eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 امام صادق عليه السلام: ✍ اگر به كسى خوبى كردى، آن را با منّت گذاشتن زياد و به رُخ كشيدن تباه مساز، بلكه با خوبىِ بهترى ادامه اش بده؛ زيرا اين كار براى اخلاق تو زيبنده تر است و پاداش آخرتت را واجبتر مى گرداند. 📚 بحارالأنوار، جلد78، صفحه283 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علوم طبی شفانگر
دوره تخصصی: 💠دلك و غمز بصورت كارگاهي 👈22 و 23 آبان 💠شناخت امراض زنان به همراه تدابير 👈25 و 26 آبان ❕امكان ضبط و فيلمبرداري دوره وجود ندارد 🏠قم 💳هزینه دوره : دو ميليون وپونصد 🔹 اسکان، پذیرایی و ناهار رایگان ▪️بااخذ گواهي در پايان دوره 🆔 پشتیبانی ایتا @shefanegar_teb118 🆔 کانال ایتا @ shefanegar_teb شماره تلفن تماس: ☎️02532904655 📱09933544542
🔴 آنچه در هر گام در قیامت از انسان می‌پرسند ✍ پرسش از مال : سومین سؤالی که می کنند، از دارایی و اموال انسان است که از کجا کسب کرده ای؟ از راه حلال بوده، یا حرام؟ در چه راهی خرجش کرده ای؟ بعضی راه در آوردنش را بلد نیستند، از راه حرام در می آورند. از دست ابلیس می گیرند. بعضی راه خرج کردنش را بلد نیستند، در راه ابليس خرجش می کنند. نوبت به خدا که می رسد، برایشان سخت است خرج کنند. یکی از علمای بزرگوار ما درباره یکی از هم ولایتی هایش می گفت: آدم پولداری بود. آخر عمرش به او می گفتیم آقا وصیت بکن. نمی فهمید اصلا وصیت چیست. در این باغها نبود. گفت: خمس که الان مد نیست. این که هیچ. اما زكات، اگر من مُردم ورثه ندهند؛ چون فقیر می شوند. اگر زنده ماندم حالا شاید یک کاری کردم. اتفاقا مُرد و ورثه اش خمس و زکات خور شدند و ندادند. خوشی اموالش مال دیگران شد و جواب و بازخواست قبر و قیامتش به گردن خودش ماند. بعضی این طورند. 📚 کتاب قیامت و حشر 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 بیدار شدن انسان توسط فرشتگان در نیمه های شب! آیت اللہ بهجت(رہ) : ✅شب که انسان می خوابد، ملائکه موکل بر انسان، او را برای نماز بیدار می کنند. ⛔و بعد چون انسان اعتنا نمی کند و دوباره می خوابد باز او را بیدار می کنند. دوباره می خوابد، باز او را بیدار می کنند… ♦️این بیداری ها تصادفی و از روی اتفاق نیست، بلکه بیداریهای ملکوتی است که به وسیله فرشتگان انجام می گیرد. اگر انسان استفاده کرد و برخاست، آنها تقویت و تایید می کنند و روحانیت‌می دهند. وگرنه متأثر می شوند و کسل برمی گردند. اگر از خواب برخاستید آن ملائکه را که نمی بینید، اقلاً به آنها سلام کنید و تشکر نمایید! 📗در خلوت عارفان ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ✍ تعدد شاهدان: علاوه بر خداوند متعال، ۹ دسته و گروه دیگری هم هستند که آنها هم شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و در روز قیامت شهادت می‌دهند. ممکن است بگویید: با وجود شاهد بودن خداوند، دیگر چه نیاز است که شهود و گواهان دیگری هم باشند؟ جواب اینکه: بله، «کَفَی بِاللهِ شَهیدا؛ خداوند برای شهادت بس است» اما انسان به‌گونه ای است که هر چه حضور شاهد ها را بیشتر حس کند، هر چه بیشتر خود را زیر نظر ببیند و بداند که چشم های متعددی او را می‌بینند، برای تربیت و تقوایش بهتر است و بیشتر مراقبت می‌کند. وقتی از امام صادق (ع) پرسیدند با وجود خداوند چرا دو ملک همواره مراقب ما هستند؟ حضرت فرمود: «تا بندگان به‌خاطر ملازمت و همراهی آنها بیشتر مراقب اعمال خود باشند و بدانند خلوتی ندارند که در آنجا بدون شاهد و ناظر بتوانند گناه کنند.» همان‌جایی که خیال می‌کنیم خلوت است، ده‌ها چشم دارد ما را می‌بیند! 📚 کتاب صراط و شفاعت 🔰 @p_eteghadi 🔰
صورت برزخی شما چیست؟ 👇👇👇
🔟 ده گروه از امت اسلام صورت‌هایشان تغییر می‌کند: پیامبر اکرم فرمودند: «ده صنف از امت من متفرّق محشور می‌شوند؛ به طوری‌كه خداوند آن‌ها را از مسلمانان جدا کرده و صورت‏‌هاى آن‌ها را تغییر می‌هد. ✅ گروهى از آنان به صورت بوزينه و گروهى به صورت خوك 🐷 محشور می‌شوند؛ برخی از آنان صورتشان به طرف پائين و پاهايشان به طرف بالا، به عكس قرار دارد و بدين كيفيت در محشر كشيده می‌شوند؛  برخی دیگر نابينا هستند و با حالت كورى به اين طرف و آن طرف‏ متحيرانه می‌دوند؛ برخی نیز كر‌ و لال‌اند و ابداً تعقل و ادراك ندارند؛ برخى زبان‌هاى خود را در حالی‌كه به روى سينه‌هايشان افتاده است می‌جوند و چرك و خون از دهان‏‌هاى آن‌ها جارى است، به طوری‌كه اهل محشر از اين منظره نفرت دارند؛ برخى دیگر دست‏‌ها و پاهايشان بريده است؛ برخى نیز به شاخه‏‌هایى از آتش به دار آويخته شده‏ بودند؛ گروهى نیز بوى گندشان از بوى جيفه و مردار بيشتر است و گروهى دیگر به لباس‏‌هایى از زِفْت و قير كه به بدنشان چسبيده است ملبس‌اند. اما آنان كه به صورت بوزينه هستند، در دنیا اهل سخن‌چينی بوده‌اند؛ آنان كه به صورت خوك هستند، اهل خوردن مال حرام‌اند؛ آن كسانی‌كه واژگون به روى زمين كشيده می‌شوند، آنان رباخواران‌اند؛ آنان كه نابينا هستند، افرادى هستند كه در وقت حكم مراعات عدالت را نکرده و در بين مردم ظلم و ستم می‌کردند؛ آنان كه کر و لال‌اند، کسانی هستند كه به كردار خود، خودپسندانه می‌نگریستند. آنان كه زبان‏‌هاى خود را می‌جوند، علما و خطبائى هستند كه گفتار آن‌ها با كردارشان مطابقت ندارد. آنان كه دست‏‌ها و پاهايشان بريده است، افرادى هستند كه همسايگان خود را آزار می‌دادند. آنان‌كه به دارهاى آتشين آويخته شده‌اند، جاسوسانی هستند كه اخبار مردم را به نزد سلطان می‌برند؛ آنان كه بوى گندشان از جيفه و مردار بيشتر است، افرادى هستند كه از لذات و شهوات پيروى کرده و از اموال خود حق خدا را نمی‌دادند؛ و آنان‌كه لباس‌هایى مانند قيرِ چسبيده‏ به بدن دارند، آنان اهل كبر و خودپسندى و تفاخر بودند. 📚مجمع البيان،ج 5،ص423. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ✍ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «گره گشایی از کار مؤمن از هفتاد بار حج خانه خداوند بالاتر است.» ثمرات این گره گشایی آنجا بسیار ملموس بود. بیشتر این ثمرات در زندگی دنیایی اتفاق می افتد. یعنی وقتی انسان در این دنیا، خودش را به خاطر حل مشکل دیگران به سختی بیاندازد، اثرش رابیشتر در همین دنیا مشاهده خواهد کرد. 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت 🔰 @p_eteghadi 🔰
