#گزارش_تصویری
#عرفانهای_نوظهور
✳️ برگزاری سومین جلسه دوره تخصصی پژوهش و بررسی عرفانهای نوظهور
✅این دوره در 16 جلسه برگزار میشود
سرفصلهای دوره :
1. تفاوت عرفان حقیقی و عرفانهای نوظهور
2. بررسی عرفان های حلقه :یوگا، اشو
3. بررسی عرفان های آمریکایی: شیطان گرایی و..
4. بررسی عرفان های ایرانی : حلقه و..
5. معنویت های سکولار : قانون جذب و فراعلم ها و ...
🕌 محل برگزاری دوره در حرم مطهر رضوی دارالقرآن کریم
🎤استاد : حجت الاسلام و المسلمین مهدی سالاری
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄
✍️ از کجا نویسندگی را در حوزه ها شروع کنیم؟
🔵 مرحلۀ اول: مطالعۀ آثار نویسندگان خوب
💠اگر وقت دارید روزی نیم ساعت یا یک ساعت کتاب هایی را که از نظر نویسندگی و محتوا خوب است، نه یک روز و دو روز، نه یک ماه و دو ماه، بلکه ماه ها پشت سرهم مطالعه کنید. اگر آدم با ذوقی باشید شش ماه، یک سال باید مطالعه کنید و این مطالعه نباید قطع شود.
💠ریزه کاری هایی که در کلمات نویسندگان است تجارب یک عمر آن هاست؛ باید این تجارب را استفاده کرد....
💠تجربه ای در این مسأله دارم.... اگر بخواهم مطلب خوبی بنویسم، در صورتی که چند صفحه از کتاب نویسنده ای خوب را مطالعه کنم و سپس مطلبی را بنویسم، می بینم قلم می جوشد؛ امّا، وقتی بدون مطالعۀ قبلی می نویسم، آن جوشش و جریانِ قلمی نیست.
#طلبه_پژوهشگر
#مراحل_نویسندگی
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
❇️@pajoohesh_esfahan
╯
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#اسامی_برندگان
✅ با عرض سلام و تشکر از همه عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند.
با توجه به استقبال بالا و پرشور طلاب در این مسابقه ، قرار بر این شد هر ماه به قید قرعه به 10 نفر از دوستانی که پاسخ صحیح به سوالات رو داده باشند جوایزی رو اهدا کنیم.
🎁 اسامی برندگان این مرحله از مسابقه به شرح ذیل می باشد:
1. خانم حسنا مروارید
2. آقای محمد عارف
3. آقای حسین رفتاری
4. خانم اکرم عباس زاده
5. آقای کاظم سلیمانی
6. آقای امیرحسین خادم
7. خانم الهام فلاح
8. خانم خدیجه ترشیزی
9. خانم زینب منصوری
10. آقای امیرحسین رازقی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
5_6187953696257605858.apk
حجم:
34.44M
#معرفی_نرم_افزار
❇️تبدیل پی دی اف به ورد
✅یک نرم افزار بسیار جالب و کاربردی ویژه پژوهشگران
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#پاسخ_مسابقه
📝 مسابقه شماره (5)
پاسخ : گزینه«ب»
سه اسم منقوص: «القاضی، دعاوٍ، لیالٍ» و چهار اعراب تقدیری در «القاضی، دعاوٍ، لیالٍ، یقتضی» وجود دارد.
📝 مسابقه شماره (6)
پاسخ :گزینه«ج»
سایر گزینهها «معتدیاً: مفعول»، «اراضٍ: مبتداء مؤخّر»، «لیالٍ: خبر» میباشد.
نکته مهم
«لیالٍ» در اصل «لیالیٌ» بوده: «لیالیُنْ» که ضمه بر یا سنگین است و حذف شده: «لیالیْنْ» با التقا ساکنین «یا» حذف شده و تبدیل به «لیالِنْ»: «لیالٍ» شده است.
«دعاوٍ» نیز در اصل «دعاوی» بوده و یا آن همچون «لیالی» حذف شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
با عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام این کارت پستال از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌺🌷🌼🌸💐👇👇👇👇 👇
https://digipostal.ir/c2o45p9
#مسابقه_ادبیات_عرب(7)
#ادبیات_مهارت_محور
✅ «الذین قُتلوا فیسبیل الله لیسوا أمواتاً»
گزینهی صحیح در تبدیل کردن به معلوم کدام است: «الّذین....لیسوا أمواتاً.»
الف) قتلهم المشرکین
ب) قتلوهم الکفّارُ
ج) قَتلهم المشرکون
د) قُتلوا بید الکفّار
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄
🔵 مرحلۀ دوم: نوشتن پس از مطالعۀ آثار دیگران
💠باید طلاب را عادت داد که بعد از آن که نوشته های خوبی را مطالعه کردند، کتاب را روی هم بگذارند و مجدداً آن مطلب را خودشان بنویسند. سپس، بین نوشتۀ خودشان و نوشتۀ آن نویسنده هنرمند، مقایسه کنند. از مقایسۀ این دو با هم، ضعف ها و قوّت ها معلوم می شود.
💠نویسنده چگونه وارد بحث شد؟❓چگونه خارج شد؟❓جمله بندی ها و تعبیرات چگونه بود؟❓کلماتی را که من به جای او گذاشتم چیست؟❓آن کلماتی که او انتخاب کرده چیست؟❓
🔚در یک مقایسه می تواند، تفاوت این دو را اندک اندک بفهمد.
#طلبه_مولف
#طلبه_پژوهشگر
#مراحل_نویسندگی
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
❇️@pajoohesh_esfahan
طرح تحقيق نمونه.pdf
حجم:
285.1K
*️⃣ با سلام به دوستان پژوهشگر
عزیزانی که به دنبال شروع یک مقاله و پژوهش هستند این فایل ، خیلی به کارشون میاد حتما مشاهده بفرمایید.
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
به مناسبت ولادت حضرت ابالفضل علیه السلام از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌷🌹🌺🌻🌸💐💐 👇
https://digipostal.ir/cocszj4
پژوهش در حوزه بین الملل
اگر تمایل به کار تحقیقاتی بین المللی هستید جلسه را حضور پیدا کنید
#پژوهش
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄
🔵 مرحله سوم: تجربه مستقل در نوشتن
💠صاحبان قلم خودشان به نوشتن موضوعی به طور مستقل شروع کنند؛ بی آن که این موضوع را در نوشتۀ دیگری مطالعه کرده باشند. بعد همین موضوع را به استاد قلم شان بدهند.
💠این راه را بدون استاد نمی توان پیمود و فردی که بخواهد بدون استاد این مسیر را بپیماید، به بیراهه ها، سنگلاخ ها و اشتباهات می افتد.
💠بهترین راه این است که شما چیزی بنویسید و آن را به استاد بدهید، تا او به شما فنون نگارش را یاد دهد.
💠کلّی گویی در این مسائل کم اثر است. اگر فرد نوآموز کلیات و قواعد را هم می خواهد بیان کند، باید از نوشته ای که استاد نوشته است، بهره گیرد.
⚜️مثلًا یکی از مسائل مهمی که ما، در نویسندگی به آن کم اهمیت می دهیم، حسن مطلع و حسن ختام است. نویسنده خوب اولین جمله ای را که می نویسد، باید جاذبه داشته باشد. نویسنده باید یک ضربه محکم وارد کند و طرف را جذب کند؛ این حسن مطلع است. در پایان هم که نوشته را تمام می کند، نه با یک کلمه عادی و معمولی. مطلب خوبش را باید آخر کار بگذارد که وقتی خواننده نوشته را تمام می کند، لذّت آن تا مدتی در ذائقه فکرش باشد. چنین نوشته ای دلالت بر فنّی بودن آن می کند و نشان دهنده مهارت نویسنده است.
#طلبه_مولف
#طلبه_پژوهشگر
#مراحل_نویسندگی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
❇️@pajoohesh_esfahan