راهبرد امنیتی سیاست خارجی آمریکا؛ تقابل ماهیتی با استراتژی تنش زدایی جمهوری اسلامی ایران (با تأکید بر موضوع هسته ای)
📍سیاستمداران ایالات متحده آمریکا جهان پس از جنگ سرد را عرصه ای مناسب برای تحقق طرح ثبات هژمونیک با محوریت آمریکا یافته اند. این مسئله زمینه های ایجاد مداخله گرایی فزاینده آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم می سازد.
📍 در این مقاله تلاش می شود به این پرسش پاسخ داده شود که راهبرد امنیتی و هژمون طلب در سیاست خارجی آمریکا سبب اتخاذ چه نوع دیپلماسی در مورد مسئله هسته ای ایران شده است؟
📍پاسخ موقت به این سؤال آن است که هسته ای شدن ج.ا.ایران به معنای تحول در توازن قوا در منطقه استراتژیک خاورمیانه محسوب می شود که نتیجه آن، محدودیت آزادی عمل ایالات متحده است.
📍بر این اساس، آمریکا بر مبنای آینده نگری استراتژیک و محدودسازی گام به گام، به اتخاذ دیپلماسی تنش علیه ج.ا.ایران اقدام نموده است.
چنین فرآیندی زمینه هـای عـدم موفقیت استراتژی تنش زدایی از جانب ایران را فراهم می سازد.
✍محمد ابوالفتحی علیرضا آزادی
📕فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، ش۳۹
🔻سنجههای درستنویسی
🔺️ زبان گفتاری
🔺️ این زبان، سرکش، آزادیخواه و قانونگریز است. زبان مردمی، نهتنها به حکومت دستور تن نمیدهد؛ بلکه دستور و زبان نوشتاری را به پیروی از خود فرامیخواند.
🔺️ در عمل نیز چنین بودهاست؛ یعنی هم دستور زبان فارسی و همزبان نوشتاری، بیشوکم برگرفته از همین زبان است.
🔺️ متون کهن نیز، جدا از زبان مردم روزگار نبوده است. اگر شاعران و نویسندگان کهن، "اولیتر" را بهکار بردهاند که نادرست مینماید، هیچ دلیلی جز کاربرد فراوان آن در میان مردم آن روزگاران ندارد.
🔺️ اکنون نیز اگر بیشتر مردم واژه غلط یا واژهای را غلط به کار برند، سودی در مخالفت با آن نیست.
🔺️ آنچه مهم و پایهای است، تعریف زبان گفتاری است. نمیتوان هر کلمهای را که گروهی از مردم بهکار میبرند، گفتاری دانست. کلمه یا کاربردی را میتوان مردمی و گفتاری شمرد که مردم در "خانه" و "خیابان" و مانند آن بکار برند؛ نه در انشاهای مدرسه ای یا نامههای اداری یا جلوی دوربین یا در وقت سخنرانی. مثلاً هیچ فارسیزبانی در خانه خود کلمه "درب" را بهکار نمیبرد.
🔺️اگر آشکار شد که کلمه یا کاربردی از یک واژه، تکیهکلام گروه یا صنف خاصی از مردم نیست؛ بلکه تا اندرونی خانهها رفته است، مخالفت با آن، نه فایده دارد و نه لزوم؛ مانند "بهخاطر"، "زیاد"، "دخالت" و "فهمیده"
🔺️ البته نویسندگان میتوانند بنا بر مبنا و سلیقه خود از این کلمات بپرهیزند؛ اما نمیتوان آنها را نادرست شمرد.
✍ کتاب بهتر بنویسیم،رضا بابایی، ص۵۲
••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
🔸🔹 مژده مژده
🔸 چاپ کتاب «زنان نامدار شیعه»
🔹ترجمه کتاب ارزشمند اعلام النساء المومنات
🔸تالیف: محمد حسون، ام علی مشکور
✍️مترجم: فاطمه معبودی
📕 معرفی اجمالی کتاب:
🔹 این کتاب شرح حال 406 تن از بانوان شیعه ای است که به نحوی در تاریخ و ادوار مختلف تا عصر حاضر اثرگذار بودهاند. مولف این اثر در نگارش آن از منابع و کتب فراوانی استفاده کرده که فهرست منابع پایانی گواه این مطلب است.
🔹ویژگی دیگر این کتاب پرداختن به شبهاتی پیرامون مسائل زنان و معرفی جایگاه آنان در جوامع متمدن و غیرمتمدن قبل و بعد از اسلام می باشد.
🛍 لینک خرید کتاب 👇👇
@montazermm
☎️ شماره تماس
05138595040- داخلی 144
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
|شب نیمه شعبان و مهم ترین اعمال آن|
• شبی به فضیلت شبهای قدر
🎙حجت الاسلام فرحزاد
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
🟡مبانی قرآنی اندیشه مهدویت
🔻انديشه پيروزى نهايى نيروى حق و صلح و عدالت بر نيروى باطل و ستيز و ظلم، گسترش جهانى ايمان اسلامى، استقرار كامل و همه جانبه ارزشهاى انسانى، تشكيل مدينه فاضله و جامعه ايده آل، و بالاخره اجراى اين ايده عمومى و انسانى به وسيله شخصيتى مقدس و عالىقدر كه در روايات متواتر اسلامى از او به «مهدى» تعبير شده است به حسب اصل و ريشه، قرآنى است.
🔻اين قرآن مجيد است كه با قاطعيت تمام :
1️⃣ پيروزى نهايى ايمان اسلامى
( هُوَ الَّذى ارْسَلَ رَسولَهُ بِالْهُدى وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدّين كُلِّهِ و لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكونَ : «توبه» / 33 و «صف»/ 9).
2️⃣ غلبه قطعى صالحان و متقيان
( وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِى الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ انَّ الْارْضَ يَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحونَ : انبياء/ 105)
3️⃣ كوتاه شدن دست ستمكاران و جباران براى هميشه
( وَ نُريدُ انْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفوا فِى الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ. وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِى الْارْضِ وَ نُرِىَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنودَهُما مِنْهُمْ ما كانوا يَحْذَرونَ : قصص/ 5 و 6)
4️⃣ و آينده درخشان و سعادتمندانه بشريت
( قالَ موسى لِقَوْمِهِ اسْتَعينوا بِاللَّهِ وَ اصْبِروا انَّ الْارْضَ لِلّهِ يورِثُها مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ : اعراف/ 128)را نويد داده است.
📙مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج۲۴، صص۴۰۵و۴۰۶
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea