eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جایگاه حضرت عبّاس علیه‌السّلام در بهشت ✅ اگرچه مقام شهید و شهادت، مقام رفیعی است که رسیدن به آن، نیاز به توفیق الهی دارد، ولی باید بدانیم که در بین شهدا نیز رتبه‌ها متفاوت است و اینگونه نیست که همگی در یک رتبه باشند؛ در این میان، این قمر منیر بنی‌هاشم است که در قیامت به رتبه‌ای دست یافته که تمام شهدا به مقام او غبطه خواهند خورد. 🔻 «إنَّ لِلعَبَّاسِ عِندَ الله تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَنزِلَةً یَغبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَداءِ یَومَ القِیَامَةِ.» ✍️ عبّاس علیه‌السّلام نزد خداوند تبارک و تعالى منزلتى دارد که همه شهیدان در روز قیامت، به آن رَشک مى‌برند.» 📚 امالی (شیخ صدوق)، ص 547. 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
علم نردبانی بیش نیست / صدای علم این است که عمل کنید 🔹 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی اسراء با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های بنیاد اسراء برگزار شد. 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در این پیام ابراز داشتند: علی بن ابی‌طالب (علیه أفضل صلوات المصلین) است، زیرا دربان مدینه علم حضرت است: «أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌ بَابُهَا». گوشه‌ای از علومی که در این مدینه است و حوزه‌ های علمیه و علما و محققان باید از آن بهره ببرند، همان است که وجود مبارک پیامبر اسلام (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «إِنَّمَا الْعِلْمُ‏ ثَلَاثَةٌ» یعنی برنامه‌ های حوزه‌های علمیه گرچه علوم فراوانی است ولی این سه علم برنامه اصلی و رسمی است: «آیَةٌ مُحْکَمَةٌ أَوْ فَرِیضَةٌ عَادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قَائِمَة». 🔹آیه محکمه ناظر به اصول دین است مبدأ شناسی، معاد شناسی، وحی و نبوت‌شناسی، نبوت و ولایت و امامت‌ شناسی و سایر مسایلی که مربوط به اصول دین است، فریضه و سنت مربوط به فقه و اخلاق و حقوق و حکمت عملی است؛ آن حکمت نظری به عنوان روح علم و اساس علم که فرمود «آیَةٌ مُحْکَمَة» است آن اساس است، این فریضه و آن سنت به عنوان فرع مترتّب بر آن اصل؛ یعنی این سه اصل است که پیغمبر فرمود. 🔹 فراگیری علم تنها کافی نیست، علم نردبان است، علم ما را به ، به ، به ، به و مانند آن می‌ رساند. اگر کسی نردبانی را فرا بگیرد که چگونه نردبان می‌ سازند، چند پله داشته باشد، درجات آن چگونه باشد، فاصله درجات آن چگونه باشد، نردبان‌ سازی کند ولی از نردبان بالا نرود می‌ شود عالم بی‌ عمل! بیان نورانی علی بن ابی‌طالب (صلوات الله و سلامه علیه) این است: «الْعِلْمُ یَهْتِفُ بِالْعَمَل‏»، او فریاد می ‌زند، او است، صدای علم این است که عمل کنید، «أیها العلماء»! وقتی یاد گرفتید عمل کنید. 🔹 علم نردبانی بیش نیست، اگر کسی عالم بود و عاقل نشد نردبان ‌تراش است اسلحه ‌تراش است مثل آنها که شمشیر می ‌تراشیدند بازار شمشیرفروشی داشتند ولی اهل نبودند، قلم ‌فروشی داشتند ولی از خود به یادگار نگذاشتند. فرمود اگر عالم شدید، اگر اهل قلم شدید، اگر اهل نردبان شدید، بکوشید که باشید: 🔹اگر کسی عالم شد حتماً باید به راه بیفتد یا در صدد و علاقه است یا در صدد ؛ اگر کسی عالم بود راه محبّت را طی نکرد بهره ‌ای نبرد، اگر کسی عالم بود راه شهود را طی نکرد بهره‌ ای نبرد، به هر حال باید به عمل برسد، راه محبّت این است. برنامه رسمی است فرمود اینها بیایند حوزه علمیه نه عالم و مجتهد شوند، اینها کافی نیست، اینها باید علاقه‌ مند شوند که آدم شوند ﴿یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا﴾. 🔰 @p_eteghadi 🔰
خروج امام حسین علیه السلام بر خلیفه زمان.mp3
2.13M
👈 طبق مبانی اهل‌ سقیفه، یزید خلیفه مشروع بوده است و خروج علیه حاکم، جایز نیست لذا امام حسین علیه السلام نباید خروج می کرد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 علیه السلام 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 احیاگران آزاده ▫️ بعد از شهادت رسماً تریبون اموی اعلام كرد: لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ * خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ این حرف را یزید ملعون بعد از شنیدن گزارش گفته است؛ اما وقتی اسرا به كوفه آمدند مجلس كوفه را قبضه كردند، بین راه بودند بین راه را قبضه كردند، وارد شام شدند مجلس اموی را در شام قبضه كردند، آن گاه آنها کلاً منكر شدند گفتند ما نكردیم؛ یزید گفت ابن زیاد كرد، ابن زیاد گفت عمرو سعد كرد! ▫️ تا آن روز و قبل از سخنرانی امام سجاد همه خواهان جایزه بودند، بعد از سخنرانی همه دیگری را لعن می ‌كردند. آمدن سر مطهر و اسرا به شام، كلّ منطقه را عوض كرد؛ وجود مبارك امام سجاد با بازوهای بسته آمد اما زبانش بود! وقتی روی منبر رفت كرامت علوی و سجادی‌ اش جلوه كرد فرمود ما امسال مكه نرفتیم قربانی نكردیم ولی منا را زنده كردیم منا برای ماست، ما حج نكردیم عمره مفرده داشتیم ولی حج برای ماست، ما اینها را زنده كردیم دین را زنده كردیم اسلام را زنده كردیم داریم می ‌رویم مدینه، ما پیروز شدیم: «اذا اَرَدتَ ان تَعلَم مَن غَلَب و دخل وقتُ الصلاة فَاَذن ثم اَقِم»**؛ این كار ما بود، ما شكست نخوردیم ما . 📚 سخنرانی در حوزه علمیه شهرستان بابل تاریخ: 1384/11/23 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀هرصبح، یک حدیث🥀 امام رضا علیه السلام: اگر بر حسین بگریی، چندان که اشک هایت بر گونه ات جاری شود، خداوند تمام گناهانت را می آمرزد. 📚امالی، ج۴۴، ص۲۸۶ 🔰 @p_eteghadi 🔰
📓 اربعین حماسه ظهور به قلم؛ محمد شجاعی زائران و میزبانان اربعین، انسان‌هایی‌اند که آموخته‌اند حول محور امام حسین (علیه‌السلام) می‌توانند مدینۀ فاضله‌ای را برای زمان مشخصی رقم بزنند؛ 💥 اما چرا هنوز به بلوغ این نیاز نرسیده‌اند که می‌توانند حول محور امام معصوم زمان خویش، این زندگی کوتاه را برای همیشه و در همه جای زمین تجربه کنند؟ در کتاب "اربعین حماسه ظهور" هم با پاسخ این پرسش، و هم با جریانِ حرکت دنیا به سمت تشکیل تمدن اربعینی در سراسر جهان روبرو خواهیم شد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از قاصدک
❇️ فروشگاه همیشه تخفیف ایران گیاه 😍فروش محصولات بهداشتی و مواد غذایی طبیعی و سالم😍 1⃣ ۲۰ درصد تخفیف همیشگی به افرادی که در سایت عضو شده اند. 2⃣ ۱۰ درصد تخفیف به خرید های بدون عضویت 3⃣ ارسال رایگان برای خریدهای بالای ۴۰۰هزار تومان لینک زیر را لمس کن وهمین الان عضو کانال ایران گیاه شو / هم کلی مطلب عالی یاد میگیری هم میتونی راحت خرید کنی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/16777223C1494e7d185 یک کانال عالی با کلی اطلاعات در زمینه سلامت👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/16777223C1494e7d185
