eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
آخر الزمان هست و شرایط سخت است آیا در این زمان امکان دارد علما هم گمراه بشوند؟ چه کنیم که ما گمراه نشویم؟.mp3
12.03M
⭕️ سوال ❓آخر الزمان هست و شرایط سخت است آیا در این زمان امکان دارد علما هم گمراه بشوند؟ چه کنیم که ما گمراه نشویم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 🔷 ماه رجب در کلام امام خمینی رحمه‌الله ❗️ بهترین اوقات خودسازی در این سه ماه است ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 🔸امام کاظم علیه السلام: رَجَبٌ شَهرٌ عَظيمٌ يُضاعِفُ اللّهُ فيهِ الحَسَناتِ ويَمحُو فيهِ السَّيِّئاتِ، مَن صامَ يَوماً مِن رَجَبٍ تَباعَدَت عَنهُ النّارُ مَسيرَةَ سَنَةٍ، ومَن صامَ ثَلاثَةَ أَيّامٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ. 🔹رجب، ماه بزرگی است که خداوند، [پاداش] نیکی‏ها را در آن، دو چندان و زشتی‏ها را در آن، محو می‏کند. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، آتش [دوزخ] به فاصلۀ یک سال راه از او دور می‏شود و هر کس سه روز را روزه بگیرد، بهشت برایش واجب می‏شود. 📚كتاب من لا يحضره الفقيه: ج ٢ ص ٩٢ ح ١٨٢٢ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
نقدی بر مولوی عبدالحمید در مورد سن حاکم !!!! ▫️کانال رسمی مولوی عبدالحمید تیتر زده است که مولوی عبدالحمید گفته است که افراد هشتاد و نود ساله نمی توانند برای جوانان تصمیم گیری کنند !!!! ❗️ ظاهرا جناب عبدالحمید می خواهد یکی از شرایط حاکم را سن و جوانی حاکم بیان کند , در حالی که این سخن بر خلاف اعتقاد صریح اهلسنت است و متاسفانه مولوی عبدالحمید در این موضوع نیز با اعتقاد اهلسنت مخالفت کرده است و مذهب جدیدی عرضه کرده است !!!! 👌علمای اهلسنت معتقدند که یکی از شرایط حاکم اسلامی , مسن بودن او است و حاکمی که مسن و پیر باشد به حکومت سزاوارتر است , چنان که برخی می نویسند : " يك اشكالى كه بر خلافت امير المؤمنين عليه السّلام داشتند جوانى او بود. مى‏گفتند: على جوان است. ابو عبيده جرّاح در مسجد كه على را براى بيعت برده بودند به او گفت: يابن عمّ، إنّك حديث السّنّ و هؤلاء مشيخة قومك، ليس لك مثل تجربتهم و معرفتهم بالامور، و لا أرى أبابكر إلّا أقوى على هذا الأمر منك و أشدّ احتمالا و اضطلاعا به، فسلّم لأبى بكر هذا الأمر! فإنّك إن تعش و يطل بك بقاء فأنت لهذا الأمر خليق و به حقيق فى فضلك و دينك و علمك و فهمك و سابقتك و نسبك و صهرك! «اى پسر عمو! تو جوانى و سنّت كم است، و اين جماعت، شيوخ قوم تو هستند! تو همانند آنها تجربه و معرفت به امور را ندارى، و من به يقين مى‏دانم كه ابوبكر از تو بر اين امر قدرتش افزونتر است! و صبر و طاقتش در نهوض و قوّت در حمل اين بار بيشتر است! تو اين خلافت و امامت را به ابوبكر بسپار! پس اگر زنده ماندى و عمرت طولانى شد در آن صورت تو براى حكومت سزاوارى، و براى حمل اين بار، استوار و متين و نيرومند و قمين! به جهت فضل تو و دين تو و علم تو و فهم تو و سابقه تو و نسب تو و دامادى تو». " 📚الامامه و السیاسه ص 12 👌در اينجا مى‏بينيم كه با اين عبارات حساب شده، چگونه ابو عبيده جرّاح كه سوّمين نفرى است كه با ابوبكر بيعت كرده است و از كارگردانان سقيفه بوده و لحظه‏اى از طرفدارى شيخين دريغ نمى‏كرده است، علىّ بن