eitaa logo
حمید پارسانیا
4.2هزار دنبال‌کننده
544 عکس
171 ویدیو
91 فایل
کانال رسمی اطلاع رسانی دروس و جلسات حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا 🔳 «وبگاه» parsania.net 🔳 «ویراستی» virasty.com/parsania_net 🔳 «تلگرام» t.me/parsania_net
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 زبان اربعین 💠 این راهپیمایی، جوشش ایمان است و شوری است که شعور را به همراه دارد؛ اما باید به این همه شور و شعور جوشان "زبان" داد. ❇️ خداوند تور ایمان را اینجا پهن کرده است، حلقه اتصال همه ما "محبت امام حسین علیه السلام" است؛ این وصل شدن را باید غنیمت شمرد و برای معرفت افزایی تلاش کرد. 🌀 ایجاد زبان برای این حرکت، یعنی اینکه به این محبت وصف ناپذیر عمق دهیم. خیلی از این زوار در طول سال در دسترس ما نیستند اما این حلقه اتصال ــ امام حسین علیه السلام ــ آنها را به اینجا آورده و در دسترس ما قرار داده است. 💢 این زائران میلیونی نیاز دارند تا با معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا شوند و اگر ما این کار را نکنیم، دام‌های زیادی پهن شده است تا ایجاد انحراف کند. ✴️ امسال دیدم طلاب حوزه علمیه نجف اشرف هم در مسیر نجف به کربلا موکب‌هایی گذاشتند و معرفت بخشی می کنند، این نشان می دهد که آنها نیز نسبت به کسانی که به دنبال ایجاد انحراف هستند احساس خطر کرده‌اند. 🔰 این کارها ذخیره است و امیدوارم در خدمت رسانی فرهنگی موفق باشید. 🔸موکب دیجیتال مجمع جهانی اهل بیت(ع) 💠@parsania_net
♒️ بایکوت رسانه‌ای اربعین؛ اقدام مشترک صدام و قدرت‌های امروز دنیاست ✴️ بعد از رحلت پیامبر (ص) مسائل و جریاناتی به وجود می آید که تشیع به صورت خاصی ضمن آنکه دغدغه حفظ هویت فرهنگی و تمدنی جهان اسلام را دارد به عنوان یک رویکرد خاص و ویژه آنچنان نیست که همه ابعاد آن حتی در سطح فرهنگی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا کرده باشد یعنی ابواب فقهی، مطالعات فرهنگی یا مراکز علمی تشیع عمدتا ناظر به نیازهای محدود خودشان بحث می شد و هیچگاه تشیع فرصت ابراز صورت اجتماعی خود را نداشت و این نظامات در حاشیه نیازهای زندگی خصوصی خود را نشان می داد. 💢 در سطح نظام اسلامی، در دو سده اخیر مواجهه با افول هویت جامعه اسلامی به عنوان هویت سیاسی و اجتماعی هستیم. یعنی با شکست قدرت هایی که داعیه هویت اسلامی داشتند، اسلام به یکباره در سطوح کلان اجتماعی پس رانده شد و به قلمرو زندگی خصوصی به صورت مطلق وارد شد؛ لذا در سطح سیاسی، اندیشه های بدیلی همچون سوسیالیسم و ناسیونالیسم و مسائل دیگری که هویت مدرن داشتند در برنامه‌ریزی مدیران اجتماعی قرار گرفت و ما در دهه های اخیر مواجه با احیای هویت اسلامی به عنوان هویت تمدنی در سطح زندگی اجتماعی هستیم. ❇️ امام حسین (ع) در قلمرو فرهنگ و تمدن اسلامی نقش محوری برای سمت و سو بخشیدن به این مسئله داشت و مساله زیارت سطوح مختلفی دارد. 🔰 برخی احکام هم فردی و هم اجتماعی هستند مانند نماز که به شدت فردی است اما به شدت اجتماعی هم هست وقتی به صورت نماز جماعت یا نماز جمعه درمی آید. زیارت هم اینگونه است از یکطرف با هویت شخصی فرد و پیوندی که فرد با آن مزار و معنا و شخص مورد زیارت پیدا می کند ربط دارد از سوی دیگر، به تدریج ابعاد اجتماعی آن هم مورد توجه است ولو مورد غفلت زائر باشد. 🌀اینکه در طول تاریخ زیارت امام حسین در اربعین مورد هجوم قدرتها بود، به لایه فردی آن توجه نداشتند. زائر چه بسا به آثار و لایه اجتماعی آن توجه نداشت اما سیاستمدار می فهمید که آمدن این مجموعه چه پیامدهای اجتماعی دارد. 