🕊﷽🕊
🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃
السلام علیک یا امیر المومنین
🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
سید شهیدان اهل قلم :
وطن پرستو بهار است و اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند، پرستویی که مقصد را در کوچ میبیند از ویرانی لانه اش نمی هراسد.
اگرمقصد پرواز است پس قفس ویران بهتر.
شهید سید مرتضی آوینی
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
من وصیّته علیه السلام لکمیل بن زیاد:یا کمیل! لست واللّه متملقاً حتی أطاع ولاممنیاً حتی لاأعصی ولا مائلاً لطعام الأعراب حتی انحل امرة المؤمنین وادعی بها.
در این فراز از وصیت، حضرت از روشهای متداول و معمولی که اهل دنیا برای بدستآوردن حکومت و تحکیم و حفظ آن، به آنها متشبث میشوند تبرّی میجوید.
تملق همیشه، در برابر صاحبان قدرت و سرمایه و مقام نیست. گاهی یک حاکم به آحاد ملت و حتی به افراد زیردست و مطیع نیز تملق میگوید تا این که از او اطاعت کنند.
میفرماید: من آرزوها را در دل مردم زنده نمیکنم و آنان را با وعدههای پوچ و توخالی سرگرم نمیکنم تا از من اطاعت کنند، و گرایش به خوراک ساده صحرانشینان نکرده و مثل آن غذا نمیخورم تا از این طریق ریاست و امارت مؤمنین را بدست گیرم.
باید توجه کرد که این جمله را کسی میگوید که سادهترین طعامها را میل کرده، سختترین و دشوارترین شرائط را برای خود در زندگی انتخاب کرده بود. اما در عین حال میفرماید: من به خاطر حکومت، ریاکاری و تظاهر نمینمایم و این مسأله برای ما، خیلی مهم است و باید از آن درس بگیریم که هدف و نیت ما خالص و الهی باشد و هر کار که انجام میدهیم، از متن شرع فقط برای خدا باشد.
۱۳۷۸/۱۰/۲۷
🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰
امیرالمومنین علی عليه السلام :
المُرائي ظاهِرُهُ جَميلٌ و باطِنُهُ عَليلٌ
رياكار ، ظاهرش زيبا و باطنش بيمار است .
غرر الحكم : ۱۵۷۷
🍃🕊🍃
ریا کار ظاهرش زیبا و باطنش بیمار
فقط دینداری خودش را می زند جار
وقت خطر کردن و جهاد در راه خدا
در می رود از جهاد و هست اهل دنیا
خدا فریب ظاهر را نخورده مثل مردم
وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا كَما تَوَلَّيْتُمْ مِنْ قَبْلُ يُعَذِّبْكُمْ
راه توبـه را باز گذاشته است خود خدا
فَـإِنْ تُطِيعُــوا يُؤْتِكُـمُ اللَّـهُ أَجْـراً حَسَنـاً
متاسفانه لجبازی می کنند با خودشان
این افتخار گناه کار می دهـد دستشان
راضی است از بین ببرد آخرت خودش را
کارش را ادامه می دهد با لباس مومن ها
پول خرج کردن و انفاقش هم هست ریا
تحت تأثیر قرار می دهد نظر دیگران را
کاش متوجه شویم که وقت زیادی نداریم
توبه کنیم و ذخیره ای برای آخرت برداریم
دوست نیست او که دائم تعریف کند ز ما
ریاکار و مغرور آخرت را بفروشیم به دنیا
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
💬 #تحلیل_و_تبیین | آمریکا بعد از ۴۰ سال هنوز به بیانیه الجزایر عمل نکرده است
👈 گفتوگو با دکتر منوچهر محمدی، استاد روابط بینالملل پیرامون #بیانیه_الجزایر
🔻 پس از تسخیر لانه جاسوسی، اولین مسئله مورد توجه این بود که آمریکا باید شاه و داراییهایش را به ایران برگرداند، آنگاه گروگانها آزاد شوند. ما حاضر نبودیم با آمریکا مذاکره مستقیم انجام دهیم و این کار از طریق الجزایر، شروع شد.
