eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🚩 تنها حامی در ميدان دفاع! ✍️در آغازين روزهاى پس از رحلت پيامبر(ص)، امير مؤمنان(ع) به امور مربوط به كفن و دفن پيامبر(ص) مشغول بود تا بتواند مراسمى در خور آن شخصيت اعلاى انسانيت برگزار كند. در اين فاصله، برخى سياسيون قريش قدرت را از انصار ربودند و با فعاليت‌هاى اجتماعى، فرهنگى و تبليغاتى سعى در تثبيت حاكميت نوپديد خود داشتند. 🔻اكثريت قريب به اتفاق مردم، در اين حوادث ساكت و تنها نظاره گر رويدادها بودند! خواص و افراد تأثيرگذار نيز يا از طبقه حاكم حمايت مى‌كردند، يا عملكردى منفعلانه داشتند! امير المؤمنين(ع) نيز بى‌پشتيبان بود و تنها گروه اندكى از مؤمنان ناب، اما كم نفوذ و غير تأثيرگذار، همانند سلمان، ابوذر، مقداد و عمّار از ايشان حمايت مى‌كردند. 🔸 با وجاهتى كه به عنوان دختر پيامبر(ص) از ناحيه توصيف‌هاى والاى پيامبر(ص) همچون «سيّدة نساء العالمين» به دست آورده بود؛ بزرگوارى، كرامت و معرفت والايى كه در دوره كوتاه زندگى خود به جامعه و مردم نشان داده بود و...، احتمال تأثيرگذارى بر پيشگيرى انحراف خلافت را محتمل مى‌ساخت. ▫️ او تنها فرد بازمانده از نسل پيامبر(ص) بود كه در جامعه حضور داشت. حركت و سكون، فعل و ترك، كنش و واكنش، اخلاق و رفتار، سخن و سكوت و خلاصه هر قول و فعلى از او يادآور پيامبر(ص) و جايگاه ويژه او نزد پيامبر(ص) بود. ▫️ بخارى درباره علل بيعت كردن امام(ع) پس از شهادت حضرت فاطمه(ع) نوشته است: ... و كانَ لِعَلِىٍّ مِنَ النّاسِ وَجهٌ حَياةَ فاطِمَةَ، على (عليه السلام) در دوره زندگى (كوتاه) حضرت فاطمه(ع) در جامعه وجاهت و اعتبارى داشت. ... از اين رو در دوره كوتاه زندگى ايشان پس از رحلت پيامبر(ص)، حضرتش پاى به ميدان دفاع از ولايت اميرالمؤمنين عليه‏السلام به عنوان جانشين منصوب پيامبر(ص) و مبارزه با جريان انحراف گذاشت. ▪️ نهاد حكومت، مخالفت حضرت فاطمه عليهاالسلام را تضعيف كننده مشروعيت سياسى و اجتماعى و مانعى بر سر راه حكومت نوپديد مى‏‌دانستند، زيرا به تشخيص آنان، يكى از مانع‌‏هاى مهم حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام بود و آنان براى تثبيت حاكميت خويش و استمرار آن راهى جز حذف شخص او نداشتند؛ چون مى‌‏دانستند اين وضعيت زمينه رويارويى حكومت و حضرت فاطمه عليهاالسلام را پديد مى‏‌آورد. حمله و هجوم به خانه فاطمه عليهاالسلام ـ كه چندين بار انجام شده در اين دوره رخ داد و در نهايت به شهادت حضرت فاطمه عليهاالسلام انجاميد. 📚حکمت نامه فاطمی ، ص ۶۸۸ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
hejab - ostad mohammadi.mp3
9.02M
⭕️ سوال ❓آیا این جمله درست است که اول اقتصاد و مشکلات مردم را درست کنید بعد به فکر حجاب مردم باشید؟ و همچنین دلایل وجوب حجاب از قرآن و دلایل اجبار و قانون شدن حجاب را در حکومت اسلامی بفرمایید؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️فواید نویسندگی در آیینه روایات اسلامی ✅در بیانات اهل بیت علیهم السلام برای نویسندگی و کتابت کتاب، ثمرات و فواید زیادی بیان شده است که به 3 مورد از آنها اشاره می‌شود: 1️⃣انتشار علم به دیگران زکات علم، در انتشار آن میان دیگران است. امام صادق علیه‌السلام خطاب به «مفضل» فرمودند: بنویس و علم خود را میان برادرانت منتشر ساز، پس هرگاه از دنیا رفتی کتاب‌هایت را برای فرزندانت به ارث بگذار؛ زیرا زمانی خواهد آمد که مردم جز با کتاب‌هایشان همدم و همنشین نشوند. 