بررسی ادعای وهابی تحت عنوان " گردن کلفتی امام زمان ع " 🤔 : ❓شيخ کلینی : امام زمان، یک شخص گردن‌کلفت بود ‼️ 📝 عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ حَمْدَانَ الْقَلَانِسِيِّ قَالَ : قُلْتُ لِلْعَمْرِيِّ قَدْ مَضَى أَبُومُحَمَّدٍ فَقَالَ لِي قَدْ مَضَى وَلَكِنْ قَدْ خَلَّفَ فِيكُمْ مَنْ رَقَبَتُهُ مِثْلُ هَذِهِ وَأَشَارَ بِيَدِهِ. ✍🏻 حمدان قلانسى می‌گويد : به اولين نايب امام زمان گفتم : آيا امام عسگری درگذشت‌؟ گفت : قطعا بله. ولى براى شما جانشينى گذاشت كه گردنش به اين كلفتى است، و با دست خود اشاره كرد. 📚 اصول کافی 329/1 🔆 قضاوت با خوانندگان 🔆 در {ختم کتاب کافی} با ما همراه باشید ❗️❗️ 👇👇👇
💠💠 👌مطابق روایات ما , امام مهدی علیه السلام بر ذمه و گردن خود , بیعت هیچ یک از حکام جور را نخواهد داشت و یکی از فلسفه های غیبت امام عصر ع هم در همین نکته است , چرا که اگر امام مهدی ع غائب نمی شد , به خاطر نداشتن یاور و نیرو , مجبور به بیعت با حکام ظالم زمان خود می شد , چنان که سایر امامان به خاطر نداشتن نیروی کافی و از روی تقیه و ناچاری , تن به بیعت با حکام جور می دادند , اما امام مهدی ع مامور به کنار گذاشتن تقیه و قیام در برابر حکام جور است و ایشان بیعت هیچ حاکم ظالمی را بر ذمه و گردن خویش نخواهد پذیرفت . ❕بر این اساس , امام مهدی علیه السلام زمانی ظهور می کند که تمام عالم دستشان از همه جا کوتاه و برای اصلاح ظلم و فساد جهان ، دست به دامان یک منجی الهی بزنند و از همه چیز و همه کس دل بکنند ، و قدر وجود امام ع را بدانند ، آن موقع است که ظهور واقع می شود ، لذا می بینیم که در روایات ما به این نکته اشاره شده که زمان ظهور ، زمانی است که ناامیدی سراسری تمام عالم را فرا گیرد و همگان برای اصلاح عالم جز به یک منجی الهی ، امید نداشته باشند در این هنگام است که امام مهدی ع ظهور می کند و با کمک همه مردم طاغیان عالم را از بین می برد 👌امیر مومنان ع فرمود : "«قائم ما، هنگامى كه قيام مى‏كند، بيعت هيچ كس را به گردن ندارد و به اين خاطر است كه ولادتش پنهان و وجودش غايب مى‏ماند»." إنَّ القائِمَ مِنّا إذا قامَ لَم يَكُن لِأَحَدٍ في عُنُقِهِ بَيعَةٌ؛ فَلِذلِكَ تَخفى‏ وِلادَتُهُ ويَغيبُ شَخصُهُ. " 📚كمال الدين یک جلدی , ص 303 ح 14 ، إعلام الورى‏: ج 2 ص 229، بحار الأنوار: ج 51 ص 109 ح 1. 👌سعيد بن جبير می گوید : " امام زين العابدين عليه السلام فرمود: «قائم ما، ولادتش بر مردم، پنهان مى‏ماند، تا آن جا كه مردم مى‏گويند:" هنوز متولّد نشده است"، براى اين كه هنگامى كه قيام مى‏كند، بيعت هيچ كس را بر گردن نداشته باشد». " القائِمُ مِنّا، تَخفى‏ وِلادَتُهُ عَلَى النّاسِ حَتّى‏ يَقولوا: لَم يولَد بَعدُ؛ لِيَخرُجَ حينَ يَخرُجُ ولَيسَ لِأَحَدٍ في عُنُقِهِ بَيعَةٌ. " 📚كمال الدين: ص 322 ح 6 ، إعلام الورى‏: ج 2 ص 231، بحار الأنوار: ج 51 ص 135 ح 2. ❕امام مجتبى عليه السّلام آن هنگام كه به جهت مصالح اسلام و مسلمين تن به مصالحه با معاويه داد و مردم زبان به ملامت حضرتش گشودند- چنين فرمود: " آيا ندانستيد كه هيچ يك از ما ائمه نيست، مگر اين‏كه بيعت با ستمگرى بر گردن او قرار مى‏گيرد؛ جز قائم كه عيسى بن مريم پشت سرش نماز مى‏گزارد. پس به درستى كه خداوند- تبارك و تعالى- ولادتش را پنهان و شخصش را مخفى مى‏سازد، تا آن‏گاه كه قيام مى‏كند، بيعت هيچ‏كس بر گردنش نباشد. " " أَ مَا عَلِمْتُمْ أَنَّهُ مَا مِنَّا أَحَدٌ إِلَّا يَقَعُ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِطَاغِيَةِ زَمَانِهِ إِلَّا الْقَائِمُ عج الَّذِي يُصَلِّي خَلْفَهُ رُوحُ اللَّهِ عِيسَى بْنُ مَرْيَمَ ع فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُخْفِي وِلَادَتَهُ وَ يُغَيِّبُ شَخْصَهُ لِئَلَّا يَكُونَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ إِذَا خَرَجَ " 📚الاحتجاج ج ٢ ص ٢٩٠ ❕حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در توقيعى در پاسخ به برخى پرسش‏ها مى‏فرمايد: " بدانيد كه هركدام از پدران من، بيعت يكى از طاغوت‏هاى زمان خويش را بر گردن داشتند؛ ولى من هنگامى قيام مى‏كنم، بيعت هيچ يك از گردنكشان و طاغوت‏هاى زمان را بر گردن ندارم. " " إِنَّهُ لَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنْ آبَائِي إِلَّا وَ قَدْ وَقَعَتْ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِطَاغِيَةِ زَمَانِهِ وَ إِنِّي أَخْرُجُ حِينَ أَخْرُجُ وَ لَا بَيْعَةَ لِأَحَدٍ مِنَ الطَّوَاغِيتِ فِي عُنُقِي‏ " 📚الغیبه طوسی ص ٢٩٢ 💠 👇
💠ادامه 👇 ❕برخی از محققین در این باره می نویسند : " كسانى كه با مسأله مهدويت آشنايى دارند مى‏دانند كه برنامه حضرت با برنامه ساير امامان تفاوت اساسى دارد. امامان ديگر مأمور بودند كه در ترويج دين تا سرحدّ امكان كوشش كنند، ولى مأمور به جنگ نبودند و لذا يك نوع بيعت و متاركه جنگ و پيمان عدم تعرض و صلحى بين آنان با حاكمان عصر خود، بسته بودند. ولى سيره حضرت‏ مهدى عليه السّلام از ابتدا با روش ديگر امامان فرق مى‏كند. قرار بر اين است كه حضرت به مجرد ظهور، دست به مقابله با ظالمان زده و ظلم و بى‏عدالتى را از جامعه بركند و به جاى آن عدل و قسط را برپا نمايد. لذا بايد بيعت هيچ‏كسى بر ذمّه او نباشد، زيرا هر لحظه احتمال ظهور است. " 📚موعود شناسى و پاسخ به شبهات، رضوانی , ص: 387 ❕روایت مورد استناد وهابی از کتاب کافی شریف هم ناظر به همین موضوع است که وهابی جاهل متوجه این موضوع نشده است و با ترجمه اشتباه روایت , جهل و عناد و نادانی خود را به تصویر می کشد !!!! 