#عکس_نوشت
🔘فشار دادن لباس نجس!
🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم:
@pasokhgoo1803
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️
https://eitaa.com/pasokhgo1803
‼️فروش داروی خطرناک بدون تجویز پزشک
⁉️آیا داروهایی که مصرف آنها عوارض شدید در بردارد و قانوناً هم نباید بدون نسخه پزشک فروخته شود را می توان بدون تجویز پزشک فروخت؟
✍️بدون تجویز دکتر، فروخته نشود.
🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم:
@pasokhgoo1803
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️
https://eitaa.com/pasokhgo1803
#حدیث
امام علی (ع):
🔹زیاد کار نیک انجام دادن، عمر را مى افزاید و نام را پرآوازه مى سازد.
🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم:
@pasokhgoo1803
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️
https://eitaa.com/pasokhgo1803
﷽ #احکام_تقلید
❓پرسش
معنای جايز نيست و بنابر احتياط واجب جايز نيست چيه؟
📿پاسخ
احکام شرعی به دو قسم تکلیفی و وضعی، تقسیم می شوند. مراد از احکام تکلیفی، احکامی است که ابتداءً و مستقیماً به اعمال و کارهای افراد مکلف تعلق می گیرد که عبارتند از: وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و جواز (اباحه)
و مراد از احکام وضعی، احکامی است که ابتداءً و مستقیماً به اعمال و کارهای افراد مکلف تعلق نمی گیرد بلکه این حکم موجب و منشأ احکام تکلیفی می شود و آن احکام تکلیفی مستقیماً به اعمال و کارهای افراد مکلف تعلق می گیرندمثل: مالکیت، زوجیت(همسری)، ضمانت و...که مثلا زوجیت علت حکم تکلیفی وجوب نفقه و... می شود و همینطور سایر احکام وضعی دیگر.
با این توضیح اگر جایز نبودن (عدم جواز) در احکام تکلیفی استعمال شود مراد همان حرمت و حرام بودن است. اما اگر در رابطه با احکام وضعی استعمال شود معنای آن عدم صحت و عدم ترتب آثار آن عمل است مثلا اگر گفته شد زوجیت مرد با دوخواهر هم زمان جایز نیست به این معنی است که چنین زوجیتی صحیح نیست و آثار زوجیت مثل حلال بودن تمتع های جنسی و وجوب نفقه و...بر آن مترتب نمی شود.
در احتیاط واجب می توانید طبق نظر مرجع خود عمل کنید ویا به مرجع اعلم بعد که در آن مسأله فتوا داشته باشد رجوع کنید.
🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم:
@pasokhgoo1803
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️
https://eitaa.com/pasokhgo1803
#حديث
🔺 اقرار نشانه ایمان!
#پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸 «امامانِ پس از من، دوازده نفرند. نخستينِ آنان، على بن ابى طالب و آخرينشان قائم عليه السلام است. اينان، جانشينان و اوصيا و اولياى من و پس از من، حجّت هاى خدا بر امّتم هستند. اقرار كننده به ايشان، مؤمن است و انكار كننده شان، كافر» .
🔹 الأَئِمَّةُ بَعدِيَ اثنا عَشَرَ ، أوَّلُهُم عَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ وآخِرُهُمُ القائِمُ عليهم السلام ، فَهُم خُلَفائي وأوصِيائي وأولِيائي ، وحُجَجُ اللّهِ عَلى اُمَّتي بَعدي ، المُقِرُّ بِهِم مُؤمِنٌ ، وَالمُنكِرُ لَهُم كافِرٌ .
📚 كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ٤ ص ١٨٠ ح ٥٤٠٦
🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم:
@pasokhgoo1803
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️
https://eitaa.com/pasokhgo1803
✅سوال
اگر چسب قطره اي به دست بچسبد و مانع رسيدن اب شود و با چند بار شستن دست برطرف نشود غسل چگونه وضعيتي دارد؟
✍پاسخ:
باید تلاش کنید ومانع رابرطرف کنید اگر برطرف کردنش ممکن نباشد ویا سختی ومشقت داشته باشد به نیت جبیره وضو و غسل انجام دهید وبا دست خیس روی چسب دست بکشید.
🔲پاسخگوی آنلاین سؤالات دینی شما هستیم:
@pasokhgoo1803
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
📣مرکز پاسخـ۱۸۰۳ـگویی به سوالات دینی🆔⬇️
https://eitaa.com/pasokhgo1803