2️⃣حفظ علم امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: عقل دانشمندان در نوشته‌های ایشان آشکار می‌شود و از آنجا که علم با نوشتن حفظ می‌شود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: علم را با نوشتن به بند بکشید و پیش از فرا رسیدن مرگ علما و اندیشمندان بنویسید؛ چراکه با مرگ ایشان علمشان نیز اگر نوشته نشده باشد از بین می‌رود. 3️⃣ پاداش اخروی در روایات اسلامی برای نویسندگی علاوه بر فواید دنیایی، ثمرات اخروی بسیاری قرار داده شده است. به عنوان مثال پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله فرمودند: هرگاه مومن از دنیا رود و یک برگ‌نوشته علمی از خود بجای گذارد روز قیامت آن برگ میان او و آتش پرده‌ای شود و خداوند تبارک و تعالی در قبال هر حرف که روی آن نوشته شده، شهری هفت برابر وسیع‌تر از دنیا به او خواهد بخشید. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆  🍁 قالَتْ علیها السلام: 🌕 الْزَمْ رِجْلَها، فَإنَّ الْجَنَّةَ تَحْتَ اقْدامِها، و الْزَمْ رِجْلَها فَثَمَّ الْجَنَّةَ. ❣همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش، چون بهشت زیر پاى مادران است؛ و نتیجه آن نعمت‌هاى بهشتى خواهد بود 📚کنزل العمّال: ج ۱۶، ص ۴۶۲، ح ۴۵۴۴۳ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️«حضرت زهرا (س)» الگوی «امام زمان(عج)» 🔸حضرت زهرا و امام زمان علیهماالسلام ویژگی‌های مشترکی دارند. از این رو امام زمان، بانوی دو عالم حضرت زهرا را الگوی خود قرار داده‌اند. 🔹نام امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه تسلی دهنده مادر خویش است به گونه‌ای که بشارت قیام آن حضرت موجب شادی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌گردد. 🔰وقتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پدر گرامیشان را در بستر بیماری دیدند خیلی برآشفته و ناراحت شدند اما رسول‌خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله کلماتی را بیان کردند که موجب شد حضرت آرام گیرند و تسلی خاطر یابند و آن، یاد و نام امام زمان علیه‌السلام بود. ⏫«وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ مَهْدِیُّ هَذِهِ الْأُمَّهِ الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ سوگند به آن که جانم در دست اوست. مهدی این امت از ما خاندان است که خداوند به وسیله او زمین را از عدل‌وداد پر می‌کند همان‌گونه که از ستم و جور پر شده باشد.» ♻️حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگویی برای امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه هستند و حضرت با خط مبارک خود بیان می‌فرماید: «وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ فاطمه دختر رسول‌خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله براى من اسوه و الگويى نيكوست.» 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️مناظره در سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🔸تمام سفیران هدایت از پیامبران گرفته تا اوصیای ایشان، از مناظره جهت اثبات حق استفاده کرده‌اند و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز بارها از این راهکار بهره برده‌اند. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز به عنوان مادر بزرگ‌ترین حجت‌های الهی برای اثبات حق، مناظرات متعددی داشته‌اند. 🔸امام عسكرى عليه‌السّلام مناظره مادر خود را چنین بیان فرمودند: ✍🏼روزى دو زن كه با هم در مسأله‌اى مذهبى اختلاف داشتند به‌ خدمت حضرت فاطمه عليها‌السّلام رسيده و نظرشان را اظهار نمودند، آنگاه آن‌ حضرت دليل و برهان خود را مطابق عقيدۀ آنكه اعتقادش صحيح و ادّعايش درست بود اقامه نمود و پس از مشاهدۀ سرور و خوشحالى زن مؤمنه به او فرمود: خوشحالى فرشتگان به‌سبب ظهور و غلبۀ حقّ‌، بيش از شادى تو بوده، و حزن و اندوه شيطان و يارانش بيش از حزن و اندوه آن زنى است كه در عقيدۀ باطل خود مغلوب شد. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️جایگاه مدارا و برخورد قاطع 🔸بسیاری از احکام به‌ ظاهر خشن که در اسلام دیده می‌شود را می‌توان در راستای از بین بردن موانع کمال انسان‌ها دید. امیرالمومنین علیه‌السلام در عرصه فردی با نهایت گذشت و مدارا رفتار می‌کنند، اما در عرصه اجتماعی اجازه تجاوز به امنیت و آرامش مردم را نمی‌دهند. 🔸 راز تفاوت برخورد با تخلفات فردی و اجتماعی را در تفاوت اثر آن‌ها بر سعادت مردم جستجو کرد. ناامنی و فضای متشنج باعث می‌شود که همه‌ کارهای دنیایی و معنوی مردم مختل شود و دیگر زمینه‌ای برای رشد باقی نماند. سهل‌انگاری و برخورد متزلزل با اشخاصی که جامعه اسلامی را ناامن می‌کنند، باعث جرئت یافتن آن‌ها و سخت‌تر شدن وضعیت می‌شود. 🔹کسانی که با ذکر رفتار نرم و کریمانه معصومین علیهم‌السلام در برخوردهای فردی یا اجتماعی خاص، می‌خواهند هرگونه اعمال قدرت و جدیت را نفی و انکار کنند، درباره دین اسلام دچار تفسیر به رأی و اشتباه شده‌اند. جمهوری اسلامی همراه با مدارای فراوان با معترض و چشم‌پوشی نسبت به اشتباهات فردی و شخصی، وظیفه دارد با افراد محارب، جدایی‌طلب، اغتشاش‌گر، تروریست و جنایتکار برخوردی سخت و قاطعانه داشته باشد. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️خانه‌ای به بلندای نام خدا 🔸خداوند در قرآن می‌فرماید: «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ الله أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»؛ «(اين نور هدايت) در خانه‌هايى است كه خدا اذن داده رفعت يابند و نام او در آنها ذكر شود. در آنها بامدادان و شامگاهان او را تسبيح گويند». 🔸این آیه شریفه، قدر و منزلت و بزرگی این خانه‌ها را روشن می‌نماید؛ زیرا اذن خدا به اینکه این بیوت بلند مرتبه باشند، به خاطر این است که منتسب به خود اویند و علت رفعت این خانه‌‏ها همان «یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» است؛ یعنى در آن خانه‌ها نام خدا برده می‌‏شود. 🔸قدر و منزلت این خانه‏‌ها بزرگ و رفیع مى‌‏شود. مانند مساجد که قرآن می‌فرماید: «وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً»؛ «مساجد که در آن ذکر خدا بسیار می‌شود». ♻️سيوطى عالم اهل تسنن در تفسير معروفش «الدّر المنثور» از انس بن مالک و بريده (دو نفر از صحابه) نقل مى‌كند: «هنگامى كه رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله اين آيه را تلاوت فرمود، مردى برخاست و گفت: اى پيامبر خدا اين خانه‌هايى كه در اين آيه توصيف شده كدام است؟ حضرت فرمود: خانه‌هاى پيامبران است. ابوبكر برخاست و گفت: اين خانه از آنها است؛ خانه على و فاطمه عليهماالسلام؟ رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله فرمود: آرى اين از برترين آن‌ها است». 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🏴 شکوه فاطمی ▫️ قرآن در سه حوزه پیام دارد در سه حوزه حکم دارد: در و محلی که مربوط به خود مسلمین است؛ در که برای ما و سایر موحدان یعنی مسیحی ها، کلیمی ‌ها و مانند آنهاست؛ در که مربوط به ما و انسان ‌های دیگر اعم از ملحد و مشرک است که فرمود: ﴿نَذیراً لِلْبَشَر﴾؛ این است. اگر می‌گوییم این چهارده نفر قرآن متحرّک اند یعنی اینها تمام را دارند، بنابراین ، تنها مسئله در و دیوار و مانند آن نیست، این یک گوشه است که برای ماست، گوشه دیگری دارد که برای ما و مسیحی ‌ها و کلیمی ‌ها و امثال اینهاست، گوشه سومی هم دارد که بین المللی است. ▫️ ما در تعبیرات عرفی خود سه عبارت داریم: مردان؛ زنان؛ مردم. وقتی می ‌گوییم مردان یعنی جامعه مردها، وقتی می‌ گوییم زنان یعنی جامعه زن ‌ها و وقتی می‌ گوییم مردم یعنی اعم از زن و مرد؛ مثلاً می گوییم مردم انقلاب کردند، مردم رأی دادند، مردم در نماز جمعه شرکت کردند؛ مردم غیر از مردان هستند. قرآن کریم وقتی می‌ خواهد آسیه (علیها السلام) را معرفی کند یا مریم (سلام الله علیها) را معرفی ‌کند، نمی ‌گوید اینها نمونه زنان خوب ‌اند، می‌گوید اینها هستند؛ خیلی در تعبیر فرق است! در سوره مبارکه «تحریم» آیه یازده این است: ﴿وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْن﴾، یک؛ آیه دوازده این است: ﴿وَ مَرْیمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ﴾، دو؛ خدا نمونه جامعه خوب و مردم خوب را مریم می ‌داند، می فرماید آسیه نمونه جامعه خوب است. ▫️ حالا ما چنین نمونه ‌ای داریم به نام که آن طور بساط «سقیفه» را به هم می‌ زند، آن وقت ما نه از خبر داریم نه از خبر داریم نه از خبر داریم! این آیه «مباهله» چه می‌ خواهد بگوید؟ این پنج نفر حرف دارند، اینها خبر می‌ دهند، انسانی که خبر می ‌دهد یا صادق است یا کاذب. فرمود: ﴿ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْكاذِبینَ﴾؛ یا ما پنج نفر کاذب هستیم یا شما کاذب هستید! پس معلوم می ‌شود که ما حرف داریم! نه اینکه فقط پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) حرف داشته باشد و اینها تماشاچی باشند، اینها گزارش دارند، اینها ادعا دارند، اینها خبر می ‌دهند! پس حضور اصحاب مباهله، صِرف تماشاچی و زینت مجالس بودن نیست. این ذات مقدس هم در آنجا حضور داشت! : 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 421 تاریخ: 1397/11/09 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ عظمت خانه حضرت زهرا علیهاالسلام 🔸خداوند در قرآن می‌فرماید: «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ الله أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»؛ «(اين نور هدايت) در خانه‌هايى است كه خدا اذن داده رفعت يابند و نام او در آنها ذكر شود. در آنها بامدادان و شامگاهان او را تسبيح گويند». 