eitaa logo
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
147 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
552 ویدیو
722 فایل
📣 برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها) - سطح ۲ و۳ ارتباط با مسئولین : واحد آموزش: @zmomeny واحد پژوهش : @tabatabaei313 واحد فرهنگی @haghighe 🏢آدرس:مشهد مقدس، امام رضا(ع) ۶۰ - پ ۸۴ 🛸تلفن: ۰۵۱۳۳۴۳۵۶۵۵ - 05133411210
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
♻️نشست علمي بررسی جایگاه قران در خطبه کوفه وشام حضرت زی
با تشکر از عزیزان شرکت کننده در جلسه خانمها: زهرا مؤمنی🌷حکیمه سادات میرزائی🌷زهرا عباس‌زاده🌷زینب مقدسی🌷سمانه اکبری🌷فهیمه سادات باقری🌷نسیم زارع🌷فاطمه بیجمرانی🌷 التماس دعا 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ─┅──🍃🥀🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🥀🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□عمل امّ‌ داود در روز پانزدهم ماه رجب□ □عمل امّ‌ داود مهم‌ترين عمل این روز است و براى برآمدن حاجات و برطرف شدن سختی‌ها و دفع ستم ستمكاران بسيار مؤثّر می‌باشد. □كيفيت آن چنين است که چون بخواهد اين عمل را بجا آورد: □روزهاى سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم را روزه بدارد، سپس در روز پانزدهم هنگام ظهر غسل كند و چون وقت ظهر داخل گردد، نماز ظهر و عصر را با ركوع و سجود نيكو بجا آورد، در جايى خلوت كه چيزى او را مشغول نكند و كسى با او سخن نگويد. □چون از نماز فراغت يابد، رو به جانب قبله كند و بخواند: ○سوره «حمد» را صد مرتبه ○سوره «توحيد» را صد مرتبه ○«آية الكرسى» را ده مرتبه : ○«انعام ○بنى اسرائيل (اسراء) ○کهف ○لقمان ○يس ○صافات ○حم سجده ○حم عسق ○حم دخان ○فتح ○واقعه ○ملك ○نون ○اذا السّماء انشقّت» و پس از آن را تا آخر قرآن. □و چون از اينها فارغ شود، درحالی‌كه رو به قبله می‌باشد بگويد: □صَدَقَ اللَّهُ الْعَظِيمُ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ‏ ذُو الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ الْحَلِيمُ الْكَرِيمُ‏ ....... ( جهت قرائت متن کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) □سپس یک بار در حالت سجده و یک بار در حالی که طرف راست صورت را بر خاک گذاشته و بار دیگر در حالی که طرف چپ صورت را بر خاک گذاشته بگوید: □اللَّهُمَّ لَكَ سَجَدْتُ وَ بِكَ آمَنْتُ فَارْحَمْ ذُلِّی وَ فَاقَتِی وَ اجْتِهَادِي وَ تَضَرُّعِی وَ مَسْكَنَتِی وَ فَقْرِی إِلَيْكَ يَا رَبِ‏ □خدايا براى تو سجده می‌كنم و به تو ايمان دارم تو به خوارى و پريشانی‌ام ترحم كن كه جهد و كوششم و زارى و مسكنت و فقرم به درگاه توست، اى پروردگار من □و كوشش كند كه اشک بريزد هر چند به قدر سر سوزنى باشد. به درستى كه اين علامت استجابت دعاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 معنای صحیح "ما رایت الا جمیلا". 🔸عربی زبانی با لطافتهای بسیار است. کلماتی با حروف قصیر و معنای عمیق دارد، جملاتی کوتاه و مفاهیم ژرف دارد. و به نص قرآن کریم (لسان مبین) است، لذا باید در ترجمه و انتقال معانی از عربی به سایر زبان ها دقت و ظرافت خاصی را به کار برد. 🔸در این مطلب قصد داریم جمله ای عربی را با توجه به این لطافت و ظرافت و با اسناد به کتب اصیل ادبیات عرب معنا کنیم. 🔹معمولا در ترجمه جمله حضرت زینب سلام الله علیها که فرمودند: (ما رأیت الا جمیلا) اینگونه ترجمه می کنیم: 🔅(جز زیبایی چیزی ندیدم). 🔹اما وقتی دقتی در الفاظ و کلمات کنیم، معنا و مفهوم دیگری استنباط می شود. 🔹برای فهم معنای صحیح این عبارت به کتاب النهجه المرضیه سیوطی که هر شخصی برای فهم دقیق زبان عربی باید آن را بخواند، مراجعه می کنیم. 🔸در این کتاب در باب "ابنیه اسما الفاعلین و الصفات المشبهه"، تک تک وزن های صفت مشبهه را نام می برد تا این که به وزن فعیل میرسد و میگوید "فعیل" نیز از اوزان صفت مشبهه است. 🔸پس فهمیدیم که "جمیل" صفت مشبهه است. صفت مشبهه شبه فعل است، یعنی مثل فعل ضمیری مستند در درون خود دارد، بر خلاف مصدر و اسم مصدر که دارای ضمیر نیستند. 🔹نتیجه: 🔸اگر جمله به این صورت بود که (ما رأیت الا جمالا)، به این معنا بود که ما معنا می کنیم، یعنی (چیزی جز زیبایی ندیدم)، زیرا جمال اسم مصدر است و همانطور که اشاره شد اسم مصدر ضمیری در دل خود ندارد. 🔹اما عبارت به این صورت است (ما رأیت الا جمیلا) و جمیل صفت مشبهه است و همانطور که گفتیم ضمیری در درونش وجود دارد، پس باید طوری معنا شود که ضمیر داخل آن هم در ترجمه بیاید، لذا می گوییم: 🔅(چیزی را جز صاحب زیبایی ندیدم). "ذات دارای جمال" 🔹ناخودآگاه وقتی به این صورت معنا میکنیم به یاد آن حدیث قدسی هم می افتیم که (ان الله جمیل و یحب الجمال) و معنای دقیق آن مشخص می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه١٧٨.m4a
