eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ ✍من واقعا نمی‌فهمم که چرا وقتی یکی به شما توهین می‌کند، یا بد جوابتان را می‌دهد، یا تحقیرتان می کند یا آن‌طور که انتظار دارید به شما احترام نمی‌گذارد، این شما هستید که ناراحت می‌شوید؟ بابا جانِ‌من! از کوزه همان برون تراوَد که در اوست! رفتارِ هر کس متناسبِ شخصیتش است وقتی گفتار یا رفتارِ یکی زشت یا بی‌ادبانه است، او دارَد شخصیتش را به نمایش می‌گذارد! شما چرا به خودتان می‌گیرید و بیخود ناراحت و خشمگین می‌شوید، خودخوری می‌کنید، به‌هم میریزید، نآارام و آشوب می‌شوید و در صدد یک جواب محکم‌تر برمی‌آیید؟ اوست که دارد بی‌شعوری‌اش را به نمایش می‌گذارد، شما چرا حِرص می‌خورید و به هم میریزید، و تلاش می‌کنید شبیهِ او رفتار کنید؟ 💥هر وقت در این‌جور موقعیت‌ها‌ قرار گرفتید، به یادِ این نکته بیفتید. قول می‌دهم آبی است بر آتش. در این مواقع، فقط ساکت و نظاره‌گر بمانید و حتی در این لحظات می‌توانید این رُباعیِ شیخ بهایی را با خودتان زمزمه کنید تا آرام‌تر شوید: آن کس که بَدَم گفت، بدی سیرتِ اوست وان کس که مرا گفت نِکو خود نیکوست 🔰 @p_eteghadi 🔰
16.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞|نماهنگ بسیار زیبا ⚜️همخوانی تلاوت قرآن کریم⚜️ 🏵بر اساس تلاوت ماندگار استاد شحات محمد انور 📖سوره مبارکه نساء آیات 135 و 136 📌صفحه ۱۰۰ قرآن کریم(عثمان طه) 🔸کاری از: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 📺مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت: aparat.com/v/yFOjn 🔰 @p_eteghadi 🔰
دعای روزهای آخر ماه 🤲 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ. خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته، ما را نیامرزیده‌ای ؛ در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان.   🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ 🔸امام رضا (ع): 🔹ليسَتِ العِبادَةُ كَثرَةَ الصِّيامِ وَ الصَّلاةِ، وَ إنَّما العِبادَةُ كَثرَةُ التَّفَكُّرِ في أمرِ اللّهِ 🔹عبادت به فراوانى روزه و نماز نيست بلكه عبادت به بسيار انديشيدن در كار خداوند است/تحف العقول صفحه ۴۴۲ 🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️ چرا امام زمان عج اول غیبت صغری داشتند و بعد به غیبت کبری رفتند؟ چرا از همان اول به غیبت کبری نرفتند؟ ♻️ برای حضرت مهدی (عج) دو غیبت وجود دارد: یکی غیبت صغری و دیگری غیبت کبری که هر دو لازم و ضروری بوده است. 🔸مهم‌ترین فلسفه ضروری غیبت صغری جلوگیری از انحراف جامعه شیعی در پذیرش غیبت کبری و آمادگی اندیشه‌ها برای این دوران بوده است؛ زیرا اگر غیبت کبری ناگهانی شکل می‌گرفت موجب انحراف افکار، تفرقه و عدم پذیرش اندیشه مهدویت از سوی شیعیان می‌شد 🔸با شکل گیری غیبت صغری ارتباط جامعه شیعی از سوی نواب اربعه و وکلای مورد اعتماد حضرت به مدت 69 سال انجام گرفت و با پدید آمدن آمادگی نسبی برای شیعیان، آن حضرت به فرمان الهی در پرده غیبت کبری و پنهان زیستی تمام و کامل قرار گرفت. 🔹در این میان ائمه علیهم السلام بیشترین نقش را برای آماده نمودن جامعه شیعی برای عصر غیبت صغری و کبری ایفا نمودند. 🔸تبیین و تفسیر صحیح از آموزه های مهدوی، نشر اندیشه های مهدویت، سرزنش و مبارزه با منکرین، بیان ثواب ثبات قدم و انتظار فرج بخشی از فعالیت های آنان در این زمینه بوده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204069 📎 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓گناه تا چه اندازه‌ای در به تأخیر انداختن امر ظهور تأثیر گذار است؟ 🔹امر ظهور یکی از امور مهم اعتقادی است که قابل تقدیم و تاخیر است. 🔸به طور قطع انجام واجبات و ترک گناهان نقش به سزایی در به جلو انداختن امر ظهور دارد و در مقابل انجام گناه در به تأخیر انداختن ظهور امام مهدی (عج) تأثیر به سزایی دارد؛ زیرا گناه موجبات خشم خداوند را فراهم می­‌کند و خشم خداوند موجب می‌­گردد که خداوند به مجازات گناه مردم آنها را از حضور امام محروم کند. 🔸منابع روایی نشان می‌دهد انجام برخی گناهان تأثیر به‌سزایی در تأخیر امر ظهور دارد، چنان‌که در روایتی از امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در این باره چنین آمده است: «آگاه باشید زمین از حجّت الهی خالی نمی‌ماند؛ ولی خداوند به دلیل ستم پیشگی و زیاده‌روی انسان‌ها، آنان را از وجود حجّت خود محروم می‌کند.» 🔹در نامه ای از آن حضرت به شیخ مفید نیز بر علت طولانی شدن زمان غیبتشان تصریح شده و چنین آمده است: «علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.» 🌐جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/203901 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ✍ نکته مهم دیگری را که باید اشاره کنم این است که: من در کتاب اعمالم و در لحظات آخر حضور در آن دنیا، میزان عمر خودم را که اضافه شده بود مشاهده کردم. به من چند سال مهلت دادند که : آن هم به پایان رسیده! من اکنون در وقت های اضافه هستم! اما به من گفتند: مدت زمانی که شما برای صله رحم و دیدار والدین و نزدیکانت می گذاری جزو عمر شما محسوب نمی شود. همچنین زمانی که مشغول بندگی خالصانه خداوند یا زیارت اهل بیت علیهم السلام هستید، جزو این مقدار عمر شما حساب نمی شود. 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
دستور به یاد کردن از پیامبران بزرگ در قرآن !!!! 🤔 : ❓در ادامه ی بررسی عقلی آیات قرآن به سه آیه از سوره ی مریم میرسیم به این مضمون🔴⬇️ وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مُوسَى إِنَّهُ كَانَ مُخْلَصًا وَكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا ﴿۵۱﴾ و در اين كتاب از موسى ياد كن زيرا كه او پاكدل و فرستاده‏ اى پيامبر بود (۵۱) وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِسْمَاعِيلَ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا ﴿۵۴﴾ و در اين كتاب از اسماعيل ياد كن زيرا كه او درست‏ وعده و فرستاده‏ اى پيامبر بود (۵۴) وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِدْرِيسَ إِنَّهُ كَانَ صِدِّيقًا نَبِيًّا ﴿۵۶﴾ و در اين كتاب از ادريس ياد كن كه او راستگويى پيامبر بود (۵۶) توضیح: ما میدانیم که محمد و الله و سایر پیروان این دین مدعی هستند که قرآن کلام الله و وحی ملزم است. حال اینجا سوال پیش می آید " الله از چه کسی میخواهد که در این کتاب از ادریس و ... یاد کند؟ مگر محمد میتوانسته است از خودش آیه ای به قرآن بیفزاید؟ از لابه لای همین گاف های قرآنی میشود به کذب بودن آن پی برد ❗️❗️ 💠💠 👌در سوره مریم , پنج بار هنگام شروع در داستان پيامبران بزرگ و نیز در هنگام بیان سرگذشت حضرت مريم ، جمله اذكر (يادآورى كن) آمده است و به خاطر آن مى‏توان اين سوره را سوره يادآوريها ناميد، يادآورى از پيامبران و مردان و زنان بزرگ و حركت توحيدى آنها و تلاششان در راه مبارزه با شرك و بت‏پرستى و ظلم و بيدادگرى. ❕و از آنجا كه معمولا ذكر به معنى يادآورى بعد از نسيان است ممكن است اشاره به اين واقعيت نيز باشد كه ريشه توحيد و عشق به مردان حق و ايمان به مبارزات حق‏طلبانه آنها در اعماق جان هر انسانى ريشه دوانيده و سخن از آنها در واقع يك نوع ذكر و يادآورى و بازگويى است. 📚تفسیر نمونه ج ١٣ ص ٨١ ❗️پیامبر گرامی مامور بود که آیات نازل شده بر خودش را بی کم و کاست به مردم برساند و در کتاب آسمانی خود قرآن قرار دهد , آیات فوق نیز تاکیدی مجدد بر این حقیقت است که پیامبر حق ندارد که آیات نازل شده را به صورت گزینشی به مردم برساند و در کتاب آسمانی اش بیاورد , لذا به خاطر اهمیت مساله , بالخصوص خداوند دستور می دهد که آیات مربوط به پیامبران الهی و حضرت مریم علیهم السلام را باید در قرآن بیاوری و به این طریق از آنان یاد کنی و حق نداری که در این زمینه اهمال و بی توجهی صورت دهی , چنان که در آیه دیگر فرمود : " و هنگامى كه آيات روشن ما بر آنها خوانده مى‏شود كسانى كه اميد لقاى ما (و رستاخيز) را ندارند مى‏گويند قرآنى غير از اين بياور، و يا آن را تبديل كن (و آيات نكوهش بتها را بردار!) 