eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 💡اگه فحش داد، جوابشو نده💡 💠 ✴️ این کلیپ با کلیپ قبلی (کنترل خشم)، یکجورایی مکمل هم هستن. پس سعی کن هر دو رو ببینی. . 🔶 شخصی به قنبر (غلام امیرالمومنین علیه‌السلام) فحاشی کرد؛ رفت که جوابشو بده... امیرالمومنین فرمودند رهایش کن؛ بگذار در ننگ دشنامش بماند. 🔆 وقتی جواب ندی 3 اثر مثبت داره (براساس روایت): 1️⃣ خدا ازت راضی میشه (بهترین وسیله رضایت خدا حلم هستش) 2️⃣ شیطان از دستت عصبانی میشه (بهترین چیزی که شیطان رو عصبانی میکنه، سکوته) 3️⃣ فرد فحش‌دهنده رو تنبیه میکنی (بدترین مواخذه برای شخص نادان، سکوته) ⁉️ خیلی ساده میپرسم.. وقتی از یه غریبه فحش میشنوی عکس‌العملت چیه؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 سایه هایی از دود و آتش در جهنم ✍ (جهنمی ها) طبیعتا در این داغی ها و سوزش ها می خواهند به سایه ای پناه ببرند. از دور ابر سیاهی می بینند که گویی سایه است. وقتی نزدیک می شوند که زیر آن سایه کمی خنک شوند و هوای تازه تنفس کنند، ناگهان با دود غلیظ و خفه کننده ای مواجه می شوند. و در سایه دودهای متراکم و آتش زا! سایه ای نه خنک است و نه آرام بخش. می بینند ابر نیست، بلکه فضای تاریکی از دود غلیظ و خفه کننده است که نه خنکی دارد و نه فایده ای تا نفسی تازه کنند. این زندگی جهنمی هاست که در واقع از صدها مردن بدتر است. بیخود نیست که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دعای مجیر را می خواند و در هر بندی از هشتاد و شش بند آن این جمله را تکرار می کند: اَجِرنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ؛ ای پناه دهنده، ما را از آتش پناه ده! گفته اند: این دعا برای رفع غم و اندوه و شفای مریض و ادای دین خوب است، اما مهم همین رفتن در پناه خدا و اسماء حسنای اوست. 📚 کتاب بهشت و جهنم 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث امام صادق ع: در روز جمعه هیچ عملی برتر از صلوات بر محمد و خاندان او نیست. الخصال:ص ۳۹۴ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨فرق اسلام و مسیحیت ! 👇👇👇
دو نفر از جوانان مسیحی که مسلمان شده و برای تحصیلات دینی به مراکش رفته بودند ، تعریف می کردند که : چند سال قبل ، در اسپانیا زندانی شده بودیم . در زندان با یک جوان مسلمان عراقی آشنا شدیم . او روزها به هنگام بیکاری ، در گوشه ای می نشست . و با صوتی خوش قرآن می خواند . ما که مسیحی بودیم و زبان عربی نمی دانستیم : از حرفهای او چیزی نمی فهمیدیم ، اما از قرآن خواندنش لذتی معنوی می بردیم . به همین خاطر تصمیم گرفتیم که از اوقات فراغت خود استفاده کرده . عربی یاد بگیریم . نزد همان جوان مسلمان ، کم کم عربی را یاد گرفتیم ، طوری که هر گاه او قرآن خواند ، ما معنی آیات را می فهمیدیم ، تا این که او یک روز این آیه را خواند : ((از خداوند رحمتش را بخواهید . )) و سپس آیه ای خواند که : ((بخوانید مرا ، تا اجابت کنم شما را . )) و بار دیگر ، این آیه را تلاوت کرد : ((هنگامی که بندگانم از من چیزی بخواهند ، من به آنان نزدیک هستم . )) در این هنگام ما به فکر فرو رفتیم که چقدر بین اسلام و دین مسیحیت (فعلی ) تفاوت است . مسلمانان هرگاه بخواهند با خدا حرف بزنند ، احتیاج به واسطه ندارند . ولی مسیحیان در دین خود تشریفات پوچ و بیهوده ای دارند . آنها می گویند که هیچ کسی نمی تواند بدون واسطه با خدا حرف بزند و برای این کار حتما باید نزد کشیشها برود و به گناهان خود اعتراف کند و پولی بپردازد تا کشیش او را بیامرزد ، در حالی که خود کشیش ؛ هیچ راهی به سوی خداوند ندارد . ما از شنیدن این آیات منفعل شده و به شک افتادیم . و با خود فکر کردیم : آیا به راستی خداوند به ما نزدیک است و ما بدون واسطه می توانیم از او بخواهیم ؟ )) مدتی گذشت تا اینکه روزی در زندان گرفتار عطش و تشنگی شدیم و هیچکس هم در محوطه زندان نبود تا از او آب بخواهیم . وقتی که از تشنگی به حالت مرگ افتادیم ، ناگهان به یاد آیات قرآن افتادیم و دعا کردیم که : ((خدایا ، اگر این آیات از جانب تو و محمد صلی الله علیه و آله فرستاده توست ، به داد ما برس که داریم از تشنگی هلاک می شویم . )) در این موقع ، ناگهان از دیوار مقابل ما ، جوی آبی جاری گردید . ما از آن آب نوشیدیم و سیراب شدیم و در همان لحظه تصمیم گرفتیم که مسلمان شویم . پس از رهایی از زندان اسلام را اختیار نموده و برای ادامه تحصیلات به اینجا آمدیم 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‎‌‌‌‎‌‌‌
🔴 ✍ حاکم شاهد! شهادت خداوند، مهم‌ترین و فراگیرترین شهادت‌هاست. چنان‌که قرآن می‌فرماید: «خداوند بر هر چیزی گواه است، سوره حج آیه۱۷.» امیر المؤمنین (ع) هم در یک جمله تکان دهنده‌ای در نهج البلاغه می‌فرمایند: «از گناه کردن در خلوت‌ها بپرهیزید؛ چرا که کسی دارد شما را می‌بیند که خودش قاضی و حاکم دادگاه است!» خیلی عجیب است که قاضی دادگاه، خودش جرم را دیده باشد و بخواهد شهادت دهد. اینجا دیگر چه کسی می‌تواند انکار کند و بگوید من نکردم؟! اگر آدم این را باور کند آیا دیگر در خلوت‌ها گناه می‌کند؟ 📚 کتاب صراط و شفاعت 🔰 @p_eteghadi 🔰
🚩عزرائیل چگونه میگیرد؟ 👇👇👇
مردی وحشت زده سمت حضرت سلیمان(ع) رفت ✅حضرت‌ سليمان‌ ديد از شدّت‌ ترس‌ رويش‌ زرد و لبانش‌ كبود گشته‌، سؤال‌ كرد: ای‌ مرد مؤمن‌! چرا چنين‌ شدی؟ سبب‌ ترس‌ تو چيست؟ مرد گفت‌: عزرائيل‌ بر من‌ از روی‌ كينه‌ و غضب‌ نظری‌ كرده‌ و مرا چنانكه‌ می ‌بينی دچار دهشت‌ ساخته‌ است‌. ✅حضرت‌ سليمان‌ فرمود: حالا بگو حاجتت‌ چيست‌؟ عرض‌ كرد: يا نبیّ الله‌! باد در فرمان‌ شماست‌؛ به‌ او امر فرمائيد مرا از اينجا به‌ هندوستان‌ ببرد، شايد در آنجا از چنگ‌ عزرائيل‌ رهائی‌ يابم‌! حضرت‌ سليمان‌ به‌ باد امر فرمود تا او را شتابان‌ بسمت‌ كشور هندوستان‌ ببرد. ✅روز ديگر كه‌ حضرت‌ سليمان‌ در مجلس‌ ملاقات‌ نشست‌ و عزرائيل‌ برای‌ ديدار آمده‌ بود گفت‌: ای عزرائيل‌ برای‌ چه‌ سببی‌ در بندۀ مؤمن‌ از روی كينه‌ و غضب‌ نظر كردی‌ تا آن‌ مرد مسكين‌، وحشت‌ زده‌ دست‌ از خانه‌ و لانۀ خود كشيده‌ و به‌ ديار غربت‌ فراری‌ شد؟ ✅عزرائيل‌ عرض‌ كرد: من‌ از روی‌ غضب‌ به‌ او نگاه‌ نكردم‌؛ او چنين‌ گمان‌ بدی‌ دربارۀ من‌ برد. داستان‌ از اين‌ قرار است‌ كه‌ حضرت‌ ربّ ذوالجلال‌ به‌ من‌ امر فرمود تا در فلان‌ ساعت‌ جان‌ او را در هندوستان‌ قبض‌ كنم‌. قريب‌ به‌ آن‌ ساعت‌ او را اينجا يافتم‌، و در يك‌ دنيا از تعجّب‌ و شگفت‌ فرو رفتم‌ و حيران‌ و سرگردان‌ شدم‌؛ او از اين‌ حالت‌ حيرت‌ من‌ ترسيد و چنين‌ فهميد كه‌ من‌ بر او نظر سوئی‌ دارم‌ در حاليكه‌ چنين‌ نبود، اضطراب‌ از ناحيۀ خود من‌ بود. باری‌ با خود می ‌گفتم‌ اگر او صدپر داشته‌ باشد در اين‌ زمان‌ كوتاه‌ نمی ‌تواند به‌ هندوستان‌ برود، من‌ چگونه‌ اين‌ مأموريّت‌ خدا را انجام‌ دهم‌؟ ✅ليكن‌ با خود گفتم‌ من‌ بسراغ‌ مأموريّت‌ خود می ‌روم‌، بر عهدۀ من‌ چيز دگری‌ نيست‌. به‌ امر حقّ به‌ هندوستان‌ رفتم‌ ناگهان‌ آن‌ مرد را در آنجا يافتم‌ و جانش‌ را قبض‌ كردم‌. 📚معاد شناسی، جلد اول، علامه طهرانی. .دفتر اوّل‌ «مثنوي‌» طبع‌ ميرخاني‌، ص‌ 26 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 علامه طباطبایی و نهر بهشتی! ✍ یکی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی از ایشان نقل کرده است که می‌فرمود: «در شب جمعه‌ای در مسجد سهله در مقام ادریس در نماز وتیره (نافله عشاء) سوره "ص" را می‌خواندم. ناگهان دیدم مرا تا به سرچشمه "ص" که نهری در بهشت بود بالا بردند و آن را نشانم دادند.» چنان‌که در روایت هم آمده است: «صاد، چشمه‌ای است که از زیر عرش می‌جوشد.» آری کسانی که اهل یقین می‌شوند، حجاب‌هایشان برطرف می‌شود و ملکوت را می‌بینند. بنابراین، از آیات و روایات فراوانی می‌توان دریافت که بهشت و جهنم همین الان وجود دارند و این‌گونه نیست که بعداً خلق شوند. امام صادق (ع) فرمود: «از شیعیان ما نیست کسی که چهار چیز را منکر شود: معراج، سوال قبر، خلقت فعلی بهشت و جهنم، و شفاعت.» 📚 کتاب بهشت و جهنم، استاد عالی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ثعلبه به کجا رسید! ✍ یک فردی بود به نام ثعلبه بن حاطب. فقیر بود. دائم می‌آمد خدمت پیامبر اکرم (ص) و می‌گفت آقا دعا کن خداوند به من مال فراوانی بدهد. پیامبر هم می‌فرمود: ثعلبه، همین مقدار کم اگر همراه با شکر باشد، بهتر است از مال زیادی که نتوانی حقش را ادا کنی. ثعلبه دست بردار نبود. گفت: آقا دعا کن. پیامبر دعا کرد. چیزی نگذشت که اتفاقا ارث خوبی به او رسید و ثعلبه دارای گوسفندان زیادی شد، به طوری که دیگر نمی‌توانست آنها را در مدینه نگه‌داری کند. ناچار به آبادی های اطراف مدینه روی آورد و آنچنان مشغول شد که دیگر به نماز جماعت و حتی جمعه هم نمی‌رسید. پس از مدتی پیامبر خدا (ص) مامور جمع آوری زکات را نزد او فرستاد تا زکات اموال را از او بگیرند. اما وقتی مامور پیامبر به او، دستور زکات را یادآور شد، گفت: عجب! زکات دیگر چیست؟ مگر ما یهودی هستیم که جزیه بدهیم. بروید از این خبرها نیست! وقتی به پیامبر گفتند، حضرت فرمود: وای بر ثعلبه، وای بر ثعلبه! و آیات ۷۵ و ۷۶ سوره توبه نازل شد: «و از آنان کسانی‌اند که با خدا عهد کرده‌اند که اگر از کرم خویش به ما عطا کند، صدقه خواهیم داد و از شایستگان خواهیم شد. چون از فضل خویش به آنان بخشید، بدان بخل ورزیدند و به حال اعتراض روی برتافتند.» 📚 کتاب قیامت و حشر 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌼اگر زمان ظهور امام زمـان مشخص است، تقاضای تعجیل فرج چه معنی ای دارد؟ ✍ پاسخ: زمان ظهور امام زمان نزد خداوند مشخص است،اما نزد دیگران مشخص نمی‌باشد. امام صادق: هر کسی برای ظهور امام قائم، زمانی را تعیین کند، او را تکذیب کنید.۱ در علم الهی گرچه همه‌ی مقدرات مشخص است، اما مشخص شدن مقدرات بر اساس اسباب و علل های آن‌ها است.یکی از آن‌ها، علل و اسباب های معنوی، دعا است که سبب شکل گیری بسیاری از مقدرات میشود. چنان که خداوند فرموده است: اگر حضرت یونس اهل تسبیح و راز و نیاز با خدا نبود، تا روز قیامت او را در شکم ماهی نگاه می‌داشتم.۲ 🔺 علاوه بر اینکه علم خداوند به زمان ظهور به معنای نفی اسباب و علل ظهور نیست، بلکه، علم خداوند به زمان ظهور همراه با علل و اسباب آن از جمله دعا تعلق گرفته است و دعا، نقش بسزائی در تغییر مقدرات الهی دارد. 📚 ۱-صافی گلپایگانی، لطف الله، منتخب الاثر، ص۵۷۳. ۲-سوره‌ی صافات، آیه‌۱۴۶ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
‼️ 🗣📜احنف بن قیس نقل می کند: 🍽روزی به دربار معاویه رفتم و دیدم طعام‌های مختلفی برای او آوردند که حتی نام برخی را نمی‌دانستم. پرسیدم: این چه طعامی است؟ معاویه جواب داد: مرغابی است ، که شکم آن‌را با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و نِیشکر در آن ریخته‌‏اند. بی اختیار گریه‏‌ام گرفت. معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریه‏‌ات چیست؟ 📜گفتم: ❤️🔻به یاد علی بن ابیطالب افتادم. روزی در خانه او میهمان بودم. آنگاه سفره‌‏ای مُهر و موم شده آوردند. از علی( علیه السلام )پرسیدم: در این سفره چیست؟ پاسخ داد: ❤️نان جو گفتم: شما اهل سخاوت می‏‌باشید، پس چرا غذای خود را پنهان می‏‌کنید؟ ❤️علی علیه السلام فرمود: این کار از روی خساست نیست، 💎بلکه می‏ترسم🌹حسن و🌹حسین‏، نان‌ مرا با روغن زیتون یا روغن حیوانی، نرم و خوش طعم کنند. گفتم: 😳❗️مگر این کار حرام است؟ ❤️علی علیه السلام فرمود: 🔻نه، بلکه بر حاکم امت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد تا فقر مردم، باعث کافر شدن آنها نگرد د و هر وقت که فقر به مردم فشار آورد بگویند: 🔻❗️بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست. معاویه گفت: 🔻ای احنف! مردی را یاد کردی که فضیلت او را نمی‌توان انکار کرد. 📚الفصول العلیه ، صفحه ۵۱ 📚ینابیع الموده ، صفحه ۱۷۲ 📚اصل الشّیعه و اصُولُها ، صفحه ۶۵ 🔶🔸راه های گناه نکردن 🔸🔶 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث حضرت امام على عليه السلام: اِسمَعوا النَّصيحَةَ مِمَّن أهداها إلَيكُم، و اعقِلوها على أنفُسِكُم نصيحت را از كسى كه آن را به شما هديه مى كند بشنويد و آن را با جان و دل بپذيريد غررالحكم حدیث2494 🔰 @p_eteghadi 🔰
✅توصیه امام علی (ع) نسبت به صبر دربرابر حرف مردم 🍂حضرت امیر علیه‌السلام بعد از توصیه فرزند خود به بی‌اعتنایی نسبت به حرف مردم، می‌فرماید: 🍂تو چه توقعی از مردم داری؟! مردم این‌گونه‌اند که؛ 🍃اگر تو انسان عالمی باشی، به تو حسد می‌برند و برای این‌که تو را از چشم دیگران بیاندازند، درصدد عیب‌جویی و خرده‌گیری از تو برمی‌آیند. 🍃 اگر مطلبی را ندانی و بخواهی از دیگران استفاده کنی، همّت ندارند که تو را راهنمایی و ارشاد کنند. 