🔹️امام خمینی(ره) شرایط چهارگانهای را تعیین کردند؛ اولین شرط این بود که اموال و داراییهای ایران برگردد. دوم، اموال و داراییهای شاه و خانوادهاش برگردانده شود. سوم، آمریکا تعهد دهد که در امور داخلی ایران دخالت نکند و چهارم اینکه هیچگونه ادعایی در رابطه با انقلاب و گروگانگیری لانه جاسوسی مطرح نکند.
🔹️در مورد اموال و داراییهای شاه، آمریکا ادعا کرد که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد، که دروغ بود. ما ادعای ۲۰ میلیارد دلار را بابت اموال شاه داشتیم.
🔹️آمریکا بر سر اموال نظامی ادعایش این بود که در جنگ ایران و عراق بیطرف است و این اموال را تا پایان جنگ به ایران تحویل نمیدهد، که هیچوقت این کار را نکرد.
4_6012520229429575842.mp3
641.4K
علامه #مصباح_یزدی:
امام صادق (ع) فرمودند: قائم ما وقتی ظهور می کنند با مشکلی سخت تر ازمشکل پیغمبر (ص) مواجه می شوند ...
📛و آن شبهه ی #تعدد_قرائات است📛
💠 پی نوشت:
دوستان و سروران عزیز انقلابی و مذهبی
با این بیانات علامه مصباح آیا واقعا فرصت برای وقت تلف کردن داریم؟
ما می دانیم درد چیست، راه علاجش را هم می دانیم (مطالعه)، پس چرا کاری نمی کنیم؟
👌 مگر ما ادعا نداریم که می خواهیم سرباز امام زمان (عج) شویم؟
👈 خب ما الان چطور سربازی هستیم که می دانیم خطرناک ترین شبهه در زمان #ظهور چیست ، اما کاری نمی کنیم؟
✅ سرباز باید همه فکر و ذکرش انجام دستور فرمانده باشد، چطور می دانیم امام عصر (عج) بعد ظهور از چه چیزی رنج می برند اما الان کاری برای رفع آن شبهه از ذهن ها نمی کنیم؟
👈 سرباز واقعی باشیم، نه لاف زن 👉
✅ #به_اشتراک_بگذارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دلنوشته سردار حاج قاسم سلیمانی:
اولین بار است که به این جمله اعتراف میکنم. هرگز نمیخواستم نظامی شوم. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم.
🔹من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفتم برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن...
انسان شناسی ۱۷۹.mp3
11.39M
#انسان_شناسی ۱۷۹
#آیتالله_حسنزاده_آملی
#استاد_شجاعی
#استاد_عالی
آنچه میآموزید: فقط شما را بسمت کشف مسیر درست و تشخیصِ آن از مسیر نادرست راهنمایی میکند،
اما هرگز شما را به مقصد درست نمیرساند!
مرکبِ هر انسان برای رسیدن به مقصد نهاییاش چیست؟
#علامه_حسن_زاده_آملی
امام علی علیه السلام:
جهاد المرأة حسن التبعل
برای زن جهاد واجب است
اما جهاد اون چیه
حفظ کردن شوهرش، فرزندانش،
خانه اش، زندگی اش
به مراتب مسئولیت مادر، کار مادر، امر مادر
از مسئولیت و کار و امر پدر مشکل تر
☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸
#زیارتحضرتزهراسدرروزیکشنبه
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَى مَا أَتَى بِهِ أَبُوكِ وَ وَصِيُّهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا وَ أَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلا أَلْحَقْتِنِي بِتَصْدِيقِي لَهُمَا لِتُسَرَّ نَفْسِي فَاشْهَدِي أَنِّي ظَاهِرٌ [طَاهِرٌ] بِوِلايَتِكِ وَ وِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ،
🔷زيات حضرت زهرا عليها السّلام به روايتى ديگر:
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ وَ كُنْتِ لِمَا امْتَحَنَكِ بِهِ صَابِرَةً وَ نَحْنُ لَكِ أَوْلِيَاءُ مُصَدِّقُونَ وَ لِكُلِّ مَا أَتَى بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ أَتَى بِهِ وَصِيُّهُ عَلَيْهِ السَّلامُ مُسَلِّمُونَ وَ نَحْنُ نَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ إِذْ كُنَّا مُصَدِّقِينَ لَهُمْ أَنْ تُلْحِقَنَا بِتَصْدِيقِنَا بِالدَّرَجَةِ الْعَالِيَةِ لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلايَتِهِمْ [بِوَلايَتِهِمْ ] عَلَيْهِمُ السَّلامُ
☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸
#زیارتحضرتامیرالمومنینعدریکشنبه
السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ وَ الدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ [الْمُونِعَةِ] بِالْإِمَامَةِ وَ عَلَى ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَ نُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَ الْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ يَا مَوْلايَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ هَذَا يَوْمُ الْأَحَدِ وَ هُوَ يَوْمُكَ وَ بِاسْمِكَ وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ جَارُكَ فَأَضِفْنِي يَا مَوْلايَ وَ أَجِرْنِي فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ وَ رَجَوْتُهُ مِنْكَ بِمَنْزِلَتِكَ وَ آلِ بَيْتِكَ عِنْدَ اللَّهِ وَ مَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ وَ بِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ عَلَيْهِمْ [عَلَيْكُمْ ] أَجْمَعِينَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🕊﷽🕊
امام حسن مجتبی علیهالسلام :
لَو شَتَمَنی اَحدٌ فی إحدی اُذُنَیَّ ثُمّ اعتَذَرَ فیالأُخری لَقَبِلتُ.
اگر کسی برابر یک گوش من مرا دشنام دهد بعد در گوش دیگر از من عذرخواهی کند عُذر او را میپذیرم. احقاقالحق، ج ١١، ص ١١٦
🍃🕊🍃
َسلام و درود به امام حسن مجتبی
روز دوشنبه است و روز زیارتی آقا
کریمی که حتی بدون درخواست ما
دائم عنایت دارند به شیعیان مولا
امروز با دقت فکر کنیم به کلام آقا
تا متوجه شویم علت گذشت بجا را
عصبی مزاج یا کسی دشنام می دهد
باید گذشت کنیم، او جبران می کند
افرادی که دارند قضاوتهای اشتباه
پرخاش می کنند به ما گاه و بی گاه
گذشت کنید و به نیکویی رد شویم
اگر عفو وگذشت خدا را میخواهیم
ما باید تمرین کنیم گذشت کردن را
گاهی هم خیانتست به دیگر انسانها
کسی که دست میزند به قتل و غارت
کسی که به راحتی از بین برده امنیت
باید محکوم شود به احکام دادگاه
قضاوت ممنوع، نیستی در این جایگاه!
هر وقت تکه تکه کردند عزیز شما را
اگر دوست داشتی ببخش برای خدا !
آیه قرآن هم قصاص را بیان فرموده
مسائل مهمی است در پس این پرده
در آیات قـرآن تدبر کنیم با دقت ! مومنین
خُذِالْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ
ان شاء الله
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
🕊﷽🕊
〰〰〰〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره اعراف
خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ «199»
عفو و ميانهروى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن.
🍃🕊نکته ها :
با آنكه براى كلمهى «عفو»، چندين معنا بيان شده است: حدّ وسط و ميانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در اين آيه، معناى اوّل مراد است.
جلد 3 - صفحه 249
«خُذِ الْعَفْوَ»، به معناى عفو را در اختيار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده كردن آن است، لذا در بعضى موارد بايد قاطعانه برخورد كرد، «وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ» «1» چنانكه «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» به معناى آزاد و رها كردن جاهلان و دشمنان نيست، بلكه مراد با آنان نبودن و ميل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و حتّى برخورد با آنان لازم است. «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ» «2»
اين آيه با تمام سادگى و فشردگى، همهى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أَعْرِضْ»، هم زبانى «وَ أْمُرْ»، هم عملى «أَعْرِضْ»، هم مثبت «خُذِ»، هم منفى «أَعْرِضْ»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى اين زمان. چنانكه امام صادق عليه السلام فرمودند: در قرآن آيهاى جامعتر از اين آيه در مكارم الاخلاق نيست. «3»
شكّى نيست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بيتالمال.
وقتى اين آيه نازل شد، پيامبر صلى الله عليه و آله از جبرئيل توضيح و شيوهى عمل به اين آيه را درخواست كرد. جبرئيل پيام آورد: «تَعفُو عمّن ظلمك و تُعطى مَن حَرمك و تَصِل مَن قطعك»، «4» از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن.