👈بگو من حق ندارم كه آن را از پيش خود تغيير دهم، فقط از چيزى كه بر من وحى مى‏شود پيروى مى‏كنم، من اگر معصيت پروردگارم را كنم از مجازات روز بزرگ (قيامت) مى‏ترسم. "👉 " وَ إِذا تُتْلى‏ عَلَيْهِمْ آياتُنا بَيِّناتٍ قالَ الَّذِينَ لا يَرْجُونَ لِقاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هذا أَوْ بَدِّلْهُ قُلْ ما يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقاءِ نَفْسِي إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ ما يُوحى‏ إِلَيَّ إِنِّي أَخافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ " ( یونس ١٥ ) ❕و فرمود : " هر گاه او سخنى دروغ بر ما مى‏بست - ما او را با قدرت مى‏گرفتيم، - سپس رگ قلبش را قطع مى‏كرديم! - و احدى از شما نمى‏توانست مانع شود و از او حمايت كند. " " وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنا بَعْضَ الْأَقاوِيلِ _ لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْيَمِينِ _ ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتِينَ _ فَما مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ عَنْهُ حاجِزِين‏ " ( حاقه ٤٤ _ ٤٧ ) 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕بر همین اساس , برخی از مفسرین در مورد آیات مورد استناد معاند , می نویسند : " آيه 16 وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ- إلى آخره: كلمه (وَ اذْكُرْ) خطاب به پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است. و مقصود از كلمه (الْكِتابِ) قرآن مجيد مى‏باشد. ❕بعد از آنكه خداى عليم داستان حضرت زكريا و يحيى را براى پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شرح داد داستان بسيار مهم و پرعظمت حضرت مريم و فرزندش عيسى را بدنبال آن براى رسول بزرگوار اسلام شرح مى‏دهد و مى‏فرمايد: داستان حيرت‏انگيز حضرت مريم و عيسى را در كتاب يعنى قرآن مجيد يادآور شو، تا براى هميشه مورد مطالعه خردمندان و نمونه‏اى از قدرت‏نمائى‏هاى خداى بى‏همتا باشد. و از سوى ديگر: گواه و معجزه‏اى باشد براى پيامبر بودن تو. چرا كه تو نزد كسى درس نخوانده‏اى، و كتابى را مطالعه نكرده‏اى، تا اينگونه مطالب غيبى را از آنها آموخته و براى ديگران شرح داده باشی . 📚تفسير آسان، ج‏11، ص: 93 ❕كلمه (وَ اذْكُرْ) خطاب به پيامبر عاليقدر اسلام صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است. يعنى يا محمّد (ص) اهميت و شخصيت مذهبى اسماعيل صادق الوعد را در قرآن براى خود و ديگران يادآور شو. گرچه خدا مى‏داند، ولى شايد بتوان گفت: ❕خداى سبحان بدين لحاظ به رسول خود ميفرمايد: داستان پيامبرانى را كه در آيات قبل خوانديم و پيامبرانى را كه بعدا خواهيم خواند در قرآن يادآور شو كه كسى نتواند بگويد: پيغمبر اسلام، شرح حال اين انبياء را از پيش خود مى‏گويد. بلكه مى‏فرمايد: شرح حال آنان را از قرآن براى شنوندگان نقل كن، تا ثابت شود اين قرآن از طرف خدا مى‏باشد. " 📚تفسير آسان، ج‏11، ص: 171 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 تصور صحیح از مرگ ✍ مشکل اصلی اکثر انسان‌ها که با مرگ درست برخورد نمی کنند تصور غلطی است که نسبت به مرگ دارند، ولی اگر تصور آن‌ها تصحیح شود مسلّم مرگ یا انتقال به عالم دیگر را یکی از زیبایی‌های عالم خلقت می‌یابند. در تصور صحیح از مرگ به سه نکتة اساسی باید توجه کرد که عبارت است از: ۱- مرگ، نسبی است. یعنی مرگ نسبت به دنیا مرگ است و نسبت به جهانِ پس از دنیا تولد است، پس در واقع یک تحول است، به این معنی که مرگ پایان قسمتی از زندگی انسان وآغاز مرحله ای نوین از بخش اصلی زندگی است. مثل این است که انسان از مرحلة کودکی به مرحلة جوانی می‌آید، که در آن صورت نسبت به کودکی مرده است ولی نسبت به جوانی زنده شده است. ۲- مرگ، خارج شدن از نظامی است با درجه وجودی ضعیف، و وارد شدن به نظامی است با درجه وجودی شدید که در شرایط جدید امکان ظهور حقایقی فراهم می‌شود که در دنیا امکان آن چنان ظهوری ممکن نبود. ۳- دنیا مانند رَحِمی است که انسان را آماده می‌کند برای دنیای وسیع تر، یعنی قیامت، و مرگ دورة انتقال از این دنیا به آن دنیاست تا در قیامت استعدادهایی مثل خلود و تجرد که در این دنیا امکان ظهورش نبود ظهور کند. 📚 کتاب معاد، بازگشت به جدی ترین زندگی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