🍃 اگر به دنبال دقایق و ظرایف علمی باشی، طعنه می‌زنند که آدم بیکاری است که در پی چنین مسایلی است؛ 🍃 اگر طلب علم را رها کنی،‌ تو را کودن و کم‌استعداد می‌خوانند. 🍃 اگر نسبت به انجام عبادات اهتمام داشته باشی، می‌گویند: این، آدمِ ظاهرساز و ریاکاری است. 🍃اگر سکوت پیشه کنی، می‌گویند: لال است؛ 🍃 و اگر صحبت کنی، می‌گویند: چه قدر پرحرف است. 🍃 اگر پول خرج کنی، می‌گویند: آدم ولخرجی است، 🍃 اگر اقتصاد داشته باشی، تو را بخیل می‌نامند. 🍃 اگر به پول‌شان نیاز داشته باشی و از آنها درخواست کمک کنی، رابطه‌شان را با تو قطع می‌کنند؛ 🍃 اگر نسبت به آنها بی‌اعتنا باشی، حتی ممکن است تو را کافر و خارج از دین معرفی کنند! آری مردم این‌چنین‌اند. 📚 بحارالانوار 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
📚 مقام غلام با معرفت امام سجاد علیه السلام 👇👇👇
از سعید بن مسیب روایت شده که گفت: قحطى عمومى مردم را فرا گرفت، من چشم خود را گشودم، غلام سیاهى را بالاى تپه‌اى تنها دیدم، به طرف او روان شدم، دیدم لب‌هاى خود را حرکت می‌دهد، هنوز دعاى او تمام نشده بود که ابرى آمد، وقتی آن ابر را دید خوشحال شد و برگشت، به قدرى باران آمد که ما گمان کردیم غرق خواهیم شد. من به دنبال آن غلام رفتم تا این‌که دیدم داخل خانه امام سجاد(علیه السلام) شد. من نیز بعد از او داخل خانه آن‌حضرت شدم، و گفتم: اى آقاى من! در خانه شما غلام سیاهى است که به من تفضّل نما و او را به من بفروش؟ آن‌حضرت فرمود: «اى سعید! چرا آن غلام به تو بخشیده نشود؟»، پس به سرپرست غلامان خود دستور داد تا همه غلام‌هایى را که در خانه آن‌حضرت بودند به من بدهند، او غلامان را حاضر ساخت، ولى من آن غلام را در بین آنان ندیدم، گفتم: غلام سیاهی که من می‌خواهم در میان آنان نیست! سرپرست غلامان گفت: غیر از فلان غلام که نگهبان است کسى نیست، گفتم: او را بیاور! چون او را آورد دیدم همان غلامی است که من می‌خواستم. به امام گفتم: این همان غلامی است که من می‌خواهم. امام(علیه السلام) فرمود: «اى غلام! سعید، مالک تو شد، با او برو» غلام به من گفت: چه باعث شد که تو بین من و مولاى من جدایى انداختى؟! گفتم: آن معجزه‌اى که من بالاى تپه از تو دیدم. ناگاه آن غلام دست خود را با تضرّع و زارى به طرف آسمان بلند کرد و گفت: اى خدا! اگر ما بین من و تو رازى بوده که آن‌را فاش کردى الآن مرا قبض روح کن. امام سجاد(علیه السلام) و حاضران در مجلس گریستند، من هم با چشم اشکبار خارج شدم، همین‌که به منزل خود رسیدم پیغام‌رسان امام نزد من آمد و گفت: اگر می‌خواهى در تشییع جنازه آن غلام شرکت کنی بیا... 📚 اثبات الوصیة مسعودى، ص 175، انصاریان، قم، 1384 ش، 1426ق. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️شکستن درِ خونه‌ی خدا ...! 🎙 وقتی میمیریم، ما را به اسم صدا نمیکنند و درباره ما میگویند: جسد کجاست ؟ و بعد از غسل دادن میگویند :جنازه کجاست ؟ وبعد از خاک سپاری میگویند: قبر میت کجاست ؟ همه لقب ها و پست هایی که در دنیا داشتیم بعد از مرگ فراموش ميشه مدير ، مهندس ، مسؤول ، دکتر، بازرس... پس فروتن و متواضع باشیم... نه مغرور و متكبر... پس به چی مینازید؟!! عارفی گفت : آنچه ازسر گذشت ؛ شد سرگذشت! حیف بی دقت گذشت؛ اما گذشت! تاکه خواستیم یک «دوروزی» فکرکنیم! بردرخانه نوشتند؛ درگذشت..‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💎آيا علاقه به دنيا مذموم است؟ 👇👇👇
منطق قرآن‏ آن چيزى كه از قرآن كريم استفاده مى‏شود اين نيست كه اساساً علاقه و محبت به كائنات بد است، و راه چاره هم اين تعيين نشده كه علايق و محبتها را بايد سركوب‏كرد. آن مطلب، مطلب ديگرى است و راه چاره هم غير اين است. آنچه قرآن آن را مذموم مى‏شمارد علاقه به معنى بسته بودن و دلخوش بودن و قانع بودن و رضايت دادن به امور مادى دنيوى است. قرآن مى‏فرمايد: الْمالُ وَ الْبَنونَ زينَةُ الْحَيوةِ الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيْرٌ امَلًا «كهف 46». يعنى ثروت و فرزندان مايه رونق زندگى همين دنياست و اما اعمال صالح كه باقى مى‏مانند از نظر پاداش الهى و از نظر اينكه انسان آنها را هدف و ايده آل قرار دهد بهترند. پس سخن در هدف و ايده آل و كمال مطلوب است. قرآن كريم اهل دنيا را اين‏طور وصف مى‏كند: الَّذينَ لايَرجونَ لِقاءَنا وَ رَضوا بِالْحيوةِ الدُّنْيا وَ اطْمَا نّوا بِها وَ الَّذينَ هُمْ عَنْ اياتِنا غافِلونَ‏ «يونس 7». آنهايى كه اميدوار به ملاقات ما نيستند و رضايت داده‏ اند به زندگى دنيا و به آن آرام گرفته‏ اند و آنها كه از آيات ما غافلند. در اين آيه سخن از مذموم بودن و رضايت دادن و قانع شدن و آرام گرفتن به ماديات است. اين، وصف اهل دنياست به معناى مذموم آن. يا مى‏فرمايد: فَاعْرِضْ عَنْ مَنْ تَوَلّى‏ عَنْ ذِكْرِنا وَ لَمْ يُرِدْ الَّا الْحَيوةَ الدُّنْيا. ذلِكَ مَبْلَغُهُمْ مِنَ الْعِلْمِ‏ «نجم 29 و 30». يعنى رو بگردان از آنها كه به قرآن پشت كرده‏ اند و جز زندگى دنيا نمى‏خواهند و حد علمى و سطح فكرى آنها همين قدر است. باز هم سخن درباره افرادى است كه جز دنيا هدف و مطلوبى ندارند و سطح فكرشان از ماديات بالاتر نيست. يا مى‏فرمايد: ارَضيتُمْ بِالْحَيوةِ الدُّنْيا مِنَ الْاخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَيوةِ الدُّنْيا فِى الْاخِرَةِ الّا قَليلٌ‏ «توبه 38». آيا به دنيا به عوض آخرت رضايت داده‏ ايد؟ دنيا نسبت به آخرت جز اندكى نيست. همه اينها انتقاد از دلخوشى و رضايت و قناعت به علايق دنيوى است. 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ماجرای شهید ابراهیم هادی و دختر جوان ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ استاد مسعود عالی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 سید بحرالعلوم می‌شناخت... ✍ یکی از شاگردان علامه سید مهدی بحرالعلوم خیلی گریه می‌کرد. از او پرسیدند: چرا اینطور بی‌تابی می‌کنی؟ گفت: هنگام درس بر سر اسم یکی از راویان به نام "احمد بن محمد" به استاد اشکال کردم. گفتم: اسم او "محمد بن احمد" است. استاد فرمود: خیر آقا "احمد بن محمد" است. او را می‌شناسم، پدر و جد او را هم می‌شناسم. همه کسانی که در این مجلس هستند را هم می‌شناسم که چه کسی اهل بهشت و چه کسی اهل عذاب است. و در همین حال با چشم به من نگاه کردند که بسیار می‌ترسم من اهل عذاب باشم. 📚 کتاب بهشت و جهنم، استاد عالی 🔰 @p_eteghadi 🔰