🔺کاری که صدام با زیارت و کشتار زائران می‌کرد، در سطح تمدنی، امروز قدرتهای دنیا انجام می‌دهند. این بایکوت رسانه‌ای اربعین بخشی از مقاومت قدرت‌های رقیب است و این نشان می‌دهد که حکم زیارت چه نقش تاریخی و فرهنگی و چه رسانه عظیمی برای خنثی کردن نظام معرفتی و فرهنگی جهانی است که قاعدتا حوزه زیست و معنایی رقیب خود را از فراز و فرود القا می‌کند اما در مقابل، رسانه دیگری با هویت دیگری، واقعیت خود را بر این جهان نشان می‌دهد گویی که برای زندگی فردی، تاریخی و تقابل‌های فرهنگی و اجتماعی عَلَم هدایت است. 📌متن تفصیلی نشست هم اندیشی بین‌المللی «اربعین و تمدن نوین اسلامی» 💠@parsania_net
🏴اربعین انحصار رسانه‌های دنیا را شکست. اتصال عاشورا و ارتباط دادن به عصر ظهور است و فرصت اصلاح سبک زندگی را فراهم می‌کند. تفرقه، جریان‌های انحرافی، سطحی‌نگری و عدم عمق بخشی از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی است. 💠@parsania_net
هدایت شده از صالحی
Ziaret Arbaeen.pdf
حجم: 705.4K
. زیارت اربعین با ترجمه فارسی 👆 امام صادق علیه السلام فرمودند: یا زُرارَة! إِنَّ السَّماءَ بَکَتْ عَلی الْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلام اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالدَّمِ وَ إِنَّ الْأَرْضَ بَکَتْ أرْبَعینَ صَباحاً بِالسَّواءِ وَ إِنًّ الشَّمْسَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالْکُسُوفِ وَ الْحَمْرَةَ ... وَ إِنَّ الْمَلائکَةَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً عَلَی الْحُسَینِ(ع). ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد و زمین چهل روز برای عزای آن حضرت گریست با تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست ... و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند. مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۴ کربلایت بار دیگر منزل زینب شده در عزای اربعینت جان او بر لب شده او که شمع محفل شمس و قمر، وان غنچه بود بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده فرار رسیدن سالروز اربعین حسینی بر محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت باد. .
5.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️حجت الاسلام پارسانیا 💢 در طول تاریخ حوزه های شیعی خصلت انقلابی داشتند. 💠@parsania_net
PWQ_Volume 5_Issue تابستان 92 - مسلسل 16_Pages 7-42.pdf
حجم: 555.4K
💠 عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی ✴️ این عقلانیت بازتاب جهان‌دانیِ خاصّ انسان مدرن است که جهان طبیعی و اجتماعی را از معنای قدسی عریان نموده و با سکولاریسم و دموکراسی تزیین کرده است. اما علامه طباطبایی روایتی قدسی از عقلانیت دارد . ایشان معیار عقلانیت را هماهنگی با فطرت اصیل و سالم انسانی می‌داند. عقلانیت فطری جهان هستی را با معنا و انسان را مکلف به جهان­داری و جهان­آرایی بر اساس فطرت می‌داند. فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال پنجم، تابستان۱۳۹۲، مسلسل ۱۶ 💠@parsania_net
🔰 در فقه اسلامی و شیعی، حضرت امام از اصولی صحبت می‌کنند که در همواره بوده، ولی در تاریخ به فعلیت نرسیده است، لذا امام این «داشته در انتظار مانده» را تشخیص می‌دهد و به فعلیت می‌رساند. اصول ما در فرهنگ، برخاسته از قرآن، کلام، عرفان و نظر فیلسوفان ایرانی است. 💠@parsania_net
. 🔰 تمدید رتبه علمی پژوهشی فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی 🌀 شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه های علمیه با تمدید رتبه علمی پژوهشی (رتبه ب) نشریه فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی موافقت کرد. ❇️ شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی با توجه به نظر ارزیابان و مصوبه کمیسیون نشریات علمی حوزوی با تمدید رتبه علمی پژوهشی نشریه فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی موافقت کرد. 🔻این نشریه به صورت فصلنامه منتشر می‌شود و صاحب امتیاز آن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیر مسئول آن آقای نجف لک زایی و سردبیر آن آقای حمید پارسانیا است. 💠@parsania_net
. 🔰 تمدید رتبه علمی پژوهشی فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی 🌀 شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه های علمیه با تمدید رتبه علمی پژوهشی ( رتبه ب) نشریه فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی موافقت کرد. ❇️ شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه های علمیه با توجه به نظر ارزیابان و مصوبه کمیسیون نشریات علمی حوزوی با تمدید رتبه علمی پژوهشی نشریه فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی موافقت کرد. 🔻این نشریه به صورت فصلنامه منتشر می شود و صاحب امتیاز آن موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، مدیر مسئول آن آقای حمید پارسانیا و سردبیر آن آقای سید حسین شرف الدین می باشد. 💠@parsania_net
🔔موانع تفکر در فرایند الگوی پیشرفت بر اساس آموزه های قرآن 👤ارائه دهنده: 🔹دکتر سید علی نقی ایازی 🔹عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 👥شورای داوران: 🔹حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید پارسانیا 🔹حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری 🔹حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید رضا مؤدب 📅 زمان: چهارشنبه ۱۴۰۲.۶.۲۹ ⏰ ساعت ۹ الی ۱۲ 🏢مکان: قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی 🌐لینک ورود به جلسه: Dte.bz/danaee 📁مجری: پژوهشکده اسلام تمدنی، مرکز همکاری های علمی و بین الملل @rahbariefarhang 💠@parsania_net
هدایت شده از معروفانه
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتتتما ببین، سخنان امیدبخش حضرت آقا درباره انقلاب و دشمنان مون 🧡امام خامنه ای : این انقلاب خیلی چیز عجیبی است! حالا حالا ها برای ارباب های دنیا دردسر خواهد داشت...😎 ‌🧡 ای شو👇 https://eitaa.com/joinchat/1179058499C4ee0700aeb
هدایت شده از دوستان کتاب
📘کتاب «فلسفه و روش علوم اجتماعی» به چاپ دوم رسید ✍️اثر استاد حمید پارسانیا 🔻 این اثر مشتمل بر 10 گفتار و مقاله است که به بخشی از عقبه‌های علم مدرن که اولا بیشتر هستی شناختی و معرفت شناختی است و ثانیا تأثیر مباشر و قریب در هویت علم دارند، اشاره کرده و تطورات این عقبه‌ها را در تعامل با تحولات علم پیگیری کرده است. ✍️ مهمترین مفاهیمی که در این کتاب از دو بعد هستی شناختی و معرفت شناختی موضوع بحث بوده‌اند، عبارتند از: عقل، وحی، نقل، شهود، روش و علم تجربی، تجریدی و نیز علم سکولار و علم دینی. 🌀 این اثر مجموعه ۱۰ نشست است که هفت نشست آن در طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی از سال ۱۳۹۴ تاکنون ارائه شده است؛ یکی در وزارت علوم اندونزی در جاکارتا و دیگری در بیروت و آخرین آنها در مجمع عالی حکمت قم بوده است. 🔸فصل اول: «باز اندیشی در هویت و معنای علوم انسانی» 🔸فصل دوم: «تطورات معانی عقل» 🔸فصل سوم: «تأثیر تحولات معنای عقل در معانی مدرن فلسفه و علوم اجتماعی» 🔸فصل چهارم: «نسبت مفهوم عقل در قرآن و روایات با عقل در فرهنگ و تاریخ اسلام» 🔸فصل پنجم: «تطورات معنای علم و علوم انسانی در جهان مدرن و جهان اسلام» 🔸فصل ششم: «چیستی علم دینی» 🔸فصل هفتم: «روش شناسی علم دینی» 🔸فصل هشتم: «چیستی علوم انسانی اسلامی» 🔸فصل نهم: «عقلانیت شهود» 🔸فصل دهم: بیان سند و دلالت «لعِلمُ سُلطانُ» 📚@dostaneketab