سراسر اين سوره، با تعبيرهاى گوناگون دعوت به اعتدال است. اعتدال در حقوق (آيهى 29)، در مصرف (آيهى 31)، در زينت (آيهى 32)، در عبادت (آيهى 56)، در خانهسازى (آيهى 74)، در اقتصاد (آيهى 85) و نسبت به شيوهى اجراى حقّ و عدالت در امّت حضرت موسى عليه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله عليه و آله در آيات 157 و 181 نكات ارزشمندى آمده است.
🍃🕊پیام ها :
1- همواره بايد راه ميانه واعتدال را پيشه كرد. «خُذِ الْعَفْوَ»
«1». نور، 2.
«2». نساء، 63.
«3». تفسير فرقان.
«4». تفسير مجمعالبيان؛ بحار، ج 75، ص 114.
جلد 3 - صفحه 250
2- خوب بودن تنها كافى نيست، بايد در جامعه خوبىها را ترويج و سفارش كرد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»
3- تنها پيامبر مخاطب آيه نيست، بلكه هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى بايد با لجوجان و جاهلان ياوهگو، برخوردى اعراض آميز داشته باشد و در برابر توهين و تهمتها چشمپوشى و صبر كند، نه آنكه درگير و گلاويز شود. وَ أَعْرِضْ ...
4- هم بايد به معروف امر كرد و هم شيوهى امر كردن، بايد معروف و پسنديده باشد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»
5- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بىسوادان. «وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» در فرهنگ قرآن و و روايات، معمولًا جهل در برابر عقل است.
6- در شيوهى اعراض و گذشت، نبايد به خواسته و گفتهى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنيم، بلكه بايد محكم و استوار ايستاد. «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ»
🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊
🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃
السلام علیک یا حسن بن علی ایها مجتبی
🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
سید شهیدان اهل قلم :
او (شیطان) ازاهل عشق نبود… تا با امری خلاف عقل خویش مواجه شد، گردن از طاعت معبود پیچید وحکم عقلگرایی خویش را گردن نهاد. و پیروان شیطان نیز همچنین اند.
شهید سید مرتضی آوینی
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
🔻مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنهگردان است. یک بخش صحنهگردانها هستند، یک بخش فریبخوردهها هستند، یک بخش پولگرفتهها هستند، بعضیها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند.
🔹 آن کسی که فریبخورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بیتوجّه به خواستهی دشمن همراهی با او میکند باید بیدارش کرد.
🔹 آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، تهدید؛ اینها بایستی مجازات بشوند. به اندازهی گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یکجور، عامل تخریب یکجور، آن کسی که اینها را با تبلیغات وادار به این کارها میکند یکجور، هرکدام به اندازهی خودشان باید مجازات بشوند.
🚨 البته مجازات به وسیلهی قوهی قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسولاللّه.
۱۴۰۱/۸/۲۸
🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰
امام حسن مجتبی علیهالسلام :
لَو شَتَمَنی اَحدٌ فی إحدی اُذُنَیَّ ثُمّ اعتَذَرَ فیالأُخری لَقَبِلتُ.
اگر کسی برابر یک گوش من مرا دشنام دهد بعد در گوش دیگر از من عذرخواهی کند عُذر او را میپذیرم. احقاقالحق، ج ١١، ص ١١٦
🍃🕊🍃
َسلام و درود به امام حسن مجتبی
روز دوشنبه است و روز زیارتی آقا
کریمی که حتی بدون درخواست ما
دائم عنایت دارند به شیعیان مولا
امروز با دقت فکر کنیم به کلام آقا
تا متوجه شویم علت گذشت بجا را
عصبی مزاج یا کسی دشنام می دهد
باید گذشت کنیم، او جبران می کند
افرادی که دارند قضاوتهای اشتباه
پرخاش می کنند به ما گاه و بی گاه
گذشت کنید و به نیکویی رد شویم
اگر عفو وگذشت خدا را میخواهیم
ما باید تمرین کنیم گذشت کردن را
گاهی هم خیانتست به دیگر انسانها
کسی که دست میزند به قتل و غارت
کسی که به راحتی از بین برده امنیت
باید محکوم شود به احکام دادگاه
قضاوت ممنوع، نیستی در این جایگاه!
