eitaa logo
جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
3.7هزار دنبال‌کننده
413 عکس
235 ویدیو
48 فایل
💠مرجعی برای تبیین مبانی و معارف انقلاب اسلامی 📌توسط حجت الاسلام و المسلمین استاد «محمدرضا پاکباز» + استاد سطوح عالی حوزه علمیه اهواز + سرمربی نمونه طرح حلقات صالحین کشور + دکتری «کلام شیعه» از دانشگاه امیرالمومنین(ع) 📭 مدیریت: @jahad_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ مباحث این استاد بزرگوار را دارای چند ویژگی دیدیم که ذکر آنها خالی از فایده نیست: 1⃣ بنای این مباحث بر این است که بر اساس خط فکریِ امامان  یعنی حضرت (قدس سرّه) و خَلَفِ صالحشان حضرت (أدام الله ظلّه العالی) ، بحث ها پایه ریزی شوند و در این راه  به جهت تمسک به «حجّتی بیّن» در ارائه ی طریق و در تبیین چهره ی اسلام ناب و ، سعی شده است تا از بیانات و مکتوبات و خاطرات این دو «هادی و مرشدِ راه» به عنوان خط دهندگان و مُعَرِّفان و پرچمدارانِ ، استفاده شود. 2⃣ در مباحث معرفتی و فکریِ ارائه شده در این مجموعه، این مطلب هم قابل مشاهده است که خمیر مایه ی اصلی در این مباحث و تکیه و زیر ساخت اصلی در این مطالب- علاوه بر فرمایشات امامان به تفصیلی که گذشت- بر اساس منظومه ی فکریِ صحیح، جامع و عمیقِ شهید بزرگوارآیت الله (رحمه الله) و علّامه بزرگوار آیة الله (حفظه الله) می باشد. 3⃣ همچنین یکی از ویژگی های مهم مباحث استاد، که خود از نتایج دو مطلبِ اشاره شده ی قبلی است، جامعیت و تعادل و پرهیز از افراط و تفریط هایی است که در عرصه ی و و های و برای افراد پیش می آید. لذاست که در این مباحث با رجوع به مبانی اسلام شناسان جامعی مثل ، و و با بهره گیری از نگاه مترقی و روشن و جامع فرزانه و حکیم ، قدم در راه تبیین ارزش گذاری های صحیح و معرفی اصل ها و تمییز آنها از مباحث فرعی اسلام در امور فردی و اجتماعی و اخلاقی و سیاسی شده است. 4⃣ به واسطه ی تجربه و روحیه ی و و و به واسطه ی درک خوب اجتماعی و سیاسی و به واسطه ی مشی و روحیه ای که در این  استاد بزرگوار بحمدالله به وضوح قابل مشاهده است و به واسطه ی حضور مستمر ایشان در عرصه ی و و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تعامل و مواجهه ی ایشان باافراد مختلف و خصوصا و به تبع آشنایی و درک میدانیِ ایشان از فضای روحی و فکری جوانان و به ویژه به واسطه ی حشر و نشر ایشان در طول سالیان متمادی با قشرهای مختلف محصل و دانشگاهی و طلاب علوم دینی ،این ویژگی مهم در ، مباحثِ ایشان جلوه کرده است و آن هم، کاربردی بودن و واقعی و میدانی بودن این مطالب  و تطبیقی بودن مبانی و معارفی است که توسط ایشان بیان میشود با صحنه های واقعیِ زندگیِ فردی و اجتماعی. و این ویژگی می تواند برای مخاطبان و خصوصا نسل جوانِ ما ، عامل خوبی در جهتِ آشتی دادن بین مباحث فکری و نظری و مباحث عملی در زندگیِ فردی و اجتماعیِ آنها باشد. که این را می توان یکی از مهم ترین ویژگی های مباحثِ ایشان محسوب کرد. 5⃣ یکی از خلأهای اساسی در جمع های مذهبی و گروه های حزب اللهی، حرکت های و منظم و حرکات قرارگاهی و هماهنگ و جبهه ای بوده و هست. که به فضل خدا ، به دنبال تاکیدات جدی حضرت آقا و با همت گروه هایی از نیروهای فعال این تشکل ها رو به فزونی گذاشته است. اگرچه هنوز تا رسیدن به قله ی راه، فرسنگ ها مانده است. و بحمدالله یکی دیگر از ویژگی های مهم استاد بزرگوار حاج آقای این است که روح و افق فکری حضرت آقا و مباحث کلیدی این رهبر فرزانه وانقلابی در تبیین مباحث تشکیلاتی و قرار گاهی و عقبه ها و لوازم و آفات تشکل ها، از ابتدای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و سیاسیِ این استاد بزرگوار و از دیر باز برای او به خوبی به باور تبدیل شده است و در این سالهای متمادی این مطالب گویا به عمق جانش رسوخ کرده است و لذا در تبیین این دسته از فرمایشاتِ به واقع از معدود کسانی هستند که مطالب را کاملا ملموس و از روی علم وجدانی و باور واقعی مطرح می کنند و برای مشکلات و سوالاتِ میدانیِ تشکیلات ها و گروه های دلسوز و ، پاسخ هایی واقعی و راهگشا آماده دارند. 6⃣ و به عنوان آخرین نکته این که،  دقت و ریز بینی و نکته سنجیِ استاد در توضیحِ عباراتِ کتابهای معرفتی و دقت های موشکافانه ایشان در مباحث اخلاقی و سیاسی که به نظر می رسد محصول انس با مبانی و سیاسی حضرت (رحمه الله) است، مخاطب را در مباحث فکری و اخلاقی و بصیرتی واقعا میتواند دارای عمق و ژرف نگری بالایی کرده و از بلای خانمان سوز سطحی نگری و قشری گری نجات دهد. ◀️ باشد که این تلاش مورد قبول درگاه حق قرار گیرد وبه این واسطه مشول عنایت وهدایت الهی واقع شویم.   🔸 در پایان از رهنمود های دوستان و برادران و در راس آنها از ارشادات اساتید دلسوز و مومن و انقلابی در راستای انجام بهتر و بی نقص ترِ این فرمان رهبر انقلاب یعنی  تبیینِ معارف اسلام و انقلاب، پیشاپیش تشکر و قدر دانی می کنیم. و من الله التوفیق والحمدلله رب العالمین والسّلام علی من اتبع الهدی
💠 💠 ✅مرجعی برای معارف اسلامی و ، با استفاده از مباحث استاد بزرگوار، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا 👈 ما را در پیام رسان های ایرانی دنبال کنید؛ 📲 ایتا، سروش پلاس و گپ: @pakbaz_ir
💠 جهاد کبیر 💠 ✅ مرجعی برای تبیین معارف اسلامی و مبانی انقلاب 📭 ارتباط با مدیر کانال @Jahad_farhangi ‌ 📍 سروش: sapp.ir/pakbaz_ir 📍 گپ: gap.im/pakbaz_ir
! 🔰 چه شد که کوفیانی که نماز می خواندند، امام زمان شان را شهید کردند؟ 👈 علت این امر، ضایع کردن نمازهای شان بوده است! 🔹 محور بیانات در این بحث، تفسیر آیه شریفه ۵۸ سوره مبارکه مریم می باشد. 🔹 [کوفیان] ابتدا نمازشان را ضایع کردند (ضایع کردن نماز غیر از نماز نخواندن است) و بعد از آن تبعیت از شهوت کردند. 🔹 تبعیت از شهوت یعنی چه؟ 🔹توضیح عملکرد شیطان و نفس اماره. 🔹 رابطه ی ضایع کردن نماز با حب الدنیا در چیست؟ 🔺 الحرام ۱۳۹۸-۱۴۴۱ - مسجد فاطمیه (سلام الله علیها) کیانپارس - ۴جلسه 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
ضایع کردن نماز، تبعیت شهوات! - ج۱ - 980615.mp3
27.26M
🔉 ! 📅 جلسه اول | ‌۹۸/۰۶/۱۵ الحرام ۱۳۹۸-۱۴۴۱ - مسجد فاطمیه (سلام الله علیها) کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
ضایع کردن نماز، تبعیت شهوات! - ج۲ - 980616.mp3
28.72M
🔉 ! 📅 جلسه دوم | ‌۹۸/۰۶/۱۶ الحرام ۱۳۹۸-۱۴۴۱ - مسجد فاطمیه (سلام الله علیها) کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
ضایع کردن نماز، تبعیت شهوات! - ج۳ - 980617.mp3
24.39M
🔉 ! 📅 جلسه سوم | ‌۹۸/۰۶/۱۷ الحرام ۱۳۹۸-۱۴۴۱ - مسجد فاطمیه (سلام الله علیها) کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
ضایع کردن نماز، تبعیت شهوات! - ج۴ - 980618.mp3
32.44M
🔉 ! 📅 جلسه چهارم | ‌۹۸/۰۶/۱۸ الحرام ۱۳۹۸-۱۴۴۱ - مسجد فاطمیه (سلام الله علیها) کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
🔻 در جلسه پرسش و پاسخ مطرح شد: 🔰 بچه های در مدرسه، پیامبران مدرسه هستند. ⬅️ صوت این برنامه بارگذاری خواهد شد... 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
📸 تصویری از « جلسه پرسش و پاسخ #دانش_آموزان #دبیرستانی ». ۹۸/۶/۳۱ 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
♨️ پیشنهاد ویژه برای ؛ 🔆 سال تحصیلی را با دستان پر شروع کنید. « رب ادخلنی مدخل صدق... » 🔰 بچه های در مدرسه، پیامبران مدرسه هستند. 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
⬇️⬇️ صوت جلسه را دریافت کنید ⬇️⬇️
سال تحصیلی را با دست پر شروع کنیم - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز - 980631.mp3
11.48M
🔉 📅 بخش اول (سخنرانی) | ‌۹۸/۰۶/۳۱ 💠 در جمع دانش آموزان دبیرستانی مساجد منطقه کیانپارس، کیان آباد، سیدخلف و امانیه - مسجدفاطمیه کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
پرسش1؛ چرا میدانیم گناه بد است ولی آن را ترک نمی کنیم؟ - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز - 980631.mp3
3.97M
🔉 📅 بخش دوم (پرسش1؛ چرا میدانیم گناه بد است ولی آن را ترک نمی کنیم؟) | ‌۹۸/۰۶/۳۱ 💠 در جمع دانش آموزان دبیرستانی مساجد منطقه کیانپارس، کیان آباد، سیدخلف و امانیه - مسجدفاطمیه کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
پرسش2؛ چه کار کنیم وقتی وارد مدرسه میشویم، تحت تاثیر جو قرار نگیریم؟ - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز - 980631.mp3
14.54M
🔉 📅 بخش سوم (پرسش۲؛ چه کار کنیم وقتی وارد مدرسه میشویم، تحت تاثیر جو قرار نگیریم؟) | ‌۹۸/۰۶/۳۱ 💠 در جمع دانش آموزان دبیرستانی مساجد منطقه کیانپارس، کیان آباد، سیدخلف و امانیه - مسجدفاطمیه کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
پرسش3؛ چگونه انسان، گناهانش را ترک کند؟ - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز - 980631.mp3
2.49M
🔉 📅 بخش چهارم (پرسش۳؛ چگونه انسان گناهانش را ترک کند؟) | ‌۹۸/۰۶/۳۱ 💠 در جمع دانش آموزان دبیرستانی مساجد منطقه کیانپارس، کیان آباد، سیدخلف و امانیه - مسجدفاطمیه کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
پرسش4؛ چگونه با خدا رو راست(صادق) باشیم؟ - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز - 980631.mp3
13.74M
🔉 📅 بخش پنجم (پرسش۴؛ چگونه با خدا رو راست(صادق) باشیم؟) | ‌۹۸/۰۶/۳۱ 💠 در جمع دانش آموزان دبیرستانی مساجد منطقه کیانپارس، کیان آباد، سیدخلف و امانیه - مسجدفاطمیه کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
پرسش5؛ وضعیت کسی که منافق بودن را درک نمیکند چیست؟ - حجت الاسلام و المسلمین پاکباز - 980631.mp3
2.5M
🔉 📅 بخش ششم (پرسش۵؛ وضعیت کسی که منافق بودن را درک نمی کند چیست؟) | ‌۹۸/۰۶/۳۱ 💠 در جمع دانش آموزان دبیرستانی مساجد منطقه کیانپارس، کیان آباد، سیدخلف و امانیه - مسجدفاطمیه کیانپارس 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
🔴 جدید رهبر انقلاب به : ✅ بچّه‌های مؤمن باید ثبات قدم پیدا کنند ♨️ چندی پیش، رهبر انقلاب در جریان سفر به مشهد مقدس، به منزل شهید سیدرضا کیش‌بافان رفته و با خانواده‌ی این شهید بزرگوار دیدار کردند. در بخشی از این دیدار، رهبر انقلاب چنین می‌فرمایند: «از جمله‌ی چیزهایی که روی آن تکیه می‌کنم این است که ما، بچّه‌هایی که به این راه عقیده دارند و واقعاً از روی انگیزه دارند کار می‌کنند، باید پیدا کنند. ما کم ندیده‌ایم افرادی را که یک روزی، چند صباحی در خطّ مستقیم بودند، بعد چشم‌شان به و و مانند این چیزها که افتاد، از این رو به آن رو شدند. 