ابيطالب را با وجود فضل و دين و علم و فهم و سابقه و نسب و دامادى كه بر شيخين برترى داشته است به گناه جوان بودن، از اقدام به امارت و در دست گرفتن امور مسلمين برحذر مى‏دارد و مى‏گويد: اندوهگين مباش كه در زمان پيرى اگر زنده باشى به خلافت خواهى رسيد! " 📚امام شناسی ج 8 ص 105 👌بر همین اساس ذهبی عالم نامی اهلسنت یکی از امتیازاتی که برای ابوبکر ذکر می کند که او را مستحق حکومت می کرد , مسن بودن و پیر بودن ابوبکر بیان می کند: 📚تاریخ الاسلام ذهبی , ج 2 ص 584 ( به نقل از کتاب سوالات ما , حسین تهرانی ص 19 و 42 ) 👌همینطور قرآن تصریح می کند که ابراهیم علیه السلام در پیری صاحب فرزند شد و به مقام امامت و رهبری جامعه رسید : ( هود 72 _ بقره 124 ) ❕یعقوبی مورخ بزرگ اهلسنت می نویسد که سن ابراهیم علیه السلام در وقتی که عهده دار امامت و رهبری جامعه بود و از دنیا رفت , صد و نود و پنج سال بوده است : " توفي إبراهيم، و كانت وفاته يوم الثلاثاء لعشر خلون من آب، و كانت حياته مائة و خمسا و تسعين سنة. " 📚تاریخ یعقوبی ج 1 ص 28 👌همینطور در روایات صحیح اهلسنت آمده است که افراد مسن و پیرتر باید عهده دار مقام امامت جمعه و جماعت شوند : "فَلْيَؤُمَّهُمْ أَكْبَرُهُمْ سِنًّا _ لْيَؤُمَّكُمَا أَكْبَرُكُمَا». 📚صحیح مسلم ج 1 ص 465 _ 466 _ سنن ابن ماجه ج 2 ص 218 _ سنن ابی داود ج 1 ص 280 _ مسند احمد ج 28 ص 320 👌خود جناب عبدالحمید هم که به عنوان سرپرست و رهبر دینی اهلسنت بلوچستان معرفی می شود از افراد مسن با ٧٦ سال سن می باشد !!!! ❕در قرآن نیز شرط عدم پیری برای حاکم جامعه بیان نشده است , آنچه ملاک است آن است که حاکم قدرت انجام دادن وظائفش را داشته باشد اگر چه سنش هم بالا رفته باشد , در صورتی که قدرت جسمانی لازم برای انجام وظائف را داشته باشد , باز هم حاکم مستحق حکومت است . 👌شروطی که در قرآن برای حاکم اسلامی بیان شده است , عبارتند از : ❕اجتناب از استبداد _ اجتناب از ظلم _ احسان _ اقامه نماز _ امانتداری _ ایمان _ پرداخت زکات _ تقوا _ توانایی جسمی _ توانایی علمی _ عبودیت _ عدالت _ عمل صالح _ قاطعیت _ مشورت ( آل عمران ١٥٩ _ یوسف ٧٨ _ ٧٩ _ ٥٦ _ مائده ٥٥ _ نساء ٥٨ _ یوسف ٥٤ _ ٥٥ _ نساء ١٤١ _ اعراف ١٢٨ _ بقره ٢٤٦ _ ٢٤٧ _ انبیاء ١٠٥ _ص ٢٦ _ نور ٥٥ _ آل عمران ١٥٩ ) 📚فرهنگ قرآن ج 12 ص 92 ( شرایط حاکمان ) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 فیّاض 🔸 «دادِ او را قابلیت شرط نیست»؛ اگر این سخن مولوی خوب بررسی شود، می ‌گوید كسی كه با خدا رابطه تنگاتنگ دارد نمی ‌شود گفت او لیاقت ندارد، خب لیاقت را چه كسی می‌دهد؟ بیان نورانی امام سجاد در طلیعه دعای این است که خدایا! آنها كه داشتند مگر چه كسی به آنها داد: «لاَ الَّذی‏ اَحْسَنَ اسْتَغْنی‏ عَنْ عَوْنِكَ وَرَحْمَتِكَ»؛ اگر بگویید آنها استعداد داشتند، خب چه كسی به آنها استعداد داد؟ دادِ او را قابلیت شرط نیست ٭٭٭ بلكه شرط قابلیت دادِ اوست آن یكی جودش گدا آرد پدید ٭٭٭ وان دگر بخشد گدایان را مزید 🔸 ، ماه درخواست ظرفیت است! درست است كه بعضی از كارهای بدی كه كردیم از ما ظرفیت را گرفته است; ولی ظرفیت‌ دِه همچنان بخشنده است! اولاً از او ظرفیت طلب كنیم، استحقاق طلب كنیم، لیاقت طلب كنیم و ثانیاً از حضرتش مسئلت كنیم كه به این ظرفیت، پاسخ مثبت بدهد و مظروف را عطا كند. دادِ او را قابلیت شرط نیست ٭٭٭ بلكه شرط قابلیت دادِ اوست خدا دو كار می‌كند: اول می ‌دهد بعد عطا می ‌كند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/02/11 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 تولّی و تبرّی 🔸 اسماعیل جُعفی به عرض کرد: شخصی محبت امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در دل دارد، لیکن از دشمن او تبرّی نمی جوید و می گوید: علی (علیه السلام) نزد من محبوب تر است. امام باقر (علیه السلام) فرمود: چنین کسی و آشفته خاطر است و دشمن محسوب می شود، پشت سر او نماز نگذار، او کرامت و ارزشی ندارد، مگر این که از او بترسی و مجبور به تقیه باشی؛ قلتُ لأبى جعفر علیه السلام: رجلٌ یحبّ أمیرالمؤمنین علیه السلام و لا یتبرّأ من عدوّه و یقول: هو أحبّ إلىّ ممّن خالفه فقال علیه السلام: «هذا مخلّطٌ و هو عدوٌّ فلا تصلّ خلفه و لا کرامة إلا أن تتّقیه». کسی که به یکی از دو امر مهم، یعنی یا تمسّک می جوید و به دیگری بی اعتناست، همانند کسی است که اقرار به وجود خدا و یگانگی او داشته باشد اما به بت ها و آلهه های دروغین نیز بی میل نباشد یا همانند کسی است که به آیین بت پرستی کفر بورزد اما دل در گرو ایمان به خدا نداشته باشد. 🔸 ، همانند ایمان به خدا و کفر به طاغوت به سوی کمال و تعالی و ترقی است که هیچ یک به تنهایی کفایت از دیگری نمی کند و با یکی از آن دو نمی توان صعود کرد. همانند دو چشم است که برای پیمودن راه حق و رسیدن به سرچشمه نور باز بودن و به کار گرفتن هر دوی آن لازم است. شخصی به امیرمؤمنان (علیه السلام) گفت: من در کنار دوستی شما فلان کس را نام یکی از دشمنان آن حضرت را ذکر کرد نیز دوست دارم. آن حضرت در جواب گفت: اکنون تو اعور و یک چشم هستی که تنها فضایل ما را می نگری و به ما علاقه مندی. باید چشم دیگر تو باز باشد تا به وسیله آن رذایل دشمنان ما را نیز ببینی و به آنان بغض و کینه داشته باشی، لیکن این وضع دوام نمی یابد؛ زیرا حق و باطل و . در آینده یا هر دو چشم خویش را از دست می دهی و کور می گردی یا چشم دیگرت بینا می شود و بغض و کینه دشمنان ما را نیز به دل خواهی گرفت. 📚 ادب فنای مقربان، ج1، ص61. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 شاخص 🔸 فرمود اینكه خدای سبحان در قرآن دارد: ﴿فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُون﴾؛ یعنی مطالبتان را با در میان بگذارید و از آنها سؤال كنید، «نَحْنُ أَهْلُ الذِّكْر»؛ ما اهل ذكر هستیم، سؤالاتتان را با ما در میان بگذارید. ما موظف هستیم هر مطلبی را كه داریم، با این خاندان در میان بگذاریم. این امر اختصاصی به زمان حضور و ظهور آنها ندارد؛ اگر در محضر آنها هستیم، از خود آنها سؤال می كنیم و اگر در محضر آنها نیستیم، از روایات نورانی و كلمات نورانی آنها كه به ما رسیده است سؤال می ‌كنیم. این مطلب اول. 🔸 مطلب دوم این است كه حالا از وجود مبارك سؤال می‌ كنیم که جامعه ما اگر بخواهد شود, جامعه ما اگر بخواهد به برسد, جامعه ما اگر بخواهد نمونه‌ای از باشد، وظیفه اش چیست؟ وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) به جابر فرمود: «اعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَی كِتَابِ اللَّه‏». ما كالایی هستیم، نمی ‌دانیم می ‌ارزیم یا نه و اگر می ‌ارزیم، به چه اندازه می ‌ارزیم؛ قرآن ترازوست، امام باقر (سلام الله علیه) به ما می ‌گوید: «اعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَی كِتَابِ اللَّه‏»؛ یعنی خودت را با بسنج. 📚 سخنرانی در جمع امام جمعه و سپاهیان سپاه قرچك تاریخ: 1396/06/05 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️ خداوند می‌گوید: من را اطاعت کنید و یا در آتش جهنم بسوزید. مردم آزادند می‌توانند از دستورات خداوند اطاعت کنند یا نه، این چه آزادی است که انسان جرأت انجام گناه را ندارد، لذا وجود جهنم یعنی انسان مجبور است گناه نکند. 🔰 پاسخ اجمالی 👈 خدا انسان را مجبور نمی‌کند، فرموده اگر گناه کنید، به چنین عذابی دچار خواهید شد، حال برخی از سخن خدا درس گرفته و با اختیار و انتخاب خود سراغ گناه نمی‌روند و برخی از فرمان الهی سرپیچی کرده و مرتکب گناه می شوند. پس در این موارد نیز هیچ اجباری وجود ندارد و انسان مختار است و می‌تواند گناه کند و در عذاب آن نیز بیافتد. 🔰 پاسخ تفصیلی 👈 نکته اول: با این‌که خداوند به وسیله پیامبران و کتاب آسمانی بارها وجود جهنم و عذاب ناشی از اعمال بد را گوش‌زد کرده است، اما بیشتر انسان‌ها حتی مومنین و کسانی‌که آخرت را قبول دارند، مرتکب گناهانی می‌شوند، پس وجود جهنم، انسان را مجبور نکرده است. ✅ نکته دوم: اجبار یعنی این‌که اعمال انسان بدون اختیار و بدون این‌که خودش بخواهد و اراده‌ای داشته باشد انجام گیرد، مثلا دست‌های انسان را ببندند و در دهان او چیزی بریزند، یا انسان را در درون چاهی بیاندازند، اما حالتی که خود او انتخاب می‌کند ولو در شرایط بسیار سخت، عمل او از روی اختیار و انتخاب بوده است، مثلا بچه انسان مریض است و در حال مرگ و پدرش یکی از کلیه‌های خود را به او اهدا کند، اینجا درست است که پدر تحت شرایط سختی این کار را کرده و اگر شرایط عادی بود هرگز این کار را نمی‌کرد، اما باز خود اوست که تصمیم گرفته و انتخاب کرده و عمل کرده است. 🔶 در رابطه با جهنم همین مساله حکم‌فرماست؛ خدا انسان را مجبور نمی‌کند، بلکه فرموده اگر گناه کنید، به چنین عذابی دچار خواهید شد، برای روشن شدن بحث بهتر است این‌گونه مثال بزنیم: شخصی به دکتر مراجعه کرده و دکتر به او می‌گوید بیمار هستی و نباید این غذاها را بخوری یا مثلا نباید سیگار بکشی، اما آن شخص با این‌که می‌داند این غذاها یا سیگار برای او مضر است، غذا را می‌خورد یا سیگار را می‌کشد، این‌جا نیز چنین است با این‌که خداوند متعال بارها در قرآن کریم و از زبان انبیا و اولیا و بزرگان دین، فرموده جهنمی وجود دارد، اما بسیاری از مردم هم‌چنان مرتکب گناه می‌شوند، پس انسان هم‌چنان مختار است. ❇️ نکته سوم: جهنم به خاطر حکمت و عدالت خداست، اگر جهنم نباشد حکمت و عدالت الهی زیر سوال می‌رود، چیزی که در دنیا می‌بینیم این است که عده قلیلی از انسان‌ها به اکثریت انسان‌ها ظلم کرده و جان و مال و ثروت آن‌ها را به تاراج می‌برند، کشورهای پیشرفته و قدرتمند، کشورهای جهان سوم و مردم آن‌ها را استثمار کرده و تمام ثروت و منابع آن‌ها را غارت کرده‌اند، آن‌ها را در گرسنگی و فقر نگه داشته تا خود در آسایش و راحتی باشند. ✳️ اگر جهنم و عذاب و حساب و کتابی وجود نداشته باشد، خود به خود این سوال برای ما ایجاد می‌شود پس چه خدای ظالمی که هیچ‌گاه حق مظلوم را از ظالم نمی‌گیرد، این چه خلقت ظالمانه ایست که بیشتر مردم مورد ظلم و ستم و بی‌مهری قرار گرفته‌اند؟ 🔺 نکته چهارم: وجود جهنم انگیره خوبی برای ترک گناه است، بدون شک همه انسان‌ها ایمان‌شان آن‌قدر قوی نیست که عاشق خدا شده و به خاطر محبت و عشق به خداوند متعال گناهان را ترک کنند، لذا وجود جهنم و عذاب الهی و ترس از افتادن در جهنم، خود بهترین انگیزه برای فرار از گناهان و کارهای بد است. ____________ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓باطل کردن چشم زخم با شکستن تخم مرغ چقدر حقیقت دارد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠زیارت رجبیه ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آفرينش ميكروب هاي خطرناك كه موجب بيماري هاي صعب العلاج مي شود چگونه با عدل خدا سازگار است؟.mp3
529.5K
⭕️ سوال ⁉️ آفرينش ميكروب هاي خطرناك كه موجب بيماري هاي صعب العلاج مي شود چگونه با عدل خدا سازگار است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
مداحی آنلاین - دلتنگ سامرا - پویانفر.mp3
7.79M
🔳 شهادت امام هادی علیه‌السلام 🌴عشق من سامراته 🌴قبله‌ی من خاک پاته 🎤 محمدحسین پویانفر ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ اروپا منتظر سیلی سخت‌تر باشد! 🔹ایران و اروپا دو طرف دیپلماتیکی که در تلاقی مسائل بین‌المللی همواره نیازمند به درک مواضع یکدیگر بوده‌اند تا شاید مسیری مشترک را بپیمایند. روابط ایران و اروپا در سال‌های اخیر، روابط پراُفت‌وخیزی بوده‌است؛ از قطع ارتباط کامل تا برقراری روابط سیاسی در سطوح عالی. پرونده میکونوس تنها یک فصل پرتنش در روابط ایران با اتحادیه اروپاست که هنوز ندامت‌ها، تأسف‌ها و خاطرات تلخ آن از حافظه دیپلمات‌های اروپایی پاک نشده است. 🔔رویکردهای اخیر اتحادیه بیش از اینکه تبعات سیاسی برای ایران داشته باشد، تیر خلاص بر نمایش استقلال اروپا بوده و برملا شدن نیمه پنهان هژمونی سلطه را به دنبال دارد؛ مسئله‌ای که برای اروپا تبعات جبران‌ناپذیر جهانی خواهد داشت. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 (ع): ◾️ خداوند، دنیا را سرای بلا و آزمایش و آخرت را سرای ابدی قرار داده است و گرفتاری دنیا را سبب پاداش آخرت ساخته و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است. 📚 تحف العقول، ص ۴۸۳ ▪️فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام را تسلیت عرض می نمائیم ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. 🚩 خروجی این ماه باید محبت امیرالمؤمنین(ع) باشد! 🔸اگر توجه نداشته باشیم که این ماه‌ها یک باطن و یک غیبی دارند، خیلی نمی‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم. باطن ماه‌ها و غیب ماه‌ها با هم فرق می‌کند. ...ماه رجب و شعبان و رمضان سه ماهی هستند که درهای رحمت در آن‌ها باز می‌شود، تا به رمضان می‌رسیم، و در رمضان باز می‌شود تا به شب قدر می‌رسیم. 