👌مطابق روایت مذکور , راوی می گوید : " به عمرى (عثمان بن سعيد) گفتم: آيا ابو محمد [امام حسن عسكرى عليه السّلام‏] از دنيا رفت؟ گفت: آرى او از دنيا رفت اما كسى را در ميان شما جانشين خود قرار داد كه گردن او اين‏چنين است؛ در اين حال به دست خود اشاره كرد. " " قُلْتُ لِلْعَمْرِيِّ قَدْ مَضَى أَبُو مُحَمَّدٍ فَقَالَ لِي قَدْ مَضَى وَ لَكِنْ قَدْ خَلَّفَ فِيكُمْ مَنْ رَقَبَتُهُ مِثْلُ هَذِهِ وَ أَشَارَ بِيَدِهِ. " 📚الکافی ج ١ ص ٣٢٩ ❕وهابی جاهل و هرزه گو مدعی شده است که در این روایت , عمری گفته است که امام مهدی ع گردن کلفت است !!!! 👌در حالی که عثمان بن سعید عمری می گوید : همانطور که این دست من رها و آزاد است , گردن امام مهدی ع هم مانند این دست من است , یعنی رها و آزاد است و امام زمان ع بیعت هیچ حاکم ظالمی را به گردن و ذمه خود ندارد . ❕دیدیم که وهابی جاهل با ترجمه اشتباه روایت و بدون آنکه سواد لازم را داشته باشد , سعی در آن دارد که روایات کافی شریف را به نقد و چالش بکشد , به همین جهت در پایان این پاسخ , متذکر نکته ای می شویم و آن اینکه : 👌کتاب صحیح بخاری , که اهلسنت معتقدند تمام روایات موجود در آن صحیح است , در نزد اهلسنت و وهابیون جایگاه رفیعی دارد و هرساله نیز مراسمی تحت عنوان " ختم صحیح بخاری " برگزار کرده و کتاب مذکور را ارج نهاده و محمد بن اسماعیل بخاری , صاحب کتاب مذکور را گرامی می دارند . ❕با این حال کتاب صحیح بخاری پر است از روایات موهون و بی اساس و بخاری نیز روایاتش را از افراد کذاب و جاعل حدیث نقل می کند و اساسا خود محمد بن اسماعیل بخاری در نزد برخی از علمای بزرگ اهلسنت , فردی ضعیف و متروک الحدیث بوده است ❕علمای شیعه نیز کتابهایی در نقد و بررسی محتویات کتاب صحیح بخاری تالیف کرده اند که می توان به کتاب " سیری در صحیحین " , آیت الله محمد صادق نجمی و کتاب " الصحیحان فی المیزان " , آیت الله میلانی , یا کتاب " القول الصراح فی البخاری و صحیحه الجامع " که با مقدمه " آیت الله سبحانی " چاپ شده است , اشاره کرد . 👌برخی از جوجه وهابیون فضای مجازی , از این عملکرد علمای شیعه در نقد و رد روایات کتاب بخاری , برآشفته اند و کانالی تاسیس کرده اند تا به زعم باطل خود روایات کافی شریف را به چالش و رد بکشند و اصطلاح " ختم کتاب کافی " را بر این عملکرد خود قرار داده اند , در حالی که مطالب آنان به طنز و مهمل بافی شبیه تر است تا به نقد علمی , و این عملکرد ناصواب نشان دهنده جهل و نادانی وهابیون به فهم روایات کافی شریف است که نمونه این نادانی را در پاسخ فوق و نیز پاسخهای دیگری که در جواب کانال مذکور نوشتیم , نشان داده ایم . 👌نهایت قدرت و توان وهابیون در نقد روایات شیعه در همین اندازه است !!!! 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈خیلیا میگن قیامت چیه؟! بهشت و جهنمی در کار نیست ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‎‎‌‌‎‎‌‌
