eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔شبهه ای مطرح شده است که حضرت خدیجه در چهل سالگی با پیامبر ازدواج کرد و حدود 60 سالگی حضرت فاطمه را به دنیا آورده است در حالی که زن در آن سن یائسه است و نمی تواند فرزند آورد ❗️ 💠💠 👌ازدواج حضرت خدیجه سلام الله علیها با پیامبر گرامی پانزده سال قبل از بعثت بوده است ؛ 📚دلائل النبوه ج 2 ص 72_ البدایه و النهایه ج 2 ص 295 👌و تولد فاطمه صدیقه سلام الله علیها ، سال پنجم بعثت بوده است چنان که امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « فاطمه در سال بعد از بعثت پیامبر متولد شد» 📚الکافی ج1 ص457 🔶امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « فاطمه در بیستم جمادی الاخر سال پنجم بعثت گردید » 📚دلائل الامامه ص9 _ بحار الانوار ج43 ص 9 ❕مورخین متعددی ، سن حضرت خدیجه سلام الله علیها را هنگام ازدواج با پیامبر گرامی ، بیست و پنج سالگی دانسته اند ؛ 📚دلائل النبوة بيهقي _ ج 2 ص 71 _ البداية و النهاية ج 2 ص 294 و 295 _ محمد رسول اللّه، سيرته و أثره في الحضارة ص 45 _ السيرة النبوية ابن كثير ج 1 ص 265 و السيرة الحلبية ج 1 ص 140. 👌بر این اساس سن حضرت خدیجه درهنگام تولد فاطمه سلام الله علیهما چهل سال بوده است . ❕مورخین متعدد دیگری معتقدند سن ایشان در هنگام ازدواج بیست و هشت سال بوده است . 📚شذرات الذهب ج 1 ص 14 _ بهجة المحافل ج 1 ص 48 _ أنساب الأشراف (قسم حياة النبي ) ص 98 _ تهذيب تاريخ دمشق ج 1 ص 303 _ سير اعلام النبلاء ج 2 ص 111 _ مختصر تاريخ دمشق ج 2 ص 275 _ البحار ج 16 ص 12 مستدرك الحاكم ج 3 ص 82 ❕بر این اساس سن ایشان هنگام تولد فاطمه صدیقه چهل و سه سال بوده است . 👌به فرض هم که بگوییم سن ایشان هنگام ازدواج با پیامبر گرامی چهل سال بوده است ، هنگام تولد فاطمه سلام الله علیها شصت ساله بوده است و هیچ مانعی ندارد که ایشان در هنگام پیری با عنایت الهی حامله شده باشند ، چنان که ساره همسر ابراهیم نبی در سن پیری حامله شد ، آنگاه که خداوند نقل می کند ؛ « همسر ( ابراهیم )ايستاده بود خنديد ، او را بشارت به اسحاق و پس از او يعقوب داديم_ گفت: اى واى بر من! آيا من فرزند مى‏ آورم در حالى كه پير زنم و اين شوهرم پير مردى است اين راستى چيز عجيبى است- گفتند از فرمان خدا تعجب مى ‏كنى اين رحمت خدا و بركاتش بر شما خانواده است چرا كه او حميد و مجيد است » ( هود 71 _ 73) ❕طبق گفته مفسران و سفر تكوين تورات ، ساره نود سال يا بيشتر داشت و همسرش ابراهيم حدود يكصد سال يا بيشتر. 📚تفسیر نمونه ج 9 ص 172 👌از سوی دیگر سن یائسگی در زنان قریشی که حضرت خدیجه سلام الله علیها هم از آن دسته است ، بر اساس روایات متعدد شصت سالگی است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 2 ص 335 باب 31 ❕هیچ مانعی ندارد که حضرت خدیجه ، فاطمه را به دنیا آورده باشد ، آنگاه وارد سن یائسگی شده باشند . 