#ولایت🏴
◼ حدیث روز ◼
🔻پیامبر اکرم صلوات علیه و آله المتقین:
◻️ هرکس یک شب در آروزی گرانی....
📚 کنز العمال جلد ۹۸ صفحه ۴
#با_ولایت_تا_شهادت
🔻🔺️#امور_جوانان ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
با ما همراه باشید.....
🔳@payame_adineh
روابط عمومی #امور_جوانان👇
https://chat.whatsapp.com/DQAIBfYg2we6AxVyK9RxFo
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ولایت🏴
عزاداری خالصانه رعایت مومنانه
🔳مقام معظم رهبری:
مردم مؤمن بیشتر از دیگران به شیوهنامهها عمل میکنند
#با_ولایت_تا_شهادت
#پای_ولایت_ایستاده_ایم
با ما همراه باشید.....
▪️@payame_adineh
🔺️🔻روابط عمومی#امور_جوانان👇
https://chat.whatsapp.com/DQAIBfYg2we6AxVyK9RxFo
انتصاب نماینده ولیفقیه و امام جمعه کاشان
حضرت آیتالله خامنهای در حکمی حجتالاسلام حاج شیخ عباسعلی سلیمانی را به نمایندگی ولیفقیه و امامت جمعه کاشان منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت افاضاته
اکنون با پایان یافتن مسئولیت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای نمازی دامت توفیقاته و با تشکر از فعالیتهای علمی و اجتماعی ایشان در دوران اشتغال در کاشان، جنابعالی را به امامت جمعهی کاشان و نمایندگی خود در آن منطقه منصوب میکنم.
کاشان علاوه بر افتخارات تاریخی و پرورش برجستگان علمی و چهرههای کمنظیر در فقه و حدیث و علوم عقلی و ادبیات و اخلاق که حقّاً مایهی مباهات است، در دوران کنونی و در حوادث مهم انقلاب و نظام اسلامی نیز مجاهدت مردمی و وفاداری به آرمانها را به حدّ نصاب کامل رسانیده است. مردم عزیز و با ایمان و انقلابی کاشان در همهی صحنههای خدمت و تلاش حضور داشته و به وظائف دینی و انقلابی خود جامهی عمل پوشاندهاند.
انتظار میرود جنابعالی با همهی توان در خدمات دینی و اجتماعی حضور یافته و سلوک مردمی با همهی قشرها بویژه جوانان و تکریم خانوادههای معظم شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید. غنی ساختن محتوای خطبههای نماز جمعه با معارف دینی و هدایتهای سیاسی توصیهی دیگر اینجانب است.
امید است با برطرف شدن بلای همهگیر بیماری، اجتماع نماز جمعه و محافل پر رونق دینی و معروف کاشان بار دیگر دلها و جانهای مردم عزیز را صفا و نورانیت بخشد.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۲۵ مرداد ۱۳۹۹
1_1140639469.mp3
23.94M
📜ایراد #خطبه_اول
🎙توسط نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان
حضرت آیت الله #سلیمانی حفظه الله تعالی
۱۴۰۰/۵/۲۹
🔻🔺️#امور_جوانان ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
◼@payame_adineh
1_1140635733.mp3
22.73M
📜ایراد #خطبه_دوم
🎙توسط نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان
حضرت آیت الله #سلیمانی حفظه الله تعالی
۱۴۰۰/۵/۲۹
🔻🔺️#امور_جوانان ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
◼@payame_adineh
آیت الله عباسعلی #سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان:
📜ايران با دخالت آمریکایی افغانستان به شدت مخالف است .
🔺️🔻#روابط_عمومی ستاد برگزاری نمازجمعه کاشان
با ما همراه باشید...
https://chat.whatsapp.com/DQAIBfYg2we6AxVyK9RxFo
خطبه اول ۲۹ مرداد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ خَالِقَ اللَّوْحِ وَ الْقَلَم جاعل النور و الظلم الَّذي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ الصلوة و السلام علي سيد الانبياء و اشرف اولاد آدم حبيب اله العالم ابي القاسم مصطفي محمد صلي الله عليه و علي اوليائهم امن و اللعن الدائم علي اعدائهم من الآن الي يوم الندم
عباد الله اوصيكم و نفسي بتقوي الله،
خودم و شما را توصيه ميكنم به رعايت تقوا
در 61 هجري در سرزمين نينوا دو نيرو به مثل امروز برابر هم صف آرايي كردند.
يك نيرو آمار جمعيتياش در آغاز 18 هزار نفر و آمار نهايياش در پايان 32هزار نفر
اما با يك نيرو آغازش 72 نفر و آمار نهايياش هم72 نفر بودند
يك نيرو آب را در محاصره گرفتند و همه ظرفيت آب در اختيار آن نيرو بود اما يك نيرو حتي براي آوردن آب نميتوانستند،
به رزمندگان مشكي داده ميشد و به حالت حمله و فرار به شريعه ميرفتند به زحمت ميتوانستند مشك را مقداري آب بردارند اما به حد كافي آب در اختيار نداشتند.
يك نيرو محل استقرارش در جنوب غربي بيابان بود كه تا ساحل فرات كه از شمال شرق ميگذشت تقريبا نيم فرسنگ فاصله داشت و تپهي كم ارتفاع هم در مقابلش بود كه تا حدي آنها را از ديد پنهان ميكرد.
اما يك گروهي در سمت شرق بيابان درست در مقابل آن اردوي اندك خيمه زده بودند و شط فرات را در اختيار داشتند و گاز انبري اين اردوي اندك كمتر از 100 نفر را محاصره كرده بودند.
استقرار نيروي آقا اباعبدالله عليهالسلام در نقطهي دور از آب و آبادي اختياري نبود، اجباري بود، دستوري بود كه از سوي دستگاه اموي به حرّ بن يزيدرياحي صادر شد و به حُرّ دستور دادند كه بايد اباعبدالله عليهالسلام و عائله و همراهانش را دور از نقطهي آب مستقر بسازيد و به عُمر سعد دستور دادند تا با حركت ايضايي امكان حفرچاه در ميانههاي خيمهها براي اباعبدالله عليهالسلام باقي نگذاريد.
3 عامل در اين اردوي اندك موجب افزايش عطش و تشنگي بود
1-آب در اختيار نداشتند.
2- محل استقرارشان چون جنوب غربي بيابان كربلا بود از زماني كه چشم خورشيد پيدا شده بود بر اين گروه ميتابيد تا مقداري از عبور آفتاب از خط استوا و ميانه
3- به خاطر کمبود نيرو اباعبدالله عليهالسلام الزام پيدا كرد كه دور خيام را خندق بكند، تجربهي جنگ احزاب و در درون اين خندق هيزم جمع آوري كند و صبح روز عاشورا اين هيزمها را به آتش بكشد تا دشمن فرصت حمله از هر طرف به خيام را نداشته باشد وقتي خيمهها دركنار شعلههاي آتش است و آفتاب مستقيم بر اين خيمهها ميتابد و آب هم در اختيار نيست پيداست سه عامل تشنگي را تشديد ميكند، قهرمانها را از پا در آورد تا چه رسد به كودكان خردسال و ضعيف البنيه.
يك سالي در عرفات مثل اينكه خورشيد از جا حركت كرد و به سطح و سقف عرفات نزديك شد من حاضر بودم و مشاهده كرديم و آمار هم نشان داد، بيش از 400 نفر غش كرده بودند از شدت تشنگي نه آتشي در عرفات بود نه كمبود آب، فقط تابش خورشيد،
محدوديتهايي كه اباعبدالله عليهالسلام داشت و براي بچهها به وجود آمده بود به مثل عصر ديروز اينها بود اباعبدالله عليهالسلام دستور داد خيمهها را به شكلي برپا كنند كه
طناب خميهها به هم وصل باشد
طناب خيمهها در هم گره بخورد
طناب خيمهها در هم تنيده شود
فلسفه اينكار اين بود كه دشمن نتواند آزادانه به درون خيمهها حمله ور شود، قطعا وقتي دشمن با آمادگي تمام نتواند در خيمهها آزادانه ورود پيدا كند بچهها راه فرار نداشتند، علاوه بر آن وقتي در درون خندق و كانال آتش برافروخته شده باشد بچهها راه فرار نداشتند، تنها راه فرار بچهها سمت و سويي كه بود اردوگاه دشمن در مقابل قرار داشت.
اگه ما بوديم و سرزده وارد اين عرصه ميشديم يك سمت 32000 نفر نيرو با شعار دين با بهانهي دفاع از اسلام ميديديم و يك سمت هم يك گروه اندكي حداكثر 132 نفر حق را به جانب كي ميدانستيم؟
آيا به جانب آن انبوده جمعيّت يا به جانب اين اندك جمعيّت؟
ترديدي نيست كه اگر به دقت نگاه نكنيم حق را به جانب آنها ميدانيم چرا كه اين گروه را خوارج ناميدند نه خوارج يعني مردمي درون جزيرة العرب و مردمي بيرون عراق و مردمي خارج از بلاد اسلامي.
خوارج يعني كساني كه عليه دين قيام كردند و بايد سركوب شوند، نابود شوند، اثري از آنها نماند و بخشنامه هم گفتند لا يبقي منكم ساكن دار و لا نافذ النار
اما اگر برگرديم به 50 سال قبل،
برگرديم به 40 سال قبل،
برگرديم به 45 سال قبل،
برگرديم به دوران حيات پيامبرصلي الله عليه و آله و سلم
ميبينيم اين گروه اندك رهبري را آقايي به عهده دارد كه مصداق نزول سوره هل اتي است
همان عزيزي است كه طعام و افطار خودش را به مسكين و يتيم و اسير انفاق كرد و در حقش و در حق برادرش و در حق پدر و مادرش آمد (وَ جَزاهُمْ بِما صَبَرُوا جَنَّةً وَ حَريراً) چهره ي صد در صد بهشتي به تضمين قرآن
اگر به عقب برگرديم، ميبينيم رهبري اين گروه را كسي به عهده دارد كه از زبان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم سفينه نجات معرفي شد.
اگر به عقب برگرديم ميبينيم رهبري اين گروه اندك را عزيزي به عهده دارد كه از زبان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم چراغ هدايت توصيف شد
و اگر به عقب برگرديم ميبينيم از زبان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم اين دردادنه به عنوان محبوب و ريحانه ي پيامبر قلمداد شد در حق او و برادرش پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم فرمود:
( مَنْ أَحَبَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ عليهم السلام أَحْبَبْتُهُ وَ مَنْ أَحْبَبْتُهُ أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ وَ مَنْ أَبْغَضَهُمَا أَبْغَضْتُهُ وَ مَنْ أَبْغَضْتُهُ أَبْغَضَهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَبْغَضَهُ اللَّهُ خَلَّدَهُ فِي النَّار)
اين مخلّد در آتش است اينها سفارشات پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم بود، توصيههاي پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم بود به مردم ديدند كه او مصداق مباهله است، ديدند او مصداق قربا است ديدند او مصداق هل اتي است ديدند سفارشات پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم را ،اما چه شده اين مردم براي تبرك و تيمم به آقا جان چنان حمله بردند، هجمه آوردند كه امام صادق عليه السلام بفرمايد 30 و اندي نيزه در بدن بابام فرو رفته و 60 و اندي شمشير بر بدن او نشست، غير از آنچه كه ابا عبدالله عليه السلام توانست از خودش دور كند، غير از آنچه كه از سنگ و كلوخ و شمشير شكسته و نيزه شكسته و سپر شكسته و ابزار جنگي از كار افتاده به سمت او پرتاپ شد كه شده يك تل وقتي زينب با اينكه ديد جايگاه شهادت برادر را اين امروز آمد نميدانست كجا بدن برادر است، گشت تا پيدا كرد اين شمشير شكستهها را كنار زد ، نيزهها را كنارزد انبوده از سنگ و كلوخ را كنار زد يك بدن برهنه ديد و او روي افتاده، به تعبير خود آقا امام حسين عليه السلام وَ بِجَرد الخَیْـلِ بَعْد القَتْلِ عَمْداً سَحِقُونی
اگر گوشت و استخوان را در هاونگ بريزيد بكوبيد كه گوشت از استخوان و استخوان از گوشت تشخيص داده نشود ميگويند سَحِقُ
اباعبدالله عليه السلام فرمود بدن مرا سَحِق كردند براي ربودن ، براي ربودن مندیل، برای ربودن قنسوه، براي ربودن عمامه، براي ربودن انگشتر، براي ربودن شمشير، براي ربودن لباس اباعبدالله عليه السلام به مسابقه گذاشتند.
زينب دنبال هيچ يك از اين ابزار و عدوات نرفت، اما وقتي از شام ميخواست برگردد،
يزيد گفت چي ميخواهي؟
گفت پيراهن حسين را برگردانيد،
گفت همهي ادوات و ابزار به غارت رفت دنبال پيراهن برادر؟
گفت من هرچه قيمتش هست چند برابر ميدهم
فرمود: يزيد ما پيراهن حسين را نياز دايم نه پول تو را، وقتي پيراهن برگردانده شد زينب پيراهن را به دست گرفت،