eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
208 فایل
🧕کاویانی هستم؛ دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت، کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی، سطح‌ سه تفسیر 💯 اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️ کپی ممنوع 🌐 سایت‌مون pajohesh-esfahan.ir ☎️ تبلیغات‌مون https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ برشی از یک کتاب 🖇حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حدیث کساء می‌فرمایند: پسرم حسن وارد شد و گفت مادر سلام علیکم: «فَقُلت وَ علیْکَ السَّلام یا قُرّةَ عَیْنی وَثَمرةَ فُؤادی»؛ به ما یاد می‌دهد که این‌طور با بچه حرف بزنید: «ای میوه دل من! ای نور چشم من! علیک سلام» 👈 نگویید نُنُر می‌شود! اگر پدر و مادر با بچه دوست بشوند و با او گفت‌وگو کنند و به او شخصیت بدهند، «احترام» برایش غذای غیرعادت نمی‌شود! 🖇این «غذای غیرعادت» را خانم‌ها زودتر می‌فهمند. اگر به بچه‌ای که شیر می‌خورد، یک لقمه غذا دادی، اسهال می‌گیرد. اگر به او یک دانه انار دادی، اسهال می‌گیرد. بچه را به تدریج به سمت غذا می‌کشانند! یعنی یک ذره آبگوشت به او می‌چشانند یا یک ذره نان سنگک در چای خیس می‌کنند و در دهانش می‌گذارند. از این چشاندنِ کم شروع می‌کنند تا وقتی که بچه می‌نشیند سر سفره و یک نان سنگک می‌خورد! 🖇محبت هم همین‌طور است. اگر از اول محبت را به بچه بچشانند تا ظرفیت جذب محبت داشته باشد، وقتی که محبت دید، لوس و نُنُر نمی‌شود. لوس شدن به دلیل آن است که محبت برایش غذای غیرعادت است. اگر بچه را تحقیر کنی و به او تشر بزنی و بعد به او محبت کنی، این محبت برایش غذای غیرعادت است و آن را برمی‌گرداند. 🖇باید به بچه، آرام آرام محبت بدهی تا کم‌کم بتواند محبت‌پذیر شود. فاطمه زهرا (س) و علی (ع) به بچه‌هایشان یواش یواش محبت داده‌اند که وقتی به آنها می‌گویند: «عَلَیْک السّلامُ یا قُرَةَ عَیْنی وَ ثمرَةَ فُؤادی» اتفاقی نمی‌افتد. ✂️ برشی از کتاب "راه رشد" آیت الله حائری شیرازی، ج۴، ص۱۷۹. @pajohesh_esfahan
🔴 بدنه مقاله 🔴 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⬅️ ۱۲- گرچه نمی‌شه اندازهٔ مشخص و قطعیِ تعداد کلمات یه پاراگراف مقاله رو تعیین کنیم 👈 اما توصیه شده که بیشتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه رو در یه پاراگراف به کار نبریم. 🔺از لحاظ ظاهری هم، سطر اول پاراگراف در متون فارسی معمولا کمی نسبت به آغاز سطرهای دیگه به سمت چپ تورفتگی داره. این تورفتگی مانند سایر علامات سجاوندیِ متن، مانند نقطه و ویرگول هست و خواننده رو از نظر دیداری، متوجه می‌کنه که یه پاراگراف و موضوع، تمام و یه پاراگراف و موضوعی جدید، شروع شده. 🟡 ادامه داره.... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
14.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه‌های عزیز من! بی مایه فطیر است! باید درس بخوانید! ⍣➺☆@pajohesh_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 صحبت‌های دکتر امیررضا خاوریان استادیار دانشگاه اصفهان رو پیرامون رفرنس دهی بشنوید! 🦻نکات بسیار مهمی رو گوشزد می کنند! 🤷‍♂ 🔺 بهتر هست هنگام رفرنس دهیِ داخل متن‌مون، اول مقالات علمی پژوهشی، بعد کتاب‌ها، و نهایتا پايان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری و مقالات کنفرانسی رو ارجاع بدیم. ꞋꞌꞋ✎@𝘱𝘢𝘫𝘰𝘩𝘦𝘴𝘩_𝘦𝘴𝘧𝘢𝘩𝘢𝘯 ╰─────── ─
علاقه مند یا علاقمند؟ 🎗علاقه مند به معنای دوستدار، دلبسته، شیفته و مهرورز هست و از ترکیب اسم و پسوند مند ساخته شده. پسوند "مند" در معنای صاحب بودن و دارندگی به تکواژ یا واژه‌ای دیگه اضافه می‌شه. مثل 👈 دانشمند، سودمند، هنرمند و ... 🎗ولی گاهی ممکنه پسوند "مند" به کلماتی اضافه بشه که به "ه" ختم می‌شن! در املای این کلمات باید دقت کافی داشته باشین؛ چون برخی اون رو به اشتباه با حذف ه می‌نویسند. یعنی اینطور 👈 علاقِمند، قاعدِمند و ... 🎗 ولی اینطور نوشتن صحیح نیست و چنین کلماتی باید با "ه" آخر و نیم‌فاصله نوشته بشن 👈 علاقه‌مند، قاعده‌مند، گلایه‌مند ... ꞋꞌꞋ✎@𝘱𝘢𝘫𝘰𝘩𝘦𝘴𝘩_𝘦𝘴𝘧𝘢𝘩𝘢𝘯 ╰─────── ─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبدیل متن به چارت سازمانی در ورد 👈 این ترفند برای رسم نمودار مطالب مهم مقاله و پایان‌نامه، خیلی به کارتون میاد.👌 ⍣╭────➺☆     @pajohesh_esfahan   ╰──────────
💎 چرا باید مقاله بنویسیم؟ (۳) 👈 مجهز شدن به انواع تفکر 🔺پژوهشگر از لحظه‌ای که کار پژوهش‌اش رو آغاز می‌کنه با انواع تفکر روبرو می‌شه: 🌱 تفکر خلاق 🌱 تفکر نقادانه 🌱 تفکر استدلالی 🌱 تفکر مدیریت و استراتژیک 🔻هریک از انواع این تفکرها کمک می‌کنه پژوهشگر از دریچه‌ای تازه به مسئله‌ی خودش نگاه کنه و در پی کشف اون بربیاد. 👈 و هرچه میزان مهارت و تجهیز پژوهشگر به انواع تفکر بیشتر باشه، ابعاد بیشتری از مسئله‌‌اش براش روشن می‌شه. 🔺البته اغلب، یادگیری این مهارت‌های مورد نیاز پژوهشگر، به صورت زمینه‌ای در طی انجام پژوهش، اتفاق می‌افته و پژوهشگر در پی پاسخ به پرسش یا رفع ابهامی، خود به خود اون‌ها رو یاد می‌گیره. 👌 💎 با ما باشید... ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
‌⚠️ «طـــول و عـــرض این دُنـــیا رو دَر هَم ضَرب ڪُنے؛ حاصِل اوُن جـــُـــز مساحـــَــــتِ یک قَبــــــر نیست! حواسِت باشه دارے چِڪار مے ڪنے...»❗️ ゚➴°@𝘱𝘢𝘫𝘰𝘩𝘦𝘴𝘩_𝘦𝘴𝘧𝘢𝘩𝘢𝘯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا