کریم و شرح ادعیه‌ی ائمه‌ی اطهار(علیهم السلام) ارتباط باخادم کانال : @parvaz1199
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟💠🌟💠🌟💠🍃🍃 💠🌟💠🌟💠 🌟💠🌟💠 💠🌟💠🌟 🌟💠🌟 💠🌟 ✅قدردانی دانش‌پژوهان محضر دانشمند فاضل‌و فرهیخته حجه الاسلام والمسلمین اُستاد نظامی‌پور همدانی: بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم ✍سلام‌علیکم باادب‌واحترام؛ روزی که برای اولین باراذن حضوردرکلاس تعلیمتان رافرمودی، دلم به نورکلامتان پیوند خوردوبمرورِزمان آنچنان این پیوند محکم شدکه سالهای متمادی مرا جیره خوارخوان پربرکت علم ودانشتان کرد. واینک،تواستاد دانشمند،سلطان قلمرو معلومات منی‌وخدای رحمان ورحیم را شاکرم که مفتخرم فرمود،به دریوزگی علم دین وقران، درمحضرشما فرزانه ی کم نظیر. کلامم قاصروالکن است ازقدردانی زحمات شما،قصدم سپاسگزاری بود درحدبضاعت، درمقابل بیکران دریای لطف شمادرحق این حقیر📒📔📕📖 روزت مبارک استادعزیزم، پاینده باشی وپرتوان 🌷🌻🌷 شاگردناچیزشما؛ منیژه احمدیان و جمعی از دانش پژوهان محضر حضرتعالی🍀 ‌@ostadnezami 💠 🌟💠 💠🌟💠 🌟💠🌟💠 💠🌟💠🌟💠 🌟💠🌟💠🌟💠🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رقص آنجا کن که خود را بشکنی پنبه را از ریش شهوت بر کنی رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند🌷 @ostadnezami
تفسیر سوره بقره آیه ۵ جلسه پنجم( اُستادنظامی ).mp3
17.85M
🎵 سوره بقره آیه<۵> 👤مفسر: اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه پنجم⚘ @ ostadnezami 4️⃣1️⃣
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 💠 1️⃣4️⃣ 🗓🖋اولئک عَلی هُدی مِن رَبِّهِم وَاولئک هُمُ المُفلِحون:"آنان بر هدایتند ازجانب پروردگارشان آنهایندایشان رستگاران(آیه۵بقره) 💢این آیه کریمه بیان نتیجه آیات قبل است.قرآن عزیز،مارابه این امر مهم توجه می دهد که: همانطوری که درعالم حس نظام علّی ومعلولی حاکم است "گندم از گندم بروید،جوزجو"،در عالم معنا هم نظامِ ثابت و هماهنگی وجود داردکه مانند عالم حس هیچ مقدمه و عملی بدون نتیجه نمی ماندوهمیشه بین مقدمه ونتیجه‌هماهنگی وهمجنسی وجود دارد. بنابراین در آیات قبل مقدمات معنوی یعنی همان صفات شش گانه‌متقین بیان شد در این آیه کریمه نتیجه ی آن‌مقدمات معنوی که رسیدن به" رستگاری معنوی" است بیان گردیده است. ❓سوال: ‌‌‌‌‌‌‌‌تفاوت"هدایت"در آیه قبل که فرمود:(هُدی للمُتقین) با"هدایت"در این آیه شریفه که می فرماید:(اولئک عَلی هُدی مِن ربِّهِم )چیست؟ 🔸️پاسخ: در آیه اول هدایت غالب بر متقین بودیعنی متقین باید هدایت را به طبیعت طغیانگر خود تحمیل می کردند، بنابراین هدایت بر آنها غالب بودو به دنبال آن هدایتِ غالب نیز ،به تقوی دست یافتند. 🔶️اما در آیه دوم"اُولئکَ عَلی هُدی مِن رَبِّهِم" متقین غالب بر هدایت هستند، زیرا کلمه ی "عَلی"به‌معنای استعلاءوغالب بودن هست دراین آیه کریمه،هدایت تحت سلطه و تسلط متقین است. چرا؟ 🔶️زیرامتقین‌درآن هدایت قبلی"هُدَی لِلمُتُّقین"هدایت را بر خود‌تحمیل‌کردند حالا دیگر در هدایت دوم‌، هدایت بر آنها آسان می شودوآنها غالب بر هدایت می گردند. ۰💢دو نوع هدایت وجود‌دارد: ۱): ارائه ی‌طریق(نشان دادن راه) ۲)ایصال الی‌المطلوب(رساندن به مطلوب) 🔸️هدایت در آیه کریمه قبل( هُدی لِلمُتَّقین) و هدایت دراین آیه کریمه ( اُولئک‌عَلی‌هدی مِن رَبِّهم) هر‌دو ایصال به مطلوب است و نتیجه هر دو‌هدایت "رسیدن به فلاح"است.در‌واقع خدای‌تعالی راه را به‌متقین نشان داد وآنها‌با‌آن صفات شش گانه راه را دیدند، پیمودندوبه فلاح، که‌مطلوب آنها ‌بود، رسیدند. 💢در آیات قبل شش صفت برای متقین ذکر شد: ۱)ایمان به غیب ۲)اقامه نماز ۳)انفاق ۴)ایمان به قرآن ۵)ایمان به‌مُنزلات قبل از قرآن ۶) یقین به آخرت 🔸️بعد ازذکرشش صفت برای متقین، خدای تعالی فرمود:"اولئک هُدی‌مِن رَبِّهِم" یعنی هرکدام ازاین"صفت شش‌گانه" متقین را به یک حقیقت هدایت کرد وبا هدایت به "شش حقیقت" از "شش ضلالت‌"رهایی‌یافتند. 🔶️"کسب شش صفت"به دنبالش 👈"هدایت به شش حقیقت" به دنبالش👈"رهایی از شش ضلالت" 💢اُولئک علی هُدی مِن رَبِّهِم چرا فرمود: آنها بر هدایتی از جانب "پروردگارشان" هستند؟چرا فرمود: ربهم(پروردگارشان) رب:سه تا‌معنی دارد؛ ۱)مالک ۲) مدبّر ۳) پرورش دهنده زیراحُسن مالکیت وحُسن تدبیر وربوبیت پروردگارشان باعث رسیدن متقین به این هدایت شده است. اگر‌خدای تعالی قرآن را‌نازل نکرده بودو آنهابه، ایمان به غیب و انفاق و اقامه ی‌نماز..دعوت نشده بودند به این هدایت نمی رسیدند. 💢اُولئک هُمُ المُفلِحون؛ استعمال ضمیر(هُم) در این آیه شریفه برای آن است که هدایت یافتگی را منحصر کند به متقینی که دارای صفت شش گانه هستند وبیان‌کند‌که اصلا غیر‌از این متقین بااین صفات، مفلحی وجود‌ندارد. 💢مُفلحُون:جمع مُفلح،به معنای رستگاران، اسم فاعل از باب افعال‌می باشد .باب افعال هم برای متعدی وهم برای لازم استفاده‌می شود ولی در اینجا ‌مفلح به معنی‌لازم بکار رفته است. چرا؟چون شخص باید‌ابتدا خودش رستگار شود‌تا بتواند دیگران را به رستگاری‌برساند. 💢فلاح به‌معنی رهایی است نه رسیدن. یعنی رهایی از‌مکروه نه رسیدن به‌محبوب، اماهر‌کسی‌که از مکروهی‌رهایی پیدا‌می‌کند‌لازمه ی آن‌ رسیدن به‌محبوب است. الحَمدُلله ربِّ العالُمین # سوره# بقره#پنجم_جلسه_پنجم @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 『رهبرم سید علـی』
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | تصاویرے از سـردار سپهبد شهید در حرم امام رضا ع 🌹وشهادت نه فقط هنرمردان خـدا 🍃کہ شیرین ترین غمِ حسرت برانگیز دنیاستـ... ْ 💠رَهبَرَم سَیِّد عَلی💠 🇮🇷 @rahbaram_seyed_ali
4_5841595194067126207.m4a
26.06M
🎵 سوره بقره آیه<۶> مفسر:اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه ششم⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر سوره بقره جلسه هفتم«آیه7».m4a
30.54M
🎵 سوره بقره آیه <۷> 👤مفسر:اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه هفتم⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر بقره آیه ۸ جلسه هشتم استادنظامی.mp3
17.44M
🎵 سوره بقره آیه(۸) 👤مفسر:اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه هشتم ⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرڪسی با هر شھیدے خو گرفٺ روز محشر آبرو از او گـرفٺ.... ❣ 🍀اینجا‌صحبٺ‌عشـق اسٺ🌷 @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام فرمودند: ظلمی که به من رسیده به احدی از مردم نرسیده است. شرح نهج البلاغه103/4 @ostadnezami
مجموعه استغفار نامه.docx
34.3K
رمضان ماه استغفار _ ماه تطهیر قلوب💗 "لَیلَه‌القَدرِخَیرمِن اَلف‌ِشَهر" ای ملجاهر بی پناه بخشنده ی اهل گناه روزم زکارم شد‌سیاه اَستَغفِرُاللهَ العَظیم ☆*☆*☆*☆*☆*☆*☆*☆ 🤲 مجموعه ی اِستغفار نامه 👤از اُستاد نظامی همدانی @ostadnezami
💠مجموعه ی نامه از اُستادنظامی همدانی: ای مـلـجأ هر بی‌پناه بخشندهٔ اهل گناه روزم زکارم شد سیاه اَستَغفِرُ اللهَ العـظیم ٭٭٭٭٭ مـحتاج احسان توام جویای رضوان توام مـن اهل قـرآن توام اَستَغفِر اللهَ العظیم ٭٭٭٭٭ دارم به دل صد آرزو کز من نریزی آبرو بخشی مرا بی‌گفتگو اَستَغفِرُ اللهَ العظیم ٭٭٭٭٭ زآن دم که عاقل بوده‌ام کی از گناه آسوده‌ام در جسم و جان آلوده‌ام اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ یا ربّ گـنه شد عـادتم اهل دروغ و غـیبتم بخـشا نـجات از ظلمتم اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ در مجلس فسق‌و فجور گریافتم گاهی‌حضور بخشا گناهم ای غـفور اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ یا ربّ مـرا رسـوا مـکن راز مـرا افـشـا نـکن مشت گـنـاهـم وا مکن اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ من مانـده و قلب سـیاه من مانده و بار گناه من مانـده و عمر تـبـاه اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ من بـنده‌ای درمـانده‌ام از کار خود شرمنده‌ام سر را به زیر افـکنـده‌ام اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیـم ٭٭٭٭٭ مـن مـستـحق آتـشـم بار گناهان می‌کشم کی‌طعم‌عفوت می‌چشم اَستَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ تقصیر کردم در نماز ای کـارسـاز بی‌نیاز بیچاره‌ام کارم بـساز اُستَغفِرُ اللهَ العظیم ٭٭٭٭٭ ترک عبادت کـرده‌ام اخلال طاعت کرده‌ام یا ترک عفت کـرده‌ام اَستَغفِرُ اللهَ الـعظـیم مجموعه ی‌اِستغفارنامه ٭٭٭٭٭@ostadnezami
٭٭٭٭٭ گــر خـلـق را آزرده‌ام ایمان خود افسرده‌ام کُن زنده‌ام، دل مرده‌ام اَستَغفِرُ اللهَ الـعـظیم ٭٭٭٭٭ گر عمر، فانی کرده‌ام گر بد زبانی کـرده‌ام ضـایع جوانی کرده‌ام اَستَغفِرُ اللهَ العظیم ٭٭٭٭٭ گر ترک واجب کرده‌ام کُفر مواهب کرده‌ام اضـلال طـالب کرده‌ام اَستَغفِرُ اللهَ العظیم ٭٭٭٭٭ گر حرمتی بشکسته‌ام یا الـفتی بـگسـستـه‌ام یا باب خیری بـسته‌ام اَسـتَغـفِرُ اللهَ الـعظـیم ٭٭٭٭٭ گر خورده‌ام مال یـتیم بی‌باک و بی‌پروا و بیم دارم دلی از آن دو نیم اَستـَغـفِرُ اللهَ الـعظـیم ٭٭٭٭٭ ای آن که دادی روزیم نـادم زِ مـال انـدوزیم از بـخل و بـد آمـوزیم اَستـَغفِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ گر سـمعه دارم یا ریـا حـق امـام انـبـیـاء برمن ببخش، ای‌کبریا! اَستَغفِرُ اللهَ العظیم ٭٭٭٭٭ از شـرّ نـفس بد ستیز نـبـوَد مــرا راه گـریز بـخشا پـناهم ای عزیز اَستـَغفِـرُ اللهَ الـعـظیـم ٭٭٭٭٭ گرچه نبودم بت‌پرست دل شد به صد بت پای‌بست بردست هریک‌داد دست اَسـتَغـفِـرُ اللهَ الــعـظـیـم ٭٭٭٭٭ مسـت از مِی دنـیا شدم بـی‌بهـره از عـقـبی شـدم هـم دور از مولا شــدم اَسـتَـغـفِـرُ اللهَ الـعـظـیـم ٭٭٭٭٭ کـار بَـدم گر شد صفت ور راسخم شد مـعصـیت وایم از این بد عاقـبـت اَستَـغـفِـرُ اللهَ العظـیـم ٭٭٭٭٭ تـاریک از عصـیـان دلـم وارونــه شـد آب و گـِلـم شد قـعـر دوزخ مـنـزلـم اَستــَغـفِـرُ اللهَ الـعـظـیم ٭٭٭٭٭ بـــــیـزار از دیـو و دَدَم از هــمنـشـیـنـان بـدم نــادم زجـرم بـی‌حـدم اَسـتَـغـفِـرُ اللهَ الـعـظیم ٭٭٭٭٭ روزی که نیران و بهشت قسمت شود بر خوب و زشت تقدیر بهر من چه کشت اَســتَـغـفِـرُ اللهَ الــعـظـیـم ٭٭٭٭٭ در راه دشـوار مـعــاد نـه تـوشـه‌ای دارم نــه زاد ده زادِ راهــم، ای جواد اَستَـغفـِرُ اللهَ الـــعـظـیـم ٭٭٭٭٭ امــوال و هــم اولاد من دورنـــد از امـــداد مـــن اعـمـال، گردد زاد مــن اَستَـغـفِـرُ اللهَ الـعـظـیـم ٭٭٭٭٭ در وقت مردن، نه حبیب سودی ببخشد نه طبیب جان از فضائل بـی‌نصیب اَسـتَغـفِـرُ اللهَ الـعـظـیم ٭٭٭٭٭ گر تـوبـه‌ام تأخـیر شـد تـرک گـنـاهـم دیر شد نـفس هـوی زنـجیر شد اَسـتَـغـفـِرُ اللهَ الـعظیم ٭٭٭٭٭ ای قـاضـی حــاجات ما ای سـاتر عــورات مـــا ای قــابـل تــوبـات مـا اَســتَغفِرُ اللهَ الــــعظیم ٭٭٭٭٭ ای ذات پـاک بـــی‌نـیاز ای رحمت بـــــی‌انقراض کارِ مـنِ مـسکین بــساز اَســـــتَغفِرُ اللهَ الــعظیم مجموعه ی اِستغفارنامه نظامی همدانی ٭٭٭٭٭ @ostadnezami