🔴 ثواب منتظران در دوران غیبت
🔵 امام سجاد علیه السلام:
🌕 مَنْ ثَبَتَ عَلَی مُوَالاتِنَا فِی غَیبَةِ قَائِمِنَا أَعْطَاهُ اللَّهُ أَجْرَ أَلْفِ شَهِیدٍ مِثْلَ شُهَدَاءِ بَدْر
🔺 هر کس در هنگام غیبت قائم ما به دوستی ما ثابت بماند خداوند به وی اجر هزار شهید مانند شهدای بدر خواهد داد.
📚 إعلام الوری بأعلام الهدی ص ۴۲۸
#مهدویت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فامیلمون از آمریکا برگشته بود
ازش پرسیدم کدوم شهر بودی؟ گفت بوستون.
گفتم باشه بوست میکنم
بوسش کردم گفتم ببخشید حالا میگی کدوم شهر؟😂😂😂
#طنز_مودبانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يه شب خوب ...
يه دل ارام ...
یه جمع صمیمی ...
آرزوى من براى شما ...
شب زیباتون خوش💫
#قرآن
#سوره_انعام
#صفحه_۱۴۳
آیه ۱۱۹تا۱۲۴
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
نکتههای سورۀ انعام - آیۀ ۱۱۹:
گروهی با شبههافکنی و مقایسه میان حیوان ذبح شده و مرده، مردم را به انحراف کشیده و میگفتند: چرا حیوانی را که ما میکشیم حلال است و آنچه را خدا میکشد، حرام؟ که این آیه ضمن هوشیار نمودن مردم، پاسخ آنان را نیز میدهد.
پیامهای سورۀ انعام - آیۀ ۱۱۹:
۱. هر کس بدون دلیل حلالهای الهی را بر خود حرام کند باید توبیخ شود. «وَ ما لَکُمْ أَلَّا تَأْکُلُوا...» (گویا بعضی از مسلمانان تحت تأثیر سنّتهای جاهلی قرار میگرفتند و حلالهایی را بر خود حرام میکردند.)
۲. خوردن گوشت حیوان هم اگر رنگ الهی داشته باشد حلال، وگرنه حرام است. «ذُکِرَ اسْمُ اللَّهِ»
۳. همۀ محرّمات الهی، در مکتب آسمانی اسلام بیان شده است. «وَ قَدْ فَصَّلَ لَکُمْ ما حَرَّمَ عَلَیْکُمْ» (این بیان تفصیلی، اشاره به آیه ۱۱۵ سورۀ نحل است. تفسیرالمیزان)
۴. اصل و قانون کلّی در خوردنیها، حلال بودن است و هر چه حرام باشد، خداوند بیان میکند. «فَصَّلَ لَکُمْ ما حَرَّمَ»
۵. احکام اسلام، بنبست ندارد. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَیْهِ»
۶. اضطرار، تکلیف را ساقط میکند. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَیْهِ
۷. تکلیفهای الهی، متناسب با شرایط زمان، مکان و توان انسان است. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَیْهِ»
۸. استفاده از خوردنیهای حرام، در موارد اضطراری جایز است. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَیْهِ»
۹. تعیین حلال و حرام، بر پایۀ دستورات الهی است. «حَرَّمَ عَلَیْکُمْ»
۱۰. جهل و هواپرستی، از عوامل انحراف است. «لَیُضِلُّونَ بِأَهْوائِهِمْ بِغَیْرِ عِلْمٍ»
۱۱. گمراه ساختن مردم، تجاوز به حقوق جامعه است. «أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِینَ»