eitaa logo
مهارت پژوهشگری
10.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
408 ویدیو
217 فایل
🧕صدیقه کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت، کارشناسی‌ارشدتربیت اسلامی،سطح‌ سه تفسیروعلوم قرآنی 🟡اینجا یادمی‌گیری چطور یه #پژوهشگر‌حرفه‌ای بشی 🟣پایان‌نامه‌/رساله نویسی با هوش‌مصنوعی👇 pajohesh-esfahan.ir/?p=11055" rel="nofollow" target="_blank">https://pajohesh-esfahan.ir/?p=11055 pajohesh-esfahan.ir ⛔️کپی ممنوع
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 چند نکته دربارهٔ عنوان مقاله یا پایان‌نامه 🔻❶) عنوان اثر، نخستین قسمتی هست که می‌تونه توجه مخاطبان رو به خودش جلب کنه! پس در انتخاب و نگارشش خیلی باید دقت کرد. 🔻❷) عنوان باید با موضوع تحقیق هماهنگ بوده و به طور کامل در ارتباط باشه. 🔻❸) عنوان باید از نظر جمله‌بندی و جذابیت، مناسب باشه. 🔻❹) در عنوان به هیچ وجه نباید از اصطلاح و یا علامت اختصاری استفاده کرد. 🔻❺) عنوان باید رسا و قابل درک باشه. 🔻❻) عنوان باید به گونه‌ای انتخاب بشه که جهت‌گیری و پیش‌داوری خاصی رو القا نکنه. 🔻❼) در عنوان نباید نظر محقق به خواننده تحمیل بشه. 🔻❽) بهتره واژه‌های کلیدی و بنیادین اثر در عنوان نیز دخالت داده بشن؛ یعنی عنوان حاوی کلماتی باشه که در تحقیق نقش اساسی دارند. 🔻❾) نتیجه‌ی پژوهش به صورت قانونی اثبات شده، نباید در عنوان آورده بشه!!! @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁‌❁✧═┅┄*
📒داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی (2) ➰امروزه، ضرورت پرورش تفكر كودكان در بيشتر كشورها مورد توجه قرار گرفته است و نظام‌ هاي آموزشي در راستاي نيل به اين هدف بازنگري شده‌‌اند. يكي از مرسوم ترين روش‌هاي مورد استفاده در پرورش تفكر در بسياري از نقاط جهان، استفاده از برنامه‌ آموزش فلسفه به كودكان است. ➰هدف فلسفه برای کودکان (فَبَک)، رشد عقلانیت، کمک به حقیقت یابی، رشد ارزش شناسی و ارزش گذاری، رشد اخلاق و فضایل اخلاقی و رشد همه‌ جانبه شخصیت کودکان است. ➰با توجه به ضرورت توجه هر چه بیشتر به این برنامه در نظام آموزشی ایران و متناسب سازی آن با ویژگی های فرهنگی کشورمان، و با عنایت به توجه ویژه به تفکر در آموزه‌ های اسلامی، مجموعه ده جلدی «داستان‌ های فکری و فلسفی برای کودکان ایرانی» به عنوان گامی در جهت استقلال در انتخاب متون مورد استفاده در کلاس فلسفه به نگارش درآمده است. 📗در این مجموعه که تالیف جناب آقای دکتر رضاعلی نوروزی و همکاران می باشد، با توجه به اهمیت بومی سازی برنامه فبک در هر کشور و نظر به ظرفیت بالقوه متون کهن فارسی در برانگیختن بحث‌های فلسفی، مؤلفان بر آن شدند که با نگاهی نو به طراحی متون قابل استفاده در کلاس های فبک بپردازند که متناسب با شرایط و ویژگی های روانی و فرهنگی کودکان ایرانی باشد. 