🔅 ماه رجب غیبی دارد که در روایات می‌فرماید: رجب نهری است، از عالم بالا جاری می‌شود. ... ماه رجب، باطنش جریان توحید و معرفت است. اگر کسی در معرض رجب قرار گرفت، از آن جام رجب سیراب می‌شود؛ اگر بخورد، باید به معرفت برسد. در روایت ملک داعی که روایت معروفی است، سید بن طاووس نقل کردند که در این ماه، ملک از آسمان هفتم هر شب صدا می‌زند؛ یعنی درها تا آسمان هفتم باز است و از آنجا آدم را می‌خوانند. ※ ماه رجب یک باطنی دارد. باطنش را می‌شود از دعاهایش و از زیاراتش فهمید. اگر کسی اهل زیارت و دعاهایش شد، آرام آرام می‌تواند به باطن این ماه پی ببرد. رزق‌ها و مقامات این ماه را از دعاها و زیاراتش باید جست‌وجو کرد. ☆ یکی از فضایل مهم این ماه این است که ماه امیرالمؤمنین (ع) است. هم شهر الله است و هم شهر امیرالمؤمنین(ع) است. ثمره و خروجی این ماه باید یک محبتی از امیرالمؤمنین(ع) باشد. روی این عبادت تمرکز کنیم، عبادات دیگر را در حاشیه آن قرار بدهیم. خروجی این ماه باید محبت امیرالمؤمنین(ع) باشد که مقدمه ماه شعبان و ضیافت نبی اکرم (ص) و مقدمه شهر الله است. ☆... برای این که از شروع ماه رجب گشایشی برای انسان حاصل شود در روایات بر زیارت حضرت سید الشهدا(ع)تأکید شده است ... ※ در زیارت امام حسین علیه السلام در اول ماه رجب این تعبیر هست که «لبیک داعی الله»، کأنه حضرت ما را دعوت می کنند و ما اجابت می کنیم. ماه رجب را با امام حسین علیه السلام باید شروع کرد تا با شفاعت و دستگیری ایشان باب ضیافت ماه رجب به روی ما باز شود و بعد هم ماه شعبان و بعد هم رمضان. 🔺 سید مهدی میرباقری ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎬 هم‌خوانی دعای ☆ جدیدترین اثر گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی تسنیم همزمان با فرارسیدن ماه رجب ▫️ نغمه‌پرداز : محمدرضا افروز ▫️ تولید استودیو تسنیم اصفهان . ✧═┅┄┅═✧ 🔅يا مَن أرجوهُ لِكُلِّ خَيرٍ، وآمَنُ سَخَطَهُ عِندَ كُلِّ شَرٍّ، يا مَن يُعطِي الكَثيرَ بِالقَليلِ، يا مَن يُعطي مَن سَأَلَهُ، يا مَن يُعطي مَن لَم يَسأَلهُ ومَن لَم يَعرِفهُ تَحَنُّناً مِنهُ ورَحمَةً، أعطِني بِمَسأَلَتي إيّاكَ جَميعَ خَيرِ الدُّنيا وجَميعَ خَيرِ الآخِرَةِ، وَاصرِف عَنّي بِمَسأَلَتي إيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنيا وشَرِّ الآخِرَةِ، فَإِنَّهُ غَيرُ مَنقوصٍ ما أعطَيتَ، وزِدني مِن فَضلِكَ يا كَريمُ. : 🔅 در هر روز ماه رجب، صبح و شام و در پى نمازهايت و در روز و شبت بگو : «ای که برای هر خیری، به او امید دارم و در هر شرّی، از خشمش آسوده‌ام! ای که در برابر کم، فراوان می‌بخشد! ای که به هر که از او بخواهد، عطا می‌کند! ای که به کسی که از او نخواسته است، نیز عطا می‌کند و از سر رحمت و مهرورزی، به کسی که او را نشناخته نیز می‌بخشد! به خاطر درخواستم از تو، همۀ خیر دنیا و همۀ خیر آخرت را به من عطا بنما و همۀ شرّ دنیا و شر آخرت را از من بگردان، که آنچه تو دهی، ناتمام نیست. و[لی] از فضلت بر من بیفزا، ای بزرگوار!» . 📚الإقبال : ج ۳ ص ۲۱۱ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️چرا معجزه ی پیامبران با هم فرق داشت‼️ «ابن سکیّت» از امام هادی علیه السلام پرسید: «چرا خداوند، حضرت موسی علیه‌السلام را با معجزه سحر و جادو و حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام را با معجزه شفای مریضان، و حضرت محمّد صلی الله علیه و آله را به همراه فصاحت و بلاغت مبعوث نمود؟» امام هادی علیه السلام فرمودند: «زمانی که حضرت موسی علیه السلام مبعوث گردید، بیشتر افراد آن زمان، اهل سحر و جادو بودند و حضرت موسی به مقتضای همان زمان آمد و جادوی تمام ساحران را باطل نمود و حجّت خدا را بر مردم ثابت کرد. و در زمان حضرت عیسی علیه السلام بیشتر مردم مبتلا به امراض و ناراحتی‌های جسمی شده بودند که از درمان آنها ناتوان بودند، بنابراین حضرت عیسی، امراض صعب العلاجی را که از درمان آن ها عاجز بودند شفا داد. و زمانی که حضرت محمّد صلی الله علیه و آله مبعوث شدند، بیشتر مردم خطیب و شاعر بودند که با فصاحت و بلاغت سخن می گفتند، بنابراین رسول الله با کلامی بلیغ و فصیح، از طرف خداوند آمدند که سخنش سرآمد تمام سخن ها بود و حجّت الهی را بر تمامی آن افراد تمام نمود.» ابن سکّیت گفت: «امروز حجّت خداوند بر مردم چگونه است؟» امام هادی علیه السلام فرمودند: «امروز حجت خداوند، عقل سالمی است که به وسیله آن بتوان صداقت و یا دروغ‌گوئی و نفاق افراد را شناخت و در نتیجه از هر شخصی و هر سخنی تبعیّت نکرد.» 📚اصول کافی ، جلد ۱ ، صفحه ۲۴     ‍‍ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🏴 کلمات الهی ▫️ شهادت (صلوات الله علیه و علی ابائه الاطیبین و ابنائه الانجبین) را به پیشگاه بقیه الله (ارواحنا فداه) تعزیت عرض می‌ كنیم! وجود مبارك حضرت در اثر مقاومت در برابر حكومت باطل عباسیان همواره مورد خشم آنها بود. وقتی متوكل عباسی گفت این ما را خسته كرد، به دربار ما نمی‌آید، بالأخره حضرتش را از مدینه به سامرا ـ سُرَّ من رَأی ـ آوردند. ▫️ گاهی عباسیان به این فكر بودند كه جناب موسی مبرقع را هم به عنوان به دربار فرا بخوانند و بعد بگویند ابن ‌الرضا با ما ساخت. وقتی همین موسی مبرقع مورد سؤالات ابن ‌اكثم قرار گرفت، این سؤال ها را به حضور امام هادی (سلام الله علیه) آورد؛ یكی از سؤال ها این بود: اینكه خدا فرمود اگر دریا مركب بشود و دریاهای دیگر آن را كمك بكنند و به مدد آن بیایند، كلمات الهی تمام نمی ‌شود یعنی چه؟ وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) به موسی فرمود: «نَحْنُ‏ كَلِمَاتُ‏ اللَّهِ‏ الَّتِی‏ لَا تَنْفَدُ وَ لَا تُدْرَكُ‏ فَضَائِلُنَا»؛ فرمود ما هستیم كه زوال ‌ناپذیریم و فضایل ما به پایان نمی رسد. ▫️ وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) فرمود: «مَنْ كَانَ عَلَى‏ بَینَةٍ مِنْ‏ رَبِّهِ‏ هَانَتْ‏ عَلَیهِ‏ مَصَائِبُ‏ الدُّنْیا وَ لَوْ قُرِّضَ وَ نُشِرَ»؛ اگر كسی باشد، سوانح روزگار را خوب تحمل می‌ كند، چون می ‌داند آنچه که می ‌آید و می ‌رود آزمایش الهی است; هیچ چیز او را خوشحال نمی ‌كند و هیچ چیز او را نگران نمی ‌كند، چون در هر دو حال در معرض است و هیچ چیز نشانه فخر نیست «مَنْ كَانَ عَلَى‏ بَینَةٍ مِنْ‏ رَبِّهِ‏ هَانَتْ‏ عَلَیهِ‏ مَصَائِبُ‏ الدُّنْیا». : 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1372/09/26 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ تروریست دانستن سپاه؛ شکست خاورمیانه جدید 🔔«خاورمیانه جدید» فرزند نامشروع پیوند صهیونیسم با غرب بود که با محوریت دو چهره یهودی به نام برنارد لوئیس و شیمون پرز به‌ عنوان راهبرد غرب در منطقه خاورمیانه برگزیده شد. طرحی که در اواخر هزاره دوم به مرحله اجرایی رسید اما با ظهور مانعی اساسی یعنی سپاه پاسداران با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی به شکست رسید. 