eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا ما هم می توانیم در رجعت امام زمان عج بر گردیم چه کسانی می توانند در دوران رجعت برگردند؟ .mp3
2.92M
⭕️ سوال ❓آیا ما هم می توانیم در رجعت امام زمان عج بر گردیم چه کسانی می توانند در دوران رجعت برگردند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 دیار طیّب 🔹 اگر انقلاب اسلامی شد این كشور معطّر شده است، هیچ تردیدی نیست؛ آنها كه شامّه سالم دارند بدون تردید بوی عطر از این مملكت می‌شنوند! ما در چه می ‌خوانیم؟ به ما گفتند این زیارت را بخوانید، اینكه مخصوص نیست؛ گفتند كسانی كه در راه خدا شهید شدند, شما در كنار قبر آنها بایستید و بگویید: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛ این كشور به بركت خون شما شد. اینها برای چه کسی است؟ «الی یوم القیامة» این زیارت هست. 🔹 اگر كشوری به بركت خون ‌های پاك شهدا طیب و طاهر شد، قرآن از كشور طیب و طاهر چه خبر می‌ دهد؟ می‌ فرماید: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾؛ باید میوه طیب و طاهر بدهد. مگر چیز آسانی است چند هزار شهید؟! این عزیزان این جوانان دعا می‌كردند كه شربت شهادت بنوشند! این زیارتنامه برای چه کسی است؟ 🔹 این زیارتنامه، است: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ». ایران طیب و طاهر شد، این صغرا؛ کبرای آن را قرآن معین می‌کند و صغرای آن را اهل بیت؛ فرمود: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخرُجُ﴾ _ این جمله خبریه است که به داعی انشاء القاء شده است _ یعنی بیرون بیاورید از این سرزمین، میوه طیب و طاهر ➖ طهارت و پاکی را! ➖ امنیت را! ➖ عدالت را! ➖ ندزدیدن را! فرمود: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ﴾؛ یعنی قرآن فقط می ‌خواهد خبر بدهد؟! این دیگر تعلیم كتاب و حكمت نشد! 🔹 این جمله ‌های خبریه غالباً به داعی انشاء القا شده است؛ یعنی شما که در یك كشور شهید داده زندگی می ‌كنید, سعی كنید میوه طیب و طاهر بدهید، حالا اگر به دیگری نمی ‌دهید لااقل در تصرّف نكنید! ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ﴾، البته ﴿بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾. ما اگر باور كردیم _ چه اینكه باور می ‌كنیم _ شهید، طیب و طاهر است و نه تنها خودش طیب و طاهر است، كشور را طیب و طاهر می ‌كند، همین طور عمل کنیم. : 📚 درس تفسیر سوره مبارکه ذاریات جلسه 4 تاریخ: 1395/10/12 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 💚 پیامبر اکرم مهربانی‌ها : 💜 اِنَّ عَلیّاً مِنّی و اَنَا مِنهُ وَ هُوَ وَلیُّ کُلِّ مُؤمنٍ بَعدی ❤️ همانا علی از من است و من از علی هستم، هر مؤمنی بعد از من، علی مولی و صاحب‌اختیار او است. 📚 (مُسند احمد، ج ٤، ص ٤٣٨ ـ خصائص نسائی، ص ٢٣) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 ولادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) و روز پدر، بر تمامی محبان حضرتش مبارک باد.👏👏👏 🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸🌼 🌹حب علی و آل علی 🌹سایه به سایه همیشه... 🎤 سيد رضا ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | 🔺راهبرد اول 💠 دنیایی لبریز از عدالت (راهبرد دوم) 🚩 ثبات در بینش عدل توحیدی ▫️ می فرمایند: «برای قائم عج غیبتی است که مدتش طولانی است. گویی شیعیان را با چشم خود می بینم که همچون گوسفند بی شبان به دنبال چراگاهی می گردند و نمی یابند. آگاه باشید! کسی که آن روز بر دین خود ثابت قدم باشد، قلبش از طولانی شدن غیبت امامش به قساوت نمی گراید و در روز رستاخیز در بهشت با من و در مقام من باشد.»(۱) ※در روایت دیگری، یکی از زمینه‌های شک معلوم می‌شود: 🔅«سوگند بـه آنکـه مرا به حق به عنوان بشارت دهنده برگزید، امام قـائم (ع) از فرزندان من براسـاس پیمـانـی کـه از جـانب من بر عـهده اوست، از دیده هـا پنـهـان مـی شود تـا آنجـا کــه بیشتر مردم مــی گویند: خدا نیــازی بــه خاندان محمد ندارد و گروهی دیگر در ولادت او شک می کنند.»(۲) ※ در نامه حضرت رضا به عبدالعظیم حسنی، مصادیق مهم راه یافتن شیطان را چندپارگی و گسیختن پیوندهای مؤمنان می‌دانند. خدای تعالی درباره ی ثبات می فرماید:«یُثَبِّتُ اللهُ الَّذینَ آمَنُوا بالقَولِ الثابِتِ فِی الحَیوهِ الدُّنیا وَ فِی الاخِرَهِ» خداوند مومنان را با قول ثابت در زندگی دنیا و آخرت تثبیت می کند. ▫️(سوره ی ابراهیم، آیه ی ۲۷) ️ ※ کتاب تفسیر فرات کوفی که از اعلام غیبت صغری است روایت مسندی را نقل می کند: «فی قوله تعالی یُثَبِّتُ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَفِی الآخِرَهِ، قال بولایه علی بن ابیطالب علیه السلام»؛ که در روایت قدسی معروف به حدیث حصن از بیان امام رضا علیه‌السلام آمده است: «لا إله إلا الله حصنی فمن دخل حصنی أمن من عذابی، لکن بشروطها و أنا منها». تجربه دهه‌های اخیر، نشان داد که: ثبات عقیده در پرتوی ولایت اهل بیت علیهم‌السلام، به دست می‌آید. ا - - - - ۱) كمال الدين : ص۳۰۳ ح۱۴ ۲) كمال الدين : ص ۵۱ 🌐 بیشتر بخوانید ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
📌 ولایت امام علی در اعتراف بزرگان اهل سنت 💠 با جست و جو در کتاب‌های بزرگان اهل سنت می‌توان مواردی را پیدا کرد که اذعان کرده‌اند عبارت «من کنت مولا فعلی مولاه» بر سرپرستی و جانشینی بعد از پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) دلالت دارد: 🔸 محمد غزالی محمد غزالی در کتاب «سرالعالمین» تصریح می‌کند که واژه «مولا» به معنای سزاواری در ولایت و سرپرستی جامعه است و شاهد این امر را بیعت عمر بن خطاب بعد از حادثه غدیر می‌داند. 🔹 ابن طلحة شافعی ایشان نیز در کتاب «مطالب السئول» بعد از بررسی معانی کلمه مولا می‌نویسد: «هر معنایی از لفظ مولی که اثباتش برای پیامبر ممکن است برای علی علیه السلام نیز جاری است و و این جایگاه بلند مرتبه و رفیعی است که پیامبر تنها به علی اختصاص داده است.» بنابراین ولایت جامعه که از شئون پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است بعد از ایشان بر عهده امام علی(علیه‌السلام) می باشد. 🔸 سبط ابن جوزی یکی دیگر از علمای بزرگ اهل سنت سبط این جوزی است که در کتاب «تذکرة خواص الامة فی معرفة الائمة» به بررسی حدیث غدیر می‌پردازد و بعد از رسیدن به عبارت «من کنت مولا فهذا علی مولاه» ده معنا برای واژه «مولی» ذکر می‌کند و در نهایت معنای دهم: اولویت و سزاوار بودن را می‌پذیرد و معنای حدیث را طاعت مخصوص عنوان می‌کند. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
چرا امام علی علیه السلام اسم بعضی از فرزندانشان را از اسم های خلفاء اهل سنت استفاده کردند؟.mp3
1.25M
⭕️ سوال ❓چرا امام علی علیه السلام اسم بعضی از فرزندانشان را از اسم های خلفاء اهل سنت استفاده کردند؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🎥 ♥️ ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام 💢 امام علی علیه‌السلام چنین حاکمی بود 🎙 مرحوم استاد شهید مطهری 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓ آیا پیامبر واژه «امام» را برای امیرالمومنین به کار برده‌اند؟ 🔰 پاسخ 💠 از پیامبر نقل شده است که وقتی به معراج برده شدم درباره علی(علیه‌السلام) سه چیز به من گفته شد. اهل سنت و شیعه با اندک اختلاقی این سه ویژگی را برای امیرالمومنین(علیه‌السلام) نقل کرده‌اند ولی در تمام نقل‌ها حضرت علی(علیه‌السلام) به عنوان امام معرفی شده‌اند. 📚 منابع اهل سنت حاکم نیشابوری از بزرگترین دانشمندان و محدثان سنی مذهب این سه ويژگی را در کتاب «المستدرک علی الصحیحین» به نقل از پیامبر اینگونه آورده است: 🔹 «إِنَّ عَلِيّا سید المرسلین و إِمَامُ الْمُتَّقِينَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ؛ همانا علی سرور مسلمانان و امام پرهیزکاران و پیشوای سپیدرویان است.» 📚 منابع شیعه شیخ صدوق(رحمة الله علیه) نیز در کتاب «امالی» از پیامبر چنین نقل کرده است: 🔸 «علِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ‏ وَ إِمَامُ الْمُسْلِمِينَ لَا يَقْبَلُ اللَّه الْإِيمَانَ إِلَّا بِوَلَايَتِهِ وَ طَاعَتِهِ؛ علی امیرمومنان و رهبر سفید‌رویان و امام مسلیمن است؛ خداوند ایمان [کسی را] قبول نمی‌کند مگر به ولایت او و اطاعت او.» ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 کمال مقصود 🔸 حركت نمی ‌تواند دائمی باشد که چیزی دائماً بگردد؛ زیرا حركت، است و اگر یك شیء دائماً بگردد این معنایش بی ‌هدف بودن است، لذا حركت با ابدیت سازگار نیست و حتماً دارِ مَمرّ و دار فرار باید به منتهی بشود؛ اما این منافات ندارد كه انسان دارای كمالات نامتناهی باشد، البته این ‌چنین نیست كه هر انسانی لایق كمالات نامتناهی طولی باشد، برای اینكه افراد همه از خدایند و همه به سوی خدا می ‌روند، اما هر كه از هر جا آمده است به معادل آنجا می ‌رود؛ مثل اینكه این ابرها كه باران را به همراه دارند اینها همه از دریا برخاستند و همه اینها حامل باران ‌اند و همه این باران‌ ها دوباره به دریا برمی‌ گردند، اما آن ابرهای كم ‌باران فقط نهر تشكیل می ‌دهند که این نهر به اوایل دریا می ‌رسد، ولی آن ابرهای پرباران كه سیل ‌آورند، این سیل, خروشان می‌ شود تا به وسط‌ های دریا برسد. این دو آب از دریا برخاستند هر دو هم به دریا برمی‌ گردند اما یكی سیل است و یكی نهر عادی. 🔸 همه از خدایند و همه به سوی خدا برمی ‌گردند، اما آن‌كه «أول ما صدر مِن الله» است، در قوس صعود به ﴿دَنَا فَتَدَلَّی﴾ می ‌رسد و آنها كه از مراحل نازل پدید آمدند به مراحل نازل می ‌رسند؛ منتها اینها ابدی است. معنای ابدیت این نیست كه حركت ابدی باشد معنایش این است كه كمال, ابدی است و اینها ثابت ‌اند نه ساكن. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 10 تاریخ: 1391/11/16 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 مقام امامت 🔹 محمّد بن حسن بن عمّار می گوید : دو سال در مسجد رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) نزد شاگردی می کردم و روایات برادرش موسی بن جعفر (عليهما السلام) را می نوشتم . روزی در حضورش بودم که وارد شد ، در این هنگام علی بن جعفر ( با کهولت سنّی که داشت ) شتابان از جا برخاست و با پای برهنه و بی ردا سوی ایشان رفت و با احترام بسیار دست او را بوسید . حضرت جواد ( علیه السلام ) به او فرمود : ای عمو! بنشین ، خدا تو را رحمت کند . علی بن جعفر عرض کرد : آقای من ، چگونه بنشینم ، با این که شما ایستاده ای؟ 🔹 هنگامی که وی به مجلس درس خود بازگشت ، یاران و شاگردانش او را نکوهیدند و گفتند : تو عموی پدر او هستی ، با این همه در برابرش این گونه کوچکی می کنی! علی بن جعفر خشمگینانه پاسخ داد : ساکت باشید! آنگاه ریش خود را به دست گرفت و گفت : خدای والا این ریش سفید را شایسته ندانست؛ امّا این نوجوان را برای آن سزاوار کرد ، چگونه برتری او را نپذیرم؟ من بنده او هستم و از سخن شما به خدا پناه می برم . 📚 ادب فنای مقربان ج8 ص 244. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