📨 این مجموعه برای کودکان ۱۴-۸ ساله تدوین شده است و می توانید آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید. @pajohesh_esfahan ┅┅═❅❅❥☆❥❅❅═┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می دونین کجاها ویرگول به کار ببریم!؟ 📌پس از منادا 👈(خدایا،...) 📌بین واحدهای هم طراز 👈(احمد، علی، رضا، حسن و حسین به خانه آمدند. احمد، یا علی، یا رضا، یا حسن و یا حسین به خانه آمدند.) 📌پیش و پس گروه قیدی👈 (به احتمال قوی، نمی توان او را گناه کار دانست. شهید مطهری، در کتاب داستان و راستان، می گوید:...) 📌برای جدا کردن کلمه یا گروهی که بدل از اسم یا گروه هست👈 (سعدی، شاعر شیرین سخن شیرازی،... ابوذر غفاری، یکی از اصحاب بزرگ پیامبر اسلام،...) 📌برای جدا کردن صله👈 (دکتر احمدی، که همسایه ماست، دیروز به خانه ما آمد.) 📌برای جدا کردن جمله پایه از پیرو 👈( هرکه سخن ناصحان استماع ننمایید، عاقب کارهای او پشیمانی خواهد بود.) 📌به جانشینی محذوف👈 (احمد از کرده خود پشیمان شده، و توبه کرده است) 📌پس از وجه وصفی 👈(کوفه آرام خفته، در عزای حیدر می گریست. احمد به کلاس رفته، درس استاد را گوش داد.) (وجه وصفی= فعل اول شخص+ه) 📌میان عبارت های پانوشت (آدرس و پاورقی) 👈 (مطهری، مرتضی، گفتار معنوی، ص ۵۲.) (مطهری، ۱۳۹۵، ص ۵۲.) (انفطار، ۶) 📌میان عبارت های کتابنامه(فهرست منابع) 👈 (مطهری، مرتضی، گفتار معنوی، صدرا، تهران، چاپ سی و هشتم، ۱۳۹۵.) 📌پس از عبارات انتقالی یا گذار بازتابی 👈 (بنابر این، در نتیجه، از این رو، دومین آیه برای مشروعیت...، ) 📌میان واژه های یک جمله که ممکن است خواننده آن را به اشتباه، با کسره یا اضافه بخواند.👈(عفو، لازم نیست اعدامش کنید.) 🆔 @pajohesh_esfahan ┗━━━🖇🔖🖇━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❦★ حضرت امیرالمؤمنین على عليه السلام می فرمایند: ❥؛ غايَةُ العِلمِ السَّكينَةُ وَالحِلمُ؛ نهايت (کسب) دانش، آرامش و بردبارى است. ✨ غررالحكم حدیث6380 ❦★ معنی غایت در این حدیث گهربار، فقط نهایت نیست!! نهایت یکی از معانی واژه‌ی غایت هست!! 👀 معانی متعدد "غایت" رو از 👈 اینجا ببینید و خوانش های مختلفی از این بیان گهربار آقاجانمون داشته باشید!👌 ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
ادب خیال، عقل و قلب از استاد اصغر طاهرزاده.pdf
حجم: 874.3K
‌ ؛𒆜کتاب: ادب خیال، عقل و قلب ؛𒆜 مؤلف: استاد اصغر طاهرزاده ✨- کتاب ادب خیال، عقل و قلب حاصل نشستی است که دانشجویان و طلاب در طی آن نشست، مشکلات خود را با استاد اصغر طاهرزاده درباره‌ی راه‌های ادب خیال و عقل و قلب و ضرورت و نحوه‌ی مطالعه در میان گذاشتند. ✨- ادبِ «خیال»، «عقل» و «قلب» از انسان، موجود متعادلی می‌سازد که به راحتی می‌تواند با حقایق عالم مرتبط شود و استعدادهای معنوی خود را به شکوفایی برساند. ✨- به یاد داشته باشیم: همچنان که اگر خیالات خود را‌‌ رها کنیم قوهٔ واهمه، خیالات را به ناکجاآباد‌ها می‌کشاند و عمر انسان را با بی‌محتوایی کامل همراه می‌کند، اگر قوهٔ خیال را