eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
252 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ازدواج های مهجور
قسمت نهم رد اتهام از امیرالمومنین و حکومت سراسر عدل ایشان در خصوص ابن عباس که با توجه به سابقه درخشان از زمان رسول الله ایشان به حبره امه و عالم زیرک در بین صحابه شناخته شده بود و امیرالمومنین علیه السلام نیز در آن شرایط ابن عباس را فردی مناسب برای زمامداری بصره تشخیص دادند . ابن عباس که در ابتدا فردی مورد اطمینان و رازدار و مطیع برای حضرت بود و حضرت خطاب به او می فرمایند : لم یکن رجلٌ من اهلی أوثق مِنکَ فی نفسی لمواساتی و موازرتی و أدا الامانة إلیَ هیچ یک از افراد خاندانم برای یاری و مددکاری و امانت داری چون تو مورد اعتمادم نبود . ⚫️پس از مدتی دچار لغزش در زمامداری خود گردید و نسبت به بیت المال وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام نداده و بنا بر نقلی از تواریخ بخشی از اموال بصره را با خود به حجاز منتقل نمود . و امیرالمومنین علیه السلام نیز همانطور که در نامه ۴۱ نهج البلاغه آمده ابن عباس را به شدت مذمت و توبیخ و حتی او را تهدید به اجرای کیفر و حدود اسلامی نموده است . ابن عباس پس از این واقعه و برخورد بدون اغماض و مسامحه امام و نامه حضرت خطاب به او به بصره بازگشت و پس از بازگرداندن اموال به بیت المال همچنان والی بصره باقی ماند ادله ای که بیانگر این است که ابن عباس اموال را بازگردانده به دو مورد اشاره می کنیم : 1⃣ از آنجایی که ابن عباس پس از این ماجرا مجدد به بصره بعنوان والی بازگشت و تا پایان خلافت امیرالمومنین در جایگاه خود باقی ماند با رجوع به متن نامه چهل و یکم نهج البلاغه می توان دریافت که ابن عباس اموال را به بیت المال بازگردانده و گرنه از سوی حضرت مجازات شده و برکنار می گردید ✍فاتق الله و اردُد إلی هولاء القوم اموالهم فانک إن لم تفعل ثم امڪننی الله منک لاغدرن إلی الله فیک و لاضربنک بسیفی الذی ما ضربتُ به أحدا إلا دخل النارَ . 🔵پس از خدا بترس و اموال آنان را بازگردان و اگر چنین نکنی و خدا مرا فرصت دهد تا برتو دست یابم تو را کیفر خواهم کرد که نزد خدا عذر خواه من باشد و با شمشیری تو را می زنم که به هرکس زدم وارد دوزخ گردید . 2⃣اگر ابن عباس اموال را باز نمی گرداند شخصی مانند معاویه که از دشمنان سر سخت امیرالمومنین علیه السلام بود این موضوع را دستاویزی علیه حضرت قرار می داد و سراسر جامعه اسلامی را از این خیانت با خبر می نمود . اما عدم احتجاج و تمسک معاویه به این ماجرا خود دلیلی قاطع بر این است که حضرت ابن عباس را مجبور به بازگرداندن اموال به بیت المال نموده است .
هدایت شده از ازدواج های مهجور
قسمت دهم کمیل بن زیاد بعنوان والی هیت هرچند در مقابله با لشکر شام دچار اشتباه گردید و به مقابله با آنان نپرداخت و به امور دیگری مشغول شد . ✍اما این عمل دلیلی بر خائن و فاسد بودن کمیل نبوده و این صحابی جلیل صرفا مبتلا به خطا گردید که البته واضح است هیچ کس نمی تواند بر حضرت ایراد بگیرد که چرا والیان تو در مواردی خطا و اشتباه نموده اند زیرا والیان معصوم و مصون از خطا نمی باشند . 🔷اما حائز اهمیت اینکه امام در تمامی این موارد اشتباهات و خطاهای والیان را به صراحت و با قاطعیت تمام به آنان گوشزد و آنان را واردار به جبران خطا و عدم تکرار می نموده است .
هدایت شده از ازدواج های مهجور
قسمت یازدهم قاسمیان با اشاره به حکومت نبوی صلی الله علیه و آله عاشورا را نتیجه حکومت نبوی می داند . در صورتی که عاشورا نتیجه فاصله گرفتن از غدیر و اسلام حقیقی و روی اوردن به اسلام معاویه و امثال او می باشد . حال چگونه این عمامه بسر چنین نتیجه ای گرفته دلیلی ذکر نکرده و فقط میخواسته حکومت های معصومین را هتاکی کند با چه هدفی الله اعلم.
✅ ادبیات چاله‌میدانی حسن رحیم‌پور ▪️حسن رحیم‌پور ازغدی: «وزیر علوم رئیسی ‎ و ‎ است و مزخرف می‌گوید؛ پیدایش کنم ‎ می‌زنم. کار مملکت دست همین‌هاست که در دولت روحانی هم پُر بود.»! ▪️رحیم‌پور‌ ازغدی نظریه‌پرداز مدعیان انقلابیگری و اصولگرایی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تریبون‌های فراوانی را در صداوسیما و ... در تیول دارد. 🔻دو سؤال: ۱. آیا واقعا رئیسی یک ‎ و ‎ را به عنوان وزیر پیشنهاد کرده و مجلس هم به او رأی داده است؟! ۲. وقتی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با این ادبیات سخن می‌گوید و تشویق می‌شود، آیا دیگران هم مجازند با این ادبیات سخن بگویند و با این عناوین از مقامات نام ببرند؟!