🔰 شما در خودتان - هر مقداری که می‌توانید تأثیر بگذارید - کاری کنید که بچّه‌ها در راه مستقیم و صراط مستقیم ثابت‌قدم بمانند. اگر چنانچه در ثابت‌قدم ماندند و حرکت کردند، هر کسی جای خودش را پیدا می‌کند؛ هر کسی موقعیّتی را که می‌تواند مفید باشد، پیدا می‌کند و هیچ لزومی ندارد که من بگویم شما در فلان رشته کار کنید، در فلان قضیّه کار کنید؛ نه، وقتی ثابت‌قدم بودند در راه خدا، می‌فهمند چه کار باید بکنند؛ این توصیه‌ی مؤکّد بنده است.» 🔶 همچنین رهبر انقلاب در این دیدار، در سفارش به یکی از طلاب جوان حاضر در جمع فرمودند: «سفارش؛ آقاجان! درس را خوب بخوان؛ ان‌شاءاللّه ملّای خوبی بشوی و بتوانی در لباس پیغمبر برای اسلام خدمت کنی. اگر شما ملّایِ متدیّنِ متقّی‌ای بشوید، فایده‌تان خیلی بیش از خیلی چیزهای دیگر است...» ۹۸/۶/۱۱
✅ قابل توجه ؛ فایل کلاس حجت الاسلام و المسلمین به زودی در کانال منتشر می شود. ⬇️ در ادامه، صوت جلسات ۳-۵ این کلاس را، با موضوع دریافت نمایید. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
⁉️ آیا نباید هیئت های اندیشه ورزی تشکیل شوند و بررسی کنند که چگونه را تشکیل میدهند؟؟ 🔰 تبیین جایگاه مسجد و هیئت در بیانات مقام معظم رهبری 🔻 ؛ جایگاه مسجد و هیات (جلسه ۳-۵ ) ◀️ مقام معظم رهبری: نه فقط پایگاه برای فلان مسئله اجتماعی بلکه " مسجد میتواند پایگاه همه کارهای نیک باشد..." (دیدار مقام معظم با ائمه جماعات تهران؛۷۵/۱۰/۱۹ ) 🔸 آنچه متبادر از متن میشود این است که ظرفیتی دارد خیلی فراتر از عبادت... ✅ مسجد پایگاه ، ذکر و توسل واشک، سخنرانی، دوره های معرفتی، مباحث نظامی، سوادآموزی، کارهای جهادی، قضاوت، تشکیل هسته های مقاومت فرهنگی، امنیتی و... در یک کلام همانگونه که در کلام رهبری آمده: "مسجد پایگاه است." ⁉️ آیا نباید هیئت های اندیشه ورزی تشکیل شوند و بررسی کنند که چگونه تشکیل میدهند؟؟ ◀️ در فرهنگ اسلامی این قابلیت ها به مسجد داده شده زیرا " خوبها و مومنین در مسجد جمع میشوند، سازمان یافته است، یک و سرشناس که محله او را میشناسند است، مسجد متعلق به شخص نیست، وقف عام است برخلاف [بعض] . " 🔹 باید بتوانیم این ظرفیت را آزاد کنیم تا در کنار آن بسیج، اصناف، هیئت و... قرار بگیرد. ✅ اگر در باشد این سیستم نظارتی که در اسلامی برای مسجد تعریف شده است بالای سر اوست، اگرچه هیئتی اگر بیرون مسجد باشد اشکالی ندارد ولی در مسجد بهتر و محکم تر است؛ یعنی به همان دلیلی که مباحث نظامی و بسیج عمومی و توزیع اقلام و... را در مسجد میگذارند، در حالی که این مسائل در ظاهر ربطی به مسجد ندارند؛ هم در مسجد باشد بهتر است. ⁉️ [حال] که ذکر و دعا و توسل است در مسجد نباشد، اما امورات دیگر که در ظاهر ربطی به ندارند در مسجد باشند؟؟ 👈 البته من " در شهر خودمان (اهواز) این که میشناسم هیئتهای خوبی هستند " و هیئت بسیار ظرفیت خوبی است اما الان در حال بیان فرمول [اسلامی] هستیم... 🔶 در اهواز [بخش بسیار] کمی از ظرفیت فعال شده است... 👤حجت الاسلام و المسلمین 🚩دوره تربیت ، حوزه علمیه اهواز - تابستان ۹۸ ‼️ نکته مهم ‼️ این متن فقط چند جمله کوتاه و بسیار اجمالی از این سلسله جلسات می باشد و برای تسلط بر مطلب کافی نیست. لذا استماع صوت جلسات، "مخصوصا صوت دوم این بحث" خالی از لطف و استفاده نمی باشد. 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
مدیریت فرهنگی.ج3 (تبیین جایگاه هیئت و مسجد در کلام رهبری) - 980417.mp3
27.57M
🔉 در بیانات مقام معظم رهبری 📅 جلسه سوم | ‌۹۸/۰۴/۱۷ - دوره تربیت ، حوزه علمیه اهواز 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir
مدیریت فرهنگی.ج4 (تبیین جایگاه هیئت و مسجد در کلام رهبری) - 980418.mp3
25.65M
🔉 در بیانات مقام معظم رهبری 📅 جلسه چهارم | ‌۹۸/۰۴/۱۸ - دوره تربیت ، حوزه علمیه اهواز 📲 ایتا | سروش پلاس | گپ: @pakbaz_ir