eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی: «شرح حال مرحوم بوعلی را لابد شما خوانديد يا ميخوانيد، خب بوعلی سينا اين حرف‌ها را از كجا ياد گرفت؟خودش می گويد که من از كجا ياد گرفتم، ميگويد من هر وقت مشكلی داشتم و مطلبی براي من حل نمیشد وضو مي‌گرفتم، مي‌رفتم مسجد جامع شهر، دو ركعت نماز مي‌خواندم، با خدا گفتگو مي‌كردم مسئله برای من حل مي‌شد، اين شرح حال خودش است. مي‌گويد من شاگرد اين «الصَّلَاة» هستم كه «عَمُودُ الدِّين» است.» درس ۹۳/۵/٢٣ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «فرمود[۱] :معنای مسح سر اين است که خدايا هر خيال باطلی که من در سر پروراندم، آن را دارم مسح ميکشم، از آن صرف نظر ميکنم و با مغز پاک ميخواهم با تو سخن بگويم. معنای مسح پا اين است که خدايا جايی که نبايد ميرفتم، ولی رفتم دارم، پايم را تطهير ميکنم که از سر تا پا پاک باشم و به حضور تو بيايم» درس اخلاق ۹۴/٩/١٢ [۱]الكافی(ط ـ الإسلامية)، ج۳، ص۷۱ و ۷۲ 🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | ☆ نهی از منکر در بازار 🚩 جز حلال مفروشید! 🔅 : علی بن ابی طالب(ع)، در کوفه بر اَستری خاکستری رنگ که از آنِ پیامبر خدا(ص) بود، سوار شد و بازار به بازار رفت. به راسته گوشت فروشان رسید و با رساترین بانگش ندا داد: 🔅«ای جمعیت قصّاب! هنگام ذبح، گردن حیوان را به یکباره جدا نکنید و برای گرفتن جان شتاب نورزید تا جان از تنِ حیوان، بیرون شود. از دمیدن در گوشت برای فروختن بپرهیزید؛ زیرا من، خود، از پیامبر خدا(ص) شنیدم که از این کار، نهی می فرمود». ▫️ سپس به بازار خرمافروشان درآمد و فرمود: 🔅«همان سان که کالای نیکوتان را آشکار می کنید، جنس پَست را هم در معرض دید بگذارید». ▫️ آن گاه، به بازار ماهی فروشان آمد و فرمود: 🔅«جز حلال مفروشید و از فروش ماهیِ در آب مُرده بپرهیزید». ▫️ پس از آن، به منطقه کناسه در آمد که فروشندگان گوناگون، همچون: مسگر، زرگر، ریسمان فروش، سوزن فروش، صَرّاف، گندم فروش و پارچه فروش، در آن بودند. پس به رساترین بانگش ندا در داد: 🔅«این بازارهای شما، مکانِ سوگندهایند. پس سوگندهاتان را با صدقه درآمیزید و از سوگند یاد کردن [به خدا]، بپرهیزید؛ که همانا خداوند، پاک نمی شمارد کسی را که به نام وی، سوگند ناراست یاد کند [از آلودگی پاک نمی سازد]. 📚دانشنامه قرآن و حدیث، ج ۱۷، ص ۳۱۶ 🔰 @p_eteghadi 🔰
آیت الله العظمی جوادی آملی: «اين نظام ما از آن جهت كه يك نظام الهي است، اين قدرت را دارد كه فرشته تربيت كند؛ الآن همه ما بدون ترديد در كنار سفره اين نظام نشسته ايم و باید آن باشیم. اين نظام توانست استقلالش را با خوی فرشتگی به دست بياورد و آن را حفظ کند، شما این جریان دفاع مقدس را که در اصل ۱۰ سال طول کشید چرا که ۲ سال درگیر جنگ های داخلی بودیم را ببینید، وضع ما اینطور بود، اما به لطف الهی این کشور پیروز شد و استقلال و امنیتش را حفظ کرد و باید بدانیم الان ما فقط به بركت قرآ‌ن و عترت است که امنيت داريم.» اسفند ۹۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴جایگاه بعد از مرگ کسانی که خودکشی می کنند کجاست؟ ✳️ آنچه که از روایات برداشت می شود این است که فردی که به دست خود رشته حیاتش را پاره می کند و دار زندگی را وداع می گوید جهنمی🔥 بوده و در آن جاودان خواهد بود. 💥چون حقیقت آن است که خودکشی کننده ، اگر چه اسماً شیعه باشد ، رسما شیعه نیست. 