👌گذشته از آنکه ما امروزه می بینیم که زنانی در سنین بیشتر از شصت سالگی ، یعنی هفتاد و چند سالگی فرزند به دنیا آورده اند . ❕بی بی سی فارسی از زنی هندی خبر می دهد که در هفتاد و چند سالگی دارای فرزند شد ؛ ❕و یا پیر زن هندی در هفتاد و سه سالگی ، دو قلو زایید ؛ 👌بنابراین تولد فاطمه از خدیجه سلام الله علیهما در شصت سالگی خدیجه ، مطلبی غیر قابل قبول نمی باشد . ❕در مورد تاریخ تولد فاطمه صدیقه سلام الله علیها هم عده ای چون شیخ مفید ، بیان کرده اند که سال دوم بعثت به دنیا آمده است ؛ 📚مسار الشیعه ص 31_ منتهی الامال ج 1 ص 317 ❕بر اساس ملاک قرار دادن سن چهل سالگی ازدواج حضرت خدیجه ، ایشان در پنجاه و هفت سالگی ، فاطمه را به دنیا آورده اند که هنوز به سن یائسگی نرسیده بوده اند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا به انقلاب اسلامی ایران و کمک ایرانیان به دین اسلام در روایات شده است یا خیر ❗️❗️ 💠💠 👌ایرانیان در لسان اهل بیت علیهم السلام مورد مدح و قرار گرفته اند و به انقلاب آنان در آستانه قیام امام مهدی علیه السلام و تسلیم امر به ایشان اشاراتی شده است . ❕پیامبر فرمود: « اگر ایمان معلق در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست پیدا می کنند» 📚بحار الانوار ج58 ص230 🔶خداوند در آیه 54 سوره مائده می فرماید: « ای مومنان هر کس از شما که از دینش برگردد خداوند به زودی قومی به عرصه آورد که دوستشان می دارد و آنان نیز او را دوست می دارند» ❕در تفسیر مجمع البیان آمده است که از پیامبر گرامی درباره این آیه سوال میشود .حضرت دست بر شانه سلمان می زند و می فرماید: « سلمان و همانندان او ( ) مراد آیه هستند .اگر دین در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست پیدا خواهند کرد» 📚مجمع البیان ج3 ص357 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « به زودى كوفه از خالى مى ‏گردد. علم و دانش مانند مارى كه در سوراخ خويش مخفى شود، از آن شهر رخت بربسته اثرى از آن ديده نمى‏شود. بعدا در شهر قم ظاهر مى‏ شود، آن شهر معدن علم و فضل مى‏ گردد و از آنجا به سائر بلاد پخش مى‏شود به‏ طوريكه نادانى در زمين باقى نمی‏ماند. حتى زنهااین قضيه، نزديك ظهور قائم ما به وقوع خواهد پيوست پس خدا قم و اهلش را به منزله حجت قرار مى‏ دهد، و اگر چنين نبود زمين اهلش را فرو مى‏برد و حجتى باقى نمى ‏ماند. علم و دانش از شهر به تمام بلاد شرق و غرب پخش مى‏شود و حجت بر جهانيان تمام مى‏ گردد، به‏ طوريكه در تمام زمين فردى پيدا نمى‏ شود كه علم و دين به گوشش نرسيده باشد. بعد از آن، قائم ما ظهور مى‏كند و اسباب عذاب و غضب خدا مهيا مى‏گردد، زيرا خدا موقعى از بندگانش انتقام مى ‏كشد كه حجت او را انكار نمايند» 📚بحار الانوار ج57 ص213 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « گویی گروهی را می بینم که در شرق ( منطقه ) در پی حق قیام می کنند ، اما آن را به ایشان نمی دهند ، آن را می طلبند اما به آنها داده نمی شود ، پس چون این وضعیت را می بینند ، شمشیرهایشان را بر گردن خود می نهند و آنچه را خواسته بودند به ایشان می دهند اما دیگر آن را نمی پذیرند تا این که قیام می کنند و آن را جز به صاحبتان نمی سپرند ، کشتگان آنها شهیدند ، من اگر آن زمان را درک کنم ، خود را برای صاحب این امر نگاه می دارم » 📚الغیبه نعمانی ص273 📚بحار الانوار ج52 ص243 ❕پیامبر فرمود ؛ « ما خاندانى هستيم كه خداوند آخرت را براى ما بر دنيا برگزيده و خاندان من بعد از من با حوادث سخت و تبعيد و كنار زدن آنها از مقام هايشان روبرو مى‏شوند تا اينكه گروهى از مشرق( ایران ) مى ‏آيند كه با آنها پرچم هاى سياه است، مطالبه نيكى مى‏ كنند و خواهان حق و عدالت مى‏شوند امّا به آنها نمى ‏دهند؛ پس پيكار مى‏ كنند و يارى مى‏ شوند، و پيروز مى‏ گردند، و آنچه را مى‏ خواهند به آنها مى‏ دهند؛ ولى آنها پذيرا نمى ‏شوند تا آن را به كسى از اهل بيت من بسپارند؛ پس زمين را از عدالت پر مى‏ كند آنگونه كه از ظلم پر شده است، هر كدام از شما آن زمان را درك كند بايد به آنها بپيوندد؛ هر چند روى برفها با سينه راه برود» 📚سنن ابن ماجه ج2 ص1366 👌در دیگری آمده است که فرمود ؛ « مردى از قم مردم را به سوى حق دعوت مى ‏كند، گروهى دعوتش را مى ‏پذيرند و در اطرافش گرد مى‏ آيند كه مانند پاره‏ هاى آهن مى ‏باشند و بادهاى تند نمى ‏تواند آنها را از جاى بركند. از جنگ خسته نمى‏ شوند و ترس ندارند. فقط بر خداوند توكل دارند و سرانجام پيروزى از آن پرهيزكاران خواهد بود» 📚بحار الانوار ج60 ص216 ❕روشن ترین برای این روایات ، قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی از قم بود که سبب ساقط شدن حکومت باطل گردید و ان شاء الله مطابق روایات بالا این پرچم بدست مبارک امام عصر علیه السلام خواهد رسید ‌. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
seyedmahdimirdamad-@yaa_hossein.mp3
13.11M
#دوشنبه_های_امام_حسنی 🎵ماه کامل شد دوباره وقت دیدار آمده 🎤سیدمهدی #میرداماد #مدح 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال ببخشید جواب فوری میخوام برای اثبات ولایت فقیه ولزوم رهبری بعد از ائمه جهت توجیهه مخالفان نظام رهبری وولایت فقیه ✅پاسخ: در این که در عصر غیبت امام عصر، فقیه جامع الشرایط به نیابت از امام مسولیت حکومت بر مردم واداره شوون جامعه را برعهده دارد شکی نیست وبراین مطلب آیات وروایات فراوانی دلالت می کند. جهت آگاهی تفصیلی از ادله ولایت فقیه ومبانی حکومت اسلامی به کتب زیر مراجعه فرمائید: پیام قرآن،ایت الله مکارم،جلد 10- مفاهیم القرآن،علامه سبحانی، جلد 2- ولایت فقیه، امام خمینی-انوار الفقاهه،کتاب البیع،ایت الله مکارم-ولایت فقیه،ایت الله جوادی املی و... ✅ما اجمالا به برخی از ادله روایی اقامه شده برای ولایت فقیه اشاره می کنیم: 1⃣امام صادق در روایتی فقیه جامع الشرایط را مرجع برای حل اختلاف وحکومت معرفی می کند ومی فرماید: "( اگر در چیزی اختلاف کردید) به کسی از شیعیان ما رجوع می کنید که احادیث ما را روایت می کند ودر حلال وحرام ما نظر می کند واحکام ما را می شناسد. من چنین کسی را برای شما حاکم قرار دادم "فانی قد جعلته علیکم حاکما" 📚الکافی،ج1 ص67 📚وسایل الشیعه،ج27 ص136-137 نصب فقیه به عنوان حاکم هم شامل حاکم در قضاوت میشود وهم شامل حاکم در حکومت 2⃣در روایتی پیامبر فرمود: "خداوندا جانشینان مرا رحمت فرما. سوال شد خلفای شما چه کسانی هستند؟ فرمود:کسانی که بعد از من می آیند وحدیث وسنت مرا برای مردم بازگو می کنند" 📚من لا یحضره الفقیه،ج4 ص420 📚وسایل الشیعه،ج27 ص91 در این حدیث نیز پیامبر از فقها به عنوان جانشینان خود نام می برد 3⃣امام کاظم فرمود: "مومن فقیه حصن ودژ اسلام است ( که حافظ اسلام است) چنان که دژهای اطراف شهر حافظ اهالی شهر هستند" 📚الکافی،ج1 ص38 ❗️تعبیر به دژ محکم درمورد فقیه در صورتی صحیح است که فقیه حافظ تمام شوون مختلف اسلام باشد، از اجرای عدالت گرفته تا حفظ مرزهای کشورهای اسلامی وتعیین والیان وفرمانروایان 4⃣پیامبر گرامی فرمود: "فقها امینان پیامبران هستند" 📚الکافی،ج1 ص46 📚بحار الانوار،ج2 ص36 ❗️این فرمایش که فقها امانتداران پیامبران هستند قدر مسلم این معنا را دارد که آنان امانتدار پیامبر گرامی در تمام شوون مربوط به رسالت آن حضرت هستند که روشنترین آن رهبری امت وحکومت بر مردم است 5⃣حضرت علی خطاب به شریح قاضی فرمود: "تو بر مقام ومنصبی قرار گرفته ای که جز نبی یا وصی نبی یا شقی وبدبخت کسی بر آن قرار نمی گیرد" 📚من لا یحضره الفقیه،ج3 ص4 📚الکافی،ج 7 ص406 ❗️حضرت علی دراین روایت متذکر میشود که تصدی منصب قضا با پیامبر یا وصی پیامبر است.دراین که فقهای عادل طبق تنصیص امامان منصب قضا را دارا هستند شکی نیست روایت هم می گوید منصب قضا برای وصی پیامبر است روی این حساب فقهای عادل وصی پیامبر هستند واز اختیارات پیامبر از جمله حکومت کردن بهره مند هستند 6⃣پیامبر گرامی فرمود: "علما وارثان پیامبران هستند " 📚الکافی،ج1 ص24 ❗️طبق این حدیث فقها وارثان پیامبر هستند واز جمله شوون پیامبر حکومت بر مردم است که به علما منتقل میشود 7⃣امام حسین فرمود: "مجرای امور واحکام باید به دست علمای خداشناس وبا تقوا باشد، کسانی که در حرام وحلال خدا خیانت نمی کنند وامانت را حفظ می کنند" 📚تحف العقول،ص242 📚بحار الانوار،ج97 ص80 8⃣حضرت علی فرمود: "علما حاکمان بر مردم هستند" "العلمائ حکام علی الناس" 📚غرر الحکم،ص36 ❗️وروایات متعدد دیگر که جهت آگاهی به کتب آدرس داده شده مراجعه فرمائید ❗️از آنچه آمد ولایت وحکومت فقیه در عصر غیبت به روشنی ثابت شد ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال چرا پیامبر علی رو در مکه به عنوان امام معرفی نکرد وصبر کرد تا به غدیر برسن؟ ✅پاسخ: پیامبر گرامی تابع وحی است.چنان که خداوند در آیه 50 انعام از زبان پیامبر می فرماید: "تنها از چیزی پیروی می کنم که بر من وحی شده است" با توجه به شان نزول آیه ابلاغ پیامبر مامور بود علی را در غدیر به عنوان امام معرفی کند. خداوند در آیه 67 مائده می فرماید: "ای پیامبر آنچه از جانب خدا بر تو نازل شده است به مردم ابلاغ کن که اگر چنین نکنی رسالت خود را تکمیل نکرده ای خداوند تورا از گزند مردم حفظ می کند " طبق روایات فراوان شیعه وسنی این آیه دررابطه با امامت حضرت علی ودر سرزمین غدیر خم نازل شد وپیامبر مامور شد که علی را به طور رسمی به عنوان جانشین خود در غدیر اعلام کند. مرحوم علامه امینی در الغدیر جلد 1 صفحه 424-438 بیش از 30 روایت از روایات اهل سنت ذکر می کند که این آیه در جریان غدیر خم نازل وامامت حضرت علی نازل شده است. سیوطی در در المنثور،ج3 ص117- ابن ابی حاتم در تفسیرش ج1 ص14- ثعلبی در الکشف والبیان ج4 ص91- واحدی در اسباب النزول،ص135- فخر رازی در تفسیر کبیر،ج12 ص42- نیشابوری در تفسیرش ج2 ص616- شوکانی در فتح القدیر،ج2 ص60- و... ❗️در کتب شیعه نیز روایات فراوانی برای این شان نزول ذکر شده است که آیه در جریان غدیر نازل شده است که جهت آگاهی رجوع کنید به تفسیر برهان،ج2 ص334 به بعد-بحار الانوار،ج37 ص108 به بعد ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✊ سهم من فقط چند قدم است و چند شعار ✊ ✅می آیم چون مدیونم ✅می آیم چون موظفم ✅می آیم چون مکلفم 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال آیافردی که مشروب خورده باید نمازهای یومیه را بجا آورد یا تاچهل روز نمیتونه نماز بخونه؟ ✅پاسخ: باید نماز های یومیه را بخواند. ونماز های یومیه براو واجب است آنچه در روایات آمده آن است که اگر توبه نکند خداوند تا چهل روز نمازش را قبول نمی کند. در روایتی امام صادق فرمود: "هر کس شراب بنوشد خداوند تا چهل روز نمازش را قبول نمی کند" 📓وسایل الشیعه،ج25 ص298 در روایتی امام باقر فرمود: "هرکس شراب بنوشد ومست شود خداوند چهل روز نمازش را قبول نمی کند. اگر دراین ایام اساسا نمازش را ترک کند عذابش به سبب ترک نماز چند برابر میشود" 📓همان مدرک،ص303 ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه328 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
328.mp3
1.52M
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 328 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال: بنده پیام های شما را دنبال می کنم وپیام شما در اثبات نظریه ولایت فقیه برایم قانع کننده بود آیا از طریق قرآن هم می توان این مطلب را اثبات کرد؟ ✅پاسخ: یکی از ساده ترین روش ها برای اثبات ولایت فقیه از طریق قرآن مراجعه به شرایط حاکم در قرآن است که پس از معصومین تنها بر ولی فقیه صدق می کند ❗️شرایط حاکم جامعه از نظر قرآن 1 -اسلام وایمان خداوند می فرماید:”لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا” “خداوند هرگز کافران را بر مومنان سلطه نمی دهد”نسا 141 “ولا یتخذ المومنون الکافرین اولیائ من دون المومنین ومن یفعل ذالک فلیس من الله فی شیئ ” “مومنان نباید کافران را به جای مومنان دوست وولی خود بگیرند وهرکس چنین کند از لطف وولایت خدا بی بهره است” ال عمران 28 2-عدالت ( در مقابل ظلم) : خداوند حکومت و ولایت ظالمان را نمی پذیرد پس حاکم و ولی باید عادل باشد “ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار” هود 113 “به ستم پیشگان گرایش نیابید که آتش دوزخ به شما خواهد رسید” این رکون وگرایش در روایات به “دوستی واطاعت”تفسیر شده است تفسیر علی بن ابراهیم،ج1 ص 338 3 فقاهت: احکام اسلام منحصر به عبادات ونماز وروزه نیست واحکام سیاسی واجتماعی نیز در مجموعه اسلام قرار دارد که برای اجرای آنها باید تشکیل حکومت دادکه ما در گذشته دراین مورد بحث کرده ایم ❗️حال حاکم اسلامی باید عالم به احکام اسلام باشد تا بتواند آنها را اجرا کند.در زمان پیامبر وامام معصوم این علم از سوی خداوند به آنان داده شده است ودر زمان غیبت امام، داناترین مردم به احکام یعنی فقها حاملان این علم هستند. قرآن در باره شرط علم می فرماید : “افمن یهدی الی الحق احق ان یتبع امن لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون” “آیا کسی که به راه حق هدایت می کند سزاوار تر است که از او پیروی شود یا کسی که راه نمی یابد مگر آنکه راه برده شود، شمارا چه می شود؟ چگونه داوری می کنید؟” یونس 35 فقیه با تخصصی که سال ها در تحصیل آن کوشش کرده می تواند احکام اسلام را از قرآن، سنت،عقل واجماع به دست آورد اما غیر فقیه این تخصص را ندارد وباید احکام اسلام را از فقیه بیاموزد. آیات بی شمار دیگری هم وجود دارد که فضیلت عالمان بر غیر عالمان را بیان کرده است زمر 9 4- کفایت : توانایی وشایستگی اداره امورجامعه که از آن به مدیر ومدبر بودن نیز تعبیر می شود. حضرت یوسف فرمود: “قال اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم” “گفت مرا بر خزاین