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 مهلتی از سوی خداوند؛ سنت الهى همه جا اين بوده كه به قدر كافى مهلت براى تجديد نظر و بيدارى و آگاهى بدهد، حوادث دردناك ، و وسائل رحمت را يكى پس از ديگرى مى فرستد، تهديد مى كند، تشويق مى كند، اخطار مى نمايد تا حجت بر همه تمام شود. ولى هنگامى كه اين مهلت به پايان رسيد سرنوشت قطعى دامنشان را خواهد گرفت. به خاطر مصالح تربيتى دیر و زود ممكن است، اما سوخت و سوز ندارد! توجه به همين واقعيت كافى است تا همگان از سرنوشت گذشتگان عبرت گيرند، و از مدت مهلت الهى براى بازگشت و اصلاح استفاده كنند. 🔷 آیه روز : مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَ مَا يَسْتَأْخِرُونَ (حجر / آیه 5) 🔶 ترجمه : هيچ گروهي از اجل خود پيشي نمي ‏گيرد و از آن عقب نخواهد افتاد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰خودبینی و دگربینی اقتصادی 🔻امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «اَلاِحتِکَارُ شِیمَةُ اَلفُجَّارِ» و «الإِیثارُ شِیمَةُ الأَبرارِ».(1) 🔸وقتی بدکارگی به حدی برسد که جزء لاینفک اخلاق انسان بشود، او را تبدیل به سمبل و مجسمه زشتی و فساد می‌کند و به نام ننگین فاجر و بدکار ملقب می‌شود. 🔹و نیز هنگامی که گذشت و نیکوکاری در اخلاق و رفتار انسان ریشه پیدا کند، از او موجودی الهی نورانی می سازد که نامش در صحیفه ابرار و نیکان ثبت می‌شود. 🔸ایثار و گذشت از منافع شخصی و مصالح فردی، چشم‌پوشی از خوشی‌ها و لذات و پا گذاشتن بر روی هوس‌ها و مظاهر‌ فریبنده حیات انسانی و عمل به تکالیف فردی و اجتماعی و پایبندی به اصول اخلاقی، ویژگی بارز ابرار و انسان‌هایی است که هر لحظه و هر صحنه زندگی را زمان و میدان نبرد و امتحان می‌دانند. 🔹انسان فاجر در زندگی به هیچ‌چیز جز خود نمی‌اندیشد و همه‌چیز را برای خودش می‌خواهد. کسی که همه‌چیز را برای خودش خواست، حاضر است مایحتاج ضروری دیگران را هم برای خودش در کناری ذخیره کند؛ حتی اگر بداند که دیگران از این کمبود در زجر و عذاب هستند. 🔺مال اندوزی و راه انداختن جنگ اقتصادی با خدا و مردم کار همیشگی بدکاران و فجار است و تا زمانی که دست قدرت پروردگار از آستین ملت درنیاید و گلوی خون خواره زراندوزان را نفشارد، به صغیر و کبیر ملت رحم نخواهند کرد. 📚منبع: کتاب اقتصاد آسمانی یا ملکوت رزق 📌پانوشت: (1).غررالحکم و دررالکلم، ص50 «احتکار و جمع‌آوری و حبس اموال رفتار و منش ناپاکان و ایثار و مقدم داشتن دیگران بر خود رفتار و منش پاکان است.» 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓ آیا بعد مرگ می توانیم در برزخ اقوامی که از دنیا رفته اند را ببینیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 نفی ترور 🔹 به معنای خونریزی بی جا و تروریست به معنی فرد خونریز، هرگز در اسلام جایگاهی ندارد تقبیح شده است و اسلام چنین كسی را كه خونریز ابتدایی است نكوهش كرد و فرمود مثل آن است كه جامعه‌ ای را به هلاكت بكشاند و به انبیا و شاگردان انبیا دستور داده است كه جلوی چنین مهاجمینی را بگیرند و مانند آن. 🔹 از اینجا روشن می‌ شود كه اسلام نسبت به كاملاً نظر منفی دارد؛ نه تنها تشویق نمی ‌كند نه تنها بی تفاوت نیست بلكه كاملاً دارد و هرگونه خونریزی ابتدایی را كه در جریان دفاع نباشد و طبق رهبری وحی و نبوت نباشد، باطل می ‌داند و هرگز اجازه نمی ‌دهد. اسلام، چون جنگ را جهاد فی سبیل الله می ‌داند، معلوم می‌ شود كه این جنگ برای آن است كه خس و خاشاك و تیغ های سر راه برداشته شوند. 🔹 راه برای است و كافران و مشركان، سر راه را گرفته ‌اند كه ﴿یصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ﴾؛ چون اینها سر راه را گرفته‌ اند رهبران الهی باید این رهزن ها را برانند؛ این یک است که عقل هم آن را می ‌پذیرد. 📚 سخنرانی در جمع جهادگران تاریخ: 1374/06/06 🔰 @p_eteghadi 🔰