🍀چون طبق روایات ، شیعه محال است خودکشی کند. 🔴لذا شخص ابتدا از محبّت اهل بیت (علیه السلام) بیرون می رود و آنگاه خودکشی می کند. 🔵خودکشی علاوه بر اینکه گناه است، نشانگر این است که شخصی که خودکشی می کند، از رحمت الهی مایوس شده است و دیگر امیدی به خداوند ندارد!! 🌟 این مسئله بسیار مهم است که ما باید همواره به خداوند ایمان داشته باشیم وبه کمکهایش امیدوار: 🌹آيا خدا برای نگهداری بنده اش کافی نيست؟! ✳️ابوسعید خدری می گوید: ما در جنگها به صورت کاروانهای نوزده نفری بیرون می رفتیم و کارها را در میان خود تقسیم می کردیم . ⚡️اتفاقا در کاروان ما مردی بودکه کار سه نفر را انجام می داد؛ هم هیزم جمع می کرد، هم آب می آورد و هم غذا پخت می کرد. ❄️ این موضوع، به عرض پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسید. حضرت فرمودند: او اهل دوزخ 🔥است.» ❗️ما تعجب کردیم. وقتی که با دشمن روبرو شدیم و به جنگ پرداختیم، آن مرد مجروح شد، تیری برداشت و خودش را با آن کشت. 🔰اینجوری شد که فقط بخاطر خودکشی آن همه ثواب محو شد و او اهل دوزخ گردید...🔥 منابع: 📗لخرائج والجوارح، قطب الدین راوندی (م 573 ه)، الطبعة الاولی، مؤسسة الامام المهدی (عج)، 149 ه، ج1، ص61، ح104 📒فروع کافی ج 7 ص45 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
معرفی کتاب مراحل اخلاق در قرآن اثر ارزشمند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: در سیر و سلوك الی الله موانع نظری و عملی زیادی وجود دارد، كه سالكان باید آن‌ها را خوب بشناسند و با راه‌های مانع‌زدایی و مراحل این سیر آشنا شوند و پس از «تخلیۀ» حرم هستی خویش از رذایل اخلاقی، به «تخلیۀ» آن به فضایل اخلاقی بپردازند. یازدهمین دفتر از مجموعۀ «تفسیر موضوعی قرآن كریم»، به این رسالت مهم ‌‌می‌پردازد و در سه بخش و چندین فصل به موانع نظری و عملی سیر و سلوك، مراحل مانع‌زدایی از سیر و سلوك و مقامات عارفان و مراحل سیر و سلوک می‌پردازد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
217.3K
⭕️ سوال مهمترین بازوی حکومت جمهوری اسلامی و همینطور انقلاب اسلامی که هدف اصلیش زمینه سازی برای ظهور آقاس، حوزه های علمیه هست. اما حمایت حوزه از این نظام و حکومت کجاس؟ چند مصداق از این حمایت رو برا بنده بفرمایید لطفا شعار نباشه؟! 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
26.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 سوال ❓آیا این درسته که کوروش همان ذوالقرنین است که در قرآن آمده ؟؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امیرالمؤمنین عليه السلام: ناملايمات را تحمّل كن كه تحمّل، پوشش عيبهاست، انسان خردمند نيمش بردبارى است و نيم ديگرش چشم پوشى... 📚غررالحكم حدیث 2378 🔰 @p_eteghadi 🔰
. 💠مخلصان حقیقی آخرالزمان! ✍️ از منظر آموزه هاى دينى، حالت انتظار فرج و گذر از وضعيت نابه سامان و اميد به آينده بهتر، هميشه و براى همه افراد، مطلوب و شايسته است. 🔸 اميد به گشايش فردى و عمومى با ظهور ، بالاترين و والاترين حالت انتظار و مصداق تامّ احاديثِ توصيه به انتظار است. 🔻احاديثى كه در فضيلت انتظار و منتظران وارد شده اند، جايگاهى بسيار والا براى آن تصوير كرده اند، چندان كه شخص منتظر را : × از «اولياء اللَّه» شمرده، × و او را از برترين مردمان دانسته اند، × كه مخلص حقيقى است، × و همانند كسى است كه همراه پيامبر صلى اللّه عليه و آله نبرد كرده، × و يا در جنگ دشوار بدر، همراه ايشان بوده است، × يا همچون كسى است كه در خيمه قائم عليه السلام حضور دارد، × و همراه ايشان نبرد مى كند، × و حتّى همانند كسى كه در ركاب پيامبر صلى اللّه عليه و آله به شهادت رسيده است. 🚩 روشن است كه اين ويژگى ها و توصيفات، شايسته انسان هاى خاصّى است كه از مراحل عادى و معمولى مردمان، عبور كرده اند و در افقى متعالى، سِير مى كنند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