زمان: حجم: 3.67M
📣 🌿شرح صوتی خطبه‌های نهج البلاغه🌿 صوت سی و نهمین: ترجمه خطبه 178 نهج البلاغه ❤️استاد ارجمند : خانم شکیبا عباسی شمیرانی 🗓مورخ 12/10/ 1399 👈👈ادامه دارد ... ⏳ یکشنبه ها 🌺🌺🌺🌺🌺
✳️ اهداف جنگ نرم 1️⃣ استحاله فرهنگي در جهت تأثيرگذاري شديد بر افكار عمومي جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رساني هدفمند و كنترل شده كه نظام سلطه همواره از اين روش براي پيشبرد اهداف خود سود جسته است. 2️⃣ استحاله سياسي به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخريب و سياه نمايي اركان آن نظام. 3️⃣ ايجاد رعب و وحشت از مسائلي همچون فقر، جنگ يا قدرت خارجي سركوبگر و پس از آن دعوت به تسليم از راه پخش شايعات و دامن زدن به آن براي ايجاد جو بي اعتمادي و ناامني رواني. 4️⃣ اختلاف افكني در صفوف مردم و برانگيختن اختلاف ميان مقام هاي نظامي و سياسي كشور مورد نظر در راستاي تجزيه سياسي كشور. 5️⃣ ترويج روحيه ياس و نااميدي به جاي نشاط اجتماعي و احساس بالندگي از پيشرفت هاي كشور. 6️⃣ بي تفاوت كردن نسل جوان به مسائل مهم كشور. 7️⃣ كاهش روحيه و كارآيي در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف ميان شاخه هاي مختلف نظامي و امنيتي. 8️⃣ ايجاد اختلاف در سامانه هاي كنترلي و ارتباطي كشور هدف. 9️⃣ تبليغات سياه (با هدف براندازي و آشوب) به وسيله شايعه پراكني، پخش تصاوير مستهجن، جوسازي از راه پخش شب نامه ها و... 🔟 تقويت نارضايتي هاي ملت به دليل مسائل مذهبي، قومي، سياسي و اجتماعي نسبت به دولت خود به طوري كه در مواقع حساس اين نارضايتي ها زمينه تجزيه كشور را فراهم كند. 1️⃣1️⃣ تلاش براي بحراني و حاد نشان دادن اوضاع كشور از راه ارائه اخبار نادرست و نيز تحليل هاي نادرست و اغراق آميز. جنگ نرم به ابزارها و امکاناتی نیازدارد تا بتواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند. ✍️تهیه کننده: با تشکر از خانم سمانه اکبری🌹
هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی با همکاری مرکز آموزش مهارت های علمی کاربردی برگزار می کند : نشست علمی با موضوع: تحلیلی بر سیمای بازار کار از منظر جنسیت با رویکردی بر مناسبات کار- زندگی با حضور ارزشمند : دکتر لیلا سادات زعفرانچی دکترای اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی زمان: جلسه دوم : یکشنبه 10 اسفند ساعت 16 تا 17 : 30 برای شرکت در جلسه به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://family.lms2.hozehkh.com/ws/drzaferanchi @khanevade_howzehkh
✅ با عرض تبریک به خانم محدثه پوروردی عزیز🌹 ✅ با موفقیت گذراندن دوره و دریافت گواهی نامه دوره آموزشی معرفت فاطمی؛ تحلیل خطبه‌فدکیه 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
✅ با عرض تبریک به خانم مطهره سلطانی عزیز🌹 ✅ با موفقیت گذراندن دوره و دریافت گواهی‌نامه دوره آموزشی معرفت فاطمی؛ تحلیل خطبه فدکیه 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها ─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
📝پرسمان موضوعی نهج البلاغه(۶) ✍️چهلمین پرسمان👇 🌠موضوع :🌷احسان🌷 sapp.ir/farhangalavi ___________🔰🔰🔰 📝اعضای محترم پرسمان (دوستداران نهج البلاغه) لطفا با مراجعه به حکمت های ( ۳۲_204_232و ۲۶۴) نهج البلاغه، به سوالات زیر پاسخ دهید:👇👇👇 _____________ 1_معنی "احسان" چیست؟ کدام آیه به آن اشاره دارد؟ ۲_نیکی کردن به "چه کسانی"توصیه شده است؟ ۳_ "کارنیک" بهتر است، یا "شخص نیکوکار" چرا؟ _______🔰🔰🔰______ 🌠فرصت پاسخگویی به پرسمان یکهفته. 🌠 حضور در هر پرسمان به منزله 2 ساعت آموزشی 🌠در پایان به میزان ساعات مشارکت، گواهینامه آموزشی اهدا خواهدشد. 👈موسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی09153147195