این سرزمین بگمار که من نگهبانی امین وکاردانم”یوسف 55 در داستان حضرت موسی ودختر شعیب نیز آمده است: ” …ان خیر من استاجرت القوی الامین ” “بهترین کسی که می توانی به ( کار گیری او است که) توانای درست کار است” قصص 26 ❗️از مجموع این آیات می توان تصویری کلی از سیمای حاکم از دیدگاه قرآن بدست آورد. در منطق قرآن حکومت وزمامداری، تنها شایسته کسی است که از صلاحیت های علمی و اخلاقی. وتوانمندی های لازم بر خوردار باشد. به دست آوردن این تصویر در زمان غیبت امام معصوم بر ولایت فقیه تطبیق می کند از طرف دیگر حکومت اسلامی حکومت قانون خداست “من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون”مائده ۴۴ وآن بدون حاکمیت دین شناس ومتخصص مستعد در اجرای احکام الهی ( فقیه عادل وجامع الشرایط) امکان پذیر نیست. ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال: شما با استفاده از آیات قرآن وروایات ولایت فقیه را اثبات کردید آیا می توان با دلیل عقلی نیز این مساله را اثبات کرد ✅پاسخ: زندگی انسان یک زندگی اجتماعی است. حیات اجتماعی هم خالی از کشکمش وتنازع بین افراد نیست.لذا قوانینی لازم است تاحقوق هرکس را مشخص کند وراه را بر تعدی وتجاوز ومنازعات ببندد. از سوی دیگر روشن است که درصورتی این قوانین موثر است که به وسیله حکومتی به اجرا در بیاید ونظم در جامعه برقرار شود. ❗️از طرف دیگر احکام اسلام منحصر به عبادات نیست بلکه احکام فراوانی در اسلام است که به شوون سیاسی واجتماعی مسلمین مربوط است. آیاتی از قرآن حدود و مجازاتی را برای برخی گناهان قرار داده است وخداوند راضی نیست که این حدود تعطیل شود. ❗️ایا بدون تشکیل حکومت تضمینی برای اجرای حدود ومجازات فاسدان در دست داریم؟ ❗️خداوند جامعه اسلامی را مکلف کرده است که در برابر دشمنان کاملا خودرا آماده نگه دارندواز مرزهای مسلمین دفاع کنند "اعدوا لهم ما استطعتم من قوه"( انفال 60) چگونه بدون تشکیل حکومت وبسیج لشکرهای آزموده وتهیه سلاح های مختلف می توان از حوزه اسلام دفاع کرد؟ ❗️اهدافی که برای بعثت انبیا در منابع دینی آمده بدون تشکیل حکومت غیر ممکن است. یکی از اهداف آنان تزکیه وتعلیم وتربیت صحیح بوده است.چگونه می توان این اهداف را اجرایی کرد در حالی که مدارس ودانشگاه ها ورسانه ها دست یک حکومت غیر مذهبی قرار دارد وپیوسته بی دینی را رواج می دهد؟ ❗️چگونه ممکن است با وجود یک حکومت ظالم وفاقد دین وایمان در جامعه اقامه قسط وعدل کرد ودستورات اسلام را جاری کرد؟ ❗️از اصول مسلم اسلام که تخطی از آن جایز نیست امر به معروف ونهی از منکر است.باز داشتن عملی گناهکاران از گناه وبرپایی معروف بدون تشکیل حکومت ممکن نیست. از آنچه گفته شد ضرورت بودن حکومتی برای اجرای احکام اسلام روشن شد. ❗️حال سوال اینجاست که حاکم این حکومت چه کسی باید باشد. ❗️بی تردید باید شخصی باشد که دارای دو صفت اساسی است 1⃣شناخت قوانین اسلام تا آنهارا بتواند اجرا کند یعنی شخصی باید حاکم باشد که فقیه واسلام شناس باشد 2⃣تقوایی داشته باشد که حکومت را فدای خواسته های نفسانی نکند.یعنی عادل باشد ❗️واین به آن معنا است که حکومت کردن در اسلام خاص فقیه اسلام شناس وبا تقوا است ❗️جهت آگاهی بیشتر رجوع کنید به کتاب انوار الفقاهه،ایت الله مکارم،ص447 به بعد ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