eitaa logo
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
162 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
552 ویدیو
722 فایل
📣 برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها) - سطح ۲ و۳ ارتباط با مسئولین : واحد آموزش: @zmomeny واحد پژوهش : @tabatabaei313 واحد فرهنگی @haghighe 🏢آدرس:مشهد مقدس، امام رضا(ع) ۶۰ - پ ۸۴ 🛸تلفن: ۰۵۱۳۳۴۳۵۶۵۵ - 05133411210
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️گزارش تصویری/ دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با معاون و مسئولان پژوهش حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین حسین کندری معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با سفر به شهر مقدس قم با معاون و مسئولان بخش های مختلف پژوهش حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد. ✅معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در جلسه ای که با حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی رئیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه در قم داشت، گفت: حوزه خراسان از سال ۹۵ و با حکم انتصاب مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی، دبیر و مدیر محترم این حوزه، افق روشنی را با ارائه برنامه های تحولی ترسیم نمود که یکی از مسائل مهم مدنظر با پیگیری های صورت گرفته محقق شده با احراز ظرفیت علمی و پژوهشی این حوزه، اعتبار و نحوه اعطای امتیاز علمی بود که توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه علمیه خراسان ابلاغ شد. 🔻مشاهده گزارش تصویری این سفر: 👇👇 https://www.hawzahnews.com/photo/945696 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
♻️نشست علمي بررسی جایگاه قران در خطبه کوفه وشام حضرت زینب کبری سلام الله علیها 🔸مدرسه علميه حضرت رقيه سلام الله عليها كاشمر برگزار مي كند 🔸 با همکاری مدرسه الزهرا سلام الله علیها بجستان همراه با معرفی موضوعات قابل پژوهش بر اساس خطبه ها 🔰با حضور سرکار خانم شبیری ✅زمان : شنبه 9 اسفند ماه ساعت 10/30 صبح لینک شرکت در نشست https://roqayek.lms2.hozehkh.com/ws/i66jechedrd
باسمه تعالی 📣📣📣 ✅ با تشکر از همه عزیزان شرکت کننده در فعالیتها 💐💐💐 🌹 طلبه گرامی سرکار خانم مریم عطاریان🌹 به قید قرعه از بین فعالین پژوهشی برنده هفته 23 می‌باشند.👇👇 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
♻️نشست علمي بررسی جایگاه قران در خطبه کوفه وشام حضرت زی
با تشکر از عزیزان شرکت کننده در جلسه خانمها: زهرا مؤمنی🌷حکیمه سادات میرزائی🌷زهرا عباس‌زاده🌷زینب مقدسی🌷سمانه اکبری🌷فهیمه سادات باقری🌷نسیم زارع🌷فاطمه بیجمرانی🌷 التماس دعا 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ─┅──🍃🥀🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🥀🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□عمل امّ‌ داود در روز پانزدهم ماه رجب□ □عمل امّ‌ داود مهم‌ترين عمل این روز است و براى برآمدن حاجات و برطرف شدن سختی‌ها و دفع ستم ستمكاران بسيار مؤثّر می‌باشد. □كيفيت آن چنين است که چون بخواهد اين عمل را بجا آورد: □روزهاى سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم را روزه بدارد، سپس در روز پانزدهم هنگام ظهر غسل كند و چون وقت ظهر داخل گردد، نماز ظهر و عصر را با ركوع و سجود نيكو بجا آورد، در جايى خلوت كه چيزى او را مشغول نكند و كسى با او سخن نگويد. □چون از نماز فراغت يابد، رو به جانب قبله كند و بخواند: ○سوره «حمد» را صد مرتبه ○سوره «توحيد» را صد مرتبه ○«آية الكرسى» را ده مرتبه : ○«انعام ○بنى اسرائيل (اسراء) ○کهف ○لقمان ○يس ○صافات ○حم سجده ○حم عسق ○حم دخان ○فتح ○واقعه ○ملك ○نون ○اذا السّماء انشقّت» و پس از آن را تا آخر قرآن. □و چون از اينها فارغ شود، درحالی‌كه رو به قبله می‌باشد بگويد: □صَدَقَ اللَّهُ الْعَظِيمُ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ‏ ذُو الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ الْحَلِيمُ الْكَرِيمُ‏ ....... ( جهت قرائت متن کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) □سپس یک بار در حالت سجده و یک بار در حالی که طرف راست صورت را بر خاک گذاشته و بار دیگر در حالی که طرف چپ صورت را بر خاک گذاشته بگوید: □اللَّهُمَّ لَكَ سَجَدْتُ وَ بِكَ آمَنْتُ فَارْحَمْ ذُلِّی وَ فَاقَتِی وَ اجْتِهَادِي وَ تَضَرُّعِی وَ مَسْكَنَتِی وَ فَقْرِی إِلَيْكَ يَا رَبِ‏ □خدايا براى تو سجده می‌كنم و به تو ايمان دارم تو به خوارى و پريشانی‌ام ترحم كن كه جهد و كوششم و زارى و مسكنت و فقرم به درگاه توست، اى پروردگار من □و كوشش كند كه اشک بريزد هر چند به قدر سر سوزنى باشد. به درستى كه اين علامت استجابت دعاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 معنای صحیح "ما رایت الا جمیلا". 🔸عربی زبانی با لطافتهای بسیار است. کلماتی با حروف قصیر و معنای عمیق دارد، جملاتی کوتاه و مفاهیم ژرف دارد. و به نص قرآن کریم (لسان مبین) است، لذا باید در ترجمه و انتقال معانی از عربی به سایر زبان ها دقت و ظرافت خاصی را به کار برد. 🔸در این مطلب قصد داریم جمله ای عربی را با توجه به این لطافت و ظرافت و با اسناد به کتب اصیل ادبیات عرب معنا کنیم. 🔹معمولا در ترجمه جمله حضرت زینب سلام الله علیها که فرمودند: (ما رأیت الا جمیلا) اینگونه ترجمه می کنیم: 🔅(جز زیبایی چیزی ندیدم). 🔹اما وقتی دقتی در الفاظ و کلمات کنیم، معنا و مفهوم دیگری استنباط می شود. 🔹برای فهم معنای صحیح این عبارت به کتاب النهجه المرضیه سیوطی که هر شخصی برای فهم دقیق زبان عربی باید آن را بخواند، مراجعه می کنیم. 🔸در این کتاب در باب "ابنیه اسما الفاعلین و الصفات المشبهه"، تک تک وزن های صفت مشبهه را نام می برد تا این که به وزن فعیل میرسد و میگوید "فعیل" نیز از اوزان صفت مشبهه است. 🔸پس فهمیدیم که "جمیل" صفت مشبهه است. صفت مشبهه شبه فعل است، یعنی مثل فعل ضمیری مستند در درون خود دارد، بر خلاف مصدر و اسم مصدر که دارای ضمیر نیستند. 🔹نتیجه: 🔸اگر جمله به این صورت بود که (ما رأیت الا جمالا)، به این معنا بود که ما معنا می کنیم، یعنی (چیزی جز زیبایی ندیدم)، زیرا جمال اسم مصدر است و همانطور که اشاره شد اسم مصدر ضمیری در دل خود ندارد. 🔹اما عبارت به این صورت است (ما رأیت الا جمیلا) و جمیل صفت مشبهه است و همانطور که گفتیم ضمیری در درونش وجود دارد، پس باید طوری معنا شود که ضمیر داخل آن هم در ترجمه بیاید، لذا می گوییم: 🔅(چیزی را جز صاحب زیبایی ندیدم). "ذات دارای جمال" 🔹ناخودآگاه وقتی به این صورت معنا میکنیم به یاد آن حدیث قدسی هم می افتیم که (ان الله جمیل و یحب الجمال) و معنای دقیق آن مشخص می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه١٧٨.m4a
3.67M
📣 🌿شرح صوتی خطبه‌های نهج البلاغه🌿 صوت سی و نهمین: ترجمه خطبه 178 نهج البلاغه ❤️استاد ارجمند : خانم شکیبا عباسی شمیرانی 🗓مورخ 12/10/ 1399 👈👈ادامه دارد ... ⏳ یکشنبه ها 🌺🌺🌺🌺🌺
✳️ اهداف جنگ نرم 1️⃣ استحاله فرهنگي در جهت تأثيرگذاري شديد بر افكار عمومي جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رساني هدفمند و كنترل شده كه نظام سلطه همواره از اين روش براي پيشبرد اهداف خود سود جسته است. 2️⃣ استحاله سياسي به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخريب و سياه نمايي اركان آن نظام. 3️⃣ ايجاد رعب و وحشت از مسائلي همچون فقر، جنگ يا قدرت خارجي سركوبگر و پس از آن دعوت به تسليم از راه پخش شايعات و دامن زدن به آن براي ايجاد جو بي اعتمادي و ناامني رواني. 4️⃣ اختلاف افكني در صفوف مردم و برانگيختن اختلاف ميان مقام هاي نظامي و سياسي كشور مورد نظر در راستاي تجزيه سياسي كشور. 5️⃣ ترويج روحيه ياس و نااميدي به جاي نشاط اجتماعي و احساس بالندگي از پيشرفت هاي كشور. 6️⃣ بي تفاوت كردن نسل جوان به مسائل مهم كشور. 7️⃣ كاهش روحيه و كارآيي در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف ميان شاخه هاي مختلف نظامي و امنيتي. 8️⃣ ايجاد اختلاف در سامانه هاي كنترلي و ارتباطي كشور هدف. 9️⃣ تبليغات سياه (با هدف براندازي و آشوب) به وسيله شايعه پراكني، پخش تصاوير مستهجن، جوسازي از راه پخش شب نامه ها و... 🔟 تقويت نارضايتي هاي ملت به دليل مسائل مذهبي، قومي، سياسي و اجتماعي نسبت به دولت خود به طوري كه در مواقع حساس اين نارضايتي ها زمينه تجزيه كشور را فراهم كند. 1️⃣1️⃣ تلاش براي بحراني و حاد نشان دادن اوضاع كشور از راه ارائه اخبار نادرست و نيز تحليل هاي نادرست و اغراق آميز. جنگ نرم به ابزارها و امکاناتی نیازدارد تا بتواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند. ✍️تهیه کننده: با تشکر از خانم سمانه اکبری🌹