هر وقت تکه تکه کردند عزیز شما را
اگر دوست داشتی ببخش برای خدا !
آیه قرآن هم قصاص را بیان فرموده
مسائل مهمی است در پس این پرده
در آیات قـرآن تدبر کنیم با دقت ! مومنین
خُذِالْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ
ان شاء الله
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
4_5805258709886046131.mp3
4.1M
#پادکست «عامل سقوط در فتنهها»
▪️ اصلا دلتون برای کسی که در فتنهها سقوط کرده نسوزه...
🔅 غربال در #آخرالزمان مسئلهی بسیار روشنیه، ریزشها و رویشها وابسته به سوابق آدمهاست...
انسان شناسی ۱۸٠.mp3
11.23M
#انسان_شناسی ۱۸۰
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
مسیر "من" تا "الله" تنها مسیر حق در زندگی هر انسانی است!
و این مسیر، راهی پیچ در پیچ است،
و فتنهها / انحرافات / آسیبها و ...قطعاً به او روی میآورند!
فقـــط یک راه برای درامان ماندن از این خطرات، و بسلامت رسیدن به مقصد وجود دارد!
اعدام نکنید؟!.mp3
10.93M
🎙#پادکست
💠 اعدام نکنید؟!
🔸 تحلیلی در خصوص شرایط عجیب کنونی
🔸 سخنان حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مسجد پیامبر(ص) که انگار برای همین امسال است
📌 برگرفته از جلسات « خطبه فدکیه»
#خطبه_فدکیه
#حضرت_زهرا_س
#اعدام_نکنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش شهاب حسینی درباره حوادث اخیر
♦️بنظر میرسه سلبریتی هایی مثل
#شهاب_حسینی در تشخیص ماهیت آشوبهای اخیر دچار اشتباه شدند و فکر میکنند این اغتشاشگران که از طرف جریانات غربزده و برانداز و سرویس های جاسوسی بیگانه هدایت میشوند، بدنبال حل مشکلات مردم و جامعه هستند.
این سوءبرداشت و عدم تشخیص در ماهیت اغتشاشات اخیر که شهرت به
#جنبش_فواحش یافته و تنها دنبال ولنگاری و آزادی های جنسی هستند نه حل مشکلات مردم و درد های جامعه،خیلی از نخبگان و خواص جامعه را در معرض سقوط قرار داده است.
♦️این خواص دچار خطا در فهم اغتشاشات اخیر را باید نشاند و گوشه ای از توحش آشوبگران در قتل و جنایت را به اینها نشان داد تا شاید بیدار شوند.
🚨لطفا شما فقط در زمینه هنر خودتون تخصصی صحبت کنید.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 میگوید صدای ملت را بشنوید! صدای رعدآسای ملت در سیزده آبان امسال بلند شد، شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را.
🏷 #دیدار_بسیج
امام خامنه ای مد ظله العالی :
بسیجیبودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بیتوقع و خطرپذیری است، نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران مایه گذاشتن است.
🔸️ بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجیهای مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند. ۱۴۰۱/۹/۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🕊﷽🕊
امام باقر علیه السلام :
«ایّاک و الکسل و الضَجر فانَّهُما مفتاحُ کلِّ شرٍ، من کسل لمْ یؤَدِّ حقاً و من ضجرَ لم یصبر علی حقٍّ»
از تنبلی و کم حوصلگی بپرهیز، که این دو کلید هر شرّی است. کسی که تنبلی کند، هیچ حقی را نمی پردازد و اداء نمی کند و آدم کم حوصله، در راه حق ثابت و استوار نمی ماند.