آیت الله العظمی جوادی آملی: «اگر ـ إن شاء الله ـ انسان در روز کارهای مثبتی کرد خدا را شاکر باشد، نعمت خوبی به او رسيد، اگر نماز شکر نتوانست، سجده شکر بجا بياورد.يک درس خوبی فهميد، درس خوبی گفت ،کتاب خوبی فهميد، کتاب خوبی نوشت، اولين کار نماز شکر يا سجده شکر باشد: ﴿لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ﴾[۱]» درس فقه ۹۴/١٠/٩ [۱]سوره ابراهیم آیه ۷ 🔰 @p_eteghadi 🔰
پرسمان 💢مراقبه 💢 مراقبه به معنای نگهبانی از نفس و اعمال و کردار و گفتار در تمام زمان‌ها و حالات است. مراقبه از واژه‌ی «رَقَبَ» به معنای حفظ کردن و در نظر گرفتن مراقِب و توجه دادن فکر به سوی اوست و هر کس از کاری به سبب رعایت دیگری دوری جوید گفته می‌شود: فلانی را مراقبت کرد. در متون اخلاق اسلامی ، پیشینه‌ی مراقبه به «مرابطه» باز می‌گردد که عبارت است از نگاهبانی و مواظبت عقل از نفس . [در هر حال، مشارطه ، پیش‌نیاز مراقبه و معاقبه و مقامات پس از آن، تکمیل کننده‌ی محاسبه است. سید بحرالعلوم (ره) در تعریف مراقبه می‌فرماید: «مراقبه عبارت است از متوجه و ملتفت خود بودن در جمیع احوال ، تا از آنچه بدان عازم شده و عهد کرده تخلّف نکند.» خدای متعال در قرآن می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید از (مخالفت) خدا بپرهیزید و هر کس باید بنگرد تا برای فردایش چه چیز از پیش فرستاده و از خدا بپرهیزید که خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!» علامه طباطبایی می‌گوید: این آیه مؤمنین را وادار می‌کند که به یاد خدای سبحان باشند و او را فراموش نکنند و مراقب اعمال خود باشند، که چه می‌کنند، صالح آنها کدام و ناصالحش کدام است و صالح را هم خالص برای رضای خدا به جای آورند و این مراقبت را استمرار دهند؛ همواره از نفس خود حساب بکشند و هر عمل نیکی که در کرده‌های خود یافتند خدا را شکر گزارند و هر عمل زشتی دیدند خود را توبیخ نموده، نفس را مورد مؤاخذه قرار دهند و از خدای تعالی طلب مغفرت کنند. خدای متعال که خود دیده‌بان و مراقب انسان و رفتار اوست انسان را توبیخ می‌کند که مگر نمی‌داند که خدا می‌بیند! در روایت است که رسول خدا (ص) فرمود: « احسان ، آن است که خدا را چنان پرستش کنی که گویی او را می‌بینی و اگر نتوانی او را ببینی بدان که او تو را می‌بیند». امام علی (ع) انسان‌ها را بر ترک مراقبت الهی سرزنش نموده و می‌فرماید: خود را به مراقبت از نفست بگمار. ایشان مومن را به دوام مراقبت قلبی توصیه می‌کنند و مؤمن عاقل را کسی می‌داند که با مراقبت خود در امروز به فکر فردایش باشد می‌فرماید: خدا رحمت کند بنده‌ای که مراقبت الهی را به جای بیاورد. مراقبه، مورد توصیه‌ی همه‌ی بزرگان علم اخلاق از خواجه نصیر الدین طوسی تا علامه بحرالعلوم و مرحوم نراقی تا قلّه‌های تهذیب در عصر حاضر، مرحوم میرزا جوادآقا تبریزی ، امام خمینی و علامه‌ی طباطبایی است. مربیان اخلاق و سلوک ، ششمین امر از ضروریات مورد توجه سالک را، مراقبه می‌دانند و آن را به منزله سنگ اساسی سیر و سلوک ، ذکر ، فکر و... می‌دانند و می‌گویند: تا مراقبه صورت نگیرد ذکر و فکر بدون اثر خواهد بود؛ زیرا مراقبه حکم پرهیز از غذای نامناسب برای مریض را دارد و تا وقتی که مریض مزاج خود را پاک ننماید و از آنچه مناسب او نیست پرهیز نکند دارو بی‌اثر خواهد بود و چه بسا گاهی اثر معکوس می‌دهد. مشارطه نخستین مقام و قبل از مراقبه است. در زمان انجام مشارطه، بهتر است که این عمل بعد از نماز صبح باشد و روش انجام مشارطه آن است که با خود شرط کند که بر خلاف فرموده خداوند رفتار نکند و سزاوار است که نفس را به ملاحظه و تدبّر در عاقبت هر کاری که در آن شبانه روز می‌خواهد بکند سفارش نماید و این عمده سفارشها و بالاترین آنهاست. مراقبت را باید در دو بُعد انجام داد: مراقبه قبل از شروع در عمل‌: عبارت از آن است که پیش از عمل بنگرد آنچه را تصمیم به انجامش گرفته است، به خاطر خداوند است یا برای هوای نفس و پیروی از شیطان و باید در اینجا تأمل کند تا به مدد انوار حق مطلب بر او روشن گردد. اگر عمل برای خداست آن را انجام دهد و اگر برای غیر اوست از آن دست باز دارد. که امام صادق (ع) می‌فرماید: از شدیدترین کارها بر مردم یاد خدا در نزد حلال و حرام اوست که اگر طاعتی پیش آمد به آن عمل کند و اگر در معرض گناهی افتاد از آن بپرهیزد. مراقبه به هنگام عمل‌: عبارت از بررسی چگونگی عمل است تا حقی را که خداوند در آن داراست ادا شود و باید نیّت خود را برای اتمام آن نیکو کند و صورت عمل را کامل گرداند و آن را به کامل‌ترین وجهی که برای او ممکن است انجام دهد؛ زیرا در هر صورت بنده یا در حال طاعت و یا در معصیت و یا در کاری مباح است. 👇👇👇
مراقبه معنای عامّی است و به اختلاف مقامات و درجات و منازل سالک تفاوت می‌کند. در ابتدای امر سلوک مراقبه‌ عبارتست از آنکه از آنچه به درد دین و دنیای او نمی‌خورد اجتناب کند و از امور بیهوده و غیر ضروری دوری گزیند و سعی کند تا خلاف رضای خدا در گفتار و کردار از او صادر نگردد، ولی کم‌کم این مراقبه شدّت یافته و درجه به درجه بالا می‌رود. گاهی مراقبه عبارت است از توجّه به سکوت خود و گاهی به نفس خود و گاهی به بالاتر از آن مثل حقیقت اسماء و صفات کلّیّه الهیّه. هر چه سالک رو به کمال می‌رود و طیّ منازل و مراحل می‌کند، مراقبه او دقیق‌ تر و عمیق‌تر خواهد شد و در این‌حالات بسیاری از مباحات در منازل اوّلیّه بر او حرام و ممنوع می‌گردد. مثلا مقربان الهی هیچ التفاتی به غیر نکنند و فقط یک همّت و اندیشه دارند. پارسایان نیز کسانی‌اند که به یقین دانند که خدا بر ظاهر و باطن ایشان مطّلع است و لیکن در جلال و عظمت او مدهوش و مستغرق نشده‌اند و بیشتر به احوال و اعمال و مراقبت در آنها التفات دارند. از منظر اخلاق عملی درجات مراقبه دارای چهار مرتبه است: ۱. پرهیز از محرّمات و انجام همه‌ی واجبات بدون کمترین سهل‌انگاری. ۲. انجام همه‌ کارها برای رضای خدا و دوری از اموری که لهو و لعب نامیده می‌شود. ۳. پیوسته ناظر خود دیدن پروردگار جهان، که در اثر آن سالک کم‌کم اذعان و اعتراف می‌نماید که خدای متعال در همه جا حاضر و ناظر و نگران همه مخلوقات است. ۴. حاضر و ناظر دیدن خداو مشاهده‌ی جمال الهی به طور اجمال. 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 💠 آیا عالم برزخ صبح و شب دارد؟