🔹«خاورمیانه جدید» طرحی که بیش از یک قرن از آن می‌گذرد و زمزمه آن درست از سال‌هایی آغاز گردید که استعمار جهانی، به ادامه حضور خود در خاورمیانه شکل جدیدی بخشید. این طرح ابتدا از سوی شرق شناسان پیشنهاد گردید و تا سال‌ها از محیط آکادمیک و مراکز مطالعاتی فراتر نرفت اما در اواخر هزاره دوم شاهد توجه به این ایده و قرار گرفتن آن در میز قدرت‌های جهانی هستیم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️حوزه علمیه پاسخگوی شبهات 🔸با مطرح‌شدن و تأکید چندین‌باره مقام معظم رهبری بر ضرورت جهاد تبیین و نیز سیل شبهات روز، توجه عمده بسیاری از دغدغه‌مندان به‌سوی حوزه علمیه و علمای اعلام معطوف شده است. حوزه علمیه به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی و اعتقادی بی‌جانشین و بی‌بدیل، اولین مسئول این جهاد عظیم فرهنگی محسوب می‌گردد. وظیفه‌ای که در طول تاریخ توانسته با مرارت و سختی فراوان و آغشتن آن به رنگ خون، از انجام آن سربلند بیرون بیاید. 🔸هرچند حوزه علمیه محل مراجعه و پاسخگویی به شبهات است، اما با شرایط فعلی اکتفا به موفقیت در پاسخ به شبهات کافی نیست. تعداد قابل‌توجهی از کسانی که در معرض شبهات هستند، بنا به دلایل مختلف به حوزه مراجعه نمی‌کنند و در معرض تزلزل اعتقادی قرار می‌گیرند. در عصر ارتباطات و انتشار بی‌ضابطه و سیل‌آسای شبهات، قانع شدن به افراد مراجعه‌کننده اشتباهی بزرگ است. پاسخ شبهات باید در همان فضای پرمخاطب طرح شبهه، داده شود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ بهترین دفاع؛ حمله 🔔قاطعانه‌ترین حرکت ممکن برای مقابله با اقدام وقیحانه اروپایی‌ها در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، اخلال در سازوکارهای تجاری تنگه هرمز است که بزرگ‌ترین شاهراه نفتی جهان به شمار می‌آید. 🔹بهترین دفاع، حمله است. شاید این جمله در نگاه اول، کمی ما را از دنیای سیاست دور و به مسابقات ورزشی نزدیک کند؛ اما همین تک جمله می‌تواند استراتژی ما را در رویارویی‌های سیاسی تعیین کند. 🔹حقیقتاً روند چهل‌ساله انقلاب اسلامی در مواجهه با جبهه استکباری نشان داده که تنها مسیر رسیدن ملت ایران به اهداف واقع‌بینانه خود چه در حوزه امنیت و منافع ملی و چه در حوزه اقتصادی و سیاسی، اقدامات مجاهدانه و انقلابی است که اینک می‌تواند تبلور پیدا کند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
معرفی کتاب ادب فنای مقربان جلد ۱ اثر ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی: نخستین جلد از این مجموعۀ وزین با مباحثی همچون حكمت زیارت، سلام تحیتی الهی، مراد از بیت نبوت، معنای جایگاه رسالت، میزبانان ملائک، امتیاز انبیا بر دیگران، سرچشمه‌های رحمت، گنجینه‌های علم، همراهی علم و حلم، سفره‌داران كرامت، رهبران الهی جامعه، ولی‌نعمت‌های نظام هستی، پیشوایان نور و... به شرح فرازهایی از زیارت جامعۀ كبیره می‌پردازد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢 | همنشینی با خداوند 🔶 پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله: ✍🏻 «... يَقُولُ الله تَعَالَى... أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِي»؛ خداوند متعال مى‌فرمايد: [در ماه رجب] من همنشين كسى هستم كه با من همنشين باشد و مطيع كسى هستم كه اطاعتم كند و آمرزنده كسى هستم كه از من، آمرزش بخواهد. 📚 اقبال الاعمال، ج2، ص628، فرازی از حدیث ملک داعی. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