eitaa logo
علیرضا پناهیان
140.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
92 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الفبای زندگی رو به بچه‌ها یاد بدیم! 👈 این موضوع رو قبل از هر چیزی به کودکان منتقل کنیم ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ ششم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۹ - قسمت دوم 🔸کلام امیرالمؤمنین(ع) در مورد کسانی که در کمک به او کم گذاشتند 🔸چگونه می‌توان جهت مقابله با حسادت‌ها به ولیّ خدا کمک کرد؟ 🔸خاذلین، ادامه جریان حسودان استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: کلام امیرالمؤمنین(ع) در مورد کسانی که در کمک به او کم گذاشتند حضرت علی(ع) نسبت به خاذلین و کسانی که در یاری کردن ولیّ خدا کم می‌گذارند، جملات فو‌ق‌العاده عجیبی بیان می‌کنند. امیرالمؤمنین(ع) در ماجرای جنگ جمل فرمودند: یک عده‌ای من را کمک نکردند، من از آنها متنفر و گله‌مند هستم. شما آنها را ترک کنید و حرف‌هایی را به آنها بزنید که بدشان بیاید. چگونه می‌توان جهت مقابله با حسادت‌ها به ولیّ خدا کمک کرد؟ دو عنصر برای حفظ ولیّ خدا در مقابل حسادت‌ها عبارتند از: ۱- ابراز محبت به او؛ ۲- ابراز بیزاری و نفرت شدید از کسانی که او را یاری نکردند! چرا هیچ عبادتی مانند عزاداری بر اهل‌بیت(ع) ثواب ندارد؟ عزاداری هم ابراز محبت به ولیّ خدا است و هم اعلام نفرت از دشمنان. آقای بهجت می‌فرمودند اشک بر روضۀ سیدالشهدا(ع) ثوابش از اشک در نماز شب و عبادت بالاتر است. چون اثر سیاسی عظیمی دارد! 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر نوزدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مسجد جای اینجور کارهاست ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ پنجم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 نگرانی آرامش‌بخش @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌زندگی اعجاب‌انگیز یمنی‌ها 👈 مستندساز‌ها رو بفرستید یمن تا برای ما روایت کنند این زندگی‌ها را ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ هفتم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۰ام - قسمت اول 🔸 دوری از حسادت، چه تناسبی با سیاست دارد؟ 🔸 حسادت پنهان در یاران امیرالمؤمنین(ع) استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: دوری از حسادت، چه تناسبی با سیاست دارد؟ عبادت هر کسی به اندازۀ عقلش پذیرفته می‌شود، به حجم عبادت او نیست. در روایات آمده است خواب عاقل از عبادت کسی که عقلش کم است فضیلت بیشتری دارد(کافي، ج۱، ص۱۲). عقل چیست؟ «أعقل الناس أنظرهم فی‌ العواقب» (غرر الحکم، ج۱، ص۲۱۷)، عاقبت‌اندیشی است. وقتی که عاقبت صفت حسادت را ببینی به سیاست می‌رسی و کسانی که می‌خواهند عبادت، منهای سیاست داشته باشند، اخلاق، منهای سیاست و به‌طور کلی دیانت منهای سیاست داشته باشند و حتی محبت به اولیاء خدا منهای سیاست داشته باشند؛ اینها با عقل خداحافظی کرده‌اند. عمق عقلانیت، نتیجۀ معنویت در سیاست است. حسادت پنهان در یاران امیرالمؤمنین(ع) دل امیرالمؤمنین(ع) از دست کسانی که منافعشان اقتضاء می‌کرد مقابل حضرت بایستند و دشمنی‌شان آشکار بود، خون نشد. هیچ‌وقت از دست معاویه و از دست طلحه و زبیر گریه نکردند ولی از دست کسانی که درست یاری درست نکردند، حسادت پنهان داشتند و نصرت نکردند، گریستند. امام حسین(ع) در کربلا یک خیانت از یارانش ندید ولی علی(ع) هزاران خیانت از یارانش دید. اباعبدالله(ع) سرش بر نیزه رفت، اما لعن و نفرین نشد. به قصۀ امیرالمؤمنین(ع) باید متفاوت نگاه کرد و حق آن را ادا کرد. برای امیرالمؤمنین علی(ع) باید همگام با غم‌های او اشک ریخت. برخی از یاران حضرت خصوصیت‌شان این بود که برای امیرالمؤمنین(ع) کم گذاشتند. 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیستم رمضان 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 @Panahian_ir
💌 این‌جور آدم‌ها شهید می‌شوند! @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۰ام - قسمت دوم 🔸 فضایل امیرالمؤمنین(ع)، عامل حسادت به ایشان استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: عبادت هر کسی به اندازۀ عقلش پذیرفته می‌شود، به حجم عبادت او نیست. در روایات آمده است خواب عاقل از عبادت کسی که عقلش کم است فضیلت بیشتری دارد(کافي، ج۱، ص۱۲). عقل چیست؟ «أعقل الناس أنظرهم فی‌ العواقب» (غرر الحکم، ج۱، ص۲۱۷)، عاقبت‌اندیشی است. وقتی که عاقبت صفت حسادت را ببینی به سیاست می‌رسی و کسانی که می‌خواهند عبادت، منهای سیاست داشته باشند، اخلاق، منهای سیاست و به‌طور کلی دیانت منهای سیاست داشته باشند و حتی محبت به اولیاء خدا منهای سیاست داشته باشند؛ اینها با عقل خداحافظی کرده‌اند. عمق عقلانیت، نتیجۀ معنویت در سیاست است. 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیستم رمضان 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 @Panahian_ir
📌 خلاصه ده سال سخنرانی‌های بنده در موضوع حکمرانی: در این فرصت باقیمانده از انتخابات، به کسانی رای بدهیم که دنبال تحول در حکمرانی باشند. یعنی دیوان‌سالاری دولت‌سالار را به نفع مردم‌سالاری و مشارکت حداکثری مردم در اداره امور، به ویژه در تولید تغییر دهند؛ و قوانین زائد را حذف نمایند. @Panahian_ir
💌 دل‌نشین‌ترین عشق‌بازی @Panahian_ir
Panahian-Clip-InPayamRaJahaniKonid.mp3
2M
🎵این پیام را جهانی کنید! 🔻ماجرای نامۀ جالب دختر دانشجو بعد از زیارت حضرت معصومه(س) @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۱ام - قسمت اول 🔸حسادت‌های مردم، مشکل اصلی امیرالمؤمنین(ع) 🔸مردم چه زمینه‌ای برای حسادت معنوی دارند؟ 🔸تحلیل روان‌شناسانه مسایل و درک حسادت معنوی استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: رسول خدا(ص) بیشتر با حسادت سران درگیر بودند و بر آنها پیروز شدند ولی امیرالمؤمنین علی(ع) بیشتر با مردمی درگیر بودند که حسادت در آنها منتشر شده بود و بر آنها فائق نیامدند. مشکل اصلی امیرالمؤمنین(ع)، معاویه و طلحه و زبیر نبود. مشکل‌ حضرت آن مردمی بودند که پای رکاب طلحه و زبیر آمده بودند و این افراد را با علی بن ابی‌طالب(ع) مقایسه می‌کردند. اصلاً جای مقایسه ندارد. هیچ تحلیلی جا ندارد جز اینکه بگوییم آن حسادت‌های پنهان در میان مردم بروز و ظهور پیدا کرده بود. حسادت‌های مادی تناسب می‌خواهد اما حسادت‌های معنوی این تناسب را نمی‌خواهد. حسادت در مسایل معنوی با حسادت در مسائل مادی فرق می‌کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیست و یکم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 همه آل محمد(ص) هستیم 🤲 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ➖ برگرفته از جلسات «آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟» جلسۀ ششم، سحرها، شبکۀ ۳ تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 آثار فوق‌العاده ادب @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۱ام - قسمت دوم 🔸حسادت پنهان، روزی ظاهر خواهد شد استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: حسادت پنهان، روزی ظاهر خواهد شد امیرالمؤمنین علی(ع) در نامه‌ای که به معاویه می‌نویسند(غارات، ج۱، ص۲۰۳)، به آیه‌ای از قرآن اشاره می‌کنند که «أَمْ حَسِبَ الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَنْ لَنْ يُخْرِجَ اللهُ أَضْغانَهُمْ (سوره محمد، آیه ۲۹)» آیا آن کسانی که در قلب‌شان یک بیماری نگه داشتند فکر می‌کنند که ما کینۀ‌شان را بیرون نمی‌آوریم؟ ما کینۀ‌شان را بیرون می‌آوریم و دستشان را رو می‌کنیم. اگر کسی هم حسادتی نسبت به اشخاص خوب داشته باشد، خدا آن را رو می‌کند. آیه قرآن در ادامه می‌فرماید: «وَلَوْ نَشَاءُ لَأَرَيْنَاكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيمَاهُمْ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ (سوره محمد، آیه۳۰)»؛ ما اگر می‌خواستیم اینها را به تو نشان می‌دادیم. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیست و یکم رمضان @Panahian_ir
Panahian-Clip-MozerTarinRaveshTarbiyati.mp3
1.58M
🎵ساده‌ترین و مضرترین مدل تربیتی ➕انگیزه‌ای برای درس‌خوان شدن فرزندان @Panahian_ir
💌 پایۀ همۀ خوشی‌ها @Panahian_ir
Panahian-Clip-KhoobiHayeAlaki.mp3
1.37M
🎵خوبی‌های الکی! 😳کارهای خوبی که شیطان بهت پیشنهاد میده انجام بدی! @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا فقط بعد از مرگ، از خوبی‌ آدم‌ها میگیم؟! 👈 علتش اینجاست... ➖ برگرفته از جلسات «آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟» جلسۀ ششم، سحرها، شبکۀ ۳ تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 اندوه و حسرت دائم @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۲ام - قسمت اول 🔸 دشواری توبه از حسادت استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: امام صادق(ع) بنابر نقل از مصباح الشریعه می‌فرماید: « وَ لاَ تَوْبَةَ لِلْحَاسِدِ لِأَنَّهُ مُسْتَمِرٌّ عَلَيْهِ مُعْتَقِدٌ بِهِ مَطْبُوعٌ فِيهِ، يَبْدُو بِلاَ مُعَارِضٍ مُضِرٍّ لَهُ وَ لاَ سَبَبٍ وَ اَلطَّبْعُ لاَ يَتَغَيَّرُ مِنَ اَلْأَصْلِ (مصباح الشریعه، ج۱، ص۱۰۴)» حسود نمی‌تواند توبه کند. این کلام، خیلی نگران‌کننده است! چون حسادت صفتی است که فرد را در خودش نگه می‌دارد، یک عقده قلبی است. طبع انسان تغییر نمی‌کند. این طور که امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر ما حسادتی در خودمان داشته باشیم، الهی العفو گفتن ‌ما هیچ فایده‌ای ندارد و این، مسأله‌ای بغرنج است. آدم می‌تواند از خیلی از گنا‌هان صرفنظر کند، اما حسادت چسبندگی زیادی دارد. آدم حسود نمی‌تواند از حسادتش جدا شود و برایش عقده می‌شود. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیست و دوم رمضان @Panahian_ir