💠 🔳در آیات 61 و 62 سوره مریم چنین آمده است: 🔶جنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدَ الرَّحْمَنُ عِبَادَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّهُ و كَانَ وَعْدُهُ مَأْتِيًّا * لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا... 🔷بهشت‌های عَدْنی هستند كه‌ خداوند‌ به‌ بندگان‌ خود وعدۀ غيبی داده‌ است‌، و البتّه‌ وعدۀ خدا آمدنی است‌. در آن‌ بهشت‌ها أبداً كلام‌ لغو و بيهوده‌ای نمیشنوند مگر سلام‌ و سلامتی كه‌ از ناحيۀ خدا به‌ آنها ميرسد، و از برای آنان‌ روزی آنان‌ در هر صبح‌ و شب خواهد بود. 💢در تفسير عليّ بن‌ إبراهيم‌ قمّيّ آمده است كه‌: جنّات‌ عدن‌ بهشت‌هائی در دنياست، قبل‌ از قيام‌ قيامت.‌ دليل‌ آن‌ اينكه‌: در اين‌ آيه‌ لفظ‌ بكره‌ و عشيّ ـ كه‌ صبح‌ و شب‌ است‌ ـ بكار برده‌ شده‌ و صبح‌ و شب‌ در بهشت آخرتی‌ نيست‌. بلكه‌ صبح‌ و شب‌ متعلّق‌ به‌ بهشت‌های دنيوی است‌ كه‌ ارواح‌ مؤمنان‌ بدانجا انتقال‌ میيابد و در آنجا طلوع خورشيد و ماه‌ می‌باشد. 📕 تفسير عليّ بن‌ إبراهيم‌ طبع‌ سنگی، ص‌ 412 🔰 @p_eteghadi 🔰
درس اخلاق .mp3
1.65M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «فرمود: اگر خواستيد جايی برويد وقت ملاقات را تعيين کنيد و اگر بدون تعيين وقت قبلی رفتيد و صاحبخانه عذری داشت و شما را نپذيرفت، بدتان نيايد فوراً برگرديد؛ اين در طهارت روح سهم تعيين کننده دارد. اگر رفتيد جايی و در زديد صاحبخانه گفت: ببخشيد من الآن کار دارم بدتان نيايد. اگر رفتيد به قصد ملاقات «و لم يأذوک»، ﴿وَ إِن قِيلَ لَكُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْكَی لَكُمْ﴾؛[١] اين قرآن که برای تعليم از يک سو و تزکيه از سوی ديگر آمده است که ﴿يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُزَكِّيهِمْ﴾،[۲] مسئله ملاقات را و غرورکُشی را و وارستگی را خودش متعرض است؛ اما فروعات نماز را احکام جزئی نماز را به وسيله روايات مشخص کرد. چقدر اين دين عزيز و عظيم و شيرين است! فرمود: بدتان نيايد اگر صاحبخانه گفت برگرديد، ﴿وَ إِن قِيلَ لَكُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْكَي لَكُمْ﴾؛ يعنی اگر ما آمديم گفتيم: ﴿يُزَكِّيهِمْ﴾، تزکيه تنها در عبادت و نماز و مناجات و زيارت نيست؛ در ادب اجتماعی هم نهفته است. شما که وقت قبلی نگرفتيد او هم کار دارد، چه اصراری داريد که برويد، چرا بدتان مي‌آيد؟» ‌[۱]سوره نور آیه ۲۸ [۲]سوره بقره آیه ۱۲۹ درس اخلاق، آذرماه ۹۶ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢 عاق شدن والدین توسط فرزندان 🎙 حجت الاسلام استاد فرحزاد 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢 برای این حرم آدم باید جان بده 🎙 حجت الاسلام پناهیان 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
💥سید به چه کسی اطلاق می‌شود؟ 🔸فتوای مشهور فقها این است که سید به فرزندان و نوادگان هاشم جد اعلای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌‌آله گفته می‌شود و اختصاصی به فرزندان پیامبر اسلام ندارد. فرزندان ابوطالب به نام‏های طالب، عقیل، جعفر طیار، علی علیه‌السلام و نسل آنان (تا كنون هر چه هستند) نیز سیدند. از این رو سید و هاشمی بودن، عنوانی است که بر کسی که فقط از طریق پدر به هاشم منتسب باشد، اطلاق می شود. در نتیجه فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از طریق حضرت امیر علیه‌‌السلام سید شمرده می‌شوند. 🔸البته بین سید بودن و فرزند پیامبر اسلام بودن فرق است. همه فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها، فرزند پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نیز می‌باشند، چنانچه در روایتی امام کاظم علیه‌السلام در جواب هارون‌الرشید می‌فرماید: «همانطور که خداى متعال، او را از طریق مریم علیها‌السلام به ذرارى انبیاء ملحق کرده است، ما را نیز از طریق مادرمان فاطمه علیها‌السلام به ذریه حضرت رسول صلى‌الله‌علیه‌وآله ملحق گردانید». 🖊نتیجه اینکه فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از طرف پدر سید و از طرف مادر ذریه پیامبر اسلام شمرده می‌شوند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
28.8K
⭕️ سوال سلام و عرض ادب ببخشید سوالم اینه اگر دعا کردیم و خدا حاجت مارو داد، یعنی به صلاحمونه؟ میشه حاجتی به صلاحمون نباشه و خدا بهمون بده؟ 🔰 پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم نه اگر مصلحت مؤمن نباشد، خدا آن حاجت را نمی‌دهد. پس اگر آن حاجت را داده، معلوم است که [خدا] خواسته و به مصلحت مؤمن بوده. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌸🎊🌸 هر چند که رسم است بگویند تبریک پسر را به پدرها میلاد پدر بر تو مبارک ای آمدنت رأس خبرها...❤️ 💜 🌸 🌸🎊🌸 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 تواضع از نگاه امام حسن عسکری (علیه‌السلام) 🔻امام عسكرى عليه‌السلام: مِنَ التَواضُعِ السَّلامُ عَلى كُلِّ مَنْ تَمُرُّ بِهِ، وَ الْجُلُوسُ دُونَ شَرَفِ الْمَجْلِسِ ❇️ سـلام‌كردن به هر كس كه بر او مى‌گذرى و نشستن در جايى كه پايين‌تر از جايگاه (توست)، نشانه تواضـع و فـروتنى اسـت. 📚 بحارالأنوار ۷۸، ۳۷۲ ح ۹ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داده امشب خداوند، حسن دوباره‌ای به زهرا میلاد علیه‌السلام مبارک باد 💚🌹 👤 زیبای "منم گدای امامِ عسکری" با مولودی‌خوانیِ کربلایی تقدیم نگاهتان 🌺 ویژهٔ ولادت 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚 شکایت از روزگار مفضل بن قیس، سخت در فشار زندگی واقع شده بود. فقر و تنگدستی، قرض و مخارج زندگی، او را آزار می داد. یک روز در محضر امام صادق (علیه السلام) لب به شكایت گشود و بیچارگی های خود را مو به مو تشریح كرد. گفت فلان مبلغ قرض دارم، نمی دانم چه جور ادا كنم؟ فلان مبلغ خرج دارم و راه درآمدی ندارم. بیچاره شدم، متحیرم، گیج شده ام. به هر در بازی می روم، به رویم بسته می شود. در آخر از امام تقاضا كرد درباره اش دعایی بفرماید و از خداوند متعال بخواهد گره از كار فروبسته او بگشاید. امام صادق (علیه السلام) به كنیزكی كه آنجا بود فرمود برو آن كیسه اشرفی را كه منصور برای ما فرستاده بیاور. كنیزک رفت و فورا كیسه اشرفی را حاضر كرد. آنگاه به مفضل بن قیس فرمود در این كیسه چهارصد دینار است و كمكی است برای زندگی تو. گفت مقصودم از آنچه در حضور شما گفتم این نبود، مقصودم فقط خواهش دعا بود. امام فرمود بسیار خب، دعا هم می كنم، اما این نكته را به تو بگویم، هرگز سختی ها و بیچارگی های خود را برای مردم تشریح نكن. اولین اثرش این است كه وانمود می شود تو در میدان زندگی زمین خورده ای و از روزگار شكست یافته ای. در نظرها كوچک می شوی و شخصیت و احترامت از میان می رود. 📚 بحارالانوار، جلد 11، صفحه 114 🔰 @p_eteghadi 🔰