eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
988 ویدیو
244 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
PTT-20220823-WA0038.opus
2.86M
صمدیه موضوعی توضیحات
PTT-20220823-WA0039.opus
1.43M
صمدیه موضوعی خطبه کتاب
درس های امسالِ من رسائلِ یک در مدرس مرحوم تبریزی ساعت هشتِ مِهر و هر دو مکاسبِ پایه هفت در مؤسسه میراث نبوّت ساعت ۹ تا ۱۱ و اساسُ الحکومة الاسلامیة پایه دهم شروع: دهم مهرماه
AUD-20220825-WA0027.opus
3.66M
صمدیه موضوعی تعریف علم و نحو و فایده و موضوع آن اقسام‌‌ کلمه و ویژگی های هر کدام
AUD-20220825-WA0029.opus
3.39M
صمدیه موضوعی اسم عین و حدث و مشتق اسم ‌معرفه و نکره اسم مذکر و مؤنث
PTT-20220825-WA0028.opus
3.17M
صمدیه موضوعی ماضی و مضارع و امر
PTT-20220825-WA0030.opus
3.48M
صمدیه موضوعی اعراب و بناء و انواع آنها علائم رفع علائم نصب علائم جر علائم جزم
راهنمای تحصیل و موفقیت در درس خارج.mp3
9.77M
⏪ راهنمای و در 🔶 آیت الله ملک زاده ⏪ درس خارج مطلوب؛ 🔶 توصیه های عمومی؛ 🔶 تفاوت درس خارج با ؛ ▪️ درس یا ؛ ▪️ روش و ... ⏩ @barnameijtihad
💢مکاسب و رسائل شیخ را مثله کرده‌اند، بسیار نگرانیم!/ این کار موجب انهدام فقاهت در حوزه خواهد شد ✔️ آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی: 🔻ما از این طرحی که امسال برای مدارس ابلاغ شده و مکاسب و رسائل شیخ را مثله کرده‌اند، بسیار نگرانیم! و من در جلسات خصوصی به حضرات آقایان شورای عالی حوزه عرض کردم که این طرح، نتایج غیر معین و بلکه غیر صحیحی به دنبال دارد. ما از آقایان خواهش کردیم و گفتیم این طرح را به‌صورت آزمایشی در بعضی از مدارس اجرا کنید و ثمره‌‌اش را ملاحظه نمایید. اما نمی‌دانم نظرشان تغییر کرده یا نه؟ 🔸امروز محور فقه و اصول ما این سه کتاب مکاسب و رسائل و کفایه است، اگر ما اینها را تقطیع کنیم؛ 🔹اولاً کسی که بخشی از یک کتابی را می‌خواند بخش دیگر را نخواهد خواند، البته آقایان می‌گویند ما نگفتیم نخوانند، خودشان بخوانند و ما سؤال امتحانی نمی‌دهیم! 🔹ثانیاً؛ وقتی تقطیع شد شما چطور روش اجتهادی شیخ انصاری را در می‌آورید، چطور می‌توانید بفهمید روش اجتهادی مرحوم امام و آقای خوئی یا دیگران با شیخ متفاوت است و طلبه تا روش اجتهادی به دستش نیاید نمی‌تواند فقیه شود. ارزش بزرگ مکاسب در این است که انسان روش اجتهادی شیخ را به دست می‌آورد و آن را با روش اجتهادی شیخ طوسی، شیخ مفید، علامه حلی، مرحوم نراقی، شهیدین مقایسه می‌کند و یکی را انتخاب می‌کند. اما اگر تقطیع شد نمی‌شود روش اجتهادی را به دست آورد. 🔹ثالثاً اگر تقطیع شد ارتباط طلبه و استاد با تمام این حواشی که در کنار این کتاب‌ها وجود دارد قطع می‌شود و به تعبیر بعضی از اساتید معظم، موجب قطع ارتباط با تراث می‌شود. 🔹رابعا اشکال اساسی‌تر اینکه شما به‌عنوان مثال در مکاسب محرمه چهار روایت اول که روایت تحف العقول و بقیه روایات است را حذف کرده‌اید. طلبه که این را نمی‌خواند و استاد هم اگر اینها را درس ندهد، جا بجا مرحوم شیخ انصاری در صفحه به صفحه مکاسب به فقره‌ای از فقرات این روایات استدلال کرده، حالا مرحوم آقای خوئی سندش را قبول ندارند اما بزرگانی مثل خود شیخ انصاری و مرحوم نائینی و مرحوم یزدی در حاشیه مکاسب به این روایات استدلال کرده‌اند. 🔸مرحوم سیدمحمد کاظم می‌گوید ۱۲ قاعده‌ی فقهی از روایت تحف العقول استفاده می‌شود، بعد ما بیاییم این روایت را حذف کنیم و بگوییم خود طلبه مطالعه کند؟! طلبه که مطالعه نمی‌کند، استاد هم وقتی می‌بیند این قسمت را نباید درس بگوید نمی‌فهمد چطور می‌تواند در بقیه‌ی مکاسب این بحث و مباحث را ادامه بدهد. 🔺به عنوان یک وظیفه شرعی عرض می‌کنم که کار بسیار خطرناکی می‌کنند! این کار موجب انهدام فقاهت در حوزه خواهد شد، امسال مکاسب و رسائل را تقطیع می‌کنید، دو سال بعد مکاسب و رسائل هم کنار می‌رود، معالم را کنار زدند، فصول و قوانین را کنار زدند، فکر می‌کنید آنچه که جایش آمد خلأ آنها را پر کرده است؟ 👈 ادامه سخنان مهم آیت الله فاضل لنکرانی https://b2n.ir/n39900
هدایت شده از احمدرضا اخوان
🌺باسلام محضر استادوافی 🌹وسوسه عدالت جویی و عدالت خواهی گویی که در نهاد بشر ریشه دارد و به این دلیل است که هیچگاه از سر زبانها نمی افتد تا بدانجای که گروهی به این واسطه به غلط عدالت خداوند را مورد سؤال و تردید قرار می دهند زیرا از درک حکمت الهی عاجز هستند از جمله باباطاهر عریان می گوید : 🔸اگر دستم رسـد بـر چـرخ گردون 🔸 از او پرسم که این چون است و آن چون ؟ 🔸یکی رامـی دهـی صـد نـاز نعمت 🔸یکی را قرص جو آغشته در خون 🔹و شاعر دیگر می گوید : 🔸یکی را بر آری و شاهی دهی 🔸یکی را به دریا به ماهی دهی 🔸یکی را برآری و قارون کنی 🔸یکی را به نانی جگر خون کنی 🔸یکی را دهی تخت و تاج و کلاه 🔸یکی را نشانی به خاک سیاه 🔴ملانصرالدین از محلى رد می‌شد دید كه سه نفر به دعوا كردن مشغولند. پرسید چی شده؟ گفتند ۷ تا گردو داریم میخواهيم بین هم تقسیم کنیم. و ملا را بین خودشان قاضی کردند .ملا گفت خدایی تقسیم کنم یا انسانی؟گفتند خوب معلوم است خدایی تقسیم کن! ملا به اولی ۵ تا گردو داد به دومی ۲ تا و یك پس گردنی هم زد به سومی گفتند این دیگر چه جور تقسیم کردنی بود؟! ملا گفت اگر به دقت نگاه کنیند ، خداوند نعمتهايش را اينگونه بین بندگانش تقسیم کرده است...! عدالت با مساوات يكى نيست. 🟢البته  توجه به دو بیت ذیل ازشیخ محمود شبستری نیز جهان بینی دیگری که حاکی ازنگاه عارفانه وعاشقانه به جهان هستی است که می تواند آرامشی جاودانه را به روح وروان انسان هاهدیت کند. 🔸جهان چون خط و خال و چشم و ابروست  🔸که هر چیزی به جای خویش نیکوست  🔸اگر یک ذره را بر گیری از جای  🔸خلل یابد همه عالم سراپای
واکنش یکی از دوستان به اعتراض آقای فاضل لنکرانی 👇👇👇
واقعا که صرفا ابراز نگرانی کردن که هنر نیست کفِ میدون ( بعد از حد اقل ۲۰ ۳۰ سال رسائل و مکاسب و درس خارج گفتن )چی برای ارائه دارید و بعد از این همه سال درس گفتن ، توی این قضیه تحول در متون اموزشی چه باری رو از روی دوش حوزه برداشتید؟ هر ۴ تا دلیل که‌ مطرح کردن قابل خدشه ست و تو همون نگاه اولیه وقتی متن رو یه بچه ای مث من خوند ، به راحتی نسبت بهش اشکال وارد کرد اولا اگر به فهم روش نیاز هست تمام کتاب رسائل و مکاسب رو باید خواند؟؟! اگه مباحث درست و حسابی ای که روش رو بیان کرده خونده شود کافی نیست؟! ثانیا مگه طلابی مث ما و گذشتگان ما که تمام ش رو خواندند روش شیخ رو در تمامی فقرات دنبال کردند و اون رو با مرحوم خویی و امام مقایسه کردند؟! ثالثا چه ملازمه ای بین تقطیع کتاب و قطع شدن ارتباط با حواشی وجود‌ داره؟ وقتی استاد مطلب رو میگه و توضیح و تبیین میکنه خب ذیلش اگه اهل رجوع باشی ، میری به همون قسمت حواشی مراجعه ت رو می کنی دیگه این رابعا‌ که میگن اشکال اساسی تر هست ، دقیقا مثال نقض فرمایش ایشون کلاس همین امسال ما و بقیه کلاس های این مدلی بود که ما سر کلاس استاد... بودیم روایت تحف رو اول سال نخوندیم ( که دلایل نخوندن ما که استاد بیان کردند دقیقا جوابِ همین اشکال آیت الله فاصل هست ) و سر‌جاش هرجایی‌ که مرحوم شیخ استناد می کردند ، استاد هم اون قسمت رو تطبیق می دادند و اون فراز مربوطه رو دلالتا کامل بررسی می کردند و هیچ کاستی رو هم به خاطر اول سال نخوندن و این مدلی خوندن تحف حس نکردیم از آیت الله فاضل انتظار این اشکالات نمی رفت شاید هم بنده زود قضاوت دارم میکنم و متوجه نمی شم
از سخنان آقای شب زنده دار برداشت می شود که این ها قصد دارند رسائل و مکاسب و کفایه را به کلی حذف کنند و این تقطیع مقدمه ی آن است بعید نیست در آینده ای نه چندان دور تحریر الوسیله را به جای لمعه و مبادی شرتونی را به جای صمدیه و سیوطی و مغنی قرار دهند حلقات هم به جای رسائل و کفایه و . . .
شروع تدریس: دهم مهر در مؤسسه میراث نبوت یک ساعت به ظهر
در حالی شنبه قراره دروس حوزه آغاز بشه که امتحانات شهریور تا دوازدهم ادامه داره !!! و جالبه هنوز سایت باز نشده تا طلاب انتخاب درس و استاد بکنند!!! چش نخورید با این برنامه ریزی هاتون
سمت راست طاووس ماده😂😁😂 سمت چپ طاووس نر💪💪💪
کتاب انسان ۲۵۰ ساله کتابی است که در سال های اخیر در سطح گسترده چاپ و منتشر شده و مجموعه ای از سخنان است که از لحاظ تاریخی بین دهه چهل تا نود به مناسب های مختلف ایراد شده است و سال گذشته کتاب درسیِ برخی از مدارس حوزه علمیه در مادّه تاریخ اسلام بوده است دوستان بارها از من خواسته اند که نظرم را درباره محتوا و رویکردِ مطالب این کتاب بگویم دیروز مروری بر بخش امام کاظم علیه السلامِ این کتاب نمودم و به روایتی برخوردم که برداشت های عجیبی از آن شده است متن روایت را امروز می گذارم تا روی آن تأمل کنید و برداشت ها و استفاده هایی که از این روایت شده و نقد خود بر آنها را ان شاءالله از فردا می نویسم: ابراهیم بن عبدالحمید [که البته بعدها واقفی مذهب شد] می گوید: دخلت على أبي الحسن الأول عليه‌السلام في بيته الذي كان يصلي فيه ، فإذا ليس في البيت شيء إلّا خصفة وسيف معلق ومصحف https://lib.eshia.ir/27041/1/310/خصفه
PTT-20220829-WA0073.opus
2.19M
صمدیه موضوعی فاعل
PTT-20220829-WA0074.opus
2.16M
صمدیه موضوعی اعراب تقدیری
PTT-20220828-WA0074.opus
5M
بدایه ۷۱ آغاز مجرورات
PTT-20220829-WA0075.opus
3.29M
بدایه ۷۲ ادامه بحث اضافه
PTT-20220829-WA0078.opus
1.08M
نحو میر (۵) معرفه و نکره
PTT-20220829-WA0079.opus
1.64M
نحو میر (۶) مذکر و مونث مفرد و مثنی
PTT-20220830-WA0042.opus
2.15M
صمدیه موضوعی موارد وجوب و جواز و ترجیحِ تانیث فعلی که فاعلش مونث است
PTT-20220830-WA0043.opus
2.22M
صمدیه موضوعی ترتیب بین فاعل و مفعول