تحت تأثیر عقل و قلب قرار دهیم، خیالاتِ انسان با صُوَر نوری مأنوس می‌گردد و زندگی را از حالت خشکِ عقلانی به شعف معنوی رهنمون می‌شود. ✨- از سویی همهٔ حقیقت انسان قلب و دل اوست، اگر توانست قلب خود را ادب کند بقیهٔ قوا و اعضاء نیز جهت صحیحی پیدا خواهند کرد. قرآن نیز در همین راستا جایگاه ایمان را قلب انسان تعیین می‌کند. ✨- بر این اساس؛ انسانِ بی‌نقص انسانی است که همهٔ ابعاد وجودی او، یعنی «جسم» و «حس» و «خیال» و «عقل» و «قلب» او تربیت شود، ولی ...❗️ باید بدانیم آن‌گاه که امکان به کمال‌رساندن همهٔ ابعاد خود را نداریم کدام بُعد از ابعاد خود را در اولویت قرار دهیم تا از رسیدن به هویت اصلی خود باز نمانیم. @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ویژگی‌های نویسندگان خلّاق و نوآور (۸) 🔘استقلال داشتن و دوری از وابستگی و روابط ▫️نویسندگان [خلّاق] مستقل‌اند. آنان در عینِ وفاداری و علاقه‌مندی به خانواده و دوستان و دیگر انسان‌ها، مستقل بودن را از وابستگی در روابط، برتر می‌دانند؛ ارزش‌های خویش را به دیگران تحمیل نمی‌کنند؛ به خلوت خود بسیار ارج می‌نهند و در حفظ آزادی خود مصرّند؛ وابستگی زیانبارِ خود و دیگران را برنمی‌تابند و دوست دارند که هرکس خودش باشد و مستقل.👌 📚 کتاب «آداب کتاب‌نویسی: چگونه کتاب بنویسیم؟»، تألیف «سیّد حسین اسحاقی»، ص۵۵. @pajohesh_esfahan ⊰᯽⊱┈──❀ ⃟⃟ ❊╌──⊰᯽⊱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧩 مرور مباحث گذشته مرتبط با سوالات تحقیق 🔺 ممکن است محقق از هر یک از شش روش تبدیل مشکل به مساله استفاده کرده باشد، مهم این است که از هر روشی که به سوال رسیده است، فقط یکی از آن سؤال ها را برای تحقیق استفاده کند، ❌ در واقع فقط یک سوال اصلی کافی است!❌ 🧩 یعنی فقط یک سؤال یا در گونه شناسی، یا در تعریف یک موضوع، یا در توصیف، یا در اثبات، یا در تجزیه و تحلیل، یا پیامدها، یا انواع یا ابعاد! لذا هر یک از این سوال ها یک سؤال اصلی است که تحقیقی مستقل را می طلبد ⬅️ پس نمی توان چندین بحث را از زاویه های مختلف در یک سؤال گنجاند.🤔 🔺دقت شود: محقق بعد از موضوع و محمول و کلمه سؤال، پنج قيد به سوال اضافه کرده است تا به سؤال تحقیقی برسد؛ لذا هر کدام از این پنج قید تغییر کند سؤال جدیدی متولد می شود که در روش تحقیق و پاسخ گویی محقق تغییر ایجاد خواهد کرد. 😳 🔺 مثلا اگر در سوال تحقیق، دیدگاه از شخص «الف» به «ب» جابه جا شود، به عنوان مثال اگر در عنوان "وحي از دیدگاه مفسر الف " اسم آن عزیز با مفسر «ب» جابه جا شود، موضوع تحقيق تغییر کرده است و در صورتی که قلمرو و دامنه و محدوده هم تغییر کند، سؤال اصلی نیز تغییر خواهد کرد، سؤال اصلی که تغییر کرد چه بسا نوع تحقیق نیز تغییر کند و يقينا طرح تحقیق هم تغییر خواهد کرد. 👀 🧩 پس متوجه شدید که نقش سوال اصلی در ترسیم نقشه ی راه محقق بسیار حیاتی ست!! @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا