eitaa logo
شهر پاسخ 🌍
10.4هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
2.2هزار ویدیو
41 فایل
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 🌿. ☑️ این کانال متعلق به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌باشد و در راستای پاسخ به شبهات فعالیت می نماید. ارتباط با مدیران کانال جهت سوالات و پیشنهادات @saeedeadel
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز بیست و چهارم @darshainabazqoran
دعای+روز+بیست+و+چهارم+رمضان.mp3
674K
✅ صوتی دعای روز بیست و چهارم 🎤 سید قاسم موسوی قهار @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_624599377117184113.pdf
400.4K
📜 متن جزء ۲۴ قرآن کریم @darshainabazqoran
تندخوانی جزء۲۴ - معتز آقائی.mp3
3.94M
✅صوتی جزء بیست و چهارم قرآن کریم به صورت تندخوانی و کم حجم 🎤 استاد معتز آقائی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آغاز بزرگترین راهپیمایی مجازی به مناسبت روز قدس... با محوریت: استکبار ستیزی انتخابات حاج قاسم 👇👇👇👇 https://b2n.ir/ghods5 ✊✊✊✊✊✊✊✊ @darshainabazqoran
باسلام و عرض قبولی طاعات و عبادات شما دوستان عزیز به لطف خدا راهپیمایی مجازی روزقدس آغاز شده لطفا اطلاع رسانی بفرمایید ودراین راهپیمایی حتما شرکت کنید https://b2n.ir/ghods5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز بیست و پنجم @darshainabazqoran
Ghahhar_roze25-ramazaan_F_123072.mp3
607.1K
✅ صوتی دعای روز بیست و پنجم 🎤 سید قاسم موسوی قهار @darshainabazqoran
4_624599377117184114.pdf
426.7K
📜 متن جزء ۲۵ قرآن کریم @darshainabazqoran
تندخوانی جزء۲۵ - معتز آقائی.mp3
4.01M
✅صوتی جزء بیست و پنجم قرآن کریم به صورت تندخوانی و کم حجم 🎤 استاد معتز آقائی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز بیست و ششم @darshainabazqoran
دعای+روز+بیست+و+ششم+رمضان.mp3
709.5K
✅ صوتی دعای روز بیست و ششم 🎤 سید قاسم موسوی قهار @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_624599377117184115.pdf
423.9K
📜 متن جزء ۲۶ قرآن کریم @darshainabazqoran
تندخوانی جزء۲۶ - معتز آقائی.mp3
3.98M
✅صوتی جزء بیست و ششم قرآن کریم به صورت تندخوانی و کم حجم 🎤 استاد معتز آقائی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ❣داستان حضرت علیه السلام
شهر پاسخ 🌍
1⃣ لازم دانستن شغل و مسکن مناسب( در حال حاضر داشتن شغل و مسکن، اغلب به عنوان شرط لازم برای انجام ازد
8⃣ انگیزه و یا عدم انگیزه برای ازدواج ( متأسفانه یکی از موانع مهم ازدواج، ضعف یا از بین رفتن انگیزه ازدواج در جوانان است که علل مختلفی دارد: آلوده شدن به انحرافات جنسی که دسترسی به آنها آسانتر از ازدواج است. (کسی که بارها ارتباط نامشروع و ارزان را امتحان کرده، لازم نمی بیند که خود را به زحمت انداخته و ازدواج کند)؛ انعکاس شکستهای دیگران در رسانه ها؛ اعتقاد برخی پسران به کمبود دختران پاک (برخی از پسران به دلیل داشتن ارتباطات متعدد در موقعیتی قرار می گیرند که احساس می کنند هیچ دختری دست نیافتنی نیست)؛ دیدن طلاق و کشمکشهای خانوادگی بین اطرافیان؛ بالا رفتن سن (هر چه سن بالا می رود، انگیزه برای ازدواج کم می شود) 9⃣ از ازدواج (عده ای از جوانان که انگیزه برای ازدواج دارند، از اقدام به ازدواج می ترسند. بعضی از علتهای ترس آنان عبارتند از: وجود هزینه های سنگین و تجملاتی و مشکلات مالی در زندگی؛ انتظارهای نابجا در زمان ازدواج و بعد از آن؛ احتمال انتخاب نادرست؛ امکان عدم تفاهم اخلاقی با همسر؛ تصور عدم توانایی در پذیرش مسئولیت خانواده.) 0⃣1⃣ اعتقاد به اینکه با وجود خواهر یا برادر نوبت به نمی‌رسد 1⃣1⃣ بیش از حد به 2⃣1⃣ 3⃣1⃣ آزادیهای غلط و گریز از مسئولیت 4⃣1⃣ تقدس و تعصب 5⃣1⃣ مشکل در @darshainabazqoran
♨️💯شبهه  طبق آیات، شعیب (علیه السلام) دخترش را در قبال 8 سال کار، به ازدواج موسی (علیه السلام) درآورد. برخی گفته‌اند که این مهریه بوده است و می‌پرسند: «مگر مهریه به دختر تعلق ندارد؟» پس چرا حضرت شعیب علیه السلام برای خودش برداشت؟ جواب قسمت اول  آیا آن «برخی» دلیلی هم دارند که این مهریه بوده است؟! الف - قبل از هر مطلبی توجه داشته باشیم که اگر چه ادیان الهی همه یکی (اسلام یعنی تسلیم شدن) بوده است، چنان که فرمود: « إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ – همانا دین نزد خدا، اسلام است / آل‌عمران، 19»، اما "شریعت"ها، یعنی قوانین و احکام بسیاری در ادیان متفاوت بوده است. در کدام دین نمازهای پنج‌گانه به این شکل واجب بوده است، در صورتی که می‌دانیم نماز در تمامی ادیان بوده است. پس هیچ گاه نباید رفتار و عملکرد و یا دستورالعمل‌های یک پیامبر را با پیامبر دیگر تطبیق داد و محاسبه نمود، چرا که همه بر یک دین بودند، اما بر یک شریعت نبوده‌اند. در زمان حضرت موسی علیه السلام نیز بسیاری از قوانین، به ویژه در امر ازدواج متفاوت بوده است. پس اگر کسی بخواهد عملکرد انبیای گذشته را با شریعت اسلام تطبیق دهد و بسنجد، کاملاً خطا کرده است. ب – چه دلیل متقنی وجود دارد که این 8 سال به عنوان مهریه بوده است؟ اول یک فرض را به عنوان اصل مسلم در نظر می‌گیرند و بعد همان فرض خود را زیر سؤال می‌برند؟! ج – به فرض که مهریه بوده باشد، حالا چه سندی وجود دارد که حضرت شعیب علیه السلام، اجرت کار حضرت موسی علیه السلام را به عنوان مهریه، به دخترش نمی‌داده است؟! د – حتی در شریعت اسلام نیز به غیر از مهریه، "شرط پیش از عقد و ضمن عقد" وجود دارد؛ مثل کسی که شرط تحصیل، یا خارج نشدن از شهر، یا کار و یا ... می‌نماید. اینها همه "شرط" هستند، اما مهریه نیستند. حالا چه اشکالی دارد که اگر حضرت شعیب علیه السلام، شرط پیش از عقد کرده باشد و حضرت موسی علیه السلام نیز این شرط را پذیرفته باشد؟ @darshainabazqoran
جواب شبهه قسمت دوم حال به آیه دقت کنیم: حضرت شعیب علیه السلام گفت: « قَالَ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنكِحَكَ إِحْدَى ابْنَتَيَّ هَاتَيْنِ عَلَى أَن تَأْجُرَنِي ثَمَانِيَ حِجَجٍ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْرًا فَمِنْ عِندِكَ وَمَا أُرِيدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَيْكَ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّالِحِينَ » (القصص، 27) ترجمه: شعيب] گفت من مى‏خواهم يكى از اين دو دختر خود را [كه مشاهده می كنى] به نكاح تو در آورم به اين [شرط] كه هشت‏ سال براى من كار كنى و اگر ده سال را تمام گردانى اختيار با تو است و نمی خواهم بر تو سخت گيرم و مرا ان شاء الله از درستكاران خواهى يافت. یک – وقتی می‌توان مدعی شد که این مهریه می‌باشد، که دختر نیز معین باشد، در صورتی که حضرت شعیب علیه السلام گفت: قصد دارم یکی از دو دختر خود را به ازدواج تو درآورم و معلوم نکرد که کدام یک را. دو – سپس می‌گوید: هشت سال کار و اگر خواستی می‌توانی به آن دو سال اضافه کنی. در صورتی که مهریه باید معین باشد. مثل این است که بگویند: «مهریه این دختر چهارده سکه است و شما اگر خواستی می توانی بیست سکه یا بیشتر بدهی». بدیهی است که هر چه بدهد، مهریه نیست، مگر آن که همان موقع اعلام نماید که من این مقدار معین را به عنوان مهریه اضافه کردم. سه – در آیه بعد نیز نمی‌فرماید که حضرت موسی علیه السلام این مدت را به عنوان مهریه‌ی معلوم پذیرفت، بلکه می‌گوید: «هر يك از اين مدت را به پايان بردم، هيچ [ادعا و] ستمى بر من روا نشده است»، یعنی برای ایشان نیز قطعی نبود که هشت سال را به پایان می‌برد و یا ده سال را؟ پس نمی‌توانست مهریه باشد. چهار – نکته‌ی مهم‌تر آن که حضرت شعیب علیه السلام، لفظ «صداق = مهریه» به کار نبرده است، بلکه گفت: « تَأْجُرَنِي »، و این لفظ به معنای "اجرت" است، یعنی در مقابل اجرتی که به تو می‌دهم، هشت سال کار کنی و اگر بپذیری که 8 سال نزد من کار کنی و اجرت بگیری، من نیز یکی از دو دختر خود را به عقد تو در می‌آورم. @darshainabazqoran
👏👌اما حضرت موسی علیه السلام بعد از 10سال زندگی در کنار حضرت شعیب علیه السلام هدف خود را فراموش نکرد و به حضرت شعیب علیه السلام فرمود من باید به شهر خود برگردم. 👌👌 چقدر انسانهای به ظاهر مذهبی وجود دارند که وارد جریان یا گروه یا کاری میشوند ولی متاسفانه در آن کار هضم میشوند 🔻 مثلا طرف میگوید بروم کار کنم که بتوانم به دین خدمت کنم ولی بعد ازمدتی که نگاهش میکنی چقدر تغییر در رفتار ظاهری و خلقیاتش که مشاهد نمیشود مثل بورس چقدر آدم دیدم چه مذهبی و چه طلبه گفتن برویم یک پولی بدست بیاوریم که بتوانیم راحت خرج دین و هیئت و ..بکنیم ولی جز بی آبرویی برای خودشان و دین چیزی به دست نیاوردند(بماند که درد و دل زیاد است) 👌👌👌این را باید بدانیم در کمین خیر نشسته است تا به انحراف بکشاند. @darshainabazqoran