تحف العقول، ترجمة آيت الله شيخ محمد باقر كمره ای، ص305، حكمت 31
🍃🕊🍃
باید بپرهیزیم از تنبلی و بی حوصلگیها
و گرنه ضایع می کنیم حقوق واجبی را
کم حوصله در راه حق ندارد ثابت قدم
بهانه می گیرند وقت جهاد رفاه طلبها
يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها
همراهی نکردند اطرافیان حضرت موسی
آنها رفاه را ترجیح دادند به عزتمندیشان
چهل سال سر گردان شدند صحرای سینا
اگر گوش نکردیم فرامین مقام معظم رهبری را
به یقین که دچار می شویم به انواع بلاها
همیشه آماده باشیم برای جهاد در راه خدا
تا بگیریم شرایط و شایستگی ظهور مولا را
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره مائده
قالُوا يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ «24»
(بنىاسرائيل) گفتند: اى موسى! تا وقتى كه آنها (جباران ستمگر) در آن شهرند، ما هرگز وارد آن نخواهيم شد. پس تو و پروردگارت برويد (و با آنان) بجنگيد، ما همانا همين جا نشستهايم.
جلد 2 - صفحه 271
قالَ رَبِّ إِنِّي لا أَمْلِكُ إِلَّا نَفْسِي وَ أَخِي فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ «25»
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من جز خود و برادرم، اختيار كسى را ندارم، پس ميان ما و قوم فاسق و تبهكار فاصله بينداز.
🍃🕊نکته ها :
مكّه وبيتالمقدّس، هر دو سرزمين مقدّسند؛ امّا موسى عليه السلام كه به قوم خود فرمود: وارد آن شويد و با دشمن بجنگيد، بهانه آورده، از فرمان او تخلّف كردند، ولى مسلمانان در سال ششم هجرى كه به قصد عمره در ركاب پيامبر صلى الله عليه و آله تا نزديكى مكّه آمدند، اگر ممانعت آن حضرت نبود به شهر حمله مىكردند. در اين سفر، «صلح حديبيه» واقع شد. آرى، هر دو قوم به دروازه دو شهر مقدّس رسيدند، ولى يكى چنان گريزان از جنگ ويكى چنين سلحشور.
سستى بنىاسرائيل در مبارزه با دشمن، چنان مشهور بود كه مسلمانان نيز پيش از شروع جنگ بدر (در سال دوم هجرى) وهنگام ورود به مكّه (سال ششم) مىگفتند: ما همچون بنىاسرائيل نيستيم كه «إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ» بگوييم، همواره در ركاب تو آمادهى جنگيم.
تلاش رهبران الهى در انجام وظايفى كه بر عهده دارند، تنها در صورت همراهى مردم به ثمر مىرسد.
حضرت موسى عليه السلام، پس از يأس از حركت بنىاسرائيل، به درگاه خداوند شكايت كرد.
درخواست فاصله افتادن، براى آن بود كه آتش قهر الهى ياران موسى را نيز فرا نگيرد و تنها دشمنان به كيفر برسند، يا اينكه درخواست مىكرد با مرگ كفّار، ميان آنان و دشمنان فاصله افتد.
در اينكه چرا حضرت موسى فقط از خود و برادرش ياد مىكند و از آن دو نفر پرهيزكار كه با موسى همصدا شدند و مردم را براى ورود به شهر دعوت كردند يادى نمىكند، مفسّران سخنانى دارند، از جمله:
موسى به ثبات قدم آن دو نفر هم اطمينان نداشت. «1»
چون آن دو نفر از سوى مردم به سنگسار تهديد شده بودند، لذا موسى گفت: خدايا! من هيچ قدرتى ندارم، حتّى آن دو نفر در معرض خطرند. «2»
🍃🕊پیام ها :
1- بنىاسرائيل، نمونهى بىادبى، بهانهجويى، ضعف و رفاهطلبى بودند. يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ...
در كلمه «لَنْ نَدْخُلَها»، جسارت آنان در مقابل فرمان خدا آشكار است.
در كلمهى «أَبَداً»، اصرار بر جسارت ديده مىشود.
در كلمهى «فَاذْهَبْ»، توهين به حضرت موسى مشاهده مىشود.
در كلمهى «رَبُّكَ»، توهين به ذات پروردگار وجود دارد و نشانگر ضعف ايمان آنان است.
«قاعِدُونَ»، رفاهطلبى آنان را مىرساند، نه عزّتجويى را.
2- مردم بايد خود به اصلاح جامعه بپردازند، نه آنكه تنها از خداوند و رهبران دينى توقّع اصلاح داشته باشند. «فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»
3- آرزوى پيروزى بدون كوشش، خردمندانه نيست. «فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»
4- غالب دعاهاى قرآنى با استمداد از اسم ربّ است. قالَ رَبِ ...
5- در حالى كه همهى مردم از ما بريدهاند، به نجات دهندهى اصلى متوسّل شويم. فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ ... قالَ رَبِ ...
6- شكايت پيامبران به خداوند و نفرين، وقتى است كه از ايمان واطاعت مردم مأيوس شوند. رَبِّ إِنِّي ...
«1». تفسير مراغى.
«2». تفسير اطيبالبيان.
جلد 2 - صفحه 273
7- سرپيچى از جهاد، فسق است. «فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ»
8- يكى از بلاهاى اجتماعى دور شدن مردم از اولياى خدا ومحروم شدن از فيض وجودشان است. «فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ»
9- يكى از بلاها و سختىهاى مؤمنان، زندگى با فاسقان و در ميان آنان بودن است. «فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ»
🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊
🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃
السلام علیک یا صاحب الزمان
🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
سردار دلها
خدایا! به عفو تو امید دارم
ای خدای عزیز و ای خالق حکیم بیهمتا ! دستم خالی است و کولهپشتی سفرم خالی، من بدون برگ و توشهای بهامید ضیافت عفو و کرم تو میآیم. من توشهای برنگرفتهام؛ چون فقیر [را] در نزد کریم چه حاجتی است به توشه و برگ؟!
سارُق، چارُقم پر است از امید به تو و فضل و کرم تو؛ همراه خود دو چشم بسته آوردهام که ثروت آن در کنار همه ناپاکیها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهلبیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم.
خداوندا! در دستان من چیزی نیست؛ نه برای عرضه [چیزی دارند] و نه قدرت دفاع دارند، اما در دستانم چیزی را ذخیره کردهام که به این ذخیره امید دارم و آن روان بودن پیوسته بهسمت تو است. وقتی آنها را بهسمتت بلند کردم، وقتی آنها را برایت بر زمین و زانو گذاردم، وقتی سلاح را برای دفاع از دینت به دست گرفتم؛ اینها ثروتِ دست من است که امید دارم قبول کرده باشی.
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
«طرف نقشه دارد؛ هم مسئولین ما باید در نظر بگیرند ــ که خوشبختانه اطّلاعاتیهای ما توجّه دارند؛ مسئولین سیاسیمان، مسئولین اقتصادیمان، مسئولین گوناگونمان باید بدانند که طرف با نقشه وارد میدان شده ــ هم آحاد مردم بدانند، هم شما جوانها بدانید؛ اینها با برنامه وارد میدان شدهاند. برنامه هم این است که بلکه بتوانند ملّت ایران را با خودشان همراه کنند، کاری کنند که ملّت ایران عقیدهاش بشود عقیدهی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها؛ نقشه این است، مقصود این است. البتّه ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهد زد.»
۱۴۰۱/۰۸/۱۱
🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰
امام باقر علیه السلام :
«ایّاک و الکسل و الضَجر فانَّهُما مفتاحُ کلِّ شرٍ، من کسل لمْ یؤَدِّ حقاً و من ضجرَ لم یصبر علی حقٍّ»
از تنبلی و کم حوصلگی بپرهیز، که این دو کلید هر شرّی است. کسی که تنبلی کند، هیچ حقی را نمی پردازد و اداء نمی کند و آدم کم حوصله، در راه حق ثابت و استوار نمی ماند.
تحف العقول، ترجمة آيت الله شيخ محمد باقر كمره ای، ص305، حكمت 31
🍃🌹🍃
باید بپرهیزیم از تنبلی و بی حوصلگیها
و گرنه ضایع می کنیم حقوق واجبی را
کم حوصله در راه حق ندارد ثابت قدم
بهانه می گیرند وقت جهاد رفاه طلبها
يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها
همراهی نکردند اطرافیان حضرت موسی
آنها رفاه را ترجیح دادند به عزتمندیشان
چهل سال سر گردان شدند صحرای سینا
اگر گوش نکردیم فرامین مقام معظم رهبری را
به یقین که دچار می شویم به انواع بلاها
همیشه آماده باشیم برای جهاد در راه خدا
تا بگیریم شرایط و شایستگی ظهور مولا را
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