🔸این آیه شریفه، قدر و منزلت و بزرگی این خانه‌ها را روشن می‌نماید؛ زیرا اذن خدا به اینکه این بیوت بلند مرتبه باشند، به خاطر این است که منتسب به خود اویند و علت رفعت این خانه‌‏ها همان «یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» است؛ یعنى در آن خانه‌ها نام خدا برده می‌‏شود. 🔸قدر و منزلت این خانه‏‌ها بزرگ و رفیع مى‌‏شود. مانند مساجد که قرآن می‌فرماید: «وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً»؛ «مساجد که در آن ذکر خدا بسیار می‌شود». ♻️سيوطى عالم اهل تسنن در تفسير معروفش «الدّر المنثور» از انس بن مالک و بريده (دو نفر از صحابه) نقل مى‌كند: «هنگامى كه رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله اين آيه را تلاوت فرمود، مردى برخاست و گفت: اى پيامبر خدا اين خانه‌هايى كه در اين آيه توصيف شده كدام است؟ حضرت فرمود: خانه‌هاى پيامبران است. ابوبكر برخاست و گفت: اين خانه از آنها است؛ خانه على و فاطمه عليهماالسلام؟ رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله فرمود: آرى اين از برترين آن‌ها است». ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ علت نا مشخص بودن تاريخ شهادت حضرت فاطمه زهرا چيست؟ 🔰 اختلاف و عدم ضبط تاريخ دقيق ولادت، وفات و يا شهادت شخصيت‌های صدر اسلام به ويژه خاندان عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) ناشی از چند دليل است كه به برخی اشاره می‌شود: 1️⃣. جلوگيری از نوشتن و منع تدوين و نقل احاديث پيامبر(صلّی‌الله‌عليه‌وآله) به دستور خلفای اول و دوّم. اين مسئله، سبب گرديد كه اصل نوشتن و تدوين سيره نبوی و ثبت ساير رويدادها و حوادث كاملا مغفول و بی‌توجه بماند. تاسالها(حدود يك قرن واندی...) هيچ توجهی در جهان اسلام به رويدادها نبوده و با سردی كامل رويدادها و وقايع مهم و سرنوشت‌ساز در تاريخ اسلام به فراموشی سپرده شد. 2️⃣. قرار گرفتن بنی‌اميه در هرم قدرت و خصومت آنان با بنی‌هاشم و نيز با بسياری از انصار كه حامی پيامبر و اهل بيت او بودند، اين عامل سبب می‌شد كه اهل بيت برای مردم ناشناخته باشند. ازطرفی آنان دست به تحريف و جعل احاديث و فضيلت تراشی برای خلفا و مدح آنان و مذمت اهل بيت زدند. 3️⃣. زبيريان در حكومت كوتاه خود و عباسيان نيز برای مشروعيت سلطنت خويش و سركوب علويان راه بنی اميه را ادامه دادند. 4️⃣. از طرفی در فرهنگ عرب به ثبت مواليد و حيات زنان و دختران اهميتی داده نمی‌شد. 5️⃣. تخريب و نابودی آثار تشيع حتی كتاب‌سوزی و آتش زدن كتاب‌های غنی شيعه و طرفداران اهل بيت در قرون نخستين مثل كتابخانه‌های شيخ طوسی، صاحب بن عباد و... ابهام و ترديد و اختلاف اقوال را بيشتر و پيچيده‌تر كرده است. 👈 بنابراين طبيعي است كه مواليد، وفيات، و شهادت معصومين از جمله فاطمه زهرا(سلام الله عليها) مورد اختلاف باشد. 💢 علاوه بر مواردی كه ذكر شد، يكی از علل مهمی كه موجب ايجاد اختلاف،در تاريخ شهادت دخترگرامی پيامبر اسلام شده، اين است كه احتمال جابجايی نقطه در رقم تاريخ شهادت آن حضرت وجود دارد. يعنی نقطه رقم در پايان قرار بگيرد، مثل خمس و سبعون (75روز) يا در بالای كلمه قرار بگيرد، مثل خمس و تسعون (95روز) كه اين موجب اشتباه خواهد گرديد. ✔️ به همین خاطر است که عده‌ای از علمای شعيه و سنی شهادت آن حضرت را 75 روز و عده‌ای 95 روز بعد از وفات پيامبر(صلّی‌الله‌عليه‌وآله) می‌دانند. __________ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