🌸 امام رضا علیه‌السلام فرمودند: اى عبد العظيم! دوستان مرا از جانب من سلام برسان، و به آنان بگو: در دل‌هاى خود براى شيطان، راهى باز نكنند ... بحار الأنوار، ج‌۷۴ ص‌۲۳۰ ح‌۲۷ 🌺 میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی، فخر ملک ری، بر مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام مبارک باد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅از امام محمد باقر علیه السَّلام آمده است: ✍زراره دربارۀ شخصی از امام (ع) سؤال کرد که کار نیکی انجام‌ می‌دهد و انسانی او را می‌بیند و او خوشحال می‌شود. حضرت فرمودند: اشکالی ندارد همه دوست دارند کار نیک آن‌ها در میان مردم نمایان شود (تبلیغ گردد)، مهم آن است که این کار را به نیت خشنودی مردم انجام نداده و برای رضای خدا باشد. 📚برگرفته از اصول کافی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴چگونه ملک الموت می تواند در یك زمان، روح افراد متعدد را در جاهای متفاوت قبض كند؟ ✅از آن جا كه فرشتگان جزء موجودات مجرّدند و مجرّدات محدود به زمان و مكان نیستند، پس چنین نیست كه فرشته ای در مكانی باشد و نتواند در مكان دیگری حاضر شود... 🔴ملك الموت موجودی مجرّد است در یك زمان می تواند چند انسان را كه در چند مكان مختلف هستند قبض روح كند. 🌟مۆیّد این مطلب روایتی است از امام صادق(علیه السلام) كه فرمود: از ملك الموت پرسیده شد: ⁉️چگونه در یك لحظه ارواح را قبض می كنی در حالی كه بعضی از آنها در مغرب اند و بعضی در مشرق؟ ✅ پاسخ داد: این ارواح را به خود می خوانم و آنها اجابت می كنند... منابع 📚محمد حسین طباطبایی، انسان از آغاز تا انجام، ص 66 ـ 67، و شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 134). عبدالله جوادی آملی،صورت و سیرت انسان در قرآن،ج4ص319 🔰 @p_eteghadi 🔰
🏴 حضرت عبدالعظیم حسنی چرا و چگونه به ایران آمد؟ هجرت این سید بزرگوار به ایران و شهر ری ، حکمت‌های زیادی در پی داشته است که یکی از آن‌ها بسط و گسترش مکتب اهل بیت(علیه السلام) در این منطقه بوده است و مدرسه و مکتب حدیثی و فقهی ری، یکی از مکاتب مهم علمی شیعه به شمار می‌رود که تأثیر آن در مکتب حدیث نگاری بسیار روشن می باشد که حضرت عبدالعظیم حسنی در پیشبرد این مکتب نقش به سزایی داشته است...👇 https://hawzahnews.com/xbrb2 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓چراها‌‌؟‌؟‌؟ 🔰چرا در نظام آفرینش، انسان شگفت ترین مخلوقات است؟؟؟ ✔️شعر امام علی علیه السلام: 🔸أ تزعم اَنَّکَ‌ جِرْمٌ‌ صَغِیرٌ 🔸و فِیکَ انْطَوَی الْعَالَمُ الْاَکْبَرُ ▫️ای انسان! آیا گمان می بری که تو جثّه ای کوچک و ناچیز هستی؟! ▫️در حالی که جهان بزرگ تر در وجود تو نهفته است. 🔰اعجوبه ای به نام انسان این اشرف مخلوقات و اعجوبه ای که «انسان» نامیده می شو د، یکی از پر اسرارترین موجودات این جهان و یکی از مرموزترین و پیچیده ترین پدیده های عالم است. ❓چراها‌‌؟‌؟‌؟ 🔰چرا در نظام آفرینش، انسان شگفت ترین مخلوقات است؟؟؟ ✔️شعر امام علی علیه السلام: 🔸أ تزعم اَنَّکَ‌ جِرْمٌ‌ صَغِیرٌ 🔸و فِیکَ انْطَوَی الْعَالَمُ الْاَکْبَرُ ▫️ای انسان! آیا گمان می بری که تو جثّه ای کوچک و ناچیز هستی؟! ▫️در حالی که جهان بزرگ تر در وجود تو نهفته است. 🔰اعجوبه ای به نام انسان این اشرف مخلوقات و اعجوبه ای که «انسان» نامیده می شو د، یکی از پر اسرارترین موجودات این جهان و یکی از مرموزترین و پیچیده ترین پدیده های عالم است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔵 نوجوانانی با شکوه و طراوت (در بهشت) ✍ نوجوانانی جاودان در شکوه و طراوت، پیوسته گرداگرد آنان می گردند، با قدح‌ها و کوزه‌ها و جام هایی از نهرهای جاری بهشتی و شراب طهور! اما شرابی که از آن درد سر نمی گیرند و نه مست می‌شوند! (سوره واقعه) نوجوانان زیبارو که همیشه با نشاط و جوان هستند، بر گرد بهشتیان به خدمت می گردند. از برخی روایات فهمیده می شود که این نوجوان ها که همواره در سنین نشاط می مانند و به اهل بهشت خدمت می کنند، اطفال کفار و مشرکین هستند که قبل از بلوغ از دنیا رفته اند. از پیامبر اکرم (ص) درباره بچه های کفار و سرنوشت آن را سؤال شد. حضرت فرمودند: آن‌ها خدمتگذاران اهل بهشت هستند. خودشان از این کار لذت می برند و خوشی این‌ها به همین خدمت گذاری است. اطفال مؤمنین هم که در طفولیت از دنیا رفته اند، تحت تربیت حضرت ابراهیم و بنابر برخی روایات تحت تربیت حضرت زهرا (س) می باشند. امام صادق (ع) فرمودند: به يقين اطفال شیعیان ما از اهل ایمان، تحت تربیت فاطمه (س) هستند. اگر والدین آن‌ها در قیامت اهل بهشت باشند، به آن‌ها ملحق می شوند. خداوند فرموده است: فرزندانشان را به آنان محلق میکنیم. 📚 کتاب بهشت و جهنم 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔹  پیشاپیش قیام قائم علاماتی است که بلایی از جانب خدای تعالی برای مؤمنان است. راوی می‌گوید این بلا چیست؟ فرمود : موت ذریع.  در این باره به ۴ روایت از امیرالمؤمنین علیه‌السلام اشاره می‌شود: 1ـ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی موت احمر را مردن با شمشیر و موت أبیض را به مردن با طاعون یا بیماری‌های مهلک تفسیر کرده‌اند: «بَیْنَ‏ یَدَیِ الْقَائِمِ‏ مَوْتٌ‏ أَحْمَرُ وَ مَوْتٌ أَبْیَضُ وَ جَرَادٌ فِی حِینِهِ وَ جَرَادٌ فِی غَیْرِ حِینِهِ أَحْمَرُ کَالدَّمِ فَأَمَّا الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ فَبِالسَّیْفِ وَ أَمَّا الْمَوْتُ الْأَبْیَضُ فَالطَّاعُون؛  پیشاپیش قائم مرگ سرخ و مرگ سفید و ملخى فصلى و ملخى غیر فصلى که همچون خون سرخ رنگ است خواهد بود. 📌 اما مرگ سرخ به وسیلۀ شمشیر است و اما مرگ سفید یعنى طاعون‏.» 2ـ اصبغ بن نُباته ضمن روایتی از امیرالمؤمنین (ع) درباره برخی از وقایع آخرالزمان نقل می‌کند «... پس هنگامى که گردش آسمان طولانى شد خواهید گفت: (آن مهدى موعود) مرده یا هلاک‌شده و به کدام بیابان رفته است. آن روز، تأویل این آیه مصداق پیدا می‌کند 👇👇